Witam. Również mam problem z iskra tylko w xr400 bez rozrusznika.Na samym kopie udaje mi sie wygenerować max 35V na cewce która idzie bezpośrednio do CDI. Serwisowa mówi że powinno być min. 100V. Moje pomiary na schemacie. Udało Ci się naprawić iskre? Szkoda ze w serwisowce nie podaja wartości...
Na impulsatorze (niebiesko biały kabel) powinno być około 150 omów, powinien dawać napięcie około 5V. Pomiar cewki zasilającej CDI (czerwono czarny kabel) to wynik prawidłowy.
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem pewien czy dobrze wybrałem dział, jeśli nie - to proszę o przeniesienie. Mam problem ze statorem do DRZ 400, mój stary stator ma opór między każdą z cewek w granicach ~1.2 ohm, oraz pomiędzy którąkolwiek z cewek i masą 1.5 ohm, co nie zgadzało się...
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu...
kiedyś się bawiłem w takie pomiary statora i wirnika mam zapisane że wiertarka polska typ prob 131 stator jedna cewka miała 4,2ohma a wirnik 30,1 ohma ale przy rozpiętym obwodzie bo po podłączeniu mierzone po przeciwnych stronach wirnik ma 7,5ohma A np; ruska wiertarka cała razem wirnik...
Wyciągam nowy stator z opakowania ,biorę miernik ,mierze i tak po prostu jest. Nie widziałem tak dokładnych (prawdziwych) chińskich schematów na których cewki były tak rozrysowane.
Według tego co jest dostępne w internecie, instalacja zapłonu oraz stator wyglądają następująco: Widoczne są cewki zasilające CDI, które raczej powinny mieć nieco więcej niż tylko 4.5Ω. Schemat modułu zapłonowego od Suzuki Katana LC 50 wygląda następująco: Aby to potwierdzić istnienie...
Witam, Jestem posiadaczem motoru Mińsk 125. W motorze nie ma iskry, co wynika moim zdaniem z niesprawnego modułu lub prądnicy. Schemat instalacji bez akumulatora (są też z akumulatorem, mnie interesuje ta) : 817303 Schemat elektryki do motocykla Mińsk 125 (bez akumulatora): 1-Kierunkowskaz przedni....
Do sprawdzenia rezystancja cewki zasilającej CDI oraz impulsatora. Pomiar rezystancji uzwojeń oświetlenia i ładowania oraz generowanych napięć można sobie darować.
Ale pomiar rezystancji nic odkrywczwego nie daj bo mogą być zwarte zezewoje z pojedynczej cewce. Po drugie niemożliwe jest żeby wszystkie się upaliły i dawały równo 5V, panowie trochę szacunku i myślenia.
Schematy sugeruję wstawić w normalnej rozdzielczości a nie zrzuty ekranu z telefonu. Co do zasady działania CDI Hondy z tych czasów krąży po sieci taki obrazek: Z następującym opisem przewodów: Zielony - masa Jasnoniebieski i brązowy - impulsator główny Różowy impulsator pomocniczy wyprzedzenia...
Witam. Proszę o podanie prawidłowej rezystancji cewki zasilającej CDI statora silnika GY-6 125/150 cm3. Chodzi dokładnie o quada 150 automat, pomiar wykazuje 9.5k omów, cewkę ładowania "bezmasową", zapłon oczywiście AC-CDI. Ponoć iskrę miał, ale kiepską, silnik odbijał przy odpalaniu. Rozumiem że rezystancja...
Wyjście W jest podpięte do jednej cewki, przy pomiarze mam próg napięciowy dzięki czemu mierzę tylko jedno maksimum. A mam 6 maksimów na obrót. To po co jest tyle sekcji wirnika i statora? Przypadkiem nie po to aby zwiększyć częstotliwość a przez to zmniejszyć pulsacje na wyjściu?
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach...
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko...
Witam mam problem z odpaleniem motocykla XR400 96r. Jest to singiel 4T dwa układy zasilania AC i DC osobno. W motocyklu nie ma rozrusznika i akumulatora jedynie kopniak. Udało mi sie zrobić pomiary i nieco odbiegają od wartości z serwisówki. Wszystko wskazuje ze uszkodzony stator ale nie mam doświadczenia...
Sprawdzenie żarówka cewki zapłonowej w statorze nie jest najlepszym pomysłem. Pomiar impulsatora i pomiar cewki zapłonowej, omomierzem wystarczy, ewentualnie pomiar napięcia zmiennego zwykłym multimetrem. Później pomiar cewki WN i na końcu modułu oraz gaszenia, w tego typu instalacjach gaszenie jest...
nie w każdym iskrowniku simsona jest tylko jedno napięcie, zależy jaki masz ten iskrownik-prądnicę-zapłon różnie to zwią, w jednym jest całkowite 12v w innym 6v a jeszcze w innych są mieszane np zapłon 12v a ładowanie i akumulator 6v i masa jeszcze innych mieszanek , fabryka takie wypuszczała no i ok...
Kolego nie jestem lewy w tym i znam się trochę na mechanice ale bez konkretnych wartości pomiarowych jakie są w instrukcji skutera przeważnie,której nie mam ,w sieci też nie ma, nie jestem w stanie określić czy są prawidłowe, nie jestem wróżką a w sieci różnie piszą. Jeśli jesteś taki dobry i znasz wartości...
Jeśli chodzi o schemat to załączam pod spodem, zrobiony na szybko, proszę się nie śmiać Śmiać się nie ma z czego. Prędzej płakać. Nie sprawdziłeś rezystancji złączek kabli statora do masy i między sobą. Tym sposobem nie wiadomo jaki jest układ elektryczny statora. Szczególnie chodzi o masę, bez...
Witam Sprawa rozwiązana a mianowicie tak jak kolega wcześniej zasugerował że niektóre moduły mogą nie pracować przy niższych napięciach. Stator okazał się wadliwy a mianowicie cewka zasilająca moduł, pow dłuższej przerwie 2-3 dni i wykręceniu jej ze skutera (stator) i dokonaniu pomiarów opór cewki zasilającej...
Motorower wyposażony jest w stator z sześcioma cewkami, są to cewki niezmasowane. Magneto ma sześć magnesów, co widać na zdjęciach. Światła są zasilane z akumulatora(zgaszony silnik, można je włączyć). Ze statora idą przewody: żółty, żółty, zielony, niebiesko-biały, czarno-czerwony, Do...
Witam! Już od roku walczę z simkiem i cały czas przegrywam.. mam stale ten sam problem.. na biegu jałowym gaśnie przy 3k obrotów, przy włączonych światłach przy 4k. Wyeliminowałem całkowicie możliwość usterki mechanicznej, praktycznie całość jest nowa, od karterów przez cylinder na wszelkich uszczelkach...
Na schemacie zaznaczyłem Cewki LW i MW a linią przerywaną prąd w obwodach rezonansowych (1) wejściowy (2) międzystopniowy, cewka sprzęgająca zaznaczona jest na zielono. Mam problem z cewką reakcyjną - nie potrafię znaleźć progu wzbudzenia. Na średnich układ w ogóle nie reaguje na kręcenie rdzeniem,...
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu...
Witam, problemem jest brak ładowania w Yamaha WR125X, zostały sprawdzone wszystkie elementy , które za to odpowiadają : - akumulator - wymieniony na nowy - bezpiecznik - sprawny - regulator napięcia - sprawdzony, jest sprawny ; podmieniony na zamiennik, ten sam efekt - stator - brak przebicia,...
Efekt strojenia z "uciekającą" stacją jest znany. Dotykając śrubokrętem aluminiowego rdzenia heterodyny zmieniasz dodatkowo częstotliwość oscylacji i gdy już złapiesz stację i odstawiasz śrubokręt zmienia się przenikalność otoczenie cewki (bo już śrubokręt nie "przedłuża" rdzenia cewki) w związku z...
Witam, wniosek z tego, ze jest o co powalczyć. Właśnie wróciłem z garażu. Instalacja wygląda jak na schemacie. Motocykl ma rozrusznik i akumulator. W tej chwili jest tam założony stator z jednofazowym uzwojeniem bez połączenia z masa + cewka zasilająca moduł zapłonowy. Pomiary wskazują, ze stator,...
Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do:...
Mam problem. 1.Przeestroiłem Radio : Unitra Eltra Jowita 2 IC Czy twoje radio ma dokładnie taką samą glowicę jak na schemacie? 3.CO robić w takim wypadku, żeby pasmo sięgło 108 Mhz <na moj gust, sięga gdzieś 102Mhz może 104 Mhz> A co nie masz czym zmierzyć? Jak nie masz to czas najwyższy...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : -...
Jak chcesz jeździć już, to kup nowy stator, moduł cewkę zapłonową i impulsator. Nie zapomnij o kole magnesowym. A może to ono wybiera nam pisanki? Wszystko o czym pisałem prowadzi do celu! Problem polega na tym, że nie jesteśmy wróżkami i mając wiele dróg nie wiemy którą wybrać. Po prostu trzeba sprawdzać...
Witam. Moje Suzuki nie wkręca się na obroty powyżej 5000, zimna przez minute owszem ale po minucie przestaje i strzela ogniem z tłumika. Moto ma zrobione 300 kilometrów od remontu góry silnika. Moze mi ktoś powie jakie parametry ma mieć cewka ładująca cdi? Opory, napięcia? Cala reszta działa poprawnie,...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić...
Uporządkujmy trochę informacje. Sprawdź tę rezystancję impulsatora i rezystancję cewki ładującej moduł zapłonowy. Potem miernik elektryczny i jeden zacisk do przewodu z impulsatora, drugi do masy. Miernik ustaw na sprawdzanie przejścia. Obróć wałem korbowym i zobacz, czy miernik zasygnalizuje w pewnym...
Odłączyć wtyczkę od statora i w niej kolejno mierzyć. Jeżeli wykonujesz pomiar oporności to bez kręcenia inaczej możesz uszkodzić miernik. W przypadku pomiaru napięcia to multimetr na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i oczywiście trzeba kręcić. Jedna końcówka miernika do masy (ramy/silnika) a druga...
.Powtarzam,ta znajdująca się na statorze pod kołem magnesowym cewka zasilająca która następnie zasila cewkę WN nie wytwarza napięcia 200v!!! To sobie zrób próbę o której pisałem i trzymaj palcami konektor. Nie rozumiesz działania układu zapłonowego w Simsonie. Jest to zapłon iskrownikowy z rozdzielonymi...
A może by tak prościej? prądy napięcia.... Najprostszym sposobem jest pomiar pod obciążeniem. Układ zap. w Pana przypadku nie jest zależny od acu, więc: -wykonujemy przyrząd pomiarowy :) w postaci żarówki 35W 12V ( 6V zależy od instalacji) do której są przylutowane kabelki i tu są dwie możliwości układ...
Przez przystapieniem do dalszej naprawy czyli wymianie AN3821K sprzwdzilem zasilacz i wymienilem kondesatory nic to nie dało. Wymienilem rowniez kondensator na plycie głownej w sekcji POWER C1 bez zmian. Zgodnie ze schematem w silniku sa 3 hallotrony podlaczone do wyjsc AN 5i6 7i8 9i10 dlaczego na...
Witam! odnawiam temat i mam taki pomysł. Naszkicowałem już wstępny projekt wirnika(statora) no i znalazłem magnesy neoydmowe, 15x10. No i pomyslałem sobie zeby na wirniku dań np. 16 magnesów poziomo. i żeby cewki były na górze i na dole, to będzie tak jak by były 2 silniki połączone.... wyglądało...
Dysponujesz może serwisówką do tego rocznika? Mam do rocznika 98, a tam już jest zapłon Kokusan. Zapłon nie posiada impulsatora? Znowu nietypowe rozwiązanie układu zapłonowego. Problem może tkwić w module zapłonowym (czarny moduł). Stator ma dwa uzwojenia niskonapięciowe - jedyne co możesz sprawdzić...
1nF czy 10nF to nie ma kompletnie znaczenia, bo każda z tych pojemności przy 100MHz stanowi praktycznie "zwarcie". Więc nie powinno mieć to w ogóle znaczenia na działanie (chyba, że tam jakiś foliowy wstawiłeś zamiast ceramika). Gdzie ty tą swoją "antenę" przykładasz? Który to ten obwód rezonansowy?...
dwie cewki na jeden magnes w "amerykanie" = stator-rotor-stator jakiś czas temu w tym wątku ktoś pisał, że zrobił pomiary nietypowego rozwiązania - mianowicie po obu stronach magnesu dał cewki wyglądałoby to tak, że zamiast popularnego rozwiązania dwa rotory z magnesami a wewnątrz stator z cewkami byłoby...
Jak sprawdzisz i wyczyścisz silnik i nadal będą kłopoty sprawdź, czy nie ma gdzieś (np. jakiś przełącznik, potencjometr) niekontaktu. Styki czyścisz IPA, potencjometr KONTAKT'em PR. Dopieszczałem mierzyłem silnik przez 2 h. Wyciągałem szczoteczki, prostowałem, czyściłem. Komutator też wyczyściłem...
To, że ruszanie nie polepsza odbioru wcale nie oznacza, że masz już osiągnięty najlepszy punkt. Testem, że ustawiłeś już optymalną, oczekiwaną (najlepszą) dla danego obwodu LC pojemność jest na końcu pasma (108MHz) zakręcić w danym obwodzie delikatnie rdzeniem (potem wracamy nim do punktu wyjścia)....
Jeszcze wracam do tego opisu Naudina - co zostało sprawdzone: * Test 1: zwarcie dwóch cewek nie zmienia obrotów; jeśli elektronika je stabilizuje, to nic dziwnego; jeśli takiej stabilizacji nie ma, to znaczy, że są odpowiednio umieszczone - tak, że suma SEM = 0. * Test 2: pomiar zależności indukcyjności...
tak , mam grzałki połączone z aku na prądzie stałym , myślałem żeby dać bezpośrednio z prądnicy w grzałki ale mam trzy fazy i wtedy musiałbym chyba dać trzy grzałki a nie wiem czy wtedy bym nie zdusił prądnicy tymi grzałkami . Na pewno to muszę dołożyć jeszcze jeden sterownik bo ten jeden jest za "mało...
Witam ! Bardzo mało na forum jest o silnikach reluktancyjnych (chyba, że słabo szukałem). Na wstępie powiem, iż chodzi o silnik reluktancyjny 500W od robota kuchennego Thermomix TM31. Temat zakładam tutaj, gdyż idea i moja problematyka bardziej odnosi się tego działu. A i problematyka dość nowatorska. Silnik...
Siema. Na wstępie to mój pierwszy post, gdyż wcześniej wszystko co szukałem mi wystarczało. Sprzęt jak w tytule, jak wiadomo, oryginalne moduły są drogie więc na wstępie odpuściłem sobie jego kupno i zabrałem się za przerobienie instalacji. A więc tak: Nowy iskrownik - stator od 2T - chińczyk Nowy...
A czy zdajesz sobie sprawę, ze oporność cewek może czasem zahaczać o błąd miernika? Jeśli cewka ma oporność 2 - 3 om,a miernik ustawiony na zakres 200 om ma nawet i 2 % tolerancji (bardzo optymistyczna wartość), to błąd pomiaru wynosi 4 omy. Stąd moje pytanie. Poza tym zdarza się, że cewki dostają zwać...
Rezystancja cewki nawijanej cieniutkim drutem jest tylko bardzo orientacyjną informacją o jest sprawności, a w zasadzie niesprawności jak mocno odbiega od normy. Dużo bardziej miarodajna jest indukcyjność, ale mierzona po wyjęciu statora z pola magnetycznego wirnika. Jednak nawet ona nic nie powie gdy...
Witam jeśli chodzi o chińskie 4t 110 to sprawa często bywa zagmatwana i człowiek musi brać pod uwagę takie usterki jakich w normalnej instalacji nie mają szansy bytu. Na sam początek proponuje sprawdzić: -właściwe podłączenie regulatora napięcia do cewek (regulatory do sprzętów made in china są produkowane...
Pozwoliłem sobie przeliczyć tą cewkę i wychodzi na to że na bank ma inną niż na schemacie indukcyjność. Cewka nie była wyliczana z żadnego programu, tylko zmierzona po nawinięciu miernikiem takim jak przedstawia zdjęcie. (dokładność do 1µH) głównie interesuje mnie pasmo 80 i 40 m....
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego...
... mały problem przy takim wietrze napięcie było na poziomie 29V i 1A.... ,że dla 24v powinno być nawinięte na cewkę 70 zwojów ( a u mnie jest 74)...] Skoro osiągnąłeś 29V i tylko 1A, to coś tu nie tak jest. Dobry aku - nawet naładowany do pełna, nie pozwoliłby osiągnąć takich parametrów 29V...
Masa jest ok. Podczas prób dodawałem nawet osobny kabel. Dzisiaj troszke sprawdzałem niestety pogoda nie pozwoliła mi sciągnąć owiewki aby dostać się do stacyjki. Postanowiłem posprawdzać napięcia na instalacji. Do modułu idą 4 kable: -masa (zielony) - zółto- niebieski (ze statora) - zółto czarny...
W nim nie ma w instalacji akumulatora, działa bez( nie mój wymysł, tylko tak fabryka dala). Zdjęcia statora nie dodam( nie umiem rozebrać silnika. ale dodam zdjęcia przewodów wychodzących z silnika.: zdjęcie nr. 1 Na zdjęciu pokazane są przewody wychodzące z silnika. zdjęcie nr. 2 cewka zapłonowa(...
Dobra. Przerobiłem stator na cewkę bezmasową. Właściwie mam 3 konfiguracje, bo przewód odczepu pozostawiłem dzięki czemu mogę użyć układu złożonego z 5, 7 lub wszystkich 12. Po włączeniu wszystkich odbiorników zrobię pomiary i wtedy wybiorę która opcja będzie ok (żeby niepotrzebnie nie obciążać regulatora). Ostatnią...
Sprawdziłem następujące rzeczy: 1. zawory: ssący jest na 0.05 mm, wydechowy 0.07mm, przypominam że regulowałem miesiąc temu 0.05 i 0.06 osobiście 2. 2 cewki - obie sprawne stara i tą którą nową kupiłem 3. 2 swiece NGK cr7hsa - obie sprawne, jedna z mniejszym odstępem, druga z większym. Ta poprzednia...
Witam Zrób zdjęcia statora z cewkami. Najlepiej z obu stron po wyjęciu z motocykla. Nie zapomnij o pomiarach. Jeżeli zapłon był dobrze ustawiony, to zaznacz położenie. Gdy nie da się przestawić zapłonu - jedno położenie , tym lepiej. Pozdrawiam
Pomiary prawdę ci powiedzą. Sprawdź, czy cewki posiadają właściwą oporność, czy podczas pracy silnika z odpiętym regulatorem pojawia się tam napięcie przemienne o amplitudzie nawet kilkudziesięciu V. Jeśli tak, to regulator. Jeśli nie, to stator. Schemat masz? To popularny skuter i nie powinno być problemów.
Jednak zamawiam cały nowy stator z cewkami i impulsatorem, cewke WN i moduł. Ponieważ moje wszystkie pomiary mają za niskie wyniki. Napisze o zmianach jak już przyjdzie mi przesyłka :)
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu (najlepiej...
Nie pasuje mi jedna rzecz. Powinna tam być cewka bezmasowa i z pomiarów nie powinno wynikać że jest wyprowadzony środek uzwojenia. Czarny przewód to tylko połączenie masy statora (dla zapłonu CDI). Przemierz regulator napięcia miernikiem na teście diod.
Sprostowanie drodzy Państwo. E52 No signal from tachymetric generator on motor (no signal after maximum time) Elektronika nie dostaje info od tacho. Brak szczotek to inny bład. Trzeba w pierwszej kolejności posprawdzać styki, blaszki stykowe (po stronie modułu i przy silniku), profilaktycznie przeczyścić...
Układ zapłonu jest oddzielnym podzespołem, ma swoją cewkę zasilającą i wyzwalającą, nie są one połączone (za wyjątkiem masy) z układem zasilania świateł i ładowania akumulatora. Sprawdź miernikiem na zakresie ACV jakie masz napięcie na żółtych przewodach wychodzących ze statora (względem siebie oraz...