(at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Z danych, które podałeś, wynika, że błąd P105A/P0170 jest skutkiem okresowego zaniku lub silnego zniekształcenia sygnału MAP-sensora (linie 5 V/masa/sygnał) wywoływanego zakłóceniami wysokiego napięcia i/lub korozją styków w obwodzie zapłonowym. ECU gubi prawidłowy odczyt ciśnienia (w ramkach FF pojawia...
Akumulator jest nowy naładowany na full EXIDE z takimi parametrami jakie powinny być, iskra przed wylutowaniem oryginalnych tranzystorów była słaba tak jak i po zmianie. Testowałem cewki pojedynczo z każdego wyjścia i efekty takie że iskra nadal jest słaba na każdym z dwóch wyjść. Mam wrażenie że wewnątrz tego tranzystora jeden z tranzystorów jest uszkodzony...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Dzień dobry szanowni forumowicze W przypływie ułańskiej fantazji zakupiłem Peugeota 307 cc... Staram się go teraz uruchomić. Auto NIE posiada i nigdy nie posiadało LPG o ile to pomoże... Dane pojazdu: Peugeot 307 cc 2004r Silnik 2.0 16V 100 KW 137KM oznaczenie RFN EW10J4? Przepraszam z góry za długi post, ale staram się wszystko możliwie dokładnie...
W schemacie dołączonym do zestawy jest napisane, że układ przystosowany do pracy również bez akumulatora, w przypadku jego braku wyjście podłączyć bezpośrednio do stacyjki (źródło prądu jak rozumiem). https://obrazki.elektroda.pl/7309738200_... Pomiar wykonywałem za równo przy obciążeniu jak i przy żadnych odbiornikach oprócz cewki...
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu CDI oznaczonego numerem 11. 1.Przewód czerwono-niebieski RED/BLU (Brake...
We współczesnych skuterach nie ma czegoś takiego jak mechaniczny przerywacz. To nie jawka z PRLu. XD. We współczesnych maszynach masz specjalną małą (najczęściej czarną) cewkę. To ona robi za "wyzwalacz iskry", za czujnik. Możesz jedynie sprawdzić rezystancję cewki zapłonowej, ale to nie gwarantuje jej sprawności. Jednak jeśli na którymś z pomiarów...
1.Zabawna rzecz- edukację elektroniczna zakończyłem na technikum i sądziłem, że mostek RLC to układ samodzielnie zbudowany z rezystora, kondensatora i cewki, chciałem właśnie sprawdzić schemat i "okazało się", że to rodzaj "gotowego" miernika :) No cóż, myślę, że już zapomniałeś o co tak naprawdę chodzi. Bo nie sądzę abyś tak często chodził na wagary....
Możesz sprawdzić multimetrem ustawiony na pomiar rezystancji uzwojeń.Zrób pomiar między zjawiskami zasilającym i tym co idzie do aparatu.Zapisz wartość.Zrob pomiar między naciskiem wysokiego napięcia , a zasilającym ,następnie masowym.Rezystancja mniejsza o wartość uzwojenia pierwotnego na danym zacisku (niewiadomymi + lub - ) ,jest naciskiem masowym.Sprawdź...
Do celów podanych przez ciebie służy Vantage KV Module firmy Snap-on ze specjalną łyżką , adapterem aplikowanym do studzienki świecy obok cewki zapłonowej. Na marginesie jaki widzisz problem z wyciągnięciem cewki ze studzienki i przedłużeniem kablem WN. Sprawdziłem wiele sposobów łącznie z sondami pojemnościowymi i oscyloskopem analogowym , jednak uważam...
http://obrazki.elektroda.net/85_12180614... Chciałem zaprezentować silnik turbinowy, który zbudowałem na bazie turbosprężarki z silnika Fiata Ducato 1.9 TDI. Silnik jest zbudowany z części, które miałem dostępne lub ewentualnie kupione zostały na złomowcu. Stelaż pospawał mi kolega, a komora spalania została zrobiona w zaprzyjaźnionym warsztacie...
Jako że widzę zawziętą dyskusję o tym ustrojstwie , to może i ja dołożę do tematu parę słów. Dostałem simsonka do roboty.Słaba , znikająca iskra.Pomiary napięć:cewka ładująca 38V -norma.Impulsator-:D brak oscyloskopu, ale działa na sto procent(buzer).Pomiary rezystancji .wszystkie cewki ok. Wymieniłem moduł.Iskra stabilna, jednak słaba.do poprawnej...
Witam. Mam zapytanie do kolegów mających doświadczenie z Mitsubishi. Chciałbym się dowiedzieć jak działa moduł zapłonowy w Mitsubishi space wagon silnik 4G64 2.4 GDI 2000rok. Są w tym silniku 4 cewki zapłonowe jedna na każdy cylinder, moduł zapłonowy, rozdzielacz zapłonu w sterowniku. Moduł ma 4 piny i może być może ma połączenie z masą jeszcze poprzez...
Witam, w aucie nie palą dwa cylindry 1 i 4, brak iskry. Na pomiar Zwój WN ma 41KOhm, podobnie jak na cylindrach 2 i 3. Czasem zapali na chwile normalnie i znowu brak iskry na 1 i 4. Cewka siedzi za kolektorem ssącym i zanim go wymontuje mam pytanie: Czy w tym modelu jest moduł zapłonowy osobno (i jeżeli tak to gdzie on jest), czy sterowanie cewkami...
będzie moduł albo cewka. oraz stacyjka, przycisk gaszenia i czasem mikrowyłącznik w dzwigni sprzęgła. Dodano po 2 pomiar oporności cewki zapłonowej, Z tym bywa czasem klopot. Zdarzają się cewki z układem CDI wewnątrz. Pomiar tego multimetrem nic nie wniesie do sprawy.
Sprawdzenie żarówka cewki zapłonowej w statorze nie jest najlepszym pomysłem. Pomiar impulsatora i pomiar cewki zapłonowej, omomierzem wystarczy, ewentualnie pomiar napięcia zmiennego zwykłym multimetrem. Później pomiar cewki WN i na końcu modułu oraz gaszenia, w tego typu instalacjach gaszenie jest proste(zwarcie do masy). sprawdź tamto i zrób zdjęcie...
produkcja 1992r instalacja gazowa jak coś to pomoże to 4 wtryskiwacze. komputer: bosch, 0 261 200 306, digifant, df1, 030 906 022 N. potencjometr przepustnicy ok (napięcie zmienia się, pomiar oscyloskopem nie pokazuje "gwałtownych skoków" jeżeli potrzebne jakieś info to proszę pytać. nie jestem mechanikiem, auto jest ojca, ja zajmuje sie projektowaniem...
Kolego zasmucę cię czeka cie wiele wydatków by doprowadzić ten samochodzik do ładu. Już wyjaśniam: - mechanik wypowiada się i sprawdza elektronikę, elektromechanik mechanikę, a po drodze pewnie jeszcze kilku innych specjalistów z własnego nadania :). W twoich dość wylewnych opisach sytuacji zaistniałej i diagnostyki znalazłem wszystko ale nic z tych...
w zasadzie, to na Pb i to czasami. Lpg w tej chwili nic do tego nie ma, nawet z nim jest lepiej. Zakładałem w czerwcu tego roku, a to szarpanie było tragiczne duzo wczesniej. Oczywiście, gdyby ktos do niego wsiadł, to powiedziałby, ze sie czepiam, ze jest ok, ale ja znam ten silnik od paru lat i wiem, ze nie jest ok. Kod silnika L1E. EGR'a nie ma na...
Sprawdziłeś czujnik stopki bocznej? Sprawdź stan przewodów odpowiadających za zapłon tj. od CDI, możesz też zrobić pomiar cewki zapłonowej. Na forum masz opisy jak to posprawdzać.
Tak wygląda układ zapłonowy. https://obrazki.elektroda.pl/5483764900_... Pomiaru możesz dokonać za pomocą omomierza. Pomiędzy 15 i 1, oraz pomiędzy 4 i 1. Oba pomiary powinny wskazać pewną oporność (wartość zależna od modelu cewki) Drugi pomiar (4-1) powinien mieć znacznie większą wartość niż (15-1)
Szukałbym problemu jednak w układzie zapłonowym, ponieważ problem pojawia się podczas wzbogacania mieszanki, kiedy staje się trudniej zapalna. W Oplach zdarzały się upalone końcówki przewodu zapłonowego w fajkach świec, objaw był podobny. Wstępnie przeprowadziłbym pomiar charakterystyki zapłonu oscyloskopem i przyjrzałbym się stronie WN układu zapłonowego.
może i nie ta cewka ale zasada działania ta sama !! do precyzuje swą wcześniejszą wypowiedz pomiar zasilania pin 2 wtyczki cewki zapłonowej pomiar cewki pin 1+2 , 2+3 0,45-0,55 oma pomiar cewki w gniazdach przewodów zapłonowych cylindry 1+4 12000-14600 omów cylindry 2+3 12000-14600 omów Pozdrawaim
W kostce cewki jest to połączone tak: U U jeden zielony do komputera, drugi zielony do modułu (kluczowanie cewki), druga zwarta para to czerwony do zasilania modułu i pomarańczowy, czyli plus po stacyjce, cewka zwiera te dwie pary przewodów, czyli wiarygodny pomiar można robić tylko przy podłączonej wtyczce, ale skoro napięcie nie zanika, to stawiam...
Z którego miejsca wyszedł ci ten pomiar przy cewce zapłonowej czy z cewki układu pierwotnego(miernikiem tego nie pomierzysz).
Witam posiadam simsona s51, instalacja 12v na platynkach. Po roku czasu postanowiłem zacząć naprawę, mianowicie przywrócić w simsonie iskrę. Po głębszych oględzinach i pomiarach znalazłem prawdopodobnie przyczynę. Pomiar cewek zapłonowych wykazał że z jednej cewki która prowadzi do cewki wn wychodzi 1-1,5v, a z pozostałych około 7v. I tu moje pytanie...
Oporności dobre ale może być zwarcie między zwojowe i tak nie wyjdzie pomiar, tylko podmiana na inną.
to moze ja przedstawie swój tok myślenia (może jest błędny?) kożystając z twojego opisu 1./ +12V 2./ sterowanie obwodu cylindrow 1 i 4 - styk 35 komputera 3,/ sterowanie obwodu cylindrow 2 i 3 - styk 17 komputera 4./ do kondensatora kondensatora czyli rezystancja między 1-2 i 1-3 powinna być taka sama, to samo w przypadku pomiaru pomiędzy 2-4 i 3-4...
2,3 i 3,2 to 2 i 3 cylinder obojętrnie jak wepniesz. Drugie cyfry to analogia pierwszych. Capiso?
Sprawdzisz testerem cewek zapłonowych.
Miernik do reki ustawić na pomiar diod. Diada jest równolegle z cewką zapłonową a masą - znajdziesz 2 przewody Diada jest równolegle z diadą - gaszenie a cewką zasilaczom AC zasilającą - oznaczysz następne 2 przewody . Zostaje znaleźć wejście impulsatora ( w jedna stronę oporność powyżej 107K Ohm) i gotowe . Dodano po 1 Jak odnosi się ten schemat do...
Czujnik temperatury sprawdzony. Ma rezystancje w normie. Podejrzewam że któraś z cewek zapłonowych. Pomiar rezystancji uzwojenia wtórnego na cewkach wynosi 1.4ohm. Tylko niewiem jak sprawdzić uzwojenie pierwotne.
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) Rezystancja jest mało istotna. To pomiar zgrubny. Ważne jest generowane napięcie AC NIEobciążonej cewki. Powinno być więcej niż 80VAC przy solidnym "kopnięciu" bez świecy. Rezystancje impulsatorów były różne. Im nowszy model tym mniej. Ważne aby były równe połówki. Punkt pomiarowy na wystającym kawałku płytki drukowanej....
Widzę postępy, bo jakby zmieniłeś podpowiadaczy ? Jeżeli ostatni pomiar wykonałeś poprawnie i miernik w istocie pokazuje 12V na zasilaniu cewki zapłonowej, ale żarówka nie świeci, to masz na 90% luźne/zgnite kostki w podszybiu po stronie kierowcy. Druga rzecz ten system (konkretnie ten czujnik) musi mieć obroty do odstrzału, tj. wydajność rozrusznika,...
Co dał ten pomiar? Czemu miał służyć? Cewka zapłonowa do wymiany/przewinięcia. Jak nie można zdobyć/przewinąć cewki, to proponuję nawinięcie na starym karkasie cewki zasilającej i dołożenie zewnętrznej cewki zapłonowej. Po prostu zrobienie układu zapłonowego jak w Simsonie/Jawce itp.
Pomiar rezystancji cewki lub cewek współczesnych nie daje nic..... Chciałbym wiedzieć czy wtórne uzwojenia cewki mają nie mieć punktu wspólnego jako masa? Wtórne nie łączy się z niczym...że tak ogólnie napiszę...
Czujnik szary wkręcony obok cewek zapłonowych w TYM fatalnym miejscu od spodu. Oznaczenia 513335 , mam pytanie jaka powinna być jego rezystancja. Bo nie może przekroczyć 80'C pomiar a co za tym idzie nie włącza wentylatora. Silnik 1,3. przy 20 stC 37.5 kOhm +- 2 kOhm przy 80 stC 3.75kOhm +- 0.7kOhm
Cewki zapłonowe nie są projektowane na takie częstotliwości, mają dużo więcej zwojów i na pewno większą indukcyjność i niższe SRF niż fotopowielacz i rdzeń mają z blach (ale nie zamknięty) więc będą większe straty - jak pojawią się problemy to będziesz wiedział dlaczego Na YT są filmy że się da na chwilę zapalić łuk używając układu Mazzilliego i cewki...
Poszukaj pod hasłem "oscylogramy cewki zapłonowej".
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Człowieku, są silniki bezkolizyjne, a ja nie mam w głowie katalogu, aby stwierdzić czy akurat ten silnik jest czy nie jest kolizyjny :/ . "Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym." - no oczywiście że da się przestawić zapłon, wystarczy delikatnie przesunąć cewkę wyzwalającą i już masz zapłon przestawiony....
A jak moja cewka ma na pierwotnym 1.3 Ohma to jest dobra ?? Mierzyłem dowma różnymi omomierzami więc pomiar raczej jest prawidłowy.
Podstawowe pytanie jest takie czy twój zapłon to AC CDI (czyli zasilane bezpośrednio z cewek) czy DC CDI (zasilane z akumulatora). Bo jeśli masz DC CDI, to napięcie z cewek nie ma znaczenia. Interesuje cię wtedy wyłącznie impulsator. Po drugie, musisz być pewny że na 100% wszystko dobrze jest podłączone. Bo przy takiej wymianie najprościej o pomyłkę....
Sugerujesz przetartą wiązkę? Dla pewności - zmierz napięcie w odłączonej wtyczce od wtrysku, między pinem (jednym i drugim), a masą silnika. Powtórz pomiar dla n.n. cewki zapłonowej.
POmiar ten mało co ci da.
Według tego co jest dostępne w internecie, instalacja zapłonu oraz stator wyglądają następująco: http://www.kitfox.eu/technical/ignition/ http://obrazki.elektroda.pl/7531622400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1980270900_1... Widoczne są cewki zasilające CDI, które raczej powinny mieć nieco więcej niż tylko 4.5Ω....
Pomiar rezystancji nic nie da szkoda Twojej pracy.
pomiar cewka układ zapłonowy cewka zapłonowy mercedes przerobić cewka zapłonowy
volvo silnika prądniczka tacho amica odciągać sprężyna
kierunkowskaz świeci skoda sterownik komfort
Wentylator w piekarniku Amica nie działa - przyczyny i diagnostyka Schemat instalacji elektrycznej spryskiwacza Renault Laguna II