Możesz z poziomu komputera diagnostycznego lub podłączając manometr do kolektora dolotowego. Z tym tylko, że pomiar ciśnienia turbiny najlepiej wykonać podczas próby trakcyjnej - żądanie maksymalnej mocy czyli mała prędkość na wysokim biegu i gaz do dechy. Wówczas wtryski dają pełną dawkę a turbina ma ustawiony maksymalny wydatek. Gazowanie na luzie...
Witam. Mam problem z kapryśnym silnikiem od Golfa 6 1,6 TDI 105 km kod CYAC. Na rozgrzanym silniku (od 90 st. C) podczas jazdy zapala się kontrolka "niskiego ciśnienia oleju". Gdy stanę komunikat się wyłącza i sam już się nie zapala, dopiero jak kontynuuje dalszą jazdę znowu się pojawia. Na zimnym silniku i jałowym biegu kontrolka się nie wyświetla....
Podjedz na profesjonalny tester niech ci wydrukują dane bo z twoich screenów ciężko coś ustalić i zrób jeżeli nie był pomiar ciśnienia turbiny tylko manometrem do kontroli ciśnienia doładowania nie powinno być różnicy między pomiarem przez diagnostykę komp.
Mam podobny problem. Wymieniłem pokrywę zaworów oraz turbinę. Po odpaleniu wyskoczył komunikat o ciśnieniu oleju. Zmieniłem czujnik, filtr i nic nie pomaga. Ciśnienie na wolnych obrotach 0,8 bar, na wysokich 3/4 bar. oczywiście pomiar na gorącym silniku Czy to może być elektryka?
Pisałem wcześniej, że chodzi o N239 i właśnie z niego spadł Ci dolny dekielek osłaniający filterek powietrza od strony kanału wyrównującego podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym w tym elektrozaworze. O ile nie wypada z N239 ten filtr w postaci gąbeczki to nie ma to żadnego wpływu na poprawne funkcjonowanie tego elektrozaworka. Szef tego warsztatu...
Cześć , wszystko to znaczy-cała głowica (nowe wałki,popychacze, krzywki-mostki, planowanie głowicy, zawory nowe). tłoki, pierścienie, korbowody,sworznie, honowanie, szlif wału,,panewki główne i korbowodowe, I UWAGA spryski tłoka nie oryginalne z intercarsu ( już zamówiłem oryginały VW), pompa oleju vw z końcówką C, bo zamawiając z końcówką B na kartonie...
No teraz to bardzo prawdopodobne ze turbina puszcza olej. A jak wirnik turbiny? Siedzi sztywno czy ma luzy? Łopatki całe? Ja stosuję taki sposób na sprawdzenie szczelności turbiny. Stary osuszacz do klimtyzacji nadaje się do tego idealnie, napelniam olejem, podłączam jedna stronę do sprężarki, druga pod smarowanie turbiny a na wylot turbiny tzn spływ...
Miałem z kilkoma takimi do czynienia. Zawsze była padnęta KKK. Dziwne, że serwis nie wyjął tego sitka. W zaleceniach serwisowych jest informacja żeby się tego pozbyć. Nic nie wiadomo czy była czyszczona pompa vacum. Tam też gromadzą się opiłki. Po czyszczeniu silnika i przed montażem turbiny powinno się zrobić test wydajności i ewentualnie pomiar ciśnienia...
Czyli ten pomiar to pomiar względny. Powiedz jeszcze co widzi sterownik w parametrach rzeczywistych. Pomiar fizyczny bardzo dobry, ale trzeba go odnieść do tego co widzi sterownik. Podrzuć logi ze swobodnego przyspieszania. Można to zrobić OP-comem albo innym interfacem, który się skomunikuje.
Pierwsze pomiar podciśnienia czy pompa vacum je wogóle robi. Dwa test sztanga turbo pracuje lub test turbo na max podciśnieniu na gruszkę (pominięcie n75). Wtedy sprawdzenie w blokach pomiarowych czy ciśnienie będzie ponad zadane i jakie wartości z przepływomierza będą.
Czytałem, że ludzie mieli problem z ciśnieniem oleju i pomogła wymiana filtra oleju 🤔 jak myślisz ? Warto zacząć od tej strony ? Nie warto. Manometr i pomiar jak coś ,choć jak już było wspomniane pewnie ukręciło "imbusa" Jakaś nadzieja jest bo nie raz było tak że po wyminie napędu jeszcze jeździły te motory. Kto wie, trzeba by od biedy odkręcić stopki...
Brak doładowania , turbina pomiar ciśnienia doładowania, lub dziura w dolocie , pompa nie, jakie ma wskazania na tych wolnych i podczas przyspieszania , zrób diagnoze dynamiczną , ale stawiam na doładowanie, powodzenia.
Pomiar ciśnienia oleju, wymiana oleju, wymiana rurki zasilającej turbinę olejem.
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
Witam Ja mam problem trochę odwrotny - od kilku miesięcy silnik osłabł w zakresie 1300-2000 obrotów - wcześniej ładnie się zbierał już od dołu. Teraz dopiero koło 2000/min dostaje kopa. Pod komputerem mam różnicę między zadanym ciśnieniem turbo a zmierzonym o -200-400mbar. Dopiero koło 1900-2000/min ta różnica w pomiarze znika. Jednym słowem tam gdzie...
Turbosprężarka, jej sterowanie, przepływ powietrza, pomiar ciśnienia doładowania.
Jak będziesz jeździł z takim ciśnieniem to silnik i turbina staną. Wtedy włożysz jakąś zdrową jednostke i problem się rozwiąże.
Troche czytałem między czasie jeśli chodzi o pomiar obrotów na podstawie świecy. I okazuję się to być całkowicie błędna metoda z powodu zakłóceń i przebić jakie mogą pojawiać się na kablach wysokiego napięcia. Czy ktoś ma inne zdanie? Z tym jest roznie :) Jesli cos jest w aucie felerne to wiele ukladow bedzie zle dzialalo. Znam urzadzenia diagnostyczne...
Agaudio mógłbyś coś więcej napisać o tej metodzie za pomocą turbin. Pozdro
EGR masz już tam chyba elektryczny. U mnie EGR jest zaworem pneumatycznym. Dziś dokonałem pomiaru ciśnienia ładowania podczas jazdy. Co prawda nie miałem gdzie się rozpędzić i test był w pełni przeprowadzony na 3-cim biegu, na 4-tym już nie udało mi się przekroczyć 3 tyś obr/min obrotów silnika. Podczas jazdy wynika że turbina ładuje, ciśnienie sprężania...
Witam. Zawzięcie nadal walczyłem z autem i chyba doszedłem do przyczyny. Zakupiłem interface DICE i zacząłem diagnozę. Zauważyłem, że temperatura odczytana z czujnika MAF jest nieprawidłowo wysoka IAT = 120*C, w wyniku błędnej temperatury sterownik błędnie przeliczał masę powietrza i mocno zaniżał ciśnienie zadane za turbiną ( ciśnienie zadane było...
Mam podobny problem ale zabiorę się za diagnozę może w sobotę ale do rzeczy. Ja aby coś wiedzieć o układzie podciśnienia zakupiłem wskaźniki zegarowe ciśnienia i vacum i opiszę ci jak to zrobiłem w Peugeocie choć obawiam się krytycznych wpisów. Sprawdzam po kolei w miejscach dostępnych szczelność układu podnosząc ciśnienie czekałem kilka minut obserwując...
No tak, można podejrzeć, pomiar ciśnienia paliwa już poza zakresem, wartości z przepływki też... Jedyna sensowna metoda, to kolejność o której pisałem..
Hej, dzięki za info. Wystarczyło napisac PWM :) Oczywiście mój błąd z silnikiem i modelem więc już naprawiam. silnik 2.0 DCi 150KM Jakąś chwile temu zrobiłem pomiar tych parametrów na drodze. niestety mój CLIP nie chce zapamiętac danych więc zrobiłem fotke. Na czerwono moment wystąpienia usterki. Do tego czasu teren był z górki i raczej płasko. Usterko...
Widzę, że pojawiło się dużo "teorii spiskowych". A więc tak. 'Zakres moda jest różny. Komisy i "janusze" już znają tą metodę by nie drażnić klienta kontrolkami. Sterownik nie jest w żaden sposób modowany. Ma oryginalny wsad. Albo się zablokowała , lub sterowanie wysypało się . Pisałem przecież, że jak i zmienna geometria tak i sterownie (gruszka, zawór,...
Witam - proponuję jako wstępną diagnozę po wymianie wężyków podciśnienia- sprawdzenie podciśnień wakuometrem w kilku punktach.1- podciśnienie bezpośrednio na pompie tandem.2 pomiar podciśnienia przy ;gruszce; turbiny.3 pomiar przy akumulatorze ciśnienia.( bywały przypadki rozszczelnień) 4 sprawdzenie zaworu zwrotnego. Podaj wartości i pomyślimy co dalej....
Chyba się nie zrozumieliśmy. Ja wiem jak dokonać pomiar. Po pierwsze nie mogę porównywać wartości ciśnienia oczekiwanego z aktualnym, bo w samochodzie jest zmieniony sterownik silnika. Z tego, co pamiętam to przed chiptuningiem wykres turbiny był w miarę płaski i ciśnienie było na poziomie 2000 mbar. Po tuningu było też płaskie, lecz znacznie wyższe...
kompresja nominalna 13,0 kompresja minimalna 9.5 prócz tego trzeba sprawdzić czujnik doładowania powietrza, szczelność układu za turbiną, pneumatykę podciśnienia,nie wiem czy tam masz układ sterowania kierownicą łopatek w turbinie-też sprawdzić, sonda, katalizator. trudno tak orzec na prędce. Te silniki mają kłopoty z zaworami, więc zmierz ciśnienie,...
Witam Mówisz i masz... Czujnik powietrza doładowującego (ciśnienia i temperatury). Czujnik temperatury to czujnik typu NTC (jego opór zależy od temperatury). Jeśli temperatura wzrasta, rezystancja czujnika maleje. -20 stopni Celsjusza: 11,8-14,9 kiloomów +/-0 stopni Celsjusza: 4,5-6,3 kiloomów +20 stopni Celsjusza: 2,2-2,6 kiloomów +40 stopni Celsjusza:...
Czego się dowiedziałem, myślę że optymistyczne: - po nakręceni redukcji na 3/4 nic, po odczekaniu 10min wskazówka manometra ani drgnęła. - z redukcją 3/8" wskazówka wolniutko ruszyła w górę, po 30min zwolniła na tyle że uznałem pomiar bliski 4atm za końcowy (w górnej części "nitki" jest dość długie wypłaszczenie terenu więc pewnie niewiele przybędzie)....
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik turbiny by osiągnąć wyższe ciśnienie, ten test ma mieć...
Zwracam się z prośbą o pomoc i radę. Mam problem z silnikiem 2.0 TDI BMN o mocy 170 km. Auto ciężko pali, a po odpaleniu rzuca silnikiem. Wyraźnie nie pracuje na wszystkie cylindry. Kopci gęstym dymem na biało. W aucie była ściągana głowica (olej mieszał się z płynem chłodniczym). Głowica została sprawdzona, zrobiona, auto złożone. Pompowtryski Siemens'a...
Tyfus 500 jakczytam twój ostatni post to mi żal ciebie. Piszesz, że nie jesteś zadowolony z diagnozy bo wiedziałeś to już wcześniej, jednak parę postów do tyłu piszesz że masz wątpliwości i jednak diagnoza będzie potrzebna. Ten błąd nie jest z Vaga więc nie był podpinany Vagiem. Skasowanie błędu na pewno nie naprawi twojego samochodu. Diagnoza nie polega...
Nie ma żadnego pomiaru podciśnienia. Podciśnienie jest potrzebne do dwu rzeczy - napędu serwa hamulców, sterowania zaworem EGR i częściowo turbiną. No ale jak do napędu serwa to dlaczego nie?Ja chciałem żeby sprawdził też ciśnienie oleju bo może szwankować układ pseudo kontrolek.A co ma pompa vacum do ciśnienia oleju?Też myślę że nic bo te pompy są...
Wszystkie poważne firmy które udzielają gwarancji na regenerację turbin nie przyjmują później zwrotów jeżeli nie przedstawisz im faktury, że zakupiłeś nowy smok, pompę oleju, przewód zasilający i spływowy. Do tego pomiar ciśnienia w skrzyni korbowej.
Znakiem tego albo sterowanie turbo nie pracuje prawidłowo albo sam turbina powoli zaczyna się buntować.Powiedz mi na jakiej podstawie stwierdzili że turbo jest ok wizulnie(oględziny)czy może jakliś pomiar?Napisz mi jeszcze czy turbo już gwizda czy pracuje cicho?jezeli zaczyna gwizdać to pada.
A czy serwis robił pomiar ciśnienia w komorze silnikowej?
W ubiegłym roku miałem regularnie komunikat błędu o przeładowaniu, wymieniłem: -czujnik ciśnienia doładowania (ten w kolektorze przy EGR) -zawór overboost -przepływomierz (na oryginał Bosch) Problemy wróciły w ostatnia sobotę, check engine i samochód przeszedł w tryb awaryjny, po ponownym uruchomieniu silnik działał normalnie do nastepnego odpalenia....
Witam. Jak w temacie... Na próbę zamontowałem palnik olejowy (pożyczony) do pieca zębiec KWKD 15kW i jestem bardzo miło zaskoczony z testów a zwłaszcza z wygody ;) teraz w okresie "przejściowym" jest niewygodne opalanie węglem ale wrócę do tematu... palnik pożyczony od kolegi nic nie regulowałem - na tabliczce miał napisany zakres mocy 18-35kW i założona...
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
Przede wszystkim pomiar doładowania podczas jazdy.
Żeby sprawdzić uszczelniacze trzonków zaworowych wystarczy podczas pracy silnika odkręcić wlew oleju. Jeśli bedzie bardzo chlapać olejem i dmuchać jak ze sprężarki powietrze to znaczy że napewno są uszkodzone. Olej w dolocie może też dostawać się przez wyrobione uszczelniacze na wałku turbiny. Oczywiście pomiar ciśnienia sprężania wskazany, ale jeśli...
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego w Scani dowiedziałem się, że : CIŚNIENIE NA WOLNYCH OBROTACH POWINNO BYĆ...
http://obrazki.elektroda.net/67_12517170... Po dość długiej przerwie, chciałbym przedstawić kolejne modyfikacje mojego silnika turbinowego z wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Najistotniejszą zmianą jest dodanie obudowy turbiny napędowej. Silnik jest teraz zamontowany na solidnej ramie, która pozwala na obsługę w pozycji...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Witam. błąd - ostatnia dioda 90 stopni czyli awaria presostatu spalin. Jest to błąd o znaczeniu "brak zadziałania presostatu spalin", i rzadko jest to awaria samego presostatu, przeważnie przyczyna leży gdzie indziej. Wymieniany był także oddzielacz spalin, stary plastikowy rozleciał się. Co masz na myśli pod nazwą "oddzielacz spalin", bo w kotle oraz...
Góra ma to do siebie, że nie jest wieczna. I nie opłaca się robić takich modyfikacji- nie błądź wiecej w ciemnościach. Jest też filozofia jazdy- którą kiedyś opisałem, należy pieczołowicie wykorzystać masę zestawu, warto też używać jazdy na luzie (mimo teorii, że tego nie wolno, ble ble) Pomiar ciśnienia w cylindrach jest prosty jak drut, należy wykorzystać...
Przez internet tylko Kaszpirowski :) Pomiar ciśnienia w cylindrach, czy ubywa Ci płynu chłodzącego?? Może to koniec turbiny.
Witam,proszę o pomoc bo skończyły mi się pomysły,wypychalismy auto ze sniegu po czym zakopciło strasznie na czarno,silnik próbował wskoczyc na wieksze obroty ale w porę go zgasiłem,po odczekaniu chwilę odpaliłem i dojechałem do garażu ok 1 km po krótkiej diagnozie stwierdziłem że rozpadła się turbina (dosłownie ukręcił się wałek,wiatraczka od strony...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Wymieniałem dzisiaj żonie olej w silniku. Sprzedawca sprzedał mi 4L, bo tyle miało wejść. Starego oleju zleciało prawie 5L. Wlałem 4L nowego i jest mało. Nie wiem czy sprzedawca się pomylił. Samochód to polo 9n 1,4tdi silnik amf. Sklepy już zamknięte. Auto potrzebne. Olej jaki wlałem Motor oil 5W30 ACEA C3. Mam jeszcze trochę oleju elf 5W30 ACEA C4...
To co Adam pisze zrób, dodatkowo pomiar ciśnienia oleju zrób.
Oczywiście że w warunkach "niedoboru powietrza" po stronie ssącej, a więc z dużym podciśnieniem, nie uzyska się dużych przepływów - czyli o ciągu aerodynamicznym można zapomnieć. Największą siłą jaka tu wystąpi to nacisk powietrza atmosferycznego na podstawę, pod którą jest podciśnienie. Ten nacisk będzie zależał od różnicy ciśnień. Nie do końca rozumiem...
Jedyna rozwia Dodano po 2 Jedyna rozwiązanie to turbina do sprawdzenia szczelności i pomiar ciśnienia oleju. Może być np za wyskokie bo w innej części silnika jest przytkany jakiś kanał. To spekulacja oczywiście, choć miałem taki przypadek. Ogólnie głupota trochę zakładanie używanego turba. A ten olej to jak się leje? Gdzieś tam się moczy czy zostawia...
Witam, Powoli już zaczynają mi opadać ręce i zaczynam szukać już prawie po omacku... Problem zaczął się już jakiś czas temu dokładnie autko wyraźnie zwolniło tzn praktycznie brak przyśpieszenia(kolega ma 1.9tdi 110km i nie mogłem go dogonić) i dochodzi do detonacji w układzie wydechowym. Byłem na hamowni gdzie pokazało 137km(5262rpm) i 204nm(4136rpm),...
Czasem uszczelnienie wałka turbiny pada i olej szrajbuje do wydechu. Pomiar ciśnienia w cylindrach, będzie na miejscu. Odmę wypuść pod auto i oleju nie będzie tak ubywać.
Witaj Z prawej strony w ramie na wysokości turbiny jest elektrozawór z przewodami podciśnieniowymi .Sprawdź dobrze podciśnienia dochodzące i wychodzące.Przewód z zaworu dolatuje do bajpasu turbiny i jest on otwarty. Istnieje możliwość że ten zawór jest przytkany Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz? Silniki Euro5 zostały wprowadzone w Mitsubishi...
Za niskie korekcje i zbyt mała dawka paliwa jak na uszkodzenie pompowtrysków. Siwy dym, prawdopodobnie olej, na gorącym silniku pod obciążeniem może przechodzić w ciemny. Dokonaj pomiaru kompresji w silniku. Sprawdź jak wygląda turbo, czy nie ma zbyt dużego luzu osiowego(czy wirnik nie dotyka muszli). Sprawdź czy olej nie dostaje się z odmy do rury...
Z tego z się dokopałem http://obrazki.elektroda.pl/6008851000_1... Dodano po 9 Funkcja Zawór magnetyczny steruje zaworem, który otwiera lub zamyka przewód powietrza między zaworem regulacji ciśnienia doładowania i podciśnieniem. Gdy zawór otwiera się, zawór regulacyjny ciśnienia doładowania znajduje się pod podciśnieniem, co z kolei...
W trybie awaryjnym turbina nie dmuchnie tyle co normalnie więc i chwilowe zapotrzebowanie na paliwo nie będzie tak duże. Zobacz po sondzie, powinna stać na bogato jak się depnie, albo pomiar ciśnienia przy obciążeniu.
Żadnych błędów nie ma... też sądzę że przepływomierz ale chciałem potwierdzenia tej opinii niczego nikomu nie sugerując. Nowy kosztuje niespełna 400zł więc tragedii nie ma. Szukam jedynie informacji czy BOSCH 0 281 002 980 jest wymienny z 0 281 002 792, bo ten pierwszy jest połowę tańszy i łatwiej dostępny... W/g katalogu FIATa BOSCH 0 281 002 792 ma...
Domyslam się że olej w dolocie to sprawa turbiny która trzeba szybko regenerować? Olej jest naczęściej z odmy. Ten olej plus spaliny z sadzą z EGR-a to ten syf w dolocie który jest na zdjęciach. Jeszcze jedna teoria odnośnie głuchego stukania - niedomykajacy się zawór??? To wyjaśnić można robiąc pomiar ciśnienia sprężania ściągać turbine? Wpierw sprawdź...
http://obrazki.elektroda.net/37_12352113... Energii wirującej kuli ,, energy ball '' Cóż to takiego? Rozwiązanie to przedstawiła niedawno szwedzka firma HomeEnergy, która projektuje rozwiązania energetyczne głównie dla indywidualnych odbiorców energii lub dla przedsięwzięć na niedużą skalę: domostw, wspólnot, firm i niewielkich obiektów publicznych....
Witam kolege, a może to brak powietrza-turbina nie pracuje, lub jest coś z jej sterowaniem. Myślę że przewody powietrza są drożne ? Pomiar ciśnienia doładowania powinien pomóc.
Witam, IC to nie jaja i po zapachu nie poznasz :D , turbina jest zawsze włączona nie można jej wyłączyć jedynie regulacja ciśnienia doładowania reguluje ilość powietrza docierajaca do silnika, pomiar cisnienia doładowania i pomiar przepływu da odpowieć co go boli, powodzenia
To podaj wyniki z mechanicznego testu sprężania w cylindrach, ciśnienia i podciśnienia paliwa, wyniki pomiarów szczelności układu paliwa wysokiego i niskiego ciśnienia w bloku silnika. Wyniki z pomiarów ilości przepływu paliwa w układzie silnika. Dane z testów dawkowania na wolnych obrotach i czasów otwarcia zaworów w pompach wtryskowych. Wyniki testów...
Chciałbym wykonać projekt pomiaru ilości opadów deszczu na bazie Raspberry Pi 3 B Tylko pomiar opadów deszczu chcesz robić? Ostatnim pomysłem jest zakup gotowego, "oficjalnego" pojemnika od stacji meteorologicznej RPi. I to jest najlepszym pomysłem :) Wydaje się więc, że jest to idealne rozwiązanie mojego problemu. Ale oczywiście jest jeden haczyk....
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
pytam, bo mam problem z bledem wtrysku. zawsze jak jest blad to cisnienie doladowania jest nizsze od wymaganego, a blad pojawia sie czesto przy srednim obciazeniu ok 2000 obr. po mocniejszym wcisnieciu gazu podczas np. przyspieszania. Ostatnio na postoju logowalem i zauwazylem, ze jak wcisne gwaltowniej gaz do ok 3500 obr i odpuszcze do 2000, to przez...
Nie wiem kto to robił ale jeśli mechanik to mu gratuluję. W takim stadium uszkodzenia turbiny zaczynamy od diagnozy, czy silnik to przeżył. Pomiar ciśnienia oleju i sprężania, zdjęcie miski, weryfikacja pamewek. Jeśli nawet nie ucierpiał wal, korbowody i pierścienie to prawdopodobnie ucierpiała uszczelka pod głowicą. Czy ktoś opróżnil cylindry z tego...
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
Spalin jest sporo i w dodatku trafiają do silnika więc moc auta morze być gorsza(już bez rewelacji).Już się umówiłem na pomiar ciśnienia zobaczę to z tego wyniknie.A może ktoś wie czym sterowane jest turbo w tym autku?
Rozłącz turbine od kolektora ssacego i zobacz czy na łopatkach,w przewodzie jest olej.Jezeli jest to może świadczyć to o nieszczelności łożysk turbiny,lub o niskiej kompresji.Jeżeli kompresja jest OK to turbinka do wymiany.Można tak jeździć,jednak wiąże się to ze zwiększonym zużyciem oleju.Nie jest to pewna metoda,ale da Ci jakieś pojęcie o stanie silnika.Najlepiej...
W tym aucie nie ma gumowych przelewów.Jeśli cieknie na wtryskach to z przewodów wysokiego ciśnienia.Do wymiany te przewody.Jeśli masz zapchany wydech olejem to znaczy że kończy ci się silnik lub turbina bo tylko z tych elementów olej pójdzie w wydech.Wydajność pompy wysokiego ciśnienia sprawdzisz w teście drogowym przy użyciu komputera(pomiar ciśnienia...
Jak ci motronic napisał pomiary. Jeśli nie zapala kontrolki to znaczy że komputer nie widzi usterki i za dobrą monetę bierze jakiś fałszywy sygnał z czujnika. Czym było diagnozowane? Mechaniczne uszkodzenie turbo powinien wywalić "za niskie ciśnienie" więc raczej odpada
Ja byłem jeszcze raz u mechnika i zmieżył mi ciśnienie jeszcze raz bo mówił że trzeba dwa pomiary zrobić i 2 pierwsze się zgadzały 11 i 10 tylko bo reszta też na 10 była . Mówił ten koleś co to mierzył ze tak słabo mogło wyjść bo wtedy już na 3 i 4 cylindrze akumulator padał i wogle mówił że sie robi 2 pomiary. Co do głowicy to na allegro znalazłem...
(...) kretnie, jak zatkam wlot ręką, to wtedy w trybie MAX działa i czuć, że ciągnie powietrze. AI: Czy oprócz czyszczenia modułu cyklonu były wykonywane jakieś inne naprawy lub zmiany w odkurzaczu, które mogłyby wpłynąć na jego działanie? Wymiana baterii (nieoryginalna), wymiana filtra powietrza (oryginał). Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Wyłączanie...
A więc przyczyną była wywalona uszczelka pod głowicą:) Napinacz łańcucha też wymagał wymiany. Ale to nie koniec problemów!!! Głowica splanowana, uszczelka wymieniona, szpilki nowe...ogolnie 3/4 góry silnika wymienione.... Całość poskładana...a silnik nie ma mocy :( KOmputer nie pokazuje błędów, pomiary wszystkie ok,turbina sprawna a 130konny silnik...
Dla wykresu, który zamieściłem (post #24) punkt mocy maksymalnej (prawie 90HP) "wypada" przy obrotach prawie 4000/min, natomiast punkt maksymalnej sprawności (i minimalnego zużycia jednostkowego) jest przy obrotach ok. 1750, co odpowiada mocy ok. 50HP. Z reguły jako "moc nominalna" podaje sie moc maksymalną - czyli dla tego silnika by to było 90HP....
Patrzę po wskaźniku na kokpicie, 2 dni temu też robiłem pomiar interfejsem diagnostycznym podczas jazdy na długości 30 km. Robiłem go bardziej pod kątem ciśnienia ładowania turbiny, ale w pliku również została zarejestrowana również temperatura cieczy chłodzącej. Wg pomiarów temperatura wahała się między 85 a 86 st. C. i więcej nie osiągnęła.
W sumie mam obecnie trzy czujniki i na wszystkich trzech czyta to samo.... To samo na mierniku mam. 1.86V Po odpaleniu silnika i pomiarach rzeczywistych, np przepływka, ciśnienie MAP i obroty silnika, wszystko się zmienia prócz ciśnienia doładowania jak wciskam gaz i zwalniam go. Odpinałem wężyk od zaworu, widać jak gruszka pracuje, tzn trzpień się...
Witam Zainteresowanych Nie wiem czy w dobrym dziale zamieściłem więc proszę o wyrozumiałość moderatorów. Posiadam auto BMW X3 E83 2.0D 150KM, przebieg 340.000 km na liczniku, 2006r prod. Auto bierze około 1 litr oleju 5W30 na 1000km. Obstawiam pierścienie i uszczelniacze zaworowe ponieważ w mrozy -20 stopni C był problem z zapaleniem. Turbina regenerowana...
Czy szydzenie z niewiedzy innych użytkowników na forum, Może nie z użytkowników tylko ich przywar - lenistwa - pytam o wszystko zamiast samemu sprawdzić. Wracając do tematu - obawiam się, że taki silnik elektryczny jeśli istnieje to raczej jest jak yeti bo u różnych producentów wspominają o klasach izolacji uzwojeń i te raczej kończą na 220°C ale to...
Pomiar: - temperatury oleju, także układ do podgrzewania, chłodzenia oleju hydraulicznego do 50-60 stopni, - ciśnienia przed i za zaworem zwrotnym, - wydatku (przepływu), Zabezpieczenia: - zawór bezpieczeństwa, przelewowy, - zawór kulowy do odprężania instalacji, jeżeli zawory będą często wykręcane przez "laików", - regulator przepływu, Najlepszym dla...
Regenerowana turbina nie pracowała prawidłowo. Było słychać dziwne gwizdy a maksymalne ciśnienie doładowania 1,6 bar. Najwyraźniej nie przyłożono sie do regeneracji prawidłowo. Natomiast oryginalna pracuje wstępnie prawidłowo. Wczoraj była przekładana, dzis zrobimy pomiary.
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
Ciśnienie paliwa za pompą tandem i zapowietrzanie się tego odcinka lub też wcześniejszego od filtra do tandem pompy. Na wyjściu z tandem pompy jest zaślepka na imbus tam wkręca się manometr odpowietrza i można robić pomiary ciśnienia paliwa do napełniania pomp wtrysków. Poniżej 1,5 - 2 bar (to jest ciśnienie minimum ) nie odpala i nie chce pracować....
jeszcze nie były wymieniane (zamieniane) kodu błedu nie było tylko ten co sprawdzał to chyba po logach mu wyszło ale żadnych odczytów mi nie podał a silnikiem zaczeło telepać dopiero 2 dni po wymianie rozrządu i rozrząd był ponownie ustawiany na blokady i wyszło że jest ok pózniej był pomiar ciśnienia na cylindrach i był od 30 do 32 barów poprawiłem...
Saron ma racje ,ciśnienie z turbiny powinno dobijać przynajmniej do 2.3 bar, więc szukaj przyczyny w doładowaniu ...chyba że pomiar był niezbyt dokładny. Pomiar najlepiej z ładunkiem i pod górę na wysokich obrotach (bez ładunku pod górę też powinien wykazać powyżej 2 bar ). Wymieniłeś sporo komponentów , zostało Ci sprawdzenie szczelności dolotu i drożności...
Witam Mam troszkę nietypowy przypadek. Robię obecnie golfa 4 1.9 TDI AGR 90km 2000r Problem polega na tym że silnik jest mulasty... Turbina pompuje bardzo ładnie (nie przeładowuje grupa 011). Kąt wtrysku na rozgrzanym silniku 60 jednostek (nastawy podstawowe kanał 000). Przepływomierz pracuje bardzo ładnie (bloki pomiarowe grupa 003). Egr testowany...
Zastosowanie zaworów równoważnych po jednym w pionie , zamiast na każdym grzejniku to tragedia... Natomiast woda w odkręconym grzejniku nawet przy minimalnym wzroście ciśnienia popłynie w większej ilości. Jak wygląda "zawór równoważny" dla grzejnika? Na stronie Danfossa piszą o równoważących ale w pionach. Niestety u nas takich nie ma a w pionie 4...
Witam. Pacjent - Mondeo MKIII 2.0 TDCI 130KM 2003r. 1. Zaczęło się od lejących wtrysków. Demontaż wtrysków i pompy - okazały się tak zaopiłkowane, że nie nadawały się do naprawy. Zakup drugich wtrysków i pompy. Regeneracja drugich wtrysków i pompy. Demontaż całego układu paliwowego i dokładne płukanie. Montaż wtrysków, pompy i kodowanie. Efekt - wtryski...
http://obrazki.elektroda.net/85_12180614... Chciałem zaprezentować silnik turbinowy, który zbudowałem na bazie turbosprężarki z silnika Fiata Ducato 1.9 TDI. Silnik jest zbudowany z części, które miałem dostępne lub ewentualnie kupione zostały na złomowcu. Stelaż pospawał mi kolega, a komora spalania została zrobiona w zaprzyjaźnionym warsztacie...
BU-409: Ładowanie ogniw litowo-jonowych. Tematyka artykułu: Zwiększenie żywotności ogniw litowo-jonowych przez dobór właściwej metodyki ładowania. Proces ładowania Ładowanie i rozładowywanie ogniwa to reakcja chemiczna, ale w przypadku ogniw litowo-jonowych jest pewien wyjątek. Naukowcy zajmujący się akumulatorami mówią o energiach wchodzących i wychodzących...
Co Ty gadasz właśnie ten w kolektorze dolotowym to jest map sensor. W kolektorze dolotowym nie może być Map sensor, a kod P2562 wskazuje na czujnik ciśnienia doładowania, czyli za turbiną. Przed turbiną może być tylko przepływomierz,który może byc zintegrowany z pomiarem temperatury. Dodano po 2 Czujnik powinien być pod turbiną na gruszce od wastegate....
No i lżejszy o tysiączka nadal stoję w tym samym punkcie... Kolejny warsztat, oględziny, pomiary i wspólnie ustaliliśmy, że dmuchawka nie dmucha. Zakupiłem nowe (regenerowane turbo), założyłem i dalej d... Nie umiem już tego pojąć. Panowie, powiedzcie mi czy jak pomijając już wszelkie podciśnienia i inne historie ręcznie będę ciagnął za cięgno zawóra...
Jak ściągniesz wężyk z gruszki powinno Ci turbo teoretycznie bić największe ciśnienie bo klapka na stronie gorącej jest wtedy zamknięta. Dodano po 3 Dzięki wielkie za wskazówki, a jeszcze jedno takie pytanko... jeżeli podłączyłbym na chwilę wężyk od turbo do gruchy, podpiąłbym vag-a, sprawdzał doładowanie i jeżeli nagle pojawi się ciśnienie (tak wiem,...
Na początek jedno zastrzeżenie - to co opiszę dotyczy rozwiązania w innym samochodzie,ale podejrzewam że w mercu może być dokładnie tak samo. Przekaźnik sterujący ciśnieniem a właściwie podciśnieniem wysterowania wydajnością turbiny może po prostu się klei - i tu niestety tylko wymiana na nowy. W prosty sposób można to sprawdzić ( czy działa czy nie...
Przy okazji zamontuj zaworek serwisowy na ssaniu , by było wiadomo jakie ciśnienie jest, ten co na zaworze z rurką 5/8" to w funkcji grzania ciśnienie sprężania pokazuje . Może zabudować też zaworek serwisowy przed zaworem 4D , wtedy i przy defroście ciśnienie sprężania będzie można zmierzyć . U siebie wzorem instalacji ciepłowniczych ten zaworek dalej...
Witam W ubiegłym tygodniu kierowcy zapaliła się kontrolka silnika pomarańczowa i auto straciło moc. Auto wróciło tak z Belgi na kołach, w serwisie pokazało błąd czujnika podciśnienia i elektro zaworka. okazało się też ze kolektor ssący jak i wloty do silnika od ssącego są pokryte nagarem. Zostało wszystko wyczyszczone, doloty, EGR, wszystkie rurki od...
pomiar ciśnienie ciśnienie oleju turbina ciśnienie turbina mondeo
miernik uszkodzony pomiar rezystancji speed renault skrzynia crunch
ciśnienie układzie klimatyzacji numer seryjny
Schemat ładowarki Bosch AL1860CV - analiza i diagnostyka Przypadkowe załączanie sprzęgła K2 w DSG DQ250