A jak zmierzyć napięcie w kostce ktora wychodzi od statora lucky star 250 (3 żółte przewody)? Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza podanych przez użytkownika danych : Użytkownik pyta, jak zmierzyć napięcie w kostce wychodzącej od statora motocykla Lucky Star 250, która posiada trzy żółte przewody. - Identyfikacja brakujących informacji : Brakuje...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
zapłon CDI w MZ TS 251 Witam, chciałbym zamontować zapłon CDI w motocyklu MZ TS251 zakupiłem "zestaw" od chińskiego wynalazku o oznaczeniu GY6. Podstawą jest stator zbudowany z 11 cewek (1 do zapłonu cdi, pozostałe do zasilania 3-fazowego jak mniemam). Zbudowałem prosty układ testowy pokazany w załączniku. O ile z iskrą na świecy nie było problemu,...
"Regler" oznacza końcówkę regulatora na której fizycznie następuje regulacja napięcia - a dokładnie zbijanie nadwyżki energii do masy, oraz ładowanie akumulatora. Jest to biały przewód ze statora, koniec jego uzwojenia. "Sense" to pomiar napięcia oświetlenia. Typowo żółty przewód, odczep uzwojenia statora który zasila oświetlenie. Pomiar tego napięcia...
Do sprawdzenia rezystancja cewki zasilającej CDI oraz impulsatora. Pomiar rezystancji uzwojeń oświetlenia i ładowania oraz generowanych napięć można sobie darować.
Sprawdzenie żarówka cewki zapłonowej w statorze nie jest najlepszym pomysłem. Pomiar impulsatora i pomiar cewki zapłonowej, omomierzem wystarczy, ewentualnie pomiar napięcia zmiennego zwykłym multimetrem. Później pomiar cewki WN i na końcu modułu oraz gaszenia, w tego typu instalacjach gaszenie jest proste(zwarcie do masy). sprawdź tamto i zrób zdjęcie...
Musisz oszacować. Masz miernik. Spróbuj go wpiąć na pomiar prądu ale też mądrze! Na czas rozruchu miernik należy ominąć (zrobić zworę na jego sondach), bo raczej nie zniesie takiego poboru. Możesz też wstawić w szereg z akumulatorem większej mocy opornik małej wartości i mierzyć spadek napięcia na nim. A reszt to już podstawowe wzory prawa oma...
Coraz dziwniejsze te chińskie części robią, nawet nie mogą ustalić kolorów przewodów. Wygląda na takie wykonanie statora: https://obrazki.elektroda.pl/9807741400_... W tym przypadku, czarny to masa, zielono-czerwony to odczep na światła, biały to koniec na ładowanie. Po stronie skutera powinno być zielony masa, żółty światła, biały...
Układ zapłonu jest oddzielnym podzespołem, ma swoją cewkę zasilającą i wyzwalającą, nie są one połączone (za wyjątkiem masy) z układem zasilania świateł i ładowania akumulatora. Sprawdź miernikiem na zakresie ACV jakie masz napięcie na żółtych przewodach wychodzących ze statora (względem siebie oraz masy), pomiar zrób z podłączonym jak i odłączonym...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
To tak, podczas pomiaru zauważyłem, że na płytce jest widoczne oznaczenie nóżki na czujniku jako 1, co jednoznacznie określa (według mnie) nóżkę zasilającą, tak więc nastąpiła zmiana co do kolejności pinów. Widać ją na poniższym zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/7156332700_... Dla ujednolicenia, bo nie wiem czy zostało to jednoznacznie...
Witam, mam problem z Husqvarna TE 610 z 95r. Kupiłem ją jako uszkodzoną. Brak iskry.Mam 3 komplety zapłonu ( zmieniałem wszystko miejscami i dalej nic) Zdjęcia zapłonu: http://obrazki.elektroda.pl/4394037100_1... http://obrazki.elektroda.pl/3637321600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5073606000_1... http://obrazki.elektroda.pl/4936899200_1...
Witam, po zimowaniu motocykl nie pali, po odpaleniu z kabli od auta pracuje normalnie, po odłączeniu p. masowego napięcie spada do 7.65 z delikatnym plusem. To, że akumulator trup to dosyć logiczne, motocykl od dłuższego czasu miał problemy z dłuższym postojem i po 2 tygodniach odpoczynku latem, zmuszał mnie do odpalania na pych. Bardziej interesuje...
na tych trzech przewodach ,brak napięcia ,a powinno tam być napięcie zmienne od 50 do 60 V Jak mierzysz napięcie? Prawidłowy pomiar to podłączenie miernika między fazami ( tak jak mierzyłeś rezystancje) nie do masy. Jeżeli nie masz napięcia miedzy nimi to trzeba wymienić stator (alternator)
Na impulsatorze (niebiesko biały kabel) powinno być około 150 omów, powinien dawać napięcie około 5V. Pomiar cewki zasilającej CDI (czerwono czarny kabel) to wynik prawidłowy.
Według tego co jest dostępne w internecie, instalacja zapłonu oraz stator wyglądają następująco: http://www.kitfox.eu/technical/ignition/ http://obrazki.elektroda.pl/7531622400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1980270900_1... Widoczne są cewki zasilające CDI, które raczej powinny mieć nieco więcej niż tylko 4.5Ω....
Dzięki za zainteresowanie. Styki zostały wyczyszczone na samym początku :) Mam pytanie dotyczące mostka diodowego. Jak widać jest to mostek 6 diodowy. Czy pomiar który wykonałem jest wystarczający? Fakt, że są w mostku w niczym nie przeszkadza? A jeśli wymontowałbym mostek i dokonał pomiaru napięcia przed mostkiem? Bezpośrednio z trzech końców uzwojeń,...
Witam, Posiadam motocykl Yamaha DR 126E z '77 roku. Borykam się z brakiem ładowania. Prądnica jak na zdjęciach. Pomiar napięcia na białym przewodzie (wyjście na regulator) to około 6V. Prosiłbym o informacje jakie pomiary pomogą zlokalizować problem (stator czy wirnik). Szczotki nowe. 4 szczotki, 2 - i 2+. Niestety nie znalazłem materiałów, które mogłyby...
To jakie będą napięcia jest mniej istotne od tego czy są równe! Pomiary trzeba wykonywać dwoma, a najlepiej trzema miernikami równocześnie. Chodzi o to aby porównać napięcia przy tych samych RPM, co jest bardzo trudne do osiągnięcia bo obroty z reguły trudno utrzymać w ryzach podczas pomiaru.
Przecież pleksi można zastąpić metalem, izolując stator i dopiero ta izolacja (przepust) może mieć wpływ na parametry ogólne konstrukcji. Dopiero te przepusty wykonuje się z ceramiki lub teflonu, bo odległości są bardzo małe i znaczące dla parametrów (np. napięcie przebicia, pojemność). Dla testu proponuję: -usunąć płytki statora i wykonać pomiary -...
Odłączyć wtyczkę od statora i w niej kolejno mierzyć. Jeżeli wykonujesz pomiar oporności to bez kręcenia inaczej możesz uszkodzić miernik. W przypadku pomiaru napięcia to multimetr na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i oczywiście trzeba kręcić. Jedna końcówka miernika do masy (ramy/silnika) a druga sprawdzać kolejne przewody we wtyczce; -Czerwono-czarny...
Zacznijmy od tego, że uszkodzony i rozładowany akumulator stwarza poważne problemy z prawidłowymi pomiarami, więc do pomiarów powinien być podłączony naładowany i sprawny akumulator. Przewód czarny regulatora to jego wejście "sense" służące do zasilania elektroniki i pomiaru napięcia akumulatora. Ciągłość tego przewodu (od akumulatora poprzez bezpiecznik...
Pomiar robiłeś z podpiętym czy odłączonym regulatorem napięcia? Bo jeśli z odłączonym to uszkodzone uzwojenia, a jeśli z podpiętym, to odłącz i zmierz jeszcze raz.
Uporządkujmy trochę informacje. Sprawdź tę rezystancję impulsatora i rezystancję cewki ładującej moduł zapłonowy. Potem miernik elektryczny i jeden zacisk do przewodu z impulsatora, drugi do masy. Miernik ustaw na sprawdzanie przejścia. Obróć wałem korbowym i zobacz, czy miernik zasygnalizuje w pewnym momencie przejście. Następnie miernik elektryczny,...
Zielono-czerwony oraz biały - brak prądu (w poprzednim starym iskrowniku było tak samo.) Mierzyłeś miernikiem ustawionym na pomiar napięcie przemiennego? Świecenie żarówek mówi co innego. Uzwojenie masz połączone z masą, sprawdzając od strony statora? Jeśli tak to problemu nie powinno być z zakupem niewłaściwego statora. Sprawdź czy zgadza się pinout...
Badanie rezystancji impulsatora - zielony przewód wychodzący z silnika oraz mierzony przy module do masy pokazał 0,6 M ohma i rośnie, według schematu o którym wspominałem powinno być 100-124 ohma. Zółte przewody od statora każdy z każdym 1,3 ohma. Brak przejścia do masy. Nie wiem czy ten impulsator to nie jest jakiś błąd pomiaru (nie wiem czy miernik...
Witam mam problem z odpaleniem motocykla XR400 96r. Jest to singiel 4T dwa układy zasilania AC i DC osobno. W motocyklu nie ma rozrusznika i akumulatora jedynie kopniak. Udało mi sie zrobić pomiary i nieco odbiegają od wartości z serwisówki. Wszystko wskazuje ze uszkodzony stator ale nie mam doświadczenia i prosiłbym o interpretację moich pomiarów....
Masa jest ok. Podczas prób dodawałem nawet osobny kabel. Dzisiaj troszke sprawdzałem niestety pogoda nie pozwoliła mi sciągnąć owiewki aby dostać się do stacyjki. Postanowiłem posprawdzać napięcia na instalacji. Do modułu idą 4 kable: -masa (zielony) - zółto- niebieski (ze statora) - zółto czarny (do cewki) - biały gdzieś dalej w instalację Na żadnym...
Aby zmierzyć takie rezystancje musiałbyś dysponować miernikiem niskich rezystancji (miliomomierzem). Droższe mierniki uniwersalne (powyżej 500 zł) potrafią się wyzerować na samych przewodach pomiarowych do 0.1-0.2Ω, ale obarczone to jest pewnym błędem pomiaru. Przy tanich miernikach masz "na zero" koło 1Ω i tym tego nie pomierzysz. Czyli błędnie...
Nigdy w motocyklach nie ma ładowania akumulatora na obrotach biegu jałowego - za niskie napięcie generowane przez alternator. Należało włączyć światła, zwiększyć obroty silnika do 3-5 tys. i czekać aż napięcie na akumulatorze osiągnie 14.4V. Jeśli jest to możliwe, mierzyć przy tym prąd ładowania akumulatora miernikiem cęgowym do pomiaru prądu stałego...
Test diody oczywiście przy odpiętym regulatorze. Dokonanie takiego pomiaru na przewodach w instalacji doprowadziłoby do uszkodzenia miernika (przepływ prądu od + akumulatora, poprzez miernik, uzwojenie statora, do masy). Ładowanie na obrotach biegu jałowego w motorowerach praktycznie nie występuje (za niskie napięcie z alternatora), dlatego ładowanie...
Ale pomiar rezystancji nic odkrywczwego nie daj bo mogą być zwarte zezewoje z pojedynczej cewce. Po drugie niemożliwe jest żeby wszystkie się upaliły i dawały równo 5V, panowie trochę szacunku i myślenia.
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Wiem co mierzę jestem elektronikiem , Uprawnienie sep do 20 kV . Stop mi działa prawidłowo . I ładowanie było na tym aku co mam ponad 13 V , a teraz ledwo co . Z braku czasu nie wyjmę na chwilę obecną statora tak że chce uzyskać konkretne info czemu regulator dostaje 2 napięcia i jakiej one powinny być wartości . Jaki max prąd ładowania jest w chińczyku...
Wybaczcie że długo nie pisałem ale bez powodu nie chciałem zaśmiecać tematu. Problem z ładowaniem(mam nadzieję) rozwiązany. Stator po przewinięciu(110zł) został sprawdzony, tzn, opory i przejścia na masę, ale wszystko ok. Przejścia brak a oporność uzwojeń 0,8ohm dla każdej fazy. Motocykl miałem rogrzebany bo robiłem wymianę łańcuszka rozrządu, także...
.Powtarzam,ta znajdująca się na statorze pod kołem magnesowym cewka zasilająca która następnie zasila cewkę WN nie wytwarza napięcia 200v!!! To sobie zrób próbę o której pisałem i trzymaj palcami konektor. Nie rozumiesz działania układu zapłonowego w Simsonie. Jest to zapłon iskrownikowy z rozdzielonymi cewkami. A pomiary napięć woltomierzem przy układach...
Jeśli chodzi o schemat to załączam pod spodem, zrobiony na szybko, proszę się nie śmiać Śmiać się nie ma z czego. Prędzej płakać. Nie sprawdziłeś rezystancji złączek kabli statora do masy i między sobą. Tym sposobem nie wiadomo jaki jest układ elektryczny statora. Szczególnie chodzi o masę, bez której iskry nie będzie. Napięcie mierzyłem na tych trzech...
1nF czy 10nF to nie ma kompletnie znaczenia, bo każda z tych pojemności przy 100MHz stanowi praktycznie "zwarcie". Więc nie powinno mieć to w ogóle znaczenia na działanie (chyba, że tam jakiś foliowy wstawiłeś zamiast ceramika). Gdzie ty tą swoją "antenę" przykładasz? Który to ten obwód rezonansowy? Bądź precyzyjny w tym co opisujesz, bo za dużo domyślania...
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko kable od masy ale piszesz także: wszystko mam podłączone...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
Regulator napięcia-na klemach nie widzę żadnego napięcia stałego, bo miernik wskazuje tyle co jest na akumulatorze. Natomiast pojawia się napięcie zmienne ~18V, ale tylko jedna połówka (jak odwrócę bieguny miernika to ~0V). Błąd pomiarowy. Właściwie to lipny miernik. Unity tak miały, że mierząc napięcie stałe na zakresie napięcia przemiennego wskazywały...
Witam chciałem się dowiedzieć a zarazem upewnić jaka może być przyczyna braku ładowania w motorze sachs 125.Wartość ładowania mierzona na wyjściu regulatora na akumulator wynosi ok 1v (i tu co ciekawe czasami nawet podnosi się powyżej 20v przez co spaliło bezpiecznik ). Motor ten posiada prądnice, z której wychodzą 2 kable prowadzące do regulatora,...
Światło stop nie świeci się cały czas? Prąd 4 A zgadzałby się z mocą dwóch żarówek w tylnej lampie. DIODE to po prostu dioda. Są one używane w systemie blokady zapłonu i/lub rozruchu przy rozłożonej stopce bocznej. Jak zmierzyłeś te niestabilne ładowanie? Akumulator jest w prawidłowej kondycji? Pojemność, rezystancja wewnętrzna, napięcia w trakcie ładowania?...
Witam jeśli chodzi o chińskie 4t 110 to sprawa często bywa zagmatwana i człowiek musi brać pod uwagę takie usterki jakich w normalnej instalacji nie mają szansy bytu. Na sam początek proponuje sprawdzić: -właściwe podłączenie regulatora napięcia do cewek (regulatory do sprzętów made in china są produkowane w rożnych dziwnych konfiguracjach, chodzi o...
Jeszcze wracam do tego opisu Naudina - co zostało sprawdzone: * Test 1: zwarcie dwóch cewek nie zmienia obrotów; jeśli elektronika je stabilizuje, to nic dziwnego; jeśli takiej stabilizacji nie ma, to znaczy, że są odpowiednio umieszczone - tak, że suma SEM = 0. * Test 2: pomiar zależności indukcyjności cewek statora od kąta obrotu rotora; mierzy indukcyjność...
Cewki połączyłem w sposób pokazany na rysunku. Prądnice testowałem wiertarką więc trudno mi określić dokładny pomiar prędkości obrotowej . Podczas biegu jałowego , przy ok 200 obr/min napięcie wynosiło ok. 22V , , przy ok 1500 obr/min ok 100V . Przy próbie zwarciowej przy ręcznym obrocie ok 1.5 obr/s prąd wynosił ok. 0.6A . Próba pracy pod obciążeniem...
Witam, podjąłem się zrobienia regulatora napięcia do motocyklu Gilera RC 125 Rally ('90r.), ponieważ ze starego nic się nie dało uzyskać (zalany żywicą) to poszukałem i znalazłem całkiem ładny schemat: http://obrazki.elektroda.net/62_12685587... Po złożeniu konstrukcji okazało się, że regulator zwiera do masy Dokonałem pomiaru napięcia na tranzystorach...
Jeżeli DRUM jest połączony tasiemką czteroprzewodową to łatwo sprawdzić czy jest sprawny. Poszczególne piny to: +12V, GND, FG/PG (ok.1,6V) i DRIVE (ok.2V). Wystarczy podać +12V oraz na p. DRIVE 2V z zewnętrznego zasilacza i powinien pracować (bez udziału sygnału FG/PG). Zresztą, sam pomiar napięć na tych pinach w PLAY powinien wyjaśnić sytuację. Co...
tak , mam grzałki połączone z aku na prądzie stałym , myślałem żeby dać bezpośrednio z prądnicy w grzałki ale mam trzy fazy i wtedy musiałbym chyba dać trzy grzałki a nie wiem czy wtedy bym nie zdusił prądnicy tymi grzałkami . Na pewno to muszę dołożyć jeszcze jeden sterownik bo ten jeden jest za "mało elastyczny" gdy powieje sztorm - kilka razy w...
Rezystancja cewki nawijanej cieniutkim drutem jest tylko bardzo orientacyjną informacją o jest sprawności, a w zasadzie niesprawności jak mocno odbiega od normy. Dużo bardziej miarodajna jest indukcyjność, ale mierzona po wyjęciu statora z pola magnetycznego wirnika. Jednak nawet ona nic nie powie gdy uszkodzenie występuje pod wpływem temperatury i/lub...
Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do: * Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć...
Ależ oczywiście że ma ograniczenie prądu. Ależ oczywiście że nie ma. Mógłbyś to poprzeć jakimś linkiem? Gdzie w alternatorze samochodowym jest ograniczenie prądu i na jakiej zasadzie ono działa? I po co pisze na nim zwykle 90A albo 130A skoro ma on jakieś ograniczenie? Wskaż mi je np na tym schemacie: http://www.ratwell.com/technical/Chargin...
nie w każdym iskrowniku simsona jest tylko jedno napięcie, zależy jaki masz ten iskrownik-prądnicę-zapłon różnie to zwią, w jednym jest całkowite 12v w innym 6v a jeszcze w innych są mieszane np zapłon 12v a ładowanie i akumulator 6v i masa jeszcze innych mieszanek , fabryka takie wypuszczała no i ok , a co jak ktoś sam jeszcze zmieniał którąś cewkę...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
Motorower wyposażony jest w stator z sześcioma cewkami, są to cewki niezmasowane. Magneto ma sześć magnesów, co widać na zdjęciach. Światła są zasilane z akumulatora(zgaszony silnik, można je włączyć). http://obrazki.elektroda.pl/5944067400_1... http://obrazki.elektroda.pl/3037170700_1... Ze statora idą przewody: żółty,...
Jak sprawdzisz i wyczyścisz silnik i nadal będą kłopoty sprawdź, czy nie ma gdzieś (np. jakiś przełącznik, potencjometr) niekontaktu. Styki czyścisz IPA, potencjometr KONTAKT'em PR. Dopieszczałem mierzyłem silnik przez 2 h. Wyciągałem szczoteczki, prostowałem, czyściłem. Komutator też wyczyściłem alkoholem , nasmarowałem tuleje i pomierzyłem stator....
A może by tak prościej? prądy napięcia.... Najprostszym sposobem jest pomiar pod obciążeniem. Układ zap. w Pana przypadku nie jest zależny od acu, więc: -wykonujemy przyrząd pomiarowy :) w postaci żarówki 35W 12V ( 6V zależy od instalacji) do której są przylutowane kabelki i tu są dwie możliwości układ z masą czy bez. Sposób sprawdzenia: Masowe cewki...
Witam! Już od roku walczę z simkiem i cały czas przegrywam.. mam stale ten sam problem.. na biegu jałowym gaśnie przy 3k obrotów, przy włączonych światłach przy 4k. Wyeliminowałem całkowicie możliwość usterki mechanicznej, praktycznie całość jest nowa, od karterów przez cylinder na wszelkich uszczelkach kończąc. Sprężanie jest takie jak by nawet fabryka...
Witam. Moje Suzuki nie wkręca się na obroty powyżej 5000, zimna przez minute owszem ale po minucie przestaje i strzela ogniem z tłumika. Moto ma zrobione 300 kilometrów od remontu góry silnika. Moze mi ktoś powie jakie parametry ma mieć cewka ładująca cdi? Opory, napięcia? Cala reszta działa poprawnie, pali od razu, no chyba ze nie kopie jej ze dwa...
Na schemacie zaznaczyłem Cewki LW i MW a linią przerywaną prąd w obwodach rezonansowych (1) wejściowy (2) międzystopniowy, cewka sprzęgająca zaznaczona jest na zielono. http://obrazki.elektroda.pl/4091395200_1... Mam problem z cewką reakcyjną - nie potrafię znaleźć progu wzbudzenia. Na średnich układ w ogóle nie reaguje na kręcenie rdzeniem,...
A widzisz, ty masz układ statora przystosowany do zasilania świateł napięciem zmiennym, czyli "odmasowujesz" przewód zielony, żółty odłączasz potem biały i zielony do czerwonych regulatora, żółty do akumulatora (+) zielony z regulatora do masy (-) czarny np na zacisk akumulatora. Tylko wykonaj pomiary regulatora czy jest zgodny ze schematem, który tu...
Efekt strojenia z "uciekającą" stacją jest znany. Dotykając śrubokrętem aluminiowego rdzenia heterodyny zmieniasz dodatkowo częstotliwość oscylacji i gdy już złapiesz stację i odstawiasz śrubokręt zmienia się przenikalność otoczenie cewki (bo już śrubokręt nie "przedłuża" rdzenia cewki) w związku z czym ucieka stacja. Przy miedzianym stroiku będzie...
Czyli stator do przewinięcia lub wymiany. (pomiary zrobiłeś miedzy fazami )
Wstęp Rezolwery czyli elektromechaniczne sensory pozwalające na precyzyjny pomiar kąta obrotu, to relatywnie proste układy składające się z transformatorów o zmiennym sprzężeniu pomiędzy uzwojeniem pierwotnym a dwoma uzwojeniami wtórnymi obecnymi w sensorze. Sprzężenie pomiędzy tymi uzwojeniami zależne jest od pozycji obrotowego wałka (tak zwanego...
Myslec to my sobie mozemy. Zrob odpowiednie pomiary i wtedy sie dowiesz
To, że kostka pasuje, jeszcze o niczym nie świadczy, szczególnie w chińskich pojazdach. Jeśli uzwojenie jest jednofazowe z odczepem, to próbowałbym z innym. Ale na początek oczywiście pomiary statora.
Z okrągłej wtyczki, która wychodzi statora są 4 przewody żółty –niebieski opór 1,5 oma napięcie 6,3v Ac. Kabel siwy –zielony -1k om napięcie 115v Ac Kable, które idą do stacyjki czerwony łączy się z zielonym i białym jest podawany + 12v a czarny niewykorzystany. Kable, które idą do modułu zapłonowego zielony, biały i czerwony (pomiary przy...
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
Pomiary prawdę ci powiedzą. Sprawdź, czy cewki posiadają właściwą oporność, czy podczas pracy silnika z odpiętym regulatorem pojawia się tam napięcie przemienne o amplitudzie nawet kilkudziesięciu V. Jeśli tak, to regulator. Jeśli nie, to stator. Schemat masz? To popularny skuter i nie powinno być problemów.
Witam. Również mam problem z iskra tylko w xr400 bez rozrusznika.Na samym kopie udaje mi sie wygenerować max 35V na cewce która idzie bezpośrednio do CDI. Serwisowa mówi że powinno być min. 100V. Moje pomiary na schemacie. Udało Ci się naprawić iskre? https://obrazki.elektroda.pl/6908144500_... Szkoda ze w serwisowce nie podaja wartości...
Witam, wniosek z tego, ze jest o co powalczyć. Właśnie wróciłem z garażu. Instalacja wygląda jak na schemacie. Motocykl ma rozrusznik i akumulator. W tej chwili jest tam założony stator z jednofazowym uzwojeniem bez połączenia z masa + cewka zasilająca moduł zapłonowy. Pomiary wskazują, ze stator, który teraz jest założony działa jak trzeba. Motocykl...
Zabrałem się wczoraj za pomiary, ale ich wykonanie nie było możliwe. Jeden z kabli fazowych do regulatora napięcia (RN) jest przepalony. Dziś pomierzę alternator, polutuję wszystkie styki (usunę złączki pomiędzy alternatorem i RN) i liczę, że to poprawi sytuację. Ponieważ moje pytanie dotyczyło typowych sytuacji zamiany świateł zwykłych na ledowe, a...
Są szczotki , nie wyjmowałem , szczotko trzymacza , pierścienie ślizgowe w idealnym stanie bez rys nadpaleń więc założyłem że szczotki mają dobry styk . Oprócz tego potrójnego trafa jest jeszcze mostek i raczej wszystko , nie widzę żadnej regulacji . prądnica w statorze ma jakieś chyba uzwojenia kontrono-pomocnicze bo bardzo dużo kabli z niej wychodzi...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
jakoś wszelkie opisy statorów wskazują podobne wartości. Wiesz tyo że muchy mają pewne upodobania i jest ich miliony to nie znaczy ze to jest dobre dla wszystkich. Kolego nie masz racji stator z podłączonym regulatorem i akumulatorem nigdy nie wygeneruje 60V nawet 18v. Dodano po 2 A to że ci brakuje łądowania może być winą regulator i taki bym wymienił...
quaku23 - wyjaśnijmy sobie prostym językiem i konkretnie - Twoja piramida daje napięcie kilka V i ok. 0.5...1A prądu. Temu nikt nie zaprzecza. Pytanie tylko jak długo ta piramida będzie utrzymywała takie parametry? Miałeś dołączone do niej obciążenie w postaci żarówki lub rezystora z przyłączonymi miernikami - woltomierzem i amperomierzem przez co najmniej...
Ustawiłeś oba przełączniki zakresów wzmacniaczy Y w taką samą pozycję i skręciłeś gałki na środek oraz zwarłeś wejścia Y ? Jak coś porównywać to w takich samych warunkach. Gdyby uszkodzenie leżało w samym zasilaczu, to wyłączając zimny lut, urwany przewód doprowadzający zasilanie do płytki albo inne losowe uszkodzenie, to nie ma takiej szansy by uszkodzenie...
Doświadczalne badania nieliniowych efektów w dynamicznym układzie magnetycznym Władimir Roszczin, Siergiej Godin Przedmowa do artykułu Prace nad projektem "Galileusz" (1988-1993 r.) prowadziła grupa uczonych z Moskiewskiego Instytutu Lotniczego. Rozpoczęła je w 1988 r. Prace były finansowane przez prywatnych inwestorów. W wyniku przeprowadzonych doświadczeń...
Witam, Jestem posiadaczem motoru Mińsk 125. W motorze nie ma iskry, co wynika moim zdaniem z niesprawnego modułu lub prądnicy. Schemat instalacji bez akumulatora (są też z akumulatorem, mnie interesuje ta) : 817303 Schemat elektryki do motocykla Mińsk 125 (bez akumulatora): 1-Kierunkowskaz przedni. 2-Lampa podświetlająca prędkościomierz . 3-Lampka kontrolna...
Witam panowie wie ktos moze jak sprawdzic napiecie w honda xr400 rok 98 bez akumulatora.chce zrobic z przodu swiatlo bo niema wogole ktos uciol kable i po sprawie a ty sie teraz mecz czlowieku:-( i dla tego chce zaczac pomiar od statora przez modol i dalej.i moje pytanie jest do was pod ktore kable mam sie podpiac miernikiem i jakie powinno byc prawidlowe...
Witam, podjąłem się zrobienia regulatora napięcia (ładowanie akumulatora) do motocyklu Gilera RC 125 Rally ('90r.), ponieważ ze starego nic się nie dało uzyskać (zalany żywicą) to poszukałem i znalazłem całkiem ładny schemat: http://obrazki.elektroda.net/62_12685587... Jest to regulator napięcia Motoplat 9630201 12V (14,15) 14A 25, czyli prawie...
schemat statora pomiar napięć zmiennych pomiar napięć silnika
schemat instalacji elektrycznej kingway instrukcja obsługi royal amplituner instrukcja
Piksel vs foton – różnice rozmiaru i funkcji w sensorach ISOCELL, Exmor, SPAD, QIS Yamaha MT-07 schemat deski rozdzielczej, pinout, Service Manual, roczniki 2014-2023