mozna tez stosunkowo juz wiekowym voltomierzem widelkowym.
Pierwsze pomiar napięcia przy rozruchu ,i jeszcze lepiej pomiar prądu rozrusznika i spadku napięcia na przewodach. A potem pomiar poboru prądu. Tak ,przy bardzo dużym spadku może zaświecić ABS.ESP. A zamek to podłączyć tester i sprawdzić co tam w komforcie. Albo chociaż sprawdź stan przewodów w plelotkach. Widzisz ,pomiary, nic nie wywróżymy.
Generalnie czym wyższy prąd tym wskazanie dokładniejsze. Urządzenie jest znakomite do badania prądu rozruchu, ładowania itp ale już nie nadaje się do pomiarów miliamperów. Tak, należy go kasować przed każdym pomiarem, wynika to z konstrukcji urządzenia. Należy pamiętać, że pomiar dokonywany w pobliżu silników mocy - na przykład rozrusznika samochodowego...
Robokop, elktromagnes złapie nawet na 7V (inna konstrukcja niż w samochodzie) Może być akumulator miałem taki przypadek - grzał przewody jak cholera Jeżeli problem w rozruszniku pomiar prądu wyjaśni sprawę
W/g zapowiedzi czas na pomiar prądu rozrusznika w samochodzie sprawnym marki bmw5 = tak pisało w tekście. Mój oscyl to tania rzecz z tme . Sonda jak na foto. Więc nie rozumię z jakiej przyczyny w twoich pomiarach takie schody na wykresie????? - Dodano po 3 Dodam że pomiar za pomocą bocznika prądowego powinien by wzorcem dla innych pomiarów ponieważ...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
https://obrazki.elektroda.pl/3997737400_... Zaglądamy do wnętrza testera akumulatorów Konnwei KW600 oraz sprawdzamy jaka metoda pomiaru została wykorzystana do oszacowania rezystancji wewnętrznej akumulatora. Tester poza pomiarem rezystancji wewnętrznej stara się także oszacować poziom zużycia wg. wybranej normy oraz wprowadzonych...
Akurat w B5 łatwo jest sprawdzić czy chodzi o prąd płynący z alternatora/ rozrusznika do akumulatora (czarny, gruby kabel przy klemie +), czy prąd pobierają świece żarowe i grzałki nurnikowe po uruchomieniu silnika, ten pomiar wykonujemy na czerwonym kablu przy klemie + akumulatora Ps. 4 świece żarowe i 3 grzałki nurnikowe (również świece żarowe), każda...
Robiłeś pomiar spadku napięciu przy odpalaniu samochodu? Akumulator może mieć i pół roku i padnie. Mierzyłeś czy coś przypadkiem nie pobiera ci prądu na postoju? Masy posprawdzane?
W mojej Megane 1 1.6 (benzyna) pojawiła się awaria związana z funkcją rozrusznika. Ujawnia się zgrzytem podczas próby rozruchu, który nie następuje. Po kilku próbach rozruch następował od razu bez zgrzytu. Aby go wywołać, mogłam spiąć klemy, zdjąć i założyć klemę minusową lub pomachać drążkiem zmiany biegów. Czasem pomogło odsuwanie szyby lub inne przypadkowe...
Ponownie zachęcam do pomiarów. Pomiar prądu rozrusznika powyżej 100 A, czyli kilkadziesiąt mV wykonasz nawet przy pomocy Twojego złomu. Wiem, że można. Z tym złomem to odrobinę przesadziłeś. :) Pozdrawiam
Może być wiele rozwiązań tego problemu, mniej lub bardziej skutecznie działających, bo to tudno stwierdzić że tak powiem "na ucho". Jednak moim zdaniem najskuteczniejszym i najszybszym będzie rozwiązanie oparte o pomiar prądu rozrusznika, bo tu zawsze będzie wyrażny, duży skok prądu łatwy do wyłapania nawet najprymitywniejszym kontaktronem. Układ oparty...
NIe musi. Oczywiście dobrze by było te min 12,4v. Sprawdzić spadki na przewodach. Masz dwa sposoby: między plusem a plusem (śruba rozrusznika a klema +), minusem a minusem( klema - a blok) , i porównać napięcie na bloku i na śrubie rozrusznika z napięciem aku. Oczywiście pod obciążeniem. Jak byś miał miernik cęgowy można by się jeszcze pobawić w pomiar...
To tak z pamięci, zamontowany był akumulator AGM 105Ah które z racji swej konstrukcji posiadają niższą rezystancję wewnętrzną od typowego akumulatora kwasowego, suma długości przewodów do rozrusznika i karoserii o przekroju 35mm2 nie więcej jak 1,5m(wartość rezystancji ok 1mΩ), doliczając dodatkową rezystancję klem, połączeń na silniku i częściach...
To będzie najlepsze organoleptyczne rozwiązanie, psika z wtrysków, czy nie. I jak możesz, to sprawdź co zalega w listwie wtryskiwaczy, inne forum, inny samochód, ale utkwiła mi dość "śmieszna" wypowiedź o zielonej ? galarecie wypływającej z listwy 8-O , ot, wystarczyło to coś, by wszystkie wtryski nie działały. Problem w tym, że nie tryskają a pompa...
Mój multimetr LCD nie włączył się po wymianie baterii. Przetestowałem połączenia płaskiego węgla. Okazało się, że układ scalony rozrusznika nie wykonuje swojej pracy. Czy napięcie wejściowe podstawy LCD powinno wynosić 7V? Bateria multimetru ma napięcie 9V. A może błędem jest, że napięcie wejściowe wynosi 7,5 V? Czy zakres pomiarowy do pomiaru napięcia...
Czy on tam może ma pomiar prądu rozrusznika ? Jeżeli tak, to przyczyną może być że rozrusznik bierze za duży prąd. Nie zawadzi też sprawdzić / poprawić masy silnika i budy, nawet tymczasowo złapać masę kablem rozruchowym - może spadek napięcia gdzieś po drodze ogłupia sterownik.
Pytałem się o to czy szybkoobrotowy 12V radzi sobie z sześciocylindrowym silnikiem jednak widzę, że najwięcej mają w temacie do powiedzenia, ci którzy takich informacji nie posiadają. Nie mniej dziękuję za te informacje które otrzymałem. Zacznę od tego że można wyjść z założenia że kiedyś to pracowało nawet przez 20 lat to będzie dalej. Równie dobrze...
Zawory się nie domykają, czyli zbyt mały luz zaworowy - zbyt duży to by chyba grzechotało, zresztą skąd by się wziął, kompensatory nie mają aż takiego zakresu. Teraz zagwozdka konkretnie które - jakąś informację można by pośrednio i wysnuć - pomiar prądu rozrusznika ze znacznikiem 1 cylindra, czyli oscyloskop 2 kanałowy z rejestratorem.
Przy zakresie 10A w tym multimetrze najmniejszą wyświetlaną wartością będzie 10mA, czyli 0,01A. Jeśli pomiar wykazał 0,00 to znaczy, że prąd jest mniejszy niż 10mA, czyli pomijalny dla takiej pojemności akumulatora. Kilka miliamperów upływności może pojawić się chociażby ze względu na zawilgocone/zasolone styki rozrusznika czy alternatora i nie należy...
Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
Mi glownie chodzi o pomiar duzych prądów i czasem zmierzyć pojemność kondensatora. Do profesjonalnych pomiarow mam fluka oscyloskop
Jeżeli klemy są oczyszczone i masa dobrze przewodzi to zostaje tylko wina samego rozrusznika . :| Dodano po 1 Rozrusznik do wyjęcia i sprawdzenia . Pomiar poboru prądu na biegu jałowym na początek . :| Dodano po 1 Może robić nawet zwarcie . :|
Są trzy sposoby podłączenia amperomierza, w zależności od tego, co chcemy mierzyć: A , pomiar wydatku alternatora; przy posiadaniu woltomierza - zbędny. http://obrazki.elektroda.pl/5539206300_1... B , pomiar poboru prądu przez instalację pojazdu. http://obrazki.elektroda.pl/7705569700_1... C , pomiar prądu ładującego/rozładowującego...
Jak mierzyć prąd poboru w spoczynku to wiem,ale mam mały problem.Mam właśnie w dłoni miernik cęgowy DT-266 i nie bardzo kumam gdzie mam ustawić na pomiar prądu pobranego,bo widzę na nim że ma 200 i 1000A ale zmiennego prądu.Podpowie ktoś na jaki zakres ustawić, czy to tylko pomiar zmiennego może byc na tym mierniku. https://obrazki.elektroda.pl/2427258400_...
Właśnie mój błąd ze używałem tylko miernika. Drugi pomiar miernikiem tak na szybko przed praca pokazuje stały plus na pinie 3 a obwód sterujący po samym włączeniu zapłonu nie pokazuje nic na żadnym z pinow 1 i 2. Jutro zrobię żarówkę do testów i sprobuje pożyczyć kamerę endoskopową żeby zobaczyć kolor przewodu w skrzynce bezpieczników jak nadal nie...
Teoria zapłonu. 4C90 i jego wersje rozwojowe (z wyjątkiem ADCR) to silniki z wtryskiem pośrednim do komory wirowej. Oznacza to, że: 1. Nagrzane podczas suwu sprężania powietrze dostaje się do wyziębionej komory wirowej. Na skutek celowego wiru (aby paliwo możliwie szybko wymieszało się z powietrzem) nagrzane sprężaniem powietrze oddaje ciepło omywanej...
Mam pytanie gdzie oryginalnie był wpięty wskaźnik prądu. Generalnie nowy nabytek instalacja w szczątkach nic nie działa nawet odpalanie na kabel alternator ładuje po przegarowaniu (ogólnie dramat) . Buduję instalację od nowa i wg mnie miejsc do wpięcia jest 3. Pierwsze i chyba tak było w oryginale czyli na przewodzie z alternatora - czyli mierzy ile...
Przydało by się wiedzieć gdzie ten pomiar był robiony - klemy czy gdzie ? No i teraz najważniejsze - ładowanie, sprawdź po uruchomieniu silnika ile wynosi napięcie na klemach akumulatora przy obrotach ok 2k. Może być tak ze akumulator jest już słabawy i przy rozruchu ( diesel w końcu ) siada mu siła elektromotoryczna . Może też być tak ze przez zaśniedziałe...
Zacznij od sprawdzenia: - Pobór prądu na postoju na zamkniętym aucie. - Sprawdzenie masy tj. pomiar multimetrem napięcia DC pomiędzy minusem akumulatorem a blokiem silnika. - Zostaw akumulator na 24 godziny pod zwykłym prostownikiem uprzednio odpinając akumulator od instalacji auta. Zwykły prostownik to taki stary ciężki z transformatorem bez procesorów,...
Pomiar pojemności nie daje pełnej informacji o możliwości użycia akumulatorka w jakimś konkretnym zastosowaniu, gdzie jest znany pobór prądu, którego nawet pojemny akumulatorek, ale o większej oporności wewnętrznej "nie udźwignie". Praktycznie najwyższy pobór nie powinien przekraczać połowy prądu zwarcia - wówczas oddawana jest najwyższa moc. Proponowany...
To zabezpieczenie zasila tylko cewkę przekaźnika rozrusznika a nie sam rozrusznik! Ok. Masz rację. Mój błąd. Przepraszam. :cry: Wreszcie obejrzałem cały schemat i zorientowałem się w sensie tego urządzonka. Na pewno uniemożliwia pracę rozrusznika gdy dźwignia sprzęgła nie jest wciśnięta. Czy sprawdza napięcie w instalacji podczas pracy rozrusznika?...
Akumulator jest z 2011 roku załączam filmik poniżej z pomiarów które wykonałem. Czy pobór powinien spadać tak długo i takie różnice są dopuszczalne czy to może wina starego akumulator. Gdy mierzyłem bez bezpiecznika 9 pobór za każdym razem był 0.02 a gdy włożyłem 9 to tak jak na filmie https://photos.app.goo.gl/LdULYcJKmegn61... Pomiar ładowania zrobię...
Cęgi w tym przypadku służą tylko do wykrycia obecności napięcia na świecy zapłonowej by w tym momencie wyzwolić pomiar i zarejestrować spadek napięcia. Natomiast stopień sprężania przekłada się na zwiększenie obciążenia rozrusznika co powoduje zwiększony pobór prądu a co za tym idzie spadek napięcia na akumulatorze. Dokładność pomiaru zależy więc od...
co do rozrusznika to aby nie dreptać w miejscu trzeba zrobić chociażby podstawowe pomiary i sprawdzić podczas rozruchu auta czyli pod obciążeniem: 1.obroty silnika-minimum 170obr/min 2.spadek napięcia na klemach akumulatora-napięcie na klemach powyżej 9,5V 3.napięcie bezpośednio na zaciskach rozrusznika(masa z korpusu a plus za włącznikiem elektromagnetycznym-"automat")-napięcie....
rozrusznik 1.5 kW Rozruch niech trwa 1.5 sekundy. Rozrusznik pobiera prąd 1500W/12 V=125 A. Jako że jesteśmy w dziale początkujący elektronicy a kolega próbował to obliczyć wyłożę trochę teorii. Jako że akumulator nie jest idealnym źródłem prądu (posiada opór wewnętrzny) a rozrusznik pobiera spory prąd napięcie na akumulatorze spada podczas rozruchu....
podłącz sondę prądową - obwija się to wokoło kabla plusowego? na której zmierzysz spadek napięcia woltomierzem - łączę obwód przez znany opornik i mierzę woltomierzem co dzieje się na zaciskach akumulatora? Wpisz sobie w google "cęgi prądowe" i masz tak to wygląda. Zahaczasz to o przewód i na oscyloskopie widzisz prąd. Można też zastosować odpowiedni...
Na pomiar poboru prądu znam urządzenie które zwie się AMPEROMIERZ. Załatw sobie miernik cęgowy z pomiarem prądu stałego. Czy to ci cokolwiek pomoże w szukaniu usterki - nie wiem, ale na pytanie odpowiedź dostałeś.
Jak sprawdzić czy rozrusznik dobrze kręci i jest w pełni sprawny? Zmierzyć obroty silnika podczas pracy rozrusznika i pobór prądu przez rozrusznik. Napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12,7V/12,8V Napięcie spoczynkowe nie świadczy o stanie akumulatora. Mocno zasiarczony akumulator ma prawidłowe napięcia spoczynkowe ale podczas rozruchu nie jest...
Znalazłem w garażu zbędny kawałek przewodu os 25 z marketowej spawarki. Przeciągnąłem z alternatora nie do rozrusznika jak w oryginale, a trochę dalej do najbliższego punktu wspólnego plusa na dodatkowym odcinku (ok 20 cm) zawiesiłem przekładnik prądowy, przy 100A ma być 3,8V. Jeszcze nie dorobiłem elektroniki, brak czasu.
W mojej gwarancji nie ma ani słowa o ładowaniu ładowarką Od tego jest instrukcja obsługi nie gwarancja - sprzedawca nie dał, a to łobuz. A paragraf 6.3 gwarancji "Nieprzestrzeganie zaleceń instrukcji ....." ps. Ustawa go zobowiązuje do dostarczenia instrukcji. Nie prawda przy wzroście temperatury obniża się napięcie a nie podnosi. Z Twojego przykładu...
Dla określenia w 100 % przyczyny braku możliwości uruchomienia silnika powinieneś zastosować miernik widełkowy dla sprawdzenia akumulatora pod obciążeniem. Pomiar napięcia - spadek przy uruchamianiu silnika do 8V oznaczać może w 50 % awarię akumulatora jak i rozrusznika np tulejki ale podkreślam ale stały pobór prądu przy ładowaniu akumulatora 4A to...
Sprawdzanie uzwojeń rozrusznika 'na sucho' np omomierzem nie daje pewności stanu izolacji uzwojeń. Podczas rozruchu silnika na uzwojenia działają znaczne siły (przy zimnym silniku większe) , które powodują naprężenia i zwarcia zarówno międzyzwojowe jak i do masy. Powoduje to wzrost poboru prądu z akumulatora i spadek momentu obrotowego rozrusznika....
Popraw temat i skasuj linki allegro . Mówiłeś ze z bezpiecznikami nie pomogło a teraz ze nie wyjmowałeś . Tym sposobem to daleko nie zajdziemy. Ale pytanie było o czujnik i tu rozwiązaniem będzie miernik cęgowy, wykonujesz pomiar bez rozpinania przewodu pokaże ci dokładną wartość prądu jaki płynie przez badany przewód. Dodano po 3 Jeżeli wyjęcie wszystkich...
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
Zamiast robić te nikomu nie potrzebne pomiary napięć, zajmijcie się koledzy rozrusznikami oraz przewodami zasilającymi rozrusznik i w ogromnej większości wasze problemy z rozruchem i akumulatorami się zakończą. W takim przypadku to jedynie pomiar prądu i napięcia podczas rozruchu, napięcie ładowania i pobór prądu na postoju, wszystkie inne to tylko...
Pomiar napięcia wyprostowanego (tętniącego) czy to na zakresie DC czy AC jest zafałszowany, bo miernik jest wyskalowany do prądu stałego albo zmiennego odpowiednio - a tu jest tętniący. Proszę podłączyć równolegle jakikolwiek kondensator elektrolityczny >100mikroF/25V i zmierzyć na nim - będzie ponad 20V - i to jest problem, gdyż do ładowania to o wiele...
Przecież tylko podgrzałem świece i kaplica to pozostaje pomiar prądu pobieranego przez świece żarowe, wyniki mogą być zaskakujące. Centra Futura ( 3 lata gwarancji) to jeden z najlepszych akumulatorów na naszym rynku, mój działał bezproblemowo pięć lat w słabych warunkach, w samochodach jest od diabła odbiorników a mało kto pamięta że wydajność alternatora...
Witam ponownie. Jak się okazało po kilku dniach akumulatory zaliczyły zgona i nie zdążyłem pomierzyć ich Rw w stanie agonalnym, zastanawia mnie tylko serwis_gh, skoro rozrusznik jak już wspomniałem kręcił zawsze jak trzeba, co bym uzyskał przez pomiar Rw ? A teraz Mercedes Atego z windą BAR Cargolift. Winda bierze 40A na jałowym i tak do 90A z kistenem...
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
No, dobrze. Zamiast jednego przewodnika plus groundplane montuję sobie dwa równoległe prostoliniowe przewodniki długości 1m, w odstępie gwarantującym impedancję falową 50Ω (typową również dla większości kabli koncentrycznych). Generator i obciążenie po drugiej stronie mają impedancję 50Ω. Moim generatorem jest bateria 10V połączona z szeregowym...
Szukam multimetru, ale niestety na chwilę obecną nie bardzo potrafię określić dokładnych wymagań czy też po prostu funkcji niezbędnych i takich które mogę pominąć. A może zamiast jednego kupić 2 lub więcej urządzeń? Do czego obecnie używam miernika? Głównie DC <20V, ładowanie w motocyklach, napięcie podczas rozruchu Ciągłość obwodu AC na alternatorze...
A spadek napięcia na przewodach ? A pomiar prądu na zimnym i ciepłym ? A pomiar spadku napięcia aku? Kto to ma mierzyć?
Ta wersja nie ma żadnego sycznika. Napięcie idzie przewodem czerwonym z akumulatora do stacyjki, do stacyjki dochodzi też przewód z regulatora napięcia ładowania aku. Po stacyjce wychodzi na czerwony przycisk zapalania, z niego idzie do przekaźnika sterującego rozrusznik. Miernik napięcia do ręki i w pierwszej kolejności zobacz, czy dochodzi napięcie...
Ten temat widziałeś? Może nie całkiem to samo, ale poczytać warto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W twoim przypadku genialnej rady nie ma: Pomiary i jeszcze raz pomiary. Głównie spadki napięcia na przewodzie plusowym i minusowym. Czyli przykładamy jedną badawkę miernika do czopu plusowego akumulatora (koniecznie do CZOPU - a nie...
Ale o traktorku i jego instalacji elektrycznej nic nie wiemy? A rozrusznik ma zapewne większy pobór prądu. Może bardziej by się sprawdził model z zewnętrznym bocznikiem 100A W jakim celu dokonywać pomiar prądu na zasilenie rozrusznika? Domyślam się, że kolegę interesuje instalacja niskoprądowa i w dużym stopniu wystarczy pomiar napięcia..
Odczyt synchro oscyloskopem , pomiar ciśnienia na pompie tandem ,spadek napięcia podczas kręcenia i prąd "zjadany" przez rozrusznik to by była diagnoza. A tak to sobie możecie wymieniać z mechanikiem aż traficie. W sumie jak się na to godzisz to nie miej potem do niego pretensji.
Można by sprawdzić sam ten pompowtrysk czy jest sprawny oraz ciśnienie w cylindrach manometrem lub oscyloskopem poprzez pomiar przebiegu prądu rozrusznika.
No widzisz, tu nie można podłączyć się fejsem ani nie ma krokowego. Byś się zdziwił, jaki kombajn był do kompleksowego sprawdzania silników gaźnikowych. Łącznie z kontrolą sprężania poprzez pomiar prądu rozrusznika.
Jaki konkretnie masz ten nowy akumulator? Być może winny jest rozrusznik ale równie dobrze akumulator nie posiada wystarczającej pojemności i pomiar tylko jego napięcia, bez obciążenia tego nie wykaże. Jaki jest typowy prąd tego rozrusznika to nie wiem - może ktoś takie pomiary robił i podpowie. Osobiście przy pomocy jakiejś 25W żarówki sprawdził bym...
Korozja i brud punktów łączących przewody ( tak samo dodatnie, jak i masowe), przewody przykręcone do pomalowanej nieprzewodzącej karoserii, częściowo złamane lub słabo przykręcone przewody tworzą zwiększoną rezystancję w obwodzie. Gdy potrzebujesz dużego prądu z akumulatora (np. podczas rozruchu), to każdy dodatkowy miliom ma znaczenie. Dla przykładu,...
Jak w temacie. Wymagania: Cęgowy, True RMS, AC/DC, wszechstronny (pomiar prądu rozruchowego z aku na rozrusznik, pomiar na kablu do świecy, a także pomiar prądu w mA A może jakiś inny miernik (cena około 300)
Więc pozostaje się jeszcze pomiar poboru prądu przez rozrusznik. Mógłbyś dołączyć wydruk z testera podający sposób badania akumulatora?
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Chodziło mi o pomiar podczas kręcenia, to go na pewno obciąży. Możesz też cęgą zmierzyć prąd rozrusznika.
może nie w tą stronę kręcisz?? Rozrusznik jest silnikiem szeregowym prądu stałego, kręci się w tą samą stronę niezależnie od biegunowości zasilania, ponadto ma bendix -sprzęgło jednokierunkowe Do autora, pomiar kompresji to podstawa, ponadto pytanie, czy przy ustawianiu zaworów sprawdziłeś czy tłok jest wtedy w gmp ?. Rozrząd jest tam pewnie na kołach...
Niestety pojawia się problem z zakupem odpowiedniego elementu. Upewnij się jeszcze co do tego modułu, który wybrałeś, bo większość z ich (może wszystkie) wymaga wtrącenia bocznika w obwód od strony minusa. A tu już byłby problem z oddzieleniem obwodu rozrusznika. https://obrazki.elektroda.pl/1241958100_... I jeszcze gdyby to był sam...
W samochodzie nie mierzy się prądu ładowania i nie ma to sensu bo zbyt wiele czynników ma na to wpływ między innymi: napięcie jakie daje alternator, pojemność akumulatora, jego stan, stopień rozładowania, wydajność alternatora. Natomiast napięcie jakie daje alternator jak najbardziej mierzymy. Do pomiaru dużych prądów używamy kleszczy - pomiar bez ingerencji...
Witam jeżeli cewka to musiałyby uszkodzić się dwie w taki sam sposób ponieważ są dwie ,natomiast czujnik temp. dla pomiaru KTSem pokazuje prawidłową temp. pomiar poboru prądu przez rozrusznik również wykonany i jest ok.
Zwykle w samochodzie prąd spoczynkowy przepływa nie przez przewody idące do rozrusznika, tylko przez dodatkowy przewód idący do plusa akumulatora. To ba nim musisz się skupić. Nie będzie w nim tych 100A. Będzie ci wystarczył zwykły bocznik do pomiaru prądu.
Witam. Potrzebuje wykonywać pomiarów prądu stałego rzędu 200-600A i zapis przebiegu pomiaru na wykresie. Konkretnie chodzi mi o pomiar (wykres) poboru prądu przez rozrusznik samochodów osobowych. Pomiar nie musi być idealnie dokładny, myślę o dokładności do ok 15-20A (jak uda się dokładniej to byłoby super). Czy możecie mi zaproponować (w miarę możliwości...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Ad. 1 Rdzeń elektromagnesu poprzez widełki wysuwa sprzęgło jednokierunkowe (bendiks) Ad.2 Elektromagnes jest nierozbieralny Ad. 3 Uzwojenie stojana, silnik szeregowy Ad. 4 Przewody doprowadzające prąd do szczotek muszą być bardzo elastyczne Ad. 5 To wynika ze sposobu nawinięcia uzwojeń/konstrukcji wirnika. Spotyka się rozruszniki z 2, 3 i 4 szczotkami...
obstawiam, że może regulator napięcia jest walnięty i przez to jest problem z rozrusznikiem ? Walnięty regulator skutkuje brakiem ładowania albo uszkodzeniem bezpiecznika akumulatora. Tylko w tym drugim przypadku rozrusznik nie będzie kręcił. Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Po naładowaniu trzeba sprawdzić akumulator pod obciążeniem - najprościej...
(at)ElektrodaBot Ciekawy jestem na ile pomiar rezystancji wewnętrznej ogniwa prądem przemiennym będzie dokładniejszy od pomiaru przystosowanym do tego rezystorem. Kiedyś były produkowane rezystory które obciążały ogniwa podobnie jak rozrusznik samochodowy. Jaki będzie wynik pomiarów prądem przemiennym, jeżeli doprowadzenie prądu do elektrody dodatniej...
Nie przesadzajmy robię taki pomiar od lat i bez problemu wskazuję, że to akumulator jest walnięty. Jeśli napięcie spadnie dużo poniżej 10 V to jeden z nich jest walnięty. Dodatkowo autor tematu napisał, że czuć kwasem, więc pomiar w chwili rozruchu spadnie i to bardzo dużo.
WItam! W moim samochodzie (Ford Escort) bardzo szybko rozładowuje się akumulator, który jest niemalże nowy. W samochodzie jest wbudowany fabrycznie zegarek lcd i wskaźnik paliwa, oba działają cały czas. Dodatkowe urządzenia to radio, cb i centralka od pilota do centralnego zamka. Pytanie jest takie: Jak sprawdzić jaki jest pobór prądu w samochodzie,...
Dołączam rysunek był on przygotowany do pokazania układu alternatora ale pasuje do tego tematu. Podtrzymuję swoją wypowiedź co do sposobu włączenia amperomierza! Aby mierzyć prądy w całym zakresie tzn 50A przewody 2,5 mm2 są za cienkie powinny mieć przekrój 4 lub 6 mm2, popatrz na instalację oryginalną jakimi odchodzi prąd do niej, no oczywiście poza...
Podam Ci taki przykład czemu pomiar miernikiem jest niepewny. Podłącz do akumulatora dwa przewody a na końcu jednego podłącz w szereg rezystor np 1Mohm. Sprawdź teraz miernikiem czy masz 12V. Teraz Podłącz żarówkę i zobacz czy zaświeci. Kolejny przykład to zaśniedziałe klemy akumulatora - jest OK a jak chcesz kręcić rozrusznikiem to tylko cyka elektromagnes...
A może te testery mierzą w podobny spośób jak pomiar ESR w kondesatorach? Piszecie o pomiarze akumulatora za pomocą obciążenia rozrusznikiem z tym, że współczesne rozruszniki szybkobrotowe z przekladniami planetarnymi nie potrzebują ogromnych prądów na upartego z baterii wkrętarki idzie odpalić.
Chciałbym widziec taki sztywny akumulator. Pierwszy pomiar to pomiar prądu podczas rozuchu, jeżeli jest zbyt mały świadczy o małej zdolności akumulatora lub o uszkodzonym rozruszniku-pracuje nie na wszystkie bieguny, jeżeli zbyt duży to uszkodzony rozrusznik (mechanicznie lub elektrycznie) lub za gęsty olej w silniku.
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
Auto od 20 lat w rodzinie Ten wiek jest tu kluczowy. Można zmierzyć dla pewności spadki napięć na przewodach. Chociaż oglądając film to rozrusznik już jest biedny. Przy tym wieku tulejki tracą już właściwości smarne. Bardzo dużo mógłby powiedzieć pomiar prądu podczas rozruchu ale nie wiem czy autor ma taką możliwość.
A na jakiej podstawie mechanicy stwierdzili, że to akumulator lub rozrusznik??? Dokonali jakiś pomiarów akumulatora i rozrusznika??? Jeśli nie to należy sprawdzić akumulator pod obciążeniem czy utrzymuje napięcie, a także rozrusznikowi podczas kręcenia trzeba zrobić pomiar poboru prądu i wtedy sprawa się wyjaśni.
Nie chodzi mi o samo "sterowanie proporcjonalne" ale też przy okazji automatyczne ustalanie minimalnych obrotów biegu jałowego w zależności od temperatury silnika, więc uC na pewno będzie bo to jak dla mnie najprostsze do wykonania rozwiązanie. Ze zbędnej elektroniki chciałbym też jeszcze zrobić automatyczne uruchamianie silnika jednym przyciskiem start/stop....
Bardziej bym obstawial rozrusznik. Jakie masz napięcie na aku na zimnym po całej nocy a jakie masz po zgaszeniu? Zasadniczo pomiar sprawności aku powinien ci zrobić specjalnym testerem. Zajechany rozrusznik, dostał duży prąd to i poszedł.
gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia Sam pomiar napięcia nic nie powie o prądnicy, przecież w regulatorze jest jeszcze ogranicznik prądu. Aby prądnicę sprawdzić w pojeździe, należy mierzyć jednocześnie napięcie i prąd. Jeśli akumulator...
1 - Nie wiem na których pinach robisz pomiar, ale jeśli na pinie 30 i 87, to może świadczyć o tym, że prąd płynie przez silnik pompy, stad takie wskazanie. 2 - Sprawdź też, czy pojawia się napięcie między pinami przekaźnika 85 i 86 po przekręceniu kluczyka na zapłon (podczas kręcenia rozrusznikiem). 3 - Dokładnie wyczyścić, zebrać kurz, potraktować...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Możliwe że uwalone łożyska. Swoją drogą to akumulator jest do wymiany bo gubi napięcie ale martwi mnie ten duzy prad rozruchowy. Mierzylem moim nowym nabytkiem extechem ex 730 Trzeba będzie chyba zaliczyć kanał i wywalic ten rozrusznik na stół albo posadzkę hehe Co mi da pomiar prądu prostownika? Ja wiem ze akumulator jest wywalony ale chodzi o pobór...
To jest amperomierz, bez połączenia z masą i jego połączenie nawet bez stacyjki NIE SPOWODUJE negatywnych konsekwecji, nie wyładuje akumulatora ani nic z tych rzeczy; przeciwnie: od razu będzie widział Kolega pobór prądu, np przez zapomniane światlo czy coś w tym stylu. Tylko dałbym go w inne miejsce (dorysowałem, bo i lampka jest źle) bo jeśli ma Kolega...
Dziś po sprawdzałem co pisaliście tzn: -Wykrecilem świece próbowałem odpalić lecz dalej to samo wybilo rozrusznik w górę 2x (potem rozrusznik tylko kręcił się na dole) i stop i piszczenie z tego przekaźnika -Probowalem odpalić na krótko kluczem-to samo (rozrusznik się kręci ale go nie wybija) -Zrobilem pomiar prądu na małym Aku napięcie startowe 12,54...
sprawdziłem 2 używki podobno sprawne Nie możesz sobie pozwolić na "podobno" - albo 100% dobre, albo się nie nadają. Najlepiej sprawdzić w innym aucie i wtedy masz pewność. Jeżeli jest faktycznie dobry, to masz sygnał, że jest coś nie tak z autem. Dobrze sprawdziłeś wszystkie obwody małej wtyczki? Nie masz założonego jakiegoś odcięcia zabezpieczającego...
Witam Chcialem sobie zrobic miernik kondycji akumulatora., a przy okazji czegos madrego sie nuczyc.:D Chcialbym to zrobic na bazie jakiegos opornika jako bocznika o jakiejs logicznej rezystencji, aby nie pokrecilo plyt, no i rownolegle wpiac amperomierz. Ja mam 15A od zera, ale pewnie bedzie bezuzyteczny, bo potrzebny bedzie pewnie z ujemna skala ?...
Miernik wpiąłem szeregowo pomiędzy plus akumulatora a klemę. Być może pomiaru pradu dokonałem źle. Pomiar wykonany dobrze. W międzyczasie możesz wymontować rozrusznik i sprawdzić szczotkotrzymacze Skoro nie ma ubytku prądu (pomiar prawidłowy) to nie ma co się spieszyć z wyjmowaniem części.
Elektromagnes rozrusznika pobiera prąd rzędu około 10A.W obwód elektromagnesu wepnij amperomierz i już będziesz miał pomiar.
Każdy przewód na swoją oporność. Tak samo masowy, który może być częścią karoserii. Pod wpływem przepływu prądu na każdym przewodzie występuje spadek napięcia. Im bardziej skorodowane połączenia tym większy spadek napięcia (przy tym samym prądzie). Dlatego pomiar ma być wykonany w czasie kręcenia rozrusznikiem , i dlatego pytałem pomiędzy jakimi elementami...
Miernik w rączke i pomiar napięcia ładowania następnie pobór prądu przy wyłączonym silniku ,jeśli to ok niestety rozrusznik ,ew. uwalone masy silnik nadwozie.Mam pytanie co oznacza to H ?
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich jest odporność na wahania napięcia sieci i (przynajmniej...
pomiar rozrusznika pobór prądu rozrusznika pomiar elektromagnesu rozrusznika
wzmacniacz operacyjny zasilacz microsoft windows ultimate profile grzania
Canon CanoScan N640P ex Manual PDF, Drivers, Parallel Port Issues, Modern OS Use Bosch SRV45T13EU – nie spuszcza wody z płaszcza, zawór regeneracji, diagnostyka usterki