Masz wiadomość w skrzynce. Gwintowanie lepiej sobie odpuść. Daremna robota. Reduktora trzeba raczej przy tym wyjąć. Ten czujnik odpowiada za pomiar temperatury gazu i płynu. Takie 2w1. Można kupić stagowy czujnik zrobić trójnik w wężach i wpiąć tam się z czujmikiem. Ale to trochę druciarstwo.
Zasadnicza kwestia to czy korek jest szczelny i czy wytwarza nadciśnienie wraz z nagrzewaniem płynu, przy 100°C węże mają się zrobić wyraźnie twardsze a nie zupełnie miękkie, inaczej płyn zacznie wrzeć przy ok. 105°C wytwarzając bąble gazowe które będą wypierać płyn i poziom w zbiorniczku wzrośnie. Okręcając korek przy 100°C musi wylecieć para pod ciśnieniem,...
Szykuj się do morderstwa. Gdy na podstawie prezentowanego układu zbudujesz taki, który będzie spełniał Twoje oczekiwania (5 diod led) to w granicznych warunkach będą się świeciły wszystkie a przez płyn będzie płynął na tyle duży prąd, że zjawisko elektrolizy spowoduje intensywne wydzielanie oprócz gazów również innych produktów, które będziesz wprowadzał...
Też się dziwie jak to zadziałało bo w starym jest pomiar rezystancji dwuetapowy na samo wykrywanie czujnika oraz niski stan płynu co za tym idzie wypięcie wtyczki bądź zworka dalej generuje usterkę - musi być rezystancją odpowiednia. W nowym jest podobny ale inny czujnik i nie są zamienne.
Witam, mam taki sam problem z nierówną pracą silnika zaraz po odpaleniu. Wtryski już były sprawdzane są w dobrym stanie, silnik po odpaleniu pracuje nierówno, to co ostatnio zauważyłam to że po krótkim czasie nierównej pracy tak ze trzy minuty, następuje tak jak by ktoś nacisnął magiczny przycisk i silnik równo zaczyna pracować. Objaw ten nie występuje...
Jest to raczej za mała objętość wody aby zastosować jakieś ciśnieniowe sensory ,a w zasadzie chodzi nie o pomiar a o sygnalizację niskiego poziomu .Ja osobiście radziłbym pójść w sensory pływakowe ,który ewentualnie można by zamontować w kurku. Ale szczerze powiem że aż takich małych to nie widziałem.Choć są też sensory pojemnościowe w kształcie dwóch...
Zwarcia nie będziesz miał, bo nie wprowdzasz napięcia do wnętrza zbiornika, szukaj pod hasłem BMW metoda pomiaru ilości płynu w chłodnicy, masz gotowe elementy, poza obudową.
Przy pewnej dozie staranności słona woda nie jest problemem. Pomiar odbywa się bez kontaktu z płynem. Bierzemy na przykład grubościenny wężyk; jeden jego koniec dołączamy do czujnika, a drugi umieszczamy na dnie naczynia. Woda nie wlewa się do wężyka (poza zmianą objętości powietrza z powodu ciśnienia). Dodatkowo wężyk wychodzi z akwarium nad krawędzią...
Witam, pragnę spytać czy istnieją gotowe czujniki zalania wodą, nie potrzebuję rozwiązań z kontaktronami, optoelektroniką, drucikami czy nawet z radiowym pomiarem poziomu wody Jasne że są wszelkiego rodzaju czujniki poziomu cieczy choćby paliwa płynu hamulcowego, czy wody dla pomp. Ale bez "drucika" to się raczej nie zrobi. A drugie pytanie to nawet...
Brak modelu to o odpowiedź nieprecyzyjna. Pytanie czy masz pomiar poziomu w dozowniku na kontaktronów czy optyczny czujnik. W pierwszym przypadku wystarcza wyczyszczenie zbiorniczka, na krotką metę wystarcza często ostukanie dozownika by pływak się odblokował . W drugim przypadku trzeba to zdiagnozować dokładniej. Często również problem jest w zabrudzonym...
Sorry-5V jest na obu po kluczyku No to jest źle bo na jednym pinie ma być ok. 5v , a na drugim 0v . Masz problem z masą do czujnika. Oczywiście pomiar robisz na odpiętej wtyczce.
Można tak: czujnik temperatury płynu i pomiar napięcia w instalacji + ograniczenie czasowe działania podgrzewacza. Włącza się gdy temp. jest odpowiednio niska i napięcie osiągnie zadany poziom (jest ładowanie i akku nie jest zbyt rozładowany) Wyłącza się gdy napięcie w instalacji spadnie poniżej pewnego poziomu, temperatura przekroczy próg lub grzeje...
Czekam właśnie jak ostygnie zobaczę miernikiem opór na czujniku temperatury płynu co pokaże. Bo z tego co się orientuję to pomiar temperatury brany jest z tego czujnika i z przeplywomierza?
Skoro są dwa piny to nigdy nie będzie na nim 5V. Jest to czyjnik rezystancyjny i wystarczy zastosować prawo ohma żeby się przekonać. A wogóle to jak dokonałeś tego pomiaru?
Masz teraz zbiorniczek na prostokątną wtyczkę ? Jeśli tak to powinieneś mieć na okrągłą. O ile dobrze pamiętam zbiornik na okrągłą wtyczkę miał wewnątrz pływak . Na prostokątną to pomiar rezystancji . Mogę się mylić .
Dostać się do złącza manetki które jest od dołu i zrobić pomiaru , albo kupić używkę i w ciemno wymienić
Sprawdziłem. To czujnik zero-jedynkowy. Nie zmierzy mi poziomu a jedynie da sygnał, czy ciecz na danym poziomie jest lub nie. Tak, dajesz wiec tyle tych czujników ile poziomów płynu chcesz rozpoznawać. Najczęściej wystarczą dwa - stan minimalny i maksymalny.
Witam szanowne forum. Mam dziwny problem z Iveco Daily 35C13 2.8 z 2002 roku. Miga mi kontrolka wtrysku, diagnoza sterownika silnika pokazuje problem z czujnikami temperatury płynu chłodniczego oraz paliwa. Czy zimny czy ciepły wskazanie jest identyczne, odpinałem czujnik podstawiając rezystancje dalej ten sam pomiar.57 stopni ciecz i 42 paliwo. Ponadto...
Manio zwykle elektronika ezr ma 4 czujniki które umiejscowione są na wej i wyj wymienników, jakby się zastanowić to czujniki na parowniku odpowiadają za pomiar odparowania czyli minimalna różnica k przy której czynnik odparowuje w 98%, a czujnika przegrzania par skraplania koryguje to w niewielkim stopniu, czujnik płynu odpowiada głównie za początkowe...
Reduktor ma wejście i wyjście obiegu płynu. Trzeba sprawdzić czy jest przez niego dobry przepływ. Po nagrzaniu silnika obie rury powinny mieć niemal identyczną temperaturę płynu. Pomiar temp. reduktora można w przybliżeniu wykonać poprzez przyłożenie termometru do rury wyjścia z reduktora. Owinąć czujnik/termometr wraz z rurą kilkakrotnie szmatą by...
Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Nie zaszkodzi pomiar rezystancji na zimno i na ciepło. Pozdrawiam
No i cytryna odpaliła, niby wszystko jest ok. Zostały błędy abs. Konkretnie błąd prędkości obrotowej czujnika abs lewa strona przód i tył, zwarcie B -/+ , nieciągły, za niskie ciśnienie płynu hamulcowego i bląd hamulca ręcznego: brak komunikacji z abs, nieciągły... czujniki ciągłość mają, przy pomiarze oporu jest 0
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Dzięki. Jutro w dzień sprawdzę tą kostkę i odpisze jak wyglądała i czy coś to pomogło . Jeżeli chodziło o ten czujnik co znajduje się pod zbiorniczkiem płynu do chłodnic. To niczego się tam nie dopatrzyłem, poczyściłem trochę jego styki ale nic się nie zmieniło . Czy istnieje możliwość pomiaru tego czujnika czy jest ok np multimetrem .
Zmień pętlę główną na: Dodano po 6 Jeszcze kilka drobnych poprawek. Tak powinno już działać: [syntax=c]void setup() { pinMode(8, OUTPUT); //pompka jako wyjście pinMode(7, INPUT_PULLUP);//Czujnik pomiaru jako włacznik digitalWrite(8, LOW); //Wyłączenie pompki } #define MAX_CZAS_DEBOUNCINGU (20UL) int odczytCzujnika() { static int dlugoterminowyStanCzujnika...
Możesz podłączyć pod komputer i sprawdzić parametry aktualne? Mam na myśli temperaturę płynu i temperaturę powietrza zasysanego. Ewentualnie pomiar rezystancji czujników i skontrolowanie wg. danych serwisowych. Czujnik temp. płynu może mieć 3 piny, a osobne czujniki na ecu i wskaźnik temp. Musiałbym zajrzeć do serwisówki. Może problem tkwi w zbyt słabej...
Pływaki odpadają, bo musi być bezkontaktowy. Czujniki ultradźwiękowe? Jakie masz na myśli? Pewnie masz na myśli pomiar odległości od lustra płynu? To odpada, od góry nie ma tam podejścia... robiw
Jeżeli masz jakiś interfejs OBD to podłącz i obserwuj pomiar temperatury płynu chłodzącego. Ten parametr czyta każdy interfejs i wyświetla każda aplikacja. Weź sobie pomiar na wykres i obserwuj czy nie ma jakich rzutów wskazań. Być może wariuje czujnik temperatury bądź obwód (przewody, styki, złącza) - rejestracja przebiegu mogłaby coś wskazywać. Interfejsem...
Ale po podpięciu OBD2, który łączy się z telefonem, na aplikacji pokazuje, że temperatura płynu waha się w okolicach 80-83 stopni. Dwa tygodnie temu wymieniłem czujnik, ale wartości zegara nie wróciły do normy. Wymieniony czujnik obarczony jest dużym błędem pomiarowym. Odczytując wynik pomiaru w kabinie od wskazań termometru odjąć ok. 20 st. C, aby...
Kilka drobnych uwag ... 1. Żeby dokładnie sprawdzić działanie czujnika temperatury płynu chłodzącego należy wykonać oscyloskopowy pomiar napięcia generowanego przez ten czujnik w fazie nagrzewania i koniecznie z wykorzystaniem opcji rysowania odpowiedniej krzywej . Pomiar rezystancji w określonych temperaturach jest obarczony dużym błędem , wynikającym...
komputer, sprawdz dlaczego seter nie zezwala na rozruch, sprawdz dokladnosc pomiaru cisnienia. mozesz wyjaz regulator przedmuchac i przemyc siteczko sprawdzic i wymienic oringi
Czujnik temperatury płynu chłodzącego sprawdź czy nie zaniża pomiaru.
Można, jakkolwiek Arduino ma przetwornik tylko 10-bitowy (a jakieś ATtiny nawet tylko 8-bitowy), więc dokładność pomiaru będzie taka sobie (trzeba jeszcze zamienić prąd na napięcie). Są czujniki ciśnienia podłączane przez I2C (BMP280, BMP180, mają dużo lepszą rozdzielczość i przy okazji mierzą temperaturę), ale ich zakres to 300-1100 kPa (0,3-1,1 atm),...
Witam. Czujnik temperatury płynu chłodzącego ( termistorowy) umieszcza się przy termostacie od strony głowicy silnika (w małym obiegu) płynu chłodzącego. Pomiar dokonywany jest przy zamkniętym termostacie, a wraz ze wzrostem temperatury w całym układzie chłodzenia...Pozdrawiam.
Taki pomiar temperatury nie jest miarodajny - czujnik nie jest zanurzony w płynie a blok silnika ma większą temperaturę niż czujnik.
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Na podstawie pomiaru temperatury cieczy chłodzącej sterownik dobiera: odpowiednią dawkę paliwa(czas wtrysku), kąt wyprzedzenia zapłonu, uchylenie przepustnicy(lub sil. krokowego) - czyli obroty. Czujnik ów zmienia swą rezystancję w zależności od temp. cieczy, co jest podstawą pomiarów. A jaki masz kolego problem z tym czujnikiem?
Brak sygnału z czujników obrotów skrzyni, sprawdź połączenia wtyczek, luz wałka na tarczy wału, niesprawne łożysko może uszkodzić czujnik. Jeśli OK to spróbuj małe nauczanie. Instrument; z pamięci więc potraktuj tylko jako wskazówkę. Chyba chodzi o zakres pomiaru ciśnienia rezerwowego w obwodzie hamulcowym 1 i 2 FR 3130 - czujnik poziomu płynu chł....
No niestety, nie mam pod ręką drugiego Golfa, ale zrobiłem test wskaźnika. Do pinów 2-4 wtyczki podłączyłem PR-ek 1k i zmieniając mu oporność ustawiłem wskazówkę na poziomie 90ºC. Wartość rezystancji dla tego wskazania wyniosła ok.104Ω ( należy jeszcze wziąć poprawkę na błąd pomiaru związany z tolerancją samego PR i miernika ) ale do dokładności...
Witam, Natknąłem się na mały problem w swoim samochodzie, a dokładnie podczas rozruchu na liczniki pokazuje od 150-200 obrotów (skacze wskazówka) i nie chce odpalić. Przed usterką przez 20 kilometrów silnik chodził jak na zimnym, obroty były nierównomierne, a w pewnym czasie stracił moc całkowicie i się zatrzymał. Pytanie do was co może być usterką?...
Do VW najlepszy VAS/ODISService :) Co do kompresji to zostawmy to na później I tu bym się nie zgodził, choć i czujnik temp płynu (ECU) może tu bruździć. Szczerze pomiar sprężania będzie tańszy i szybszy niż wydatek i czekanie na interfejsa.
Jest to jak najbardziej normalne. Silnik powinien być wyłączany dopiero wtedy gdy wentylator przestanie pracować, ponieważ pracujący silnik wprowadza wodę (płyn chłodzący) w obieg. Jeżeli wyłączymy rozgrzany silnik w momencie gdy wentylator dopiero co zaczął pracować (schładzać), płyn chłodzący staje w miejscu. Pomiar temperatury silnika i zarazem moment...
Okjazałao się że siadł czujnik od pomiaru ciśnienia a żeby go wumienić musze cały płyn spuścić . dzięki za pomoc.
(...) Nie mogę znaleźć w necie konkretnych informacji na temat max dopuszczalnych mocy wydzielanych na Pt100 i ich wpływu na dokładność pomiaru. :cry: (...) Pewnie ich nie znajdziesz bo to przecież zależy czy pt100 mierzy temperaturę płynu o małej rezystancji termicznej czy np. temperaturę pianki poliuretanowej.
Witam do pomiaru szamba najlepiej system pływakowy firmy też tak robią oryginalnie i czasami dodają sterownik np.: Easy dzięki pozdrawiam
Pamiętaj, że wartości, które widzisz oblicza Ci komputer diagnostyczny na podstawie protokołu. Czasami diagnoskopy pokazują głupoty, są problemy z jednostkami itp. Sterownik operuje na voltach, czyli w przypadku czujnika termicznego na podstawie spadku napiecia. A w którym miejscu czajnika wykonywałeś pomiar? Wg mnie błędny trop. A płyn ucieka górą...
Witam Ja zacząłem walkę z tematem błędu czujnika poziomu. Pomiar miernikiem pojemności dał ok. 0.15nF na wiązce od sterownika. Czyli raczej za mało. Udało mi się ustalić, że na pin Vref są podawane paczki impulsów o częstotliwości ok. 2MHz. Sprawdzałem oscyloskopem, ale nie udało mi się zapisać ekranu. W każdym razie wygląda na sprawdzanie echa odpowiedzi....
Chyba, żeby zaimitować klikanie. Czujnik mógłby być na promieniowanie cieplne. Kwestia w tym, żeby pomiar był reprezentatywny dla całości układu - czyli, żeby odczytana temperatura była taka, jaka się ustali po wyłączeniu grzania. Jak czujnik będzie mierzył tylko temperaturę płynu, to płyn się jeszcze potem trochę nagrzeje od dna garnka. Hm... a gdzie...
Trzeba przeprowadzić pomiar realnej temperatury płynu chłodzącego takim skomplikowanym przyrządem, jakim jest termometr. I sprawdzić poprawność pracy instalacji elektrycznej. Zakładam, ze czujnik jest wstawiony właściwy (o tym poczytasz wyżej).
W celu sprawdzenia podaję to co znalazłem: "G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU; G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej. do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach: 01-Engine: 007; 17-Instruments: 003. pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie...
Agregat się nie wyrabia ( mało płynu) . Stoi w ciepłym miejscu . Kapilara do środka i pomiar temperatury ( zwykły miernik (15zł) z czujnikiem temparatury . Po 10 minutach musi mieć zadaną temperaturę .
https://obrazki.elektroda.pl/2949836500_... Określanie składu i jakości materiałów ciekłych jest niezbędne w wielu różnych zastosowaniach. Najbardziej znanym przykładem jest woda - najcenniejszy surowiec na świecie. Technologia oczyszczania wody czy filtrów do niej odgrywa ważną rolę na całym świecie i jest niezbędna nam do życia....
Niebieski jest do pomiaru temperatury dla sterownika silnika czarny dla wskaźnika na desce Skontroluj czy masz czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym i czy nie masz mało płynu
(at)CMS Ale widzisz gdzieś info, że ten projekt to coś więcej niż zabawka? Jak na inny czujnik rozpylisz jakieś paskudztwo to zachowa się inaczej? W profesjonalnym alkomacie jeśli właśnie sobie spryskałeś szybę płynem to też pokaże ci bzdury. Problemem nie jest czujnik, lecz odpowiednie przeprowadzenie pomiaru.
Częściej psuje się czujnik poziomu płynu. Po wyjęciu powinien mieć (wg WIS-a) 130-300omów. Jeżeli chodzi o czujnik filtra powietrza, to jest zalecenie pomiaru napięcia przy niepracującym silniku pomiędzy nóżkami drugą oraz trzecią wtyczki czujnika. Powinno być 3,8 do 4,8 volta
Na Allegro wśród co tańszych termopar widać tylko typ K (najtańsza około 4zł, wysyłka więcej) - ten typ ma czułość 41uV/C (większą ma typ J 55uV/C i typ E 68uV/C). Jeśli temperatura ma być mierzona z dokładnością do 5 stopni, to dla typu K wymaga to pomiaru napięcia z dokładnością do 0,2mV; dla typu E (jest taka na Allegro za 30zł, czujnik ma gwint...
Nie masz racji. Sonda pracuje w trybie wolnych obrotów a także podczas stałego obciążenia silnika. Nie pracuje podczas przyspieszania z hamowaniem silnikiem w zasadzie też.No i ten twój pomiar jest bardzo orientacyjny gdyż miernik masz za wolny. W twoim wypadku sprawdziłbym czujnik temperatury płynu chłodzącego tak na dobry początek.
Przypadek rzeczywiście ciekawy ponieważ czujnik jest umieszczony w głowicy w celu pomiaru jej temperatury a nie temperatury płynu więc nawet gdy płynu brak lub układ jest zapowietrzony po osiągnięciu przez głowicę zadanej temperatury powinny włączyć się wentylatory ,z tego co opisujesz układ działa gdyż na odpięcie czujnika widzi to i przechodzi w tryb...
Jestem po pomiarach oscyloskopem! Na każdym czujniku generuje się sinusoida wiec wszystko z czujnikami raczej OK. Pomiaru dokonywałem wpinając się równolegle do czujnika i pomiar robiłem na włączonym silniku! Dziwnie jednak się stało, że czujka z tylnego prawego koła miała dużo niższą amplitudę niż pozostałe. Zakładam więc że doszło do uszkodzenia kabla...
Po podłączeniu komputera i przeszukaniu wszystkich opcji nie udało mi się znaleźć opcji wymuszenia grzania świec. Pomiar rezystancji sterownika świec wykonałem w celu poszukiwania oczywistego zwarcia albo przerwy, bo jeśli dobrze zrozumiałem zagraniczne fora, to ten sterownik jest na tranzystorach, a nie na przekaźnikach. Spróbuję sprawdzić wiązkę pod...
Escort MK7, silnik 1,4 wtrysk wielopunktowy rocznik 96r. Mam pytanie odnośnie czujnika temperatury dający sygnał do kompa, ten pod kolektorem ssącym i czujnika temperatury zasysanego powietrza. Jaka powinna być rezystancja na tych czujnikach w chwili gdy włączy się wentylator a jak jak silnik jest zimny. tj chyba temp koło 90-100*C. Czy powinny być...
Pomiar uruchomiony w ciągniku. Pomierzyłem nowy czujnik w sklepie i miał ok 300 ohmów przy ok 15 st. Czujnik ten pierwszy ktory mierzyłem został ponownie założony, a problemem okazała się słaba masa zegara i obudowy termostatu. Nie do końca pamiętam ,ale 90 st było prz ok 40 ohmach a napięcia już nie mierzyłem. Dziękuję za odpowiedź. Niestety ciągniki...
Nie zwróciłem na to uwagi, wkrótce to sprawdzę ;) Skoro powinno być 10V to oczywiście w każdym przypadku różnica potencjałów pomiedzy TYM JEDNYM a pozostrałymi wyniesie ok. 5V ;) Pomiar rezystancji obu członów różni się o ok. 80 omów (wartość wyższa dla wskaźnika). Czy powinna być identyczna?
Sondę sprawdzasz miernikiem ustawionym na wartość 2 V wpinając się plusem w czarny przewód sondy i minusem do minusa akumulatora, napięcia powinny wahać się od 0,1-0,8 V Pomiar tylko na benzynie i na silniku rozgrzanym do temp min 60 stopni. Czujnik temperatury płynu chłodzącego można zmierzyć na rezystancje na ciepłym i zimnym silniku, podaj mi dokładnie...
Mam takie wrażenie jak by to było nadmierne skomplikowane. Ja bym został przy oryginalnym czujniku, tylko, że pomiar bym wykonywał z częstotliwością zależną od używania wycieraczek. Bo jak jest dobra pogoda, to użyjemy ich raz w ciągu dnia, czasem nawet rzadziej, a jak wali deszczem z masą syfu z powietrza, to są co chwile używane. Im rzadsze użycie...
ecu podaje 5V na pin B3, B4, F8 To jest zasilanie czujników. sygnał czujnika płynu chłodzącego rozgałęzia się na czujnik podciśnienia Nie sygnał tylko masa dla tych czujników się rozgałęzia. - sygnał czujnika powietrza dolotowego rozgałęzia się na czujnik przepustnicy JW. Syganły z tych czujników idą do A7, B3, B4, F5. Masy to F15 i B2, zasilanie czujników...
Zmierzyć jakią ma czujnik oporność na zimnym i rozgrzanym silniku , przy 90 stopni oporność około 300 omów - jeżeli dobrze pamiętam! Pomiar dokonywać na wypietej wtyczce!
Jeżeli chodzi o temperaturę zasysanego powietrza (bo chyba o taka Ci chodzi) to jest prawidlowa a map sensor chyba sprawdza właśnie ta temperaturę i a nie cieczy chłodzącej. Po kolejnych diagnozach komputerowych wychodzi na to ze sonda lambda przy zimnym silniku utrzymuje wartość napięć na wolnych obrotach w przedziale 045 mV czyli poniżej dopuszczalnej...
Przed odpaleniem silnika odczytać temperaturę jaką widzi sterownik silnika. Pomiar będzie wiarygodny w momencie kiedy kontrolka świec będzie świecić się dłużej na ciepłym silniku. Tyle teorii. W ciemno możesz wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Tak - są takie czujniki do cieczy ale one mogą być stosowane tylko do płynów nieagresywnych jak woda. W moim przypadku miałby dokonywać pomiaru ciśnienia moczu przed elektrozaworem.
Czujnik wentylatora jest w chłodnicy, czujnik pomiaru temperatury w bloku silnika. Być może się mylę, bo Golfa nigdy nie miałem, ale... Tam w ogóle jest płyn i krąży (pompa)?
Witam, dzięki za szybką reakcję ;-) Zastanawiam się nad jednym szczegółem, otóż, jeden z Kolegów stwierdził uszkodzenie czujnika temperatury, jednak wskaźnik na desce działa prawidłowo. Może tam są dwa czujniki... No nic, zrobiłem fotkę komory silnika i strzałką zaznaczyłem jakiś czujnik na wężu płynu chłodzącego. Czy to może być ten odpowiedzialny...
Czujnik temp.został wymieniony Po co, skoro Po podpięciu pod kompa, okazało się że temperatura płynu wynosi 89-91*c ? Podstawowa rzecza w przypadku watpliwosci, jest pomiar rzeczywistej temperatury silnika termometrem zewnetrznym.
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator...
Należy zacząć od sprawdzenia układu rozrządu. W trakcie wymiany, która będzie Pan przeprowadzał, proszę zweryfikować ustawienie z użyciem odpowiednich narzędzi. Z opisywanych objawów można wnioskować, że coś jest nie tak z synchronizacją wału korbowego i wałka rozrządu. Drugim problemem, który może powodować takie objawy, jest stan czujników temperatury:...
wyczyściłem jeszcze raz przy użyciu płynu do rolek ten czujnik przy bębnie oraz usunąłem do czysta te zużyte filce uszczelniające przy bębnie ,tak że teraz maszyna ich nie ma. L-detekcja od razu wystartowała i dała wynik OK. Podejrzenie awarii silnika wywoływaczki na szczęście się nie potwierdziło- maszyna hula bez problemu. Zastosowałem się do porady...
Moim zdaniem "błąd" tkwi na samym początku. Poprostu potrzebny jest wielopoziomowy czujnik pływakowy. Każdy pływak współacuje ze swoim kontaktronem, magnes porusza sie tylko w dół w zakresie około 1cm od "środka" kontaktronu. W takim czujniku wszystkie "zatopione" pływaki zawsze utrzymują kontaktron w stanie zwarcia, a więc jest to pamięć mechaniczna....
To że wąż na dole zimny niewiele znaczy. Przypomnij w czym masz problem bo załapałem tylko że wskazówka wskaźnika poza połową (a to nie problem tylko normalka) powstaje pytanie jak daleko za połową? Zrób tak: odpal przestudzone auto i czekaj aż wentylator się włączy jednocześnie namacalnie kontrolując temp węży. Działa to tak: silnik sie nagrzewa wąż...
Witam Mam problem z niedogrzanym silnikiem. Podczas jazdy temperatura pobierana z komputera wynosi od 73 do 79 stopni. Dotychczas wymieniony został termostat, czujnik tempertury wszystko zalane nowym płynem. Po wyeliminowaniu w/w podzespołów skoncentrowałem się na czujniku. Wtyk został wyczyszczony a blaszki "dogięte". Pomiar termometrem bezpośrednio...
A ja mam troszkę inne pytanie z kolei jak zrobić wskaźnik poziomu płynu do spryskiwaczy. Chodzi mi oto żeby określić jakiś stan - minimalny po którym zaświeci się żaróweczka ? :/ czujnik zblizeniowy pojemnosciowy rozwiąze ten problem,
za przepustnicą w silniku GDI jest otworek do czujnika pomiaru podciśnienia najczęściej zapchany nagarem i sadzą , po odłączeniu gumowej rury z przepustnicy trzeba odkręcić 4 śruby "12" i odpiąć 2 przewody płynu chłodzącego wyjąć na zewnątrz i porządnie wyczyścić zarówno przepustnicę z nagaru jak i gardziel wlotu powietrza, warto też sprawdzić poziom...
Witam. Potrzebował bym rozpiskę pinów czujnika poziomu płynu spryskiwaczy: http://obrazki.elektroda.pl/3982963400_1... Założyłem używany, sprawny a stary spróbuję reanimować. Zanim go rozbiorę chciał bym sprawdzić czy zadziała, wcześniej elektrody były mocno skorodowane i rozchylone względem siebie. Na forum są tylko informacje że piny...
Jestem praktykiem nie teoretykiem, ale jak już to rozwiązał bym problem tak: Czujnik C1 umieścił całkiem na dole zbiornika, czujnik C2 całkiem na górze. Napełnić zbiornik CO2 - zmierzyć wskazania czujników (w rzeczywistym układzie nie będą równe, choćby ze względu na tolerancję pomiaru). Wyznaczyć wartość H0 = zero ciśnienia, zero słupa płynu, równą...
Witam, Nie jest normalne ani zapalanie kontrolki, ani szybkie ruszanie na zimnym silniku. Zaczal bym od drugiego problemu - wlasciwej eksploatacji. Dopiero przy wlasciwej eksploatacji, jesli zapalaja sie kontrolki, to trzeba szukac problemu technicznego. Na poczatek, odlacz wtyk czujnika, a dowiesz sie czy zapalanie kontrolki jest spowodowane poziomem...
Witam wszystkich ! Jako, że na podstawie tego forum zbudowałem własny system solarny, myślę że powinienem się podzielić swoimi uwagami. 1. Wymiennik zbudowałem ze starego bojlera hydroforowego 300l, w którego zostały wspawane dwa grzejniki (kazdy po pięc żeberek) aluminiowe. Jeden pełni rolę wymiennika solarnego, a drugi do CO. Obliczona przeze mnie...
Skoro to ma być pomiar temperatury rzeczywistej silnika, co z założenia jest bzdurą bo nigdy nie mierzymy temperatury samego silnika, raczej płynu chłodniczego to można mierzyć i w gaźniku. Zapytam raz kolejny kolegę wqq: po co są tam te czujniki? Do pomiaru temperatury silnika w sposób liniowy? Do czego służą? Proszę o szybką odpowiedź, niezmiernie...
pewnie brakuje mu jakiś wartości, co z tym zrobić? może jakiś rezystor dodać? Jak może czujnikowi 'brakować jakieś wartości' ?? Jaki to jest czujnik - rezystancyjny czy pojemnościowy? Jeżeli rezystancyjny to weź miernik i zmierz rezystancję na pustym i pełnym wyrównawczym i zobaczysz zakres zmian razytancji. A dodając 'jakiś' rezystor oszukujesz elektronikę...
Może ktoś ma, wie skąd zdobyć lub ma ochotę opracować wskaźnik poziomu cieczy posiadający kilka czujników i pokazujący wyniki pomiaru w postaci linijki świetlnej (n.p. w 5 punktach). Wymyśliłem wskaźnik poziomu płynu w spryskiwaczu samochodowym, ale jestem jeszcze za "cienki" żeby go samodzielnie zaprojektować. Może ktoś to już zrobił?
poszukaj kogos znajomego z oscyloskopem lub z przyrzadem do pomiaru czujnika Halla i sprawdz sygnał wychodzący z modułu do cewki i sprawa sie rozwiąze - nie bedziesz w ciemno wyzucał zbednych pieniązków , jest to prosta usterka do zdjagnozowania tylko trzeba miec czym.Odnosnie jeszcze temperatury sprawdz czy przypadkiem nie brakuje ci płynu - moze ci...
Witam, Chcę wykonać prosty układ do pomiaru poziomu cieczy, lecz jest to trochę nietypowe zadanie: * Ciecz jest gęsta - jest to mieszanina glikolu propylenowego, gliceryny, i paru innych substancji w delikatnych stężeniach - niemniej substancja "syfi" * Pojemność zbiornika pomiędzy 2-7 ml (mililitrów) * Możliwość wyjmowania zbiornika z urządzenia *...
Cześć. Odpowiem tylko na drugą część pytania tzn. wskaźnik po włączeniu kluczyka powinien się lekko wychylić wtedy można uznać że jest dobry a czujnik tylko przez pomiar oporności, jeszcze można sprawdzić połączenie między czujnikiem a wskażnikiem przykładając przewód od czujnika do masy , gdy się wychyli skaźnik tzn. że przewód jest OK i noże być uszkodzony...
Już wszystko złożone nowe kolanka są ok mam nadzieje ze metalowe nie pękną a drugie plastikowe które było wymieniane tydzień temu było już w wewnątrz pęknietę czy może to być spowodowane tym że ten czujnik temp. wody w reduktorze był uszkodzony i woda była zbyt gorąca i uszkodziła kolanka ? A i jeszcze jedno pytanie czy to normalne przy pracy silnika...
Normalna temperatura pracy silnika to ok.90°C.Silnik wentylatora załącza się na pierwszym biegu po przekroczeniu temp. 90°C tj.przy około 95°.Czujniki (termistory) pomiaru temp.cieczy zamontowane są na górnym gumowym wężu doprowadzającym płyn do chłodnicy.Pierwszy czujnik od strony bloku silnika dostarcza informacji do jednostki centralnej.Drugi obok...
Zrobiłem pomiar vagiem na zimnym temp płynu jest zbliżona do otoczenia i gdy odpalę stopniowo rośnie czyli powinien być ok.[ nie podmieniałem na inny ]jednak błąd czujna temp powietrza w kolektorze dolotowym pozostał bez względu czy motor zimny czy ciepły . Teraz gdy niema mrozu pasek odpala poprawnie ale niema podwyższonych obrotów na zimnym [czyli...
Witam Proszę o podpowiedź - szukam cyfrowego czujnika temperatury od 0 do 150 stopni C najlepiej w niskiej cenie:) Chciałbym komunikować się po I2C lub 1-Wire - opcjonalnie - czujnik mógłby mieć możliwość definiowania alarmów po przekroczeniu temperatury na + i na -. Czujnik będzie zastosowany w samochodzie do pomiaru temperatury cieczy chłodzącej....
Nic nie pisałem o rozkręcaniu silnika. Przeciwnie, chodziło mi o sprawdzenie bez rozbierania. Pomiar szczelności cylindrów polega na podaniu ciśnienia (np. przez otwór po wykręceniu świecy) do cylindra. Ciśnienie podawane jest przez reduktor i dyszę pomiarową. Za dyszą mierzony jest spadek ciśnienia. Może zacznijmy inaczej. Piszesz, że w zbiorniku wyrównawczym...
Tak, shg, masz rację, tam są kiloomy, więc chyba pozostaje mi jedynie zastosowanie WPG-2, ale ten ma charakterystykę odwrotną :-( Dlaczego zastosowany układ powinien być bierny, ponieważ szeregowo w tym samym obwodzie jest czujnik temperatury płynu chłodzącego. http://obrazki.elektroda.net/76_12706597...
Wiem że wykopalisko ale może się przyda.... Ja też z pewnej przyczyny musiałem spuścić płyn chłodniczy (kolega podobnie - po założeniu parownika musiał od nowa napełniać układ i od tego się zaczyna), nabić od nowa i zaczęło się gotowanie ( tak jak u kolegi, dość losowo ale pewne było że za którymś razem temperatura na wskaźniku pójdzie pod niebo a wyrównawczy...
to może macie jakieś proste rozwiązanie które mógł bym zastosować?? Gotowy termostat z czujnikiem, dla czujnika wykonać adaptację dla pomiaru temperatury cieczy (pochewka). czy naprawdę bimetal taki jak ten poniżej tylko o innej temp. nie będzie działał?? http://obrazki.elektroda.pl/4185728600_1... Będzie działał pod warunkiem kontaktu termicznego...
http://obrazki.elektroda.pl/2219352600_1... Witam. Dzisiaj chciałbym zaprezentować projekt wyświetlacza graficznego z ekranem dotykowym, sterowanego przez mikrokontroler ATmega128, wyświetlającego podstawowe informacje zbierane z czujników umieszczonych w samochodzie. Projekt nie jest dla mnie, wykonałem go na prośbę znajomego, który...
pomiar płynu schemat czujnika płynu czujnika temperatury płynu
kabel monitor 120hz schemat hondy accord fotel kierowcy renault megane
pic16f asembler pic16f asembler
Moc na kanał radia Volvo HU-603: szczegóły Tryb Eco Power w urządzeniach Philips - oszczędzanie energii