Był tu podobny temat. Najlepsze rozwiązanie to pomiar czasu otwarcia wtryskiwaczy. Chyba, że ma sie przeplywomierz ale widzę, że macie problemy ze zdobyciem.
No to nasz kompetentny kolega to sprawdzi. Opcje ma trzy -pomiar napięcia na stykach czujnika -pomiar czasu otwarcia wtryskiwacza -testerem
Pomierz oporność cewek wtryskiwaczy i zwróć uwagę na czas ustabilizowania się pomiaru. Wyniki napisz na forum. Pewnie i tak się skończy na wymianie.
i silniczek krokowy i \ Za takie porady to sie powinno ale kopać w gruczoł krokowy. Mała szansa że to wina sondy,przy uszkodzonej sondzie nie przekracza ponad 4,5%.Na początek sprawdź czy nie cieknie z wtryskiwacza-chodzi o sławetny oring który pęka. No i pomiar czasu otwarcia wtryskiwacza-około 4ms
Witam Może ktoś wie jak dokonać pomiaru czasu otwarcia wtryskiwaczy w samochodzie. Chodzi mi o pomiar każdego z wtryskiwaczy. Wtryskiwaczy jest 6. Wtryskiwacze są sterowane masą cokolwiek to znaczy i pomoże w zrobieniu układu. Czy macie jakieś sugestie. Chcę zrobić coś ala komputer gazowy tzn podpiąć wtryskiwacze benzynowe i w zależności na czym chcę...
Zrób pomiar przelewów wtryskiwaczy na ciepłym silniku.
W 2 gen nie ma wtrysku. Widzę dwa wyjścia - albo przeliczanie czasu z wtryskiwacza benzynowego (sterownik nadal go generuje mimo pracy na gazie), albo pomiar podciśnienia w kolektorze ssącym. Obie metody są raczej szacunkowe.
Jeżeli chcesz mieć w miarę dokładny pomiar bazując na pomiarze czasu wtrysku to trzeba jeszcze wymierzyć statyczny wydatek wtryskiwacza i teoretyczny czas otwarcia ww. wtryskiwacza.
Rozumiem że kody odczytane z obudowy wtryskiwaczy zgadzają sie z kodami zapisanym w zakładce "identyfikacja" na CLIP. Proponuję wykonać pomiar oporności wtryskiwaczy . Prawidłowo 150 -210 kom . Kontrola czy pod wtryskami znajduje się jedna podkładka ogniowa. Kontrola kompresji silnika.
Witam. Albo pod wtryskiwacz menzurkę, a sam wtryskiwacz wysterować z generatora dającego np. 1000 impulsów po 10mS (jakiś uC + mosfet). Pomiar powtórzyć dla różnych czasów.
Tak po prostu zmieniając coś w moim kodzie nie da się zrobić spalania na postoju. Powiem tylko tyle, do tego potrzeba trzech wartości (jeżeli chodzi o mój program). Stałego czasu pomiaru, czasu otwarcia wtryskiwaczy oraz odpowiedniej stałej wtrysku...
Interesuje mnie również sposób realizacji pomiaru czasu otwarcia wtryskiwaczy (od strony sprzętowej). Kiedyś zrobiłem układzik na jednym tranzystorku podłączany do portu LPT laptopa i jakoś to działało, ale zapewne są lepsze sposoby.
Właśnie mnie olśniło... Przecież ja potrzebuję mierzyć czas narastania prądu nie napięcia... :)
Czyli jakiś kondziorek dać na wejsciu? Jaki najlepiej? Dodano po 1 ale lepiej chyba za optoizolatorem? Raczej nie bezpośrednio na sygnał z wtryskiwacza?:)
calkowicie sie z toba niezgadzam uaz gosc pisze ze to ma mierzyc ile spala auto paliwa chwilowo lub w jakis interwalach czasowych to po jaka cholere ty chcesz mierzyc podcisnienie przeciez czy bedzie wiecej czy mniej otwarta przepustnica to nas interesuje tylko dawka paliwa ktora komputer wtrysnie do gardzieli w czasie pomiaru przemnozona przez czas...
ma to sluzyc do pomiaru czasu otwarcia wtryskiwaczy, chodzi o to ze chcialem zeby zbocze narastajace wlaczylo zlicznie impulsow a zbocze opadajace przestalo zliczac, drugi timer mierzy sobie czas ktory potrzebny mi jest do okreslenia ile itrwa czas otwarcia wtryskiwaczy i jaka jest predkosc samochodu....
...mierzona jest ilość paliwa jaka przeszła (a właściwie miałaby przejść ) przez wtryskiwacz.... oraz ... Pomiar spalania jest bardzo prosty i dokładny - każdy wtryskiwacz ma określoną charakterystykę dawki wtrysku - przelicznik czasu otwarcia na dawkę paliwa. ... Czy ja dobrze to sobie tłumaczę, że dla uszkodzonych wtryskiwaczy (gdy przelewają) pomiar...
Czujnik położenia wału korbowego (przy kole pasowym) odpowiada również za generowanie iskry - więc raczej sprawny. Pomiar rezystancji wtryskiwacza - jak najbardziej, jednak to tylko pomiar cewki. Wtryskiwacz może być mechanicznie zablokowany lub zapchany. W ramach testu można go na krótko do zasilania podłączyć i zobaczyć, czy żyje.
(at)Flaman11 Wybacz Kolego, ten powyższy wywód zaczyna mi przypominać niesławnej pamięci projekt ,,Kameleon", przedstawiony w tym dziale. Bo ten opis to niestety, techniczny bełkot :cry: . Wydajność wtryskiwacza można bardzo prosto zmierzyć przepływomierzem przy otwarciu go impulsem elektrycznym o ściśle określonym czasie i zasileniu stałym ciśnieniem...
Na początek demontaż i kontrola wtryskiwaczy. Pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
- napięcie na wtryskach (sygnał) - po wadliwej stronie cały czas mam 7V Pomiar z zapiętym wtryskiwaczem czy na samej kostce? Mierzyleś sygnał do plusa akumulatora czy do masy? Gdyby stale było 7V to lałoby się paliwo do cylindrów. Stąd wnoszę, ze pomiar do powtórzenia z zapiętym wtryskiem. Dla pewności jeszcze zasilanie tego wtrysku sprawdź tą małą...
Witam Według serwisówki MAN-a błąd 5018 wskazuje na usterkę elektryczną w module dozowania. Moja rada dla Ciebie to pomiar rezystancji cewki elektrozaworu(wtryskiwacza) dozownika adblue. Powinno być ok 16 Ohm. W razie czego nie musisz wymieniać całego dozownika, można kupić samą część elektryczną dozownika.
Poniewaz zuzycie paliwa jest uzaleznione jedynie od czasu otwarcia wtryskiwaczy (benzyna jest pod stalym cisnieniem), wystarczy przez okreslony czas (np. 2s) mierzyc stosunek czasu otwarcia wtryskiwaczy do czasu ich zamkniecia. Pomiar musi byc ciagly, bo podczas pracy silnika powyzszy wspolczynnik wypelnienia ulega ciaglym zmianom. Do pomiaru nalezaloby...
która rozwiewa wszelkie wątpliwości... zatkanego dolotu i wydechu wiele innych ciekawych parametrów Nie koniecznie. proponuję jednak "uwolnić" na próbę wydech. Zastanawia mnie, czy podmienialeś wtryskiwacz i z jakim rezultatem. Ciekawi mnie czy sterowanie 0,9A to prawidłowe natężenie prądu dla tego wtryskiwacza? Można uznać, że tak, chociaż to nieco...
kalibracja polega na ustawieniu jednakowej wydajności dla wszystkich wtryskiwaczy. Rożnie skalibrowane listwy bardzo ładnie rozjeżdzają rzędy cylindrów posiadające osobne sondy lambda.kompresor w kalibracji symuluje gaz z reduktora przepuszczany przez wtryskiwacz który podpięty jest do generatora impulsów symulującego normalna prace okładu wtryskowego....
No to jak się zapowietrza, to spróbuj podpompować paliwo przed uruchomieniem. Pomiar kompresji, sprawdzenie wtryskiwaczy, zatankowanie dobrego paliwa. Jeżeli wolno obraca się silnik przy odpalaniu, to zregenerować rozrusznik, zapewnić sprawny akumulator; kable, przetestuj bez pompy hydraulicznej.
no to policzmy I (injection) - stała wtrysku (wyrażona w [l/s]), R (road) - stała, ilość impulsów z przetwornika na 1m drogi r - ilość impulsów zliczona w ostatnim cyklu pomiarowym (interwał 1s) s - pokonany odcinek drogi w ostatnim cyklu u (usage) - zużycie paliwa w [l/100 km] zapis jest mieszany,...
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Przy takich korektach nie wywala Ci czerwonego silniczka i STOP na liczniku? Sugestie --> Pomiar kompresji, -->> wtryskiwacze. Demontaż i na ponowne sprawdzenie. PS. Ręczny nie blokuje kół? :D
Co najmniej kilkaset kΩ? Oczywiście pomiaru dokonujesz we wtyczce od wtryskiwacza benzyny. A czy masz wiązkę od STAGa wpiętą pomiędzy wiązkę silnika a wtryski benzynowe na złączach, czy wlutowaną w wiązkę silnika?
W Astrze F nie zrobisz tego TECH-2. Tylko TECH-1. Z tą zmianą zawartości pamięci mogę pomóc - pw Dzięki za sprostowanie w sprawie TECHA i propozycję pomocy. Sam się za to raczej nie wezmę bo nie chciał bym go "utłuc". Co do Astry to jest Classic (zliftowana F-ka). MID obsługiwał silnik 2.0-litra a mój to klasyczny X14NZ. Prędkość = liczba impulsów/km...
A jednak ma. Komputer zlicza ilość wtrysków (co ok. 1-3 sek.), mnoży je przez czas otwarcia wtryskiwaczy i dzieli przez przejechany dystans, porównując ze wskazaniami ze zbiornika. Lejące wtryskiwacze zafałszowują pomiar i komputer głupieje.
podłącz do zacisków wtryskiwacza równolegle transoptor z rezystorem (najlepiej daj dwa rezystory zaraz za podłączeniem się do przewodów wtryskiwacza) Zabezpieczysz się przed jakimiś zwarciami od układu pomiarowego. A z transoptora wysterujesz procesor. Z moich pomiarów wynika że wtryski są po włączeniu zasilania podłączane jedną stroną do +12V a potem...
test przelewu wtryskiwaczy nie wykonuje się przez pomiar ciśnienia w szynie. Cieknący wtryskiwacz przy ciepłym silniku opóźnia narastanie ciśnienia w szynie, ale żeby to zweryfikować należy zrobić test objętości paliwa wyciekającego z kanalika przelewowego w głowicy po upłynięciu konkretnego, ściśle określonego czasu i to przy odłączonym zaworku M-prop...
Do sprawdzenia świece zapłonowe wtryski wyjąć i sprawdzić jak rozpylają, pomiar kompresji. Odłączaj wtyczki od wtryskiwaczy jeśli będzie przygasał to ten wtrysk dobry, na tym co nie będzie różnicy w pracy silnika będzie uwalony.
UKP może realizować niezależnie pomiar zużycia paliwa dla gazu i benzyny. W instrukcji masz wyjaśnione, że są dwie różne metody pomiaru (co kto woli). 1)na podstawie sygnału z wtryskiwacza benzynowego z odpowiednim przelicznikiem gdy auto pracuje na gazie. Sygnału nie można pobrać bezpośrednio z kostki wtryskiwacza (jest odcinany przez instalacje gazową...
Czas otwarcia wtryskiwaczy mierzysz za pomocą 1 timera, ale nie tak od razu. Są dwie metody: pierwsza to podpięcie (przez transoptor) wtryskiwacza do wejścia timera i wejścia przerwania - po wykryciu przerwania (początek stanu niskiego) startujesz timer, przestawiasz stan aktywacji wejścia INT na przeciwny i procek wraca do pętli głównej, po ponownym...
Zadanie nie jest szczególnie trudne, ale wymaga trochę cierpliwości. Kiedyś robiłem takie urządzenie do silnika na Mono-Jetronic A2.2, a później do innego silnika sterowanego sekwencyjnie. Po kolei: 1. Mono-Jetronic to system, który zastępował bezpośrednio gaźnik i dlatego sterował tylko paliwem i powietrzem, a zapłon był w osobnym module. Wtrysk paliwa...
Masz elektronikę w pompie? Na początek to pomiar ciśnienia się kłania (uszczelka właściwej grubości?), stan wałka, wtryskiwacze w czasie remontu zaślepione?
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Znowu pomiar na oko. Wtryskiwacze dobre też rozpylają paliwo a złe kropelkują przy tym samym ciśnieniu. Dzieje się coś oprócz tego?
Tylko jak dokonać pomiaru czasu wtrysków i jak sterować wtryskiwaczami? Wtryski sterowane są masą. Napięcie na wtryskach do 15V i mają oporność około 5ohm.
A zatem gdzie jest twój problem? Weź pod uwagę, że jest to tylko kalkulator zaprogramowany. A więc pobiera informacje z czujnika odległości przebytych oraz czasu otwarcia wtryskiwaczy. Zapewne zużycie w czasie jazdy jest zbliżone. Weź jednak pod uwagę, że całkiem sporo jeździ się z prędkością poniżej 30 km/h kiedy informacje nie są podawane oraz postój....
tak teraz myślę, czy to "mniejsze" napięcie nie oznacza krótszego czasu wtrysku dla tego konkretnego wtryskiwacza, ale wydaje mi się to bez sensu) Nie, źle myślisz. Taki pomiar możliwy jest wyłącznie oscyloskopem. W czym masz problem żeby podmienić wtryskiwacz? Mniejsze napięcie na nim to może być zwarcie w jego cewce.
Witam... W moim aucie komputer wystawia sygnal ilosci aktualnie spalanego paliwa w postaci wartosci analogowych... jest to napiecie z zakresu 0-1,5V. Pytanie w jaki sposob najlepiej okreslac ilosc spalonego paliwa na 100km. Czy dla obliczenia sredniego spalania na 100km wlasciwym bedzie odczytanie np 10 probek co 100ms i wyliczenie z tego sredniej....
W kodzie wtryskiwacza jest zakodowany zestaw parametrów takich jak: ilość paliwa czy czas otwarcia w pewnych warunkach pracy wtryskiwacza. We wtryskach 2 generacji pomiar jest pobierany w 2 lub 3 punktach. Kod jest później potrzebny do precyzyjnego sterowania wtryskiwaczem a gdy to nie jest spełnione sterownik generuje usterkę i wyłącza "wadliwy" wtryskiwacz...
Pytanie też czym mierzysz? Bo czasem te wkręcane zamiast świecy żarowej są źle wykonane (w złym miejscu zaworek zwrotny lub nie trzyma albo mają dodatkową pustą przestrzeń (gdzie normalnie jest świeca żarowa, co zmienia stopień kompresji podczas pomiaru ) i pomiar jest zaniżony. Dobre zestawy które dokładnie mierzą typowo montuje się w miejsce wtryskiwacza.
Mechanik spasował nie wie co jest grane. Zaciągnąłem Ducato do elektryka. Wy-telepało go po drodze i odpalił- świeciła się kontrolka od abs i esp kiedy chciałem ruszyć auto znów zgasło.Dodam jeszcze że zaczął działać klakson którego wcześniej nie było. Elektryk dopiero jutro sprawdzi co jest grane ale zajrzał pod maskę i coś mówił o wiązce pod lewą...
takze stoje przed tym problemem wiec sie dopisze, ja zastanawialem sie zeby zrobic to tak: 1) przewod podlaczam na przerwanie zewnetrzne i teraz jak przyjdzie zbocze narastajace to lece do przerwania wylaczam te przerwanie i startuje timer, nastepnie robie nieskonczona petle do loop until (az pojawi sie zbocze opadajace) zatrzymuje timer i dziele liczbe...
Cr1, Cr2, Cr3 i Cr4 to w programie Forscan wartość jakiejś rezystancji czy napięcia na wtryskiwaczach. Korekcje wtryskiwaczy są oznaczone INJ1_CMP, INJ2_CMP itd Może ktoś wie czy ta korekcja na drugim wtrysku o wartości 2 podczas gdy trzy pozostałe mają równe zero to już jest wtryskiwacz do wymiany ? Ja ten pomiar w czasie rzeczywistym robiłem na biegu...
Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
Ja bym zrobił na ATmedze na wyświetlaczu graficznym Nokii - mały i w zupełności wystarczy. Chcę coś takiego zrobić, tylko czasu brak. Ja tez mysle o zastosowaniu wyswietlacza od 3310. Wchodzi idealnie w miejsce gdzie zaklada sie oryginalny kompiterek. Na razie utknąłem w miejscu - trenuje obsługę wyświetlacza. Jak przez to przebrnę to jeszcze musze...
przekaźniki sprawdziłem wszystkie dwa pod maską i trzy nad nogami kierowcy wszystkie są ok. jutro sprawdzę pomiar na wtyczce wtryskiwacza i dam znać.
Obawiam się że mało wspólnego te parametry mają wspólnego z rzeczywistym zużyciem paliwa. Zauważ że brakuje danych o obciążeniu silnika, prędkości pojazdu itp. Czyli albo dołożyć do tego jeszcze czujnik ciśnienia doładowania (ta pompa ma LDA ?) i skądś wziąć sygnał prędkości pojazdu (a nawet nie wiadomo który to rocznik) (ta pompa ma LDA ?), albo prościej...
A wtrysk - motor 0,1 Masz na myśli pomiar pomiędzy pinami wtryskiwacza a korpusem wtryskiwacza/masą silnika? Cewka elektrozaworu wtryskiwacza lub stos piezo są elektrycznie izolowane od obudowy, jeżeli nastąpiło przebicie to wtryskiwacz uznaje się za niesprawny i skutkuje zatrzymaniem pracy silnika.
Witam, Jako że nie mam w samochodzie pomiaru spalanego paliwa, postanowiłem takowe coś sobie dorobić. Mikrokontroler mierzy czas otwarcia wtryskiwaczy i to pomnożone przez stałą wtrysku daje spalanie chwilowe, więc to nie problem, problem jak policzyć spalanie średnie . Nie chcę żeby ktoś napisał mi kod do mikrokontrolera, tylko żeby podpowiedział w...
Pomiar korekty dawki paliwa na wtryskiwaczach robiłeś w momencie, kiedy silnik jest zimny(występuje objaw opisany przez Ciebie)?
Witam, ma problem z Meagną II 2003 Rok 1.5 dci 82km Osprzęt DELPHI. Problem polega na Ciężkim odpalaniu po nocy, jak i również po zgaszeniu rozgrzanego silnika i Ponownej próbie uruchomienia po 3 min (po 10, 15 minutach odpala od razu). Wyskakuje również komunikat ,,FAULT INJECTION" przy próbie przyśpieszania 4 i 5 Bieg 2500-3000 obr/min. Czytałem inne...
Przedmiot dociekań jak w tytule! Wymieniono: - akumulator nowy, - starter nowy, - świeca nowa zgodna z katalogiem, Objawy: - długo trzeba kręcić zanim się uruchomi, jak jest zimny,(sporadycznie uruchamia się od razu), - świeca mokra, - z rury wydechowej cuchnie paliwem, - gdy się uruchomi, przez chwilę dymi na lekko niebiesko. Dopala resztki nadmiaru...
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
Może trochę będzie nie na temat ale widziałem fajny projekt który działał jak komputer pokładowy w bogatszych wersjach aut. Mianowicie zliczał zużycie paliwa, dystans możliwy do przejechania względem ilości paliwa w baku i parę innych rzeczy. Wykorzystano w nim czujnik obrotów silnika, mierzono czas otwarcia wtryskiwaczy, obroty koła samochodu. Pomiar...
Witam Zdejmij obudowe wtryskiwacza, aż zobaczysz sam wtryskiwacz i wtedy niech druga osoba probuje odpalic auto, a ty zobacz czy wtryskiwacz wtryskuje paliwo do komory. Innym sposobem jest pomiar samego wtryskiwacza. Zreszta bardzo dobrze jest to opisane w ksiazce naprawczej (podejrzewam ze jej nie masz). Jest rozpisany caly obwod zaplonu i wartosci...
Nie ma potrzeby pomiaru kompresji, bo nie tam problem. Zobacz jakie masz napięcie na sondzie (kabel fioletowy), jak jest po zapaleniu cały czas około 1096mV to sterownik będzie łapał błąd za bogatej mieszanki. I teraz jest taka sprawa, że rzeczywiście coś jest nie tak, albo uwalony jest sterownik. Jak kopci na czarno, to zdejm pokrywę z korpusu i zobacz...
Można przybliżać pi razy oko :D Mierzyć czas trwania impulsów sterujących wtryskiwaczem czyli mierzyć zużycie benzyny. Po przełączeniu na podtlenek LPG, mnożyć zużycie benzyny razy stałą, żeby się mniej więcej zgadzało. Nie wyda, zbyt duża zależność wypływu gazu od podciśnienia w dolocie i ustawienia wydatku reduktora - a wydajność tegoż nie jest stała...
Pomiar kompresji i zamiana wtryskiwaczy miejscami.
Pewnie pompka poszła z dymem. Warto by pomiar ciśnienia paliwa zrobić. A z tym wtryskiwaczem to pewnie odcina go przekaźnik a nie emulator i wywala błąd.
Kupiłem własnie przyrząd do mierzenia ciśnienia sprężania w silnikach wysokoprężnych. Jako adapter służy dołączony do kompletu wtryskiwacz. I tak się zastanawiam. Czy jest to pewny pomiar gdy mierzymy przez wtryskiwacz?.
Mogłbyś odejmować stałą wartość od zmierzonego czasu wysterowania wtryskiwacza. Dla próby możesz odejmować 1ms dla każdego pomiaru. To powinno polepszyć wskazania spalania.
W czasie pomiaru unieś klapę spiętrzającą ręką, powinien nastąpić wzrost ciśnienia i otwarcie wtryskiwaczy.
http://obrazki.elektroda.pl/6943791500_1... Witam, chciałem przedstawić urządzenie, które powstało blisko rok temu do kalibracji wtryskiwaczy przeznaczonych do samochodowej instalacji gazowej. Założenia Dokładność ustawienia skoku do 0,01mm. Prostota w obsłudze oraz wyeliminowanie błędu człowieka. Mechanika W pierwszej formie urządzenie...
Test wtryskiwaczy na maszynce za ponad pół miliona złotych nie wykazał istotnych usterek mogących mieć wpływ na zaistniałą sytuację. Między czasie zaadaptowałem stary wtryskiwacz do pomiaru sprężania w cylindrach. Żeby było fajniej złącze zasilające wtrysk idealnie spasowało się z moim starym dobrym SPCS-50 wyjęty z drewnianego pudełka, jeśli jeszcze...
Ok, ale jaki zakres nastawu czasu wtrysku wynosi dla 6000RPM? Dlaczego nie zrobiłeś załączenie 4 wtryskiwaczy jednocześnie? Mierzyłeś prąd jaki pobierają wtryski w trakcie pracy? Ja zrealizowałem to tak, że w czasie pomiaru wszystkie podłączone wtryski pracują. Minimalny czas wtrysku wynosi 0.2ms, natomiast maksymalny do końca trwania impulsu silnika...
Cześć, problem z Adblue dopadł Peugeot'a 508. Od czasu do czasu pojawiał się błąd przytkania układu, temat ucichł wraz z zalaniem tuneup'a - od ponad pół roku był spokój. Błędy były przejściowe i nie sygnalizowane przez klaster. Ostatnio, podczas jazdy wyskoczył check i urea. Z objawów zewnętrznych: z rury wydechowej leciał siwy, gryzący kwaśny dym...
Witam, Skaner uniwersalny, czy nie, powiniem miec mozliwosc pomiaru parametrow biezacych (chyba, ze auto nie ma jeszcze EOBD, co jest mozliwe). Masz do sprawdzenia dwa parametry: cisnienie paliwa mierzone w stosunku do zadanego i przedkosc obrotowa walu korbowego przy rozruchu (byla o tym juz mowa - ponizej 230 obr/min bedziesz mial klopoty z rozruchem)....
Prosta sprawa to zrobić i niepotrzebnie utrudniłeś. Pompa paliwa 3 bar z powrotem do kanistra, listwa wtryskowa może być, 4 menzurki i włączasz wtryskiwacze na X czasu, np 15 sekund. Dzielisz deklarowaną przez producenta wartość i porównujesz z ilością paliwa w menzurce. Proste, skuteczne i masz pomiar wydatku zrobiony jak należy. To, co zrobiłeś, nie...
Witam ! Tworzę mały sterownik do auta i mam problem. Dotyczy on pomiaru częstotliwości (a właściwie czasu trwania stanu niskiego lub wysokiego) na Atmedze 128, która po dalszych przeliczeniach będzie mierzyć obroty silnika. Sygnał , który będzie mierzony to prostokąt o wypełnieniu 50% i częstotliwości w granicach 15-150Hz. Jak w tytule pomiar ma się...
Witam wszystkich tak jak w temacie podczas jazdy np ze wzniesienia obroty falują od 900 do 1500 obr a także delikatnie na postoju zrobiłem pomiar wtryskiwaczy czy to może być uszkodzony wtrysk ?
pomyłka chodziło ja zrobić pomiar kompresji? i test wtryskiwaczy na przelew??
Trzeba zobaczyć jakie ciśnienie gazu widzi MAP. Czemu dmuchanie w czujnik to nie najlepszy pomysł? Tam są dwa czujniki - jeden jest do pomiaru ciśnienia gazu a drugi do pomiaru podciśnienia w kolektorze ssącym. Nie służy mu dmuchanie ciśnieniem większym niż atmosferyczne, można go w ten sposób uszkodzić. Skoro lubisz sam coś zrobić to może pomyśl o...
Pomiar rezystancji cewki wtryskiwacza nic nie powie o jego sprawności. Konieczne jest zmierzenie indukcyjności cewki wtryskiwacza, ponieważ ona powie czy nie doszło do tzw. zwarć międzyzwojowych. Właściwa indukcyjność cewki jest ważna z tego względu, iż za pomocą niej jest generowane wysokie napięcie w sterowniku, wymagane do szybkiego otwierania wtryskiwacza...
Ma 3701 mth Hahaha - 37tys mth to bliżej prawdy, chyba że masz od nowości to i tak ciężko uwierzyć. W temacie, do sprawdzenia/korekty luzy zaworowe, pomiar kompresji, spr wtryskiwaczy i czy nie schodzi paliwo z pompy.
1. Pomiar kompresji 2. Regulacja dawkowania pompy ale nie menzurkami na wyjściach tylko z podłączonymi wtryskiwaczami (pomiar tego co zostało wytryśnięte). Ogólnie to nie ma co się przejmować - ideału z tego nie zrobisz.
Cześć, Proszę o słowo komentarza do wyników próby przelewowej. Pacjent to Citroen C5 x7, 2.0 HDI 135KM, system Delphi, przebieg ok. 253 kkm. Pomiar przeprowadziłem na nagrzanym silniku, czas pomiaru to 4 min. Wtryski liczone od skrzyni: 1 - 13,50 ml 2 - 14,50 ml 3 - 12,50 ml 4 - 16,00 ml Niepokoi mnie trochę odstający ten czwarty.
Ten błąd wcale tego nie oznacza. Odepnij cewkę a zobaczysz że będzie inny błąd. Wypadanie zapłonu jest sprawdzane na podstawie czasu pomiędzy pracą poszczególnych cylindrów. DIS to nazwa z Opla. Oczywiście że ta cewka jest z modułem który idzie wymienić ale nie jest osiągalny w sklepach. Cewka taka sama jak w Golfie IV. Teraz dopiero patrzałem na zdjęcia...
Wtryskiwacz trzeba wykluczyc . Bo to jest w sumie droga rzecz . Ale nie wydaje mi się ze to to . Bo jak silnik nie chiał palic miał napiecie na wtryskiwacz 10 v a nie 12 podłaczajac się pod te kalle co do niego dochodza. A tak normalnie jak odpalał miał 12,14. i się wydaje ze tu jest sprawa . Ze dostaje za małe napiecie do wzbudzenia wtryskiwacza....
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Witam czy ktoś jest w stanie zidentyfikować tranzystory w sterowniku bedini Eco geo 300 . Z tego co udało mi się odczytać na nich to : 317 ON 18 N06. Sterownik pali cewkę wtryskiwacza LPG na jednym cylindrze, wtryski to Matrix HD 344. Pomiar na wyjściu sterowania ta cewka pokazuje cały czas napięcie ponad 13V gdy tylko przełączy na gaz.Podejrzewam uszkodzony...
Dokładnie, w benzyniaku sterownik nie zwiększa dawki tylko wydłuża czas otwarcia wtryskiwacza (np gdy silnik jest pod obciążeniem). Wszystkie silniki "puchną" gdy robi się gorąco, ale może kolega zrobić pomiar kompresji.
Kolega ma problem z dojściem do okienka koła zamachowego a nie brakiem znaków. Jeśli chodzi o sam ruch tłoka w GMP i jego pomiar wiarygodny (bo wtryskiwacz jest pod katem) To wystarczy dać pierwszy tłok w GMP, zdjąć zamek i sprężyny zaworowe jednego z zaworów na tym cylindrze, oprzeć go o tłok i jego skokiem się sugerować bo on porusza się pionowo do...
Niestety w tych artykułach są same ogólniki-jak wszędzie. Kody IMA (i analogiczne u innych producentów) opisują rozrzut między danym wtryskiwaczem a wtryskiwaczem wzorcowym. Generuje się je na podstawie pomiaru dawki paliwa. Domyślam się, że poza różnicami w wielkości dawki paliwa opisują również różnice w czasie otwarcia. Interesuje mnie relacja między...
(...) y mi tylko na otwarciu żeby sprawdzić czy zawór działa. (at)ElektrodaBot AI: Czy możesz podać konkretny model wtryskiwacza Wartsila, z którym pracujesz? VV0-G071EV3 188 7054 167 710 PAAE172665 AI: Czy masz dostęp do jakiejkolwiek dokumentacji technicznej lub schematów dotyczących tego wtryskiwacza? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Fabryczne komputery zachowują się podobnie, niestety ilość wtryśniętego paliwa nie jest całkowicie liniowo zależna od czasu otwarcia wtrysku. Możesz pomyśleć nad współczynnikiem skalowania w zależności od czasu otwarcia wtryskiwaczy. O ile ciśnienie paliwa i jego przepływ przez dyszę wtryskiwacza jest stały to wtryskiwacz otwiera się i zamyka w określonym...
Mam zagadkę z VW Crafterem 2.5TDI BJL 136KM 2006 Auto zachowuje się w następujący sposób; Przy pełnym obciążeniu (czyli pedał gazu na 100% lub blisko 100) no i jak jedzie na pusto to minimum 3 bieg. Rozpędza się normalnie, gdy dojdzie do 3500-4000 obr/min mimo wciśniętego gazu w podłogę auto zwalnia tak jak by dawka paliwa została natychmiast zredukowana...
witam, poszukuje wciaz rozwiazania ponizszego problemu: problem wyglada nastepujaco: zapala sie check, bład to zbyt bogata mieszanka, nie wiadomo czy jest ona ciagle zbyt bogata czy momentami ale blad pokazuje. sprawdzono sprawnosc wszystkich elementow mogacych teoretycznie miec na to wpływ - sonda, przepłymowierz, szczelnosc układu dolotowego bodajze,...
Szczelność dolotów, ewentualnie zamienić wtryskiwacz tak jak cewki zamieniałeś. Reszta warsztat, pomiar kompresji i szczelności silnika, oscyloskopowy podgląd sterowania wtrysku i cewki.
Dla każdego testu przelewowego jest podana wartość maksymalnego przelewania w określonym czasie przy określonych obrotach. Gdzie są te dane.Gdzie je znaleść? Jeżeli ktoś robi próbę przelewową fabrycznym testerem - to raczej w dużym warsztacie, bo np w przypadku Forda IDS kosztuje 20 - 30 tys. zł plus koszty licencji na stałe uzupełnianie oprogramowania;...
Czas pomiędzy impulsami zmierzysz tak samo jak czas otwarcia wtryskiwacza. Z kodem Ci nie pomogę bo pisze pod ASM i to dla MPS430 a nie AVR.
Według mnie pomiar ciśnienia paliwa nie ma większego sensu - gdyż jest ono stabilizowane względem ciśnienia w kolektorze dolotowym. Ilość dawkowanego paliwa zależy od czasu wtrysku. Ponadto myślę że wtryskiwacz pracuje impulsowo i synchronicznie z obrotami silnika - tak więc wykorzystując sygnał sterujący wtryskiwaczem można obliczyć prędkość obrotową...
Jak ktoś będzie badał jakąś H4 to pewnie i uszkodzi :D Do czego ci oscyloskop do pomiaru impulsu masowego na wtrysku??? Np czasem przy gazie się przydaje, czy wtrysk gazu nie zwiera z benzynowym... Ale tu akurat kontrolka się sprawdzi lepiej niż miernik, który może nie nadążać za impulsami i pokazywać głupoty.
pomiar czasu otwarcia wtryskiwaczy pomiar wtryskiwaczy pomiar ciśnienia wtryskiwaczy
jumper przekaźnik świec sprawdzić tętnienia oscyloskopem regulacja obrót szlifierka
Czy WD-40 nadaje się do smarowania wirnika farelki? Błąd F703 w urządzeniach Panasonic - przyczyny i naprawa