mozna tez stosunkowo juz wiekowym voltomierzem widelkowym.
Dobra masa oznacza małą oporność przewodu łączącego np. silnik z karoserią. Załóżmy prąd rozrusznika 500A. Załóżmy, że zgadzasz się stracić 10% energii pobieranej z akumulatora w czasie rozruchu, 90% do rozrusznika. To oznacza oporność przewodów z prawa Ohma 10% z 12V = 1,2V i 1,2V/500A = 2,5mΩ. Tyle mają mieć oporności wszystkie przewody razem obwodu...
Generalnie czym wyższy prąd tym wskazanie dokładniejsze. Urządzenie jest znakomite do badania prądu rozruchu, ładowania itp ale już nie nadaje się do pomiarów miliamperów. Tak, należy go kasować przed każdym pomiarem, wynika to z konstrukcji urządzenia. Należy pamiętać, że pomiar dokonywany w pobliżu silników mocy - na przykład rozrusznika samochodowego...
ale pomimo to jest dość niska, a więc chyba ok? Najlepiej po prostu zewrzyj na krótko dwa najgrubsze przewody, które do niego wchodzą. Bez podania rezystencji to możemy tylko gdybać. A jak masz kiepskie przewody do multimetru to musisz je zewrzeć, odczytać wynik i potem odjąć go od wyniku pomiaru. Oczywiście pomiar przy zamkniętych stykach przez cewkę,...
Pierwsze pomiar napięcia przy rozruchu ,i jeszcze lepiej pomiar prądu rozrusznika i spadku napięcia na przewodach. A potem pomiar poboru prądu. Tak ,przy bardzo dużym spadku może zaświecić ABS.ESP. A zamek to podłączyć tester i sprawdzić co tam w komforcie. Albo chociaż sprawdź stan przewodów w plelotkach. Widzisz ,pomiary, nic nie wywróżymy.
Za twoją radę zostaje latanie z miernikiem. W jakim to języku? Kolego,do diagnozy tego wozu potrzebna jest tylko probówka 12V. Wyjście 50 ze stacyjki i pomiar na cewce rozrusznika jak już ktoś wspomniał.
Robokop, elktromagnes złapie nawet na 7V (inna konstrukcja niż w samochodzie) Może być akumulator miałem taki przypadek - grzał przewody jak cholera Jeżeli problem w rozruszniku pomiar prądu wyjaśni sprawę
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Jak sprawdzić kondycję połączenia carbon flat lub zebra? Jaką rezystancję powinna wykazywać pierwsza i ostatnia linia? Jak sprawdzić kondycję i napięcie modułu startowego LCD? Multimetr działa z 9-woltową baterią książkową. Ile woltów powinno wynosić napięcie testowe rozrusznika i wyjścia LCD? Wspaniałe pytania! 1. Testowanie taśmy Zebra/Carbon Flat:...
Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
Jaki konkretnie masz ten nowy akumulator? Być może winny jest rozrusznik ale równie dobrze akumulator nie posiada wystarczającej pojemności i pomiar tylko jego napięcia, bez obciążenia tego nie wykaże. Jaki jest typowy prąd tego rozrusznika to nie wiem - może ktoś takie pomiary robił i podpowie. Osobiście przy pomocy jakiejś 25W żarówki sprawdził bym...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
K.Freebsb = bardzo fajne pomiary !! Wzajemnie :-) Jednak widzę poważną różnicę w stosunku do moich pomiarów-czyli wartość szczytowa, podejrzewam że to wynik szybkości układu pomiarowego. Rożnica jest potężna. Mój oscyloskop to ma 1 GSps, a używałem czasów nawet 500 us. Moje pomiary potwierdzają w sumie trzy przyrządy: multimetr o dziesięciu pomiarach...
Wyrównalem je papierem ściernym. Zrobiłem pomiar wyszło że pomiędzy lamelkami komutatora jest zwarcie. Obawiam się, że prościej i taniej było by go zanieść do regeneracji. Komutator powinno się obrobić - wyskrobać mikę na milimetr głęboko spomiędzy lamelek, potem wyrównać na tokarce. Tulejki tez powinny być wprasowane i rozwiercone na wymiar, jeśli...
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
Dwie lampy H3? Daj 15A. Tutaj okej, musi być zapas po prostu mocy. 15 będzie idealne, bo przy 12V będą mogły pobrać coś około 10A. Przewody powinny mieć 1,5mm2. Tu się nie zgodzę. Przyjmujemy że ma napięcie w instalacji 12V, więc prąd popłynie około 10A. Ja już bym założył 2.5mm2 do włącznika, a dalej na lampy po 1.5mm2. Zakładanie przekaźnika pod...
To jest amperomierz, bez połączenia z masą i jego połączenie nawet bez stacyjki NIE SPOWODUJE negatywnych konsekwecji, nie wyładuje akumulatora ani nic z tych rzeczy; przeciwnie: od razu będzie widział Kolega pobór prądu, np przez zapomniane światlo czy coś w tym stylu. Tylko dałbym go w inne miejsce (dorysowałem, bo i lampka jest źle) bo jeśli ma Kolega...
Dlatego pisałem - skaner No to pomiar ciśnienia paliwa na magistrali. Nie pisałeś wcześniej o czujnikach. Pozdrawiam.
Piszesz jakby pomiar napięcie ładowania potrzebował dokładności rzędu pojedynczych mV To nie ja napisałem o spadku napięcia na przewodach miernika przecież. Co do spadku na przewodach prądowych to już nie są mV,tylko czasem totalna klapa. Oczywiście, że spadek napięcia ładowania pomiędzi alternatorem a zaciskami akumulatora może być 0,5V, ale uwzględnij...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
https://obrazki.elektroda.pl/3997737400_... Zaglądamy do wnętrza testera akumulatorów Konnwei KW600 oraz sprawdzamy jaka metoda pomiaru została wykorzystana do oszacowania rezystancji wewnętrznej akumulatora. Tester poza pomiarem rezystancji wewnętrznej stara się także oszacować poziom zużycia wg. wybranej normy oraz wprowadzonych...
I co z tego, Panowie :) - tester Wam napisze, że dobry lub wymień, albo naładuj i sprawdź... :) Cytuję: "Obok pojemności jednym z najważniejszych parametrów (również obowiązkowo nadrukowanym na akumulatorze) jest tzw. prąd rozruchowy, tj. deklarowana wartość natężenia prądu, który nowy akumulator może dostarczyć do rozrusznika silnika. Cóż bowiem, gdy...
Do tego oczywiście go zamknij z pilota czy też zamka żeby centralny się "zamknął" i mierz - oczywiście im dłuższy pomiar tym lepszy bo coś po czasie może się aktywować.
Ależ Panowie, po co kombinować z przedłużaniem klemy + akumulatora. Pomiary ewidentnie wskazują, że grzeją świece żarowe i działają grzałki nurnikowe, na kablu idącym do rozrusznika i alternatora jest ok 70A, na kablu zasilającym samochód również, a pomiar na - akumulatora wskazuje raptem 2A, tyle samo będzie na "przedłużonej" klemie +, prawo Kirhoffa...
Robiłeś pomiar spadku napięciu przy odpalaniu samochodu? Akumulator może mieć i pół roku i padnie. Mierzyłeś czy coś przypadkiem nie pobiera ci prądu na postoju? Masy posprawdzane?
W mojej Megane 1 1.6 (benzyna) pojawiła się awaria związana z funkcją rozrusznika. Ujawnia się zgrzytem podczas próby rozruchu, który nie następuje. Po kilku próbach rozruch następował od razu bez zgrzytu. Aby go wywołać, mogłam spiąć klemy, zdjąć i założyć klemę minusową lub pomachać drążkiem zmiany biegów. Czasem pomogło odsuwanie szyby lub inne przypadkowe...
Witam, Swiece nie maja tu nic do rzeczy. Przy 5°C czas podgrzewania wynosi 3s. Powyzej tej temperatury nie ma w ogole podgzewania. Jesli nie ma zadnych bledow w pamieci sterownika, sa dwie mozliwe przyczyny takiego stanu rzeczy: - zbyt duzy wydatek przeciekow na wtryskiwaczach - (bardziej prawdopodobne) zbyt mala predkosc obrotowa walu korbowego przy...
(at)ElektrodaBot Aprilia Atlantic 125 po wywrotce nie odpala. Rozrusznik nie kręci światła stop nie świecą. AI: Czy po wywrotce sprawdzałeś bezpieczniki i stan akumulatora – czy wszystko jest w porządku... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Atlanticu 125 linia zasilająca żarówkę STOP jest tą samą linią, która zasila cewkę przekaźnika rozrusznika (sygnał...
W nawiązaniu do kwietniowego postu i po miesięcznych testach mogę potwierdzić: SUKCES :D . Dla wszystkich zainteresowanych problemami z odpalaniem porannym silnika OM642 ( pewnie i innych też) , którzy wymienili już milion części i dalej to samo informuję, że problemem jest słaba masa . Niestety wszystkie doświadczenia jakie robiłem są wbrew logice...
Renault CLIO 2 PH2 2005 rok. Układ rozruchu i stacyjka występują także w innych samochodach tej firmy. Czasem występuje bez przekaźnika rozruchowego https://obrazki.elektroda.pl/5675111800_... https://obrazki.elektroda.pl/6816100500_... Objawy USTEREK: 1 Często nie kręci rozrusznik 2 Często miga dioda immo=zablokowanie...
Pomiar napięcia po obciążeniu sprawnym rozrusznikiem może być mylny ale nie musi. Jeżeli próbujemy odpalić zmarznięty samochód zmarzniętym akumulatorem przy np. -25 °C to wniosek będzie mylny. Ruchliwość jonów w elektrolicie maleje kilkukrotnie co się przekłada na wzrost rezystancji wewnętrznej akumulatora. Rezystancja uzwojenia rozrusznika prawie się...
Ja miałem taki filtr zewnętrzny. Wyrwałem kiedyś miskę aluminiową z poszerzanym dołem ,gdzie do stworzenia formy posłużyła część miski z Meśka 115 (ta bania na dole) https://obrazki.elektroda.pl/6772292800_... Powstało tylko 5 takich mis. Powrót oliwy był wyprowadzony na zewnątrz do filtra od ciężarówki. Olej nie wracał do silnika,ale...
Ehh, ale doradzacie. Autorze, żeby sprawdzić połączenia, zmierz napięcie pomiędzy rozrusznikiem a akumulatorem. Im większe ono będzie, tym gorsze połączenie. Oczywiście pomiar na jednym biegunie i podczas rozruchu. Przyłączając sondy w różne punkty, możesz zmierzyć spadki w poszczególnych punktach. IMHO jeśli kable się grzeją, to oznacza że prąd idzie...
Moim zdaniem masz problem albo z akumulatorem albo z rozrusznikiem albo z połączeniem miedzy tym a tym. Na pierwszym filmie obroty nie przekraczają 200obr/min wiec jak on ma odpalać? Na drugim nie jest wcale lepiej. Po 1 pomiar akumulatora i spadków napiec podczas rozruchu. Testery do akumulatorów mają możliwość wykonania takiego pomiaru. Po 2 sprawdzenie...
Ponownie zachęcam do pomiarów. Pomiar prądu rozrusznika powyżej 100 A, czyli kilkadziesiąt mV wykonasz nawet przy pomocy Twojego złomu. Wiem, że można. Z tym złomem to odrobinę przesadziłeś. :) Pozdrawiam
(at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot sprawdziłem masę, baterię, bezpiecznik główny, sprawdziłem też przekaźnik rozrusznika i nie wiem co zrobić, może są gdzieś jakieś inne bezpieczniki proszę o pomoc Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Tak, w większości samochodów istnieją dodatkowe bezpieczniki poza tzw. „głównym” (wysokoprądowym). Zazwyczaj zlokalizowane...
.Po rozkręceniu rozrusznika pierwotnie, wymieniłem to co było podejrzane, tulejki wyglądały na dobre, Był pomiar napięcia podczas kręcenia tym rozrusznikiem? Ile spadek wynosił? W Twoim przypadku może być elektromagnes na rozruszniku zużyty. Zmień na nowy rozrusznik jak jeden z użytkowników napisał powyżej. 300 PLN i problem z głowy.
https://obrazki.elektroda.pl/6687159300_... Każdy, kto rozważa przesiadkę z ośmiobitowego mikrokontrolera na coś mocniejszego i o większych możliwościach naraża się na pewien problem, który łatwo przegapić, bo przy ośmiu bitach pojawia się sporadycznie. Ale pomnóżmy liczbę bitów przez dwa, cztery, albo i osiem, i zaczynają się schody....
Aktualizacja, sprawdziłem ciśnienie paliwa "na sucho". Odłączyłem wtyczkę od regulatora i przez OBD podglądałem ciśnienie paliwa. Wtryski zostawiłem podłączone ale to chyba nie ma znaczenia dla pomiaru, bo nawet nie próbował łapać. Pomiar zrobiłem na silniku w pełni rozgrzanym. Pokręciłem kilka sekund rozrusznikiem i nabiło około 67 bar. Ciśnienie pojawiło...
Dziękuję za odpowiedzi. Zanim dokonam zakupu alternatora komfortu a to spory koszt akumulator AGM o pojemności 100 kosztuje prawie 800 zł więc chciałbym mieć pewność że to konieczność. Jeśli to nie problem to proszę napisać w jaki sposób dokonać pomiaru napięcia względem masy pojazdu? I co będzie wynikało z ustalonych pomiarów? Rozumiem zatem, że wadliwy...
To tak z pamięci, zamontowany był akumulator AGM 105Ah które z racji swej konstrukcji posiadają niższą rezystancję wewnętrzną od typowego akumulatora kwasowego, suma długości przewodów do rozrusznika i karoserii o przekroju 35mm2 nie więcej jak 1,5m(wartość rezystancji ok 1mΩ), doliczając dodatkową rezystancję klem, połączeń na silniku i częściach...
Trzeba rozróżnić dwie różne rzeczy: spadek napięcia na przewodzie wysokoprądowym rozrusznika co zupełnie co innego niż spadek napięcia samego akumulatora w czasie kręcenia rozrusznikiem. Pomiar na przewodzie jest pewniejszy bo odpada już na starcie problem spadku napięcia od załączonych świec żarowych w silnikach diesla. Na oscyloskopie dokładnie widać...
We wszystkim.Na początek jak nie pali, pomiar na stykach przekaźnika rozrusznika wiele wyjaśni.
NIe musi. Oczywiście dobrze by było te min 12,4v. Sprawdzić spadki na przewodach. Masz dwa sposoby: między plusem a plusem (śruba rozrusznika a klema +), minusem a minusem( klema - a blok) , i porównać napięcie na bloku i na śrubie rozrusznika z napięciem aku. Oczywiście pod obciążeniem. Jak byś miał miernik cęgowy można by się jeszcze pobawić w pomiar...
Mam milimetr instalacja jest orginalna a bezpiecznik mogę zrobić ale bez obudowy a to jest samochód na złom więc ABS lub airbag mogą nie działać Wstępna ocena dostępnych informacji Analiza podanych przez użytkownika danych: - Samochód: Ford Fiesta MK4 1.3i benzyna. - Stan instalacji: Instalacja elektryczna jest oryginalna. - Skrzynka bezpieczników:...
Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
Sprawdź stan kabli od akumulatora do rozrusznika i do masy. Jeśli masz akumulator w kufrze to możliwe że nie ma masy, wątpliwości rozwiać może pomiar napięcia w trakcie kręcenia rozrusznikiem wpierw na akumulatorze a następnie na zacisku prądowym rozrusznika i masie - nie powinny się zbytnio różnić.
To będzie najlepsze organoleptyczne rozwiązanie, psika z wtrysków, czy nie. I jak możesz, to sprawdź co zalega w listwie wtryskiwaczy, inne forum, inny samochód, ale utkwiła mi dość "śmieszna" wypowiedź o zielonej ? galarecie wypływającej z listwy 8-O , ot, wystarczyło to coś, by wszystkie wtryski nie działały. Problem w tym, że nie tryskają a pompa...
pomiar prądu rozrusznika pomiar elektromagnesu rozrusznika pomiar parametrów rozrusznika
sterowanie żarówki triakiem kondensator pompa koszt grzałki
mechanizm zegarka wałku zdawczym
Brak regulacji głośności klawiszami - przyczyny i rozwiązania Jak włączyć tryb jasny w telewizorze Samsung 43 cale?