Zrób dokładny pomiar poboru prądu na postoju przy zamkniętym samochodzie i uzbrojonym alarmie.
Jeśli to ma być pobór bez odpalonego silnika to najlepiej pomiędzy klemę +, a + akumulatora. EDIT: Nie próbuj z tak wpiętym amperomierzem odpalać silnika, bo miernik 10A tego może nie wytrzymać, chyba że masz taki który wytrzyma kilkaset amperów. Nie radzę też odpinać akumulatora w czasie pracy silnika ( to tak na wszelki wypadek jak by Ci przyszedł...
Zrób jak kolega wyżej napisał to sam znajdziesz usterkę nie jeżdząc do serwisu pod warunkiem że pobór będzie się utrzymywał ponad 10 minut od zamknięcia auto bo do 10 to prąd będzie pobierał komfort.
Wałkowane wiele razy-podłączasz kable między 10A a common, odłączasz jedną klemę i podpinasz pod miernik a drugi przewód od miernika do akumulatora. Jeśli prąd jest mniejszy niż 200mA to możesz podłączyć na tym środkowym złączu multimetru zamiast tym górnym. Zakres albo na 10A albo 200mA DCA.
Choć nie chodzi o materiał (jak w temacie), to podam przydatne rozwiązanie. Do pomiaru poboru prądu w samochodzie trzeba zdjąć klemę. Do ładowania prostownikiem również powinno się zdjąć. Aby sterownik, zegarek i inne wariactwa nie straciły zasilania, do małego akumulatorka 12V - kilka Ah dolutowałem przewód z gniazdem do zapalniczki. Na czas odłączenia...
Witam A jaki to samochód? Pomiar zarejestrowany od razu po podłączeniu amperomierza, czy odczekałeś przynajmniej minutę? Próbowałeś wyciągać bezpieczniki i obserwować kiedy ten pobór prądu spadnie? PozdrawiaM
Witam. Potrzebuje wykonywać pomiarów prądu stałego rzędu 200-600A i zapis przebiegu pomiaru na wykresie. Konkretnie chodzi mi o pomiar (wykres) poboru prądu przez rozrusznik samochodów osobowych. Pomiar nie musi być idealnie dokładny, myślę o dokładności do ok 15-20A (jak uda się dokładniej to byłoby super). Czy możecie mi zaproponować (w miarę możliwości...
Pobór prądu w stanie uśpienia wynosi 4.8A Po jakim czasie od zamknięcia samochodu pilotem wykonano pomiar ? Podłącz amperomierz, zamknij auto, odczekaj z pomiarem 30 minut i podaj jaki masz pobór prądu.
jest uszkodzony a dokładniej jego izolacja, jak się zewrze do masy to masz pożar gwarantowany a co do tematu to jak stary masz aku? może już nie trzyma albo jest w samochodzie jakiś "pożeracz" prądu, trzeba by zrobić pomiar amperomierzem jaki pobór prądu jest na postoju samochodu (nie więcej niż 100mA), a jak będzie więcej to wyjmuj bezpieczniki jeden...
pik spadł do 1,6 A a po chwili jest 0,8 Oczywiście amperomierz wpięty w obwód akumulatora, drzwi, pokrywy, itp pozamykane, auto zamknięte pilotem i odczekałeś 10-20 min do wykonania pomiaru ? Wstępne pomiary proponuję wykonać miernikiem cęgowym aby nie rozłączać akumulatora. Jak długo odczekałeś od zamknięcia samochodu pilotem do pomiaru ?
(at)Jamus1 czy ten miernik inne pomiary wskazuje poprawnie? Napięcie na aku, przejście na przewodach? Może włącz światła postojowe (nie pomyl z mijania) i zapnij jeszcze raz ten amperomierz. Chociaż nie chce mi się wierzyć żeby miał tak lichą rozdzielczość pomiaru.
Alternator o większej mocy przy tym samym poborze auta nie doładuje szybciej akumulatora :!:
szkoda ze nik nie pisze jak szuka ja zrobiłem tak amperomierz na akumulator - występuje pobor prądu spoczynkowego 0.35A pomiar próbnik które bezpieczniki maja napięcie i ustaliłem ze po wyjęciu bezpiecznika nr 7 wewnatrz samochodu brak poboru pradu bez nr 7 to zasilanie radia.
Który wsad Pan wgrał? kod musiałem wpisać tylko za pierwszym razem. Ponownie będzie potrzebny tylko po zaniku zasilania radia. W radiach z aktywnym CAN-em ten problem nie występuje - komputer pokładowy "pamięta" swoje radio. Pobór prądu tak oszukanego radia jest zazwyczaj na poziomie do kilku mA. Dokładne informacje da pomiar dla tego konkretnego modelu...
Nie mów, że miernik nic nie pokazuje. No chyba, że jest wyłączony. W instrukcji miernika powinno być napisane, co oznacza "0", a co oznacza "OL" na wyświetlaczu. Możliwe też, że nie umiesz wykonać poprawnie pomiaru prądu w samochodzie i przepaliłeś bezpiecznik 200 mA.
pobór pradu na postoju (wyłączony kluczyk/swiatła/radio ...... ewentualnie uzbrojony alarm) to \są miliampery czyli jeden kabelek do COM a drugi do mA, a pokrętło w sekcji A na 200mA a gdyby było za dużo na 20mA tylko nic nie właczaj w samochodzie w trakcie pomiaru bo uwalisz "miernik" no i podłaczenie szeregowe - czyli odłączyć kleme z aku i miernik...
Miernik jest zasilany z 5V (ze stabilizatora, zjada z 2mA, resztę mikrokontroler-wyświetlacz), który jest jednocześnie odniesieniem dla pomiaru. Nie ma tam rezystorów miedzy wyświetlaczem a mikrokontrolerem, jasność jest ustawiona programowo. Pomiar napięcia można zrobić osobnym przewodem; w dwu przewodowych jest zwora. Pomiar można zrobić na stałe...
Używam tego miernika sporadycznie. Zalety: - funkcjonalność w dobrej cenie - rozdzielczość 1 mA Wady: - dokładność pomiaru prądu. Raz chciałem zmierzyć pobór prądu w samochodzie w czasie postoju. Gdy auto przeszło do "standby" miernik wskazywał 0,1 A. Po ponownym zerowaniu i założeniu na przewód wskazał już poprawną wartość 0,02 A. - podświetlenie działa...
Zostawisz samochód z włączonym zapłonem? Pobór na postoju to raczej 18mA i chyba prawidłowy, ale trzeba go obserwować do godziny od zamknięcia centralnego i przejścia modułu komfortu i innych do całkowitego uśpienia. Myślisz, że komp samochodu, zegary i czujniki nie pobierają prądu. Zrób pomiar prądu na załączonym zapłonie. W czym Ci ten pobór na załączonym...
Możesz dokonać sobie pomiaru poboru prądu w twoim samochodzie i bedziesz wtedy wiedział co i jak. Wartości są różne w zależności od tego jaki to samochód i jakie ma wyposażenie (odbiorniki wymagajace stałego dostepu do zasilania), a co za tym idzie powodują rozładowywanie akumulatora. Temperatura ma wpływ na sprawność akumulatora. Poszukaj sobie tematów...
W jakich warunkach przeprowadzałeś pomiar poboru tego prądu, samochód otwarty zamknięty, po jakim czasie od zamknięcia drzwi?
Jak mikroprocesor to z pomiarem poboru prądu przez żarówki. No waśnie, żarówki, czy lampy LED też chcesz tym testować ?
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Ad 1 - wydaje mi się że to właśnie APPA ma więcej bajerów. W uni-t nie ma pomiaru temperatury i wyniki prądów min/max. Patrzyłem dokładność na filmikach i wydają się być dość dokładne przy odpowiednim pomiarze i cierpliwości. Ad 2 - Tu przepraszam bo pomyliłem pojęcia. Chodziło mi o pobory prądu w samochodzie na postoju. Takie uzupełnienie miernika...
radio pobiera około 10mA Trochę dużo - prawie 1Ah w ciągu 4 dni, ale to może wina pomiaru małych prądów. Ja w przypadkach wątpliwych mierzyłem napięcie na włączonym szeregowo oporniku mocy 0.1R 5%. Na samym BATT dioda nie miga? po dołączeniu ACC jest to już około 120mA Tu reakcja prawidłowa. Radio ma swoje lata. Elektrolity, luty. Może też sam włącznik...
Cześć. Pierwsze od czego musisz zacząć, to zbadać jaki pobór prądu masz w spoczynku/ na postoju, po zamknięciu samochodu centralnym zamkiem i po całkowitym uśpieniu się wszystkich systemów. Systemy mogą się usypiać 5, 10, 15 min a nawet do 2h. W twoim Audi możliwe, że już około 15min wystarczy. Do sprawdzenia poboru prądu będzie Ci potrzebny jakiś chociażby...
Samochód jest z 2010 roku 1.6 disel 115 KM wersja Premium. Podczas pomiaru poboru prądu w tak zwanym spoczynku u mnie miernik wskazuje 0.14A . Czy to jest normalne czy nie ?
naszła mnie ochota na montaż w samochodzie amperomierza, który pokazywałby aktualny stan ładowania lub odwrotnie - poboru prądu. Bez sensu. Wystarczy woltomierz pokazujący aktualny stan napięcia na akumulatorze.
Myślałem o takim mierniku. Ale te tańsze np. Link chyba niestety nie mają opcji interesujących mnie pomiarów. Droższe odpadają. Chyba najtańszy co się nadaje do pomiaru prądu stałego to UT-203.
Witam, dziękuję za pomoc. Rzeczywiście dokonałem pomiaru nietężenia prądu gdy samochód jest wyłączony i wskazało poprawny wynik 0,03 A. Ten pomiar zrobiłem godzinę po wyłączeniu samochodu, i w taki sposób aby nie przerwać obwodu prądu, ponieważ powodowałoby by to ponowne zresetowanie komputera i zwiększony pobór prądu (drzwi zaryglowane i włączone radio)....
Pobór prądu przy wyłączonym silniku: 0,05-0,09A (skacze) O ile pomiar wykonany prawidłowo, to mieści się w górnej granicy normy i taki pobór nie powinien być powodem problemów. Spróbuj odłączyć akumulator i zobacz czy za kilka dni też będzie rozładowany - podejrzewam że tak. Oczywiście radio powinieneś podłączyć prawidłowo (zazwyczaj są 2 zasilania...
Może przy okazji zapytam, czy jest możliwość podłączenia na stałe czegoś podobnego dla pomiaru poboru prądu z akumulatora na postoju? Chyba w takich samochodach jak, Warszawa, Żuk był taki miernik co pokazywał pobór prądu i ładowanie.
Dzień dobry. Mam problem w samochodzie. Padł akumulator przez duży pobór prądu. Pomiar dał ok. 18 amper. Po wyjęciu bezpiecznika nr 51 oznaczony jako Moduł sterujący silnika (80A) pomiar spadł do 0,11-0,04. Pytanie za co odpowiada taki bezpiecznik, czy są może jakieś mniejsze bezpieczniki na tym samym obwodzie. Gdzie szukać zwarcia. Podejrzewam, że...
Witam Więc pomiar jest od razu po zamknięciu układu samochodu. Jak podłączysz ten amperomierz, to trzymaj go tak z minutę i wtedy powiedz jaki jest pobór prądu. PozdrawiaM.
Po pierwsze: pomiaru dokonuj na najwyższym zakresie pomiarowym, w Twoim mierniku 10 A, po drugie wymień baterię, po trzecie zaczekaj min. 10 min - tak, aż tyle czasu musi minąć od zamknięcia samochodu, aby sterowniki "poszły spać".
Mam spory pobór prądu w Touaregu 7L z 2006r. Wychodzi na to że to radio bo po wypięciu kostek pobór spada z 3A do 1.5.. po wyłączeniu stacyjki w głośnikach słychać szum. Jest jakieś ustawienie np vcds żeby radio gasło po zamknięciu samochodu? Druga sprawa że wypinając bezpiecznik nr 40 po stronie kierowcy -od licznika- pobór znów spada o 1A ale nie...
Czemu ma służyć pomiar prądu alternatora poza jego diagnostyką ? Nie widzę sensu takiego pomiaru poza środowiskiem naukowym i warsztatowym . Pobór prądu przez podłączone urządzenia zależy od ich mocy i stopnia naładowania akumulatora . Stare samochody jak np Warszawa miały amperomierz ale określał on ogólnie rzecz biorąc tylko kierunek przepływu prądu...
Nie raz podłączałem radio samochodowe więc wiem co i gdzie podłączyć. Tak poza tym to chyba w tym samochodzie były już zamontowane kostki ISO, więc ja nic nie zmieniałem, a wszystko działa poprawnie. Może producent tak skonstruował ten sprzęt, że pobiera znaczny prąd przy włożonym panelu. Jeśli to było by moje auto to bym wyjął radio i dokonał dokładnych...
Nie pisz, kolego, takich herezji. Pomiar napięcia - jednakowy wynik na obu końcach rezystora świadczy jedynie o tym, że nie ma poboru prądu przez diody (czyli w obwodzie z rezystorem). Dobór rezystora też bym zaproponował inaczej, bo pewnie prąd w obwodzie jest zbyt duży. Lepiej dobrać o większej wartości, tak żeby diody świeciły jeszcze w miarę jasno,...
To jest amperomierz, bez połączenia z masą i jego połączenie nawet bez stacyjki NIE SPOWODUJE negatywnych konsekwecji, nie wyładuje akumulatora ani nic z tych rzeczy; przeciwnie: od razu będzie widział Kolega pobór prądu, np przez zapomniane światlo czy coś w tym stylu. Tylko dałbym go w inne miejsce (dorysowałem, bo i lampka jest źle) bo jeśli ma Kolega...
Witam, Jak wytłumaczyć różnicę we wskazaniach natężenia prądu w pomiarze miernikiem cęgowym UT 204 w zależności od kierunku. Sprawdzam pobór prądu w samochodzie na kablu minusowym wcześniej kalibrując przyciskiem "rel", potem zakładam cęgi i kiedy kabel jest w centralnym położeniu miernik wskazuje ok 0,5A potem odwracam cęgi, zakładam w identycznym...
Miałem taką usterkę. Normalnie pobór idealny, około 0,01 A. Aż podczas któregoś pomiaru wartość około 4 A. Oczywiście winowajcą okazał się alternator. Ładował idealnie a przywierał "kiedy mu się chciało. Moja rada na tę usterkę - odepnij tylko energetyczny od alternatora i zobacz wówczas co się stanie.
Najcześciej przy pomiarze prądu spoczynkowego rozpinamy aku, podłączamy amperomierz i czekamy na ustalenie poboru. Można spróbować inaczej: Przy pomiarze prądu wyłączonego samochodu warto podłączyć się tak, żeby nie przerwać obwodu akumulator<->samochód po jeździe i zgaszeniu silnika. Tzn. odpinając klemę, na której robimy pomiar prądu nie przerwać...
Jak szeregowo ? Ustawić na 200 m i sondy włożyć do gniazda ? Skup się proszę i wyobraź sobie szereg czegoś, np. samochodów na drodze. Stoją jeden za drugim i tak też ma być amperomierz włącozny w obwód, szeregowo z odbiornikiem, którego pobór prądu chcesz zmierzyć.
Nie mam zamiaru się wymądrzać jednak napięcie ładowania moim zdaniem powinno sięgać 14,4V -14,6V. Może to kwesta miernika jednak komp samochodu pokaże dokładnie. Jeśli chodzi o pobór prądu na postoju, to konieczny jest pomiar amperomierzem wpiętym szeregowo pomiędzy klemę i zacisk. Jeśli przekracza 100mA to może być problem.
servis jest bezradny... Zamień z kimś akumulator na inny egzemplarz (z innego samochodu) i niech przez kilka dni Twój akumulator będzie eksploatowany w innym samochodzie a Ty będziesz używał innego egzemplarza aku. 2 dni napięcie bateri spada do 8v. (...) Akumulator nowy Odłącz akumulator i podłącz do niego na 2 dni żarówkę 12V 10W - tak aby obciążenie...
Aby odpowiedzieć sobie ile Ah, czy też Wh można pobrać z akumulatora, to należy znać jego rzeczywistą pojemność i parametry, przy których uznaje się go za wyładowanego. Co do tego ostatniego, to może to być napięcie, chociaż czasami podaje się też % znamionowej pojemności, przy której to wartości jego eksploatacja nie będzie przyczyną awarii. Wniosek:...
Do określenia stanu ogniwa używa się dwóch parametrów - rezystancji wewnętrznej ogniwa oraz jego pojemności. Napięcie nie ma znaczenia, choć może wskazywać na zbyt dużą rezystancję wewnętrzną (gdy osiąga maksymalne napięcie ładowania bez większego poboru prądu) lub uszkodzenie ogniwa (szybkie samo-rozładowywanie się, albo po prostu zwarcie - czyli zbyt...
chesster Kilka pytań do ciebie 1.Co twoim zdaniem oznacza duży pobór prądu ? 2.Ile wynosi jak dokonujesz pomiaru ? 3.Co to znaczy "bezpieczniki wzrokowo sprawdzone" ? Weź kontrolkę w rękę i sprawdzaj , masy, zasilania, bezpieczniki, weź amperomierz i napisz jaki jest pobór prądu. Nie zapomnij sprawdzić czy jak dokonujesz pomiaru prądu to czy w samochodzie...
Witam. Zrób tak. Odłącz ujemny biegun od akumulatora. Podłącz szeregowo amperomierz i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu (światła, radio itp.) sprawdz pobór prądu. Tylko nie odpalaj wtedy samochodu! Napisz o wynikach pomiaru.
Witam, Jeśli elektryk mówi, że po 15 minutach nie ma poboru prądu to zacznij od zmiany elektryka. Pobór prądu w aucie jest zawsze, chyba, że wyposażone jest w rozłącznik, który fizycznie odłącza akumulator od auta. Do sprawdzenia: - pobór prądu z akumulatora po "uśpieniu" auta, czyli tak, jak pisałeś, po około 15 minutach; - naładowanie owego rozładowanego...
Mam pytanie, czy to jest ten sam pomiar ? napięcie akumulatora nie podłączonego do samochodu 12.91v napięcie akumulatora na wyłączonym silniku 12.83 pobór prądu na wyłączonym silnika bez obciążenia 0.01A
Jak klema + się grzeje to spadek napięcia występuje w miejscu jej zaprasowania na grubym przewodzie, który biegnie do rozrusznika oraz alternatora, ostatnio miałem przypadek w Oplu (często w tych samochodach się tak dzieje), pomiar pomiędzy sondą miernika wbitą w kabel przez izolację a klemą wskazywał 0,8V, klemy nie dało się dotknąć, tak parzyła !
Zacznij od wypięcia cienkiego przewodu z klemy + Wyjdzie pobór prądu przez instalację samochodu. Komputer się zresetuje, znikną dzienne przebiegi i spalanie. Nie będzie dziwne spalanie 30l / 100km. Akumulator rozładowany - tak / nie, jak tak to szukać w alternatorze, regulatorze ładowania, jak nie to poszukiwania w samochodzie. Dość często jest to lampka...
Sprawdzałem to 3 dni temu Przy nie przekręconej stacyjce pobór prądu wynosił 680mA. Po wyjęciu bezpiecznika który odpowiada za wnętrze samochodu ( zegarek lampka nawiewy ) pomiar spadł do 10 -20 mA ( za duży zakres pomiarowy na mierniku aby stwierdzić dokładnie). Nie wiem ile pobiera prądu sam zegarek, który jest włączony 24 h.
Cęgowe mierniki nie są teraz drogie. A to jedyny sposób na pomiar prądu ładowania akumulatora dla laików bez żadnej możliwości uszkodzenia samochodu. Dodano po 8 Nie wkleiło mi się zdjęcie jaki się powinno korzystać z miernika cęgowego: https://obrazki.elektroda.pl/3469218800_... Zakłada się miernik na kabel masowy, ustawia pomiar DC,...
Nie,ale umnie nie ma nawet kontrolki od sygnalizacji otwartej maski. Mimo to powinna być zamknięta do pomiaru? Bo właśnie sprawdziłem już wszystkie potęcjalne złodzieje prądu,i pomiar po uśpieniu cdu pokazuje około 0.40A 0.38A modoł komfortu i kable w okoł niego wydaje się być ok. Dodano po 22 Teraz zmierzyłem z zatrzaśniętym zamkiem maski fakt jest...
Cóż, podałem złą frazę. Kilka wyników daje wpisanie "DALCO rozładowuje aku". Znalazłem podobny problem, autor pisze o złym podłączeniu kabelka żółtego do instalacji. Hmmm, wypadałoby, gdybyś podłączył radio pod zasilacz stabilizowany 13,7V (tylko NIE pod prostownik do ładowania akumulatorów!), i wtedy sprawdzał, bo szkoda akumulatora, a pomiarów nie...
Chyba najbardziej wiarygodnym pomiarem pojemności jest pomiar czasu rozładowania od pełnego naładowania do określonego napięcia, poniżej którego dalszy pobór energii może spowodować nieodwracalne zmiany w ogniwach. W samochodzie, rozrusznik może pobrać 300A, ale powinno się uruchamiać jak najkrócej, najwyżej na kilka kilka sekund. Nie wiem, czy taki...
No to weź policz pobór prądu i o ile wzrośnie ci w tym momencie temperatura w akumulatora. Żeby ci coś wzrosła to trzeba by było zrobić zawarcie. A co do niedowiarków to robiłem eksperymenty i żeby nie było wątpliwości to brałem miernik RW. Różnica w granicach błędu pomiaru.
Samochód zamknięty pilotem, odczekać 10 minut i wtedy dopiero mierzysz pobór prądu przez instalację elektryczną samochodu. Dodam tylko, z własnego doświadczenia, że jeśli zamek maski ma wyłącznik krańcowy, to też go trzeba zamknąć bo jakiś moduł może nie "zasnąć" i będzie żarło prąd. Zamknąć w sensie sam zamek a nie maskę bo próba pomiaru będzie drastycznie...
Niezgodzę się że 0.2A to normalny pobór, poprawnie przy pomiarze prądu należało by odczekać parę minut aż wyłączą się wszystkie odbiorniki w samochodzie, moduły lampki itd. W poldku Spróbuj odłączyć całkowicie radio(chyba to ten sam bzp co zegar) jeśli aku potrafi jeszcze zakręcać rozrusznikiem po nocy to nie jest tak źle ja mam też 5letnii i jest sprawny.
Witam Mam pytanie a mianowicie jaki jest pobór prądu w Fordzie Focusie mk2 TDCI 1,8 po wyłączeniu wszystkich odbiorników. Pytam, gdyż często rozładowuje się akumulator w moim samochodzie i myślę że przyczyną jest nadmierny pobór prądu na postoju. Po pomiarze na postoju, gdzie wszystkie odbiorniki są wyłączone wynosi 0,5 A. Ładowanie i akumulator jest...
Jedynie kiedy jakąkolwiek wartość mi pokazuje to wtedy gdy multimetr zmienię na 20V i jedną końcówkę przyłożę do powiedzmy odpiętego od akumulatora przewodu -, a drugą do podpiętego do akumulatora +, wtedy pokazuje wartość około 0.1-0.3V. Nie możesz mierzyć poboru prądu na zakresie V. Pierwsze od czego musisz zacząć, to zbadać jaki pobór prądu masz...
CAN w żarówkach LED wymyślili sprzedawcy, żeby nazwa ich towaru brzmiała bardzo mądrze i uczenie. Czegoś takiego nie ma. Klasyczne lampy oparte na działaniu klasycznych żarówek nie mają doprowadzonego CAN-u (bo i po co) Kontrola sprawności żarówek oparta jest na pomiarze poboru prądu i do tego żaden CAN potrzebny nie jest. Takie układy z powodzeniem...
Napięcie ładowania akumulatora przez alternator może mieć zmienną wartość. Na przykład w samochodach Ford napięcie to podlega zmianom w zależności od temperatury otoczenia mierzonej pośrednio przez pomiar temperatury bloku silnika czy powietrza dolotowego. I tak w warunkach zimowych przy temperaturach w granicach minus 10stC wynosi ok 14,5V (gdy silnik...
Robilem uklad na ATMEga 8 do samochodu (sterowanie dodatkowymi bajerami+pomiar temperatury) calosc jezdzi od kilku lat w maluchu i nie ma zadnych problemow... Witam 1. Jaki stabilizator? 78L05 ma wystarczający Imax ale pobór prądu ma rzędu 5mA, wydaje mi się że to duża strata. Zasilanie calosci rozwiazalem poprzez polaczenie 2-ch stabilizatorow: najpierw...
Witam wszystkich. Pytanie - czy to normalne że wzmacniacz na postoju (wyłączony) pobiera prąd? Do rzeczy - zaniepokoiło mnie w moim samochodzie (Toyota Celica) rozładowywanie akumulatora przy dłuższym postoju bez odpalania (3 tygodnie). Zrobiłem pomiary poboru prądu na postoju, kiedy wszystko jest wyłączone. Pomiar pokazał pobór 120mA - trochę za dużo....
zaszkodzi on względnie nowoczesnej instalacji elektronicznej pojazdu? Zaszkodzi, jesli chcesz mierzyc male prady i wlozysz go byle gdzie. Musialbys odseparowac obwod ladowania od reszty, co zmniejszy napiecie (wiec i prad) ladowania i obnizy napiecie zasilania elektroniki przed i w czasie rozruchu (tego nie da sie ominac). największy pobór jest w czasie...
A jeszcze pytanie jaką wielkość nazywasz małymi prądami ?? Pomiar A DC z dokładnością do 0,1 mA z rozsądnym błędem pomiarowym, tak bym wiedział czy wskazanie jest bliższe np. 1 mA czy 2 mA. To dla mnie oznacza dokładnie, poniewaz takie potrzeby pomiarów czasami wykonuję. W przypadku tańszych urządzeń zaakceptował bym błąd rzędu 2 mA - 3 mA, pod warunkiem...
Mam pewien kłopot - cały dzień otwarte drzwi w samochodzie (robiłem pranie tapicerki) światełka w środku wyłączone na potencjometrze przy wył świateł, radio wyłączone, kluczyk z stacyjki wyciągnięty. Wieczorem próba odpalenia i niespodzianka - akumulator wyłądowany. Zrobiłem pomiar poboru prądu i tak: 1. auto zamykam, pomiar przez pierwsze około minuty...
Mam problem bo te pod nogami, i 4 górne oświetlające kabinę delikatnie się świecą? Diody LED potrzebują kilka - kilkanaście μA aby zacząć świecić. Oczywiście zależy to od typu diody. Żarówka natomiast potrzebuje kilkudziesięciu mA aby zacząć się żarzyć. Raczej nie powinieneś obawiać się o rozładowanie akumulatora. Jeśli ściemniacz posiada minimalną...
Dobra, jeszcze raz. Rozpinasz klemę zakładasz amperomierz i ile czasu mierzysz. Chyba, że mierzysz "kombinerkami", ale do takich prądów to ja im nie wierzę. pojedynczy pomiar był krótki, maks. 30 sek, ale mierzone było tak samo na wyłączonym, np. poprzedniego dnia aucie, jak i na rozpiętym parę dni akumulatorze. czy sam pomiar musi tu być długi? przez...
Zasięg takiej zabawki zależy od: 1. Pojemności baterii akumulatorów zasilających silniki 2. Obciążenia silników (opory toczenia czyli waga pojazdu i rodzaj nawierzchni, po której się toczy) i poboru prądu. 3. stylu jazdy - gwałtowne ruszanie to duży pobór prądu. Większość tych zabawek ma pod pedałem gazu tylko włącznik, więc pobór jest maksymalny w...
Dziękuje za zainteresowanie w ziołem ten bocznik bo pogłowie mi chodził amperomierz do samochodu i rejestracja poboru prądu ale na razie brak czasu na takie rozbudowane projekty i troszkę mało wprawy bo trzeba by dwa takie boczniki a pomiar dość dokładny wiec może zrobię na razie taki amperomierz stacjonarny i pociwiczę z op i AVR . Temat w sumie do...
Witam. Pierwsze od czego musisz zacząć, to zbadać jaki pobór prądu masz w spoczynku / na postoju, po zamknięciu samochodu centralnym zamkiem i po całkowitym uśpieniu się wszystkich systemów. Systemy mogą się usypiać 5, 10, 15 min a nawet do 2h. W twoim passacie możliwe, że już około 15min wystarczy. Do sprawdzenia poboru prądu będzie Ci potrzebny multimetr,...
radio wylacza sie z kluczyka Z kluczyka wyłącza się zacisk mierzone bylo u elektryka 0,5 godz po postoju,pobor na jego mierniku wzkazywal 0,00,ladowanie 14,4v stwierdzil ze wszystko w porzadku.sprobuje jak tam kolega radzil naladuje i zdejme kleme i pomiar co dzien.
Dodano po 11 Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza podanych przez użytkownika danych : Użytkownik zadaje pytanie: *"Jak znaleźć układ rozładowujący akumulator"*. Pytanie jest ogólne i brakuje w nim szczegółowych informacji dotyczących kontekstu problemu. - Identyfikacja brakujących informacji : - Typ akumulatora : Czy chodzi o akumulator...
Ten typ tak ma, dziwie się tylko co to za akumulator który nie wytrzymuje poboru prądu 100mA na długo. Przy sprawnym akumulatorze ten pobór 100mA powinien spokojnie starczyć na 20dni. Czy aby na pewno? W Mercedesach z tego okresu produkcji były bardzo podobne moduły centralnego zamka pneumatycznego nawet tego samego producenta i pobór na cały samochód...
Witam, Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem samochodu. Jak auto postoi na parkingu przez 3 dni bez odpalania to nie można go już uruchomić. Pomiar napięcia na aku w tym momencie to ok 9V, czyli coś go rozładowuje. W wyposażeniu samochodu wszystko jest fabryczne, nie ma żadnych dokładek elektroniki. Poniżej lista rzeczy, które zostały sprawdzone...
mierzyłeś może te parametry? To skąd się to bierze, już wyjaśnił w pełni kolega slavo666. Dodam tylko że praktyce dochodzi jeszcze kwestia przerw na pomiar i inne straty napięcia w obwodzie i rzeczywiście wydzielana moc będzie mniejsza niż ta wyliczona. Dlatego kwestia trzymania się nominalnego 24V jest bardzo istotna dla uzyskania pełni osiągów lutownicy....
a poza tym wiadomo iż te samochody ogólnie renault cierpią z elektroniką, Gdzie się takich bajek naczytałeś? Dodano po 1 najlepsze cęgi prądowe Miernikiem cęgowym chcesz sprawdzać pobór rzędu mA? Podpinamy multimetr skonfigurowany na pomiar prądu w szereg z aku, zakres na max A, zamykamy auto i dokonujemy pomiaru po zrobieniu 4-paka :D
dioda pobiera max 20mA nawet 10szt nie jest w stanie rozładować akumulatora przez miesiąc. 1 pomiar poboru prądu. 2 odłączyć włącznik . Co dalej gdybać jak autor nawet nie zmierzył poboru prądu jak na razie to są strzały A MOŻE SIĘ UDA!! Dlaczego się czepiasz tego radia jak nawet nie sprawdziłeś jaki jest pobór prądu z radiem i bez . Chyba że kolega...
1) Tak, jeśli chcesz zmierzyć np. pobór prądu z akumulatora samochodu. 2) Brak mu oddzielnego wejścia dla zakresów nisko-prądowych (mA/uA), co może skutkować przepaleniem bezpiecznika przy omyłkowym ustawieniu przełącznika zakresu na pomiar prądu, podczas wykonywania pomiaru napięcia. Z pomiaru temperatury w mierniku uniwersalnym praktycznie nie zdarzyło...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Zgadzam się z tzok'iem, wg mnie dochodzi jeszcze słaba masa. Nie znam sposobu pomiaru przez autora ale mam wrażenie jakby mierzył napięcie zawsze do masy na akumulatorze, a w samochodach zasilanie "idzie" od + i od -. Zresztą duża rezystancja i duży pobór prądu wzajemnie się wykluczają, chyba że jest tak jak tzok opisał.
Zrobiłem małe testy - jak wygląda różnica napięć podczas pomiaru tym testerem w gnieździe zapalniczki , a napięcie na klemach akumulatora : Do testu został użyty miernik i tablet taki jak na filmie : https://www.youtube.com/watch?v=EJ2CL_pe... kalibracja testera (potencjometr na płytce PCB) jest do napięcia 13V tak by pokazywał zgodnie...
Fotka to rzeczywiście wiarygodny pomiar. Te kamerki mają wewnątrz wbudowaną baterię, padający śnieg może pobudzić je do nagrywania (wykryty ruch), itd. Przed chwilą "przeleciałem" neta na frazę "kamerka samochodowa ile pobiera prądu". Znalazłem tego pełno i w przeróżnych tabelach co porównują kamerki/rejestratory to pobór mocy około max 2,5 W. W stanie...
Witam. Rozpocząłem niedawno zabawy z uC atmela, jak narazie idzie nie najgorzej... Robie teraz zegarek z termometrem do samochodu (atmega8, pcf8583, ds18b20, LCD na hd4478). Jednym słowem standard... prawie każdy od tego zaczyna. Dużo materiału jest w necie, wiec do tej pory na wszystkie pytania tam znalazłem odpowiedź... Pytania mam 3... Pierwsze,...
Witam. Chciałem zmierzyć pobór prądu w swoim aucie. Mam miernik i samochód . Poza tym wiem gdzie plus , gdzie minus akumulatorze. reszty nie wiem. Proszę o instrukcje dla całkowitego laika w jak powinienem ustawić miernik , w jakich otworach powinny być przewody i gdzie w samochodzie powinienem dotknąć końcówkami miernika żeby wyszedł mi pomiar. Samochód...
Nieżywe radio pobiera 4A Pomiar jest wiarygodny? To jaki prąd pobiera włączone? ok ale podejrzewam końcówkę mocy bo ma duży radiator Po godzinie takiego poboru prądu przez końcówkę mocy na radiatorze mógłbyś smażyć jajka.
Jak go wypnie to będzie widać,czy spadnie ten pobór, czy zostanie. Podczas pomiaru bierze tyle,w nocy może więcej. Nawet uśpiony sterownik coś bierze więc gdy się wypnie bezpiecznik od sterownika to prąd zawsze spada :) Sterowniki mają różny czas usypiania. W tym roku sprawdziłem pobór prądu w stanie spoczynku swojej Fabii i miałem ok. 120mA, przy...
Witam mam pytanie. Skoda Octavia I (Tour) 1.8T 2006r . Załóżmy, że standardowe wyposażenie (immobilizer, autoalarm , radio itp) Jaki powinien być pobór prądu przy wyłączonym zamkniętym samochodzie. Wychodzi mi coś około 330mA -- nie za dużo ... ? Jak parę razy odłączałem plus, miernikiem odłączając obwód jakby pykało chyba w module autoalarmu pod maską...
Witam. Mam problem z mim Sharanem, po kilku dniach postoju pada mi totalnie akumulator tak, że nawet liczniki gasną coś opyla mi prąd z aku. Wkluczyłem pierwszego darmozjada czyli radio samochodowe a następnie alternator i rozrusznik. Wpiołem się amperomierzem miedzy akumulatorem a zaciskiem plus i dokonałem pomiaru. -pozamykane drzwi -pogaszone wszystkie...
Od czasu do czasu przydałoby się zmierzyć prąd stały, czy to w samochodzie czy to w gospodarstwie domowym. Zwykłe amperomierze mają ograniczony zakres, a często można i spalić bezpiecznik, co np w mierniku Fluke jest kosztowne. Postanowiłem się zaopatrzyć w miernik cęgowy z opcją pomiaru prądu stałego. Na eBay’u zauważyłem pewniej miernik w cenie...
Jestem szczęśliwym posiadaczem w/w samochodu rocznik 2002 D4D, Po kupnie samochodu na drugi dzień okazało się że rozładował się akumulator. Pojechałem do elektryka który zmierzył pobór prądu po całkowitym wyłączeniu i pozamykaniu samochodu. Okazało się że autko pobierało ponad 600 mA. Samochód zostawiłem i na drugi dzień majster stwierdził że to radio...
Chyba się nie rozumiemy (to może być moja wina z powodu zawiłego tłumaczenia). Ten pomiar należy wykonać tylko jeden raz aby mieć odniesienie. Gdy ustalisz wartość tego prądu będzie można zrobić czujnik, który będzie mierzył pobór prądu i w wyniku przejścia przez układ logiczny podejmował działanie.
Siedziałem w aucie 3 godziny i nie stało się kompletnie nic, non stop 0.02A. Podłącz do samochodu multimetr z rejestratorem danych lub inny rejestrator , który pozwoli ci zmierzyć pobór prądu na postoju przez całą noc lub dłużej. (pomiary np. co 1 min.) Możesz nawet użyć smartfona z aplikacją "filmu poklatkowego" i filmować przez całą noc ekran miernika...
Marnie Twój pomysł widzę. Ograniczenie prądu ładowania ok. ale rozładowania bez odłączenia? Przecież ograniczając prąd rozładowania zmniejszysz napięcie na wyjściu co może się odbiornikom "nie spodobać". Najlepszym ogranicznikiem jest bezpiecznik, w tym konkretnym przypadku pewnie sprawdził by się odpowiednio dobrany polimerowy https://forbot.pl/blog/leksykon/bezpiecz...
Zacząłem robić dochodzenie, przy czym mam wpięty woltomierz w gniazdo zapalniczki. Pomiar niewiarygodny. Kiedyś miałem getza i aku wytrzymało 12,5 roku. Jak wykopałem kiedyś poniemiecki czołg, to w środku jeszcze radio grało. Zostawiłem auto na światłach, bo chciałem, aby mi się zaświeciły po otworzeniu samochodu, ale jakoś to źle zrobiłem, bo zostało...
pomiar poboru prądu sprawdzanie poboru prądu samochodzie pomiar prądu samochodzie
agregat chłodniczy sprężarka kupię kwasy przepalony element modułu zmywarki
siglent sds814x obrotomierz cewka
Biawar ME-1500 - Grzałka nie działa, dioda świeci Zatarte koło taczki - jak naprawić?