Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Witam Może ktoś wie jak dokonać pomiaru czasu otwarcia wtryskiwaczy w samochodzie. Chodzi mi o pomiar każdego z wtryskiwaczy. Wtryskiwaczy jest 6. Wtryskiwacze są sterowane masą cokolwiek to znaczy i pomoże w zrobieniu układu. Czy macie jakieś sugestie. Chcę zrobić coś ala komputer gazowy tzn podpiąć wtryskiwacze benzynowe i w zależności na czym chcę...
Tak, jeśli trafię w połowę impulsu to nie zmierzę całego czasu, zgadzam się. Tylko że myśle że w czasie 250ms otrzymam pomiar co najmniej dwóch impulsów a ten drugi mogę (choć też nie muszę) już zmierzyć cały. Otrzymam nawet pomiar więcej impulsów niz dwóch, dla prędkości obrotowej silnika 3000obr/min mam otwarcie wtryskiwacza z częstotliwością 25Hz...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
wklejam wpis kol. kybernetes Nie jest on zaworem typu zamknij/otworz tylko zaworem regulujacym przeplyw (paliwa). Podczas pracy przepuszcza on paliwo w sposob ciagly bo pompa podaje duzy nadmiar paliwa. Jedyne co sie zmienia podczas zmian cisnienia w kolektorze dolotowym to ilosc paliwa zwracanego przez regulator z powrotem do zbiornika. Kiedy cisnienie...
(...) y mi tylko na otwarciu żeby sprawdzić czy zawór działa. (at)ElektrodaBot AI: Czy możesz podać konkretny model wtryskiwacza Wartsila, z którym pracujesz? VV0-G071EV3 188 7054 167 710 PAAE172665 AI: Czy masz dostęp do jakiejkolwiek dokumentacji technicznej lub schematów dotyczących tego wtryskiwacza? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
https://obrazki.elektroda.pl/2360228200_... Witam, Chciałbym przedstawić projekt prototypu testera wydajności wtryskiwaczy do samochodowych instalacji LPG. Urządzenie ma za zadanie pomiaru i wyświetlenia różnicy w wydajności pomiędzy badanami wtryskiwaczami. Projekt wykonałem 2, 3 lata temu, a konkurs na tyle zadziałał motywująco,...
Teraz sie zastanawiam czy ten proces "oczyszcza" system czy brac sie za rozkrecanie wtryskow. Rozkręć. Albo od razu wywal na złom. Roboty sobie oszczędzisz. Pomyśl... Stanowisko do testowania i naprawy wtryskiwaczy CR kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotówek. Dlaczego? Po wyjeciu wtrysku chcialbym zobaczyc ze wtryski dzialaja. Jak wyżej. Przypuszczam...
test przelewu wtryskiwaczy nie wykonuje się przez pomiar ciśnienia w szynie. Cieknący wtryskiwacz przy ciepłym silniku opóźnia narastanie ciśnienia w szynie, ale żeby to zweryfikować należy zrobić test objętości paliwa wyciekającego z kanalika przelewowego w głowicy po upłynięciu konkretnego, ściśle określonego czasu i to przy odłączonym zaworku M-prop...
...mierzona jest ilość paliwa jaka przeszła (a właściwie miałaby przejść ) przez wtryskiwacz.... oraz ... Pomiar spalania jest bardzo prosty i dokładny - każdy wtryskiwacz ma określoną charakterystykę dawki wtrysku - przelicznik czasu otwarcia na dawkę paliwa. ... Czy ja dobrze to sobie tłumaczę, że dla uszkodzonych wtryskiwaczy (gdy przelewają) pomiar...
W logu widać że co depnięcie w gaz to ciśnienie spada do okolic 1,2 a i niżej się trafia z 1,8 bara więc tutaj nie ma co zmieniać ciśnienia tylko zwiększać. Tyle że trzeba zmieniać reduktor bo albo słaby albo coś mu dolega. Na pewno mieszanka jest uboga stąd odczuwasz brak mocy. Połączenie widzę równoległe reduktora w obieg - choć niby pokazuje dość...
Mam zagadkę z VW Crafterem 2.5TDI BJL 136KM 2006 Auto zachowuje się w następujący sposób; Przy pełnym obciążeniu (czyli pedał gazu na 100% lub blisko 100) no i jak jedzie na pusto to minimum 3 bieg. Rozpędza się normalnie, gdy dojdzie do 3500-4000 obr/min mimo wciśniętego gazu w podłogę auto zwalnia tak jak by dawka paliwa została natychmiast zredukowana...
O jakich liczbach czy pomiarach mówisz ? Mam do dyspozycji sygnał z ECU opisany jako Fuel Consumption - jest to czas otwarcia każdego z wtryskiwaczy przesyłany szeregowo po kolei - czyli sumuję szerokość 4 impulsów i mnożę przez jakąś stałą otrzymując spalanie chwilowe w litrach na godzinę . Jak podłączę vaga do samochodu to wskazania mojego urządzenia...
Wybacz, ale takiego steku bzdur i nieznajomości działania silnika to ja dawno nie spotkałem. Bzdura nr 1. i tak np dla typowiego wtryskiwacza 240cc przy 14v wtryskiwacz ma czas bezwładnosci w okolicach 0.7ms , ale dla napiecia 9v podczas rozruchu może mieć już 3ms , biorąc pod uwagę czas wtrysku potrzebnego do rozruchu ciepłego silnika w tym przykładzie...
tak teraz myślę, czy to "mniejsze" napięcie nie oznacza krótszego czasu wtrysku dla tego konkretnego wtryskiwacza, ale wydaje mi się to bez sensu) Nie, źle myślisz. Taki pomiar możliwy jest wyłącznie oscyloskopem. W czym masz problem żeby podmienić wtryskiwacz? Mniejsze napięcie na nim to może być zwarcie w jego cewce.
Poniewaz zuzycie paliwa jest uzaleznione jedynie od czasu otwarcia wtryskiwaczy (benzyna jest pod stalym cisnieniem), wystarczy przez okreslony czas (np. 2s) mierzyc stosunek czasu otwarcia wtryskiwaczy do czasu ich zamkniecia. Pomiar musi byc ciagly, bo podczas pracy silnika powyzszy wspolczynnik wypelnienia ulega ciaglym zmianom. Do pomiaru nalezaloby...
Ciekawa konstrukcja. Akurat jestem w trakcie kończenia dokładnie takiego samego urządzenia, no może troszkę bardziej rozbudowanego. Podam może jedynie możliwości swojego urządzenia: - możliwość badania od 1 do czterech wtrysków jednocześnie - pomiar rezystancji podłączonych wtrysków z dokładnością do 0.1Ohm - wyświetlacz 7 segmentowy wyświetlający nr...
Witam. Ma ktoś może pomysł w jaki sposób rozwiązać pomiar spalania paliwa(chwilowego) w silniku diesla z pompą mechaniczną?? Coś takiego jak w starych traktorach. Podczas pracy takiego silnika nie ma żadnego sygnału elektrycznego, wiec potrzebny byłby jakiś przetwornik. Ale jaki i co miałby mierzyć? Dodam, że chciałbym zrobić to na jakiejś atmedze,...
Witam, Chciałbym się podzielić moimi uwagami. 1. Otóż nie widziałem przepływomierzy paliwa. Może ktoś je produkuje, chociaż dla mnie to zbyt niebezpieczna zabawka. Raczej odradzałbym. 2. Warto zwrócić uwagę na zmiany objętości paliwa pod wpływem temperatury. To wprowadza dodatkowy błąd do pomiarów. 3. W samochodach z wtryskiem istnieje coś takiego jak...
Witam klubowiczów otóz mam problem z w wtryskiem w tym autku . Centralka to iaw 18FD . Na 1 i 4 cylindrze świece sa brązowiutkie a na 2 i 3 czarny . Każdy z tyh zestawów wtryskiwaczy czyli 1-4 i 2-3 sa sterowane z osobnych wejść w centralce . Problem tkwi waidomo w spalinach na których ejst bardzo bogata miesznka . Otóz narazie przepiołem przewód z...
Witam Serdecznie Zwracam się z prośbą w temacie budowy sterownika silnika wycieraczek samochodowych który będzie dawał możliwość potencjometrem regulacji czas co jaki ten silnik będzie się kręcił. Będzie on pracował w pompie do oleju przepracowanego. Wygląda to tak pompa oleju z silnika samochodowego napędzana wyżej wymienionym silniczkiem. Niestety...
Ja taki komputerek zbudowalem. Działa swietnie w Oplu Astrze. Wej chwili trwaja prace nad dokonczeniem jego "uczlowiecznia" (Głownie programowanie menu) oraz takie zbytki jak pomiar czasu przspieszenia do 100km/h. Układ moze pracowac z dowolnym samochodem pod warunkiem udostepnienia opisywanych wczeniej sygnałow: - z przetwornika drogi - z jednego z...
jaka szkoda że już nie mam tego golfa bo bym jeszcze raz sprawdził aczkolwiek też miałem niezłe boje z tym Digijetem i moje wnioski z badania tego wtrysku są takie: - czujnik temp służy do korekcji czasu wtrysku przy rozruchu żeby podać odpowiednio wzbogaconą mieszankę dla zimnego silnika i właściwą dla ciepłego zanim się nie nagrzeje sonda i stąd trudność...
Czas wtrysku = czas otwarcia wtryskiwaczy (sumaryczny) jest jak najbardziej wprost proporcjonalny do ilości paliwa jakie przez nie przeszło. Nie miałem na myśli średniego czasu wtrysku tylko zliczanie rzeczywistego czasu otwarcia wtryskiwaczy i sumowanie go. Przy instalacji gaźnikowej (2 generacji) nie ma wtrysku, ale nadal można bazować na impulsach...
może to Was zaciekawi, jest to schemat komputerka samochodowego, który był publikowany w PE ----------------------------------------... Do wykonania wszystkich obliczeń wystarczą tylko dwie wielkości: • czas otwarcia wtryskiwaczy; • prędkość jazdy. Komputer samochodowy nazywany dalej komputerkiem...
może reduktor i wtryskiwacze były tylko podczyszczane, anie dokładnie i profesjonalnie wyczyszczone wykonujemy taką usługę najlepiej w europie prinsczyszczenie.pl Na Waszej stronie jest napisane że " Bezpośrednio po wyczyszczeniu, wydajność wtryskiwaczy nie jest ograniczona żadnym zabrudzeniem, a jej ewentualny spadek może wynikać jedynie ze stopnia...
witam W jednym temacie moderator już zrobił wpis , ale to był temat zamknięty wiec może ktoś tutaj pomoże , bo w temacie uczestniczyło wiecej osób , chyba że za wiele wymagam... Sorry za odgrzanie kotleta , ale mam podobny problem z instalacją sirocco, a widzę że tu nikt nie rozwiązał problemu, bo mimo że instalacja na pozór nie działała to po odpieciu...
Wiec trochę to trwało by cokolwiek napisać ( brak programatora działającego z bascom trochę mnie stopował) Zrobiłem juz prosty algorytm tego co potrzeba zrobić i podzieliłem prace na 4 etapy: 1) wejścia adc dla map sensora ( zrobione ;) 2 wejście dla enkodera ( muszę zakupić jakiś impulsator i napisać parę linijek) 3 pomiar czasu pracy każdego z wtryskiwaczy....
A to ty tyle części nawymieniałeś, czy poprzednicy? Popatrz na sprawę z perspektywy osoby stojącej obok i obserwującej: gościu ma zapłacić ładnych parę tysięcy złotych na podzespoły, które rzekomo były uszkodzone, a auto jak miało problem, tak ma.Nie dziw się, że przyszedł z adwokatem.To nie jest cynizm, chciwość, ani tym bardziej cwaniactwo! Wiem,...
Witam, moja instalacja: - listwy Matrix XJ 533.26 - dysze 2,8 mm - reduktor IG1 - filtr fazy lotnej Landi Renzo Co do regulacji to nie wiem jakie parametry mam Ci podać, z podstawowych to: - obroty przełączania 1300 - temperatura 41C - nakładanie paliw 0,14 s - sonda Lambda 0-1 V (pracuje 0,45-0,47) - rodzaj zapłonu - monocewka Czasy wtrysku praktycznie...
Witam ! Posiadam od roku czasu Mega Macsa55 ,używam również ktsa 520. Moje konkretne spostrzeżenia: kts - w dieslach 1.9 tdi , dti , oraz 1,7 i 2.5 tds iest możliwość ustawienia zapłonu , a MM55 tylko w tdi. MM55 - ford 1.6 16v 99r silnik bez problemu a kts poległ. MM55 - Kodowanie wtryskiwaczy w fordzie tdci już jest od stycznia -dopiero a w kts opcja...
Kolego lenin10 Jeśli testy na spalanie wykonywałeś w takich samych warunkach dla benzyny jak i dla gazu to masz podstawy aby się trapić nadmiernym spalaniem gazu w stosunku do benzyny ale jeśli warunki choćby drogi lub prędkości się różniły to pomiar taki będzie zawsze obarczony duzym marginesem błędu.... Dla Twej wiedzy jak rownież wiadomości tych...
Na początek demontaż i kontrola wtryskiwaczy. Pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.
Zrób pomiar przelewów wtryskiwaczy na ciepłym silniku.
Rozumiem że kody odczytane z obudowy wtryskiwaczy zgadzają sie z kodami zapisanym w zakładce "identyfikacja" na CLIP. Proponuję wykonać pomiar oporności wtryskiwaczy . Prawidłowo 150 -210 kom . Kontrola czy pod wtryskami znajduje się jedna podkładka ogniowa. Kontrola kompresji silnika.
Witam Według serwisówki MAN-a błąd 5018 wskazuje na usterkę elektryczną w module dozowania. Moja rada dla Ciebie to pomiar rezystancji cewki elektrozaworu(wtryskiwacza) dozownika adblue. Powinno być ok 16 Ohm. W razie czego nie musisz wymieniać całego dozownika, można kupić samą część elektryczną dozownika.
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Do sprawdzenia świece zapłonowe wtryski wyjąć i sprawdzić jak rozpylają, pomiar kompresji. Odłączaj wtyczki od wtryskiwaczy jeśli będzie przygasał to ten wtrysk dobry, na tym co nie będzie różnicy w pracy silnika będzie uwalony.
Czujnik położenia wału korbowego (przy kole pasowym) odpowiada również za generowanie iskry - więc raczej sprawny. Pomiar rezystancji wtryskiwacza - jak najbardziej, jednak to tylko pomiar cewki. Wtryskiwacz może być mechanicznie zablokowany lub zapchany. W ramach testu można go na krótko do zasilania podłączyć i zobaczyć, czy żyje.
Pewnie pompka poszła z dymem. Warto by pomiar ciśnienia paliwa zrobić. A z tym wtryskiwaczem to pewnie odcina go przekaźnik a nie emulator i wywala błąd.
No to jak się zapowietrza, to spróbuj podpompować paliwo przed uruchomieniem. Pomiar kompresji, sprawdzenie wtryskiwaczy, zatankowanie dobrego paliwa. Jeżeli wolno obraca się silnik przy odpalaniu, to zregenerować rozrusznik, zapewnić sprawny akumulator; kable, przetestuj bez pompy hydraulicznej.
Szczelność dolotów, ewentualnie zamienić wtryskiwacz tak jak cewki zamieniałeś. Reszta warsztat, pomiar kompresji i szczelności silnika, oscyloskopowy podgląd sterowania wtrysku i cewki.
Przy takich korektach nie wywala Ci czerwonego silniczka i STOP na liczniku? Sugestie --> Pomiar kompresji, -->> wtryskiwacze. Demontaż i na ponowne sprawdzenie. PS. Ręczny nie blokuje kół? :D
Znowu pomiar na oko. Wtryskiwacze dobre też rozpylają paliwo a złe kropelkują przy tym samym ciśnieniu. Dzieje się coś oprócz tego?
A wtrysk - motor 0,1 Masz na myśli pomiar pomiędzy pinami wtryskiwacza a korpusem wtryskiwacza/masą silnika? Cewka elektrozaworu wtryskiwacza lub stos piezo są elektrycznie izolowane od obudowy, jeżeli nastąpiło przebicie to wtryskiwacz uznaje się za niesprawny i skutkuje zatrzymaniem pracy silnika.
Pomiar korekty dawki paliwa na wtryskiwaczach robiłeś w momencie, kiedy silnik jest zimny(występuje objaw opisany przez Ciebie)?
SPN 3679 Napięcie dodawcze, rząd 2 Strategia monitoringu Kontrola napięcia wzmacniacza wtryskiwaczy rzędu 2 pod kątem granic napięcia, zwarcia i wiarygodności wskazania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka ostrzegawcza żółta • Lampka kontrolna żółta • Brzęczyk Failure Mode Identification (FMI) FMI 1 za wysokie Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet...
przekaźniki sprawdziłem wszystkie dwa pod maską i trzy nad nogami kierowcy wszystkie są ok. jutro sprawdzę pomiar na wtyczce wtryskiwacza i dam znać.
Sprawdzenie wstępne wtryskiwaczy odłączyć wtyczki od wtryskiwaczy odłączyć przewód przelewowy wtryskiwaczy na przewód zbierający przelew założyć zaślepkę następnie przez 15sekund kręcić rozrusznikiem i sprawdzić czy z przewodu przelewowego wydobywa się paliwo docelowa wartość przelewu=oml(dopuszcza się pojedyńcze krople) SPRAWDZENIE WTRYSKÓW NA PRZELEWY;...
No to nasz kompetentny kolega to sprawdzi. Opcje ma trzy -pomiar napięcia na stykach czujnika -pomiar czasu otwarcia wtryskiwacza -testerem
Pomiar rezystancji cewki wtryskiwacza nic nie powie o jego sprawności. Konieczne jest zmierzenie indukcyjności cewki wtryskiwacza, ponieważ ona powie czy nie doszło do tzw. zwarć międzyzwojowych. Właściwa indukcyjność cewki jest ważna z tego względu, iż za pomocą niej jest generowane wysokie napięcie w sterowniku, wymagane do szybkiego otwierania wtryskiwacza...
Kupiłem własnie przyrząd do mierzenia ciśnienia sprężania w silnikach wysokoprężnych. Jako adapter służy dołączony do kompletu wtryskiwacz. I tak się zastanawiam. Czy jest to pewny pomiar gdy mierzymy przez wtryskiwacz?.
pomiar czasu otwarcia wtryskiwaczy pomiar wtryskiwaczy pomiar ciśnienia wtryskiwaczy
atmega128 fusebity pilot clifford macromedia flash player
stanley fatmax bateria radio nasluchowe
Wyłączenie trybu oczekiwania przy braku operacji w telewizorach Samsung, LG, Sony, Philips, Panasonic Opel Vectra C 1.8 140KM – lokalizacja zwarcia CAN, błąd 0009-70, typowe miejsca usterki