Czyli jakiś kondziorek dać na wejsciu? Jaki najlepiej? Dodano po 1 ale lepiej chyba za optoizolatorem? Raczej nie bezpośrednio na sygnał z wtryskiwacza?:)
Metoda nieco niedokładna. Wpływ na wynik Twoich wyliczeń będzie miało parę czynników: -średnica dyszy i jej zmiany wynikające ze zużycia, -ciśnienie wtrysku i jego stabilność w czasie, -zmieniająca się lepkość oleju przy każdej dostawie, -jeżeli palnik bez podgrzewacza, to też temperatura oleju. W efekcie wyliczenie bardzo orientacyjne. Bez wnikania...
Cza na pomiar czasu wtrysku.
Kolego czy możesz opisać pomiar czasu wtrysku. Podanie kodu w C nic mi nie da bo piszę w Bascomie i dla mnie C to jakieś hieroglify. Mam problem z pomiarem czasu wtrysku w Bascomie więc jakbyś spróbował opisać dokładnie jak to robisz to może udałoby mi się to napisać.
u mnie nie mam pomiaru na postoju bo mi nie było to potrzebne,wyskakują mi wtedy kreski że zakres przekroczony i tyle :) mam za to pomiar czasu wtrysku bo to mi było potrzebne.
Najsensowniejszy pomiar czasu wtrysku to albo oscyloskop, albo miernik z funkcją pomiaru wypełnienia impulsu. Ale lepiej oscyloskop, bo można zobaczyc i czas jak i kształt impulsu. Fejsikarze nigdy, przenigdy tego nie zrozumieją.
W tej wersji jest wtrysk sekwencyjny. Wtryskiwacze sterowane są sygnałem masy bez ograniczenia prądowego. Jeżeli więc pomiar czasu wtrysku jest nieprawidłowy to błąd będzie gdzieś w programie bądź w samym podłączeniu do samochodu... Pozdrawiam...
Ilosc spalanego paliwa podawana jest nieraz takze jako wartosc analogowa, napiecie z zakresu 0-1,5V prosto ze sterownika silnika. Np Audi B4, 80, 90, 100 C4 itp na wtrysku a takze VW, Seat z tymi silnikami Pomiar czasu wtrysku wydaje sie najbardziej uniwersalnym rozwiazaniem jesli chodzi o silniki z wtryskiem paliwa.
Spalanie jest liczone na podstawie pomiaru czasu wtrysku więc nic w komputerze nie mogłeś zmienić. Chyba że programowałeś pamięć nie tym wsadem.
Mam pytanie odnosnie pogodzenia w programie obliczania czasow wtrysku i przetwornika drogi. Czy zrobiles to na przerwaniach. Co jesli nastapi jednoczesnie przerwanie np. na zbocze oopadajace i nastapi jednoczesnie impuls drogi? Jak to pogodzic? Uzyc timeru do zliczania przetwornika drogi? Co jesli pomiar czasu wtrysku nastapi w chwili przepelnienia...
Co tu pisać , zdejmujesz podporę silnika , albo odpowiedni adapter i pomiar przez wtryski .
Wakuometru można używać jako swojego rodzaju ekonomizera, ale nie można przy jego pomocy precyzyjnie określić spalania. Pomiar czasu wtrysku działa zarówno na benzynie jak i na gazie i jest dość precyzyjną metodą (chyba, że ktoś ma instalację gaźnikową / podciśnieniową). :arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
5% to moze byc blad pomiaru... :) przy mocy rzedu 100KM niezauwazalna roznica... tyle praktyki :)
Ciekawi mnie jak niektóre osoby realizuja jeszcze pomiar spalania gazu ?? bo jak sie domyslam wtryski pojazdu wtedy nie pracuja ?? czy gaz w samochodzie ma swoj osobny wtrysk ?? Pozdrawiam ! Instalacje LPG od III generacji w górę bazują na wtrysku gazu. I i II generacja to układy gaźnikowe. Teraz w nowych autach praktycznie montuje się już tylko sekwencje...
Miałem nie dawno uszkodzenie sterownika w obwodzie tego elektrozaworu - nienaprawialne , u mnie cały czas brak było wysterowania . Sprawdź czy masz jakieś sterowanie w czasie usterki pomiar prądu czy oscyloskop by się przydał.
Przy pomiarze czasu pojedyńczego wtrysku musisz znać jeszcze ilość wtrysków w ciągu pewnego okresu czasu, przy pomiarze jaki robi kolega ilość wtrysków w czasie go nie obchodzi. Tyle że wtedy musisz mieć wyliczony i dokładny czas pomiaru czasu wtrysku i dokładną ilość otwarć wtryskiwacza w jednostce czasu. Nie lepiej i prościej opierać się na czasie...
Witam. Jdziesz w dobrym kierunku. Pomiar długości czasu wtrysku jest miarodajna. Trzeba go przemnożyć przez stałą wtrysku. I masz wynik. Mały ATmega 8 załątwi sprawę. Pozdrawiam
podłącz do zacisków wtryskiwacza równolegle transoptor z rezystorem (najlepiej daj dwa rezystory zaraz za podłączeniem się do przewodów wtryskiwacza) Zabezpieczysz się przed jakimiś zwarciami od układu pomiarowego. A z transoptora wysterujesz procesor. Z moich pomiarów wynika że wtryski są po włączeniu zasilania podłączane jedną stroną do +12V a potem...
Witam. Od paru dni pracuje nad swoim projektem komputerka do samochodu na ATMEGA8. W założeniu będzie miał funkcje: - pomiar temperatury wewnętrznej i zewnętrznej - pomiar napięcia w instalacji samochodu - pomiar poziomu paliwa w baku - pomiar ilości spalonego paliwa - ostrzeżenie o nie zapalonych światłach przy odpalonym silniku. - migająca sygnalizacja...
Wskazanie spalania jak samej prędkości/dystansu na liczniku jest przybliżone. Jak każdy pomiar... ale bardzo dokładne. Prędkościomierz zawyża prędkość, bo tego nakazują przepisy (o 10%), ale już drogomierz - nie, oczywiście pod warunkiem, że mamy fabryczny rozmiar opon i/lub zakodowany w liczniku faktyczny rozmiar opon. Pomiar spalania jest bardzo...
Tak nie muszę mnożyć i nie mnożę i we wzorze już to uwzględniłem. Pracuję teraz nad procedurą kalibracji do komputerka, mam ją juz napsaną i będe testował na fordzie fieście na jednopuncie. W nowym programie być może użyję timera do pomiaru czasu wtrysku ale jeszcze nie wiem.
Tylko jak dokonać pomiaru czasu wtrysków i jak sterować wtryskiwaczami? Wtryski sterowane są masą. Napięcie na wtryskach do 15V i mają oporność około 5ohm.
Witam Może ktoś wie jak dokonać pomiaru czasu otwarcia wtryskiwaczy w samochodzie. Chodzi mi o pomiar każdego z wtryskiwaczy. Wtryskiwaczy jest 6. Wtryskiwacze są sterowane masą cokolwiek to znaczy i pomoże w zrobieniu układu. Czy macie jakieś sugestie. Chcę zrobić coś ala komputer gazowy tzn podpiąć wtryskiwacze benzynowe i w zależności na czym chcę...
Zerknąłem sobie, czy dobrze zrozumiałem mechanizm pomiaru czasu wtrysku? Tzn. Dwa piny są ze sobą zwarte reagując na przeciwne zbocza? Muszę sprawdzić jakie wtryski mam dokładnie, bo szukając ogólnie bez modelu to nie bardzo mi znajduję dane techniczne. Muszę chyba się zaprzyjaźnić z moim mechanikiem ;D
Metodę pomiaru czasu wtrysku wykorzystywał oryginalny komputer pokładowy Asty F. Skoro jednak oryginalny komputer wykorzystuje to wyjście co ja , to dlaczego z tego nie skorzystać. Pozatym moje pomiary są także bardzo dokładne (odchyłka max. 0,1 litra na całą zawartoś tanku czyli na 45 litrów).
Więc co Twoim zdaniem może być przyczyną jeżeli to nie automatyczne ssanie ktorego ponoc nie ma? Każde auto z wielopunktowym wtryskiem ma podwyższone obroty gdy jest zimny silnik, odpowiada za to komputer, czujniki temperatury i silniczek krokowy i to jest oczywiste że nieco więcej pali gdy jest zimny zwłaszcza zimą ale nie powinno to być duże spalanie...
Do diagnozy potrzebne są wszystkie parametry dla loop closed bieg jałowy: położenie przepustnicy, integrator, przepływomierz, czas wtrysku itp. Do tego wszystkiego słuchowa ocena pracy silnika podczas badania.
Jak masz precyzyjnie zmierzone spalanie pb wg. czasu wtrysku można też sygnał wtryskiwacza wykorzystać do pomiaru zużycia lpg . + - 20%. Kwestia przeliczenia zmian czasów otwarcia. Ale to taki PIC na wodę.
Cześć, Proszę o słowo komentarza do wyników próby przelewowej. Pacjent to Citroen C5 x7, 2.0 HDI 135KM, system Delphi, przebieg ok. 253 kkm. Pomiar przeprowadziłem na nagrzanym silniku, czas pomiaru to 4 min. Wtryski liczone od skrzyni: 1 - 13,50 ml 2 - 14,50 ml 3 - 12,50 ml 4 - 16,00 ml Niepokoi mnie trochę odstający ten czwarty.
Dodam jeszcze że do wyznaczenia spalania w l/h musisz oprócz czasu wtrysku znać jeszcze prędkość obrotową silnika - można ją wyliczyć z pomiaru ilości wtrysków. Musisz do tego zatrudnić drugi timer. Ja za pomocą tego kody mierzyłem czasy od 0,0002s do 0,001s (można nawet większe czasy) więc nadaje się jak najbardziej do pomiaru czasu wtrysku. Ja napotkałem...
Wtryski kleją, auto prawdopodobnie używane tylko w mieście. Oscyloskop i pomiar czasu otwarcia.
Nie ma OBD-II, pozostaje bezpośredni pomiar czasów wtrysku i skalibrowanie stałej wtrysku. Spalanie średnie można liczyć przy tankowaniu do pełna, a chwilowe - w mieście i tak nie masz czasu na to patrzyć, a w trasie - nie przekraczaj 100km/h i staraj się utrzymywać stałą prędkość, a będzie ekonomicznie, więcej wydasz na ten komputerek niż oszczędzisz...
Niektóre sterowniki lpg ( rzadko) mierzą ciśnienie gazu względem atmosfery , są też takie w których można wybrać sposób pomiaru. Widać prins należy do tych wyjątków . Jak sprawdzić ? Najprościej jeszcze jednym manometrem. Nie przywiązywałbym jednak wagi co do wartości wskazań, ważne aby się te wartości zmieniały proporcjonalnie do zmian ciśnienia bo...
Kolega da te 60 zł za pomiar wtrysków.
Popieram MAGICMARCUSA. Atmega 32 to "duży" procesor i wiele się w nim zmieści. Sam zacznam popełnianie tej konstrukcji z rozszerzeniem na LPG. Czy kotoś z grona forum może mi przybliżyć algorytm pomiaru zużycia paliwa. Prawdopodobnie pomiar długości wtrysku jest najprostszy pobrany bezpośrednio z wtryskiwacza przez układ optoizacyjny (dla zabezpieczenia...
Ciekawa konstrukcja. Akurat jestem w trakcie kończenia dokładnie takiego samego urządzenia, no może troszkę bardziej rozbudowanego. Podam może jedynie możliwości swojego urządzenia: - możliwość badania od 1 do czterech wtrysków jednocześnie - pomiar rezystancji podłączonych wtrysków z dokładnością do 0.1Ohm - wyświetlacz 7 segmentowy wyświetlający nr...
trójnik i manometr - to chyba najlepsze rozwiązanie - masz od razu wskazanie ciśnienia.. (od pompki -> trójnik -> do wtrysku; środek trójnika na manometr) niestety, nie pamietam jakie powinno być ciśnienie... można chyba by próbować jeszcze sprawdzić wydajnopść pompy przez pomiar ilości przepompowanego paliwa w jednostce czasu - ale to i mało dokładne,...
Witam Mam za zadanie zrobic pomiar czasu wtrysku w ms poprzez przerwanie ICP1 Niestety po wielu bojach z rejestrami Tccr1B Tccr1A oraz Timsk i innymi , program nie dziala jak potrzeba w Proteusie Czytalem w dataszicie ze licznik T1 musi byc ustawiony w trybie TOP i musie byc wlaczony Noise Canceler , wszelkie ustawienia WGM nie dzialaja :/ Bardzo prosze...
IMHO schemat wygląda OK. Jedyne nad czym bym się zastanowił to: 1. Mostek - spowoduje wyprostowanie oscylacji które mogą powstać przy zamykaniu wtrysku, przez co trudniej będzie odróżnić moment rzeczywistego zamknięcia od puźniejszych drgań a przez to pomiar może być troszkę zafałszowany. 2. R21 i C6 tworzą filtr, który raz że wydaje mi się niepotrzebny...
Prosiłeś o pomiar i dzisiaj miałem czas i zmierzyłem.Częstotliwość N108 to 48-50Hz
W układach wtryskowych benzyna krąży pod ciśnieniem w zamkniętym obiegu. Ciśnienie to jest utrzymywane na stałym poziomie przez jakiś mechaniczny regulator. Czyli praktycznie całe paliwo krążące w rurkach wraca z powrotem do baku, tylko niewielka część jest wtryskiwana do silnika. Z tego powodu nie ma możliwości pomiaru przepływomierzem. Ponieważ ciśnienie...
Spojrz na test przyspieszenia silnika przy jednoczesnym odcinaniu wtryskow. W tabeli przy przy nr 3 jest wartosc -1 . Tabelka oznacza przyspieszenie ,wartosc wzrostu obrotow silnika w czasie 1 sekundy. Pierwsza pozycja jest to pomiar przyspieszenia przy wszystkich wtryskach pracujacych.Potem sterownik wylacza po kolei kazdy wtrysk i mierzy ten sam przyrost...
dla mnie pomiar korekcji diagnoskopem nigdy nie wyznacza uszkodzonego wtrysku nawet fizyczny przelewowy pomiar korekcji nigdy nie da 100% miarodajnego wyniku. Wiele razy przejechalem sie na takich pomiarach, tlumacz sie pozniej w takiej sytuacji przed klientem.... Od jakiegos czasu zawsze wyciagam komplet wytryskow i sie nie zastanawiam, bo nawet stol...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
zerknij tu: http://www.kel.mtl.pl/ mam takie urządzenie na podstawie czasu wtrysku
Swego czasu testowałem nowe paliwa na wtryskach od jakiegoś samochou francuskiego... Pomiar polegał na tym, że sprawdzano opór powietrza idącego przez fabrycznie nowy wtrysk a potem opór przepływu po np 120 godiznach na nowym paliwie. Dawało to jakiś tam ogląd. Czy dysponujesz danymi przepływowymi nowych wtrysków?
W fabrycznych autach jest komputer, który dokładnie wie, co robić. To właśnie ten komputer decyduje na jak długo otworzyć wtryski, wiec on doskonale wie ile paliwa wlał do cylindra, zna temperaturę silnika, ilość obrotów, ilość powietrza w spalinach. Myślę, że pomiar czasu otwarcia wtrysków da nam dość dokładny wynik zużycia paliwa. Zasada działania...
Nie pomyliłeś czasami nr pinów? Zazwyczaj środkowy pin to sygnałowy. Powinno być raczej tak (czujnik ma czerwoną wtyczkę): Pin nr. 1 czujnika (minus) - G3 48 pinowa czarna wtyczka ECU Pin nr. 2 czujnika (sygnał) - C4 48 pinowa czarna wtyczka ECU Pin nr. 3 czujnika (plus) - B4 48 pinowa czarna wtyczka ECU Pomiar napięcia na sygnałowym bez czujnika jest...
Jednak się myliłem jeśli chodzi o ten aku .To mnie zmyliło po naładowaniu aku auto odpaliło na 4 garach i bylem pewien ze chodzi o aku . Wczoraj miałem trochę czasu i autko ładnie się uruchomiło i chodziło 1 godz bez problemu na 4 garach zgasiłem silnik wylałem stary płyn z chłodnicy zalałem nowym uruchomiłem i auto chodziło około 30 min i zaczęło pracować...
Jak ktoś będzie badał jakąś H4 to pewnie i uszkodzi :D Do czego ci oscyloskop do pomiaru impulsu masowego na wtrysku??? Np czasem przy gazie się przydaje, czy wtrysk gazu nie zwiera z benzynowym... Ale tu akurat kontrolka się sprawdzi lepiej niż miernik, który może nie nadążać za impulsami i pokazywać głupoty.
- napięcie na wtryskach (sygnał) - po wadliwej stronie cały czas mam 7V Pomiar z zapiętym wtryskiwaczem czy na samej kostce? Mierzyleś sygnał do plusa akumulatora czy do masy? Gdyby stale było 7V to lałoby się paliwo do cylindrów. Stąd wnoszę, ze pomiar do powtórzenia z zapiętym wtryskiem. Dla pewności jeszcze zasilanie tego wtrysku sprawdź tą małą...
POdaj czas wtrysku. Tutaj tylko pomiar oscyloskopem. Zobacz czy czasem nie masz zmurszałej odmy - nie może być nieszczelności pomiędzy przepływomierzem a kolektorem ssącym. Zazwyczaj tam sypią się węże i ciągnie lewe powietrze.
Witam Zastanawiam się nad zakupem tego miernika, http://www.uni-trend.com/UT60B.html więc proszę o opinie na jego temat (wszystkie za i przeciw). Potrzebny mi będzie głównie do szeroko rozumianych pomiarów instalacji samochodowych (tzn. pomiar czasów wtrysku, szukanie przewodu obrotów, przewodu minusa cewki zapłonowej i td.) zaczynam zajmować się montażem...
Jak podłączyć miernik przy pomiarze czasu wtrysku jednopunktowego?Przy pomiarach mpi (podłączenie:masa+przewód sterujący)mam wartości poprawne.Przy takim samym podłączeniu przy spi miernik pokazuje ok. połowę rzeczywistego czasu wtrysku.Jak poprawnie się to mierzy?
Czas otwarcia wtryskiwaczy mierzysz za pomocą 1 timera, ale nie tak od razu. Są dwie metody: pierwsza to podpięcie (przez transoptor) wtryskiwacza do wejścia timera i wejścia przerwania - po wykryciu przerwania (początek stanu niskiego) startujesz timer, przestawiasz stan aktywacji wejścia INT na przeciwny i procek wraca do pętli głównej, po ponownym...
Robisz czujnik podłączasz AB do wtyczki wtryskiwacza i ma pulsować dioda jak kręcisz . https://obrazki.elektroda.pl/2034069700_... Wtedy masz pomiar że wtryski dostają napięcie.
Jeśli świeciła kontrolka na liczniku to musiały być zarejestrowane błędy , coś ci elektrycy nie tak podeszli do sprawy ,,, podstawa to instalacja wtrysków - pomiar , cewki wtrysków - pomiar , odczytać poprawnie dtc ,, jak wszystko ok to pewnie ecu ...
Piszą że można go stosować w samochodach z wtryskiem, ponieważ mierzy czas otwarcia wtrysku, oraz pomiar prędkości pojazdu. Ale myślę że da się wymyśleć jakiś przetwornik żeby symulował pracę wtrysku dla tego urządzenia. Problem tylko zespolić to z przepustnicą gaźnika. Co mierzy: Chwilowe zużycie paliwa l/100km Średnie zużycie paliwa l/100km Ilość...
Pomiar składu spalin i podgląd parametrów w ECU (temperatury,czas wtrysku itd) Hamulce luźne nie trzymają? Vitek z 2 tony będzie miał prawie.
wiesz to jest 1.9 tdi 101 koni kod avb wiec sie nie spodziewaj cudów przy masie tego auta trzeba zrobić pomiar ciśnienia wtrysków kopci ci jak mu dasz w deche
Co najmniej kilkaset kΩ? Oczywiście pomiaru dokonujesz we wtyczce od wtryskiwacza benzyny. A czy masz wiązkę od STAGa wpiętą pomiędzy wiązkę silnika a wtryski benzynowe na złączach, czy wlutowaną w wiązkę silnika?
Bardzo dziękuję. Rozumiem, że każdy wtrysk musi przelewać cały czas podczas pracy. Czyli tylko część paliwa idzie do cylindra. Zrobię ten pomiar jeśli tylko poradzę sobie z odnalezieniem przelwów. A czy są jakieś normy ile powinno przelać? Czy tylko istotne jest, czy równo z każdego wtrysku? Zastanawia mnie ta koncepcja lania paliwa gdy samochód nie...
Czytam, czytam i muszę przyznać, że zainteresował mnie ten temat. Jeśli można to miałbym do kolegów 2 pytania. Jest to dla mnie temat nowy, więc proszę o wyrozumiałość :-) 1. Jak się coś takiego kalibruje? Wynik który dostaje się z tego pomiaru to czas otwarcia wtrysku liczony w ms / 1 sekundę. Dobrze zrozumiałem? Jak to przeliczyć na coś innego? Domyślam...
Nie rozumiem czemu w Twoim kodzie sumujesz dwa odczyty: Nie sumuję :) Poza tym nie mógłbym uruchamiać timera w momencie pierwszego zbocza(opadającego) a zatrzymać a następnie go zerować jak nastapi drugie zbocze(narastające) ? Wszystko zależy od Ciebie. Możesz kombinować na wiele sposobów w zalezności od dokładności pomiaru jaką chcesz uzyskać oraz...
No to pomiar ciśnienia, potem wtryski na stół na tester. Cudów nie ma skoro to od paliwa.
Miał bym jedno pytanie. Moglibyście zerknąć na poprawność działania kodu. Chodzi o liczenie czasu otwarcia wtrysku... Wejście wtrysku przechodzi przez optoizolator który zmienia stan. Podaje wysoki na wyjściu mam niski. Podam tylko potrzebne rzeczy bo całość kodu jest dość duża. [syntax=vbnet]$crystal = 16000000 $regfile = "m32def.dat" Config Timer1...
Niestety ja też nie mogę znaleźć sposobu na mniejsze spalanie.Tak, jak pisałem końcem maja spalanie mam w granicach 13-14km/l i żadne kasowanie nie pomaga, bo rzeczywista wartość spalania to ok 7l/ 100 km.Sprawdzane wielokrotnie poprzez obliczanie wlewanego do zbiornika paliwa. Miałem nawet pomiar "dawki wtrysku paliwa",w tej chwili nie pamiętam ile...
Czy nie lepiej podpiąć auto pod vaga? No tak, tylko że ten sterownik nie pokazuje w parametrach wartości podciśnienia. Taki tajemniczy. Pewną sugestię można wysnuć ze wskazania czasu wtrysku lub obciążenia silnika. Pozostaje zatem pomiar na piechotkę.
Do sprawdzenia świece zapłonowe wtryski wyjąć i sprawdzić jak rozpylają, pomiar kompresji. Odłączaj wtyczki od wtryskiwaczy jeśli będzie przygasał to ten wtrysk dobry, na tym co nie będzie różnicy w pracy silnika będzie uwalony.
Cisnienie wtryskiwaczy gazu dla wolnych obrotow bylo w zakresie 13,86 - 13,92 V. Nie wiem odkąd mierzymy ciśnienie w woltach... masz w ogóle czujnik ciśnienia gazu w listwie? Bo skoro na wyjściu czujnika ciśnienia masz napięcie zasilania to coś chyba jest "nie halo" z tym czujnikiem albo go wcale nie ma. Przy prawidłowo dobranych dyszach i skoku tłoczka...
kodowanie wtrysków nie ma znaczenia zrób pomiar wtrysków na powrotach, powiedz co masz? sprawdż szczelnosc egr
...ewentualnie miernik TYPOWO do samochodówki (zwykłe pomiary elektryczne +kondensatory) i dodatkowo pomiar: - DWELL - pomiar kąta zwarcia zapłonu - Test wtrysku jedno i wielopunktowego TBI i PFI - RPM - pomiar prędkości obrotowej silników 4-suwowych i 2-suwowych to np BM319s Brymen, ale on już kosztuje jakieś 550zł (wg Ceneo jest oferta za 480zł) lub...
Pomiar kompresji. Kąt wtrysku na czujnik zegarowy.
Kolego adamekamator przecież napisałem, że impuls jest PWMem więc prawidłowo nie zmierzy i nie musisz mi tego tłumaczyć. Pomiar jaki kolega kris__25 dokonał opierał się o masę i napięcie dzielnika co dało wynik nieco niższy niż napięcie akumulatora i jest to wartość poprawna gdyż mierzył dla zanegowanego impulsu PWM. Gdyby odjąć napięcie przed opornikiem...
Silnik niby ten sam, tylko bez turba. Masz wyjęte wtryski to koniecznie pomiar kompresji. I kąt wtrysku na czujnik zegarowy.
Wpinając po prostu kontrolkę we wtryski te które leją co widać? Aż dziwne że nie spaliło wtrysków, a może właśnie spaliło i są podwieszone, a cewki spalone. Po drugie dziwi mnie że bierzesz się za tak duży silnik mając mniej niż 0 wiedzy o ELEKTRONICE samochodowej. Tak kontrolka prawdę powie. A pomiar prądu wtrysku dopełni dzieła diagnozy.
Witam, Mam prośbę o pomoc w ocenie sprawności wtryskiwaczy we Fiat Grande Punto 1.3 mJET 90 KM. Wykonana została próba przelewowa i pomiar korekt wtrysku za pomocą Multiecuscan. Próba przelewowa trwała około 2,5 min. a pomiar był następujący: 1 wtrysk - 19 ml 2 wtrysk - 20 ml 3 wtrysk - 17 ml 4 wtrysk - 8 ml Korekty wtrysku były mierzone na wolnych...
A dół silnika dobrze ustawiłeś do rozrządu? Zrób pomiar ciśnienia sprężania, podciśnienia ssania, sprawdź rozrząd, to coś powinno wyjaśnić. Czas wtrysku też powinien coś powiedzieć. Silniki miały takie same oznaczenia?
Witam przede wszystkim sprawdż i jest potrzeba wymień filter gazu i filter fazy lotnej bo nie wiadomo kiedy był wymieniany ,następnie pomiary .Czas wtrysku gazu mógł by być krótszy i ciśnienie gazu troszkę większe .Pomiar przeprowadzony na postoju ,zrób pomiar w czasie jazdy.Podaj dokładnie model centralki gazowej.Pozdrawiam
Pytanie dotyczy w/w konkretnego pojazdu ale możemy go rozwinąć szerzej na różne pojazdy wyposażone w EDC lub odpowiednik takiego układu. Zapaliła sie kontrolka V w pojeżdzie,po jakimś czasie pojechaliśmy do ASO mercedesa na diagostykę silnika która wykazała uszkodzenie wtrysku sterującego,pomiar wykazał oporność 0 omów . auto dalej jeżdzi już ponad...
4,5 ms to jeszcze nie tragedia.Widziałem rekordzistę że było 17ms,ale fakt,stawiał zasłonę dymną. Możliwe przyczyny to -pomiar robiony na zimnym silniku lub usterka czujnika temp. silnika -w czasie pomiaru włączył się jakiś odbiornik elektryczny (np wentylator) lub klimatyzacja -map sensor lub połączenie (elektryka/pneumatyka) -sonda -rozjechana adaptacja...
Szczelność dolotów, ewentualnie zamienić wtryskiwacz tak jak cewki zamieniałeś. Reszta warsztat, pomiar kompresji i szczelności silnika, oscyloskopowy podgląd sterowania wtrysku i cewki.
Witam ! Tworzę mały sterownik do auta i mam problem. Dotyczy on pomiaru częstotliwości (a właściwie czasu trwania stanu niskiego lub wysokiego) na Atmedze 128, która po dalszych przeliczeniach będzie mierzyć obroty silnika. Sygnał , który będzie mierzony to prostokąt o wypełnieniu 50% i częstotliwości w granicach 15-150Hz. Jak w tytule pomiar ma się...
Witam, ma problem z Meagną II 2003 Rok 1.5 dci 82km Osprzęt DELPHI. Problem polega na Ciężkim odpalaniu po nocy, jak i również po zgaszeniu rozgrzanego silnika i Ponownej próbie uruchomienia po 3 min (po 10, 15 minutach odpala od razu). Wyskakuje również komunikat ,,FAULT INJECTION" przy próbie przyśpieszania 4 i 5 Bieg 2500-3000 obr/min. Czytałem inne...
No wiem stad, ze woltomierz podłączony bezpośrednio do kostki wtryskiwacza pokazuje caly czas zero ..ani drgnie, na samym wtrysku w czasie krecenia nic sie nie zmienia, woltomierz robi pomiar ok 7-8 razy na sek...cos powinno sie pojawić..czy mylę sie i jest to zawodna metoda ? Nie podłączyłem oscyloskopu, to fakt, powinienem to zrobić, skupialiśmy sie...
1.Zrobić pomiar instalacji komputer wtrysk 2.Jeśli immo dobrze zrobione to może leżeć sterownik.
Na podstawie pomiaru temperatury cieczy chłodzącej sterownik dobiera: odpowiednią dawkę paliwa(czas wtrysku), kąt wyprzedzenia zapłonu, uchylenie przepustnicy(lub sil. krokowego) - czyli obroty. Czujnik ów zmienia swą rezystancję w zależności od temp. cieczy, co jest podstawą pomiarów. A jaki masz kolego problem z tym czujnikiem?
W matizie jest jeszcze taki zaworek PCV z plastiku w kolorze niebiesko zielonym jak pamiętam ? Zamontowany na przewodzie gumowym . Koszt około 18 zł ... jeżeli jest rozkalibrowany dostarcza " fałszywe powietrze " do kolektora - zakłócając regulację obrotów oraz pomiar podciśnienia w kolektorze a tym samym wzbogaca mieszankę ..
Pomiar ciśnienia na tłokach był ? jak poprzednie wtryski lały ,to tam już tłoki wypalone albo pierścionki lichawe ,zacznij od pomiaru ciśnienia
Kolego sylwek_b86 , poprawi kolega swój post zgodnie z zaleceniem, czy mam wyrzucić wątek do kosza? To jedno, drugie: Wtryskiwacz leje, bo jest źle umiejscowiony, nie bez powodu w oryginalnym zastosowaniu jest umieszczony zaraz nad przepustnica. Pompka nie ma żadnego dodatkowego regulatora ciśnienia, jest tylko ten w zespole wtrysku, dodatkowo czasem...
Przede wszystkim czy filtr paliwa był wymieniany,co jest w zbiorniku? (jeśli przez długi czas było mało paliwa istnieje szansa że jest zbyt dużo wody w paliwie).No i na sam koniec pomiar ciśnień w układzie,sprawdzenie stożka wtrysku wtryskiwaczy.Jeśli to jest dobre,to sprawdzić należy kompresję w cylindrach,a przede wszystkim czy świece są odpowiednie,i...
Witam miał ktoś podobny problem że nie działał mu automat tylko zmiana na manetce z wciskaniem sprzęgła? Problem czasami ustawał po odłączeniu aku lub kasowaniu błędów. Z błędów to obecnie mamy 169, 4208 i 4495. Jeden z nich to problem na cylindrze 1 wtrysk, kompresja lub błąd pomiaru dawki. Czy wtrysk może mieć wpyw na działanie automatu? Usuniecie...
Co wtrysk do sprężania ma? mierzyłem mu ciśnienie na odpalonym silniku ten mierzony miał odłączony wtrysk a pomiar robiony przez otwór świecy żarowej Czyli kompresja może uciekać przez wtrysk, bo: bo okazało się że lały, I zainteresował bym się wtryskiem. Jedź do kogoś kto zrobi Ci pomiar przez gniazdo wtrysku...
Sonda lambda ma wpływ na dawkowanie paliwa. Dokonuje ona pomiaru składu spalin i gdy jest ona nieodpowiednia reguluje skład mieszanki paliwowej. Na oko może wydawać się że nic nie dzieje ale całkiem inaczej jest przy naprawdę obciążonym silniku. Prawidłowy skład mieszanki to napięcie generowane na sondzie coś ok. 0.5V (ale sprawdźcie bo mogła mi się...
Witam, Jako że nie mam w samochodzie pomiaru spalanego paliwa, postanowiłem takowe coś sobie dorobić. Mikrokontroler mierzy czas otwarcia wtryskiwaczy i to pomnożone przez stałą wtrysku daje spalanie chwilowe, więc to nie problem, problem jak policzyć spalanie średnie . Nie chcę żeby ktoś napisał mi kod do mikrokontrolera, tylko żeby podpowiedział w...
Następny problem z tym autem, tym razem zgasł w drodze i niestety już nie odpalił. Po zholowaniu próbowałem odpalić go na plaka, kilka razy auto odpaliło i pracowało normalnie, ale po dodaniu raptownie gazu gasło i znów trzeba odpalać na plaka. Oddałem samochód do mechanika, były błędy które usunął, błąd czujnika powietrza doładowanego i przepływomierza....
Tak kasowałem kilkakrotnie juz ten błąd i powraca cały czas po przekroczeniu 100-120 km/h, czasami jednak moge sie rozpędić wiecej i nie ma problemu. Przed momentem odpowietrzałem jeszcze raz wtryski, zrobiłem pomiar Vagiem i odzczyt jest taki sam - wacha sie między 510 a 1000 lecz po chwili się uspokaja do 510-520. Nie wiem co mam dalej robić, jak...
Wielkie dzięki !!! A może jeszcze krótka podpowiedz jak go rozpoznać czy jest dobry wykonuje pomiar a na mierniku cały czas przerwa Próbowałem go podgrzać też przerwa
W ostatnim czasie wymienione uszczelniacze na pompo wtryskach Zdecyduj się, to czy to? Cr, Zmień mechanika na takiego co nie rozkłada rąk. Pomiar na pompie w głowicy wyjaśni wiele. I podaj kod silnika.
Od sprawdzenia i regulacji wtryskiwaczy, dalej pomiar ciśnienia sprężania. Wykręcisz wtryski to za jedną robotą zmierz.
wtrysku pomiar licznik czasu wtrysku długości czasu wtrysku
różnice attiny atmega klejenie żywicą metal katalog bipolarnych
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Diagnostyka przekaźnika świec żarowych Valtra 6850 Łomotanie w kominku z płaszczem wodnym - przyczyny i rozwiązania