Czarna sonda pomiarowa do masy a czerwoną wsadź do kapturka i zmierz czy podaje napięcia na zakresie DC oczywiście . A żeby sprawdzić oporność ustaw miernik na pomiar Ω i czarna sonda do masy a czerwona do świecy .
J.w. Pewnie masz na myśli pomiar odległości od lustra płynu? To odpada, od góry nie ma tam podejścia... robiw
Masz wiadomość w skrzynce. Gwintowanie lepiej sobie odpuść. Daremna robota. Reduktora trzeba raczej przy tym wyjąć. Ten czujnik odpowiada za pomiar temperatury gazu i płynu. Takie 2w1. Można kupić stagowy czujnik zrobić trójnik w wężach i wpiąć tam się z czujmikiem. Ale to trochę druciarstwo.
Zwarcia nie będziesz miał, bo nie wprowdzasz napięcia do wnętrza zbiornika, szukaj pod hasłem BMW metoda pomiaru ilości płynu w chłodnicy, masz gotowe elementy, poza obudową.
Jeżeli masz jakiś interfejs OBD to podłącz i obserwuj pomiar temperatury płynu chłodzącego. Ten parametr czyta każdy interfejs i wyświetla każda aplikacja. Weź sobie pomiar na wykres i obserwuj czy nie ma jakich rzutów wskazań. Być może wariuje czujnik temperatury bądź obwód (przewody, styki, złącza) - rejestracja przebiegu mogłaby coś wskazywać. Interfejsem...
Zimowe płyny mają cholernie nie równą ilość alkoholu. 2 lata temu w 2dni zamarzł mi cały zbiorniczek płynu! A niby miał być do -22st. Z najtańszymi tak bywa :cry: Prosty sprawdzian - przed otwarciem pojemnika władować go do zamrażarki, nie wytrzyma to reklamować w miejscu zakupu. Jeżeli zamrażarka nie ma termometru, można użyć multimetr z pomiarem...
Reduktor ma wejście i wyjście obiegu płynu. Trzeba sprawdzić czy jest przez niego dobry przepływ. Po nagrzaniu silnika obie rury powinny mieć niemal identyczną temperaturę płynu. Pomiar temp. reduktora można w przybliżeniu wykonać poprzez przyłożenie termometru do rury wyjścia z reduktora. Owinąć czujnik/termometr wraz z rurą kilkakrotnie szmatą by...
Przed demontażem sprawdź czy jakieś napięcie idzie na cewkę podczas normalnej pracy wzmacniacza, jak jest to pomierz czy cewka ma jakąś rezystancję a następnie pomiar styków. Ale jak wspomniałeś o myciu płynem to chyba tam mogło coś wniknąć z tej operacji.
Pkt.1 Jak napisał milejow, nie zapisane uzupełnienie płynu. Pkt2.Uszkodzony pomiar poziomu płynu lub źle przeliczane dawkowanie z powodu uszkodzenia w układzie pomiarowym paliwa. Były stosowane 3 systemy domieszkowania. Poszukaj w okolicy speca od PSA.
Sok zawiera kwasy owocowe - czyli przewodzące jony - nie możesz go wlać pomiędzy okładziny kondensatora bo popłynie tam prąd przez roztwór. To oznacza że musisz mieć podwójnie izolowane naczynie szklane - typu słoik w słoiku i pomiędzy nimi sok. Miernik musi pracować z określoną częstotliwością - podobnie jak w czujnikach wilgotności (pojemnościowych)...
Witam , mam do was proste pytanie . Na ile może być prawdomówny wynik areometru przy pomiarze płynu chłodzącego na ciepłym silniku ? . Dziękuję za udzielone odpowiedzi , serdecznie pozdrawiam.
Tylko czym te 80' zmierzone? Trzeba by przeprowadzić pomiar temperatury płynu niezależnym, wykalibrowanym termometrem.
A czym kolega się sugeruje że silnik się gotuje? Wskazaniami wskaźnika temperatury? Czy może wywala płyn przez korek i ewidentnie słychać że w silniku bąbluje (płyn-woda) Robiłeś żeczywisty pomiar temperatury płynu?
Zasadnicza kwestia to czy korek jest szczelny i czy wytwarza nadciśnienie wraz z nagrzewaniem płynu, przy 100°C węże mają się zrobić wyraźnie twardsze a nie zupełnie miękkie, inaczej płyn zacznie wrzeć przy ok. 105°C wytwarzając bąble gazowe które będą wypierać płyn i poziom w zbiorniczku wzrośnie. Okręcając korek przy 100°C musi wylecieć para pod ciśnieniem,...
można wykożystać to że w różnych środowiskach(powietrze-płyn) drut ma różną oporność .gdzieś widziałem schemat pomiaru poziomu płynów i to w miarę dokładnego pomiaru
Tyle że aż tak bardzo nie zależy mi na pomiarze płynu, bardziej chodzi o wyłączenie pompy żeby się zbiornik nie przelał
Piszesz ,że chłodnica jest ciepła ,a powinna być bardzo gorąca ,spróbuj usunąć termostat , (na próbę ) .100 st to jest pomiar temperatury płynu w silniku a nie w chłodnicy.
jak gdyby rozrusznik nie miał siły przekręcić...czym to może być spowodowane? Zacznij sprawdzać od połączeń elektrycznych (również na rozruszniku), sprawdź masy od akumulatora. Dodatkowo zmierz napięcie w akumulatorze podczas próby uruchamiania silnika. kompresja na wszystkich cylindrach 15 Coś dużo masz tej kompresji :D . Silnik nie "konsumuje" czasami...
Po pierwsze pomiar temperatury płynu w chłodnicy zewnętrznym termometrem. Wykluczysz błąd/usterkę wskaźnika. Po drugie jeśli kupiłeś kiepski termostat to tak będzie, działa jeden z dziesięciu,jak w teleturnieju...a Ty nie trafiłeś!
Można tak: czujnik temperatury płynu i pomiar napięcia w instalacji + ograniczenie czasowe działania podgrzewacza. Włącza się gdy temp. jest odpowiednio niska i napięcie osiągnie zadany poziom (jest ładowanie i akku nie jest zbyt rozładowany) Wyłącza się gdy napięcie w instalacji spadnie poniżej pewnego poziomu, temperatura przekroczy próg lub grzeje...
Rezystancja izolacji: Minimum 1kom/1V, nie mniej niż 5 Mom (z tego co pamiętam - proszę poprawić mnie, jeśli się mylę). W praktyce wartości te wynoszą przynajmniej setki Megaomów. Uzwojenia: Koniecznie musisz rozpiąć mostki. Wyniki powinny być takie same, lub bardzo zbliżone do siebie. Ile dokładnie, to musiałbyś mieć kartę katalogową danego silnika....
Pomiary przepływu są opisane w normie PN-65/M-53950 pod tytułem "Pomiar strumienia przepływu płynów za pomocą zwężek". Norma ma ponad 80 stron. Pozdrawiam
Przy pewnej dozie staranności słona woda nie jest problemem. Pomiar odbywa się bez kontaktu z płynem. Bierzemy na przykład grubościenny wężyk; jeden jego koniec dołączamy do czujnika, a drugi umieszczamy na dnie naczynia. Woda nie wlewa się do wężyka (poza zmianą objętości powietrza z powodu ciśnienia). Dodatkowo wężyk wychodzi z akwarium nad krawędzią...
A pomiar pojemnościowy przez butelkę (elektrody obejmują butelkę z płynem). Pomiar prądem zmiennym. Wymagane skalowanie do danego typu butelek i dobranie częstotliwości pomiarowej. Nie jestem tylko pewny czy się uzyska aż taką 1 mm dokładność. Czy tu jest konieczne podanie dokładnie poziomu w butelce czy też tylko, że została napełniona do właściwego...
Jeśli krople maja smak płynu to możliwa uszczelka. Pomiar ciśnienia w cylindrach powie. Jeśli jest podgrzewany kolektor ssący może nieszczelność i wtedy płyn dostaje się z powietrzem do cylindra. Ubywa płynu?
Jak odłączy przewod, to nie będzie ciśnienia i efekt nie nastąpi. Niech tak zrobi, jednak trzeba dbać aby ciągle sprężarka się włączała i była obciążona ciśnieniem. Do korka manometr, dość dokładny i pomiar ciśnienia, po 20 minutach na wolnych obrotach powinno być już widać efekty.
Trzeba przeprowadzić pomiar realnej temperatury płynu chłodzącego takim skomplikowanym przyrządem, jakim jest termometr. I sprawdzić poprawność pracy instalacji elektrycznej. Zakładam, ze czujnik jest wstawiony właściwy (o tym poczytasz wyżej).
Ten przyrząd mierzy stan płynu w tym miejscu , gdzie jest włożony. Jeżeli przez odpowietrznik spuścisz sobie do pojemniczka kilka ccm płynu z okolic cylinderka i dokonasz pomiaru , to będziesz miał sprawdzoną (z jakimś tam błędem )jakość płynu przy zacisku. Tam tez zawartość wody w płynie jest najważniejsza, bo tam może przy hamowaniu dojść do "zagotowania...
Tak, wiem. Widziałem także drugie rozwiązanie i zastanawiałem się czy jest lepsze? Zastanawiam się także nad pomiarem ilości płynu w zbiorniku zbliżonym sposobem. Ale to tak przy okazji 😉. R
Szkoda ze nie podałeś precyzyjnie modelu/ rocznika produkcji glukometru. W warunkach domowych ,nie serwisowych jedyną alternatywą jest pomiar 100 krotny płynu buforowego. Producent celowo nie przewidział całkowitego kasowania wyników- po przyrzad medyczny a nie zabawka dla dziecka od lat 3. Glukometr Accu-Chek Active spełnia wymagania normy ISO 15197:2003.
Witam. Pomoże ktoś w wykonaniu układu na mikrokontrolerze AVR i wyświetlaczu 2x16 układu termometru oraz pomiaru poziomu płynu w litrach? Ma ktoś jakieś pomysły? Pozdrawiam Michał
Szykuj się do morderstwa. Gdy na podstawie prezentowanego układu zbudujesz taki, który będzie spełniał Twoje oczekiwania (5 diod led) to w granicznych warunkach będą się świeciły wszystkie a przez płyn będzie płynął na tyle duży prąd, że zjawisko elektrolizy spowoduje intensywne wydzielanie oprócz gazów również innych produktów, które będziesz wprowadzał...
Też się dziwie jak to zadziałało bo w starym jest pomiar rezystancji dwuetapowy na samo wykrywanie czujnika oraz niski stan płynu co za tym idzie wypięcie wtyczki bądź zworka dalej generuje usterkę - musi być rezystancją odpowiednia. W nowym jest podobny ale inny czujnik i nie są zamienne.
Zrobić test na CO(at) w zbiorniczku wyrównawczym a jeszcze można podłączyć manometr do ukł. chłodzenia. Nie powinno przekroczyć 1.3 pod obciążeniem. Trzeba też zwrócić uwagę, na włączonym ogrzewaniu, czy nie ma przerw w grzaniu i nie słychać bulgotania. Jak była wyjęta głowica to można było sprawdzić uszczelki głowicy i pomierzyć wystawanie kołnierzy...
Bez sensu, tylko łapiesz powietrze. Odpowietrznik jest skuteczny tylko do wypuszczania oparów na rozgrzanym silniku, jak w układzie jest już ciśnienie, przy zamkniętych pozostałych dojściach. Przy pomiarze poziomu płynu ma być otwarty tylko korek wlewu i tylko na zimnym silniku.
Dziś wymieniłem włącznik wentylatora, kupiłem od Favoritki jak wczesniej miałem zamiar. Jest napisane na nim 88/83stC nie wiem co ma to oznaczać. (Termostatu nie wkładałem) odpaliłem silnik i patrzyłem kiedy się włączy wentylator otóż włącza się dopiero gdy wskazówka termometru przekroczy 110stC. Czy to jest prawidłowe ?, zdaje sobie sprawę że gdzie...
Nie ma tlenu, są opary, w zbiorniku zawsze jest pewne nadciśnienie, które nie dopuszcza do przenikania powietrza. Jeżeli tam jest 20% tlenu, to proponuję czyms takim pooddychać. I to nadciśnienie pewnie powstaje w skutek ubywania paliwa, a śluza utrzymuje je w ryzach w momencie otwierania korka... :) Raczej jest na odwrót. Poza tym, bak to nie sprężarka....
Trzeba mieć schemat hydrauliki. Sprawdź przed pomiarem ciśnienia pompy,czy trzymają elektrozawory. (bo ramiona itd.nie mogą samoistnie opadać-ucieka płyn)
Jestem praktykiem nie teoretykiem, ale jak już to rozwiązał bym problem tak: Czujnik C1 umieścił całkiem na dole zbiornika, czujnik C2 całkiem na górze. Napełnić zbiornik CO2 - zmierzyć wskazania czujników (w rzeczywistym układzie nie będą równe, choćby ze względu na tolerancję pomiaru). Wyznaczyć wartość H0 = zero ciśnienia, zero słupa płynu, równą...
Dziękuję wszystkim za porady, dzisiaj udało mi się dostać IRFZ44N, ten wygląda na papierze dużo lepiej, niższa rezystancja przeznaczony do sterowania silnikami DC. Niestety mam kolejny problem, ten mosfet się nie grzeje ale kiedy pompka dostaje obciążenia czyli kiedy wkładam ją do wody zasilanie zanika i pojawia się jakby mosfet robił zwarcie. Zasilam...
W takim razie zrób pomiar ciśnienia sprężania oraz powąchaj płynu w zbiorniku wyrównawczym-jeżeli będziesz czuł spaliny to znaczy że albo uszkodzona uszczelka pod głowicą albo głowicą. Pozdrawiam
niby można podpiąć się pod rezystory obciążające, ale Pod te ceramiczne drutowe? Przecież na tym pomiar płynie wraz z temperaturą... Zresztą nawet jak byś się wpoił, to pomiar musisz robić stosunkowo szybko... A dlaczego ? Bo w linii 12V autor zastosował rezystor 10R o mocy jedynie 5W...
Witam. Zaprojektowałem sobie prosty układzik do pomiaru ilości płynu do spryskiwaczy. Proszę o sugestię czy to zadziała, rady, pytania mile widziane. http://obrazki.elektroda.pl/1033588700_1...
Witam. Czujnik temperatury płynu chłodzącego ( termistorowy) umieszcza się przy termostacie od strony głowicy silnika (w małym obiegu) płynu chłodzącego. Pomiar dokonywany jest przy zamkniętym termostacie, a wraz ze wzrostem temperatury w całym układzie chłodzenia...Pozdrawiam.
Cześć wszystkim Poniżej załączam instrukcję obsługi Refraktometru ACT - lub innego tego typu niemarkowego, chińskiego refraktometru. Instrukcję napisałem żebyście nie musieli dalej szukać. Może to właśnie Wasz refraktometr. Refraktometr do mierzenia temperatury zamarzania glikolu, płynu do spryskiwaczy, płynu chłodniczego, ad-blue Pozdrawiam
Witam, mam taki sam problem z nierówną pracą silnika zaraz po odpaleniu. Wtryski już były sprawdzane są w dobrym stanie, silnik po odpaleniu pracuje nierówno, to co ostatnio zauważyłam to że po krótkim czasie nierównej pracy tak ze trzy minuty, następuje tak jak by ktoś nacisnął magiczny przycisk i silnik równo zaczyna pracować. Objaw ten nie występuje...
Może docisk jest źle wyregulowany i łożysko cały czas się kręci dotykając go Jeśli masz wysprzęglik wewnątrz skrzyni to tak właśnie jest, łożysko cały czas dotyka docisku. Tak ma być, to nie żadna wada. A u mnie wysprzęglik też jest na zewnątrz skrzyni, a płyn i tak czernieje. Dodam tylko, że mam przyrząd do pomiaru zużycia płynu (czyli obecności wody...
Izolacja jeszcze nie miała kiedy się skurczyć - 2 tyg od montażu, ona po prostu jest za krótko obcięta... W pomieszczeniu sam zaizolowałem końcowi rur, bo ekipa jeszcze zdziwiona jak im zwróciłem uwagę ze trzeba do końca rury izolować.... A na dachu to niestety nie dam im spokoju niech poprawiają wczoraj piękne słonce - instalacja ruszyła ok godz....
sprawdź stan akumulatora zobacz jakie napięcie daje i czy we wszystkich celach jest płyn , pomiaru dokonaj na odłączonym akumulatorze
Dostać się do złącza manetki które jest od dołu i zrobić pomiaru , albo kupić używkę i w ciemno wymienić
Sugeruje jeszcze sprawdzić działanie termostatu :idea: :idea: :D ,bo to może być winowajca ubywania płynu podczas jazdy :idea: :D ,pomiar ciśnienia na cylindrach może tylko to potwierdzić :idea: :D
Czy ilość płynu chłodzącego jest w normie? Czy był wykonywany pomiar kompresji?
Dobrze by było gdyby ktoś potwierdził czy tam nie jest normalne takie ciśnienie chłodziwa. Można zrobić też bez rozlewania otworzyć - zgasić gorący silnik i bardzo powoli odkręcać, tak jak mocno gazowany napój. Tak czy siak grozi oparzeniem więc uważaj... W niektórych samochodach wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia jest normalne. Ale tego silnika...
Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Nie zaszkodzi pomiar rezystancji na zimno i na ciepło. Pozdrawiam
Skuteczne czyszczenie można uzyskać w pełnym obiegu cieczy chłodzącej, czyli temperatura pracy powyżej temperatury otwarcia termostatu albo termostat wymontowany, trzeci sposób to zewnętrzny obieg czyli pompa zewnętrzna z naczyniem wyrównawczym. Poprzedni właściciel, mógł zrezygnować z płynu chłodniczego, z powodu przecieków silnika. Dokładne oczyszczenie...
no i jeden przewód oznaczony jako VREF. Co on oznacza i jakiego rodzaju sygnału moglibyśmy się tam spodziewać? Vref - napięcie referencyjne, zwykle stabilizowane doprowadzone ze sterownika. Wydawać by się mogło że służy do pomiaru poziomu płynu - ale czy do tego nie powinna służyć niepodłączona!!! para LEVEL SENS <-> V-MESSURE ? A faktycznie...
Pomiar rezystancji wykonam w sobotę. Jak samochód będzie miał ustabilizowaną temperaturę otoczenia i cieczy chłodzącej.
Masz teraz zbiorniczek na prostokątną wtyczkę ? Jeśli tak to powinieneś mieć na okrągłą. O ile dobrze pamiętam zbiornik na okrągłą wtyczkę miał wewnątrz pływak . Na prostokątną to pomiar rezystancji . Mogę się mylić .
Ciekawe- Ja mam taka propozycje, jak wygląda temperatura silnika . Czy wykonałeś pomiar sondy lambda.Jaki masz poziom płynu chłodniczego i czy układ jest odpowietrzony.
Wartości podane na przełączniku zakresów miernika są wartościami MAKSYMALNEGO wskazania na danym zakresie czyli wybrany zakres nie może być mniejszy niż mierzona rezystancja. Dla uzyskania największej dokładności wskazania należy wybrać najniższy możliwy zakres obejmujący daną mierzoną rezystancję (jeżeli nie znamy w przybliżeniu wartości rezystancji...
Przez internet tylko Kaszpirowski :) Pomiar ciśnienia w cylindrach, czy ubywa Ci płynu chłodzącego?? Może to koniec turbiny.
Dokładność pomiaru na kryzie technicznej, i w dodatku dla objętości kilkudziesięciu ml, będzie żałosna. Dodatkowo dochodzi fakt że kryza określa przepływ ustalony. A przy nalewaniu składników kleju występują głównie stany przejściowe.
Sid321 ma taki problem ze jak jest mało płynu i dolejesz na wyłączonym zapłonie/zgaszonym potrafi tego nie rejestrować i zawiesza się pomiar w ECU.
jak dolejesz nic się nie stanie (teoretycznie) bo zacznie się (tylko) osadzać kamień Poza tym na każdym lepszym zakładzie znajdziesz areometr do pomiaru temperatury zamarzania płynu Pamiętaj że każdy płyn po jakimś czasie traci swoje właściwości Proponuję nie dolewać wody tylko zalać świeży płyn
Witam, no to masz 'nową' pompkę, a ta pewnie goni płyn jak wsciekła. Masz nie izolowane metalowe rury do piecyka, wiec płyn zanim tam dotrze to jest juz mocno podchłodzony, a pomiar temperatury masz z silnika, dlatego ci sie wyłacza trochę pózniej. Pompki jak silnik pracuje to nie słychać, ale jak go wyłaczysz to pompka jeszcze jakis czas przegania...
Brak modelu to o odpowiedź nieprecyzyjna. Pytanie czy masz pomiar poziomu w dozowniku na kontaktronów czy optyczny czujnik. W pierwszym przypadku wystarcza wyczyszczenie zbiorniczka, na krotką metę wystarcza często ostukanie dozownika by pływak się odblokował . W drugim przypadku trzeba to zdiagnozować dokładniej. Często również problem jest w zabrudzonym...
Żeby nie było za łatwo to w Puncie jest obieg płynu chłodzącego przez korpus przepustnicy... ciężko ze zdjęcia poznać czy to płyn czy olej. Płyn w dotyku jest raczej lepki niż śliski. Jednak ze zdjęcia widać, że zabrudzony cieczą jest także parownik, który jest nad korpusem przepustnicy, więc skłaniałbym się ku olejowi z odmy doprowadzonej do obudowy...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Według mnie problem wynika z faktu, że równolegle do styków przekaźnika jest dołączony układ gasikowy C13/R18 zapobiegający wypalaniu styków. Jeśli dysponujesz miernikiem to zrób pomiar prądu jaki płynie przez led gdy czujka go wyłączy. Dla próby możesz wylutować R18 i jak problem zaniknie to możesz dobrać większą wartość rezystora aby wyeliminować...
To może być dobry sposób (piana z mydła w płynie, płynu do naczyń, szamponu itd...). W pierwszej kolejności sugerowałbym sprawdzenie wszelkich króćców pomiarowych w piecyku (są zwykle dwa - jeden na rurze doprowadzającej gaz - już na tym odcinku, który jest częścią piecyka a nie instalacji, drugi - na głównym palniku). Jeśli kiedykolwiek był tam robiony...
Skoro są dwa piny to nigdy nie będzie na nim 5V. Jest to czyjnik rezystancyjny i wystarczy zastosować prawo ohma żeby się przekonać. A wogóle to jak dokonałeś tego pomiaru?
Witam, pragnę spytać czy istnieją gotowe czujniki zalania wodą, nie potrzebuję rozwiązań z kontaktronami, optoelektroniką, drucikami czy nawet z radiowym pomiarem poziomu wody Jasne że są wszelkiego rodzaju czujniki poziomu cieczy choćby paliwa płynu hamulcowego, czy wody dla pomp. Ale bez "drucika" to się raczej nie zrobi. A drugie pytanie to nawet...
To jest raczej areometr wyskalowany do pomiaru gęstości elektrolitu, więc nie ma pewności czy zmieścisz się w skali. Ja się posługuję aerometrem do pomiaru zawartości cukru w winie. Zmierzyłem gęstość kupionego koncentratu a następnie rozcieńczając 2:1 / 1:1 / 1:2 odczytałem teoretyczną temperaturę krzepliwości podaną przez producenta przy tych rozcieńczeniach,...
Nie znam się na elektronice, użądzenie ma słuzyc do pomiaru przepływu w rzece. z góry dziekuję Rurka pitota :D Rurka Pitota - najprostsze urządzenie do pomiaru prędkości płynu, oparte na zastosowaniu równania Bernoulliego. Była ona używana pierwotnie do pomiaru prędkości rzek. Została po raz pierwszy skonstruowana w 1732 roku przez Henriego Pitota....
A czy jest jakiś multimetr, który dobrze mierzy temperaturę? To raczej nie pchaj się w miernik uniwersalny z pomiarem temp. Kup pirometr. Ale nie da się porównać jednego z drugim... Multimetrów z działającym pomiarem termoparą jest sporo, czasem trzeba kupić sondę osobno, bo ta dodawana w komplecie zazwyczaj jest goła. A priometr fajna rzecz, ale nie...
płynu chłodniczego nie ubywa, pomiar ciśnienia nie był robiony jak sprawdzę pomiar to napiszę, o tłokach jeden mechanik mówił, że jak nie problemu z odpalaniem to nie ma jeszcze dziur dziękuję za odpowiedź, dzięki Wam wiem jaki kolejny krok zrobić
Witam Na jakiej odległości powinien wisieć ten termometr ? I co to jest za płyn w środku?
A płyn ci nie zamarz? Wal na pomiar cisnienia oleju , albo podmień czujkę.
Był robiony pomiar na samym wyjściu z alternatora ?
Pamiętaj, że wartości, które widzisz oblicza Ci komputer diagnostyczny na podstawie protokołu. Czasami diagnoskopy pokazują głupoty, są problemy z jednostkami itp. Sterownik operuje na voltach, czyli w przypadku czujnika termicznego na podstawie spadku napiecia. A w którym miejscu czajnika wykonywałeś pomiar? Wg mnie błędny trop. A płyn ucieka górą...
Z tego co pamietam testery są na bazie błękitu bromotymolowego-jezeli o to chodzi.Pytaj o środek do wykrywania obecności co2.Innym pewniejszym sposobem jest pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia.
Z racji kłopotliwości w użyciu tegoż urządzenia, posługuję się wyłącznie aerometrem. Pomiar ciężaru właściwego cieczy jest moim zdaniem wystarczająco miarodajny, dla oceny jakości płynu chłodzącego.
Czujnik temp.został wymieniony Po co, skoro Po podpięciu pod kompa, okazało się że temperatura płynu wynosi 89-91*c ? Podstawowa rzecza w przypadku watpliwosci, jest pomiar rzeczywistej temperatury silnika termometrem zewnetrznym.
Witam Znalazłem taki schemacik: http://img12.imageshack.us/img12/6452/76... Służy on do pomiaru poziomu płynu do spryskiwaczy i przy konkretnym poziomie jest odpowiednia dioda. ale interesuje mnie aby go przerobić tak aby po osiągnięciu poziomu max załączał pompę, będzie to miało zastosowanie w akwarium. Pomijając 2 poziomy. Tylko żeby miał...
Witam. Auto postało w ciepłym garażu. Olej - ok. Dokonałem pomiaru pozostałego w układzie płynu - wskazanie - 15 stopni. Poprzez wąż (silnik - chłodnica) wylałem możliwie maksymalną ilośc płynu i dolałem nowego (- 37 stopni). Uruchomiłem silnik i trzymałem obroty na ok. 2000 - 2500 aż do załączenia wentylatora. Wyłączyłem silnik. Następnie uzupełniłem...
Ultradźwięki nie dają takiej dokładności (karty katalogowe zwyczajnie mówią nieprawdę), dodatkowo pomiar zawsze trochę płynie razem z temperaturą mimo, że w sondzie jest kompensacja temperaturowa. Bez kompensacji błąd wynosi ~7% w zakresie temperatur -20 .. 20°C. Znacznie lepszy jest laser, choć i on w typowym wykonaniu będzie miał problem z uzyskaniem...
Dosyć niezawodny byłby chyba pomiar wagi zbiornika - mała waga hakowa z progowaniem.
Jest to jak najbardziej normalne. Silnik powinien być wyłączany dopiero wtedy gdy wentylator przestanie pracować, ponieważ pracujący silnik wprowadza wodę (płyn chłodzący) w obieg. Jeżeli wyłączymy rozgrzany silnik w momencie gdy wentylator dopiero co zaczął pracować (schładzać), płyn chłodzący staje w miejscu. Pomiar temperatury silnika i zarazem moment...
Płyn ci ubywa bo uszczelka pod głowicą padła i płyn przedostaje się do komory spalania. Jest wyrzucany na zewnątrz przez wydech.A pomiar oleju no cóż obstawiam błąd pomiaru.Jest pewne że jak płyn miesza się z olejem powstaje emulsja o charakterystycznej barwie kremowej do brązowej.
Jest to raczej za mała objętość wody aby zastosować jakieś ciśnieniowe sensory ,a w zasadzie chodzi nie o pomiar a o sygnalizację niskiego poziomu .Ja osobiście radziłbym pójść w sensory pływakowe ,który ewentualnie można by zamontować w kurku. Ale szczerze powiem że aż takich małych to nie widziałem.Choć są też sensory pojemnościowe w kształcie dwóch...
Witam, Poszukuję spisu ukrytych funkcji klimatronika do samochodu Jeep Grand Cherokee ZJ (5,2 V8) Gold Edition / Digiline. Jest to kanadyjska wersja auta. Nie chodzi mi o spis kodów serwisowych, ale o odczyt np: temperatury zewn / wewn, temperatury płynu w chłodnicy, pomiar prędkości, napięcia itp.... Ukryte funkcje włączają się poprzez jednoczesne...
https://obrazki.elektroda.pl/2949836500_... Określanie składu i jakości materiałów ciekłych jest niezbędne w wielu różnych zastosowaniach. Najbardziej znanym przykładem jest woda - najcenniejszy surowiec na świecie. Technologia oczyszczania wody czy filtrów do niej odgrywa ważną rolę na całym świecie i jest niezbędna nam do życia....
a sprawdzałeś czy wąż górny i dolny do chłodnicy maja taką samą temperaturę?? jak nie to termostat tylko by wywalało przez korek chodzi równo silnik na sprawdzenie uszczelki pomiar ciśnienia
Możesz podłączyć pod komputer i sprawdzić parametry aktualne? Mam na myśli temperaturę płynu i temperaturę powietrza zasysanego. Ewentualnie pomiar rezystancji czujników i skontrolowanie wg. danych serwisowych. Czujnik temp. płynu może mieć 3 piny, a osobne czujniki na ecu i wskaźnik temp. Musiałbym zajrzeć do serwisówki. Może problem tkwi w zbyt słabej...
Reset CMOS wykonany, bateria nowa. PL8 - 18R, PL9 - 10k, PL11 - 9k, PL16 - 20k. Podczas pomiaru rezystancji ładują się elektrolity, stąd pomiar płynie. KBC: - VDD 0V, - VCC 0,3V. Oscyloskopu, jak i programatora jeszcze się nie dorobiłem.
Witam, Mam taki sam problem, znalazłeś rozwiązanie? U mnie webasto działa poprawnie ale źle wskazuje temperaturę płynu przez co nie załącza wyjścia na wentylator samochodu.
Prawo Ohma daje odpowiedż. Mierzysz prąd płynący przez odbiornik i napięcie na nim. Rezystancja = Napięcie dzielone przez Prąd (R=U/I) Prawo Ohma wszyscy tutaj doskonale znamy. Mogę sobie zmierzyć prąd płynący przez odbiornik i napięcie na nim, nawet je sobie wyświetlić na wbudowanych miernikach, ale zrealizować dzielenie tego napięcia przez prąd w...
oraz temperatury wrzenia płynu hamulcowego. To prościej wykonać poprzez pomiar konduktywności, jako że badanie ma wykazać % zawartość wody. refraktometru można również użyć do oszacowania stopnia naładowania akumulatora Prościej jednak areometrem. Podobnie z płynami do chłodnic czy spryskiwaczy. Obydwa są roztworami z reguły glikoli z wodą - czyli...
Czekam właśnie jak ostygnie zobaczę miernikiem opór na czujniku temperatury płynu co pokaże. Bo z tego co się orientuję to pomiar temperatury brany jest z tego czujnika i z przeplywomierza?
pomiar czujnika płynu wyciek płynu wymiana płynu
wskazać amperomierz licznik zwojów nawijarki makro zapisujące arkusz
power saver wskaznik wychylowy
Mazda Premacy 2.0 DiTD – wymiana pękniętej dźwigienki zaworowej, instrukcja krok po kroku Zamrażarka Bosch Siemens alarm, gorąca górna część – przyczyny i działania