System pomiaru obciążenia np jakimś silnikiem elektrycznym chyba odpada, gdyż nie mam pomysłu jak zmieniać płynnie obciążenie . Elektrycznie, np wodnym opornikiem.
Aha a moment prądnicy oblicze M=P/w tak? a P będzie równe iloczynowi prądu obciążenia prądnicy i napięcia na jej zaskach. Mam takie pytanie jeszcze. Są w sklepach takie elektroniczne układy służące do pomiaru siły nacisku. Są dość tanie i czy nie było to by prostszym i tańszym rozwiązaniem? Silnik DC to też jakiś koszt, choć niewykluczone że tutaj miały...
Momentomierz mierzy moment przy obracającym się silniku. Poszukaj na stronach Wydziału Elektrycznego PW, kiedyś chyba robili takie rzeczy.
Tak, coś na tej zasadzie. Wiem, ze jest to bardziej skomplikowane niż twój pomysł, ale do tego zadania muszę wykonać jeszcze jakiś projekt. Myśle ze zaprojektowanie takiej wahliwej podstawy pod silnik, która umożliwi pomiar momentu silnika będzie ciekawym dodatkiem. Miałem tylko wątpliwości czy to zadziała w ten sposób. Dodano po 4 tzn. myślałem o zawieszeniu,...
Może tu coś znajdziesz interesującego : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/download/s...
https://wobit.com.pl/artykul/92/artykuly...
Witam. Poszukuje tensometru foliowego, do pomiaru momentu obrotowego tzn... tensometr ma być naklejony na wale silnika. Bardzo był bym wdzięczny, gdyby ktoś znal jakiś konkretny model. Pozdrawiam. Jesteś pewien, że to ma być tensometr. W jaki sposób będziesz wykonywał pomiar?
Witam, pomiar mocy pobieranej przez silnik to sprawa banalna, większym problemem jest tu pomiar wartości momentu obrotowego, ponieważ ten pomiar musi odbywać się na wirującym wale silnika sprzęgniętym z obciążeniem. Do tego celu, najczęściej, stosuje się wałek pomiarowy z odpowiednim uzwojeniem, a wykorzystujący w tym wałku zjawisko magnetostrykcyjne...
:) To nie auto i w tym problem. Czyli zostaje pomiar momentu :(
Właśnie o to mi chodziło. Najpierw trzeba rozważyć problemy zupełnie nie związane z elektroniką. W tymi notami katologowymi to nie tak prosto - kiedyś szukałem informacji o tym jaka jest zależność ciągu, obrotów i momentu obrotowego dla konkretnego, fabrycznego śmigła i nie znalazłem. Już zamierzałem zbudować jakiś system pomiarowy, który umożliwiałby...
Chyba prościej byłoby wykorzystać silnik DC a do pomiaru obrotów i momentu zastosować typowe rozwiązania, czyli pradnica tacho lub enkoder i tensometr, ewentualnie zamiast tensometru pomiary prądów i napięć i przeliczanie ich na moment.
Witam! Czasami stosuje się sprzęgła przeciążeniowe z czujnikiem zadziałania - znacznie tańsze od pomiaru momentu, a jednocześnie mamy sygnał 0/1 a nie analogowy. Pozdrawiam.
Witam. Prad, jaki mozna "wyciagnac" z zasilacza na pewno ma tutaj istotne znaczenie. Jesli chcesz sie tym silnikiem na prawde pobawic to musisz zamiast tego zasilacza uzyc innego, a najlepiej zrobic go samemu. Bedziesz potrzebowal transformatora, choc idealnie by bylo jakby udalo Ci sie zalatwic autrotransformator, nastepnie 4 diody, i kondensator....
Witam. Na pierwsze pytanie to zerknij tu: http://projektnavi.pl/index.php?option=c... Na drugie: w Warszawie jeden z ponoć najlepszych tunerów w RP bierze za określenie parametrów silnika na hamowni, dostosowanie map (podniesienie momentu i mocy), następny pomiar z wykresami od 1000 do 2000 PLN w zależności od auta. Powodzenia
Witam auto citroen C4 2011r 1.6ehdi przy przyspieszaniu łapie błąd abs c1391 brak potwierdzenia momentu obrotowego silnika silnik p0100 pomiar wydatku powietrza p1490 filtr cząstek stałych zapala się trakcja i filtr dpf oraz komunikat o możliwości zapchania dpf. Przepławka wymieniona , różnica ciśnienia na jałowym 025 mbar.
Inna ale sprowadza się do tego samego. koniecznie trzeba wiedzieć jak część momentu jest przekazywana do układu pomiarowego. Jeśli to będzie alternator to ważne będzie jakie podpięte jest pod niego obciążenie - bo od tego bedzie zależał opór jaki bedzie stawiał silnikowi. Pzdr. Dodano po 10 Tak moment to siła razy ramię. I tak by było najlepiej ten...
Mam do wykonania projekt "pomiar momentu obrotowego slinika" szukam jakiegos niedrogiego czujnika tak do 200zł nie musi miec jakis wypasionych parametrow, ofert jest sporo ale z regóły bez ceny, znudziło mi sie juz pisanie maili do firm i odpowiedzi ".... 2.000 euro..." 8-O Prosze o porade albo o jakis ciekawy cennik, 3mka
Ciekawe, dzisiaj kupiłem nowy alternator na każdym z uzwojeń 0,54Ω i też nie ładuje akumulatora. Kontrolka świeci na chwilę do momentu uruchomienia silnika i gaśnie. Pomiar ładowania miernikiem na zaciskach akumulatora przed uruchomieniem silnika wyniósł 12,6V po uruchomieniu silnika 11,4V po włączeniu dmuchawy, świateł, ogrzewania tylnej szyby...
Niestety to nie takie proste. Nie mam stanowiska do pomiaru momentu takiego dużego silnika (wirnik śmigłowca to jakieś 1,5m średnicy). Nie sądzę, żebym znalazł gdzieś w literaturze wyniki pomiaru momentów takiego wirnika, tym bardziej, że jak pisałem, interesuje nas zmiana łopat na zupełnie nowe. W literaturze będą, jak skończymy nasze prace :)
To co zmierzysz będzie właśnie wartościami nominalnymi - tylko dla biegu jałowego silnika - jeśli do niczego go nie zaprzęgłeś w czasie pomiaru. Podczas obciążenia silniczka zaobserwowany będzie spadek napięcia zależny od wydajności źródła prądu , oraz wzrost płynacego prądu w obwodzie proporcjonalny do momentu obciążającego silnik. W załączniku masz...
Witam Podaję dość prosty sposób pomiaru momentu obr. Tym sposobem wyznaczysz max. moment, osiągniesz go wtedy gdy silnik przestanie podnosić ciężarek. Aby wyznaczyć moment nominalny musisz znać nominalną prędkość kątową danego silnika. Następnie mierząc tą prędkość zwiększasz masę ciężarka. "Nominalny" ciężarek będzie wtedy gdy obroty silnika zmniejszą...
Z rolkami to raczej się bada hamulce. Pomiar mocy na hamowni polega na pomiarze momentu na wale silnika sztywno połączonego z układem hamującym czyli dającym regulowane obciążenie silnika. Z momentu i prędkości obrotowej wylicza się moc. Natomiast jako hamulec używa się prądnicy prądu stałego o mocy większej od mocy silnika z obciążeniam falownikowym...
Spokojnie możesz tak postąpić. Przy pomocy omomierza łatwo upewnisz się, czy te połączone przewody to wspólne zasilanie cewek. Wirnik zapewne "drgnie" już przy napięciu ok.6V, ale nominalne napięcie zasilania może wynosić równie dobrze 12V lub nawet 24V. Jaką wartość zastosować - można próbować ocenić po pomiarze prądu, ocenie uzyskanego momentu obrotowego...
A znałby ktoś odpowiedzi na pytania, które postawiłem? Na wszystkie nie, ale na część tak: Ad 1. Z faktu że ta dodatkowa faza którą tworzy kondenssator nie ma stałego przesunięcia o 120° Ad 2. ESR nie ma tu wielkiego znaczenia -ma znaczenie marginalne, ESR jest przyczyną nagrzewania się kondensatora i z tego powodu musi być czasem uwzględniane Ad 4....
13.9 to trochę mało według mnie. Wszystko zależy od momentu pomiaru. Ja jeżdżę z zamontowanym Woltomierzem i napięcie 14.2 - 14,4 V jest w zasadzie tylko w pierwszych minutach po uruchomieniu silnika. Później oscyluje wokoło 13.5V. Przecież jeździmy z włączonymi światłami a i inne odbiorniki włączamy.
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Takie pomiary nic nie dają gdy jest odprężnik odśrodkowy na wałku rozrządu, ponieważ uchyla on zawór ssący do momentu aż silnik zaskoczy. W tych silnikach robi się taki pomiar całkiem w inny sposób.
Ja tu bynajmiej żadnego sprzęgła nie widzę. Ten układ mógł regulować prąd silnika w zależności od obciążenia, bo też żadnego tensometru do pomiaru momentu obrotowego chyba nie ma.
Praca silnika jednofazowego bez kondensatora pracy grozi jego spaleniem. Nie ma on swojego momentu. Bez kondensatora może mieć inny dźwięk ale czy pompuje? Przy pomiarze omomierzem skok i potem dążenie do nieskończoności to dobry objaw. Po dojściu do wysokiej rezystancji, odłącz końcówki i bez rozładowywania po kilkunastu sekundach znowu podłącz. Ponowny...
Dzień dobry. Zaprojektowałem układ do pomiaru momentu obrotowego który opiera się na mostku tensometrycznym naklejonym na odcinku wału. działać będzie mniej więcej na tej zasadzie: http://obrazki.elektroda.pl/3360187900_1... Potrzebuję dobrać zasilanie, mostek tensometryczny, wzmacniacz i rejestrator (lub jakiś interface pod PC). czy...
Mam za zadanie zrobić hamownie silników elektrycznych Hamownia charakteryzuje się tym że jej podstawą jest hamulec z tensometrem do pomiaru momentu obrotowego. To ma być stanowisko pomiarowe do zabawy z jednym konkretnym silnikiem czy coś więcej ?
Na ćwiczeniach w pracowni elektrycznej mieliśmy pomiar charakterystyki momentu i prędkości silnika DC.Do regulacji obciążenia służyła nam hamownia w której wykorzystywany był efekt powstawania prądów wirowych w tarczy aluminiowej na którą się działało stałym polem magnetycznym .Elektromagnesy były zamocowane wahliwie a do nich dynamometr na ramieniu...
Witam bardziej doświadczonych kolegów, Chciałbym poruszyć jedną kwestię która nie daje mi obecnie spokoju. Wykonuję właśnie badania (typowe pomiary charakterystyk ) silnika indukcyjnego. Co prawda wykonałem je w dwóch wariantach, przy oryginalnym fabrycznym wirniku, oraz mocno zmodyfikowanym, jednak nie różnice pomiędzy nimi stanowią moją obawę. W toku...
Ale jak niby ma to stanowisko wyglądać? Niezbędne minimum to zasilacz stabilizowany o regulowanym napięciu, pomiar prądu i pomiar napięcia... Oprócz tego mam jeszcze enkoder optyczny do pomiaru prędkości obrotowej i hamulec Prony w celu mierzenia momentu silnika dla danej prędkości obrotowej. O zasilacz będę się musiał postarać z uczelni, natomiast...
Rolki muszą się obracać z prędkościami rzędu 4000-5000rpm... Jako obciążenie możesz wykorzystać cokolwiek czym da się sterować - silnik hydrauliczny, hamulce cierne, hamulce elektrowirowe, wodne itd. Jak wiadomo hamulec służy do przetwarzania energii mechanicznej na cieplną, więc trzeba się liczyć z tym że "hamując" silnik 100kW przy 6000 trzeba być...
Wiadomo, że chyba nic tak nie marnuje energii elektrycznej jak przewymiarowany bez potrzeby asynchroniczny silnik trójfazowy. Nie - nie wiadomo. Silnik asynchroniczny nie pobiera z sieci tyle kW ile ma mocy na tabliczce wpisane, tylko tyle ile potrzeba mocy + straty. A te straty w obecnym i nowym silniku będą na podobnym poziomie bo silnik asynchroniczny...
Są takie sterowniki ale nie amatorskie. szukaj "sterownik z kompensacją momentu" https://bsg-i.nbxc.com/upload/669/442/pd... Poza tym by stabilizować obroty nie trzeba używać enkodera. Są metody oparte na pomiarze napięcia na silniku i prądu pobieranego. Nie wiadomo też czy enkoder nie został uszkodzony podczas prób podłączania....
Zapomnij o falowniku do silników indukcyjnych! Spalisz uzwojenia silnika BLDC. Nie ma żadnego wirowania pola. To nie silnik indukcyjny. BLDC jak sama nazwa wskazuje jest silnikiem prądu stałego. Nie ma komutatora mechanicznego tylko tranzystory włączane w odpowiednich momentach. Komutator mechaniczny miałby 3 sekkcje. W sprężarkach stosuje się niestety...
W Wobicie można dostać urządzenia do pomiaru momentu obrotowego... ceny 1000+zł. Teoretycznie taki pomiar możesz dokonać mierząc jaki ciężar jest wstanie podnieść silnik. Dokładność pewnie będzie wątpliwa, ale jakieś orientacyjne wielkości możesz dostać. Znając maksymalny moment jak i prąd pobierany bez obciążenia można zrobić wykres momentu w zależności...
To taki pomiar nie niesie ze sobą praktycznie żadnych istotnych informacji. Nawet w przybliżeniu nie wyraża obciążenia silnika... Nie ma zależności między poborem prądu a obciążeniem silnika? Potrzebuję właśnie metody na pomiar obciążenia silnika, który w procesie technologicznym najpierw pracuje pod mniejszym obciążeniem a później skokowo obciążenie...
Nie jest to dobry sposób... Obroty mierzy się enkoderem, nawet takim prostym wydrukowanym na folii i z 2 zestawami dioda+fototranzystor. Albo ewentualnie czujnikiem prądu(hall effect) z charakterystyki silnika, ponieważ prąd jest proporcjonalny do obrotów i momentu.
Mogę trochę pomóc. Wiem, że w silnikach krokowych np. w cd romach itp. jest zastosowany zwykły magnes i jest układ scalony, który wykrywa zmiany w polu (przez cewke?) i ci oblicza w ten sposób obroty. Takie coś napewno kiedyś było stosowane w starych klawiaturach tylko to wycofali bo na każdy klawisz był przydzielony układ scalony i żarło to trochę...
Gdyby zawierał precyzyjny pomiar prądu i najlepiej silnik bezszczotkowy, to miałby niejako elektroniczne sprzęgło, może nawet bardziej precyzyjne, niż mechaniczne. Dodatkowo bez problemu można by też zaimplementować regulację momentu. Słowo-klucz: GDYBY... ;) pozdawiam
:arrow: waldek38 Regulator mierzy prąd pobierany przez silnik, prąd ten zależy od momentu obciążenia. Im większy prąd tym większy spadek obrotów, bo uzwojenia mają rezystancję i odkłada się na niej spadek napięcia. Efekt jest taki jakbyś zasilał silnik mniejszym napięciem -> czyli spadają obroty. Cały szkopuł w doborze regulatora polega na tym, aby...
Schemat instalacji elektrycznej EPS F14 Bezpiecznik, MAXI 50A F17 Bezpiecznik, 10A INS Zespół przyrządów, do lampki kontrolnej EPS K141 Moduł sterujący EPS M79 Silnik elektryczny (EPS) P77 Czujnik momentu obrotowego (EPS) SM Moduł sterujący silnikiem, sygnał prędkości obrotowej WUE Sygnał pomiaru drogi z P14 X13 Wtyk diagnostyki X50 Tablica rozdzielcza...
Ot i wyjaśniło się zagadka braku informacji. Witam, Workshopdata, (AutoData, ESI, HGS Data, oraz inne serwisy techniczne) nie podają informacji o momentach dokręcenia stopy korbowodu, gdyż producent nie przewidział naprawy strony korbowodowej. „Pomiaru luzu łożyska nie da się przeprowadzić zwykłą metodą i nie należy również próbować, ponieważ...
Moc silnika jest mocą na jego wale. Aby to zmierzyć należy obciążyć go np. prądnicą i dokonać pomiaru mocy oddanej przez prądnicę, uwzględniając jej sprawność otrzymasz moc podawaną na jej wał. Można też dokonać pomiaru momentu obciążenia i po odpowiednim przeliczeniu otrzymamy moc.
Jakby na to nie patrzyć rzacz sprowadza sie do pomiaru momentu hamowania - jak to zrobić najlepiej i najtaniej to jest problem. Jeżeli zachowa się osiowość układu to pomiar ugięć też jest rozwiązaniem. Kiedyś stosowano hamulec cierny montowany na wale silnika i przez regulację siły zacisku szczęk, znane współczynniki tarcia obliczano moment hamowania....
Teraz jeszcze napisz proszę czy ten pomiar zawierał w sobie moment odpalenia samochodu czy nie. nie zawierał momentu odpalenia silnika, odpalilem uC (zasilany z baterii) w momencie kiedy silnik był juz uruchomiony. Wtryskiwacz jest włączany na 3ms jeżeli auto jest na "luzie" przy okolo 800 obr/min.
Wracając do wentylatora. Przeszedł kąpiel w płynie czyszczącym i dawkę WD40. No to pięknie. Jakoś bym się nie zdziwił, gdyby problem powrócił szybciej niż myślisz. Problem z zardzewiałą śrubą - WD-40. Pomógł? Pomógł. W takim razie lać ten specyfik wszędzie z nadzieją że też pomoże - na ból zęba i zatarty silnik... Kolego Sympatyczny - Silnik należało...
Co do obliczeń z silnikiem wentylatora - mi wychodzi, że około 300W (niecałe) to jest iloczyn maksymalnych obrotów, i momentu siły zatrzymanego silnika; jeśli przyjąć, że moment siły jest proporcjonalny do różnicy między maksymalnymi obrotami, a tymi, które silnik aktualnie wykonuje, to maksymalna moc, jaką można by z niego uzyskać, byłaby 1/4 tego...
W odpowiedzi na pytanie zdane prywatnie: Chodzi o mojego ostatniego posta z drugiej strony watku. Mianowicie czy w przypadku gdy silnik nie generuje sinusoidy po rozkreceniu ale sygnal sinusoido podobny czy dla poprawnego sterowania FOC powinienem mu podawac na wejscie taki sam ksztalt przebiegu czy moze cos innego. A moze to calkowicie niemozliwe aby...
Chodzi o zbudowanie układu obciążającego momentem silnik krokowy, obciążenie będzie się odbywać przez sprzężenie mechaniczne z silnikiem prądu stałego. Ten silnik krokowy to EDS-11, ma moment rozruchowy 0,036 Nm. Czy wystarczy zbudować układ: - reg. źródło prądowe do sterowania silnika prądu stałego, - następnie mierzyć prąd płynacy ze źródła prądowego...
Nie, nie, robiłem pomiar przy zgaszonym silniku. Zrobiłem to: Możliwe że mapa benzynowa się rozjechała - warto wtedy odłączyć akumulator na chwile i powinno się poprawić. A potem uruchomiłem auto i nie zgasło. Być może dlatego, że wcześniej było uruchomione (pomiar akumulatora). Ale problem nadal jest, że gaśnie silnik przy uruchamianiu na benzynie,...
Dzień dobry wszystkim forumowiczom. Potrzebuję porady w temacie sterowania silnika krokowego przez Arduino. ... Wiem, że każda instrukcja w kodzie programu zajmuje jakiś czas procesora i to mnie właśnie zatrzymało. Niestety nie mam oscyloskopu, żeby precyzyjnie mierzyć obroty silnika . Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Stosując stepstick czas trwania...
Witam. Kondensator pracy włączony jest przez cały czas pracy silnika. Kondensator rozruchowy włącza się dodatkowo (równolegle do kondensatora pracy) na czas rozruchu silnika w celu zwiekszenia momentu rozruchowego. Po rozruchu nkondensator jest odłaczany. Do twojego silnika zastosuj kondensator około 12uF/400V. Dobierz najlepiej poprzez pomiar prądu...
Witam Czytalem gdzie na internecie ze za pomocą interfejsu Vag można mierzyc moment obrotowy silnika a na podstawie tego byla jeszcze wyliczana moc ? Czy można dignozować auta podczas jazdy mam na mysli wykrycie zepsutego przeplywomierza
Nie znam dokładnie momentu ale myślę że 0,01kgm powinien mieć. Mam taki silnik wyjęty z drukarki HP oraz dynamometr tak więc wystarczy dać mu ramię i można zmierzyć moment rozruchowy. Jak chcesz to jutro mogę to sprawdzić. Cześć. Przepraszam że tak długo nie pisałem ale miałem niespodziewany wyjazd. Teraz już wróciłem i pomierzyłem momenty rozruchowe...
Wiatm, mam taki przetwornik jak na poniższej karcie katalogowej: [url=] http:www.pdf1.alldatasheet.com/datasheet... Chce go wykorzystać do pomiaru prędkości obrotowej silnika (wykonałem już tarczę z jednym otworem na obwodzie) a następnie zamienić sygnał wychodzący z fototranzystora - będą to pewnie jakieś piki i ich częstotliwość...
Power To pytanie jak cały szeregi innych ewidentnie dyskwalifikuję cię jako wykonawcę tego rozwiązania. Tu potrzeba wykazać się minimum zaangażowania w znaczne zmniejszenie momentu obrotowego, tym bardziej, że to silnik z pomocniczą fazą pojemnościową ). Skoro faktycznie agregat ma możliwość obciążenia 2kW, to jest szansa, że przy pracy pompa nie przekroczy...
Przecież w silniku komutatorowym możesz także regulować prędkość i moment (maksymalny). Prędkość jest proporcjonalna do napięcia (w dokumentacji parametr kV, jednak jest on podany dla silnika bez obciążenia), a moment jest proporcjonalny do prądu (kT) - musisz tylko pamiętać o stratach na silniku, które będą zmniejszały moment na wyjściu. Teraz w czasie...
Na razie nic nie wymieniać a znaleźć przyczynę spadku podciśnienia. Może nią być, tak jak przypuszczasz, nieszczelność ale może też być problem np. w zatkanej częściowo dyszy lub przewodzie doprowadzającym podciśnienie. Czyli albo podciśnienie ucieka albo nie dochodzi. Mając pistolet do pomiaru podciśnienia znajdziesz usterkę w kilka(naście) minut.
Jeśli masz czym to dokonaj pomiaru kondensatora, jeżeli nie dysponujesz urządzeniem pomiarowym to po prostu go wymień na taki o identycznych parametrach elektrycznych.
czaszy spadochronu jako anteny się nie użyje, bo jak spadochron będzie rozwinięty, to rakieta daleko nie poleci, ze względu na opór powietrza; ja jeśli rozpocząć pomiar od momentu rowinięcia czaszy spadochronu (tj pirotechniczne od momentu zastopowania silników i spadku na spadochronie) ? prawdę mówiąc nie mam pomysłu na antenę kierunkową na rakiecie...
Pomiar mocy ma oczywiście... służyć do pomiaru mocy. Silnik pewnego urządzenia zostanie wymieniony na większy, jednak nie chcę przekraczać określonego momentu obrotowego a pomiar mocy znając obroty na wale urządzenia pozwoli orientacyjnie określić moment. Szczegóły nie są istotne, pozostaje pytanie czy zaproponowane rozwiązanie sprawdzi się przy określonej...
Ale ja mówię o module sterującym pracą silnika, a nie o komputerze pokładowym współpracującym z istniejącymi modułami wtryskowymi. To, co Ty zrobiłeś to wykonuje nasz moduł stacyjki, który współpracuje z naszym modułem i także wyświetla aktualne zużycie paliwa... Uważam że to jest bardzo dobre rozwiązanie- podział na dwa układy , z których ten od sterowania...
Pomiar korekty dawki paliwa na wtryskiwaczach robiłeś w momencie, kiedy silnik jest zimny(występuje objaw opisany przez Ciebie)?
Witam. Mam za zadanie zbadac moment obrotowy w silniku 0.75 kW używając do tego falownika firmy Eura Drives. Zrobilem podstawowe pomiary i kilku rzeczy nie rozumie: http://obrazki.elektroda.pl/8925301700_1... Są to pomiary wyświetlane na falowniku. Producent podaje w instrukcji, że U, to napięcie wyjściowe, ale falownik pokazuje dwa:...
Trochę pózna moja odpowiedż, ale moze pomoze. To tak , aby ustawić właściwy punkt wtrysku na pompie to należy odkręcić pierwszą rurkę ciśnieniową na pompie wtryskowej i kręcić w prawo silnikiem aby zauważyć moment początku podnoszenia się poziomu paliwa na wyjściu pompy do pierwszego cylindra. W tym momencie /tego podnoszenia paliwa/ na wale głównym...
"Bajery" możesz zrobić jakie chcesz. I jeszcze jedno pytanie - musi to być Simatic ? Na tańszym sterowniku możesz zrealizować jeszcze pomiar prądu, napięcia, momentu itp. Możesz mieć panel oraz monitoring, wizualizację i archiwizację na komputerze. I programowanie simensa do najprostszych nie należy.
To teraz spróbuj naprawdę, z pomiarem napięcia na wyjściu autotransformatora. Zobacz sobie potem jeszcze charakterystykę momentu silnika w zależności od napięcia zasilającego. Pomiar był, prędkość obrotową zmieniałem w zakresie 1000-3000 obr/min robiąc znikomo małe zmiany napięcia (kilka woltów) od wystarczyło ruszyć gałką o kilka stopni kątowych i...
O jakiej wartości momentu 1 - 10 - 100 - 1000 Nm mówimy i jaką chciałbyś uzyskać dokładność i powtarzalność pomiaru. W jakim urządzeniu ma to chodzić?
Trochę odgrzeje kotleta po 13 latach. Mianowicie, mam antenę fabryczną z subaru. Problem w tym że gdy się wysunie to silnik dostaje czkawki, tak samo po złożeniu. Ciągle pobiera prąd. Myślałem co by użyć mostka H L293, sterowane to było by choćby przez Attiny 13, pomiar prądu na rezystorze 0.1 Ohm. Gdy osiągnie położenie krańcowe to silnik jest wyłączony,...
Np ten silnik ma krotność rozruchu 9, co za tym idzie przy rozruchu pobiera ponad 93 A. Nie rozumiem dlaczego tego prądu nie dzielisz przez współczynnik rozruchu. Ja nie rozumiem skąd kolega wziął dzielenie przez współczynnik rozruchu? Współczynnik rozruchu jak już pisałem jest stosunkiem prądu rozruchowego do prądu znamionowego silnika i jest to cecha...
Mam silnik DC i chciałbym wyznaczyć jego następujące parametry tj. 1. Jm - moment bezwładności silnika [kg*m^2] Tutaj nie mam pomysłu 2. Rm - rezystancja silnika [ohm] Rezystancja pomiędzy zaciskami zasilania silnika? 3. Kb - współczynnik siły elektromotorycznej [V/(rad/s)] Silnik przy napięciu zasilania 12V wykonuje 200rpm= 21rad/s Kb = 12V/21rad/s...
Omomierz ustawiony był na 200 ohmów i takie wyniki mi podawało to takie wpisywałem. Co do pomiaru napięcia to wiedziałem że o to ci chodzi. Więc wszystko jest dobrze? To dlaczego nie ma tego momentu napędowego przy przełączaniu na trójkąt?
Buduje urządzenie pomiarowe do koparki i potrzebuję mierzyć przechylenie/pochylenie poszczególnych segmentów ramienia. Użyłem czujnika BNO055 i korzystam z filtru madgwicka - to nie istotne, bo wszystko działa jak należy do momentu uruchomienia silnika koparki. Problem jest taki, że pracujący silnik generuje spore drgania, które oczywiście wpływają...
Takie jest zalecenie producenta. Metody kończenia ładowania są jeszcze inne, ale zazwyczaj dotyczą ładowania szybkiego lub bardzo szybkiego - pomiar temperatury, czas ładowania i teraz nowość - pomiar przyrostu napięcia i reakcja na brak przyrostu napięcia. Kolejna to pomiar przyrostu temperatury. Moje stara wkrętarka ma ładowarkę zrobioną z transformatora,...
Oczywiście optyczne będą . Jedyną drogę jaką widzę dla momentu trzymającego to po prostu na ADC uC podłączyć jakoś pomiar prądu na cewkach silnika i napisać warunek , że jeżeli silnik stoi bo nie podawane są sygnały kroku i prąd cewek rośnie to przeciwdziałać temu jakoś. Bardzo to skomplikowane . Hmmm.... Albo jakiś chamski hamulec mechaniczny ale to...
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
Trzeba iść do kogoś, kto ma sprawny zasilacz o napięciu regulowanym 0-12V i pomiarze pradu do do 3-4A.JAKIŚ WARSZTAT . Patrzenie na metkę akumulatora a wnioskowanie o silniku -to duży błąd . Do momentu w którym ktoś nie poda co dokładnie żre tyle pradu w tym karabinie -jakie tam sa układy -a może tam jest cewka .....
Najdokładniej będzie, jak zastosujesz ciągły pomiar momentu i sprzęgniesz czujnik z napędem. Zobacz tu: http://www.wobit.com.pl/produkty/czujnik... ale ta kasa...
Witam wszystkich, mam silnik 3-fazowy w obudowie hermetycznej i chce go sterowac procesorem sygnalowym, wszystko jest juz wlasciwie gotowe tylko, ze teraz dopiero zauwazylem, ze nie mam encodera, w normalnym silniku nie byloby problemu Ten jest jednak szczelnie zamkniety, mam do dyspozycji tylko zaciski zasilajace. Ma moze ktos jakis pomysl? Wiem, ze...
I chyba tak zrobię, od momentu tej naprawy przejechałem niecały 1000 km, ale raczej juz do tego mechanika nie pojadę:| jutro napiszę jaki wynik pomiaru ciśnienia
montuje tylko sterownik od corsy lub sterownik i silnik od Corsy Doprecyzuj o czym piszesz? Sterownik silnika ECM i silnik, sterownik wspomagania EPS i silnik wspomagania ... ? czy jak zamienię sterownik - dam oplowski Opel Corsa B https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... http://obrazki.elektroda.net/91_12372290... Schemat instalacji...
Chyba nie masz pojęcia za co się zabierasz. Przecież pomiar prędkości wału silnika można zrobić zupełnie niezależnie od hamowni. Hamownia hydrauliczna to będzie coś takiego jak sprzęgło hydrauliczne (takie o płynnym sterowaniu a nie tylko on/off). Tylko że w takim sprzęgle trzeba wał wyjściowy zablokować. Wtedy cała moc wejściowa będzie zamieniana w...
Jest to jak najbardziej normalne. Silnik powinien być wyłączany dopiero wtedy gdy wentylator przestanie pracować, ponieważ pracujący silnik wprowadza wodę (płyn chłodzący) w obieg. Jeżeli wyłączymy rozgrzany silnik w momencie gdy wentylator dopiero co zaczął pracować (schładzać), płyn chłodzący staje w miejscu. Pomiar temperatury silnika i zarazem moment...
Wymieniony został środek skrzynki bezpieczników ( tej pod maską) usterka zniknęła, Nie było widać jakichkolwiek śladów uszkodzenia a jednak podczas sporadycznego występowania usterki, pomiar napięcia wskazał napięcie wchodzące 12,8 a wychodzące 10,9 działo sie tak jedynie podczas pojawienia sie usterki. W sytuacji gdy auto nie gasło napięcie wychodzące...
Na początek sprawdź czy po rozruchu i ustabilizowaniu (ale jeszcze przed zatrzymaniem) masz 1500rpm i/lub 50Hz (powinno się dać przeczytać na wyświetlaczu lub zmierzyć) ale z tej strony raczej nie spodziewałbym się problemów Zazwyczaj niesprawny regulator AVR nie podaje żadnego wzbudzenia i napięcie na wyjściu jet wtedy ekstremalnie niskie. Tutaj napięcie...
Rozumiem, że po naciągnięciu linki silnik będzie wytwarzał moment, ale nie będzie się obracał. Dokładnie tak. Ten zasilacz nie możesz zasilić z naszej sieci. Jeśli potrzebujesz regulacje momentu, to musisz mieć zasilacz regulowany ze stabilizacją prądu. Może to głupie pytanie, ale dlaczego nie mogę go zasilić z naszej sieci? Mówimy o impulsowym, tak?...
W praktyce to można kombinować (bo raczej niewiele osób to robi) z silnikiem do obrotu i siłownikiem dociskającym (lub silnik z przekładnią ślimakową i kontrolą momentu dokręcania poprzez pomiar prądu) imak. Sekwencja zmiany noża: - wypuszczenie ciśnienia z siłownika (może być pneumatyczny, jak i hydrauliczny) - obrót imaka o np 3x90 stopni +20 stopni...
Jedyny mój obecny problem to detekcja stanu idle. Może pomiar natężania prądu czymś takim: https://botland.com.pl/gravity-czujniki-... Daje 0-1V napięcia dla prądu AC 0-20A. Pewno na świecie jest wiele podobnych. Spokojnie, przecież nie chodzi o wyłapanie dokładnego...
Silnik kręcić się będzie, ręką go nie zatrzymasz, ale co z jego charakterystyką mechaniczną? Robiłeś jego próby na hamowni, np zdjęcie charakterystyki obrotów w funkcji momentu z jednoczesnym pomiarem parametrów elektrycznych? Oczywiście cały czas mowa o normalnym silniku, nie jakimś specjalnie konstrukcyjnie przystosowanym do regulacji. akurat teraz...
Czy po zmianie częstotliwości U jest dalej równe 400V? Jeżeli zmniejszysz częstotliwość to falownik automatycznie zmniejsza napięcie podawane na silnik. Przy częstotliwości większej niż znamionowej napięcie przeważnie nie jest podbijane. Jeżeli moment obciążenia oscyluje nieznacznie w górę i wół wokół momentu znamionowego silnika to można zaprogramować...
Witam Mój problem polega na tym, że w mojej lagunie czasami ciężko odpala silnik, kręci jak oszalały, dopiero za 3-4 razem udaje się go odpalić i jest jakiś czas ok do momentu jak znowu go coś napadnie. Myślałem że może mieć słabe ładowanie, ale pomiar był prawidłowy. Macie pomysł co może powodować takie objawy?
ja proponuje sprawdzić ciśnienie doładowania bo wszystkie obecnie TDI HDI CDI i inne diesle nowej generacji jak tylko dostaną za wysokie ciśnienie doładowania to ograniczają dawke paliwa by nie rozwalić silnika a po ponownym rozruchu silnika sterowniki dokonują ponownego pomiaru ciśnienia. dlatego po ponownym odpaleniu odzyskują na chwile moc do momentu...
Pozycja głowicy jest ustalana za pomocą czujnika optycznego i paska z nadrukowanymi kreseczkami. Co do plastiku to jednemu klientowi skleiłem i jak na razie się trzyma. Pozycja czyscidełek jest chyba ustalana przez pomiar zwiększonego poboru prądu na silniku napędzającym papier i zębatki w momencie gdy stawiają one duży opór dla silnika. Ale to tylko...
https://obrazki.elektroda.pl/2536197300_... Silniki synchroniczne, a zwłaszcza silniki krokowe i silniki z magnesem stałym, coraz częściej stosuje się do sterowania w systemach, w których wymagana jest nie tylko precyzja, ale też wysoka wydajność i wyjątkowa sprawność energetyczna. Obecna technologia sterowania silnikiem obejmuje zastosowanie...
,,Sprecyzuj, czego wymagasz od tego układu. Ale nie wymagaj, by rozpoznawał temperaturę na podstawie pomiaru oporności termistora w zakresie, w którym ta oporność jest prawie stała - możesz wymagać rozpoznawania konkretnej wartości wyniku takiego pomiaru.'' Pomiaru temperatury raczej na takim czujniku nie osiągnę, jednak zależy mi na takim działaniu:...
Witam. DVD PHILIPS LX3600D. Nie wczytuje płyt, silnik sie w ogole nie kreci., daje się leko kręcić palcem. Pozostałe dwa (od eject i od głowicy) działają. BA5954 parzy ale tak impulsowo, czyli rozgrzewa się w momentach kiedy podaje napiecie na silnik napędu płyty. Po odpieciu silnika z płytki, BA.. nie grzeje sie. Pomiar prądu jaki bierze silnik: 1,coś...
pomiar momentu obrotowego pomiar momentu siły pomiar momentu obciążenia
chrysler voyager spalanie rozdzielnica mieszkaniowa wilgotności betonu
internet satelitarny diagnostyka polonez
Wymiana łożyska w pralce Siemens Siwamat 1642 Alternatywy dla niedostępnego włącznika młotowiertarki