Zauważyłem, że temat był już poruszany na forum, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, a niektóre rozwiązania, które były tam sugerowane, w moim przypadku się nie sprawdziły. Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną i jak do tego dojść? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Bo nie ma gotowych rozwiązań na usterki . Jasne są "standardowe"...
Odkręcić jedną rurkę podłącz manometr chociaż na 10bar ale jak masz to największy zastosuj, jak najbliżej najlepiej żeby gwinty pasowały wtedy mòwka wystarczy. Jeden obrót rozrusznikiem da ci jakiś pomiar, czujnik w parametrach pokazuje pomiar od samego zera. Nie kręcić czasem długo dosłownie sekundke.
Aby odpowiedzieć sobie ile Ah, czy też Wh można pobrać z akumulatora, to należy znać jego rzeczywistą pojemność i parametry, przy których uznaje się go za wyładowanego. Co do tego ostatniego, to może to być napięcie, chociaż czasami podaje się też % znamionowej pojemności, przy której to wartości jego eksploatacja nie będzie przyczyną awarii. Wniosek:...
Na wyjmowanie wtryskiwaczy zawsze jest czas.One nie psują się ot tak z dnia na dzień,chyba że mają powód.Oczywiście niczego nie wykluczam choć ta próba przelewowa to jeszcze nie jakaś tragedia. Jeśli można coś jeszcze sprawdzić to najlepiej teraz,tym bardziej że odczyt parametrów to nie jest wielka robota. Przy kręceniu rozrusznikiem jest robiony pomiar...
Witam Jak miałaś sprawdzany akumulator? pomiar napięcia to mało są testery zwarciowe które mierzą prąd pod danym obciążeniem , może występuje problem z cofaniem się paliwa ? jest to silnik CR tam w zasobniku jest pomiar ciśnienia paliwa jeśli to ciśnienie wolno narasta to ty musisz długo kręcić rozrusznikiem , jak miałaś sprawdzane parametry to podaj...
witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
Do określenia stanu ogniwa używa się dwóch parametrów - rezystancji wewnętrznej ogniwa oraz jego pojemności. Napięcie nie ma znaczenia, choć może wskazywać na zbyt dużą rezystancję wewnętrzną (gdy osiąga maksymalne napięcie ładowania bez większego poboru prądu) lub uszkodzenie ogniwa (szybkie samo-rozładowywanie się, albo po prostu zwarcie - czyli zbyt...
W samochodach akumulatory są rzadko rozładowywane w zakresie 10% pojemności - najczęściej jest to kilkusekundowy pobór przez rozrusznik ok. 80A (nie 500A!). Diesle biorą trochę więcej, ale też nie 500! Państwo nie dopłaca do akumulatorów - wszystko płacą użytkownicy. Chcesz, by za użytkowanie płacili również ci, co akumulatorów nie używają? Szukasz...
Pomiar względem masy, przy pracy silnika. Zacisk B+ alternatora 12,45V połączenie D+ 12,39V masa alternatora względem korpusu silnika 0,3V. Aktualnie zamontowałem nowy alternator, który przy pomiarach wykazuje takie same parametry jak stary alternator i chyba będę musiał podjechać do elektryka, wirtualnie gdybanie i podawanie pomiarów mija się z celem....
To tak z pamięci, zamontowany był akumulator AGM 105Ah które z racji swej konstrukcji posiadają niższą rezystancję wewnętrzną od typowego akumulatora kwasowego, suma długości przewodów do rozrusznika i karoserii o przekroju 35mm2 nie więcej jak 1,5m(wartość rezystancji ok 1mΩ), doliczając dodatkową rezystancję klem, połączeń na silniku i częściach...
Pomiar spadku napięcia na akumulatorze to pomimo, że możliwe to jednak bardzo kłopotliwe. Oczywiście trzeba mierzyć nie wartość bezwzględną napięcia tylko różnicę napięć w dwóch punktach. Tylko, że niestety ta różnica nie jest stała dla danego natężenia prądu bo zmienia się w funkcji stopnia naładowania, temperatury itd. oporność wewnętrzna akumulatora,...
Te parametry mówią tylko, że ładowanie ok. Podjechać do sklepu gdzie sprzedają akumulatory.Powinni mieć tester, fachowo wykonany test jest miarodajny. Jeżeli koniecznie chcesz sam to zmierz spadek napięcia w czasie pracy rozrusznika. Taki pomiar może wykazać usterkę akumulatora , rozrusznika lub niepewny styk w ich obwodzie.
Witam Układ na jakimś uP będzie miał za zadanie kontrolę pracy agregatu prądotwórczego. Jednym z parametrów są obroty silnika co przekłada się na częstotliwość . W momencie startu silnika częstotliwość wraz z obrotami wzrasta. Przyjmuje się że silnik osiągnął obroty pracy samodzielnej przy około 400rpm czyli częstotliwość około 13 Hz i jest to sygnał...
Poza tym LM358 do dwa wzmacniacze, a więc można zrobić dwa zakresy o różnej rozdzielczości i bez problemu mierzyć prądy rzędu mA na boczniku rzędu 1mΩ. 1mA na boczniku 1mΩ odłoży 1µV. Naprawdę chce Kolega mierzyć takie napięcia przy pomocy LM358? I dochodzimy do rozwiązania, o którym było wcześniej wspomniane kilka razy, pomiar od plusa,...
dizba niektore kompy tak wolno czytaja parametry ze czasem sie wieszają ... swoją drogą warto by było zrobic pomiar przy samym sterowniku czujnika wału i wałka. mozesz wrzucic oscylogramy z pomiarów?
ma jeszcze pytanie znalazłem w konfiguracji ECU -pomiar parametrów jak biorę w pozycję rozruch to ten parametr się zmmienia TAK lub NIE a w BSI jest ten parametr ale on się nie zmienia i jest kluczyk w pozycji rozruch - NIE ( nie reaguje na zmiane pozycji) - czy to może być uszkodzone BSI czy programuje się tą funkcję PP. (wiem że nie jesteś zwolenikiem...
Zyczenie kierowcy i parametry z czujnikow cisnienia przepustnica przeplyw powietrza i te dane konsultuje ecu z prędkością kątowa z czujnikow obrotu wału i wałka wobec danych z mapy i wykrywa że nie pokrywa się przy dsnym obciążeniu dane aktualne z zadanymi z mapy i wali wypadanie zaplonow. Czujnik stuku tez bierze udział. Dodano po 3 Na tej zasadzie...
Jakie wielkości prądów? Inne mierniki są do pomiarów: - Setek DC np. przy rozruszniku - Setek AC np. przy prądzie spawania (AC oczywiście) - Miliamper DC lub AC Generalnie do założonej sumy pomiar bardzo małych prądów obarczony bedzie dużym błędem, do tego stopnia, że będzie bardzo orientacyjny (szczególnie DC). Z tanich mierników "clamp" to zapewne...
Mechanik mi sprawdzał. żadnych przebić. Wszystkie parametry są " książkowe" Moim zdaniem powinien to obejrzeć elektryk, nie mechanik. Pomiar prądu powinien dużo powiedzieć. Zakładając, że wymienione części zostały poprawnie zamontowane, mają dobry styk bądź są sprawne, pozostaje stojan i wyłącznik elektromagnetyczny. Na stole, bez obciążenia to on...
jeśli nie chcesz żebym pisał to powiedz w prost ja nie jestem człowiekiem upartym Zwróciłem tylko uwagę, że niepotrzebnie cytujesz cały post i zawalasz serwer. Odnośnie zdjęć - obciążenie alternatora na poziomie 84% może właśnie być spowodowane ucieczką prądu na postoju i sugerowałbym właśnie pomiar tego parametru - dla wykluczenia jednej z przyczyn...
to testery Rw wskazują na około ~6 mΩ i wskazują jako Good Battery. Te testery nie wskazują RW, tylko ja szacują. Sprawdzaj rzeczywistą rezystancję obciążając akumulator prądem np 2x pojemność po czasie 10s. Tester, czy miernik, mierzy parametry i na ich podstawie i w oparciu o zaprogramowany algorytm wylicza parametr wyświetlany na LCD. W żadnym...
Witam. Ten ostatni pomiar wskazuje na to że silnik pobiera 42W - coś mi to jak na niego wygląda na za wiele (nie był obciążony w trakcie pomiaru ?) -sprawdź czy nie ma luzu poprzecznego osi (szczególnie po stronie przekładni)- może to powodować przekoszenie wirnika i znaczne zwiększenie oporów jego biegu - (w autach w wyniku tego luzu nawet rozrusznik...
Witam, przeszukałem za pomocą wyszukiwarki Google i niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie a brzmi ono tak: Czy ciśnienie na listwie comon rail powinno się utrzymywać gdy auto jest na postoju. Po podłączeniu kompa kiedy auto jest w spoczynku pokazuje 2-4 Bar kiedy kręcę rozrusznikiem skacze w przedziale 280 do 480 Bar i niewiem czy dane te...
To ww. zastosowań to nasze oscyloskopy mają mocno nadmiarowe parametry :-) Może chodzi Ci o pomiary, gdzie wykorzystałem wejścia multimetru w scopometrze. Wtedy na wykresie widać wynik pomiarów przeprowadzanych "tylko" 10 razy na sekundę i ma wygląd "schodków". Multimetr cęgowy zazwyczaj wykonuje od 2 do 3 pomiarów na sekundę, tak więc to i tak jest...
Tulejki sprawdziłem i są ok aku z innego sasmochodu o tych samych parametrach rozruchowych też już sprawdzałem i było to samo a co do spadku napięcia 2 V na stole to z tego co ja się orjętuję to przy starych rozrusznikach jest to możliwe i dopuszczalne do 2 V bo jak więcej to już gorzej zastanawia mnie dalej czemu on się na obroty nie wkręca bez obciążenia...
W filtrze nie ma elektrozaworu, jest zwykly zawor nadcisnieniowy ze sprezynka, czasem sie zwiesza. Wspomnialem o pomiarze cisnienia paliwa w obwodzie niskiego cisnienia, to podstawa - czy zmierzyles? Co do pomiaru cisnienia na rampie - wazne jest to cisnienie podczas rozruchu, nie podczas pracy. Jesli powoli narasta to objawy moga byc takie jak opisujesz....
Zamiast robić te nikomu nie potrzebne pomiary napięć, zajmijcie się koledzy rozrusznikami oraz przewodami zasilającymi rozrusznik i w ogromnej większości wasze problemy z rozruchem i akumulatorami się zakończą. W takim przypadku to jedynie pomiar prądu i napięcia podczas rozruchu, napięcie ładowania i pobór prądu na postoju, wszystkie inne to tylko...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Widze że koledzy uczepili się moich 800A. Już wyjaśniam, pomiar dokonany w samochodzie marki BMW E30. Miernikiem cęgowym. Prąd w szczytowym momencie 800A, oczywiście od razu spadł do tych 100 czy 80. Jednakże nie da się odpalić samochodu bez akumulatora tylko za pomocą prostownika. Tak jak już to ktoś napisał. Ew. można wspomóc lekko wykończony akumulator....
Witam. W Lagunie 1.5dCi z 2014r K9K 846 występuje problem z kopceniem na siwo zaraz po odpaleniu przez ok 10sekund. Objawom toważyszy dłuższe kręcenie i odpalanie "na raty". Oczywiście zostały wykonane takie podstawowe rzeczy jak: - pomiar kompresji - sprawdzenie wtryskiwaczy (wymieniłem na fabrycznie nowe) - sprawdzenie cisnienia ON na listwie CR -...
sprawdziłem miernikem pradu na aku to pokazywało 5.05 Ten akumulator wymieniłeś na nowy czy doładowałeś prostownikiem? po doładowaniu trzymał jakies prawidłowe parametry (pomiar napięcia pod obciązeniem)? wiec wymontowałem alternator i dałem go do elektronika . powiedział mi ze to regulator napięcia i go wymienił , no i super . zamontowałem go a tu...
Witam, 1. Zazwyczaj kilka procent akumulatorów opuszczających fabrykę posiada parametry różniące się nieznacznie od podanych na etykiecie. Być może trafił Ci się taki egzemplarz. 2. Moc rozruchowa akumulatora przy zerowej temperaturze obniża się o 20, przy minus 10 stopniach już o 30 proc., a mróz dwudziestostopniowy zabiera grubo ponad połowę prądu....
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Poniżej cytat ze strony JAK KUPOWAĆ: Parametry Niezależnie od tego, jaki typ akumulatora wybierzesz, musisz wiedzieć, jakie ma on parametry. W tej części artykułu wyjaśnimy, jakie informacje zawarte są na etykiecie produktu oraz przedstawimy najważniejsze parametry akumulatorów i ich wpływ na użytkowanie. Oznaczenie na etykiecie może wyglądać następująco:...
Witam. Po waszych sugestiach kupiłem nowy akumulator Centra Futura 72Ah prąd rozruchu 720A i?- jest duuuuużo lepiej, ale to jeszcze nie jest to. Rozrusznik pracuje sprawniej i szybciej, po parogodzinnym postoju odpala, ale gdy postoi np. 24 godziny znów nie-odpala za pierwszym razem. Fachman od elektryki doradził mi, żeby ściągnąć klemy od akumulatora...
(-) Na Op-Comie widzę teraz że ciśnienie się ładnie buduje przy kręceniu (z 2 do ponad 30 MPa gdzie oczekiwana wartosc to 30) - ale powoli spada. Którędy może uciekać - nie wiem. (Czujnika na railu nie udało mi się wykręcić) Po za tym on powinien zaskakiwać nawet gdyby cisnienie uciekało - zgadza się? Przy kręceniu widzę obroty na poziomie 150-200rpm...
Szanowni Elektronicy! Pomysły macie interesujące. Problem polega na tym, że rozrusznik potrzebuje prąd rzędu 300-500 A. Zależy od pojazdu i rozrusznika. Nie ma szans aby zasilacze impulsowe działały poprawnie Ale należy też pamiętać że pod obciązeniem 500A na zwykłych akumulatorach napięcie spada do około 8V. Te zasialcze mogą dostarczać 200-300A przy...
Ależ kolego Bronek22 wcale nie jestem w błędzie na transformatorach podaje się parametry znamionowe sposób pomiaru precyzują normy. Najprostszy przykład idziesz do sklepu kupujesz akumulator samochodowy 12V a teraz weź miernik i zmierz, jakie ma napięcie, następnie włóż go do samochodu pokręć rozrusznikiem mierząc cały czas napięcie. Jak samochód zapali...
Witam od ponad tygodnia walczę z Citroenem Berlingo 2000r. Silnik RHY 2.0 66kW/90KM. Samochód już ktoś próbował naprawiać przede mną. Nie znam przyczyny popsucia ale samochód przyjechał do mnie ze sterownikiem silnika od P.206 HDI 2.0 0281.010.500 z założonym immo. Sterownik nie był grzebany wcześniej, dopiero ja go otworzyłem i zdjąłem immo. Przed...
Dyskusja odbiegła nieco od charakteru pytania, ale ja dodam, że nie raz przerabiałem te tematy i (bez urazy kogokolwiek) pomimo, iż możliwość dorobienia czegoś w rodzaju ładowarki podtrzymującej jest proste jak cep, a jest ich masa (choć wprawdzie nie wszystkie będą spełniały rolę), to problem jest konieczność dorobienia złączki, co z mego pkt. widzenia...
Wydaje mi się, że już to sprawdzałem i było ok. Ale sprawdzę dla pewności jeszcze raz. Sprawdziłem iskrę z odpiętym przewodem biało-czarnym (bezpośrednio przed stacyjką) i wypiętymi diodami - efekt ten sam czyli brak iskry. Miernik analogowy również nie zrobił rewolucji... dalej pomiar to ok 4V. Nie znam się na technologii produkcji czy przezwajania...
Szukam multimetru, ale niestety na chwilę obecną nie bardzo potrafię określić dokładnych wymagań czy też po prostu funkcji niezbędnych i takich które mogę pominąć. A może zamiast jednego kupić 2 lub więcej urządzeń? Do czego obecnie używam miernika? Głównie DC <20V, ładowanie w motocyklach, napięcie podczas rozruchu Ciągłość obwodu AC na alternatorze...
Witam, mam problem z moim Ducato 3.0 2009r ~450 000km. Auto przez całe swoje życie sprawowało się dobrze, wszystkie filtry i płyny były wymieniane na czas, tankowane tylko na Orlenach. Nie odczułem spadku mocy mimo takiego przebiegu. Pod koniec tamtego roku zaczął sporadycznie występować błąd P0091. Auto wchodziło w tryb awaryjny. Jeździłem tak około...
https://obrazki.elektroda.pl/4749060400_... Nasze ciała są żywicielami dla wielu różnych mikroorganizmów, takich jak bakterie, wirusy, grzyby i inne obce komórki. Badania nad drobnoustrojami eksplodowały dzięki niedawnym postępom w systemach mikroelektromechanicznych (MEMS), a zwłaszcza w mikroelektronice. W poniższym artykule przyjrzymy...
Akurat w mojej gwarancji na aku jest zapis o doładowywaniu z zewnętrznego źródła prądu. W przypadku dłuższych postojów. A jeśli zachodzi taka konieczność w trakcie normalnej eksploatacji, to albo z układem ładowania w pojeździe, albo samą baterią coś jest nie tak. Albo, albo. Albo też pojazd jest eksploatowany wyłącznie w ruchu miejskim, na krótkich...
Teraz sie zastanawiam czy ten proces "oczyszcza" system czy brac sie za rozkrecanie wtryskow. Rozkręć. Albo od razu wywal na złom. Roboty sobie oszczędzisz. Pomyśl... Stanowisko do testowania i naprawy wtryskiwaczy CR kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotówek. Dlaczego? Po wyjeciu wtrysku chcialbym zobaczyc ze wtryski dzialaja. Jak wyżej. Przypuszczam...
Panowie, pomożecie rozkodować VF7SH9HP4CT552466 ? Z góry dzięki Nr nadwoziaVF7SH9HP4CT552466 modelC3 PICASSO DAM13177 76 1 0852 Fabryka (kod)76 Początek obowiązywania gwarancji2012-12-28 Informacja serwisowae2*2001/116*0371*17 Karoseria3401244 RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUCITROEN TYP NADWOZIAHATCHBACK FAMILIALE WYKOŃCZENIEŚREDNI...
https://obrazki.elektroda.pl/5651978000_... Cześć, Kiedy dwa lata temu padł mi akumulator w motocyklu i stanąłem przed koniecznością jego wymiany, postanowiłem kupić akumulator litowy, licząc, że będzie lekki, pewnie działający i trwały. Niestety - chyba jednak kupiłem zbyt tani egzemplarz (mimo że kosztował dwukrotność ceny akumulatora...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem 13.8V końcowy prąd ładowania wynosił 400 mA, przy...
Hmmm Pierwsze co pomyślałem to trzeba, by oddzielić blok odpowiedzialny za rozrusznik i blok odpowiedzialny za pomiary. Chodzi o sprzętowy brak dostępu z zewnątrz do parametrów pracy rozrusznika. Ma to swoje wady, bo na pewno lekarz by chciał mieć do tego dostęp, ale chyba bezpieczeństwo ważniejsze.
3: Co oznacza częstotliwość podawana w Hz? Spotkałem sie z tym oznaczeniem w radio które nadaje na fali iluśtam Hz o ile dobrze myśle, wiem że owe Hz istnieja tez w zegarku procesora mojego peceta które licze w GHz więc silnik ma cos w rodzaju "taktowania" ? To prosze jasno bo nie rozumiem tego kompletnie. To jest częstotliwość napięcia sieci zasilającej...
(at)ElektrodaBot Właśnie podmieniłem sterownik silnika na nowy sklonowany i nadal to samo Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik poinformował, że po wymianie (i sklonowaniu) sterownika silnika (ECU SID310) problem z brakiem zasilania 5 V i kodem błędu P0641 nie ustąpił. Dodatkowo pojawia się błąd DTC0638, często powiązany z pracą...
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
Jest to opel kadett z silnikiem c14nz na monowtrysku. Spalanie mam w granicach około 8-9l/100km. Chciałbym podłączyć go pod kompa i ustawić (lub wgrać nowsze oprogramowanie) abym go mógł odpalić w trybie awaryjnym na LPG bo narazie nie mogę. Gdzieś jeszcze wyczytałem na jakimś forum że dostęp do kalibracji może być zabezpieczony jakimś kodem, prawda...
Zastawiana mnie też fakt, że jeżeli na zewnątrz jest -20, spada ciśnienie na listwie- ślinik jest trudno odpalić. Jeżeli samochód zostawię w takiej temperaturze przez kilka dni, po czym temperatura wzrośnie do -10, to silnik odpala za pierwszym razem, pozostaje tylko objaw rzucania przez kilkanaście sekund. Czy w takiej sytuacji była by to wina ciśnienia?...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
W mojej gwarancji nie ma ani słowa o ładowaniu ładowarką Od tego jest instrukcja obsługi nie gwarancja - sprzedawca nie dał, a to łobuz. A paragraf 6.3 gwarancji "Nieprzestrzeganie zaleceń instrukcji ....." ps. Ustawa go zobowiązuje do dostarczenia instrukcji. Nie prawda przy wzroście temperatury obniża się napięcie a nie podnosi. Z Twojego przykładu...
Nie będzie cytatów nie warto zaśmiecać Tak też właśnie myślałem. Jedną wadę to ja jestem w stanie w tym systemie znaleźć, myślałem, że Ty znajdziesz drugą. Ty uważasz, że to zaśmiecanie, natomiast ja uważam, że to jednak wymiana doświadczeń (myśli) choćby na poziomie teoretycznym, bo usilnie poszukuję kogoś kto by wyliczył wszystkie wady tego systemu....
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Ale nie kręci rozrusznik, czy kręci a nie odpala? 19 tdi - co to za silnik? Może 1.6 HDI? czy 2.0 HDI, lub 1.9 D (ale chyba już go nie było w 2008). Jakieś pomiary robiłeś? Sprawdzałeś parametry pod kompem?
http://obrazki.elektroda.pl/6536610100_1... Witam. Przedstawiam szanownemu Forum konstrukcję, którą niedawno popełniłem. Pomysł na takie urządzenie wykiełkował, gdy wpadł mi w ręce duży transformator bezpieczeństwa i po kilku próbach okazało się, że po dowinięciu kilku zwojów na uzwojenie pierwotne będzie się doskonale nadawał na prostownik...
https://obrazki.elektroda.pl/6687159300_... Każdy, kto rozważa przesiadkę z ośmiobitowego mikrokontrolera na coś mocniejszego i o większych możliwościach naraża się na pewien problem, który łatwo przegapić, bo przy ośmiu bitach pojawia się sporadycznie. Ale pomnóżmy liczbę bitów przez dwa, cztery, albo i osiem, i zaczynają się schody....
Przepraszam, ale ten list będzie pewnie moim ostatnim w dłuższym okresie, co więcej być może go nie zdążę dokończyć... Że przyjęło się między elektrykami "mocą silnika" elektrycznego nazywać moc pobraną przez ten silnik. 2. Czy to koniecznie musi być moc pobierana przy pracy na zatrzymany wał? Ja sobie wyobrażałem, że te 4MW dostarczone do silnika to...
Zaraz popatrzę. W tym modelu miałem bardzo ubogie parametry do podglądu. Czyli jak ruszę rozrusznikem to ma mi pokazać? Zawsze sprawdzałem takie pomiary podglądowe na zapalonym silniku a tu mam niespodziankę. Mam zamiar kupić oscyloskop bo bez niego to widzę że cięzko będzie. Dzięki za info. Dodano po 17 Jest w Autocomie tylko "Sygnał obrotów biegu...
Witam. Borykam się z problemem dot. pojazdu marki Dodge Journey 3.6 2012r. Pojazd mam 2 lata i wcześniej nie było problemów natomiast od kilku miesięcy mam problem z elektryką. Zaczęło się od rozładowania akumulatora w pojeździe, który zastąpiłem nowym akumulatorem Tuborg o podobnych parametrach dopasowanych do auta. Po jakimś czasie auto miało problemy...
Drodzy forumowicze, piszę na forum, gdyż skończyły mi się pomysły i szukam pomocy. Posiadam motocykl Suzuki Marauder VZ800 z 1998 roku. Poniżej opis mojej usterki i przeprowadzonych testów, pytań jak zwykle to samo: co się zepsuło :)? Motocykl nie odpala w niskich temperaturach (poniżej +5°C). Już latem słabo kręcił, ale odpalał, teraz kręci rozrusznik...
Witam, auto jak w temacie, objawy usterki są takie że silnik potrafi zgasnąć podczas pracy i potem nie chce odpalić, czasem po normalnym zgaszeniu nie odpala - pierwszy obrót jakby załapał i wtedy odcina rozrusznik i gaśnie. Zauważyłem że dzieje się to gdy ma około 30-60 stopni, żeby odpalił trzeba poczekać jakieś 5-10 minut i potem pali jak gdyby nigdy...
rzeszutek1 - To by było możliwe, gdyby napięcie z transformatora było zawsze takie samo - a ono może się wahać +-10%! To oznacza, że napięcie wyjściowe z prostownika może się wahać w zakresie 3V; wahania napięcia sieci w zakresie 10V są częste, to daje zmiany napięcia prostownika około 0.7V - nawet tyle już przeszkodzi w prawidłowym ładowaniu akumulatora,...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Te 75A z tego transformatora to zapewne przy zwarciu co? Mierzyłeś faktycznie ten prąd? Przy jakim napięciu wyjściowym? 75A * 14V to ponad 1kW mocy (...) Z kosmosu wziąłeś to 14 V? Przy wspomaganiu startu transformator jest mocno przeciążony, napięcie nie wzrasta do 14 V, lecz obniża się. Transformator pochodzi z UPS-a w RACK-u, o mocy ciągłej 1500...
Panowie, ja wszystko rozumiem. Niech sobie ładuje jak chce. Tylko już te 20 lat mam styczność z pojazdami mechanicznymi i wiem kiedy akumulator zdradza objawy kłopotów z nim. Zgodzę się że rozładowany akumulator potraktowany napięciem 15-15,5 V małym prądem przez 24-48h potrafi powstać z martwych. I założenie sterowania inteligentnego alternatora ma...
Próbujesz odkryć Amerykę. Nie - ja próbowałem jedynie uzyskać rekomendację przy określonych kryteriach. Nie moja wina, że wątek rozmienił się na drobne i właśnie zaczyna się jego druga (sic!) strona. Opisy matematyczne itp. Pomiary producentów na których chcesz się opierać. Nie - chciałem się opierać na doświadczeniu mądrzejszych ode mnie - dlatego...
Teraz pytanie do Was - czy uważacie, że lepiej nie naprawiać zasilaczy i po prostu kupować zamienniki, czy może jednak warto jest przedłużyć życie starego sprzętu? Generalnie nie warto - jednak są wyjątki od tej reguly: 1. w całym tym zestawieniu przydałyby się do porównania zdjęcia wnętrzności odpowiedników (zasilaczy) - czyli skrajnej tandety rozprowadzanej...
No właśnie, a w przypadku dobrze wykonanego uziomu (a co za tym idzie systemu uziemiającego), nie tylko minimalizowane są szkody od przerwy PE/PEN, a także ograniczane jest napięcie dotykowe rażeniowe. Fajnie. Tylko co to znaczy dobrze wykonany i trzeba dodać eksploatowany uziom ? To bardzo niedokładne określenie : "dobrze". Mało tego normy nie określają...
pomiar rozrusznika pomiar parametrów nadajnika pomiar parametrów tranzystorów
prawa strona ciemny regulator ciśnienie spaliny dodatki paliwa diesel
suszarka bauknecht einhell spawarka
Wyjmowanie pojemnika na wodę w Mastercook LW-58 Podłączenie kolumn 8Ω do wzmacniacza 500W 4Ω