Podłącz czujnik położenia wału ze skutera za 6zł... Kondycjonowanie sygnału z takiego czujnika nie jest takie proste. Chociaż na potrzeby tylko pomiaru prędkości obrotowej w zasadzie jest.. Ale taki czujnik jest duży. Wprowadza opóźnienie fazowe. Najlepszym tutaj rozwiązaniem może być liniowy czujnik Halla z wstępnym polem magnetycznym z tyłu wykrywający...
Nie ma żadnych napięć. Czujnik generuje sam sinusoidę AC. Potrzebny ci oscyloskop by sprawdzić sygnał. MOŻE, ale tego nie wiem na pewno,ECM generuje jakiś bias voltage do kontroli obwodu . Wtedy można by sprawdzić czy wiązka ok. A jak chcesz mieć pewność to :oscyloskop,odczyt błędu,pomiar wiązki. Dodano po 58 No i pomiar samego czujnika multimetrem.
Tak jak pisze przedmówca pomiar oscyloskopem na samym czujniku odpietym od wiązki. Zmierz też multimetrem piny sygnałowe na zwarcie do masy i między przewodami - wtyczka strona auta i ecu.
- czujnik (cęgi ) to sonda pojemnościowa W.N. do identyfikacji iskry 1 cylindra. - takie metody sa juz stosowane za niezbyt duże pieniądze, pozwalaja zmierzyc wszytkie parametry dynamiczne silnika. - zwykły czujnik , przetwornik piezoelektryczny za 1 zł sztuka , włozony do rury wydechowej lub karteru pozwala określić kondycję zaworów wydechowych, stan...
Na pewno czujnik Halla prościej. Ale nie to, że kontaktronu nie da się użyć, zwłaszcza przy dużych kołach. Zakładając koło 26" i Vmax=55km/h daje nam to ok. 8 obr/s czyli 125ms. Drgania kontaktronu raczej nie trwają 100ms, czyli niewielki zapas jest, wystarczy odpowiednio podejść. Po wykryciu zwarcia kontaktronu trzeba odczekać ok 80-100ms i upewnić...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
W czujniku indukcyjny nie sprawdza się napięcia zasilania. Pewnie jeszcze mierzone na odpiętej kostce. Taki czujnik sprawdzisz najlepiej oscyloskopem lub w ostateczności diodą świecącą. Więcej da pomiar oporności czujnika najlepiej zmierzyć wszystko na złączu sterownika, sprawdzasz przy okazji wiązkę, niż napięcia na kostce. :)
https://obrazki.elektroda.pl/7737928200_... Zaczynam się skłaniać co do tego że problem leży w sterowniku silnika. Pojawiło się ciekawych informacji. Zrobiłem pomiar natężenia prądu pompy paliwa w trakcie sterowania wtryskiwaczami pojawia się nagły wzrost natężenia prądu zdjęcie nr 2 ,gdy przełączę na lpg wtryski przestają być sterowane...
(...) stoi w miejscu. Co do określonych warunków wydaje mi się, że zimą jest łagodniej. Jeśli chodzi o wiązkę to próbowałem w wielu miejscach nią ruszać, szarpać, stukać w różne przekaźniki i nie wywoływało to problemu. Zapomniałem dodać jednej ważnej rzeczy- gdy samochód zgaśnie, to odpala bezproblemowo. Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Witam wszystkich, Mam problem ze swoim samochodem, zgasł mi w czasie jazdy i juz nie chce odpalić. 5 km wcześniej było szarpnięcie, jakby na chwile zabrakło zapłonu ale jechał dalej. Później pojawiło się szarpanie >3500 obr/min i zdechło. Zgodnie z instrukcją serwisową przejrzałem kilka punktów potencjalnie odpowiedzialnych za taki stan rzeczy i zatrzymałem...
witam jestem posiadaczem audi a6c5 2.4b + gaz v6 1999r 165km automat i mam taki problem, pomiędzy 50km a 60kam jest duże szarpanie i tylko pomiędzy tą prędkością i nie ma różnicy czy na benzynie czy gazie. ora pokazuję się błąd sąda 1 pierwszy żąd i czujnik G28, ale jak mechanik podmienił sąde też pokazywało ten błąd i czujnik jest nowy założony. (at)ElektrodaBot...
(...) wcześniej MAP sensora i czujnik położenia wału korbowego na nowe OE i bez zmian Dodano po 7 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik prosi o pełny schemat elektryczny sterownika Continental SID310 (z dokładnym opisem pinów i sposobem generowania napięcia referencyjnego 5 V), a także o analizę niskiego napięcia (ok. 2,1–2,3 V) na linii zasilania...
audi 2.0 tdi 2019 Rozrzad ustawienie rozrzadu silnika DFB brak znaczka na kole.Witam moze ktos pomoc ,jak ustawic rozrzad . (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Chcesz ustawić rozrząd w silniku Audi 2.0 TDI z 2019 r. (kod silnika DFB), ale na kole pasowym wału korbowego nie ma widocznego oznaczenia rozrządu. Przykładowe odpowiedzi zarówno...
Mnie interesuje tylko motoryzacja. Takie czujniki można spotkać w samochodach marki BMW. Jak to działa. Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik jest zainteresowany zastosowaniem czujników indukcyjno-fazowych w motoryzacji, szczególnie w samochodach marki BMW. Pyta o zasadę działania tych czujników w kontekście motoryzacyjnym. Bezpośrednia odpowiedź...
Rozwiercone. Łepek odpadł, a wtyk wyszedł normalnie. Okazuje się, że pomiędzy złączem komputera, a wtyczką do czujnika położenia wału jest wszystko dobrze. Pomiar bezpośrednio pomiędzy pinami czujnika w komputerze wykazał również 9.8kOhm, czyli tak jak od strony wtyczki czujnika. Nie ma zatem żadnych przerw w obwodzie kabla jak i zwarć. Nie wiem natomiast...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
a jak sprawdzic czujnik wału ? Wprowadzenie Czujnik położenia wału korbowego (CKP) jest kluczowym elementem systemu sterowania silnikiem, który dostarcza informacji o pozycji wału korbowego do jednostki sterującej silnikiem (ECU). Uszkodzenie tego czujnika może prowadzić do problemów z uruchomieniem silnika, nierówną pracą na biegu jałowym, a nawet...
takie metody nigdy nie dadzą ci odpowiedzi jaki sygnał generuje czujnik zdarza się i to często że czujnik ma prawidłowa rezystancje i wygląda na sprawny a po podłaczeniu oscyloskopu widac wyraznie że gubi sygnał np.po nagrzaniu Zgadzam się w 100%, że dopiero oscyloskop pozwoli podglądnąć jak wyglądają impulsy z czujnika, jednak pytanie było jednoznaczne...
https://obrazki.elektroda.pl/2536197300_... Silniki synchroniczne, a zwłaszcza silniki krokowe i silniki z magnesem stałym, coraz częściej stosuje się do sterowania w systemach, w których wymagana jest nie tylko precyzja, ale też wysoka wydajność i wyjątkowa sprawność energetyczna. Obecna technologia sterowania silnikiem obejmuje zastosowanie...
Dobra, jeśli chodzi o moje audi; wstawiłem do gazownika, ustaliliśmy aby zrobili tak aby audi jeździło na LPG. Bo jakby nie patrzeć (nie znam się do końca) to na tym kwadraciku w środku auta (przełączniku), wszystko znikło nawet czerwona dioda się nie świeciła. Ale nie ględzę. Auto odebrane. Wymienione filtry, ustawione parametry i gra. Znaczy się auto...
poza sprawdzaniem rezystancji Pomiar rezystancji będzie wystarczający, tylko jednocześnie podgrzewaj go np suszarką do włosów.
Zastanawiam się jak w miarę prosto obsłużyć czujnik położenia wału korbowego - jest to czujnik 36-1 czyli 35 zębów (impulsow) i przerwa robiąca za sygnał indeksu. Na tej podstawie trzeba odliczać bieżący kąt położenia wału i generować sygnału dla zapłonu, oraz liczyć obroty (rpm). Zakres obrotów to od 600 do ok 5000 czyli ok. 3kHz.
podjedz na bylejaki warsztat i popros o sprawdzenie akumulatora przyrzadem do tego dedykowanym, stracisz max 20zl, wazne akumulator jest pod nogami w kabinie pod zaslepka i pomiar ma byc wykonany na jego klemach. W niektorych autach ze S&S przy padaniu akumulatora dzieje sie podobne cuda, a na zwyklym mierniku nie wychwycisz
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Dodam tyle: Podczas pierwszego pomiaru oscyloskopem wystąpił błąd. Sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu był nieprawidłowy. Oscyloskop miałem nieuziemiony i wdarł się "bubel". Drugi pomiar jest całkiem inny, ale wychodzi na to, że poprawny i że rozrząd też jest ok. Na wału rozrządu jest jeden ząb, przebiega przed czujnikiem 10 stopni po GMP. Rozrząd...
Witam znalazłem problem w swojej 110 nie miał iskiry odkrecielm dekiel od magneta i czynik położenia wału był za daleko. Pytanie jaki ma być odstep czujnika od wału??
Witam. Gdzie jest czujnik położenia wału w leonie 1.6 16V BCB,ten problem był już pewnie poruszany ale nie znalazłem informacji.
(-) Na Op-Comie widzę teraz że ciśnienie się ładnie buduje przy kręceniu (z 2 do ponad 30 MPa gdzie oczekiwana wartosc to 30) - ale powoli spada. Którędy może uciekać - nie wiem. (Czujnika na railu nie udało mi się wykręcić) Po za tym on powinien zaskakiwać nawet gdyby cisnienie uciekało - zgadza się? Przy kręceniu widzę obroty na poziomie 150-200rpm...
...a reszta silnika i osprzętu? Wtrysk pośredni, aby miał sens, wymaga specyficznego ukształtowania komory spalania i denka tłoka. Dawkować paliwo jedynie w oparciu o kąt otwarcia przepustnicy można tylko w silniku pracującym ze stałym obciążeniem. Najprostszy system do wtrysku pośredniego wymaga czujnika kąta otwarcia przepustnicy (TPS) oraz czujnika...
Dobry wieczór, od kilku dni mam problem z Oplem Corsą C1.0 43 kW, Z10XE, 2003, 190 000 km. 1. Objaw 1 (9 dni temu): Dławienie silnika podczas ruszania ze świateł (ale nie przygasanie), opóźniona reakcja na pedał gazu, przy 90 km/h i próbie przyśpieszenia brak mocy, wibracje auta, lekki kangur. Brak check engine. Metodą gaz hamulec wystukany błąd P0130....
Same sygnały oscyloskopu z czujników wałka i wału nic mu nie dadzą. Musi posiadać dodatkowo sygnał wzorcowy. Jeśli go nie posiada to może go uratować pomiar przy pomocy dwóch sond prądowych do oscyloskopu wpiętych odpowiednio w przewód prądowy do rozrusznika i pod zasilanie wtryskiwaczy, wtedy będzie widział czy "piki" prądowe pokrywają się.
Udało mi się zdobyć wartość rezystancji czujnika położenia wału z książki serwisowej fiata. Wynosi ona 1134 -1386 Ω w temperaturze 20 stopni. Dzisiaj kupiłem czujnik i jak go jutro wymienię poinformuje o wynikach.
Robiłeś pomiar pomiędzy 3 i 4 pinem? Czy może między 3 pinem, a masą na akumulatorze?
Witam, mam audi A6 2,6 V6 96 rok, problem jest taki że auto nie odpala, podczas kręcenia nie mam iskry, oraz brak zasilania na wtryski. Jedyny błąd jaki mi się pojawia to 00513 Czujnik położenia wału - brak sygnału. Czujnik jest sprawny ma 1kOhm oporności. Mierzyłem napięcie generowane przez czujnik podczas rozruchu i nie przekroczyło ono 0,3V co wydaje...
Witam trafił do mnie na warsztat motocykl husqvarna 125ms z poważnie pociętą instalacją. Klient mimo braku świateł stacyjki do końca jeździł na kablach poskręcanych prowizorycznie. Aktualnie motocykl pali ale gaśnie po 4sekundach. Zmierzyłem sterowanie cewki zapłonowej, i widać wygaszanie impulsów po chwili od zapalenia. Pomiar przebiegu z czujnika...
Brak iskry bezpieczniki=>dobre. przekaźniki=>dobre. entralka od benzyna/gaz=>brak reakcji(telefon i trucie d*** ludziom) cewka=>brak iskry=>forum=>czujnik położenia wału=>miernik w rękę -pin 1-2 (~630ohm) -pin 1-3 (~1700ohm) -pin 2-3 ( brak) kolejny pomiar niedziela :-( -1-2: brak -1-3: 1700 -2-3 brak ------------- -1-2 630 -1-3 brak -2-3 brak Mechanik...
Rzeczywiście coś jakby się działo z czujnikiem położenia wału , po pierwsze sygnał z oscyloskopu zakłócony ,po odpięciu czujnika auto dalej pali (tak samo ciężko )- czy to normalne , czy może coś zakłócać sygnał ze pomiar oscyloskopem przy samym czujniku jest zafałszowany ,czy moge puścić przewody bezpośrednio do kompa żeby wyeliminować zakłócenia w...
Nie wiem czy masz tam tylko czujnik Halla w aparacie (czujnik położenia wałka) czy masz dodatkowo czujnik położenia wału - warto sprawdzić jego/ich działanie (oscyloskop). Nie ma tam ani Halla, ani czujnika wału, to zapłon EZF-i, z cewką impulsatora w aparacie zapłonowym. Manometr podłączony poprzez trójnik do zasilania monowtrysku, ma być mniej więcej...
Sorki,nie wyjaśniłem się jasno,pisząc,o podawaniu napięcia na 18 nóżkę komputera.Oczywiście miałem na myśli pomiar miernikiem i powinienem napisać,że należy + miernika podpiąć na zacisk + akumulatora,a - miernika na 18 nóżkę komputera.Wówczas wykluczymy awarię komputera i czujnika położenia wału korbowego.Jeżeli będzie napięcie na mierniku,należy skupić...
Witam ja bym sprawdził mocowanie czujnika wału a dokładnie szczelinę jaka występuje pomiędzy czujnikiem a kołem kodującym.Czujnik położenia wałka też bym zamocował bez niego odpali ale jak są sprawne pozostałe elementy silnika i to w trybie awaryjnym. Sprawdzanie na diodę nie wiele daje oscyloskop by dużo więcej powiedział chyba że miałbyś spore doświadczenie...
Najprościej i najdokładniej jest wykorzystać sygnał z czujnika położenia wału i podzielić go przez 10. Nie wiadomo jak realizowany jest pomiar w samym tachometrze (niesłusznie zwanym popularnie obrotomierzem)? Dlatego uwaga kolegi SP8JZ aby go otworzyć jest bardzo na miejscu. Chyba, że poczekasz aż ktoś da ci schemat lub przynajmniej opisze zasadę działania....
Witam Tak małe obroty mierzy się mierząc okres obrotu i przeliczając to na obroty, metoda którą proponujesz nie sprawdza się zupełnie bo jest niedokładna. Przewrotnie powiem że najlepiej byłoby to mierzyć analogowo jak w starych obrotomierzach, całkować by wyeliminować krótkotrwałe zmiany i wyświetlać przy pomocy ADC z Atmegi. Piotr Generalnie kolega...
Witam! Walczę od pół roku z moim ostatnim nabytkiem - Moto Guzzi Quta - jest to 2cylindrowy motocykl czterosów. Pojemność 1064cm, układ wzdłużny (czyli cylindry wystają na boki, a wał jest wzdłuż osi motocykla). Na wtrysku, dwie cewki. Nie posiada miernika przepływu powietrza - bada ilość powietrza w mieszance dzięki TPSowi oraz czujnikom temperatury...
Witam! Mam Pandę z 1993r z silnikiem 999FIRE na monowtrysku Weber Marelli IAW 6F.SH Auto ma do dziś autentycznie 50tys. przebiegu. Przywiezione oczywiście z Niemiec 6 lat temu. Do 2005r jeździło w Niemczech jako 25 (mopedcar) czyli miało ograniczoną mechanicznie skrzynię (1, 2 i wsteczny) oraz elektronicznie silnik (moc 12KM - było jakieś urządzenie...
http://www.ronaldo_poznan.user.icpnet.pl... Witam! Postanowiłem pochwalić się na tym forum, czym od ponad roku się zajmuję... Kończę informatykę na UAM Poznań, a ponieważ moim hobby jest elektronika oraz motoryzacja, jako temat pracy magisterskiej wymyśliłem sobie, że wykonam cyfrową deskę rozdzielczą do samochodu. Tematów komputerów...
Dzień dobry, Już się spowiadam. Przy diagnozowaniu usterki raz się odezwała pompa. Mam zdjętą kanapę i rewizję do pompy, więc wyraźnie słyszałem. Drugi błąd to pomiar rezystencji czujnika położenia wału. Źle ustawiłem zakres pomiaru, przepraszam. Wartość 240 i 253 Ω jest poprawna (mam dwa czujniki) Na pinach A6 i B5, które idą do czujnika, nie stwierdziłem...
Po rozrządzie dokonaj pomiaru ciśnienia paliwa, objaw jakby pompa zdychała i błędy też na to wskazują. Dodatkowo sprawdź przepływomierz (pomiar), czujnik wału, oraz zamień miejscami czujniki położenia wałków, bo nie wykluczone że masz kilka usterek na raz.
Witam, dość częstą przyczyną utrudnionego porannego rozruchu jest uszkodzony czujnik położenia wału korbowego lub czujnik położenia wałka rozrządu. Czasem wystarczy demontaż, pomiar rezystancji oraz wyczyszczenie lub wymiana na nowy.
https://obrazki.elektroda.pl/9832703100_... Pytanie: Jaki jest najlepszy rodzaj czujnika do pomiaru pozycji ruchomych i obracających się elementów? Odpowiedź: Warto wypróbować anizotropowy sensor magnetorezystancyjny (AMR), taki jak ADA4570. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele różnych czujników dedykowanych do mierzenia pozycji...
To jest dział gotowców po pierwsze. Taki doświadczony użytkownik i takie błędy? Wiesz jak się używa 2 piniowych czujników zasilanie przez opornik i napięcia pomiar.
ma dwa piny. po nagrzaniu może łapać przerwę w obwodzie. jest to możliwe. Mogę z ciekawości nagrzać do do temp 100 st. C wsadzając go do wrzatku i zrobic ponowny pomiar.
Poproszę o podanie napięcia w trakcie kręcenia rozrusznikiem, na słupkach akumulatora i na zasilaniu sterownika, bezpośrednio na kości sterownika. Następny pomiar to czujnik położenia wału, najlepiej oscyloskopem.
1. Ustawianie rozrządu. 2. Zasilanie w kostce czujnika 3. Odległość od koła fonicznego i jego stan (czy nie brakuje wypustek). 4. Pomiar ciągłości przewodu sygnałowego Czujnik -ECU 5. Weryfikacja ustawienia czujnika na wale (jest uszczelniaczu od strony skrzyni biegów). PS Nowe zamienniki zdarzają się wadliwe.
passat czujnika położenia wału demontaż czujnika położenia wału ustawienie czujnika położenia wału
piekarnik whirlpool opinie sharan ogrzewać spieniać mleko magnifica
programator diehl programator mastercook
Skaczący kursor myszy - przyczyny i rozwiązania Podłączenie kabla 4-żyłowego do wtyczki 5-bolcowej