Po pierwsze to nie wiemy jaki silnik, jaka mazda.
Nie ma żadnych napięć. Czujnik generuje sam sinusoidę AC. Potrzebny ci oscyloskop by sprawdzić sygnał. MOŻE, ale tego nie wiem na pewno,ECM generuje jakiś bias voltage do kontroli obwodu . Wtedy można by sprawdzić czy wiązka ok. A jak chcesz mieć pewność to :oscyloskop,odczyt błędu,pomiar wiązki. Dodano po 58 No i pomiar samego czujnika multimetrem.
Po rozrządzie dokonaj pomiaru ciśnienia paliwa, objaw jakby pompa zdychała i błędy też na to wskazują. Dodatkowo sprawdź przepływomierz (pomiar), czujnik wału, oraz zamień miejscami czujniki położenia wałków, bo nie wykluczone że masz kilka usterek na raz.
Poproszę o podanie napięcia w trakcie kręcenia rozrusznikiem, na słupkach akumulatora i na zasilaniu sterownika, bezpośrednio na kości sterownika. Następny pomiar to czujnik położenia wału, najlepiej oscyloskopem.
Tak jak pisze przedmówca pomiar oscyloskopem na samym czujniku odpietym od wiązki. Zmierz też multimetrem piny sygnałowe na zwarcie do masy i między przewodami - wtyczka strona auta i ecu.
- czujnik (cęgi ) to sonda pojemnościowa W.N. do identyfikacji iskry 1 cylindra. - takie metody sa juz stosowane za niezbyt duże pieniądze, pozwalaja zmierzyc wszytkie parametry dynamiczne silnika. - zwykły czujnik , przetwornik piezoelektryczny za 1 zł sztuka , włozony do rury wydechowej lub karteru pozwala określić kondycję zaworów wydechowych, stan...
To jest dział gotowców po pierwsze. Taki doświadczony użytkownik i takie błędy? Wiesz jak się używa 2 piniowych czujników zasilanie przez opornik i napięcia pomiar.
takie metody nigdy nie dadzą ci odpowiedzi jaki sygnał generuje czujnik zdarza się i to często że czujnik ma prawidłowa rezystancje i wygląda na sprawny a po podłaczeniu oscyloskopu widac wyraznie że gubi sygnał np.po nagrzaniu Zgadzam się w 100%, że dopiero oscyloskop pozwoli podglądnąć jak wyglądają impulsy z czujnika, jednak pytanie było jednoznaczne...
ma dwa piny. po nagrzaniu może łapać przerwę w obwodzie. jest to możliwe. Mogę z ciekawości nagrzać do do temp 100 st. C wsadzając go do wrzatku i zrobic ponowny pomiar.
Podłącz czujnik położenia wału ze skutera za 6zł i załóż to: https://a.allegroimg.com/s720/11e58a/416...
Tak,przyczyna okazał sie pierascien z którego czyta wał korbowy,pomiar oscyloskopem mnie naprowadził na usterke
Pomiar ciśnienia w cylindrach, sprawdzenie czujnika położenia wałka rozrządu i wału, sprawdzenie ustawienia rozrządu,to na początek. podlaczalem go do komputera i nie pokazuje zadnych bledow.. Co to za komputer ?
Wizka jak najbardziej do sprawdzenia nie zaszkodzi ale o działaniu i pomiarze tego czujnika to należy troszkę doczytać.
Rozwiercone. Łepek odpadł, a wtyk wyszedł normalnie. Okazuje się, że pomiędzy złączem komputera, a wtyczką do czujnika położenia wału jest wszystko dobrze. Pomiar bezpośrednio pomiędzy pinami czujnika w komputerze wykazał również 9.8kOhm, czyli tak jak od strony wtyczki czujnika. Nie ma zatem żadnych przerw w obwodzie kabla jak i zwarć. Nie wiem natomiast...
Pomiar ciśnienia paliwa, to raz, a dwa, zmierz szczelinę pomiędzy czujnikiem położenia wału a zębami koła fonicznego
Oscyloskop i obserować kształt wyindukowanego sygnału, jak pomiar miernikiem cię nie zadowala.
W czujniku indukcyjny nie sprawdza się napięcia zasilania. Pewnie jeszcze mierzone na odpiętej kostce. Taki czujnik sprawdzisz najlepiej oscyloskopem lub w ostateczności diodą świecącą. Więcej da pomiar oporności czujnika najlepiej zmierzyć wszystko na złączu sterownika, sprawdzasz przy okazji wiązkę, niż napięcia na kostce. :)
Przemiennik elektromagnetyczny ( czujnik położenia wału ) pomiar omomierzem wartości j.w. Albo w warsztacie gdzie pośiadają oscyloskop ( pomiar w trakcie pracy ) Na początek proponuję dolać miksolu do paliwa i wyczyścić czujnik z opiłków metalu.
Najlepiej - jakbyś miał pomiar max / min i HOLD. Nie rozpinaj akku na pracującym silniku. Ze schematu wychodzi, że czujnik położenia wału ma dwustronne działanie - raz jako zapłon, a dwa jako czujnik obrotów wału. Takie "dwa w jednym". Byłbyś w stanie wyjaśnić jak to sprawdzić? Na naprawach motorów średnio się znam a terminy do serwisu są od 2 do 4...
Hi, Mysle, ze kolega Trawnik już rozwiał Twoje wątpliwości. Napięcia stałego nie masz za bardzo co tam szukać, czujnik w momencie gdy silnik pracuje wydaje z siebie kilka woltów napięcia zmiennego, z racji ze nie jest to do końca czysty sinus to niektóre woltomierze AC mogą mieć problem z poprawnym pomiarem takiego napięcia. Wymagany jest TrueRMS. M.
Witam trafił do mnie na warsztat motocykl husqvarna 125ms z poważnie pociętą instalacją. Klient mimo braku świateł stacyjki do końca jeździł na kablach poskręcanych prowizorycznie. Aktualnie motocykl pali ale gaśnie po 4sekundach. Zmierzyłem sterowanie cewki zapłonowej, i widać wygaszanie impulsów po chwili od zapalenia. Pomiar przebiegu z czujnika...
Odpiąć chłodnicę? . Zostaw ten samochód w spokoju, kompletnie nie masz rozeznania, dołożysz jeszcze roboty mechanikowi. Piszesz o jakimś silniczku krokowym który w tym samochodzie znajduje się tylko....w liczniku jako napęd wskazówki prędkościomierza i obrotomierza, masz wyraźne problemy ze zdiagnozowaniem usterki czujnika wału (pomiar oscyloskopem,...
poza sprawdzaniem rezystancji Pomiar rezystancji będzie wystarczający, tylko jednocześnie podgrzewaj go np suszarką do włosów.
Jak w lagunie II (1.8 16V, silnik F4P) dokonać pomiaru ciśnienia sprężania ? - wykręcić wszystkie świece - wkręcać kolejno manometr Odłączyć pompę paliwa ? Gdzie ? Odłączyć coś jeszcze ? Może czujnik położenia wału ? Czy pomiar wykonać tylko raz, czy np. 2x ? Jakim momentem potem dokręcić używane świece ?
Pomiar oscyloskopem robić między 21 i 22 , czy między 21 a masa i 22 a masa ?
Jeżeli autko bez problemu pracuje na benzynie to napewno nie jest to czujnik położenia wału. Problem należy szukać w instalacji gazowej
Można próbować. Nawet trzeba. Schematów dzielników częstotliwości jest w sieci mnóstwo. Nie naszą rolą jest ich szukanie, analizowanie i robienie układów. Przykład pierwszy z brzegu: [url=http://zs3.pl/poddomeny/policealna/... Ostatni schemat jest tak prosty, że aż boli. Jeden układ scalony i klika połączeń! Trzeba by...
Oporność czujnika można sprawdzić pomiędzy stykiem środkowym a masą. Nastawić miernik na sprawdzanie diod-wartość tylko w jednym kierunku. Jeżeli wartość jest stała to możemy liczyć że czujnik jest sprawny.Jeżeli wartość pomiaru jest zmienna to najprawdopodobniej czujnik jest uszkodzony.Pozdr.
Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa Odłącz wtyczkę czujnika położenia wału i zobacz jak zapala bez niego
Witam. Rozkręciłem wczoraj czujnik położenia wału korbowego (chyba o ten chodzi bo kolega wyżej napisał o czujniku wałka rozrządu?) Wygląda poprawnie , pierwszy pomiar dał 670ohn, drugi pomiar po czyszczeniu 700 ohm. książkowo powinno być 760 (temp pomiaru ok 15oC) Przy okazji spisałem sobie nr seryjny 8200439315, gdzieś znalazłem ze te numery są zamienne...
Czujnik wału orginalny GM, położenia wałka rozrządu też, pozostaje pomiar oscyloskopowy... Z tym może być problem
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Robiłeś pomiar pomiędzy 3 i 4 pinem? Czy może między 3 pinem, a masą na akumulatorze?
Wie na podstawie pomiaru przyspieszenia kątowego wału korbowego, pomaga mu w tym czujnik położenia wałka rozrządu, pełniacy tu role czujnika rozróżniającego cylindry.
Witam. Szukam oscyloskopu do ok. 1000zł do zastosowań w samochodówce. Chodzi mi głównie o podstawowe pomiary jak sonda lambda, czujnik położenia wału itd. Najlepiej żeby to był sprzęt nowy. Patrząc po cenach Fluke'a w tej cenie szału nie będzie ale myślę, że coś doradzicie. Mam poważne wątpliwości czy w takim budżecie - 1k PLN uda Ci się kupić oscyloskop...
W silniku tego motocykla powinien znajdować się czujnik biegu jałowego współpracujący z wałkiem krzywkowym skrzyni biegów. Czujnik może mieć tylko styk do wskaźnika luzu, albo niepełną ilość styków lub przewodów do ograniczania mocy na niskich biegach. Nowsze modele na pewno mają czujnik z wtyczką i 7 przewodami, do wskaźnika biegów. Zamiast kombinacji...
tak jak kolega wyżej obstawiam czujnik położenia wału najlepiej by było podłączyć kompa jak nie odpala i podejrzeć czy widzi obroty wału ,a jak nie zdemontuj czujnik i pomiar rezystancji i podgrzać go i obserwować czy nie rozłącza .
W zależności jaki AVR chcesz użyć można to zrobić w większym lub mniejszym stopniu sprzętowo. Wersja głównie softwarowa to - podłącz wyjście z czujnika pod pin interrupt, Odpal jeden timer ogólny do zliczania czasu, w celu pomiaru odstępów pomiędzy impulsami. Odpal drugi timer, który ustawiasz na nieco mniej niż dwukrotność odstępu pomiędzy poprzednimi...
Słuchajcie ten system jest trochę inny od standardowych. Na cewce przekaźnika pompy paliwa i plusa wtryskiwaczy na sztywno zapięta jest masa a sterownik podaje plusa. Pierwsze pięć błędów jest skutkiem jego zaniku. Reszta pojawia się w tym samym czasie. Gdyby nie ta reszta to postawiłbym na czujnik położenia wału (choć kable przedzwonione a oporność...
Trochę mało. Ale taki pomiar możesz sobie o kant i tak dalej. Należy zobaczyć jaki jest sygnał z tego czujnika.
jest to standardowy czujnik do pomiaru prędkości obrotowej silnika i położenia wału korbowego w samochodach. Koło foniczne to obracająca sie tarcza pod czujnikiem z zębami (jest ich60 a 2 zęby brakują w celu detekcji położenia wału) tu jest opisany między innymi taki czujnik: http://www.auto-online.pl/elektron/silni... modelautaniegraroli,...
Nie pamiętam dokładnie, ale chyba komunikat był : 2045 brak ciągłości, czujnik wału korbowego. Czujnik jest na dwa piny, przy pomiarze we wtyczce nie pokazuje żadnego napięcia. Czujnik nowy firmy hella.
Dodam tyle: Podczas pierwszego pomiaru oscyloskopem wystąpił błąd. Sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu był nieprawidłowy. Oscyloskop miałem nieuziemiony i wdarł się "bubel". Drugi pomiar jest całkiem inny, ale wychodzi na to, że poprawny i że rozrząd też jest ok. Na wału rozrządu jest jeden ząb, przebiega przed czujnikiem 10 stopni po GMP. Rozrząd...
Końcówki zaizoluj ,to czujnik położenia wału. Wymień czujnik temperatury silnika ten od ECU,jest poniżej niebieski 2 piny,prawdopodobnie on fałszuje pomiar i są "cuda" z obrotami i mieszanką.Częsta usterka.
Dzięki za radę!.. Przewody sprawdzone,suche i nie ma z nimi problemu (jak na dzień dzisiejszy). Przeczyściłem przepustnice..nic ni dało. Ale porada dla tych którzy będą mieli podobny problem. Wymontowałem czujnik położenia wału i dokonałem pomiaru multimetrem rezystancji cewki (tylko 2 przewody). Rezystancja wskazana przez multimetr okazała się być...
Wyciągnij czujnik położenia wału sprawdź oporność jak będzie zimny a następnie podgrzej do 90 stopni i ponownie pomiar. A jak nie to sprawdzi podczas pracy silnika który czujnik źle mierzy obroty. Starka ma podgląd elementów.
Rozrząd na łańcuchu też potrafi się przestawić z powodu rozciągnięcia się łańcucha. Odczyt błędów to wszystko co mogli zrobić? Prawidłowa diagnostyka to odczyt parametrów. A żeby zrobić porządna diagnostykę to byle czym się nie robi. Najlepiej dedykowany diagnoskop. ECU ma głupie błędy, może instalacja jest zamoczona i zaczyna dogorywać? Aku coś szybko...
...a reszta silnika i osprzętu? Wtrysk pośredni, aby miał sens, wymaga specyficznego ukształtowania komory spalania i denka tłoka. Dawkować paliwo jedynie w oparciu o kąt otwarcia przepustnicy można tylko w silniku pracującym ze stałym obciążeniem. Najprostszy system do wtrysku pośredniego wymaga czujnika kąta otwarcia przepustnicy (TPS) oraz czujnika...
Na kilkanaście prób palenia przy mechaniku 2 razy nie zapalił. Nie załączył się przekaźnik (sprawny) pompy paliwa i brak iskry na świecy. Nim mechanik podłączył skaner by coś sprawdzić... Auto odpaliło. Zgodziłem się na wymianę czujnika wału. Napiszę co dało. (at)kr8th Skoro masz kolorowe dymy to coś silnik nie teges plus inne problemy. Zacząłbym u...
N108 reguluje kąt wtrysku. Pomiaru dokonuje komputer na podstawie odczytu sygnałów z czujnika położenia wału korbowego i czujnika wzniosu iglicy wtryskiwacza. Co do twojego problemu, w LT-ku był montowany silnik AGX 102PS i do 1/99 miał kąt wtrysku 0,35 , co w twoim przypadku poprawiło prace silnika, sprawdź, czy masz oryginalny silnik, chociaż mogli...
Czujnik położenia wału korbowego (przy kole pasowym) odpowiada również za generowanie iskry - więc raczej sprawny. Pomiar rezystancji wtryskiwacza - jak najbardziej, jednak to tylko pomiar cewki. Wtryskiwacz może być mechanicznie zablokowany lub zapchany. W ramach testu można go na krótko do zasilania podłączyć i zobaczyć, czy żyje.
Jak już to rezystancja, ale pomiar tej wartości za dużo nie wnosi trzeba sprawdzić najlepiej oscyloskopem czy generowane są impulsy podczas kręcenia rozrusznikiem.
https://obrazki.elektroda.pl/7737928200_... Zaczynam się skłaniać co do tego że problem leży w sterowniku silnika. Pojawiło się ciekawych informacji. Zrobiłem pomiar natężenia prądu pompy paliwa w trakcie sterowania wtryskiwaczami pojawia się nagły wzrost natężenia prądu zdjęcie nr 2 ,gdy przełączę na lpg wtryski przestają być sterowane...
To zostały jeszcze cewki, czujnik położenia wału, wtryski, pompa i regulator ciśnienia paliwa oraz pomiar ciśnienia sprężania. jzwanski twój problem wcale nie jest taki sam, bo zaczyna szarpać na wysokich obrotach, a u Autora tematu szarpie na wolnych. Więc u Autora skupiłbym się na cewkach i kompresji silnika, natomiast u Ciebie na czujniku położenia...
Witam miałem podobny problem w mojej astrze lecz w mojej to był uszkodzony czujnik położenia wału więc mógł byś go sprawdzić
witam miałem taki przypadek w vw golf III 1.9tdi afn ale przyczyną fatalnego rozruchu nie był żaden czujnik tempertury, uszkodzony rozrusznik , słabe sprężanie itp tylko czujnik położenia wału (przetwornik magnetyczny na wale) jego rezystancja wenętrzna to przedział 800-1200Ω na zimnym silniku po rozgrzaniu nieco wzrasta a minimalne napięcie do...
podjedz na bylejaki warsztat i popros o sprawdzenie akumulatora przyrzadem do tego dedykowanym, stracisz max 20zl, wazne akumulator jest pod nogami w kabinie pod zaslepka i pomiar ma byc wykonany na jego klemach. W niektorych autach ze S&S przy padaniu akumulatora dzieje sie podobne cuda, a na zwyklym mierniku nie wychwycisz
skoro skład spalin jest właściwy to regulacja lambda również . dlaczego uważasz że lambda źle pracuje ? dla mnie wygląda ok . sprawdzałeś ciśnienie i wydajność pompy paliwa pod obciążeniem ? jak wyglądają przewody - pomiar ? , kopułka , palec , energia iskry? jeszcze jedno, czujnik położenia wału - jeśli będzie generował niewłaściwy sygnał sterownik...
Miałem bardzo podobną usterkę. Samochód gasł albo sporadycznie nie dawał się uruchomić. Gdy zgasł z ponownym uruchomieniem trzeba było odczekać ok. 15 minut. Padnięty okazał się czujnik położenia wału korbowego. Przy pomiarze omomierzem raz wykazywał przejście, a raz nie (szczególnie gdy trochę popukało się w niego albo pościskało).
Czujnik położenia wału wymieniłem brak zmian. Pomierzyłem napięcia na czujniku temperatury (pomiar między przewodem a masą) i tak Czujnik zamontowany silnik zimny wej 2,2V wyj 0,1V samochód chodził do rozgrzania (pierwsza kreska na wskaźniku czyli około 50°) napięcie bez zmian po wyłączaniu i ponownej próbie napięcie wej 4,2V wyj 0,1v i nie odpalił...
Rzeczywiście coś jakby się działo z czujnikiem położenia wału , po pierwsze sygnał z oscyloskopu zakłócony ,po odpięciu czujnika auto dalej pali (tak samo ciężko )- czy to normalne , czy może coś zakłócać sygnał ze pomiar oscyloskopem przy samym czujniku jest zafałszowany ,czy moge puścić przewody bezpośrednio do kompa żeby wyeliminować zakłócenia w...
Witam. Kilka dni temu przyjechałem pod dom, zostawiłem corse na parę godzin przed posesją, potem już nie odpaliła. Brak iskry i pompa nie pracuje. Postawiłem na uszkodzony czujnik położenia wału. Rozpiołem 3 pinową wtyczkę od czujnika i dokonałem pomiaru. Brak rezystancji. Czy to by wskazywało na jego usterkę? Co jeszcze sprawdzić? Mam jeszcze jedno...
a jak sprawdzic czujnik wału ? Wprowadzenie Czujnik położenia wału korbowego (CKP) jest kluczowym elementem systemu sterowania silnikiem, który dostarcza informacji o pozycji wału korbowego do jednostki sterującej silnikiem (ECU). Uszkodzenie tego czujnika może prowadzić do problemów z uruchomieniem silnika, nierówną pracą na biegu jałowym, a nawet...
Spójrz w infotecha lub Autodatę sa rozpisane czujniki i sposób pomiaru Mówisz że nie masz iskry kontrolka immo gaśnie? Zasilania dochodzą do cewki? bezpieczniki ok? posprawdzaj i napisz co ustaliłeś
Bez większych ingerencki możesz wykorzystać czujnik ABS , czujnik prędkości pojazdu montowany na skrzyni biegów z reguły w miejscu wyjścia linki (lub zamiast niej) i najprostsza metoda - każde auto z silnikiem benzynowym a i większość nowoczesnych diesli ma czujnik położenia wału korbowego. Czujnik ten jest z reguły umieszczony w okolicach koła zamachowego...
(...) stoi w miejscu. Co do określonych warunków wydaje mi się, że zimą jest łagodniej. Jeśli chodzi o wiązkę to próbowałem w wielu miejscach nią ruszać, szarpać, stukać w różne przekaźniki i nie wywoływało to problemu. Zapomniałem dodać jednej ważnej rzeczy- gdy samochód zgaśnie, to odpala bezproblemowo. Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
(...) wcześniej MAP sensora i czujnik położenia wału korbowego na nowe OE i bez zmian Dodano po 7 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik prosi o pełny schemat elektryczny sterownika Continental SID310 (z dokładnym opisem pinów i sposobem generowania napięcia referencyjnego 5 V), a także o analizę niskiego napięcia (ok. 2,1–2,3 V) na linii zasilania...
Mnie interesuje tylko motoryzacja. Takie czujniki można spotkać w samochodach marki BMW. Jak to działa. Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik jest zainteresowany zastosowaniem czujników indukcyjno-fazowych w motoryzacji, szczególnie w samochodach marki BMW. Pyta o zasadę działania tych czujników w kontekście motoryzacyjnym. Bezpośrednia odpowiedź...
Na pewno czujnik Halla prościej. Ale nie to, że kontaktronu nie da się użyć, zwłaszcza przy dużych kołach. Zakładając koło 26" i Vmax=55km/h daje nam to ok. 8 obr/s czyli 125ms. Drgania kontaktronu raczej nie trwają 100ms, czyli niewielki zapas jest, wystarczy odpowiednio podejść. Po wykryciu zwarcia kontaktronu trzeba odczekać ok 80-100ms i upewnić...
Witam! Tak jak pisałem w pierwszej kolejności sprawdź czujnik położenia wału, nie jestem mechanikiem ale tak zrobiłem. Też nie miałem iskry. Musisz dostać się pod auto za kołem przednim od strony pasażera masz nad lub w misce, już nie pamiętam wtyczkę. Rozpinasz wykręcasz czujnik i robisz pomiar. Czujnik wyposażony w dwa piny mierzysz omomierzem jak...
dzięki za podpowiedzi uszkodzony okazał się wirnik rozrusznika który delikatnie iskrzył na komutatorze i wprowadzał zakłócenia do czujnika położenia wału i sterownik wariował wymiana wirnika usunęła uszkodzenie.jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.przy pomiarze uzwojeń wirnika okazało się że zwarte są dwa uzwojenia i stąd iskrzenie
Sprawdź czujnik położenia wału, powinien mieć 200 do 800 om, w trakcie pomiaru ruszaj przewodem, zobacz czy nie ma wpływu na opór (czasem przewód w środku pęka). Sprawdź też rozdzielacz zapłonu, często się wypala węgiel w nim
Oczywiście brak możliwości opisu pomiaru bez wcześniejszego rozeznania w sytuacji możliwości pomiaru. Wymagany rys lub zdjęcie. Możesz zrobić to dokonując pomiaru czujnikiem zegarowym znając dokładne średnice czopów na wysokość położenia tych czopów, stosując nie magnetyczną podstawkę do czujnika na płycie ślusarskiej lub pomiarowej. Oraz bazując na...
Brak iskry bezpieczniki=>dobre. przekaźniki=>dobre. entralka od benzyna/gaz=>brak reakcji(telefon i trucie d*** ludziom) cewka=>brak iskry=>forum=>czujnik położenia wału=>miernik w rękę -pin 1-2 (~630ohm) -pin 1-3 (~1700ohm) -pin 2-3 ( brak) kolejny pomiar niedziela :-( -1-2: brak -1-3: 1700 -2-3 brak ------------- -1-2 630 -1-3 brak -2-3 brak Mechanik...
Koledzy dzięki za pomoc. Problem został rozwiązany. W pierwszym poście napisałem że czujnik położenia wału korbowego jest OK i faktycznie był OK ale podczas pomiaru rezystancji miernikiem natomiast po wymontowaniu okazało się że jest uszkodzony a w miejscu uszkodzenia nazbierało się opiłków. Po wymianie czujnika Mondeo pali na dotyk. Dzięki i Pozdrawiam...
Witam .Panowie Mam taka zagwozdkę volvo S40 1.8 i 16v . z pod czujnika wałka rozrządu ciekł olej, wyjąłem czujnik uszczelniłem silnik odpalał po godzinie silnik w czasie jazdy zgasł sekundy przed zapaliła sie kontrolka błąd sterownika sielnika . próba odpalenia nic nie dała, pod maska zaczą tykać przekaźnik od pompy paliwa imo wyłącza sie bez problemu...
Skupiłbym się na pomiarze obrotów, bo bez tego parametru nie wiem czy jest sens dalej sprawdzać osprzęt. Zwykle jak czujnik położenia wału padnie to jest odwrotna sytuacja nie widzi obrotów silnika i gubi zapłony albo nie odpala wcale, ale jeszcze nie widziałem, żeby sterownik widział obroty stojącego silnika. Może jednak zwarcie albo sam sterownik...
Sorki,nie wyjaśniłem się jasno,pisząc,o podawaniu napięcia na 18 nóżkę komputera.Oczywiście miałem na myśli pomiar miernikiem i powinienem napisać,że należy + miernika podpiąć na zacisk + akumulatora,a - miernika na 18 nóżkę komputera.Wówczas wykluczymy awarię komputera i czujnika położenia wału korbowego.Jeżeli będzie napięcie na mierniku,należy skupić...
Czujnik położenia wału masz do wymiany. Usterka będzie się pogłębiać, aż w końcu w ogóle nie uruchomisz silnika. Przed wymianą sprawdź dokładnie wiązkę do czujnika. Gdzie znajduje sie ten czujnik w tym silniku? Jakie wartisci powinien miec sprawny podczas pomiaru?
Tylko w moim przypadku te przelewy po 5 minutach pracy rozgrzanego silnika wynoszą pomiędzy 40-50ml. https://obrazki.elektroda.pl/7048794700_... Auto trafiło do lokalnego warsztatu, skąd odebrałem je na drugi dzień ponieważ nic przy nim nie robiono. Szef warsztatu stwierdził, że auto odpala, nie kopci, przyspiesza równo więc nie ma...
Witam, mam audi A6 2,6 V6 96 rok, problem jest taki że auto nie odpala, podczas kręcenia nie mam iskry, oraz brak zasilania na wtryski. Jedyny błąd jaki mi się pojawia to 00513 Czujnik położenia wału - brak sygnału. Czujnik jest sprawny ma 1kOhm oporności. Mierzyłem napięcie generowane przez czujnik podczas rozruchu i nie przekroczyło ono 0,3V co wydaje...
Ale to jest wartosć przy pierwszym kręceniu, czy już jak samochód odpala? Pomiar dokonywany był podczas kręcenia rozrusznikiem z odpiętym czujnikiem położenia wału, samochód nie zapalał. Próby były 2 z odstępami po ok 15min, wątpię tylko w jakość przyrządu pomiarowego Yato z allegro ale na szybko nie miałem dostępu do innego. Jeśli pomiar wykonałem...
witam jestem posiadaczem audi a6c5 2.4b + gaz v6 1999r 165km automat i mam taki problem, pomiędzy 50km a 60kam jest duże szarpanie i tylko pomiędzy tą prędkością i nie ma różnicy czy na benzynie czy gazie. ora pokazuję się błąd sąda 1 pierwszy żąd i czujnik G28, ale jak mechanik podmienił sąde też pokazywało ten błąd i czujnik jest nowy założony. (at)ElektrodaBot...
Witam. Uzywalem wyszukiwarki, lecz nie znalazlem tego co potrzebuje, mianowicie : Obrotomierz nie dzia, wymienilem go, nadal nie chodzi. Wyjalem czujnik polozenia walu, przeczyscilem bo jak sie dowiedzialem, mogl byc zabrudzony, nadal nie chodzi. Chcialbym sprawdzic miernikiem czy w ogole on jest sprawny, czy moze to gdzies przewod jakis... ?? Powiedzcie...
Witam. Tak jak w temacie, mam problem z błędami: 34 - czujnik wzniosu igły na pierwszym wtryskiwaczu 47 - czujnik położenia wału korbowego. Przydały by się normy rezystancji oraz sposób pomiaru. Jutro do tego sprawdzę jeszcze przepływkę, ale tu parametry już znalazłem:) Problem polega na tym, że zapala się check engine i co za tym idzie autko traci...
No właśnie posługuję się programem esi tronic i nie wiem czy znajdę tam parametry napięć jakie powinny być na kostkach tych czujników. Wiem że np. są wartości aktualne przepustnicy i żądane. ale muszę popatrzeć czy coś będzie z tymi czujnikami do podglądu. Popatrzę z tym oscyloskopem. A nie wiecie jakie silnik dci powinien mieć napięcia, może ktoś sprawdzał...
Tak jak koledzy napisali wyżej. Podstaw jeszcze raz czujnik położenia wału na pewny. Najczęściej ulega uszkodzeniu przewód do niego, pracuje w bardzo trudnych warunkach ze względu na prowadzenie kabla. Dla pewności proponuję pomiar rezystancji na wtyczce (wypiętej). Prawidłowa wartość to około 530 ohm. Jeśli będzie znacznie więcej - 100% wadliwy. Powyżej...
Witam ,najpierw ciśnienie paliwa ,Działanie Pojemnik wyparny wyposażony jest w zawór elektromagnetyczny oczyszczania. Zespół sterowania włącza lub wyłącza solenoid. Reguluje to ilość pary wprowadzanej do kolektora wlotowego. lub Czujnik położenia przepustnicy mierzy kąt wału przepustnicy przy użyciu potencjometru. Czujnik zwraca sygnał proporcjonalny...
Witam. Od jakiegoś czasu walczę z samochodem marki FIAT PUNTO 1.2 8V 2004 rocznik. Problem polega na tym, że posiada on bardzo nie równe obroty na biegu jałowym gdy silnik jest rozgrzany. Problem występuje na LPG jak i na benzynie. Denerwuje to bardzo podczas postoju chociażby w korku czy przy sygnalizacji świetlnej. Do tej pory wymieniłem: -Przewody...
Na forum było już wiele projektów konstrukcji i tematów z wiązanych z komuterem spalania. Mi chodzi ogólnie o sposoby/metody pomiarów. Ogólnie podsumowując droge i prędkość można uzyskać z czujnika prędkości umieszczonego przy skrzyni biegów jeśli takiego czujnika nie ma można założyć Hallotron na linke prędkościomierza. Obroty można z czytać z czujnika...
Witam, mam taki problem z moim Chryslerem Voyageren 2003 2.8 crd, Otóż po wymianie silnika (sam słupek) auto nie chce zapalić , na chwilę zapała ( ok 2 sek) i gaśnie lecz kiedy przetrzymam gaz i zrobię szybki start bez czekania na świece i pompę udaje się go odpalić . Potem auto już jeździ normalnie. Problem ten występuje przy zimnym i ciepłym silniku....
Nie wiem czy masz tam tylko czujnik Halla w aparacie (czujnik położenia wałka) czy masz dodatkowo czujnik położenia wału - warto sprawdzić jego/ich działanie (oscyloskop). Nie ma tam ani Halla, ani czujnika wału, to zapłon EZF-i, z cewką impulsatora w aparacie zapłonowym. Manometr podłączony poprzez trójnik do zasilania monowtrysku, ma być mniej więcej...
Dzięki miniu1 za podpowiedzi, słyszałem o czujniku położenia wału ale objawy dziwne jak na niego. KarizmoGSM jakbym chciał wstawić do kogoś to bym wstawił a nie tutaj szukał rad. "miał narzędzia" tzn co? zegar do pomiaru ciśnienia, mam zmierzę ale stawiam kratę że to nie to
Wielkie dzięki za schematy, tylko jest mały problem, że nie mam oscyloskopu :( popytam jeszcze znajomych, ale może być problem. Myślisz że komp podaje zły sygnał?Tylko zastanawia mnie czemu raz podawałby dobry a raz zły...może jakieś przebicie?Tylko zastanawiam się nad tym poziomem sygnału jak zapala to będzie dobry więc nic nie stwierdzę, a jak nie...
Witam. Mam problem jak w temacie. Kąt wg odczytu z komputera jak i z lampy stroboskopowej potrafi dojść do 20 stopni (opóźniony), a powinien być w granicach 10 stopni (wyprzedzony) na biegu jałowym. Objawem w użytkowaniu jest problem z odpalaniem, szarpanie. Środkem "zaleczającym" jest zmniejszenie szczelin na świecach do 0,4mm. Co zrobiłem: Napięcie...
Led (+) do akumulatora (-) najpierw pin 10 później 12 edis i jak pisałem na 10 miga na 12 nie - wtyczka z cewki wyjęta. Dorwałem się jeszcze do czujnika położenia wału. Dokładnie go przeczyściłem na zewnatrz, natępnie styki i dokonałem pomiaru. Na sucho ma jednak 256Ω przy zbliżaniu potrafi zewrzeć. W instrukcjach pisze, że powinien mieć 200-450Ω...
Przyjrzał bym sie bliżej czujnikowi położenia wału korbowego, pomiar oscyloskopem wskazany.
DriverMSG Pomiaru cylindrów nie robiłem, a na diagnostyce nie byłem. Wolę najpierw sam trochę zdiagnozować w czym problem nim pojadę do mechanika. Również też uważam, że nie wszystko komputer pokaże . Filtr paliwa był wymieniany jakieś 20 tysięcy km. Jeśli chodzi o układ zapłonowy to sytuacja wygląda tak, Zrobiłem test tak zwanej "mgiełki" , spryskałem...
jaśniej proszę z tą ignorancją... Poczyta Pan (georgesgr) z "PSA" zasadę działania tranzystora (zasada działania czujnika ciśnienia paliwa). Ma jakąś "podstawową" oporność, która zmienia się pod wpływem ciśnienia paliwa (wzmocnienie/zmniejszenie sygnału elektrycznego) i tak podaje dalej "sygnał" do kalkulatora (jakiegoś sterownika), który wylicza jak...
Witam! Mam ogromny problem z peugeotem 406 coupe 2.0 16v. Mianowicie wariuje mi elektryka silnika tj po przyłożeniu miernika do akumulatora wskazuje on różne wartości: od 14,4 do 1,5v po czym auto gaśnie . Skoki są różne... Alternator jak i wiązki są sprawne. Aku wymieniony na nowy marki centra futura. Trzech elektryków, którzy uznawani są za jednych...
passat czujnika położenia wału demontaż czujnika położenia wału impulsu czujnika położenia wału
hulajnoga xiaomi przycisk arduino przycisk funkcji focus klimatyzacji
kluczyk kodowanie ascom zasilacz
Ariston FAST EVO, NEXT EVO – lokalizacja baterii do zapalarki, wymiana R20/R6, kasetka pod obudową Audacity – nagrywanie dźwięku z zewnętrznego źródła, interfejsy USB, ustawienia Windows 11