Tak to będzie czujnik położenia wału. Bez impulsu z tego czujnika komputer nie puści napięcia na pompę paliwową i zapłon.
Nie ma znaczenia rezystancja, ludzie, co wy, ma znaczenie kształt wygenerowanego impulsu!
Jak najbardziej prawidłowo. Drugie uruchomienie przekaźnika pompy nastąpi kiedy do ECU dotrą impulsy czujnika położenia wału korbowego.
Witam! Sam myślę nad odczytam danych względem czujnika i też siedzę aktualnie nad tym jak te informacje przetworzyć. Wydaje mi się że najlepsze by było zrobić coś takiego: Czujnik odczytuje impulsy z koła zębatego, znając czas między impulsami i ilość zębów można wyliczyć obroty silnika. Kwestia właśnie zostaje początkowego startu. Kombinowałem coś...
schemat podłączenia modułu w maluchu. Na początek sprawdż zasilanie modulu ,masę,czujnik prędkości położenia wału(2),cewkę(5).jeżeli wszystko dobre,a brak impulsu na cewkę to niestety moduł
W twoim przypadku koło foniczne powinno znajdować się na kole dwu masowym jako nadajnik impulsów czujnika położenia wału korbowego sprawdzi sychro wału i wałka i ciągłość obwodów do sterowika silnika . Dodano po 1 W twoim przypadku koło foniczne powinno znajdować się na kole dwu masowym jako nadajnik impulsów czujnika położenia wału korbowego sprawdzi...
A zobacz no jeszcze , czy nie zaśniedziało połączenie wtyczka/gniazdo przy czujniku położenia wału . Jak czujnik ten nie poda impulsu do kompa , to nie będzie sterowania wtryskami oraz nie będzie iskry na wiecach.
Zasilania na ECU wszystkie masz , sprawdź dobrze bezpieczniki. Zasilania, masy są. Po przekręceniu kluczyka pompka paliwa przez moment pracuje, na cewki dochodzi zasilanie "+". W momencie "kręcenia" rozrusznikiem nie ma zasilania "+" ani impulsu "-" na cewkach, brak zasilania na wtryskiwacz, sondę oraz nie pracuje pompka paliwa. W wiązkach są łączone...
Witam, ostatnio przerabiałem podobny problem w Crafterze i powodem był wadliwy czujnik położenia wałka rozrządu . Ktoś założył słabej jakości zamiennik , który raz generował impuls raz nie . Tak jak koledzy piszą wyżej najlepiej czujnik położenia wału i wałka sprawdzisz oscyloskopem . Problem mogą być też opiłki z koła dwumasowego które przyklejają...
Kiedyś przyciągnięto mi takie auto po przekładce silnika bez iskry . Okazało się że gość pomylił wtyczkę czujnika położenia wału korbowego z czujnikiem temperatury , obie wtyczki pasują .
brak synchronizacji impulsów wału/wałka ...
Czyli jeżeli problem znowu powróci najlepiej bedzie skupić sie na emulatorze i ewentualnie zastąpic sygnał z niego płynący impulsem bezposrednio z czujnika położenia wału.
Dlaczego chcesz pobierać sygnał do pomiarów z cewki zapłonowej? Nie lepszym rozwiązaniem jest podłączenie się pod czujnik położenia wału?
Cześć, Seat Ibiza 1,4 silnik BXW. Nie odpala. W momencie rozruchu nie ma sygnału na cewkę. Na wtryskiwaczach pojawia się natomiast pojedynczy impuls w momencie kręcenia, ale tylko jeden strzał. Po odłączeniu czujnika położenia wału bądź wałka, brak tego jednego impulsu. W pamięci błędów 0 usterek, wszystkie wartości ok. Co sprawdziłem: - rozrząd - wygląda...
Spróbuje tej metody w ASO audi nie pokazywało błędu czujnika położenia wału ,ale jak zgasł wyświetlił brak impulsu z czujnika położenia wałka rozrządu. A taka ciekawostka w ASO Audi de. koszt czujnika położenia wałka rozrządu 478 euro a w sklepie z częściami też w de 45 euro . Dodano po 5 Zrobiłem dwie próby nie miałem zamrażacza ani sprężonego powietrza...
Witam. Mam problem z vectra b x18xe1. Brak iskry. Napięcie we wtyczce czujnika położenia wału 1.87v i brak impulsu przy kręceniu. Napięcie we wtyczce cewki 12v I jest impuls. Świeżo po regeneracji simteca 70.
42- brak impulsów z układu zapłonowego Czy może i przy czujniku położenia wału lub jak kto woli obrotów silnika tzw. nadajnik impulsu??
W zależności jaki AVR chcesz użyć można to zrobić w większym lub mniejszym stopniu sprzętowo. Wersja głównie softwarowa to - podłącz wyjście z czujnika pod pin interrupt, Odpal jeden timer ogólny do zliczania czasu, w celu pomiaru odstępów pomiędzy impulsami. Odpal drugi timer, który ustawiasz na nieco mniej niż dwukrotność odstępu pomiędzy poprzednimi...
Witam. Sorry za odświeżanie starego tematu, ale mam podobny problem. Kupiłem zegary do xantii z 95 roku, a moja jest z 96 i w mojej impuls z czujnika położenia wału jest wzmacniany na płytce w samych zegarach a w tej z której zegary kupiłem, impuls był wzmacniany przez komputer. Moje pytanie polega na tym, jak wzmocnić ten impuls, żeby obrotomierz ożył?...
Może immo blokuje. Bardziej czujnik położenia wału.
Rozumiem że impuls to sygnał obrotów.Jezeli nie widzi obrotów to jazda tylko na Pb.Prawdobodobnie urwany przewod sygnałowy obrotow do sterownika gazowego-z cewk lub z czujnika położenia wału.
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
.............i przy czujniku położenia wału lub jak kto woli obrotów silnika tzw. nadajnik impulsu.
W liczniku er-1 brak połączenia pomiędzy licznikiem a ECU, stąd brak odczytu prędkości, obrotów i temperatury silnika. Błąd 12 to brak odczytu obrotów wału korbowego. ECU dostaje sygnał z przekaźnika rozrusznika i powinien wiedzieć, że wał korbowy się kręci i powinny być impulsy z czujnika położenia wału korbowego. Sprawdzana była rezystancja impulsatora,...
Koledzy, dokładnie tak jak mimisio napisał, w tym silniku są pompy oddzielne dla każdego cylindra, a texa po każdy kręceniu rozrusznikiem pokazuje błąd czujnika położenia wału... Niestety auto ciągle ,,jeździ,, i nie mogłem jeszcze sprawdzić ani kierunku impulsu z czujnika ani tego ustawienia wieńca... Ale prędzej czy później kolegów o efektach poinformuję.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Timer_555 Sygnał z czujnika położenia wału wyzwala 555, zmieniając wartość R zmieniasz czas impulsu( tym samym dawkę). Sygnał z alternatora się nie przyda. Ogólnie, i tak trzeba by eksperymentalnie dobrać elementy.
Odcinając zapłon (konkretnie impulsy z czujnika położenia wału) nie uszkodzimy katalizatora. Jak komputer nie wykryje tych impulsów nie poda napięcia na wtryskiwacze.
Problem może też leżeć we współpracy czujnik obrotów koło zamachowe,sprawdź oscyloskopem impulsy z czujnika położenia walu.
Wymieniłeś pompę a czy uruchamia sie teraz? Brak iskry to zmierz impuls od czujnika położenia wału może mu się umarło , ale niby czemu po wymianie pompy, check miga czy się swieci? Może problem z immo
Cewka ma mieć masę i zasilanie to można sprawdzić żarówką ,pozostałe dwa przewody to sterowanie z ECU i tu oscyloskop się przyda. Jeśli nie będzie sterowania to trzeba szukać dalej . Czujnik położenia wału, czujnik Halla ,przewody między cewką a ECU itd.
paliwo podaje czyli czujnik ok, zasilanie cewki czy jest żarówką i czy ecu kluczuje czyli podaje masę ( impulsy żarówką 5W).
Zrobili mi odcięcie komputera:) Może coś więcej ? Odcięcie [15], [30], impulsów z czujnika położenia wału sterujących komputerem, ...
Mam problem po wymianie silnika brak iskry i brak impulsu na wtryskach paliwa, liczę na jakieś propozycje w sprawie rozwiazania tego problemu, sprawa jest pilna. Z góry dziękuje za pomoc. czujnik położenia wału lub wałka rozrządu
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Pompa w tym oplu zaczyna pracę wtedy,gdy ECU stwierdzi obecność impulsów z czujnika położenia wału.
Sprawdz schematy od tych silników moga byc inne i bedzie problem. Problemem jest pewnie impuls z czujnika położenia wału.
rozebrałem rozrząd , sprawdziłem zegarem w pompie kont wyprzedzenia i jest ustawiony prawidłowo w miejscu blokady koła od pompy. poskładałem rozrząd prawidłowo przemierzyłem miernikiem wszystkie przewody od czujnika położenia wału , wiązkę od sterownika pompy do ecu , wszystko dobre , brak zwarć . otworzyłem obudowę ecu w środku wygląda jak nowy . auto...
Ok już wiem muszę zewrzeć styki M i N. Co do usterki. Czy może to być czujnik położenia wałka rozrządu? Słyszałem że często się przegrzewają. Oprócz paliwa i iskry do uruchomienia tego silnika są potrzebne chyba tylko impulsy z czujników położenia wału korbowego i rozrządu. Mam rację? (Oczywiście sterownikowi te impulsy są potrzebne żeby wiedział kiedy...
Bo pytanie jest bez sensu. Jak można pytać czy do wywołania iskry jest potrzebny impuls z czujnika położenia wału?
No to motoreduktor wykorzystujący i tak wyłączniki krańcowe albo czujniki położenia wału, ostatecznie liczniki impulsów z wału silnika, które po zliczeniu będą odpowiednio sterować silnikiem.
Sterownikowi wtrysku i zapłonu "coś" musi przekazywać informacje o aktualnym położeniu wału/wałka... sprawdź więc czy do sterownika wtrysku dochodzą impulsy z czujnika położenia wału/wałka. Sam czujnik wymieniłeś, ale czy sprawdziłeś jego połączenie ze sterownikiem?
Można próbować. Nawet trzeba. Schematów dzielników częstotliwości jest w sieci mnóstwo. Nie naszą rolą jest ich szukanie, analizowanie i robienie układów. Przykład pierwszy z brzegu: [url=http://zs3.pl/poddomeny/policealna/... Ostatni schemat jest tak prosty, że aż boli. Jeden układ scalony i klika połączeń! Trzeba by...
wygląda na uszkodzony czujnik położenia wału lub jego okablowanie - jak komp nie widzi obrotów to tylko na chwilkę po włączeniu kluczyka załącza pompę paliwa a potem wyłącza, iskry też nie będzie jak niema impulsów z czujnika położenia wału, bo komp nie wie w ogóle, że silnik się kręci
One biorą sygnał z czujnika położenia wału korbowego. Ale jeżeli silnik działa to raczej okablowanie albo sam obrotomierz. No chyba ,że masz 3 pinowe złącze. Obrotomierze i prędkościomierze w PSA swego czasu miewały problemy z solniczkami, które ruszają wskazówką.
Ja zaczałbym od plaka w dolot, czy na plaku (ew. samostarcie, choć samostart jest bardziej agresywny) odpali i chodzi w miarę normalnie, pomoże to stwierdzić czy szukać winy w zasilaniu paliwem czy elektryka. Jeśli 1.1 / 1.3 gaźnik należałoby zobaczyć też przy okazji czujnik położenia wału korbowego (generator impulsu koła zamachowego) czasami sobie...
W częstotliwości impulsów.
Dzięki za udzielenie odpowiedzi, wybrałem już metodę. Kupie dobry miernik analogowy i sondę wysokonapięciową jak do oscyloskopu. Oscyloskopu nie będę kupował ponieważ układu będę rzadko używał. Chociaż nałożenie impulsów z czujnika położenia wału korbowego na impulsy wyzwolenia cewki zapłonowej dawałoby sporo ciekawych informacji o pracy silnika.
U mnie to było w Seacie, ale słyszałem o podobnych usterkach w samochodach innych marek. Sprawdzałem oscyloskopem impulsy z czujnika położenia wału i aparatu zapłonowego. Okazało się, że impulsy giną w tej samej chwili. Sprawdziłem przekaźnik i znalazłem zimne luty.
Jaki program do elm 327 polecacie dla transit 2,4 z 2001r ? Potrzebuje sprawdzić czy mam prawidłowe impulsy z czujnika położenia wału korbowego i z pompy wtryskowej czy są prawidłowo zsynchronizowane lub jaki byście polecili tani interfejs diagnostyczny do tego celu , który nie rozłączał by się przy kręceniu rozrusznikiem na nowym akumulatorze ?
Właśnie czujnik położenia wału daje sygnał kiedy i która iskra ma przeskoczyć.. brak jednego (zęba) to brak jednego impulsu..
ale czemu nie ma napięcia na pompce jak przekręcę stacyjkę nie startując auta napięcie na pompce pojawia się po otrzymaniu przez ecu impulsów z czujnika położenia wału więc napięcie bedzie dopiero przy kręceniu rozrusznikiem
Witam. W tym samochodzie jest najprawdopodobniej układ wtryskowy Motronic. System ten zachowuje się podobnie jak systemy z grupy VAG. i przy niepracującym silniku generuje błąd 31 brak impulsów z czujnika położenia wału korbowego.
Moduł podmieniliśmy z innego ciągnika, wszystkie zawory też, tak że to wykluczyliśmy, diodą sprawdzaliśmy czy dostaje impuls na wtryski i niestety nie dawał, błędów nie wyrzucał żadnych , sprawdzali kompem wszystkie czujniki i niby sprawne l. Dzisiaj był elektronik z serwisu i też mieli zagwostke od rana, ale udało im się uruchomić ciągnik , zjechałem...
Bo zawsze się tam montuje w tego typu silnikach - uchwyt cewek jest zarazem zaślepką otworu. Cewką steruje sterownik silnika na podstawie impulsów z czujnika położenia wału i sygnału z czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP).
Pisałem już impulsy z czujnika położenia wału mam na pin 8 ecu .Samochód zapala regularnie i chodzi sekunde może dwie.Kabelki czujnik-ecu sprawdzone.
Standardowa usterka, gdy kończą się szczotki/ komutator w pompie Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę Bzdura totalna, regulator ciśnienia jest podzespołem mechanicznym, nie ma żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa. Pompa jest uruchamiana na 2 sek po włączeniu zapłonu, później pracuje stale gdy sterownik otrzymuje impulsy z czujnika...
Podaj kod silnika.Jeżeli to układ wtryskowy Simos.To w aparacie jest czujnik fazy,odłączenie go przy pracującym silniku nie powoduje gaśnięcia. Wygląda to na chwilowy brak impulsów z czujnika położenia wału korbowego.Jest zamontowany blisko obudowy sprzęgła,pod filtrem oleju.
czy dobre cewki i kondensatory Jezu chryste ! Co tam jest gaźnik, czy monowtrysk ?, w obu przypadkach sprawdzić zasilanie digiplexa albo centralki zapłonowo/wtryskowej i impulsy z czujnika położenia wału
Wyskoczył mi kod błedu 12(jeden długi dwa szybkie)- czujnikpołożenia wału. wymieniłem czujnik nadal nie chodzi a bład pokazuje taki sam. Trzeba skasować jakoś błedy? I jak to zrobić? Ten błąd zawsze wyskakuje przy unieruchomionym silniku i oznacza brak impulsów z czujnika położenia wału
POMOCY dzisiaj odebrałem auto od 2 ,,elektryka" po miesiącu oczekiwania i nie jeżdzi stwierdził po wymianie sterownika który żekomo miał być popsuty że nie daje impulsu na wtryski i nie otwiera wtrysków podobno iskra jest czujnik położenia wału o.k. ani na benzynie ani na gazie niechce zagadać jutro bedę grzebał sam , mówił żeby przejżeć wiązki od komputera...
Witam, moje zdanie też to jest czujnik położenia wału. Zapraszam Cię również na www.forum.ford-scorpio.pl. Pozdrowienia od Ford Scorpio Team.
Dzięki za sprawdzenie;]....a nie masz żadnych zastrzeżeń co do połączenia z czujnikiem wału korbowego bo głównie nad tym się zastanawiałem Zależy o jakiej charakterystyce impulsu chcesz podawać na JP?, w jakiej odległości umieścisz CNY od JP? ?
201 impuls wtrysku Czujnik położenia wału?
Czujnik położenia wału jest w dużej mierze odpowiedxzialny za "iskrę". Wymontuj spr. rezystansję powinna wynosić ok.1,6- 1,8kΩ Także proponuje sprawdzić czujnik położenia wału, to on steruje tym w którym momencie ma być iskra, jeśli uszkodzony to nie ma impulsu na cewkę WN.
Ostatnie co mi przyszło do głowy. Znajomy też miał identyczne objawy ale podmiana modułu, cewki WN i czujnika nic nie dała. Kable w porządku, wszędzie było przejście no i okazało się ostatecznie że z niewiadomego powodu utrącił mu się "wypust" na kole pasowym wału odpowiedzialny za impuls z czujnika położenia wału, są tam w moim przypadku trzy takie...
Dziś był szpec z kompem i stwierdził że nie ma impulsów z czujnika położenia wału, a jeśli tego nie ma to auto nie będzie sterować pompą paliwa ani wtryskiwaczami bo one są na tym samym przekaźniku sterowanie. Teraz pytanie czy wymiana takiego czujnika jest kłopotliwa bo ja nie mogę go patrząc od góry od góry zlokalizować. Powinien być gdzieś na dole...
Witam . Jestem w trakcie przekładania silnika w corsie D z 2006 o oznaczeniach 10XEP. Silnik dawca pochodzi z corsy C 2004r 10XEP. podczas przekładania zauważyłem że różnią sie komputerem na kolektorze ssącym wiec cały osprzęt przełożyłem automatycznie podczas przekładania okazało się że zawór egr jest inny i czujnik położenia wału jak i alternator-...
Seicento 1.1 sterownik IAW 16FM.E6 brak iskry . Rozrusznik kręci , pompa paliwa działa. Impulsy z czujnika położenia wału O.K. Pali się na stałe kotrolka CODE. Po kolejnej próbie odpalenia zapaliła się na stałe kontrolka wtrysku. Czy to sterownik?
Przecież pisze, że wiem jak wygląda kolektor silnika CE 1.6 MPI. Zamiana pompki paliwa nic nie dała. Mam podejrzenie że silnik przy próbie startu jest zalewany benzyną. Czy wie ktoś może czy na ssaniu (zimny silnik ) następuje wydłużenie impulsu otwarcia wtryskiwaczy ? Czy tylko silnik krokowy bardziej otwiera dopływ powietrza.
Witam. Problem polega na tym że brak jest iskry na 3 cylindrze. Nie wywala błędów. Impuls z czujnika położenia walu OK. Nie jest to cewka bo sprawdzone. Nie wychodzi ze sterownika impuls sterujący 3 cylindrem. Podstawiony drugi sterownik i to samo. Po wykręceniu czujnika położenia wałka rozrządu brak iskry również na 2 cylindrze. Czy w tym 3 cylindrowym...
Moduł atv do suzuki gsx 400 przejściówka. W poszukiwaniu zamiany impulsu na Halla sygnał. adapter, zamiennik przeróbka... Poszukuję przeróbki podmiany z czujnika impulsowego położenia wału na czujnik Halla dla cewko-modułu od golfa bora polo... Pomyślałem że moduł od ATV quady działają jako hall i nim zastąpię czujnik impulsowy w pośrednictwie pod cewko-modułu...
czy pozycja wypusu na wałku przy montażu pompy ma znaczenie ? 1. nie ma znaczenia 2. pompa niskiego ciśnienia w zbiorniku ma podawać paliwo do pompy wysokiego ciśnienia - ten układ sam się odpowietrza po włączeniu zapłonu 3. aby w ogóle komputer spróbował uruchomić silnik, czyli dać impuls do wtryskiwaczy, to musi mieć sygnał z czujnika położenia wału...
to nie jest cewka zapłonowa tylko cewkomoduł-o ile się nie myle ma różowy kolor...nie pamiętam dokładnie kolorów ale : na jednym z nich przy kręceniu rozrusznikiem powinno być około kilkudziesieciu wolt, na drugim impulsy z czujnika położenia wału na trzecim masa przy wyłączonej stacyjce.Postaram się dokładnie opisać wieczorem który kolor do czego Ale...
Może napisz, co chciałbyś diagnozować, bo przypomina mi to rozwiązanie stosowane w golfie I, tak około '76 roku(złącze chyba z 18 pinowe, były w nim tak ciekawe informacje jak 15, 30, 31, 50 i impulsy z czujnika położenia wału wkręconego w zaślepkę na skrzyni), auto było oczywiście gaźnikowe i miało zapłon z przerywaczem
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
Brakuje iskry ... KTS pokazuje błąd czujnika położenia wału.Czujnik oporność 500Om wytwarza zmienny napięcie wartości około 0,8Vpodczas kręcenia rozrusznikiem mierzone przy sterowniku(czerwony i zielony przewód).Brakuje impulsu na cewkę zapłonową ze sterownika,zasilanie jest, po drodze brak modułów zapłonowych(przewód czerwony z czarnym). Wtryskiwacze...
Trochę się pogubiłem i nie rozumiem wszystkiego. CZujnik położenia wału ten przy kole zamachowym generuje impuls na podstawie przerwy na koronie koła zamachowego
Prawidłowo działający sterownik po otrzymaniu 12v na pin 20 wystawia masę na 7 i załącza przekaźnik główny K2, następnie włącza na 3 sek przekaźnik K1, co powoduje uruchomienie pompy paliwa, jeśli otrzyma impulsy z czujnika położenia wału, to podtrzymuje przekaźnik K1 przez cały czas ich trwania
Sprawdź czujnik położenia wału, czy daje impuls.
Mam pytanie bo popraiło się z obrotami są równe. Ale np: jak rozpędze się do 80km/h lub wjadę pod jakąś górkę to zapala się check engine błąd 12. A jak zwolnie do 40km to gaśnie. Co to może być? brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic36... A jak sprawdzić czujnik położenia wału korbowego czy da...
Ciekawe pytanie.Musiałem rozłożyć schemat instalacji...i o dziwo wg schematu nie ma takiego złącza. Dodano po 11 Jeszcze dodam opis z ecu ponieważ tam jest kilka przewodów niebiesko czerwonych: 55/56 - czujnik położenia wału 36 - wyjście impulsów na moduł zapłonowy 58/59 - wtryski
Czujnik na wale daje impulsy do komputera sterującego w jakim położeniu znajduje się wał, drugi czujnik z wałka analogicznie. Jak są problemy z czujnikami to komputer nie wie jak sterować wtryskami i zapłonem i korygować wyprzedzenie czy opóźnić, wtedy dochodzi do tego spalanie stukowe i może być przy tym dźwięk jakby od zaworów, popychaczy. Musisz...
Wyczytałem błędy metodą zworki o to co mi wybyłyskało: 0110 impuls zapłonu, czujnik temperatury powietrza zasysanego 0180 impuls zapłonu a co to jest kod 80 ??? 0403 czujnik położenia wału/ czujnik temperatury silnika-temp.powietrza zasysanego 1402 czujnik ciśnienia atmosferycznego przepływomierz czy ktoś pomoże mi wskazać usterkę bo nie wiem czy dobrze...
Nie, cokolwiek nie zrobisz sterownik będzie próbował ustalić zadane obroty jednocześnie utrzymując zadany skład spalin. Jak mu się nie uda - wyświetli chceck engine, odłączy część czujników, rozjedzie korekty. Mógłbyś oszukać czujnik położenia wału (ale nie opornikiem, bo on wysterowuje impulsami a nie prądem), jednocześnie wyeliminować czujnik położenia...
Słuchajcie wprowadziłem Was w błąd, plus na cewkach jest. Nie ma impulsu gdy nie pali. Wymiana rozrusznika nic nie dała. Czyli podsumowując: Wymiana rozrusznika - nic, podmiana kostki pod stacyjką - nic, wymiana dwóch przekaźników odpowiedzialnych za układ - nic, 2 podmiany czujnika położenia wału - nic nie był podmieniany czujnik wałka rozrządu tylko,...
Na pewno czujnik Halla prościej. Ale nie to, że kontaktronu nie da się użyć, zwłaszcza przy dużych kołach. Zakładając koło 26" i Vmax=55km/h daje nam to ok. 8 obr/s czyli 125ms. Drgania kontaktronu raczej nie trwają 100ms, czyli niewielki zapas jest, wystarczy odpowiednio podejść. Po wykryciu zwarcia kontaktronu trzeba odczekać ok 80-100ms i upewnić...
Ale widać, że probówka coś tam miga przy kręceniu rozrusznikiem... piszesz też że test cewek z diagnostyki działa i wtedy iskra jest - można więc przyjąć, że driver w ECU jak i same cewki i reszta układu zapłonowego jest w porządku. Skoro wtryskiwacz też jest sterowany (właśnie - wtryskiwacz czy wtryskiwacze i na jakim to jest ECU) to impulsy z czujnika...
Jak wiadomo każdy model samochodu i silnika posiada swoje specyficzne rozwiązania. Nie powiem żebym znał ten akurat. Ale spodziewam się, że jak w innych pompa otrzymuje napięcie tylko wówczas, kiedy zarządzi sterownik silnika. A ten podaje: przy włączeniu zapłonu na czas ok 3 sek, po uruchomieniu silnika (impulsy z czujnika położenia wału korbowego...
Idą dwa przewody. Napięcia tam nie ma, jedynie podczas pracy silnika albo jak kręcisz rozrusznikem to masz impulsy do ok. 2V.
Z czujnika położenia wału korbowego bierze główne impulsy na iskre i wtryski,jak bez tego moze odpalić,a z wałka rozrządu przestawia kąt wyprzedzenia zapłonu.
Sprawdziłem oscyloskopem impulsy wychodzące z czujnika położenia wału,są równomierne.Czyli tarcza na wale nadająca impulsy będzie dobra.Natomiast impulsy wychodzące z komputera do modułu cewki wys. napięcia nie są jednakowe.Stwierdzam że przyczyna zaniku iskry tkwi w komputerze,ale mogę się mylić więc w dalszym ciągu proszę o porady.
Witam. Jestem posiadaczem Punto HGT. W moim HGT był podobny problem, z tą różnicą, że silnik po nagrzaniu zaczynał przerywać, strzelać, aż w końcu gasł i uruchomienie było możliwe dopiero po ostudzeniu silnika. Przyczyną było to, że po przekroczeniu pewnego progu temperatury, ECU nie odczytywał (nie widział) właściwie impulsów z czujnika. Był to bardzo...
Ok, dzięki koledzy za odpowiedź. Do VCDS nie mam dostępu. W Polskim VAG'u występuje ten sam błąd. Próbowałem obserwować, która prędkość obrotowa w bloku pierwszym zginie po wejściu w tryb awaryjny, niestety VAG zrywa połączenie. Kolego romuald-f, ten błąd dotyczy sygnału z czujnika położenia wału/ nadajnika impulsów? Możliwe, że jest on uszkodzony?...
A impulsy do cewki? Może czujnik położenia wału padł, lub spadła/nie łączy kostka.
Witam. Mam następujący problem: z komputera nie przechodzą impulsy na pompe wtryskową (czujnik położenia wału jest dobry). Jaka moża być przyczyna?
Jak Ci się zakleszczy skrzynia to też się awaryjnie zatrzymasz, nie ma co popadać w skrajności, są awarie które unieruchamiają samochód. W dieslu z Common Rail w momencie gdy ECU odnotuje nadmierny spadek lub wzrost ciśnienia paliwa w szynie wtryskowej wyłączy silnik (natychmiast i bez ostrzeżenia), w silniku benzynowym podobny efekt spowoduje utrata...
Niewiem czy dobrze pamiętam, ale polonez ma bodajże 7 "zębów" przy czujniku położenia wału... Więc to jest 7 impulsów na obrót... U simsona jeśli podłączyć to do przewodu wysokiego napiecia, bedzie jeden impuls na obrót, ale za to potężny... nawet jeśli część elektroniczna została zmodyfikowana, to autor z pewnoscią dostosował to do 1 impulsu na obrót......
Witam panowie autko jak w temacie brak iskry czujnik położenia wału sprawdzony jest ok ,zasilania sterownika oraz masy są , zasilanie cewki jest .Zostało sprawdzenie impulsu do cewki ze sterownika ,niestety nie posiadam oscyloskopu podłączyłem diodę podczas kręcenia rozrusznikiem nie mruga . Jak sprawdzam kontrolką i gdy jeden jej koniec mam podłączony...
witam dziś w przelocie odebrałem telefon od klienta który ma problem z fordem mondeo,ponieważ gdzieś zaginęły prądy na cewkę,nie słychać pompy paliwa,tak jakby gdzieś prądy w cięło. Będę miał to auto dopiero w przyszłym tygodniu i jestem ciekaw od czego zacząć,z rozmowy telefonicznej zrozumiałem że stało się to nagle podczas jazdy.jestem ciekaw czy...
Doszedłem do tego ,że za zasilanie m.in. układu zapłonu i sterowanie pompy paliwa odpowiada moduł , który znajduje się w komorze silnika pod komputerem. Modułem tym steruje komputer, po podaniu masy na moduł (na tym wejściu , które jest podłączone do komputera ) zaczyna pracować pompa paliwa i pojawia się zasilanie na module zapłonu ale samochód nie...
passat czujnika położenia wału demontaż czujnika położenia wału pomiar czujnika położenia wału
bezpiecznik octavia schemat indesit zablokowany filtr radeon ustawienia
vodafone calculator vodafone calculator
Citroën C5 2003 – lokalizacja przekaźnika pompy zawieszenia Hydractive III BSM R8 Iveco Daily 2.3 2012 – zablokowany immobilizer, kontrolka auta z kłódką, jak uruchomić pojazd