Skoro iskrzy, to znaczy, że ten model oscyloskopu nie ma izolowanej masy wejść sygnałowych. Ale jak masz dwa kanały, to możesz go skonfigurować na pomiar różnicy. Myślę, że ma takie ustawienie.
Na początek demontaż i kontrola wtryskiwaczy. Pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach.
Witam serdecznie. Czy jest ktoś w stanie odczytać wyniki z pomiaru wtrysków? Sprawdzane byly ponieważ samochód na zimnym silniku (trafic) stuka. Po przejechaniu 400m około przestaje. https://obrazki.elektroda.pl/1631230900_... https://obrazki.elektroda.pl/1127727900_...
Zrób pomiar przelewów wtryskiwaczy na ciepłym silniku.
wymieniono końcówki wtryskiwaczy
Rozumiem że kody odczytane z obudowy wtryskiwaczy zgadzają sie z kodami zapisanym w zakładce "identyfikacja" na CLIP. Proponuję wykonać pomiar oporności wtryskiwaczy . Prawidłowo 150 -210 kom . Kontrola czy pod wtryskami znajduje się jedna podkładka ogniowa. Kontrola kompresji silnika.
Do sprawdzenia świece zapłonowe wtryski wyjąć i sprawdzić jak rozpylają, pomiar kompresji. Odłączaj wtyczki od wtryskiwaczy jeśli będzie przygasał to ten wtrysk dobry, na tym co nie będzie różnicy w pracy silnika będzie uwalony.
Witam Według serwisówki MAN-a błąd 5018 wskazuje na usterkę elektryczną w module dozowania. Moja rada dla Ciebie to pomiar rezystancji cewki elektrozaworu(wtryskiwacza) dozownika adblue. Powinno być ok 16 Ohm. W razie czego nie musisz wymieniać całego dozownika, można kupić samą część elektryczną dozownika.
Czujnik położenia wału korbowego (przy kole pasowym) odpowiada również za generowanie iskry - więc raczej sprawny. Pomiar rezystancji wtryskiwacza - jak najbardziej, jednak to tylko pomiar cewki. Wtryskiwacz może być mechanicznie zablokowany lub zapchany. W ramach testu można go na krótko do zasilania podłączyć i zobaczyć, czy żyje.
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Witam wszystkich tak jak w temacie podczas jazdy np ze wzniesienia obroty falują od 900 do 1500 obr a także delikatnie na postoju zrobiłem pomiar wtryskiwaczy czy to może być uszkodzony wtrysk ?
No to jak się zapowietrza, to spróbuj podpompować paliwo przed uruchomieniem. Pomiar kompresji, sprawdzenie wtryskiwaczy, zatankowanie dobrego paliwa. Jeżeli wolno obraca się silnik przy odpalaniu, to zregenerować rozrusznik, zapewnić sprawny akumulator; kable, przetestuj bez pompy hydraulicznej.
Pewnie pompka poszła z dymem. Warto by pomiar ciśnienia paliwa zrobić. A z tym wtryskiwaczem to pewnie odcina go przekaźnik a nie emulator i wywala błąd.
Szczelność dolotów, ewentualnie zamienić wtryskiwacz tak jak cewki zamieniałeś. Reszta warsztat, pomiar kompresji i szczelności silnika, oscyloskopowy podgląd sterowania wtrysku i cewki.
Pomiar korekty dawki paliwa na wtryskiwaczach robiłeś w momencie, kiedy silnik jest zimny(występuje objaw opisany przez Ciebie)?
SPN 3679 Napięcie dodawcze, rząd 2 Strategia monitoringu Kontrola napięcia wzmacniacza wtryskiwaczy rzędu 2 pod kątem granic napięcia, zwarcia i wiarygodności wskazania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka ostrzegawcza żółta • Lampka kontrolna żółta • Brzęczyk Failure Mode Identification (FMI) FMI 1 za wysokie Wskazanie na wyświetlaczu Priorytet...
1. Pomiar kompresji 2. Regulacja dawkowania pompy ale nie menzurkami na wyjściach tylko z podłączonymi wtryskiwaczami (pomiar tego co zostało wytryśnięte). Ogólnie to nie ma co się przejmować - ideału z tego nie zrobisz.
Dobre masz. Na wszystkich jednakowe?
Znowu pomiar na oko. Wtryskiwacze dobre też rozpylają paliwo a złe kropelkują przy tym samym ciśnieniu. Dzieje się coś oprócz tego?
Przy takich korektach nie wywala Ci czerwonego silniczka i STOP na liczniku? Sugestie --> Pomiar kompresji, -->> wtryskiwacze. Demontaż i na ponowne sprawdzenie. PS. Ręczny nie blokuje kół? :D
Łatwiej byłoby Ci pomóż gdybyś chociaż rok produkcji podał, bo już abstrahuje od tego, że nie ma czegoś takiego jak DAF 106. Wiemy, o co Ci chodzi, czyli o DAF XF Euro 6 ale nie wiemy który model, czy przedliftem(przed 2017) czy poliftem (po 2017). Błąd P3844 oznacza zbyt niskie natężenie prądu w obwodzie wtryskiwacza Adblue wiec obstawiam uszkodzony...
Tych wtrysków nie wymienia sie pojedynczo, jak zacznie spadac rezystancja stosu w ktorejś parze, sterownik zaczyna podbijać napięcie i uszkadza do konca półmartwy wtrysk a przy okazji ten dobry, potem zakładasz nowy a ten stary nowy jest juz poprzebijany i koło się zamyka. Po wymianie wtryskiwaczy KOMPLETU nowych, pomiar oscyloskopem sygnału sterującego...
A wtrysk - motor 0,1 Masz na myśli pomiar pomiędzy pinami wtryskiwacza a korpusem wtryskiwacza/masą silnika? Cewka elektrozaworu wtryskiwacza lub stos piezo są elektrycznie izolowane od obudowy, jeżeli nastąpiło przebicie to wtryskiwacz uznaje się za niesprawny i skutkuje zatrzymaniem pracy silnika.
Kupiłem własnie przyrząd do mierzenia ciśnienia sprężania w silnikach wysokoprężnych. Jako adapter służy dołączony do kompletu wtryskiwacz. I tak się zastanawiam. Czy jest to pewny pomiar gdy mierzymy przez wtryskiwacz?.
Najważniejsze są czujniki. W jakiej postaci podają wyniki pomiaru, jaka dokładność jest wymagana.
przekaźniki sprawdziłem wszystkie dwa pod maską i trzy nad nogami kierowcy wszystkie są ok. jutro sprawdzę pomiar na wtyczce wtryskiwacza i dam znać.
Jak widać sygnał z drugiej sondy jest zawyżony; 700mV czyli trochę za dużo. Typowy sygnał. Żadne 400mV zerknij sobie na ten zawężony wykres który podpiąłeś do pierwszego postu, tam pięknie jedzie na 400mV. Jak dla mnie to pięknie stoi na bias-ie sonda zimna/martwa, jak się rozgrzewa to napięcie zaczyna się zmieniać i rośnie do normalnej wartości ze...
Czasami podczas czyszczenia filtra może coś większego wpaść do komory poniżej i później zwyczajnie blokować wirnik pompki, jak się ma niefart (ziele angielskie, kawałek kostki z talerza czy nawet odłamek stłuczonego szkła). Zacznij od sparwdzenia czy ta pompka działa, ja dostaje napięcie to jej nie katuj, odłącz zmywarkę z gniazda zasilającego i sprawdź...
termostat jest nowy i sprawny Wahler,kod silnika AVF 2005r.. Blok 023 podam jutro. W takim razie jedna para czujnika wygląda na uszkodzoną. Prócz bloku 023 podaj również oznaczenia pompowtrysków oraz wyniki pomiarów ciśnienia paliwa. Jeśli to będzie ok, zostaje jeszcze dla pewności przed stwierdzeniem nie drożnych wtryskiwaczy, pomiar kompresji.
Był tu podobny temat. Najlepsze rozwiązanie to pomiar czasu otwarcia wtryskiwaczy. Chyba, że ma sie przeplywomierz ale widzę, że macie problemy ze zdobyciem.
(at)Flaman11 Wybacz Kolego, ten powyższy wywód zaczyna mi przypominać niesławnej pamięci projekt ,,Kameleon", przedstawiony w tym dziale. Bo ten opis to niestety, techniczny bełkot :cry: . Wydajność wtryskiwacza można bardzo prosto zmierzyć przepływomierzem przy otwarciu go impulsem elektrycznym o ściśle określonym czasie i zasileniu stałym ciśnieniem...
Co najmniej kilkaset kΩ? Oczywiście pomiaru dokonujesz we wtyczce od wtryskiwacza benzyny. A czy masz wiązkę od STAGa wpiętą pomiędzy wiązkę silnika a wtryski benzynowe na złączach, czy wlutowaną w wiązkę silnika?
Sprawdzenie wstępne wtryskiwaczy odłączyć wtyczki od wtryskiwaczy odłączyć przewód przelewowy wtryskiwaczy na przewód zbierający przelew założyć zaślepkę następnie przez 15sekund kręcić rozrusznikiem i sprawdzić czy z przewodu przelewowego wydobywa się paliwo docelowa wartość przelewu=oml(dopuszcza się pojedyńcze krople) SPRAWDZENIE WTRYSKÓW NA PRZELEWY;...
Pomiar kompresji i zamiana wtryskiwaczy miejscami.
Problem rozwiązany. Przyczyną był wadliwy wtryskiwacz drugiego cylindra, a dokładniej jego cewka. łatwo było to sprawdzić dokonując pomiaru rezystancji pinów wtyczki na listwie wtryskiwaczy (jeden nie miał przejścia) po wymianie samochód jeździ jak nowy. Dziękuję wszystkim za pomoc i Pozdrawiam. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat...
Od sprawdzenia i regulacji wtryskiwaczy, dalej pomiar ciśnienia sprężania. Wykręcisz wtryski to za jedną robotą zmierz.
Pomiar rezystancji cewki wtryskiwacza nic nie powie o jego sprawności. Konieczne jest zmierzenie indukcyjności cewki wtryskiwacza, ponieważ ona powie czy nie doszło do tzw. zwarć międzyzwojowych. Właściwa indukcyjność cewki jest ważna z tego względu, iż za pomocą niej jest generowane wysokie napięcie w sterowniku, wymagane do szybkiego otwierania wtryskiwacza...
P1267 Możliwe objawy Problemy z napędem Zredukowana moc Szorstki silnik pracuje Zwiększone wartości emisji Możliwe przyczyny Przekroczono czasy regulacji Oporność na kontakt Możliwe rozwiązania Sprawdź wtryskiwacze i okablowanie wtryskiwaczy Zobacz Pomiar. Blok wartości 018 Sprawdź rezystancję wtryskiwaczy / okablowania P0180 G81 uszkodzony Moduł wadliwy...
Vacupompa jest w jednej obudowie z pompą paliwa wstępną na pompo-wtryskiwacze. Należy wykonać pomiar ciśnienia paliwa jakie napełnia pompo-wtryski. Poniżej 1-1.5 bara ciśnienie jest za małe aby prawidłowo napełnić pompo-wtryski co skutkuje problemami z odpalaniem silnika. Częstą usterką typową dla tego silnika jest uszkodzenie uszczelnień pompo-wtrysków...
Biorę pod uwagę pojedyncze impulsy i je sumuję co sekundę bo nie potrzebuję dokładniejszych pomiarów. robokop co mają do tego inne czynniki skoro paliwo jest wtryskiwane tylko wtryskiwaczem? Chcę pomiar ilości wtryskiwanego paliwa, tyle mi starczy.
Jak masz precyzyjnie zmierzone spalanie pb wg. czasu wtrysku można też sygnał wtryskiwacza wykorzystać do pomiaru zużycia lpg . + - 20%. Kwestia przeliczenia zmian czasów otwarcia. Ale to taki PIC na wodę.
pomyłka chodziło ja zrobić pomiar kompresji? i test wtryskiwaczy na przelew??
No to nasz kompetentny kolega to sprawdzi. Opcje ma trzy -pomiar napięcia na stykach czujnika -pomiar czasu otwarcia wtryskiwacza -testerem
Pomierz oporność cewek wtryskiwaczy i zwróć uwagę na czas ustabilizowania się pomiaru. Wyniki napisz na forum. Pewnie i tak się skończy na wymianie.
Witam Może ktoś wie jak dokonać pomiaru czasu otwarcia wtryskiwaczy w samochodzie. Chodzi mi o pomiar każdego z wtryskiwaczy. Wtryskiwaczy jest 6. Wtryskiwacze są sterowane masą cokolwiek to znaczy i pomoże w zrobieniu układu. Czy macie jakieś sugestie. Chcę zrobić coś ala komputer gazowy tzn podpiąć wtryskiwacze benzynowe i w zależności na czym chcę...
Problem jest taki ze samochód nie działa wyskakuje błąd p0200( instalacja wtrysku-usterka) na kubełkach/probówkach założonych na przelewach wtryskiwaczy chodzi pracuje równo bez zarzutów. Na pozycji czwartej każdy z czterech możliwych wtryskiwaczy napełnia probówkę do 10 a na pozycji pierwszej drugiej i trzeciej pomiar wynosi okolu 4 po zamianie pozycji...
Najprawdopodobniej zostały wypalone ( wypłukane) wszelkie nagary, laki mające wpływ zarówno na ciśnienie i rozpylanie paliwa jak i kompresję. Wpierw dokładna kontrola wtryskiwaczy - pod kątem jakości rozpylania, ciśnienia otwarcia, pomiar ciśnienia sprężania silnika , regulacji kąta wtrysku. Może się okazać że to czyszczenie było "niedźwiedzią przysługą"...
Zrób test przelewowy wtryskiwaczy i pomiar kompresji. I tak jak kolega Pisał,pompa w baku do sprawdzenia
...mierzona jest ilość paliwa jaka przeszła (a właściwie miałaby przejść ) przez wtryskiwacz.... oraz ... Pomiar spalania jest bardzo prosty i dokładny - każdy wtryskiwacz ma określoną charakterystykę dawki wtrysku - przelicznik czasu otwarcia na dawkę paliwa. ... Czy ja dobrze to sobie tłumaczę, że dla uszkodzonych wtryskiwaczy (gdy przelewają) pomiar...
Czyli chodzi o EPC a nie ESP. Żarówka do ręki i podłącz ją zamiast pierwszego wtryskiwacza. Jaki tego skutek? Zmierz opór uzwojenia wtryskiwacza, jaki pomiar wyszedł ? P1666 to obwód pierwszego wtryskiwacza P0301 (412D) to wiadomość o niepoprawnym zapłonie w pierwszym cylindrze
Witam Zdejmij obudowe wtryskiwacza, aż zobaczysz sam wtryskiwacz i wtedy niech druga osoba probuje odpalic auto, a ty zobacz czy wtryskiwacz wtryskuje paliwo do komory. Innym sposobem jest pomiar samego wtryskiwacza. Zreszta bardzo dobrze jest to opisane w ksiazce naprawczej (podejrzewam ze jej nie masz). Jest rozpisany caly obwod zaplonu i wartosci...
Kilka tygodni temu temat był przerabiany - pisałem, że w którymś starym Elektorze (polskim) było ustrojstwo, które obliczało zużycie paliwa na podstawie pomiaru częstotliwości i czsu otwarcia wtryskiwaczy.Jak jest zapotrzebowanie to mogę go "skanernąć" i wrzucić na Elektrodę.
A jednak ma. Komputer zlicza ilość wtrysków (co ok. 1-3 sek.), mnoży je przez czas otwarcia wtryskiwaczy i dzieli przez przejechany dystans, porównując ze wskazaniami ze zbiornika. Lejące wtryskiwacze zafałszowują pomiar i komputer głupieje.
hmmm. Stanowisko do kontroli wtryskiwaczy wyglada nastepujaco: szklana menzurka o pojemnosci ok 100cm3 , zrudlo zasilania ok12v, pompka elektryczna paliwa utrzymujaca stale cisnienie ok 3 atm i stoper pomiar wykonuje sie nastepujaca: na wtryskiwacz podajesz cisnienie paliwa i podlaczasz do wtryskiwacza na moment napiecie pomiar wykonujesz najpierw wzrokowo...
Ma 3701 mth Hahaha - 37tys mth to bliżej prawdy, chyba że masz od nowości to i tak ciężko uwierzyć. W temacie, do sprawdzenia/korekty luzy zaworowe, pomiar kompresji, spr wtryskiwaczy i czy nie schodzi paliwo z pompy.
Czyli jakiś kondziorek dać na wejsciu? Jaki najlepiej? Dodano po 1 ale lepiej chyba za optoizolatorem? Raczej nie bezpośrednio na sygnał z wtryskiwacza?:)
Wtryskiwacz trzeba wykluczyc . Bo to jest w sumie droga rzecz . Ale nie wydaje mi się ze to to . Bo jak silnik nie chiał palic miał napiecie na wtryskiwacz 10 v a nie 12 podłaczajac się pod te kalle co do niego dochodza. A tak normalnie jak odpalał miał 12,14. i się wydaje ze tu jest sprawa . Ze dostaje za małe napiecie do wzbudzenia wtryskiwacza....
E kłamczuszek, przy tym ciśnieniu brak "zezwolenia" na rozruch. Zrób pomiar ciśnienia i test przelewowy wtryskiwaczy ponadto sprawdzić zawór bezpieczeństwa na szynie CR.
Witam, ma problem z Meagną II 2003 Rok 1.5 dci 82km Osprzęt DELPHI. Problem polega na Ciężkim odpalaniu po nocy, jak i również po zgaszeniu rozgrzanego silnika i Ponownej próbie uruchomienia po 3 min (po 10, 15 minutach odpala od razu). Wyskakuje również komunikat ,,FAULT INJECTION" przy próbie przyśpieszania 4 i 5 Bieg 2500-3000 obr/min. Czytałem inne...
Odświeżam temat. Jednym z winowajców była sonda lambda - Pęknięty bezpiecznik na zasilaniu grzałki. Ale nie zlikwidowało to (i nie mogło) zalewania silnika w trakcie zapalania. Po posprawdzaniu wszystkich czujników, potencjometrów w akcie desperacji podpiąłem oscyloskop do wtryskiwacza. Pomiar szerokości impulsów wykazał impulsy na wtryskiwaczu o szerokości...
Stuki tak jak by zawory? I przy tym kopci na czarno? Lejacy wtryskiwacz. Zrób pomiar na powrotach, na goracym silniku zapnij menzurki. Wtryskiwacz który nie leje wogóle bedzie uszkodzony. Nie leje do powrotu, tylko do komory spalania. Stad te stuki. Jest to grozne zjawisko poniewaz moze ci wypalic dziure w tloku.
Kolega ma problem z dojściem do okienka koła zamachowego a nie brakiem znaków. Jeśli chodzi o sam ruch tłoka w GMP i jego pomiar wiarygodny (bo wtryskiwacz jest pod katem) To wystarczy dać pierwszy tłok w GMP, zdjąć zamek i sprężyny zaworowe jednego z zaworów na tym cylindrze, oprzeć go o tłok i jego skokiem się sugerować bo on porusza się pionowo do...
i silniczek krokowy i \ Za takie porady to sie powinno ale kopać w gruczoł krokowy. Mała szansa że to wina sondy,przy uszkodzonej sondzie nie przekracza ponad 4,5%.Na początek sprawdź czy nie cieknie z wtryskiwacza-chodzi o sławetny oring który pęka. No i pomiar czasu otwarcia wtryskiwacza-około 4ms
Hmmm ....nie bardzo zrozumiale ....." tylko że osobno" , a za chwile sumujesz wynik z przelewem ..."co razem po zsumowaniu ". Nie wiem do czego moze przydac sie suma tych dwoch ,zupelnie rozniacych sie od siebie testow . Jednakze wydajnosc pompy 770 ml/min jest wynikiem satysfakcjonujacym , przelew wtryskiwaczy 35 ml/min .... wydaje sie byc troche malo...
Nieszczelny wtryskiwacz, za wysokie ciśnienie mocznika. Zloguj jeszcze ciśnienie doładowania - zmierzone i rzeczywiste względem obrotów ale w pełnych zakresach obrotów, pierwszy pomiar przyspieszanie na dość wysokim biegu (najlepiej 4+) od 1500 do 4500 i przy stałych +- obrotach miedzy 2500 a 3500 obrotów.
Najpierw pomiar kompresji, a potem sprawdzenie wtryskiwaczy na stole probierczym.
cd. Vw crafter 2.5 2006r, opiłki w układzie paliwa. wtryskiwacze pomiar wartości: 1.+50 2.-12 3.-12 4.-12 5.+50
A tak zapytam oprócz tych dziwnych wyników ( które są nierealne), dzieje się coś niepokojącego czy po prostu szukasz dziury w całym. PS Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym silniku...
Wydaje mi się że problem leży po stronie systemu paliwowego brak utrzymania ciśnienia poprzez nieszczelność w układzie paliwowym wysokiego ciśnienia. Trzeba sprawdzić system niskiego ciśnienia za pompą paliwową (7), zawór awaryjny listwy (4) i przelew wtryskiwaczy wyjście (3) na 1 minutę za pomocą pomiaru menzurki. Schemat paliwowy poniżej.
W moim GP próba zdemontowania wtryskiwaczy zakończyła się niepowodzeniem, trzeba je było rozebrać na silniku, a w takim przypadku nie ma co składać do sprawdzenia, tylko od razu pełna regeneracja. Z wymianą końcówek wyszło ponad 500zł za wtryskiwacz. Teoretycznie korekta na minusie oznacza za duży wydatek wtryskiwacza (moje ECU w ogóle nie podaje korekt)...
Musisz jeszcze wtryski sprawdzić masz VCDS? W temacie z linku opisałem to i co mierzymy który blok pomiarowy. Nie mam dostępu do opisu bloków pomiarowych dla twojego silnika, może kto podesłać do ATJ? Trzeba sprawdzić te wartości: (18) Stan elektrozaworów. (13). Korekcja dawek paliwa. (23). Korekcje dawek paliwa. Te wartości z dwóch ostatnich bloków...
Ten silnik idzie uruchomić? Czy tylko praca na wtryskiwaczu rozruchowym. Pomiar ciśnienia paliwa był robiony? Domyślam się że to system KE-Jetronic?
Witam. Wtryskiwacze, świece żarowe, pomiar kompresji. Znajdziesz niedziałający cylinder "luzując"(odkręcając) na odpalonym silniku przewody wysokiego ciśnienia idące do wtryskiwaczy jeden po drugim. Pozdrawiam
Jeżeli chcesz mieć w miarę dokładny pomiar bazując na pomiarze czasu wtrysku to trzeba jeszcze wymierzyć statyczny wydatek wtryskiwacza i teoretyczny czas otwarcia ww. wtryskiwacza.
O japier... Masz sprawdzić ciśnienie podczas kręcenia. A jak odpali to zrób próbę przelewową wtryskiwaczy. I do tego pomiar na wstępnej jak jest. I sprawdź zawór na pompie np czy oringi dobre i nie ma opiłków.
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
PLD czyli Pompa przewód wtryskiwacz to komplet w pomiarze komputerem. W tym pomiarze 4 Zylinder jest niewydolny. Może to być przyczyna również braku kompresji której brak w pomiarach. Najczęściej wina leży po stronie pompy lub nieszczelności np. przetyczki wtryskiwacza, pod warunkiem że pozostałe Zylindry są sprawne i zapewniają w miarę miarodajny pomiar....
Wykręć i obejrzyj świece, świeca cylindra na którym wypada zapłon powinna być ciemniejsza niż pozostałe. Zamień miejscami z inną, po przejechaniu nie mniej niż 20 km znów daj popracować silnikowi na jałowym biegu, później wykręć i obejrzyj świece, jeśli okopcenie powędrowało ze świecą- winna świeca, jeśli pozostało na tym samym cylindrze- podejrzana...
Przy takim rozrzucie zrób pomiar ciśnienia w cylindrach.Potem profesjonalne sprawdzenie wtryskiwaczy.
Jak samemu to manometr do 30 bar i zaworek zwrotny koncowka do wkrecenia w miejsce wtryskiwacza w bezynie zawotek to zwykly wetylek samochodowy
Można kupić gotowy moduł generator za 3,50 PLN plus wysyłka w Gotronik lub 5,60 PLN w drugim sklepie, dodać jakiś przekaźnik i gotowe. Opisane testy są testy pomiarowe: "Pomiar parametrów generatora impulsów NE555"
Witam. Posiadam Renault Clio 1.5dci 2002r. 82KM. Otóż poszła mi pompa wtryskowa (opiłki w zbiorniku) i wtryskiwacze też dostały. Wymieniłem pompę na regenerowaną i wtryski też regenerowane. Niestety autko nadal nie odpalało. Była wymieniona pompa jeszcze raz na używaną ale nie po regeneracji ale auto nadal nie pali. Dodam, że po podaniu samostartu odpala...
- napięcie na wtryskach (sygnał) - po wadliwej stronie cały czas mam 7V Pomiar z zapiętym wtryskiwaczem czy na samej kostce? Mierzyleś sygnał do plusa akumulatora czy do masy? Gdyby stale było 7V to lałoby się paliwo do cylindrów. Stąd wnoszę, ze pomiar do powtórzenia z zapiętym wtryskiem. Dla pewności jeszcze zasilanie tego wtrysku sprawdź tą małą...
Nawet jeśli pompa tłoczy paliwo, to gdy nie ma odpowiedniego ciśnienia to silnik nie odpali. Trzeba zacząć od pomiaru ciśnienia paliwa manometrem, powinno być min 3bar. Jeśli nie dysponujesz manometrem to można spróbować odłączyć przewód powrotu paliwa z listwy wtryskiwaczy, podstawić jakąś butelkę i zobaczyć czy regulator ciśnienia upuszcza nadmiar...
Bo tak ogólnie to już chyba wszystko zrobione oprócz pomiaru ciśnienia paliwa, wymiany pompy i chociaż próby wtryskiwaczy na szarym papierze...
musisz miec odpowiedni miernik i bierzesz demontujesz wtryskiwacze w miejsce wtryskiwacza montujesz miernik i kręcisz rozrusznikiem tylko zadbaj o dobry akumulator żeby pomiar był wiarygodny. później bierzesz wlewasz olej do cylindra tak z 50-dziesiatkę kręcisz walem żeby olej się rozprowadził po ściance cylindra i pomiar jak wzrośnie to pierścienie...
Oporność cewek wtryskiwaczy na przejście wynosi 000,4 Sprawdzałem na dwóch miernikach pomiar wychodził tak samo na wszystkich 4 wtryskiwaczach. ECU nie rozbierałem. Tylko odkręciłem od wspornika.Podobno z tyłu powinna się znajdować nalepka jaki to jest model ECU, ale tam tego nie znalazłem. Jeżeli wtryskiwacze pokazują ta samą oporność to uszkodzony...
1. Drugi czujnik cisnienia 2 inspekcja wtryskiwaczy 3 zmierzyć pomiar kompresji silnika 4. opiłki metalu w filtrze paliwa
no to pomiar kompresji i przy okazji sprawdzenie wtryskiwaczy
test przelewu wtryskiwaczy nie wykonuje się przez pomiar ciśnienia w szynie. Cieknący wtryskiwacz przy ciepłym silniku opóźnia narastanie ciśnienia w szynie, ale żeby to zweryfikować należy zrobić test objętości paliwa wyciekającego z kanalika przelewowego w głowicy po upłynięciu konkretnego, ściśle określonego czasu i to przy odłączonym zaworku M-prop...
Jeżeli jest to pomiar na wolnych obrotach, to korekcja procentowa wtrysku jest za wysoka, powinieneś wykonać testy paliwowe jaltestem i test przelewy wtryskiwaczy.
Problem jest na PB i LPG? Kontrola cewki, jeżeli sprawna to pomiar kompresji. Jeżeli kompresja jest to wtryskiwaczy albo instalacja LPG.
no to policzmy I (injection) - stała wtrysku (wyrażona w [l/s]), R (road) - stała, ilość impulsów z przetwornika na 1m drogi r - ilość impulsów zliczona w ostatnim cyklu pomiarowym (interwał 1s) s - pokonany odcinek drogi w ostatnim cyklu u (usage) - zużycie paliwa w [l/100 km] zapis jest mieszany,...
do wtryskiwaczy dochodzi napięcie 4,5v Tu masz problem. No chyba, że pomiar wykonany dziwnie.
Dawkę paliwa przy takiej pompce ustawiasz sobie sam kwestia ile wdusisz do połowy czy całą. Dodano po 4 Konstrukcja jest bardzo fajna i na pewno się sprawdza tylko jedynie faktycznie małym błędem pomiaru jest to że w cylindrze znajduje się troszkę ropy i przez jej ściśliwość może być mały błąd pomiaru.
To proponuje mierzyć tym drugim i od pomiaru odjąć 0.4 wtedy powinieneś mieć wiarygodny pomiar.
która rozwiewa wszelkie wątpliwości... zatkanego dolotu i wydechu wiele innych ciekawych parametrów Nie koniecznie. proponuję jednak "uwolnić" na próbę wydech. Zastanawia mnie, czy podmienialeś wtryskiwacz i z jakim rezultatem. Ciekawi mnie czy sterowanie 0,9A to prawidłowe natężenie prądu dla tego wtryskiwacza? Można uznać, że tak, chociaż to nieco...
po pomiarach stwierdzili ze jest idealny i wykonano tylko honowanie W takim razie z jakich powodów wykonujesz naprawę? sprężanie wykonujemy z włączona pompą, podającą paliwo na wtrysk? Jeśli dobrze pamiętam tam nie ma świecy więc jak wykonać pomiar bez wyjęcia wtryskiwacza? Ja nie znam zalecanych firmowo wielkości ciśnienia ale przy dobrym zestawie...
A nie lepiej będzie włożyć żarówkę 1.2W w miejsce wtyczki wtryskiwacza ? Ew. oscyloskop ? Pomiar będzie miarodajny ?
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
pomiar ciśnienia wtryskiwaczy pomiar czasu wtryskiwaczy pomiar czasu otwarcia wtryskiwaczy
magneśnic wirnik instrukcja centrali paradox honda civic termostat
phanick pegasus pomiar indukcyjności
BMW E60 - Niedziałający prawy przedni i boczny kierunkowskaz Migające kontrolki stacji parowej Philips Silence - przyczyny i rozwiązania