zapomnialem dodac, ze to hybryda nie plugin (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź - Dobrze, że doprecyzowałeś: to Niro HEV (nie PHEV/EV). W wersji HEV z 2017 r. nie ma funkcji „12V Battery Reset” znanej z e‑Niro/PHEV, więc „brak reakcji na restart” jest normalny i nie świadczy o niczym poza brakiem stabilnego zasilania 12 V. - Objawy i Twoje zdjęcia...
To tak z pamięci, zamontowany był akumulator AGM 105Ah które z racji swej konstrukcji posiadają niższą rezystancję wewnętrzną od typowego akumulatora kwasowego, suma długości przewodów do rozrusznika i karoserii o przekroju 35mm2 nie więcej jak 1,5m(wartość rezystancji ok 1mΩ), doliczając dodatkową rezystancję klem, połączeń na silniku i częściach...
Panowie, pomożecie rozkodować VF7SH9HP4CT552466 ? Z góry dzięki Nr nadwoziaVF7SH9HP4CT552466 modelC3 PICASSO DAM13177 76 1 0852 Fabryka (kod)76 Początek obowiązywania gwarancji2012-12-28 Informacja serwisowae2*2001/116*0371*17 Karoseria3401244 RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUCITROEN TYP NADWOZIAHATCHBACK FAMILIALE WYKOŃCZENIEŚREDNI...
Panowie, Mój znajomy posiadacz Mercedesa W164 z silnikiem diesla 3.0 o oznaczeniu OM642 ma pewien problem z odpalaniem. Sprawdził świece żarowe, podmienił sterownik i zauważył, że: po przyłożeniu świecy do korpusu silnika nie rozgrzewa się do czerwoności. Po podaniu dodatkowej masy (np podpięcie kabla rozruchowego do świecy ) - świeca a karoseria auta...
Musisz pojechać na geometrię a może i na specjalny pomiar punktów karoserii. Sprawa stanie się jasna!
Olleo, chłopie, zlituj się i obejrzyj u licha te pierwsze dwa filmy. To raczej ty obejrzyj i to z otwartymi oczami i umysłem. Wcześniej napisałeś: Ten Pan co prowadził "Laboratorium" wyraźnie podkreśla, że tłoczek i sprężyna w obu testach działają normalnie! Tylko, że w drugiej próbie z wyłączonym mechanizmem, koło z tyłu jest unieruchomione. Jest...
Kazdy mechaniczny regulator mozna wyregulowac po przez naciaganie lub zwalnianie naciagu sprezyny.Lepszym rozwiazaniem jest zastosowanie regulatora elektronicznego, ktory sie nie rozreguluje od wstrzasow i jest bardzo stabilny w ladowaniu.Nalezy sprawdzic, czy powodem nie jest brak lub zle polaczenie masy miedzy silnikiem, alternatorem, a karoseria...
Mam problem z ogrzewaniem tylnej szyby. Usunąłem usterkę znajdującą się pomiędzy klapa a karoseria czyli urwane przewody ogrzewania tylnej szyby. Wyłącznika nie sprawdzałem gdyż znajduje się on na panelu klimatronica a skoro załącza on grzanie bocznych lusterek to powinien działać. Podejrzewam wiec że może wypaliły się styki w przekaźniku. Ale to sprawdzę...
przy pomiarze wskazówka pokazuje SWR = ∞, czyli współczynnik odbicia jest 1. Wspolczynnik odbicia rowna sie jeden jesli przyfali padajacej (FWD) jest 100% na skali, a po przelaczeniu na swr wskazuje 1 lub nie wychyla sie wcale. Jesli na "padajacej" nie ma mozliwosci ustawienia 100% - pomiar swr (przy uzyciu takiego reflektometru) nie jest mozliwy....
Witam Wszystkich użytkowników W skrócie opiszę usterkę z jaką się spotkałem naprawiając samochód mojego syna. Samochód VW FOX silnik benzyna 1,2 rocznik 2008 Objawy: 1) zapalenie się lampek kontrolnych: - ABS - ESP - hamulec ręczny do tego 3 sygnały dzwiękowe z tablicy Sytuacja ta nie była ciągła tzn. nie zawsze dochodziło do tego typu objawów, jednego...
Co do kabla antenowego - jest to prawda, o ile jest to kabel z dielektrykiem z pełnego polietylenu. Pozostaje sprawa anteny. Do długości ok, 2,7m. dla częstotliwości C.B. zachowuje się jak pojemność. Do rezonansu można ją doprowadzić łącząc szeregowo z odpowiedniej indukcyjności cewką. Do tego drugi biegun tej anteny, czyli karoseria - musi być połączona...
Witam, Witam... Ile masz tam tego kabla antenowego? Pomierz z tym długim kablem na 1 i 40 kanale i podaj wyniki. Sugeruje dobrać długość kabla. 6,4m kabla, przecież autorytety z tego forum wręcz krzyczą, że długość może być dowolna? Oto wyniki pomiarów: radio i miernik przy antenie: swr 1kanał 1,1 18kanał 1,0 40kanał 1,2 założenie kabla i pomiar z kablem:...
w większości nissanów nie ma przewodu masy w kostce tak ze pomiar napięcia +12 szukaj względem masy karoserii
Pamiętaj, że anteny samochodowe potrzebują przeciwwagi, czyli karoserii samochodu. Antena powinna być zamontowana na środku dachu auta. Jeśli chodzi o pomiar diody, to polecam odlutować jedną stronę i unieść w górę, i wtedy wykonać pomiar.
Uzbroić się w żarówkę H4 i sprawdzać, a masę do karoserii można czyścić w ciemno. Elektryk zrobiłby pomiar spadku napięć, ale Koledze nie zalecam jeśli brak wiedzy nie pozwoli na interpretację wyników.
Jeszcze tylko "silniczek krokowy sprawdzić"!!! Kolego, pomiar kostki stacyjki, jak nie to spadki napięć akumulator>masa silnika i>karoserii, akumulator> rozrusznik>alternator>stacyjka. Sprawdzić zasilanie elementów zapłonu. Cieszyć się jazdą. "Ponownie wyczyścić krokowy i wtryski po 27 min jazdy." :) :)
I zrób pomiar bezpośrednio do karoserii, będziesz wiedział czy niekontaktuje + czy GND
A ja powiem inaczej. Sprawdz masę silnik-karoseria. Pomiar napięcia ładowania z masą na budzie a następnie na silniku da Tobie obraz tego co się dzieje. Zbyt duża oporność masy na lewej łapie powoduje niedoładowanie akumulatora lub rozładowanie akumulatora podczas jazdy i pózniejsze problemy lub utrudniony rozruch.
edit : Wspomniane "wydłużenie" drogi czyli próby "poszerzenia" przekruju interesujacej drogi dla naszego prądu ma miejsce przy prądach w.cz. nazywane jest efektem naskórkowośći co w naszym przypadku 12V prawie :D idealnego prądu stałego czyli jeszcze mocniejszego "szukania" najkrótszej drogi . :D to co opisałeś nie jest efektem naskórkowości, tylko...
Jeśli cięcie jest jedynym sposobem... 1200 ma niezłe opinie. Pamiętaj o tym, że w antenie zamocowanej na magnesie SWR zmienia się w zależności od miejsca zamocowania. Polecam montaż w otwór w karoserii. Nawet po antenie od radia jeśli nie chcesz wiercić kolejnego. Michał
Widzę, że macie blade pojęcie jak wyglądają instalacje w samochodach. Takie zabawy można prowadzić w starych gratach. Co w przypadku kiedy w samochodzie są osobne masy brane z klemy na silnik, karoserię, ....:?:
Najmniejsze miały 100-105A mogę sprawdzić po nr. Vin jaki powinien być. Różnica to zaśniedziałe kable , pisałem. pierwszy pomiar na Altku a drugi na akumulatorze i zobaczysz jaka różnica . Dołóż dodatkowy kabel silnik-karoseria .
Korozja i brud punktów łączących przewody ( tak samo dodatnie, jak i masowe), przewody przykręcone do pomalowanej nieprzewodzącej karoserii, częściowo złamane lub słabo przykręcone przewody tworzą zwiększoną rezystancję w obwodzie. Gdy potrzebujesz dużego prądu z akumulatora (np. podczas rozruchu), to każdy dodatkowy miliom ma znaczenie. Dla przykładu,...
Posprawdzać zasilania na rozrusznik i masy na silnik i karoserię. Pomocny będzie pomiar spadków napięć.
podana powyżej metoda zadziała ;) Jak nie złapiesz pomiaru na kostce, pomiar przenieś na miejsce łączenia kabli. Tylko tak do ładu dojdziesz. BTW: dlaczego to zadziała: światła w aucie sterowane są przez przekaźniki, tj: włącznik w manetce tudzież na pokrętle (opel) steruje niskosygnałowo zestykami przekaźnika, które na przewody prowadzące do lamp przekazują...
Sprawdź jakie masz zasilanie BUP, stały plus radia w chwili gdy się wyłącza. (zacznij pomiar wzgl. obudowy radia)Najprawdopodobniej przy głośnym słuchaniu muzyki tym samym większym poborze prądu, po prostu go brakuje i radio się wyłącza. W japońcach często w instalacji prądowej do radia nie było przewodu od masy, radio brało masę np. z elementów karoserii,...
Na wstępie chciałbym bardzo serdecznie podziękować za odpowiedz na moje pytanie. Jak należy rozumieć to zdanie? Co to znaczy sprawdzanie oporności masą? Nie precyzyjnie to opisałem, teraz jak to czytam to faktycznie nie wiadomo o co chodzi. Pomiar rezystancji poszczególnych pinów wtyczki pompki względem karoserii. Na obydwu z nich rezystancja wynosi...
Pomiar sond robimy na rozgrzanym silniku. Jeśli chodzi o przenoszenie drgań na karoserię to są odpowiedzialne poduszki silnika jak i skrzyni biegów czy zostały sprawdzone ?? Dodano po 2 Zrób tylko listę wszystkich parametrów sondy.
Witam, masz zwarcie w instalacji głośnikowej. Jakiś kabel od głośnika zwiera do masy, stąd taka sytuacja (zabezpieczenie przeciwzwarciowe radia). Wyjmij radio i zrób pomiar omomierzem co do zwarć na wyjściach głośników względem masy. Po zlokalizowaniu kanału usuń zwarcie i ciesz się muzyką w aucie. Zwarcie najczęściej jest przy samym głośniku, w sytuacji...
Pomiar pojemności musiał by być względem ziemi, więc izolowanie karoserii od "reszty" samochodu zupełnie nie ma sensu, a izolację od ziemi dają koła. pomiarowego w samochodzie.
Na początek sprawdź klemy na akumulatorze, mocowanie blachy do karoserii. Przydałby się też pomiar napięcia na odpalonym silniku bez obciążenia instalacji elektrycznej i z obciążoną.
Tak ma być. Interesuje nas jeszcze pomiar między minusem akumulatora a masą silnika oraz między masą karoserii.
W takich sytuacjach często wycinałem krążek z folii AL i podkładałem go pod gumę. Krążek lutowałem do oplotu kabla paskiem folii, Marek Kompletne niezrozumienie roli przeciwwagi w antenie. To tak jakbyś zbudował dipol na 3.5 MHz tylko zamiast jednego z ramion dołaczył metalowy kij od szczotki. Będzie sie stroić? Oczywiście, że nie. Kompletna niewiedza...
lecz problem w tym że o niewiadomej rezystancji (długość, średnica, kontakt z karoserią, itd...). Tu w zasadzie zachodzi konieczność dobrania średnicy przewodu, bo z długością raczej dużych manewrów nie ma, chyba będzie się składał z dwóch odcinków - jeden z nich jako bocznik. Kontakt z karoserią jeżeli chodzi o sam pomiar nie ma znaczenia.
Na filmiku widać że wpinasz wtyczki L i R do R i na obu buczy, Co to za wzmacniacz? Weź miernik ustaw na pomiar rezystancji lub tzw. Brzęczyk jednym końcem dotknij do nielakierowanej karoserii a drugim do masy wtyczki RCA
Wyjmij na chwilę żarówkę z którejś lampy w samochodzie a napięcie mierz względem masy karoserii, napewno znajdziesz kawałek odsłoniętej śruby, może być obudowa stacyjki dobra lecz nie we wszystkich autach. Mój ojciec, mechanik samochodowy dawno temu krzyczał na mnie jak szukałem prądu w aucie miernikiem, mówił że zawsze w aucie szuka się żarówką, po...
Witam szanownych forumowiczów. Do rzeczy. Chce wykonać tester uszkodzenia izolacji przewodów w aucie, ale nie coś w stylu megaomomierza do pomiaru rezystancji izolacji, a bardziej wykrywania styku pomiędzy żyłą przewodu, a inną uszkodzoną żyłą albo masą auta. Najprostsze co mi przychodzi do głowy to pomiar napięcia gdzie na badany przewód podajemy plusa,...
wziąłem się sam za auto I usilnie próbujesz spalić ten miernik. Pomiary omomierzem i "piszczykiem" tylko w układach bez napięcia robimy. Na tym gnieździe żarówki na każdym pinie też jest masa tzn połączenie z karoseria Ustaw miernik na zakres 20V DC i pomierz napięcia względem masy, przy wyjętej żarówce. Przełączniki i zapłon w takim stanie w jakim...
Zatem powinien dość żwawo kręcić. Masz problem z przewodami od akumulatora do masy i/lub zasilanie na rozrusznik. Zobacz czy w czasie rozruchu nie ma spadku napięcia pomiędzy zasilaniem rozrusznika a dodatnim słupkiem akumulatora, między ujemnym słupkiem akumulatora a masą karoserii i drugi pomiar masą silnika. Nie mierz na klemach tylko właśnie na...
Najlepiej wziąść miernik i przemierzyć wszystkie przewody od głośników w stosunku do masy /karoserii/ , oczywiście uprzednio proszę odłączyć od radia. Pomiar powinien wskazywać nieskończoność t.z. bardzo dużą rezystancję
Minus jest od silnika do karoserii, następnie od niej idzie do akumulatora. Pomiar robiłem i na akumulatorze i na alternatorze. Plus i obudowa alternatora Po 10 minutach jazdy stan akumulatora jeż jest 11.8V po wyłączeniu wszytkich odbiorników. Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze.
Albo źle wykonany pomiar, albo masz uszkodzony akumulator, częsty przypadek jeśli jeszcze był nie przykręcony właściwie do karoserii.
sprawdz naciąg paska pomiar nap. przeprowadz w ten sposób:jeden pomiar na zacisku B+ alternatora względem masy allternatora silnika karoserii i oczyw. akumulatora , następną serię pom + akum. i masy jak wyżej. Oczyw. włącz wszystkie odbior. i srednie obr.-wyniki powinny pomóc w postawieniu diagnozy
Cześć. Chciałbym prosić o poradę. Jest samochód, który ma czujnik temperatury zewnętrznej. Oryginalnie podpięty jest w ten sposób że jest to czujnik rezydencyjny i jeden koniec wchodzi do zegarów natomiast jego masa jest tzw. wspólna na inne czujniki i jest jako wyodrębniona. wychodzi ona z jednego pinu z licznika. Czy wielkim błędem ze strony elektrycznej...
Witam.A gdzie dotykales miernikiem mase?Jak do karoserii to zaden pomiar."+"koncem miernika dotknij blaszki w oprawce (tam gdze dotyka zarowka),a "-" dotknij do siedzenia zarowki(gniazda zarowki).Wtedy otrzymasz wiarygodny pomiar.Musisz tam miec napiecie okolo 12V(a napewno takie jak masz na akumulatorze).Jezeli pomiar wskaze ci 0V lub mniejsza wartosc...
Ostatnio dostałem do zestrojenia instalacje w samochodzie. W dziwny sposób mnie tknęło i zacząłem od zmierzenia kabla, pokazał zwarcie. Rozebrałem wtyczkę, no tak, wszystkie włoski ekranu powtykane do środka, dotykały do żyły środkowej. Zrobiłem od nowa jak być powinno. Ponowny pomiar, znowu zwarcie. Rozkręciłem podstawę anteny. Fakt, zwarcie widać...
Witam Chcialem sobie zrobic miernik kondycji akumulatora., a przy okazji czegos madrego sie nuczyc.:D Chcialbym to zrobic na bazie jakiegos opornika jako bocznika o jakiejs logicznej rezystencji, aby nie pokrecilo plyt, no i rownolegle wpiac amperomierz. Ja mam 15A od zera, ale pewnie bedzie bezuzyteczny, bo potrzebny bedzie pewnie z ujemna skala ?...
Dobra bo my tak możemy gdybać, jak nikt tego nie widzi. Ryzykować i kupić tą antene wewnętrzną ze wzmacniaczem na szybę ? Nie jest to dobry pomysł. Kup dobrą antenę samochodową w sklepie motoryzacyjnym (w Piasecznie jest kilka) i ją zamontuj - jeśli musisz kupić nową antenę. Jak wspomniałem w poście #6 trzeba zweryfikować przewód antenowy a dokładniej...
Witam, Kolega MEVEX1 chyba już sobie poradził i nie jest zainteresowany tematem. Jest kilka "drobiazgów", które warto sprawdzić i zrobić w wielu markach samochodów w tym między innymi w VW Gruppe: 1. Sprawdź oporność na przewodach doprowadzających masę do ECU i ABS 2. Zdemontuj akumulator oraz plastikową podstawę pod nim 3. Dokładnie sprawdź klemy oraz...
Wątek, który natchnął mnie na zaryzykowanie. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Co do testerów.Najlepszym ogólnodostępnym dla kierowcy testerem aukmulatora ,,stety lub niestety'' jest jego własne auto ono zweryfikujeje jego stan najlepiej.Oczywiście, jeśli jest w nim sprawne ładowanie,rozrusznik,masa do karoserii i na postoju nie pobiera...
drgać karoseria otwór karoseria naprawa karoseria
naprawa komputer silnik wskazówki zegarów szlifierka lidla
kierunkowskaz świeci kierunkowskaz świeci
Problem z menedżerem wtyczek w Nero PhotoSnap Viewer Błąd w podnośniku Ruthmann - przyczyny i diagnostyka