witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
I co z tego, Panowie :) - tester Wam napisze, że dobry lub wymień, albo naładuj i sprawdź... :) Cytuję: "Obok pojemności jednym z najważniejszych parametrów (również obowiązkowo nadrukowanym na akumulatorze) jest tzw. prąd rozruchowy, tj. deklarowana wartość natężenia prądu, który nowy akumulator może dostarczyć do rozrusznika silnika. Cóż bowiem, gdy...
(-) Na Op-Comie widzę teraz że ciśnienie się ładnie buduje przy kręceniu (z 2 do ponad 30 MPa gdzie oczekiwana wartosc to 30) - ale powoli spada. Którędy może uciekać - nie wiem. (Czujnika na railu nie udało mi się wykręcić) Po za tym on powinien zaskakiwać nawet gdyby cisnienie uciekało - zgadza się? Przy kręceniu widzę obroty na poziomie 150-200rpm...
Zauważyłem, że temat był już poruszany na forum, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, a niektóre rozwiązania, które były tam sugerowane, w moim przypadku się nie sprawdziły. Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną i jak do tego dojść? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Bo nie ma gotowych rozwiązań na usterki . Jasne są "standardowe"...
Odkręcić jedną rurkę podłącz manometr chociaż na 10bar ale jak masz to największy zastosuj, jak najbliżej najlepiej żeby gwinty pasowały wtedy mòwka wystarczy. Jeden obrót rozrusznikiem da ci jakiś pomiar, czujnik w parametrach pokazuje pomiar od samego zera. Nie kręcić czasem długo dosłownie sekundke.
Witam Jak miałaś sprawdzany akumulator? pomiar napięcia to mało są testery zwarciowe które mierzą prąd pod danym obciążeniem , może występuje problem z cofaniem się paliwa ? jest to silnik CR tam w zasobniku jest pomiar ciśnienia paliwa jeśli to ciśnienie wolno narasta to ty musisz długo kręcić rozrusznikiem , jak miałaś sprawdzane parametry to podaj...
Na wyjmowanie wtryskiwaczy zawsze jest czas.One nie psują się ot tak z dnia na dzień,chyba że mają powód.Oczywiście niczego nie wykluczam choć ta próba przelewowa to jeszcze nie jakaś tragedia. Jeśli można coś jeszcze sprawdzić to najlepiej teraz,tym bardziej że odczyt parametrów to nie jest wielka robota. Przy kręceniu rozrusznikiem jest robiony pomiar...
Pomiar względem masy, przy pracy silnika. Zacisk B+ alternatora 12,45V połączenie D+ 12,39V masa alternatora względem korpusu silnika 0,3V. Aktualnie zamontowałem nowy alternator, który przy pomiarach wykazuje takie same parametry jak stary alternator i chyba będę musiał podjechać do elektryka, wirtualnie gdybanie i podawanie pomiarów mija się z celem....
Te parametry mówią tylko, że ładowanie ok. Podjechać do sklepu gdzie sprzedają akumulatory.Powinni mieć tester, fachowo wykonany test jest miarodajny. Jeżeli koniecznie chcesz sam to zmierz spadek napięcia w czasie pracy rozrusznika. Taki pomiar może wykazać usterkę akumulatora , rozrusznika lub niepewny styk w ich obwodzie.
Pomiar spadku napięcia na akumulatorze to pomimo, że możliwe to jednak bardzo kłopotliwe. Oczywiście trzeba mierzyć nie wartość bezwzględną napięcia tylko różnicę napięć w dwóch punktach. Tylko, że niestety ta różnica nie jest stała dla danego natężenia prądu bo zmienia się w funkcji stopnia naładowania, temperatury itd. oporność wewnętrzna akumulatora,...
dizba niektore kompy tak wolno czytaja parametry ze czasem sie wieszają ... swoją drogą warto by było zrobic pomiar przy samym sterowniku czujnika wału i wałka. mozesz wrzucic oscylogramy z pomiarów?
To tak z pamięci, zamontowany był akumulator AGM 105Ah które z racji swej konstrukcji posiadają niższą rezystancję wewnętrzną od typowego akumulatora kwasowego, suma długości przewodów do rozrusznika i karoserii o przekroju 35mm2 nie więcej jak 1,5m(wartość rezystancji ok 1mΩ), doliczając dodatkową rezystancję klem, połączeń na silniku i częściach...
Witam Układ na jakimś uP będzie miał za zadanie kontrolę pracy agregatu prądotwórczego. Jednym z parametrów są obroty silnika co przekłada się na częstotliwość . W momencie startu silnika częstotliwość wraz z obrotami wzrasta. Przyjmuje się że silnik osiągnął obroty pracy samodzielnej przy około 400rpm czyli częstotliwość około 13 Hz i jest to sygnał...
Zyczenie kierowcy i parametry z czujnikow cisnienia przepustnica przeplyw powietrza i te dane konsultuje ecu z prędkością kątowa z czujnikow obrotu wału i wałka wobec danych z mapy i wykrywa że nie pokrywa się przy dsnym obciążeniu dane aktualne z zadanymi z mapy i wali wypadanie zaplonow. Czujnik stuku tez bierze udział. Dodano po 3 Na tej zasadzie...
Poza tym LM358 do dwa wzmacniacze, a więc można zrobić dwa zakresy o różnej rozdzielczości i bez problemu mierzyć prądy rzędu mA na boczniku rzędu 1mΩ. 1mA na boczniku 1mΩ odłoży 1µV. Naprawdę chce Kolega mierzyć takie napięcia przy pomocy LM358? I dochodzimy do rozwiązania, o którym było wcześniej wspomniane kilka razy, pomiar od plusa,...
Mechanik mi sprawdzał. żadnych przebić. Wszystkie parametry są " książkowe" Moim zdaniem powinien to obejrzeć elektryk, nie mechanik. Pomiar prądu powinien dużo powiedzieć. Zakładając, że wymienione części zostały poprawnie zamontowane, mają dobry styk bądź są sprawne, pozostaje stojan i wyłącznik elektromagnetyczny. Na stole, bez obciążenia to on...
ma jeszcze pytanie znalazłem w konfiguracji ECU -pomiar parametrów jak biorę w pozycję rozruch to ten parametr się zmmienia TAK lub NIE a w BSI jest ten parametr ale on się nie zmienia i jest kluczyk w pozycji rozruch - NIE ( nie reaguje na zmiane pozycji) - czy to może być uszkodzone BSI czy programuje się tą funkcję PP. (wiem że nie jesteś zwolenikiem...
jeśli nie chcesz żebym pisał to powiedz w prost ja nie jestem człowiekiem upartym Zwróciłem tylko uwagę, że niepotrzebnie cytujesz cały post i zawalasz serwer. Odnośnie zdjęć - obciążenie alternatora na poziomie 84% może właśnie być spowodowane ucieczką prądu na postoju i sugerowałbym właśnie pomiar tego parametru - dla wykluczenia jednej z przyczyn...
Jakie wielkości prądów? Inne mierniki są do pomiarów: - Setek DC np. przy rozruszniku - Setek AC np. przy prądzie spawania (AC oczywiście) - Miliamper DC lub AC Generalnie do założonej sumy pomiar bardzo małych prądów obarczony bedzie dużym błędem, do tego stopnia, że będzie bardzo orientacyjny (szczególnie DC). Z tanich mierników "clamp" to zapewne...
Witam, przeszukałem za pomocą wyszukiwarki Google i niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie a brzmi ono tak: Czy ciśnienie na listwie comon rail powinno się utrzymywać gdy auto jest na postoju. Po podłączeniu kompa kiedy auto jest w spoczynku pokazuje 2-4 Bar kiedy kręcę rozrusznikiem skacze w przedziale 280 do 480 Bar i niewiem czy dane te...
To ww. zastosowań to nasze oscyloskopy mają mocno nadmiarowe parametry :-) Może chodzi Ci o pomiary, gdzie wykorzystałem wejścia multimetru w scopometrze. Wtedy na wykresie widać wynik pomiarów przeprowadzanych "tylko" 10 razy na sekundę i ma wygląd "schodków". Multimetr cęgowy zazwyczaj wykonuje od 2 do 3 pomiarów na sekundę, tak więc to i tak jest...
Tulejki sprawdziłem i są ok aku z innego sasmochodu o tych samych parametrach rozruchowych też już sprawdzałem i było to samo a co do spadku napięcia 2 V na stole to z tego co ja się orjętuję to przy starych rozrusznikach jest to możliwe i dopuszczalne do 2 V bo jak więcej to już gorzej zastanawia mnie dalej czemu on się na obroty nie wkręca bez obciążenia...
Zamiast robić te nikomu nie potrzebne pomiary napięć, zajmijcie się koledzy rozrusznikami oraz przewodami zasilającymi rozrusznik i w ogromnej większości wasze problemy z rozruchem i akumulatorami się zakończą. W takim przypadku to jedynie pomiar prądu i napięcia podczas rozruchu, napięcie ładowania i pobór prądu na postoju, wszystkie inne to tylko...
Witam. Ten ostatni pomiar wskazuje na to że silnik pobiera 42W - coś mi to jak na niego wygląda na za wiele (nie był obciążony w trakcie pomiaru ?) -sprawdź czy nie ma luzu poprzecznego osi (szczególnie po stronie przekładni)- może to powodować przekoszenie wirnika i znaczne zwiększenie oporów jego biegu - (w autach w wyniku tego luzu nawet rozrusznik...
Widze że koledzy uczepili się moich 800A. Już wyjaśniam, pomiar dokonany w samochodzie marki BMW E30. Miernikiem cęgowym. Prąd w szczytowym momencie 800A, oczywiście od razu spadł do tych 100 czy 80. Jednakże nie da się odpalić samochodu bez akumulatora tylko za pomocą prostownika. Tak jak już to ktoś napisał. Ew. można wspomóc lekko wykończony akumulator....
sprawdziłem miernikem pradu na aku to pokazywało 5.05 Ten akumulator wymieniłeś na nowy czy doładowałeś prostownikiem? po doładowaniu trzymał jakies prawidłowe parametry (pomiar napięcia pod obciązeniem)? wiec wymontowałem alternator i dałem go do elektronika . powiedział mi ze to regulator napięcia i go wymienił , no i super . zamontowałem go a tu...
Witam. W Lagunie 1.5dCi z 2014r K9K 846 występuje problem z kopceniem na siwo zaraz po odpaleniu przez ok 10sekund. Objawom toważyszy dłuższe kręcenie i odpalanie "na raty". Oczywiście zostały wykonane takie podstawowe rzeczy jak: - pomiar kompresji - sprawdzenie wtryskiwaczy (wymieniłem na fabrycznie nowe) - sprawdzenie cisnienia ON na listwie CR -...
Witam, 1. Zazwyczaj kilka procent akumulatorów opuszczających fabrykę posiada parametry różniące się nieznacznie od podanych na etykiecie. Być może trafił Ci się taki egzemplarz. 2. Moc rozruchowa akumulatora przy zerowej temperaturze obniża się o 20, przy minus 10 stopniach już o 30 proc., a mróz dwudziestostopniowy zabiera grubo ponad połowę prądu....
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Wydaje mi się, że już to sprawdzałem i było ok. Ale sprawdzę dla pewności jeszcze raz. Sprawdziłem iskrę z odpiętym przewodem biało-czarnym (bezpośrednio przed stacyjką) i wypiętymi diodami - efekt ten sam czyli brak iskry. Miernik analogowy również nie zrobił rewolucji... dalej pomiar to ok 4V. Nie znam się na technologii produkcji czy przezwajania...
Szukam multimetru, ale niestety na chwilę obecną nie bardzo potrafię określić dokładnych wymagań czy też po prostu funkcji niezbędnych i takich które mogę pominąć. A może zamiast jednego kupić 2 lub więcej urządzeń? Do czego obecnie używam miernika? Głównie DC <20V, ładowanie w motocyklach, napięcie podczas rozruchu Ciągłość obwodu AC na alternatorze...
Akurat w mojej gwarancji na aku jest zapis o doładowywaniu z zewnętrznego źródła prądu. W przypadku dłuższych postojów. A jeśli zachodzi taka konieczność w trakcie normalnej eksploatacji, to albo z układem ładowania w pojeździe, albo samą baterią coś jest nie tak. Albo, albo. Albo też pojazd jest eksploatowany wyłącznie w ruchu miejskim, na krótkich...
Teraz sie zastanawiam czy ten proces "oczyszcza" system czy brac sie za rozkrecanie wtryskow. Rozkręć. Albo od razu wywal na złom. Roboty sobie oszczędzisz. Pomyśl... Stanowisko do testowania i naprawy wtryskiwaczy CR kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotówek. Dlaczego? Po wyjeciu wtrysku chcialbym zobaczyc ze wtryski dzialaja. Jak wyżej. Przypuszczam...
Witam, mam problem z moim Ducato 3.0 2009r ~450 000km. Auto przez całe swoje życie sprawowało się dobrze, wszystkie filtry i płyny były wymieniane na czas, tankowane tylko na Orlenach. Nie odczułem spadku mocy mimo takiego przebiegu. Pod koniec tamtego roku zaczął sporadycznie występować błąd P0091. Auto wchodziło w tryb awaryjny. Jeździłem tak około...
Panowie, pomożecie rozkodować VF7SH9HP4CT552466 ? Z góry dzięki Nr nadwoziaVF7SH9HP4CT552466 modelC3 PICASSO DAM13177 76 1 0852 Fabryka (kod)76 Początek obowiązywania gwarancji2012-12-28 Informacja serwisowae2*2001/116*0371*17 Karoseria3401244 RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUCITROEN TYP NADWOZIAHATCHBACK FAMILIALE WYKOŃCZENIEŚREDNI...
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
(at)ElektrodaBot Właśnie podmieniłem sterownik silnika na nowy sklonowany i nadal to samo Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik poinformował, że po wymianie (i sklonowaniu) sterownika silnika (ECU SID310) problem z brakiem zasilania 5 V i kodem błędu P0641 nie ustąpił. Dodatkowo pojawia się błąd DTC0638, często powiązany z pracą...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem 13.8V końcowy prąd ładowania wynosił 400 mA, przy...
https://obrazki.elektroda.pl/4749060400_... Nasze ciała są żywicielami dla wielu różnych mikroorganizmów, takich jak bakterie, wirusy, grzyby i inne obce komórki. Badania nad drobnoustrojami eksplodowały dzięki niedawnym postępom w systemach mikroelektromechanicznych (MEMS), a zwłaszcza w mikroelektronice. W poniższym artykule przyjrzymy...
Zastawiana mnie też fakt, że jeżeli na zewnątrz jest -20, spada ciśnienie na listwie- ślinik jest trudno odpalić. Jeżeli samochód zostawię w takiej temperaturze przez kilka dni, po czym temperatura wzrośnie do -10, to silnik odpala za pierwszym razem, pozostaje tylko objaw rzucania przez kilkanaście sekund. Czy w takiej sytuacji była by to wina ciśnienia?...
W mojej gwarancji nie ma ani słowa o ładowaniu ładowarką Od tego jest instrukcja obsługi nie gwarancja - sprzedawca nie dał, a to łobuz. A paragraf 6.3 gwarancji "Nieprzestrzeganie zaleceń instrukcji ....." ps. Ustawa go zobowiązuje do dostarczenia instrukcji. Nie prawda przy wzroście temperatury obniża się napięcie a nie podnosi. Z Twojego przykładu...
https://obrazki.elektroda.pl/6687159300_... Każdy, kto rozważa przesiadkę z ośmiobitowego mikrokontrolera na coś mocniejszego i o większych możliwościach naraża się na pewien problem, który łatwo przegapić, bo przy ośmiu bitach pojawia się sporadycznie. Ale pomnóżmy liczbę bitów przez dwa, cztery, albo i osiem, i zaczynają się schody....
http://obrazki.elektroda.pl/6536610100_1... Witam. Przedstawiam szanownemu Forum konstrukcję, którą niedawno popełniłem. Pomysł na takie urządzenie wykiełkował, gdy wpadł mi w ręce duży transformator bezpieczeństwa i po kilku próbach okazało się, że po dowinięciu kilku zwojów na uzwojenie pierwotne będzie się doskonale nadawał na prostownik...
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Hmmm Pierwsze co pomyślałem to trzeba, by oddzielić blok odpowiedzialny za rozrusznik i blok odpowiedzialny za pomiary. Chodzi o sprzętowy brak dostępu z zewnątrz do parametrów pracy rozrusznika. Ma to swoje wady, bo na pewno lekarz by chciał mieć do tego dostęp, ale chyba bezpieczeństwo ważniejsze.
rzeszutek1 - To by było możliwe, gdyby napięcie z transformatora było zawsze takie samo - a ono może się wahać +-10%! To oznacza, że napięcie wyjściowe z prostownika może się wahać w zakresie 3V; wahania napięcia sieci w zakresie 10V są częste, to daje zmiany napięcia prostownika około 0.7V - nawet tyle już przeszkodzi w prawidłowym ładowaniu akumulatora,...
pomiar rozrusznika pomiar parametrów tranzystorów pomiar parametrów głośników
subwoofera tda1562 vestel 17ips72 wyświetlacz sterownika pieca defro
LG VC8716 nie czyta płyt - diagnostyka i naprawa Fiat Panda II 1.1 2004 – rodzaje pasków rozrządu i gwinty świec vs 1.2 8V