będzie moduł albo cewka. oraz stacyjka, przycisk gaszenia i czasem mikrowyłącznik w dzwigni sprzęgła. Dodano po 2 pomiar oporności cewki zapłonowej, Z tym bywa czasem klopot. Zdarzają się cewki z układem CDI wewnątrz. Pomiar tego multimetrem nic nie wniesie do sprawy.
pomiar , ktory chce kolega wykonac jest jednym z podstawowych pomiarow ktore powinny byc wykonywane w kazdym warsztacie elektromechaniki pojazdowej .jak zycie pokazuje 98% z nich niestety nie ma czym i... zgaduje czy cewka jest ok , czy nie. Przyrzad do tego celu skonstruowany powinien posiadac mozliwosc pomiaru conajmniej 4 cylindrow na raz . czy bedzie...
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
Oporności dobre ale może być zwarcie między zwojowe i tak nie wyjdzie pomiar, tylko podmiana na inną.
2,3 i 3,2 to 2 i 3 cylinder obojętrnie jak wepniesz. Drugie cyfry to analogia pierwszych. Capiso?
Szukałbym problemu jednak w układzie zapłonowym, ponieważ problem pojawia się podczas wzbogacania mieszanki, kiedy staje się trudniej zapalna. W Oplach zdarzały się upalone końcówki przewodu zapłonowego w fajkach świec, objaw był podobny. Wstępnie przeprowadziłbym pomiar charakterystyki zapłonu oscyloskopem i przyjrzałbym się stronie WN układu zapłonowego.
Tak wygląda układ zapłonowy. https://obrazki.elektroda.pl/5483764900_... Pomiaru możesz dokonać za pomocą omomierza. Pomiędzy 15 i 1, oraz pomiędzy 4 i 1. Oba pomiary powinny wskazać pewną oporność (wartość zależna od modelu cewki) Drugi pomiar (4-1) powinien mieć znacznie większą wartość niż (15-1)
Sprawdzenie żarówka cewki zapłonowej w statorze nie jest najlepszym pomysłem. Pomiar impulsatora i pomiar cewki zapłonowej, omomierzem wystarczy, ewentualnie pomiar napięcia zmiennego zwykłym multimetrem. Później pomiar cewki WN i na końcu modułu oraz gaszenia, w tego typu instalacjach gaszenie jest proste(zwarcie do masy). sprawdź tamto i zrób zdjęcie...
W kostce cewki jest to połączone tak: U U jeden zielony do komputera, drugi zielony do modułu (kluczowanie cewki), druga zwarta para to czerwony do zasilania modułu i pomarańczowy, czyli plus po stacyjce, cewka zwiera te dwie pary przewodów, czyli wiarygodny pomiar można robić tylko przy podłączonej wtyczce, ale skoro napięcie nie zanika, to stawiam...
Co dał ten pomiar? Czemu miał służyć? Cewka zapłonowa do wymiany/przewinięcia. Jak nie można zdobyć/przewinąć cewki, to proponuję nawinięcie na starym karkasie cewki zasilającej i dołożenie zewnętrznej cewki zapłonowej. Po prostu zrobienie układu zapłonowego jak w Simsonie/Jawce itp.
może i nie ta cewka ale zasada działania ta sama !! do precyzuje swą wcześniejszą wypowiedz pomiar zasilania pin 2 wtyczki cewki zapłonowej pomiar cewki pin 1+2 , 2+3 0,45-0,55 oma pomiar cewki w gniazdach przewodów zapłonowych cylindry 1+4 12000-14600 omów cylindry 2+3 12000-14600 omów Pozdrawaim
Sprawdziłeś czujnik stopki bocznej? Sprawdź stan przewodów odpowiadających za zapłon tj. od CDI, możesz też zrobić pomiar cewki zapłonowej. Na forum masz opisy jak to posprawdzać.
to moze ja przedstawie swój tok myślenia (może jest błędny?) kożystając z twojego opisu 1./ +12V 2./ sterowanie obwodu cylindrow 1 i 4 - styk 35 komputera 3,/ sterowanie obwodu cylindrow 2 i 3 - styk 17 komputera 4./ do kondensatora kondensatora czyli rezystancja między 1-2 i 1-3 powinna być taka sama, to samo w przypadku pomiaru pomiędzy 2-4 i 3-4...
Po pierwsze, to zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Po drugie, w tym modelu sterownik rejestruje wypadanie zapłonu na określonym cylindrze, nie tylko błąd zbyt bogatej mieszanki
Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) Rezystancja jest mało istotna. To pomiar zgrubny. Ważne jest generowane napięcie AC NIEobciążonej cewki. Powinno być więcej niż 80VAC przy solidnym "kopnięciu" bez świecy. Rezystancje impulsatorów były różne. Im nowszy model tym mniej. Ważne aby były równe połówki. Punkt pomiarowy na wystającym kawałku płytki drukowanej....
Sprawdzenie ciśnienia sprężania , silnik zimny , potem na gorącym, i ostatni pomiar to próba olejowa. Obejrzyj dokładnie cewkę zapłonową. Dodano po 1 Sprawdzałeś ciśnienie paliwa?
Sonda tak sobie, a cewka dobrze - pomiar rezystancji nie zawsze daje pewność, że cewka OK.
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Podstawowe pytanie jest takie czy twój zapłon to AC CDI (czyli zasilane bezpośrednio z cewek) czy DC CDI (zasilane z akumulatora). Bo jeśli masz DC CDI, to napięcie z cewek nie ma znaczenia. Interesuje cię wtedy wyłącznie impulsator. Po drugie, musisz być pewny że na 100% wszystko dobrze jest podłączone. Bo przy takiej wymianie najprościej o pomyłkę....
A jak moja cewka ma na pierwotnym 1.3 Ohma to jest dobra ?? Mierzyłem dowma różnymi omomierzami więc pomiar raczej jest prawidłowy.
Witam Szukam czegoś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/9490756300_1... Abym mógł zmierzyć napięcie szczytowe jakie daje cewka zapłonowa w motocyklu (taki pomiar należy wykonać wg książki serwisowej aby sprawdzić sprawność cewki) Słyszał ktoś kiedyś o czymś takim? Gdzie to można dostać?
Pomiar ten nie świadczy o tym, że cewka jest dobra. W każdym przypadku ,chyba że mierzy cewkę od poloneza czy malucha. 🤣 Przy przebiciu na wtórnym takie pomiary można o kant doopy rozbić. Tylko oscyloskop. Choć kluczowym wstępnym pomiarem tutaj będzie "długość " iskry.
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Witam raz jeszcze,dziś wymontowałem cewkę zapłonową i pomierzyłem rezystancję.Wyszło mi tak: na wtórnym pomiar na końcówkach 1i4 20,5-21,2 zależnie czy cewka jest ciepla czy zimna.Na końcówkach 2i3 jest tak: na gorącej cewce miernik wogóle niema odczytu,na ciepłej jest 50-115 i cały czas skacze.Po ostygnięciu jest 20,5.Natomiast na pierwotnym pokazuje...
I czego w ten sposób się chcesz dowiedzieć? :lol: Oczywiście z takiego pomiaru rezystancji?
Jak ty mierzyłeś z ustawieniem na DC, to tylko pogratulować pozostało... Ustawiałem na pomiar A i kable podłączałem do gniazd na obrzeżach.
Z którego miejsca wyszedł ci ten pomiar przy cewce zapłonowej czy z cewki układu pierwotnego(miernikiem tego nie pomierzysz).
Cewki zapłonowe nie są projektowane na takie częstotliwości, mają dużo więcej zwojów i na pewno większą indukcyjność i niższe SRF niż fotopowielacz i rdzeń mają z blach (ale nie zamknięty) więc będą większe straty - jak pojawią się problemy to będziesz wiedział dlaczego Na YT są filmy że się da na chwilę zapalić łuk używając układu Mazzilliego i cewki...
Witam posiadam simsona s51, instalacja 12v na platynkach. Po roku czasu postanowiłem zacząć naprawę, mianowicie przywrócić w simsonie iskrę. Po głębszych oględzinach i pomiarach znalazłem prawdopodobnie przyczynę. Pomiar cewek zapłonowych wykazał że z jednej cewki która prowadzi do cewki wn wychodzi 1-1,5v, a z pozostałych około 7v. I tu moje pytanie...
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Człowieku, są silniki bezkolizyjne, a ja nie mam w głowie katalogu, aby stwierdzić czy akurat ten silnik jest czy nie jest kolizyjny :/ . "Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym." - no oczywiście że da się przestawić zapłon, wystarczy delikatnie przesunąć cewkę wyzwalającą i już masz zapłon przestawiony....
Ze schematu wynika wręcz jasno, że w tym silniku zastosowano układ zapłonowy CDI "bezimpulsatorowy". Oznacza to, że mylnie rozpoznałeś cewkomoduł jako zwykłą cewkę WN. Co do napięcia generowanego przez cewkę zasilającą, trzeba przyznać że jest dość niskie, ale spotkałem się już z układami zapłonowymi CDI pracującymi przy tak niskich napięciach zasilających....
Słuchaj-jak się nagrzewa?Parzy?Rozsadza cewkę? Jeżeli masz możliwość,to popularnym miernikiem pomiaru kąta zwarcia (dwell meter),zmierz kąt włączenia prądu cewki.
Jak zrobić pierwszy pomiar, przewody mojego miernika mają 0,8Ω. na drugim sposobie moja cewka ZAPŁONOWA ma 12,3kΩ. Czy to znaczy że jest uszkodzona? widzę że jest sporo poza normą. Czy to może być powodem tej prędkości, skuter "odpala na dotyk".
Pomiar rezystancji nie jest do końca dobrym pomysłem. Bo na wtórnym i tak możesz mieć przebicie. Jedyna dobra diagnoza to oscyloskop albo podmiana.
gorące uzwojenie zwiększa rezystancję, przecież to normalne. Pomiar miernikiem nie jest zadną podstawą do wniosku czy zewka jest uszkodzona.
uszkodzony ecu Pytanie jaki tam jest układ wtryskowy. Bo były dwa: HFM z przepływomierzem i PMS pracujący na zasadzie pomiaru ciśnienia w kolektorze. Pamiętam, że sterowniki PMS się psuły. skoro silnik nie pracuje na 2,3 cylindrze, na benzynie, jak i na gazie, to nie leży problem w zasilaniu paliwem, tylko w układzie zapłonowym Można by pójść tym tropem...
Pomiar rezystancji nic nie da. Cewka nie uszkadza się na rozwarcie lub zwarcie.
Czujnik temperatury sprawdzony. Ma rezystancje w normie. Podejrzewam że któraś z cewek zapłonowych. Pomiar rezystancji uzwojenia wtórnego na cewkach wynosi 1.4ohm. Tylko niewiem jak sprawdzić uzwojenie pierwotne.
Auto już sprawne. Uszkodzona cewka zapłonowa. Przy pomiarze omomierzem (porównanie między cewkami) ewidentne uszkodzenie. Po wymianie nadal paliła lampka kontroli spalin, ale po przejechaniu około 10 km zgasła. Dzięki za pomoc. Temat zamknięty.
Odlutowałem impulsator i odkreciłem iskrownik okazało się że przewód który szedł od impulsatora był przyszczypniety w obudowie pod śrubką od statora, zlutowałem, zamontowałem i iskra jest, pomijam fakt że skuter nie chce zapalić ale teraz to już będę szukać gdzieś indziej niż w elektronice. Dziękuję wszystkim za pomoc. Tak na przyszłość, jaki powinien...
Sprawdzisz testerem cewek zapłonowych.
cześć. Chciałem sprawdzić czy cewka wysokiego napięcia działa prawidłowo jak ustawić oscyloskop żeby go nie uszkodzić jakie napięcie jaki czas ewentualnie co jeszcze trzeba ustawić.... Sprzęt to hantek 1008 i sonda ht25 zapinana na przewód wysokiego napięcia bezstykowo tzn na izolacje... ps chciałem też zmierzyć impulsator ale to nie wiem czy taką sondą...
Cewka na magnecie zasilająca, i cewka główna WN muszą być od tego modelu. Inne będą robić takie właśnie jaja. Pozatym jeszcze nie widziałem żeby moduł się spalił w S51, może sie uszkodzić co najwyżej ale i to łatwo sprawdzić. Trzeba zrobiś jakiś pomiar, bo podmiana czasami płata figla.
Tak, chcę zrobić przyrząd do ustawiania zapłonu, czyli punktu, gdy platynki przerywacza, z którym cewka zapłonowa jest połączona szeregowo sie rozchodzą. Czy mozna jakoś usprawnic powyzszy układ aby pomiar był wiarygodny pomimo pola magnetycznego? Pozdrawiam
Witam opór cewki to ,opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.5 omów ,opór, cewka wtórna: 10.000 - 16.000 omów.Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania...
ttrzok masz racje , powyzej pisalem o zasadzie pomiaru analogowego pzez czujniki w analizatorach . >> ktos tam wyzej wyskoczył z dziwnym postem , napicanym chyba w celu nabicia sobie punktów. w lambdzie 1,3, i 4 cztero przewodowej jest tak jak piszesz zarowno dla sad 1V , 5V i 0,8V-1,6V , 6 przewodowa jest nieco zakrecona . po wczorajszej zabawie i...
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Możesz sprawdzić multimetrem ustawiony na pomiar rezystancji uzwojeń.Zrób pomiar między zjawiskami zasilającym i tym co idzie do aparatu.Zapisz wartość.Zrob pomiar między naciskiem wysokiego napięcia , a zasilającym ,następnie masowym.Rezystancja mniejsza o wartość uzwojenia pierwotnego na danym zacisku (niewiadomymi + lub - ) ,jest naciskiem masowym.Sprawdź...
Analogowe czipy mają duży zakres regulacji. Coś mi się kojarzy z golfem 2, ale mi się nie chce patrzeć. jak zobaczysz licznik, to ściągnij sobie notę do czipa. To jest proste. Czujnik to jest cewka co ma dużo zwojów. Indukuje w sobie pole generowane przez przedwody zapłonowe.
Szkoda, że dopiero po reprymendzie... A wystarczyłby pomiar przewodów masowych... Rozrusznik w końcu ruszył? Przemierz cewkę. Uzwojenie pierwotne powinno mieć około 3 omy, a wtórne kilka - kilkanaście kiloom. Tylko taki pomiar nie jest pełny, bo nie wykryjesz przebić. Sprawdź jeszcze, czy z aparatu zapłonowego jest podawany sygnał. No i czy cewka jest...
No to skoro na serwisówce masz mieć opór 460-560 Ohm a na nowym masz 260Ohm to już masz rozjazd na dzień dobry. Nowy stator nie trzyma parametrów. Często impulsator można kupić odrębnie i nie trzeba wymieniać całego statora. Dlatego fajnie jakbyś po prostu ściągnął do jakiejś lokalnej hurtowni/sklepu sam impulsator i przed zakupem dokonał pomiaru. A...
Buduję sobie przyrządzik pomocny przy naprawach i testowaniu instalacji gazowych w samochodach. Na poczatek składa sie z testera silnika krokowego, generatora impulsw zapłonowych dla wszystkich kombinacji cylinder/cewka oraz uniwersalnego obrotomierza obsługujacego każdy układ cylinder/cewka. Proble mam niby drobny jednak uprzykszjący mi życie, mianowicie...
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Nie można domniemywać. Jak się nie dowiesz, czy to błąd czujnika, czy błąd związany z wykryciem spalania stukowego i brakiem dalszej możliwości prawidłowej pracy sterownika wtrysku, to będziesz wymieniać i czyścić te czujniki do oporu, a nic to nie pomoże. Rzetelna diagnostyka, z podglądem parametrów zapłonu w czasie jazdy. Jak można taką diagnostykę...
Bezstykowy pomiar obrotów można też zrobić np. przez mikrofon. Gorzej będzie z czasem zwarcia cewki. Iskra powstaje po jej odłączeniu od Uz i nie wiele "mówi", na jak długo przed jej powstaniem cewka była zasilana.
Impulsator miernikiem na pomiarze napięcia zobacz przy kręceniu rozrusznikiem, jak sprawdzić cewkę WN to raczej nie trzeba pisać, cewka zasilająca tak samo jak impulsator zobaczyć czy daje napięcie przy kręceniu. Moduł prosta sprawa, jeżeli dostaje sterowanie i zasilanie a nie kluczuje cewki to padnięty
Na dołączonym schemacie pomiaru zaznaczyłem że jeden koniec cewki jest na masie. Nawet jeżeli cewkę traktować jako kondensator, koniec można uziemić.
Rozumiem.Czyli albo zostajemy przy wersji podstawowej albo CDI. hmmm...no może się pokuszę,ale to raczej nie teraz. Teraz mam inne pytanie: Mam 3 cewki od tego silniczka, te z magneta. Jest tylko jeden problem(właściwie pytam przez ciekawość, bo i tak je chyba wymienię na nowe)czy można w jakiś sposób ustalić, która cewka jest zapłonowa? Np poprzez...
We współczesnych skuterach nie ma czegoś takiego jak mechaniczny przerywacz. To nie jawka z PRLu. XD. We współczesnych maszynach masz specjalną małą (najczęściej czarną) cewkę. To ona robi za "wyzwalacz iskry", za czujnik. Możesz jedynie sprawdzić rezystancję cewki zapłonowej, ale to nie gwarantuje jej sprawności. Jednak jeśli na którymś z pomiarów...
==>elektrit Sam generator nie wystarczy ale można wysterować nim prymitywny układ zapłonowy Ja np. z łady samary, orginalnie hallotronowy teraz 555-ciowy. Jeżeli chodzi o gołą cewkę a nie z modułem który kontroluje prąd. Ostatnio przydarzyło mi się w ELEGANCIE niepali strzela czasami i co: iskra niebieska zawsze występująca ale zajebiście spóżniona...
Witam, pytanie jak zmierzyć tranzystor jak opisałem w tytule miernikiem elektronicznym. Jest to tranzystor z modułu zapłonowego virago 125, w tym module są dwa takie tranzystory. Problem polega na tym że motocykl nie pali na jeden cylinder na który napięcie na cewkę wychodzi z tego tranzystora. Tranzystor jest wylutowany. Jakie wartości powinienem odczytać...
Witam Szanownych Kolegow! Na wstepie chcialbym zadac pytanie - o jaka sweke chodzi - iskrownikowa, czy cewke zaplonowa pod bakiem tzw. BUTELKOWA - bo tak one chyba sie nazywaja? Krzywka przerywacza na wale a krzywka przerywacza w magneto istotnie - jak zauwazyl jeden z Kolegow - w zaleznosci od typu sa rozne. maja in ne katy zwierania i rozwierania...
Niezauważyłem w żadnym miejscu impulsatora o jakim czytałem na necie - czy po prostu w tym skuterze nie jest on wymagany? A nie chodzi o ten skuter, ale o wybrane przez projektantów rozwiązanie układu zapłonowego. W tym silniku zastosowano bezimpulsatorowy układ zapłonowy. tzw. MAGNET. Cewka zasilająca jest równocześnie impulsatorem. Tak w przybliżeniu....
Jak podałem napięcie z UPS to jak wyżej - oba przewody były "pływające" nie wiem, jakie napięcie pojawiło się na elektrodzie ale najwyraźniej nie wystarczająco duże. Dopiero po połączeniu przez rezystor 100kΩ zacisku przewodu z UPS podłączanego do zacisku pieca opisanego N piec ruszył i działa bez problemu. Tyle w tym temacie. Jak będę miał do...
Może i mierzy obroty, ale to nie jest tzw. miernik samochodowy i mierzy raczej impulsy - jeden impuls=jeden obrót. Wszystko zależy od ilości cylindrów, przy czterech i silniku czterosuwowym, to i tak trzeba podzielić przez dwa a do tego może mieć fatalny wpływ cewka zapłonowa na odczyt.
Lub metoda ,, indukcyjna'' przełóż kabel HV przez pierścień ferrytowy, na który nawiń zwoje wtórne, a napięcie z nich do pomiaru Jest to jedyna metoda poprawnego i skutecznego sprawdzania poprawności działania układu zapłonowego. Nie zmierzy tylko upływności. Cewka Rogowskiego może dała by radę .
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
Sprawa jest prosta, usterka w aparacie zapłonowym. Przed podłączeniem nowego wykonać należy pomiar oporności cewki. Własnie wymontowałem z kolegą aparat, wyczyściliśmy . Kopułka "wygląda" na ok. Ale jak usterka to pewnie gołym okiem tego nie dojrzę. O co chodzi z tym pomiarem opornośći cewki? Po co mierzymy? I gdzie ona jest, jak wygląda?. Pomiar cewki...
witajta chopy. Mam problem z renault twingo 1.2 16V 2001r. po podłączeniu odpowiedniego komputera system zdiagnozował zwarcie dwóch cewek do masy. pomiar cewki omomierzemy wykazuje 0,6 Ω zatem jest to dobra wartość bo taką informacje gdzieś w sieci zasiągłem. bład zwarcia do masy wyskakuje również gdy odłącze wtyczkę od cewek. Możecie mnie podeprzeć...
Witam, Opel Meriva 1.6 XEP, 2006r., przebieg 193kkm PB+LPG Od momentu zakupu auta (01.2023r) dokuczają pewne problemy, mianowicie długie kręcenie rozrusznikiem. Usterka sporadyczna, bez różnicy czy ciepły, zimny, raz pali na widok kluczyka a raz trzeba dłużej kręcić (ok 5-7sekund). Dodatkowo wypadanie zapłonów, silnikiem szarpie, z rury wydechowej słychać...
Jak narazie przemawia do mnie v1.1 głównie dlatego ,że jest możliwość dobrego pomiaru: obroty ,prędkość itp. ale z tymi 300V to chodzi mi o to ,że z tego co wiem cewka ładowana jest przez kondensator ok. 15uF/300V (w jawce) dokładnie nie wiem ,bo jest na wsi teraz ,a chciałem zrobić coś takiego żeby były 3 albo 2 kondensatory ok.25uF/450-600V. Dało...
Przestaw miermik na zakres 200 Ω i zmierz, powinno być 15-20 Ω. Pomiar jaki napisałeś 002 na zakresie 2 kΩ wsazuje że oporność cewki to 20 Ω. Zobacz czy podobny wynik wyjdzie na zakresie 200 Ω. Jeśli tak, to cewka jest dobra.
Witam Nie zakładam nowego tematu ponieważ problem dotyczy tego samego samochodu. Pojawił się nowy problem z samochodem (poprzednie błędy z czasem same znikły -dlaczego nie wiem). Passat po nagrzaniu zaczyna przerywać zwłaszcza przy gwałtownym przy gazowaniu, na wolnych obrotach również przerywa, ciężko ruszyć, dotyczy to zarówno pracy na lpg (sekwencja)...
.Powtarzam,ta znajdująca się na statorze pod kołem magnesowym cewka zasilająca która następnie zasila cewkę WN nie wytwarza napięcia 200v!!! To sobie zrób próbę o której pisałem i trzymaj palcami konektor. Nie rozumiesz działania układu zapłonowego w Simsonie. Jest to zapłon iskrownikowy z rozdzielonymi cewkami. A pomiary napięć woltomierzem przy układach...
Prawdopodobnie uwaliłeś kluczowe elementy układu zapłonowego. Moduł, być może cewkę w iskrowniku. Mogło paść dosłownie wszystko. Najgorzej że własnie bezpiecznik 10A zastąpiłeś bezpiecznikiem 25A. TYM uwaliłeś instalację. Wyciągnij wszystkie żarówki jakie są zamontowane w skuterze aby nie zaburzyły pomiaru oraz stacyjka przełączona "na kontrolki". Odepnij...
Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do: * Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć...
Odłączyć wtyczkę od statora i w niej kolejno mierzyć. Jeżeli wykonujesz pomiar oporności to bez kręcenia inaczej możesz uszkodzić miernik. W przypadku pomiaru napięcia to multimetr na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i oczywiście trzeba kręcić. Jedna końcówka miernika do masy (ramy/silnika) a druga sprawdzać kolejne przewody we wtyczce; -Czerwono-czarny...
Poszukaj pod hasłem "oscylogramy cewki zapłonowej".
Obrotomierz: pomiar impulsów sterujących cewką zapłonową w jednostce czasu. Jeśli dokładnie dobierzemy czas w którym zliczamy to będziemy mieli właśnie obroty. rozważania 2000 obr/min z taka predkoscia pracuje sobie silnik 4000 imp/min liczba impulsow sterujacych cewka dla silnika 4suw. 4 cyl. 66.66 liczb imp/sec z proporcji mozna obliczyc czas pomiaru,...
Witam 1.Sprawdź tłumik czy nie ma za dużych oporów przepływu - przedmuchaj. 2. Spróbuj zapalić i niech się rozgrzeje. Jak zgaśnie to sprawdź iskrę - na samym kablu bez fajki. Musi skakać na ok. 10mm i być ciągła. Jeżeli będą problemy z iskrą, znajdź cewkę ładującą układu zapłonowego i szybko póki ciepły, zmierz jej rezystancję. Wynik pomiaru porównaj...
Pompa paliwa jest sprawna nadal zastanawia mnie cewka zapłonowa niżej wysyłam zdjęcia z pomiarów cewka w tym samochodzie jest z kopułka. https://obrazki.elektroda.pl/7843782300_... https://obrazki.elektroda.pl/6262484400_... Multimetr ustawiłem na 200 omów i na pinach mi wykazywało 0 <- oznaka że uszkodzony czy źle...
cewka nachodzi na świece. Trzeba ją wymontowac i pomierzyć rezystancję pomiędzy złaczami swiecy 1-4 i 2-3. Ma byc około 18 kiloom.Do pomiaru zdjąć delongatory. Jak znam życie, na którejś sekcji będzie rozwarta. Jest to typowe w cewkach Sagem, nową cewkę kupić z firmy L'Electricfil
Jeśli dasz radę, zmierz napięcie podczas pracy na tym kondensatorze, możliwe że trzeba będzie wyprowadzić dodatkowe przewody do tego pomiaru. Przypuszczam że znacznie przekracza 16V. Czy masz tam regulator napięcia, czy "cewka świetlna" jest obciążona podczas testów? -> Quarz Jak by Ci to powiedzieć, by nie było flame'a - było późno, przyjrzyj się jeszcze...
Z pomiaru uzwojenia pierwotnego wynika, że masz dodadatkowy rezystor w zasilaniu cewki - nie napisałeś czy został sprawdzony. >>>sprawdzić, czy na zacisku cewki "16"" jest +12V po włączeniu stacyjki.
To nie moduł, wymieniłem i dalej brak iskry. Co ciekawe, cewka zapłonowa ma na wtórnym 7,8kOhm ale na pierwotnym pojawia się jakieś 600 Ohm po czym szybko spada do 5. To normalne? Miernik w przypadku pomiaru pierwotnego ustawiony na 2000.
Coś nie jest git skoro nie działa. Sugerowałeś na początku cewkę, teraz piszesz że cewka jednak git? To wymieniałeś ją czy nie? Zresztą. Możesz zrobić pomiary rezystancji. Masz 3 punkty pomiarowe. Kabel WN, pin gdzie podłączasz "prąd z modułu" oraz masę. Jeśli ustawisz miernik na pomiar rezystancji to pomiędzy wszystkimi pinami powinieneś mieć jakieś...
Kolego udało ci się uratować tą cewkę? Od tygodnia walczę z tym samym problemem z tym samym sprzętem. Cewkę przewinął mi facet, co przewija silniki, podobno mnóstwo już cewek przewiną i podobno wszystkie pracują. Moja po przewinięciu pracowała ok 30 sek i znowu brak iskry. Przewinął przewodem 0,3 do wartości 512 ohm. Zamówiłem jeszcze kondensator z...
Co do sprawdzenia czy jest iska, to nie bardzo wiem jak to wykonać profesjonalnie. Narazie zrobiłem tak: Podpiołem się multimetrem pomiędzy piny 4/5/6 wtyczki cewki zapłonowej a masę. Jako że mój miernik nie posiada funkcji pomiaru częstotliwości to ustawiłem go na pomiar napięcia DC (z tego co wyczytałem to cewka sterowana jest przez wyjścia typu OC)...
Sugerujesz przetartą wiązkę? Dla pewności - zmierz napięcie w odłączonej wtyczce od wtrysku, między pinem (jednym i drugim), a masą silnika. Powtórz pomiar dla n.n. cewki zapłonowej.
Sory ale sam jestem bardzo ciekawy jak Zmierzysz przebicie między zwojowe np. na ostatniej warstwie jeśli utraciło klasę izolacji, zakładam że w zakładzie nie posiadasz ustrojstwa do pomiaru indukcyjności czy miernika klasy izolacji a rzecz ma się w czasie różnie jak dla usterki którą podałem.Wielkie dzięki za podpowiedz.
Witam Jestem posiadaczem auta jak w temacie, dwa dni temu auto zgasło podczas jazdy i nie daje się uruchomić. Podejrzewam iż jest to czujnik Halla, cewkę zapłonową zintegrowaną z modułem raczej odrzucam, ponieważ była wymieniona kilka miesięcy temu. W celu sprawdzenia Halla zrobiłem następujące czynności: Podpiąłem miernik do kostki wychodzącej z aparatu...
Sprawdź połączenie między gaźnikiem i cylindrem oraz między karterami, na ciepłym lubi tam występować lewe powietrze. Ale objaw słabnięcia na ciepłym może świadczyć o 4 awariach. Zaciera się tłok, siada gaźnik. Samo czyszczenie rzadko kiedy daje efekt, należy wymienić membrany. Poza tym objaw słabnięcia na ciepłym to padająca świeca albo cewka zapłonowa....
Miernik do reki ustawić na pomiar diod. Diada jest równolegle z cewką zapłonową a masą - znajdziesz 2 przewody Diada jest równolegle z diadą - gaszenie a cewką zasilaczom AC zasilającą - oznaczysz następne 2 przewody . Zostaje znaleźć wejście impulsatora ( w jedna stronę oporność powyżej 107K Ohm) i gotowe . Dodano po 1 Jak odnosi się ten schemat do...
wtórne masz po bokach cewki, idą do niego przewody na złączkach.Jeden przewód miernika z jednej, drugi z drugiej strony i mierzysz, oczywiście przewody z instalacji auta odłączone. Piszę to choć wątpię abyś poradziła sobie z dokładnym pomiarem. Lepszym rozwiązaniem byłoby podmienienie cewki na próbę.
Niestety iskry nie ma, aczkolwiek..... zarazem jest tylko po jakiś 3, 4 sekundach po puszczeniu przycisku rozrusznika. Dodam że cewka sprawdzona( tylko na drugim pomiarze tam gdzie mierzy się na kablach zapłonowych trochę odstaje bo ma prawie 19kohm A powinna mieć do 18 kohm) masa jest, tranzystor już teraz powinien być sprawny tak mi się wydaje. Teraz...
pomiar cewka układ zapłonowy cewka zapłonowy mercedes honda cewka zapłonowy
alkohol etylowy bęben minolta podpiąć lampe
Lokalizacja bezpieczników w wózkach widłowych Linde Zamienniki PN8147: PN8145, PN8149, BP2867D, LinkSwitch-TN2 – porównanie i kompatybilność