Czarna sonda pomiarowa do masy a czerwoną wsadź do kapturka i zmierz czy podaje napięcia na zakresie DC oczywiście . A żeby sprawdzić oporność ustaw miernik na pomiar Ω i czarna sonda do masy a czerwona do świecy .
Zrobić test na CO(at) w zbiorniczku wyrównawczym a jeszcze można podłączyć manometr do ukł. chłodzenia. Nie powinno przekroczyć 1.3 pod obciążeniem. Trzeba też zwrócić uwagę, na włączonym ogrzewaniu, czy nie ma przerw w grzaniu i nie słychać bulgotania. Jak była wyjęta głowica to można było sprawdzić uszczelki głowicy i pomierzyć wystawanie kołnierzy...
Jak odłączy przewod, to nie będzie ciśnienia i efekt nie nastąpi. Niech tak zrobi, jednak trzeba dbać aby ciągle sprężarka się włączała i była obciążona ciśnieniem. Do korka manometr, dość dokładny i pomiar ciśnienia, po 20 minutach na wolnych obrotach powinno być już widać efekty.
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
To może być dobry sposób (piana z mydła w płynie, płynu do naczyń, szamponu itd...). W pierwszej kolejności sugerowałbym sprawdzenie wszelkich króćców pomiarowych w piecyku (są zwykle dwa - jeden na rurze doprowadzającej gaz - już na tym odcinku, który jest częścią piecyka a nie instalacji, drugi - na głównym palniku). Jeśli kiedykolwiek był tam robiony...
Jest to raczej za mała objętość wody aby zastosować jakieś ciśnieniowe sensory ,a w zasadzie chodzi nie o pomiar a o sygnalizację niskiego poziomu .Ja osobiście radziłbym pójść w sensory pływakowe ,który ewentualnie można by zamontować w kurku. Ale szczerze powiem że aż takich małych to nie widziałem.Choć są też sensory pojemnościowe w kształcie dwóch...
Witam! W mojej ocenie 8Hz jak dla hydrauliki to za dużo. Trzeba też wiziąść pod uwagę bezwładność płynu hydraulicznego. Dlatego proponuje układ pneumatyczny ( kiedyś na laboratorium złożyłem taki układ, skok tłoczyska 100 mm, częstotliwość ( na oko ) 5 Hz, trójkąt ). 1. Trójkątny przebieg można otrzymać bardzo łatwo, na skrajnych położeniach końca tłoczyska...
Jeżeli masz jakiś interfejs OBD to podłącz i obserwuj pomiar temperatury płynu chłodzącego. Ten parametr czyta każdy interfejs i wyświetla każda aplikacja. Weź sobie pomiar na wykres i obserwuj czy nie ma jakich rzutów wskazań. Być może wariuje czujnik temperatury bądź obwód (przewody, styki, złącza) - rejestracja przebiegu mogłaby coś wskazywać. Interfejsem...
http://obrazki.elektroda.pl/3378628500_1... Witam. Przedstawiam moją konstrukcję ogrzewania garażu na piecu webasto thermo top Z diesel. Piecyk zakupiłem ze dwa lata temu z myślą o ogrzewaczu. Często czas spędzam w garażu przy modyfikacjach auta lub po prostu dla zabicia czasu i tworzeniu różnych rzeczy. Całość składa się z kilku rzeczy:...
Sid321 ma taki problem ze jak jest mało płynu i dolejesz na wyłączonym zapłonie/zgaszonym potrafi tego nie rejestrować i zawiesza się pomiar w ECU.
Przeglądając jakiś czas temu portale aukcyjne natknąłem się na pewien gadżet - tester płynu hamulcowego ze wskaźnikiem ledowym podającym zawartość wody w płynie. https://obrazki.elektroda.pl/8882311800_... Jako że działam w branży motoryzacyjnej i dość często mam do czynienia z płynem hamulcowym postanowiłem dla wykonania testu zakupić...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/postin... roku od naprawy zbiornika AdBlue w moim samochodzie cały system pracuje prawidłowo i nie mam żadnych problemów. Ostatnio udało mi się dokładnie...
Też się dziwie jak to zadziałało bo w starym jest pomiar rezystancji dwuetapowy na samo wykrywanie czujnika oraz niski stan płynu co za tym idzie wypięcie wtyczki bądź zworka dalej generuje usterkę - musi być rezystancją odpowiednia. W nowym jest podobny ale inny czujnik i nie są zamienne.
Manio zwykle elektronika ezr ma 4 czujniki które umiejscowione są na wej i wyj wymienników, jakby się zastanowić to czujniki na parowniku odpowiadają za pomiar odparowania czyli minimalna różnica k przy której czynnik odparowuje w 98%, a czujnika przegrzania par skraplania koryguje to w niewielkim stopniu, czujnik płynu odpowiada głównie za początkowe...
Gdybyś miał kamerę termowizyjną lub pirometr, mógłbyś sprawdzić temperaturę głowic poszczególnych cylindrów, choć taki pomiar jest mało dokładny ze względu na emisyjność powierzchni metalowych. Zapewne temperatura ostatniego cylindra jest wyższa, a powodem jest zapowietrzenie układu chłodzenia. Równie dobrze może być uszkodzona uszczelka pod głowicą...
system pomiaru momentu - pomiar przyczepności. Nie da sie zmierzyć przyczepności. ABS mierzy prędkość obrotową kół. System ESP dodatkowo ma informację o : kącie i momencie obrotu kierownicy cisnieniu płynu hamulcowego przyspieszeniu bocznym auta Polecam test ABS/ESP: na lodzie, kiedy lewa strona jest na asfalcie a prawa na piasku poniżej 20km/h 3.1.14....
Sprawdziłem luzy zaworowe i raptem +0,05mm, także według książki serwisowej w normie jakiej?????????????? Ma być: wydechowy - 0,4mm dolotowy - 0,2mm 🤤🤤🤤 http://prostyporadnik.blogspot.com/2015/... Tolerancja jest +/- 0,05mm i ja mam w plusie 0,05mm, o to mi chodziło. jak odbierałem...
Witam, mam taki sam problem z nierówną pracą silnika zaraz po odpaleniu. Wtryski już były sprawdzane są w dobrym stanie, silnik po odpaleniu pracuje nierówno, to co ostatnio zauważyłam to że po krótkim czasie nierównej pracy tak ze trzy minuty, następuje tak jak by ktoś nacisnął magiczny przycisk i silnik równo zaczyna pracować. Objaw ten nie występuje...
Zdejmij osłonę silnika i wszystkiego się dowiesz. Sciagalem robilem pomiar cisnienia ;) Rozebralem membrane seperatora oleju. I wszystko wyglada sprwanie . Jest blad na bank 1 pozniej to sprawdze j podesle kody bledu . Dodano po 2 zaczelo wyrzucac olej wlewem z bialym dymem . To sugeruje przedostawanie się płyny chłodniczego do komory spalania. Czy...
Można tak: czujnik temperatury płynu i pomiar napięcia w instalacji + ograniczenie czasowe działania podgrzewacza. Włącza się gdy temp. jest odpowiednio niska i napięcie osiągnie zadany poziom (jest ładowanie i akku nie jest zbyt rozładowany) Wyłącza się gdy napięcie w instalacji spadnie poniżej pewnego poziomu, temperatura przekroczy próg lub grzeje...
Jeśli to para z płynu to źle zrobiona głowica , błąd przy montażu , lub krzywy blok . Jeśli para to spaliny to też pytanie czy były robione gniazda i uszczelniacze(raczej były ) i w jakim stanie były zawory. Może być tak że uszkodzone są pierścienie i spaliny przedostają się do komory korbowej . Trzeba określić jasno co to za rodzaj pary , nie zaszkodzi...
Czujnik temp.został wymieniony Po co, skoro Po podpięciu pod kompa, okazało się że temperatura płynu wynosi 89-91*c ? Podstawowa rzecza w przypadku watpliwosci, jest pomiar rzeczywistej temperatury silnika termometrem zewnetrznym.
Koleżanki i Koledzy. Lata temu zajmowałem się takimi problemami zawodowo, pracowałem w laboratorium elektrycznym dużej firmy produkującej sprzęt elektrogrzejny. Napiszę swoje wypociny: Przede wszystkim taki pomiar robimy nie watomierzem, a licznikiem energii. Jeśli w tej płycie jest dawkownik energii (a z opisu wynika że chyba jest) to co potem przeliczać,...
Witam po wymianie chłodnicy egr oraz pompki elektrycznej pod lampą i podłużnicy po rozgrzaniu wyskakuje błąd jednostka pompy elektrycznej nie działa . Gdzie szukać przyczyną cosię dzieje Sprawa dot... Krótka odpowiedź Błąd DTC 102896 (Renault: DF1028, sub-kod 96 – „Electric water pump unit – not controlled / open circuit”) pojawia się, gdy sterownik...
Po podłączeniu komputera i przeszukaniu wszystkich opcji nie udało mi się znaleźć opcji wymuszenia grzania świec. Pomiar rezystancji sterownika świec wykonałem w celu poszukiwania oczywistego zwarcia albo przerwy, bo jeśli dobrze zrozumiałem zagraniczne fora, to ten sterownik jest na tranzystorach, a nie na przekaźnikach. Spróbuję sprawdzić wiązkę pod...
Mechanik spasował nie wie co jest grane. Zaciągnąłem Ducato do elektryka. Wy-telepało go po drodze i odpalił- świeciła się kontrolka od abs i esp kiedy chciałem ruszyć auto znów zgasło.Dodam jeszcze że zaczął działać klakson którego wcześniej nie było. Elektryk dopiero jutro sprawdzi co jest grane ale zajrzał pod maskę i coś mówił o wiązce pod lewą...
Witam. W innym temacie napisałem że zacząłem zabawę z telefonami komórkowymi. W tym opisze amatorski separator. Bazą było stare żelazko które miało służyć do podgrzewania płynu do trawienia PCB. Pierwsza praca polegała na wyrównaniu i wygładzeniu powierzchni. http://obrazki.elektroda.pl/7967937400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1353968900_1...
Może uda się komuś po przeglądnięciu tej normy dojść dlaczego ta krzywa (pod koniec tego opisu EN 12975 co dałem linka wcześniej) jest linią prostą na tym wykresie? ;) Jednak ona jest krzywa. Ideałem jest prosta. skąd się to bierze. Otóż podstawowa rzeczą przy wyznaczaniu parametrów kolektora jest nie obliczenie czego kolwiek (moze to póżniej) a pomiar...
pierwsze co musiał byś zrobić przed regulacją to oczywiście zdjąć rozebrać na czynniki pierwsze i wymyć wyczyścić i najlepiej byłoby przedmuchać wszystkie kanałki w gaźniku sprężarką-kompresorem jeśli miałbyś do niego dostęp (postaraj się), zanim zaczniesz składać gaźnik w całość obejrzyj go dokładnie każdy element a zwłaszcza obudowę czy nie jest gdzieś...
Robię codziennie 120 km po autostradzie. Efekt się nasila, kiedy nagle dodam gwałtownie gazu, ale bywa to bardzo rzadkie. Dodano po 55 Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik pokonuje dziennie długą trasę (120 km po autostradzie), więc układ dolotowy i silnik osiągają temp. roboczą. To znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo, że mamy do czynienia...
https://obrazki.elektroda.pl/2949836500_... Określanie składu i jakości materiałów ciekłych jest niezbędne w wielu różnych zastosowaniach. Najbardziej znanym przykładem jest woda - najcenniejszy surowiec na świecie. Technologia oczyszczania wody czy filtrów do niej odgrywa ważną rolę na całym świecie i jest niezbędna nam do życia....
https://obrazki.elektroda.pl/6671459600_... Aby sprostać wyzwaniom stawianym konstruktorom przez kolejne przyjęte normy emisji, poziom zaawansowania technicznego jednostek napędowych stał się bardzo wysoki. Obecnie jedynym stosowanym układem zasilania w samochodach osobowych z silnikiem Diesla jest system COMMON RAIL. Zadebiutował...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
J.w. Pewnie masz na myśli pomiar odległości od lustra płynu? To odpada, od góry nie ma tam podejścia... robiw
Rezystancja izolacji: Minimum 1kom/1V, nie mniej niż 5 Mom (z tego co pamiętam - proszę poprawić mnie, jeśli się mylę). W praktyce wartości te wynoszą przynajmniej setki Megaomów. Uzwojenia: Koniecznie musisz rozpiąć mostki. Wyniki powinny być takie same, lub bardzo zbliżone do siebie. Ile dokładnie, to musiałbyś mieć kartę katalogową danego silnika....
(...) e przy piecu mam pompkę (at)ElektrodaBot AI: Jaki typ i model nowego pieca planujesz zainstalować? Czy masz jego specyfikacje techniczne? W tej chwili niemam jeszcze pieca AI: Czy możesz opisać, jak wygląda obecny układ grzewczy, w tym rodzaj grzejników i układ rur? Uklad grzewczy otwarty niespadkowy Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Szkoda ze nie podałeś precyzyjnie modelu/ rocznika produkcji glukometru. W warunkach domowych ,nie serwisowych jedyną alternatywą jest pomiar 100 krotny płynu buforowego. Producent celowo nie przewidział całkowitego kasowania wyników- po przyrzad medyczny a nie zabawka dla dziecka od lat 3. Glukometr Accu-Chek Active spełnia wymagania normy ISO 15197:2003.
Witam, dzięki za szybką reakcję ;-) Zastanawiam się nad jednym szczegółem, otóż, jeden z Kolegów stwierdził uszkodzenie czujnika temperatury, jednak wskaźnik na desce działa prawidłowo. Może tam są dwa czujniki... No nic, zrobiłem fotkę komory silnika i strzałką zaznaczyłem jakiś czujnik na wężu płynu chłodzącego. Czy to może być ten odpowiedzialny...
Masz teraz zbiorniczek na prostokątną wtyczkę ? Jeśli tak to powinieneś mieć na okrągłą. O ile dobrze pamiętam zbiornik na okrągłą wtyczkę miał wewnątrz pływak . Na prostokątną to pomiar rezystancji . Mogę się mylić .
Jeśli krople maja smak płynu to możliwa uszczelka. Pomiar ciśnienia w cylindrach powie. Jeśli jest podgrzewany kolektor ssący może nieszczelność i wtedy płyn dostaje się z powietrzem do cylindra. Ubywa płynu?
Pkt.1 Jak napisał milejow, nie zapisane uzupełnienie płynu. Pkt2.Uszkodzony pomiar poziomu płynu lub źle przeliczane dawkowanie z powodu uszkodzenia w układzie pomiarowym paliwa. Były stosowane 3 systemy domieszkowania. Poszukaj w okolicy speca od PSA.
W zimie miałem 20 - 30 st.C przez długi czas, czyli wysokie ryzyko legionelli. Nie wiem jak ten kamień będzie osiadał na zewnętrznej powierzchni rury karbowanej. Chętnie bym zobaczył zdjęcie, jak ktoś ma takie. Co to pułapka ciepła? Mam taką nietypową cyrkulację, pod ostatnim kranem zawór zwrotny, i pompa przy solarze, na pilota. Może zrobię jakiś zawór...
A4 B9 2.0 TDI DETA 190KM. 250k przebiegu. Auto dymi na szaro, moc jest.. Test uszczelki ok, płynu nie ubywa, oleju też. Auto ogólnie długo kręci bez zagrzania świec, nawet w garażu przy temp 10'. Często wypalał się DPF. Po 150km bywało ze poziom sadzy był 20g. Został zakupiony drugi dpf i scr(okazyjnie z rozbitka 50k nalotu, w którym zerwało miske)....
Czy ilość płynu chłodzącego jest w normie? Czy był wykonywany pomiar kompresji?
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Tylko czym te 80' zmierzone? Trzeba by przeprowadzić pomiar temperatury płynu niezależnym, wykalibrowanym termometrem.
Spray którego używam jest napisany przez Dee Lubricant 600 . Czy ta informacja jest pomocna? Tak, ta informacja jest pomocna. Dee Lubricant 600 wydaje się być sprayem do czyszczenia styków, który nadaje się do stosowania w elektronice. Tego typu spraye zazwyczaj zawierają rozpuszczalnik do usuwania brudu, utleniania i innych zanieczyszczeń ze styków,...
Panowie, pomożecie rozkodować VF7SH9HP4CT552466 ? Z góry dzięki Nr nadwoziaVF7SH9HP4CT552466 modelC3 PICASSO DAM13177 76 1 0852 Fabryka (kod)76 Początek obowiązywania gwarancji2012-12-28 Informacja serwisowae2*2001/116*0371*17 Karoseria3401244 RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUCITROEN TYP NADWOZIAHATCHBACK FAMILIALE WYKOŃCZENIEŚREDNI...
Dzień dobry szanowni forumowicze W przypływie ułańskiej fantazji zakupiłem Peugeota 307 cc... Staram się go teraz uruchomić. Auto NIE posiada i nigdy nie posiadało LPG o ile to pomoże... Dane pojazdu: Peugeot 307 cc 2004r Silnik 2.0 16V 100 KW 137KM oznaczenie RFN EW10J4? Przepraszam z góry za długi post, ale staram się wszystko możliwie dokładnie...
Jestem praktykiem nie teoretykiem, ale jak już to rozwiązał bym problem tak: Czujnik C1 umieścił całkiem na dole zbiornika, czujnik C2 całkiem na górze. Napełnić zbiornik CO2 - zmierzyć wskazania czujników (w rzeczywistym układzie nie będą równe, choćby ze względu na tolerancję pomiaru). Wyznaczyć wartość H0 = zero ciśnienia, zero słupa płynu, równą...
pomiar czujnika płynu pomiar poziomu płynu pomiar płynu hamulcowego
komputer policja centralnego zamka kangoo głośniki fabia
naprawa udaru makita interfejs diagbox
Migające czerwone diody w urządzeniach Tefal - przyczyny i rozwiązania Understanding Excitement When RCD Trips: Safety and Technical Insights