Drodzy koledzy jakby prąd rozruchu dla Diesla 2.2 był by od 140 do 200A -> po co producenci samochodów wsadzali by akumulatory o prądzie rozruchowym ponad 800A. Przy waszych miernikach i sposobach pomiaru wynik jest od 140 do 200A. Porównując pomiary metodami i podobnymi sprzętami możemy na ich podstawie...
Podczas obracania silnika rozrusznikiem opory ruchu będą większe przy większej szczelności tłoka z cylindrem i zaworów. Stąd ocena stanu silnika, stopnia sprężania, poprzez obserwację obciążenia rozrusznika, a właściwie odpowiadającego mu spadku napięcia akumulatora i prądu rozruchowego. Czujnik cęgowy...
Posiadam miernik porva CM-01 z pomiarem prądu na szczękach do 200A. Zazwyczaj wystarcza ale jakby rozrusznik pobierał powiedzmy około 250A lub 300A czy miernik można uszkodzić czy nic mu się nie stanie przy pomiarze prądu większego od zakresu ?
Cześć Fajna sprawa z tymi pomiarami prądu rozruchu. Bardzo ciężko znaleźć takie informacje w Internecie. Może na jakichś stronach firmowych producentów rozruszników? Ja znalazłem tylko jedną taką informację, ale dotyczyła badania prądu rozruchu autobusu. Jeśli ci się jeszcze chce, to może pomierz...
Znalazłem w garażu zbędny kawałek przewodu os 25 z marketowej spawarki. Przeciągnąłem z alternatora nie do rozrusznika jak w oryginale, a trochę dalej do najbliższego punktu wspólnego plusa na dodatkowym odcinku (ok 20 cm) zawiesiłem przekładnik prądowy, przy 100A ma być 3,8V. Jeszcze nie dorobiłem elektroniki,...
Sam pomiar natężenia przy tak gwałtownych skokach jakie podajesz nic nie da - nie ma punktu odniesienia, nie wiesz które urządzenia działają i czy ten pobór jest właściwy czy nie. Masz rację, nic nie da jeśli nie będziesz znał auta, najlepszym punktem odniesienia jest wartość prądu czy napięcia...
Dzięki za sugestię - nie zwróciłem na to uwagi. Zaopatrzę się w takim razie w dwa woltomierze: jeden będzie działał zgodnie z przeznaczeniem, a drugi jako amperomierz zasilany przez przetwornicę separującą. Oba wsadzę w taką samą obudowę jak w module, który zamierzałem kupić na początku. Trochę...
Kupilem extecha ex 730 ale malo opinii na jego temat. Nareszcie będę mógł naprawić spawarke moją ulubioną froniusa przy pomocy tego piprztyka Dodano po 7 Jak myślicie panowie, dobry zakup? Dodano po 11 Forsa oddana za tego unita. A ten extech co kupiłem to poezja. Zakladam go na przewody...
Jeśli masz możliwośc sprawdź prąd rozrusznika , czy nie jest za duży? Nie chcę porównywac ale lata temu miałem podobny problem z maluchem,nie miałem możliwości pomiaru prądu rozrusznika ,ale po zmianie rozrusznika problem znikł,oczywiscie jak pisał kol. m.jarek1 pozostaje kwestia aku i połączeń .
NIe musi. Oczywiście dobrze by było te min 12,4v. Sprawdzić spadki na przewodach. Masz dwa sposoby: między plusem a plusem (śruba rozrusznika a klema +), minusem a minusem( klema - a blok) , i porównać napięcie na bloku i na śrubie rozrusznika z napięciem aku. Oczywiście pod obciążeniem. Jak byś miał...
Czy on tam może ma pomiar prądu rozrusznika ? Jeżeli tak, to przyczyną może być że rozrusznik bierze za duży prąd. Nie zawadzi też sprawdzić / poprawić masy silnika i budy, nawet tymczasowo złapać masę kablem rozruchowym - może spadek napięcia gdzieś po drodze ogłupia sterownik.
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki...
Pierwsze pomiar napięcia przy rozruchu ,i jeszcze lepiej pomiar prądu rozrusznika i spadku napięcia na przewodach. A potem pomiar poboru prądu. Tak ,przy bardzo dużym spadku może zaświecić ABS.ESP. A zamek to podłączyć tester i sprawdzić co tam w komforcie. Albo chociaż sprawdź stan przewodów w plelotkach....
Jeszcze nie robiłem pomiarów prądu rozrusznika klient wymieniał rozrusznik miesiąc temu ale problem nie zniknął.
Myślę, że uszkodzi miernik w ten sposób !!!!! (rozrusznik, duża ilośc odbiorników I sumaryczne > 20A) Jeżeli masz miernik do 10A to będzie problem, bo niektóre odbiorniki mogą pociągnąć więcej niż 10A. Proponuję: Pomiar napięcia: zakres 20V badamy na zaciskach akumulatora Pomiar prądu...
W ubiegłym roku kupiłem od szwagra agregat Zelger ZL 6600, trójfazowy palony z rozrusznika, który on użył może kilka razy. Po zakupie sprawdziłem go tylko podłączając wiertarkę 800 W, a że był sprawny tak stał do teraz. Kilka dni temu postanowiłem go sprawdzić, wymieniłem olej, zalałem nowym paliwem....
Witam Wczoraj jeszcze raz przysiadłem ostro do sprawdzania prądu, stacyjka, brak prądu wymieniłem jeszcze raz kostkę, prąd się odnalazł. Nowa kostka szajs robią badziewie. Nadal brak prądu na automacie rozrusznika, myślałem że mnie szlak trafi. Przy kolejnym pomiarze prądu (tym razem wbiłem się bezpośrednio...
Mam pytanie gdzie oryginalnie był wpięty wskaźnik prądu. Generalnie nowy nabytek instalacja w szczątkach nic nie działa nawet odpalanie na kabel alternator ładuje po przegarowaniu (ogólnie dramat) . Buduję instalację od nowa i wg mnie miejsc do wpięcia jest 3. Pierwsze i chyba tak było w oryginale...
Chciałbym widziec taki sztywny akumulator. Pierwszy pomiar to pomiar prądu podczas rozuchu, jeżeli jest zbyt mały świadczy o małej zdolności akumulatora lub o uszkodzonym rozruszniku-pracuje nie na wszystkie bieguny, jeżeli zbyt duży to uszkodzony rozrusznik (mechanicznie lub elektrycznie) lub za gęsty...
Na pomiar poboru prądu znam urządzenie które zwie się AMPEROMIERZ. Załatw sobie miernik cęgowy z pomiarem prądu stałego. Czy to ci cokolwiek pomoże w szukaniu usterki - nie wiem, ale na pytanie odpowiedź dostałeś.
Chciałbym kupić sondę cęgową do pomiaru prądu wtryskiwaczy zarówno benzynowych jak i diesla, ale chciałbym móc zmierzyć jeszcze tą samą sondą np. prąd rozrusznika do pomiaru kompresji. Czy dokładność sondy, która ma zakres do 600A pozwoli mi zmierzyć dość dokładnie prąd wtryskiwacza benzynowego? Czy...
Co do biegów przestawiony wybierak/dźwignia na wałku założony do góry nogami biegi powinny byc normalnie 1 w dól, obrot zawsze liczmy od na max wkreconej śruby czyli ją wykrecamy licząc obroty. Co znaczy że rozrusznik zżera prąd? jakies pomiary, prądy napięcia prosimy.
Nie, tylko niejasno piszesz. Równie dobrze możesz być szczęśliwym nabywcą rozbitego trupka, w niezbyt znanym stanie. Ale jak jest Twój, i przed chwilą jeszcze palił, to pytań nie było. Weź może skombinuj w 100% sprawny akumulator, bo te 6V to cieniutko. Przy dobrym naładowanym akumulatorze, te 6V...
Zwykle w samochodzie prąd spoczynkowy przepływa nie przez przewody idące do rozrusznika, tylko przez dodatkowy przewód idący do plusa akumulatora. To ba nim musisz się skupić. Nie będzie w nim tych 100A. Będzie ci wystarczył zwykły bocznik do pomiaru prądu. Pomiar chce wykonać na przewodzie...
Możliwe że uwalone łożyska. Swoją drogą to akumulator jest do wymiany bo gubi napięcie ale martwi mnie ten duzy prad rozruchowy. Mierzylem moim nowym nabytkiem extechem ex 730 Trzeba będzie chyba zaliczyć kanał i wywalic ten rozrusznik na stół albo posadzkę hehe Co mi da pomiar prądu prostownika?...
Robokop, elktromagnes złapie nawet na 7V (inna konstrukcja niż w samochodzie) Może być akumulator miałem taki przypadek - grzał przewody jak cholera Jeżeli problem w rozruszniku pomiar prądu wyjaśni sprawę
Auto od 20 lat w rodzinie Ten wiek jest tu kluczowy. Można zmierzyć dla pewności spadki napięć na przewodach. Chociaż oglądając film to rozrusznik już jest biedny. Przy tym wieku tulejki tracą już właściwości smarne. Bardzo dużo mógłby powiedzieć pomiar prądu podczas rozruchu ale nie wiem czy...
Mechanik mi sprawdzał. żadnych przebić. Wszystkie parametry są " książkowe" Moim zdaniem powinien to obejrzeć elektryk, nie mechanik. Pomiar prądu powinien dużo powiedzieć. Zakładając, że wymienione części zostały poprawnie zamontowane, mają dobry styk bądź są sprawne, pozostaje stojan i wyłącznik...
Byłbym ostrożny z ufaniem w prawdziwość pomiarów prądu stałego za pomocą miernika cęgowego. Nie ma przewodu a miernik już coś mierzy. Jeśli go zbliżymy do jakiegoś magnesu lub namagnesowanego kawałka metalu (np rozrusznika) to mogą ciekawe rzeczy wyskoczyć.
Witam. Z góry przepraszam jeśli zły dział i proszę o przeniesienie jeśli zaistnieje taka potrzeba. Otóż kupiłem nowy akumulator do skutera YUASA 12v 4Ah nie zalany bez elektrolitu w zestawie. Kupiłem elektrolit/w sklepie podali mi jako elektrolit wodę demineralizowaną i właśnie nie wiem czy to...
Dokonywałem kiedyś pomiaru poboru prądu przez 4-ro cylindrowy silnik Diesla od wózka widłowego prod.bułgarskiej.Prąd ten wynosił 450A.Natomiast moje Polo z silnikiem 1,4Diesel pobiera przy rozruchu tylko 80A,ale rozrusznik posiada przekładnię planetarną,co znakomicie obniża prąd rozruchu.W pracy, do...
Akumulatory przypuszczam, że już nie nowe. Być może w którymś jedna z cel jest słaba, a przecież ogniwa pracują w szeregu jak łańcuch. Nawet jedno takie słabe ogniwo ogranicza prąd rozruchu. Taki akumulator czasem zaraz po ładowaniu zakręci rozrusznikiem, ale po dłuższym postoju np. przez noc (w dodatku...
zużyty rozrusznik pobierać może nawet 300%więcej prądu, gdy dochodzi do tego gęsty olej po postoju to objawia się to wolnym "kreceniem" rozrusznika. wg mnie : -sprawdzić masę samochodu- tzn gruby przewód wychodzacy od jakiejś metalowej śruby silnika i łączący się z karoserią-ew. odkrecić i przeczyścić...
Rozrusznika nie odpinałem, jutro sprawdze rozrusznik... Bezpieczniki były wujęte wszystkie zarówno w kabinie, jak i pod maską... Tak, alternator był odpięty od kabla prądowego. (at)Hart3 nie no, zareagowało czasem, ale to było w granicach 0,01A, a ciagle chodzi o pobór rzędu 3-4A treart...
Witam. Od dwóch dni walczę z autem. Auto odpala tylko chwilę po naładowaniu akumulatora ( po odłączeniu od prostownika, lub po jeździe gdy alternator podładuje baterie). Ładowanie jest , na klemach po odpaleniu 14.20 V. Ogólnie jak odpalić to jeździ. Skupmy się na rozruszniku i Aku. Przy pełnej...
Jak w temacie. Mam problem z ładowaniem (tak mi się wydaje) i nie mogę dojść z tym do ładu. Pisze, bo może ktoś z was ma jakieś doświadczenie na tym polu i będzie mógł pomóc. W skrócie, chodzi o to, ze mam problemy z odpalaniem skutera. Niestety moja wersja nie ma kopniaka, wiec jedynym sposobem...
Witaj i nie poddawaj się! Jeśli widzisz tylko brud i nie widzisz śladów spalenizny wszystko rozbierz, oczyść, słowem doprowadź do stanu czystości. Jest to o tyle ważne, że nie oszczędzaj sił, w tym stanie nie można dokonać wiarygodnych pomiarów, a tym bardziej nie jest możliwe wskazywanie jakiejkolwiek...
Pomiary napięcia ładowania to podstawa przy wszelkich tego typu awariach. Jest to ważne z prostego powodu „kasa”!!!. Pomiar nic nie kosztuje a tak elektryk skasuje kolegę na kilkadziesiąt złotych. Zgoda... ale z zewnwtrznego zródla zasilania takze nie kreci (rozrusznik jeszcze zamontowany)...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : -...
Temat rozwija się wszerz zupełnie bez postępu. Podejrzewam, że nie o to koledze chodzi, ale trochę sam sobie winien. Opis sytacji skłania do wniosku, że zasada zachowania energii nie sprawdza się w tym przypadku a zapewne tak nie jest. Niestety do całkowitego naświetlenia sytuacji brakuje pomiaru pobieranego...
obstawiam, że może regulator napięcia jest walnięty i przez to jest problem z rozrusznikiem ? Walnięty regulator skutkuje brakiem ładowania albo uszkodzeniem bezpiecznika akumulatora. Tylko w tym drugim przypadku rozrusznik nie będzie kręcił. Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Po naładowaniu...
Sprawdzam więc pompę i przy podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora, pompa pracuje normalnie bez problemów, cichutko czyli pompa dobra, zasilanie w przekaźniku jest, dodam że wskaźnik paliwa działa i prąd dochodzi do kostki przy pompie z przekaźnika - sprawdzone na kostce przy pompie. Gdzie jest masa...
Witam wszystkich , mam problem z poborem prądu w BMW E39 , 2001 rok , 530d , automat ,sedan. Auto po dniu / 2 dniach nie idzie odpalić . Pobór prądu 0.90 A . Po odłączeniu radia oraz bezpieczników 4, 9, 24 spada do 0,22 A ( radio ma pobór 0.2 A - cyka napęd) . Wszystkie pomiary dokonywane po około 20...
Idea może i słuszna ale nieprakrtyczna. Po co masz mierzyć ten prąd rozruchu? Może to służyć do diagnostyki rozrusznika ale raczej w specjalistycznym warsztacie. Zmierz jak radzi sigi napięcie na zaciskach podczas rozruchu. Taki pomiar daje wyobrażenie o bilansie energii, który jest wynikiem stanu akumulatora...
Witam. Ten ostatni pomiar wskazuje na to że silnik pobiera 42W - coś mi to jak na niego wygląda na za wiele (nie był obciążony w trakcie pomiaru ?) -sprawdź czy nie ma luzu poprzecznego osi (szczególnie po stronie przekładni)- może to powodować przekoszenie wirnika i znaczne zwiększenie oporów jego...
No, dobrze. Zamiast jednego przewodnika plus groundplane montuję sobie dwa równoległe prostoliniowe przewodniki długości 1m, w odstępie gwarantującym impedancję falową 50Ω (typową również dla większości kabli koncentrycznych). Generator i obciążenie po drugiej stronie mają impedancję 50Ω. Moim...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym...
Witam, chciałbym się upewnić czy za duzy prąd rozruchowy w akumulatorze nie spali uzwojeń w rozruszniku ?? bądź nie uszkodzi instalacji elektrycznej na drodze akumulator-rozrusznik. Bo chciałbym kupić akumulator do silnika 1,9 Diesel, i mam do wyboru... 77Ah 760A, lub 74Ah i 680A. Teoretycznie popularniejszy...
Witam wszystkich serdecznie. Jeśli coś robię źle w tworzeniu posta proszę o zwrócenie mi uwagi, a nie kasowanie całego posta. Auto jak w temacie. Mam pewną niejasność. Robiłem dzisiaj pomiar poboru prądu i okazało się, że coś wciąga 7.31A prądu. zacząłem po kolei odłączać alternator. rozrusznik,...
Fajczyc sie może chociaz nie czuc tego nosem, bo ostatni pomiar prądu podczas rozruchu wynosił ok 240A, czyli rosnie, a pozatym poprzednie 200A to i tak za duzo jak na 1.4Kw rozrusznik (wg allegro). Sprawdze wszystko jeszcze raz, ale chyba wymienię rozrusznik. Myślałem że moze cos załącza obwód np....
Pobór prądu przy wyjętym kluczyku 12mA. Wręcz bardzo dobrze, tak samo jak inne podane wartości oprócz: Napięcie podczas rozruchu - tu trochę kłopot był z odczytem, ale zauważyłem na mierniku nawet wartość 6-8V Wątpię by komputer samochodu poniżej 8-10 V był w stanie zadziałać, ale mniejsza z...
Akumulator EB620 62Ah 540A(EN) 12V, co prawda 5-letni, rozładowuje się po kilkudniowym postoju i nie pozwala na uruchomienie rozrusznika. Naładowany 10h wytrzymuje 3÷4dni kręcenia rozrusznikiem przy dziennych przejazdach 12km+12km oraz postojach w temperaturze 0°C w dzień i -5°C w nocy. Tak na chybcika...
Witam, Posiadam ford fiesta mk6 1.3 60 km z 2005r i pobiera mi lewy prąd na postoju. Po zamknięciu auta pobór prądu jest około 10 mA ale po około 10 godz postoju auta nagle pojawia się prąd ponad 4 A, przy tym dużym prądzie wyciągałem bezpieczniki i prąd nie spadł dopiero jak poruszyłem kablem od alternatora...
Witam Związku z tym ze zbliża się zima a mój akumulator ma 3 lata i mam problemy z zapaleniem auta postanowiłem zrobić kilka pomiarów przy mojej fiescie 1.3 z 92r Ale od początku. Lato przejeździłem bez żadnych problemów gdy na polu zaczą padać deszcz i trzeba było używać wycieraczek i nadmuchu...
Nabyłem miernik, więc informuję o pomiarach. Ciągnik T-25. Prąd pobierany przez rozrusznik magneton (bez odprężnika): 290-300A. Ciągnik zapala po 1-2 sekundach. Po wstawieniu ponownie standardowego rozrusznika prądy wyglądają następująco: kręcenie przy wyciągniętym rozruszniku: 210-225A. Po wciśnięciu...
Kolego (at)Rubens napisałem co zresztą także zacytowałeś "podłączając wejście przystawki do odpowiedniego bocznika." a nie jak napisałeś Możesz rozwinąć to rozwiązanie? Np. bocznik 60mV chcesz podpiąć do "oscyloskopu" o czułości od 100mV / dz? Jak autor ma "wydobyć" dane z takiej przystawki ( czas...
Sprawdzanie uzwojeń rozrusznika 'na sucho' np omomierzem nie daje pewności stanu izolacji uzwojeń. Podczas rozruchu silnika na uzwojenia działają znaczne siły (przy zimnym silniku większe) , które powodują naprężenia i zwarcia zarówno międzyzwojowe jak i do masy. Powoduje to wzrost poboru prądu z akumulatora...
Popraw temat i skasuj linki allegro . Mówiłeś ze z bezpiecznikami nie pomogło a teraz ze nie wyjmowałeś . Tym sposobem to daleko nie zajdziemy. Ale pytanie było o czujnik i tu rozwiązaniem będzie miernik cęgowy, wykonujesz pomiar bez rozpinania przewodu pokaże ci dokładną wartość prądu jaki płynie...
Witam , pomagam znajomemu przy przekładce silnika w Fordzie Explorer 4.0 (1996) problem polega na tym że po złożeniu wszystkiego do kupy, pali nam rozrusznik , żywcem się rozlatuje tak jak by nie był wogóle rozłaczany automat , lecz z pomiarów wynika że wszystko jest w porządku z prądami. Dołączam...
Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
Niestety, ten miernik nadaje się tylko do pomiaru prądu przemiennego.
"2-majac cewke wykonana w ksztalcie podkowy i podlaczajac ja do sieci 230v sprawdzisz czy wirnik nie ma przebicia do masy" Opisałbym to nieco inaczej, żeby było jasne. Przebicie uzwojenia do masy można najłatwiej sprawdzić za pomocą miernika izolacji, bądź użyć do tego celu żarówki 230V podłączonej...
Koledzy o co chodzi wam z tym akumulatorem skoro kolega pisze że jest dobry i na dodatek pisze że ma pobór prądu taki a nie inny na postoju to co do tego ma akumulator? "Dobry" to pojęcie względne ;) tak jak napisał kolega mareklan też mi nie pasuje, że po kilku dniach nie kręci rozrusznik, dlatego...
WItam! W moim samochodzie (Ford Escort) bardzo szybko rozładowuje się akumulator, który jest niemalże nowy. W samochodzie jest wbudowany fabrycznie zegarek lcd i wskaźnik paliwa, oba działają cały czas. Dodatkowe urządzenia to radio, cb i centralka od pilota do centralnego zamka. Pytanie jest takie: Jak...
Troszkę się ganiałem ze swoim aku więc podzielę się z potomnością : Pierwsza sprawa miernik ( nawet na tubach można zobaczyć jak się go obsługuje ) Żeby sprawdzić czy aku jest sprawne nie znając daty zakupu bo jeżeli jeździsz ze 3 lata na jednym i zaczyna to być loteria :) sam sobie odpowiesz...
Jaki konkretnie masz ten nowy akumulator? Być może winny jest rozrusznik ale równie dobrze akumulator nie posiada wystarczającej pojemności i pomiar tylko jego napięcia, bez obciążenia tego nie wykaże. Jaki jest typowy prąd tego rozrusznika to nie wiem - może ktoś takie pomiary robił i podpowie. Osobiście...
Racja, mamy kolejny temat mierniczo-pomiarowy Jest zima więc czas martwy dla tej "branży". Nikomu się nie spieszy, więc można sobie popeplać. Z drugiej strony nawet wyśmiewane pomiary trzeba umieć robić. Pomiary prądów w szczególności. Z trzeciej strony rozrusznika nie da się naprawić zdalnie przez...
Witam Bardzo proszę o pomoc, poradę. Chciałbym zmierzyć pobór prądu przez rozrusznik w aucie miernikiem cęgowym. Posiadam miernik, który ma ograniczenie do 400 A. Co się stanie, jeśli pobór prądu w momencie rozruchu okaże się większy? Czy miernik ulegnie uszkodzeniu, czy po prostu nie zmierzy ponad te...
Akumulator jest z 2011 roku załączam filmik poniżej z pomiarów które wykonałem. Czy pobór powinien spadać tak długo i takie różnice są dopuszczalne czy to może wina starego akumulator. Gdy mierzyłem bez bezpiecznika 9 pobór za każdym razem był 0.02 a gdy włożyłem 9 to tak jak na filmie Pomiar ładowania...
Problem uruchamiania kosiarki narastał od pewnego czasu; obecnie rozrusznik nie daje rady "zakręcić" tak aby uruchomić silnik. Podejrzany był akumulator więc użyłem prądu z akumulatora samochodu. To samo - nie daje się "przekręcić". Napięcie akumulatora = 13,5V w pełni naładowany. W momencie próby...
Cześć, Już dłuższy czas walczę z poborem prądu w Oplu Insignia A 2015 rok po lifcie. Niestety pobór występuje w losowych sytuacjach (nie jest cały czas). Czasami auto stoi kilka dni na parkingu i pobór znikomy - nie rozładowuje akumulatora. Czasami po jednej nocy napięcie spada z 12,6V do 11,8V. Niestety...
Sorki że tak długo (brak dost. do neta) :wink: Tabele przepisałem Ci z takiej starej książki :) (ale przecież nic się na tym polu nie zmieniło), rozdział o rozrusznikach wodnych s.138 tab.9.3, źródło podane w załaczniku. najważniejsze z rozdziału: - przy przepływie pr.stałego przez wodę wydzielają...
Po pierwsze primo: bocznik na 300A ma jako zaciski śruby M12 natomiast przewód akumulator - rozrusznik ma końcówki oczkowe z reguły na M8 (w ciężarówce jest M10). Rezystancja takiego styku to mniej niż miliom (czysty styk M8 to najwyżej kilka mV spadku przy rozruchu - sprawdzone doświadczalnie). 0,01...
witam. moze byc to wina akumulatora jak rowniez samego rozrusznika. zeby cos o tym powiedziec trzeba sprawdzic jedno i drugie. ciezko jest to jednak zrobic bez jakiegokolwiek miernika. sprawdz na akumulatorze napiecie po naladowanu pozostaw go na noc i sprawdz rano to chociaz dowiesz sie czy troche...
Witam. Posiadam polo 1.4 99r. Otóż autko po 2 dniach na postoju ma kompletnie rozładowany akumulator. Akumulator posiada roczny. Sprawdziłem prąd w stanie spoczynku elektroniki 140 mA. Sprawdzałem także numer z bezpiecznikami przy dokonywaniu pomiaru i żaden bezpiecznik nie ma z tym nic wspólnego. Samochód...
Przekaźniki posprawdzane bezpieczniki ? Masz to napięcie na cewce czy nie jeśli nie to uszkodzenie w linii 15 możliwości to przerwany przewód uszkodzony jakiś bezpiecznik uszkodzona kostka stacyjki. Bez pomiarów nie znajdziesz uszkodzenia, miernik w rękę i do dzieła.
Właśnie mój błąd ze używałem tylko miernika. Drugi pomiar miernikiem tak na szybko przed praca pokazuje stały plus na pinie 3 a obwód sterujący po samym włączeniu zapłonu nie pokazuje nic na żadnym z pinow 1 i 2. Jutro zrobię żarówkę do testów i sprobuje pożyczyć kamerę endoskopową żeby zobaczyć kolor...
Ad. 1 Rdzeń elektromagnesu poprzez widełki wysuwa sprzęgło jednokierunkowe (bendiks) Ad.2 Elektromagnes jest nierozbieralny Ad. 3 Uzwojenie stojana, silnik szeregowy Ad. 4 Przewody doprowadzające prąd do szczotek muszą być bardzo elastyczne Ad. 5 To wynika ze sposobu nawinięcia uzwojeń/konstrukcji...
A czy któryś z was słyszał o pomiarze poboru prądu przez rozrusznik ?
Mechanik spasował nie wie co jest grane. Zaciągnąłem Ducato do elektryka. Wy-telepało go po drodze i odpalił- świeciła się kontrolka od abs i esp kiedy chciałem ruszyć auto znów zgasło.Dodam jeszcze że zaczął działać klakson którego wcześniej nie było. Elektryk dopiero jutro sprawdzi co jest grane ale...
Dzięki za cenne uwagi. Zamontuje nowy rozrusznik i dodatkowy włącznik rozruchu bo z tymi zamiennikami stacyjek i kostek stacyjek to różnie bywa :( Dlatego chodziło mi o to czy nie ma dodatkowego przekaźnika ale pomiary które wykonałem potwierdzają teze kolegi decybel91 że prąd z kostki stacyjki idzie...
Podsumujmy: -nowy rozrusznik -nowy akumulator -wydane 500 i brak efektu. A miernik 20zł pomiary za free. Obstawiam brak ładowania ew uszkodzony przepływ prądu .
Rozrusznik że starterem wymieniony, bo i tak nadawał się do wymiany (korozją, szczotki, kiedyś naprawiałem w nim już sam starter) a to tanie rzeczy są to wydałem te 130 zł na nowy org (po pełnej regeneracji z 2 let gwarancja). Kostka w stacyjce za 30 zł też nie zaszkodziła, więcej roboty miałem już...
Tak ma być. Alternator ładuje metodą stałonapięciową, czyli stara się utrzymać napięcie 14,4V za wszelką cenę. U Ciebie jest 14,6V. Na zimę dobrze, na lato za wysokie, a może to tylko błąd pomiaru i trzeba zmienić woltomierz? Bateria akumulatorów w miarę ładowania będzie zwiększała swoją SEM i przez...
Instalacja samochodowa ma to do siebie, że nie ma jednego punktu rozdziału energii elektrycznej (standardowo). Tak więc dokonujesz pomrów na poszczególnych gałęziach. I tak alternator jest dołączony przeważnie masą/obudową do konstrukcji samochodu. I część energii rozchodzi się po tej konstrukcji nie...
mój mechanik rozłożył już ręce a ja codziennie muszę odkręcać akumulator co mnie strasznie irytuję Nie no zmień mechanika kilka pomiarów i problem rozwiązany. Pobór na postoju to podstawa pomiaru a słabe ładowanie było nieraz poruszane a konkretnie chodzi o przewód z alternatora do rozrusznika.P
Kolega j.amator ma wiele racji. Przeciętna wkrętarka pobiera w czasie pracy kilka-kilkanaście Amperów, ale tu - przy zasilaniu z zasilacza komputerowego ważny jest prąd startowy - impuls prądu rozruchowego z dołączonym przecież obciążeniem. To jak rozrusznik samochodowy -mówi się że pobiera 100-200A,...
Witam Od jakiegoś czasu mam problem z zasilaniem w samochodzie. Otóż, jeżeli samochód postoi chociażby przez noc, to rano ledwo ma siłę kręcić rozrusznikiem, jeżeli zostawiłbym go na kilka dni to o odpaleniu mogę zapomnieć bez prostownika, bo nie ma wtedy już wcale siły kręcić. Jeżeli jednak samochód...
W mojej gwarancji nie ma ani słowa o ładowaniu ładowarką Od tego jest instrukcja obsługi nie gwarancja - sprzedawca nie dał, a to łobuz. A paragraf 6.3 gwarancji "Nieprzestrzeganie zaleceń instrukcji ....." ps. Ustawa go zobowiązuje do dostarczenia instrukcji. Nie prawda przy wzroście temperatury...
Trochę mało wiem ale wygląda na defekt alternatora. Mianowicie uswzkodzona jedna lub dwie diody główne. Mogą być odlutowane/przerwane uzwojenia. Tylko, że do tego można dość pomiarami. Prawdopodobnie do akumulatora płynie malutki prąd iw efekcie jest ledwie ładowany co skutkuje brakiem energi następnego...
Każdy samochód ma swoje indywidualne zapotrzebowanie na energię elektryczną. Rozumiem z opisu, że zmierzyłeś prąd płynący między akumulatorem i rozrusznikiem (instalacją) przy pracującym silniku? czy też między alternatorem i akumulatorem (instalacja)? Jeśli tak jak w drugim przypadku to 5 A nie jest...
Przy zakresie 10A w tym multimetrze najmniejszą wyświetlaną wartością będzie 10mA, czyli 0,01A. Jeśli pomiar wykazał 0,00 to znaczy, że prąd jest mniejszy niż 10mA, czyli pomijalny dla takiej pojemności akumulatora. Kilka miliamperów upływności może pojawić się chociażby ze względu na zawilgocone/zasolone...
Do sprawdzenia czy jest pobór prądu musisz mieć multimetr lub cęgi dietza.Multimetr najlepiej o zakresie 20A,cęgami nie ma problemu.Wiadomo że pomiar zrobisz na zgaszonym silniku.
To nic że idą iskry, zawsze ila jak są inne układy które są w stanie czuwania, jak chcesz możesz zrobić pomiar upływu prądu, podłączysz między kleme aku. a kabel amperomierz, ustaw na największy zakres i sprawdź ile leci... ale jeśli jest faktycznie zwarcie spalisz bezpiecznik w mierniku. Jak podłączysz...
Każdy przewód na swoją oporność. Tak samo masowy, który może być częścią karoserii. Pod wpływem przepływu prądu na każdym przewodzie występuje spadek napięcia. Im bardziej skorodowane połączenia tym większy spadek napięcia (przy tym samym prądzie). Dlatego pomiar ma być wykonany w czasie kręcenia rozrusznikiem...
Witam Miesiąc temu regenerowałem alternator w VW polo 6n2 (2000 r) 1.9 SDI. Wymieniony został regulator napięcia, łożyska i pierścienie ślizgowe. Diody prostownicze fachowiec powiedział, że są ok. Regeneracja była robiona w zakładzie zajmującycm sie tylko alternatorami i rozrusznikami, niejeden alternatr...
Witam . Zrób pomiar akumulatora po tych kilku minutach włączonego nawiewu,na zgaszonym silniku.Możesz również zamiast dmuchawy włączyć światła mijania.Jeżeli po tych kilku minutach światła bledną lub gasną ,może to świadczyć że akumulator kończy swój żywot.Jeżeli jeździsz mało ,krótkie odcinki ,to może...
Wyżej napisał Pan, iż "napięcie Proszę jeszcze raz uważnie przeczytać moje wypowiedzi. 12,54V miał po uprzednim naładowaniu prostownikiem poza samochodem i pozostawiony na 96h "na półce". 12,4V miał godzinę po zakończeniu ładowania alternatorem w samochodzie. Chciałbym się dowiedzieć, dlaczego...
Witam z racji tego, że jestem trochę szary w temacie Tego sprzętu, Powiem, że był u 3eletrykow i rozkładają ręce, Akumulator się szybko rozladowywuje, tzn coś chyba pobiera prąd. Auto sprawdzane o 10rano odpalil o godzinie 13 już kaplica kontroli się zapaliły tykniecie rozrusznika i tyle. Pomyślałem...
Witajcie, Bardzo fajny układ. Mam podobny problem do rozwiązania: jak wykryć, że silnik już pracuje i ładuje akumulator?? Chciałbym załączyć przekaźnik tylko i wyłącznie, gdy prąd wpływa już do akumulatora czyli gdy działa ładowanie. Myślę, że popyt na takie rozwiązanie byłby duży - dokładnie różnych...
Zmierz ciśnienia paliwa jak i wydajność. Jeżeli są lipne to po wymianie błąd zniknie i nie będzie problemów.. Pomiar nie tylko ciśnienia ale i prądu i napięcia pompki bo jest jeszcze druga możliwość że gdzieś styk wypalony
Witam, Akumulatory ZAP 2x195 Ah. Prąd rozruchu - o ile dobrze pamiętam - 1100 A. W sumie masz rację z pomiarem spadku napięcia, ale akumulatory są dwa więc i tak trzeba sprawdzić każdy osobno. Pozdrawiam vper
Dodatkowo te cęgi które podałeś Appy za 700 to mierzą prąd co prawda AC/DC ale tylko do 100A, a to w samochodzie przy diagnostyce układów ładowania czy rozruszników to grubo za mało. Ostatni raz spróbuję wytłumaczyć, bo widzę, że tutaj nikt prawie czytać nie umie. Kolega napisał: Żadne miernik...
Macie sporo racji, ale lepiej mieć samochód z komputerem w trybie serwisowym lub uczącym się silnika niż nie mieć samochodu. Poza tym ze schematu wynika, że jest on pozbawiany zasilania przy każdym wyłączeniu stacyjki. A zmierzyć prąd za pomocą cęgów nie tak łatwo, bo zasilanie idzie w wiązce kilkudziesięciu...
Witam. Prąd rozruchowy zależy od stopnia naładowania akumulatora i temperatury. Cyt: " Drugą ważną cechą jest zdolność rozruchowa. Wyraża się ona prądem wyładowania określonym przez producenta, jaki może dostarczyć akumulator w temperaturze minus 18 stopni w ciągu 60 sekund do uzyskania napięcia 8,4...
A może by tak zmierzyc prąd jaki potrzebuje rozrusznik na starcie. Może coś ciekawego otrzymamy z tego pomiaru.
Kolego ja na twoim miejscu nie robil bym takich pomiarów nie wolno odłaczac akumulatora ppodczas pracy silnika jak nie chcesz pozegnać sie z regulatorem lub prostownikiem. Tak jak koledzy radzili sprawdź upływ prądu a take sprawdź jak bardzo spada napiecie na rozruszniku podczas kręcenia i podaj do ilu...
Wyrafinowane diagnoskopy F-my Bosch mierzyły prąd rozruchowy na rozruszniku można to było wydrukować i lub zobaczyć na ekranie oscyloskopu.
Witam Chcialem sobie zrobic miernik kondycji akumulatora., a przy okazji czegos madrego sie nuczyc.:D Chcialbym to zrobic na bazie jakiegos opornika jako bocznika o jakiejs logicznej rezystencji, aby nie pokrecilo plyt, no i rownolegle wpiac amperomierz. Ja mam 15A od zera, ale pewnie bedzie bezuzyteczny,...
Chodzi o badanie na oscyloskopie szybkozmiennych wartości napięcia. Badanie prądu pobieranego przez rozrusznik. Czy taki układ jak mi pan napisał zda egzamin?? Dodano po 46 jak te oporniki połączyć???
To już sprawdziłem. Świece wszystkie grzeją dobrze, miałem wyjęte świece i każdą sprawdzałem osobno. Pobór prądu łącznie ok. 70A i nieco maleje w miarę rozgrzewania. Rozrusznik i aku też jest sprawny. Wkręcałem też dłuższe świece ( tj. od Opla, długość zabudowy 24mm) ale to też nic nie poprawiło...
Z tego co piszesz mogą być tylko problemy z przewodem plusowym. Możesz mieć zły styk ma samym alternatorze lub na rozruszniku. Przewód + od alternatora jest poprowadzony do rozrusznika i dalej do akumulatora. Dlaczego taki wniosek? Po załączeniu obciążenia napięcie na zaciskach akumulatora spadło za...
Napięcie 12,5V na zaciskach akumulatora przyjmuje się jako niską graniczną (wartość ta zależy od konstrukcji akumulatora i jakości wykonania) przed wymianą akumulatora na nowy. Dobrym sposobem na sprawdzenie stanu naładowania akumulatora jest pomiar gęstości elektrolitu. Może układ rozruchowy w ciągniku...
Witam, mam corse B, 1.4 i mam identyczny problem. Aku już wykluczyliśmy wiec sprawdzaliśmy wyjmując bezpieczniki w którym obwodzie jest taki pobór... i doszliśmy do bezpiecznika bodajże nr 1. Wyłącza on światełko w podsufitce, podtrzymanie zegara, radia(podczas pomiarów radio było wyjęte), awaryjne,...
Sprawdź pobór przy odłączonym alternatorze albo kable przy rozruszniku czy nie zaśniedziałe złącze. Trzeba też odczekać po zamknięciu auta tak jak napisał djcichy878 , tylko nie wiem, czy się uśpi, jak zamek od maski będzie otwarty, możesz go zamknąć na czas pomiaru ręcznie bez zamykania maski.
immobilaizer sterowanie centralnego są oryginalne? pomiaru dokonujesz pomiędzy akumulatorem a klemą? jeśli nie to sprawdź czy alternator, rozrusznik nic nie pobiera. ps. Przy poborze 0.14A akumulator 75 Ah powinien trzymać (75Ah/0.14A=535 h) 22 dni teoretycznie.
Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem bardzo początkujący, ale bardzo się staram :) Od pewnego czasu borykam się z problemem braku ładowania. Do tej pory udało się wymienić alternator (sam alternator regenerowany z wbudowanym regulatorem Magneti Marelli) i zmienić akumulator (z padniętego...
No to po co polecasz je człowiekowi, który zwykłego miernika nie ogarnia? Ja sam mam cęgowe, używam do alternatorów i rozruszników, czasem świece żarowe. Nigdy nie używałem do pomiarów jak w temacie. Przerost formy nad treścią.
Rozładowując akumulator do poszukiwanego minimum napięcia (zmierzone 10.9V) dokonałeś detekcji jego za pomocą woltomierza. Zobacz, że cały ten proces jest żmudny i dla uzyskania pewności może wymagać powtórzenia. Jest to wielce problematyczne, bo rozłożone w długich godzinach, jednakże tak właśnie przebiega...
Może rzeczywiście coś pobiera prąd z akumulatora. Proponuje potwierdzić, wykonując pomiar po 10 minutach o których piszesz z włączonym w obwód amperomierzem. Nie zgadza mi się jednak to co piszesz, że rozrusznik nie kręci i również nie przygasają kontrolki. Zawsze jak miałem rozładowany akumulator,...
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach...
Jeśli nawet będę wiedział jak dokonać pomiaru to nie obrażę się za wskazówki dla laika. Z tymi wskazówkami będzie trudniej, bo Lagunę widziałem tyko od zewnątrz. Nie wiem też co myśleć o tym: Nawet bez podłączania bezpieczników nie wykazuje żadnej reakcji. Kabelkiem połączyłem klemy i tu jest...
Z tego co pamiętam dla sprawnych rozruszników. Fiat 126p 40A Polonez 1500 80A VW 1.6 D 160A VW 1.9 D 180A VW LT 2.4 D 220A VW T5 2.5 TDI 280A Pomiary robione przy 20 st C. Diesel przy odłączonych świecach żarowych.
Zakładając maksymalny prąd rozruchu 100-200A to wybór rezystora 0,01Ω Czytam te posty, ale dla mnie pobór prądu przez rozrusznik taki jak podajesz jest ogromny. A na pewno już przy skuterze. T.zw . " maluch" miał rozrusznik, o ile pamiętam 0,8 kW czyli pobór prądu ok.65 A. A tu skuterek miałby...
Nie rozumię pomiarów twoich. Moje sa uproszczone jak na foto . A wykresy są całkiem przyzwoite.
nie ma co komplikowac układu , to ma powiedzieć czy alternator nadaje sie do auta czy do naprawy na sliniku jedynie można założyć ze 3 koła pasowe do zmiany obrotów a do rozrusznika wykorzystałbym cześc silnika obudowe sprzegła z kołem zamachowym na osi hamulec i do pomiaru prądu rozrusznika amperomierz...
Zawory się nie domykają, czyli zbyt mały luz zaworowy - zbyt duży to by chyba grzechotało, zresztą skąd by się wziął, kompensatory nie mają aż takiego zakresu. Teraz zagwozdka konkretnie które - jakąś informację można by pośrednio i wysnuć - pomiar prądu rozrusznika ze znacznikiem 1 cylindra, czyli oscyloskop...
No widzisz, tu nie można podłączyć się fejsem ani nie ma krokowego. Byś się zdziwił, jaki kombajn był do kompleksowego sprawdzania silników gaźnikowych. Łącznie z kontrolą sprężania poprzez pomiar prądu rozrusznika.
Z dwa lata temu szukałem miernika cęgowego do pomiaru prądu rozrusznika (ciężki rozruch). Kupiłem UNI-T UT204.
No jest tam jeszcze taki mały haczyk - rozrusznik ma 4KM mocy, co odpowiada 2,94kW mocy elektrycznej. Przy 12V odpowiada to prądowi I=P/U, I=2940/12=245A, więc diody 100A w mostku będą trochę przeciążone. Przy 9V należy podać do rozrusznika I=2940/9=326A, więc diody 100A będą za małe, bo średni prąd...
Nasze ciała są żywicielami dla wielu różnych mikroorganizmów, takich jak bakterie, wirusy, grzyby i inne obce komórki. Badania nad drobnoustrojami eksplodowały dzięki niedawnym postępom w systemach mikroelektromechanicznych (MEMS), a zwłaszcza w mikroelektronice. W poniższym artykule przyjrzymy...
Są trzy sposoby podłączenia amperomierza, w zależności od tego, co chcemy mierzyć: A , pomiar wydatku alternatora; przy posiadaniu woltomierza - zbędny. B , pomiar poboru prądu przez instalację pojazdu. C , pomiar prądu ładującego/rozładowującego akumulator (tzw. bilans energetyczny). ...
Brrrrrrrrrr.... dzisiaj -18°C i wieje silny wiatr wspaniała okazja aby przeprowadzić test rozruchu. Opisane trafo na samym początku podłączyłem pod 230V do tego sterowanie triakiem na pierwotnym na układzie U209B, regulacja napięcia na 12V pomiar prądu na zwarciu 400A. Próbę rozruchu wykonałem...
W tym przypadku ewidentna wina układu zapłonowego, nawet przy wykręconych świecach iskra pojawia się na moment (jeden lub dwa razy) zanim rozrusznik osiągnie większe obroty. Ma ktoś może schemat EEC IV (nr. 94AB-12A650-EB lub podobny)?, w szczególności chodzi mi o obwód pomiaru napięcia w instalacji...
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem...
Poniżej cytat ze strony JAK KUPOWAĆ: Parametry Niezależnie od tego, jaki typ akumulatora wybierzesz, musisz wiedzieć, jakie ma on parametry. W tej części artykułu wyjaśnimy, jakie informacje zawarte są na etykiecie produktu oraz przedstawimy najważniejsze parametry akumulatorów i ich wpływ na użytkowanie. Oznaczenie...
Cześć, Kiedy dwa lata temu padł mi akumulator w motocyklu i stanąłem przed koniecznością jego wymiany, postanowiłem kupić akumulator litowy, licząc, że będzie lekki, pewnie działający i trwały. Niestety - chyba jednak kupiłem zbyt tani egzemplarz (mimo że kosztował dwukrotność ceny akumulatora kwasowego),...
Witam! Z góry przepraszam obsługę za umieszczenie tematu...nie znalazłem dobrego forum aby go zamieścić, więc proszę o przeniesienie do właściwej kategorii, jeśli ta jest zła. Ostatnio myślałem o autoalarmach i zastanowił mnie fakt iż niektóre posiadają możliwość odpalenia auta zdalnie, i tu moje...
Wszystko w porządku miernik fluk być może jest zbyt wolny do tego pomiaru oscyloskop by by lepszy ale nadal nie wiem skąd ci się wzięło to 700A i z jakiej racji na twoim wykresie ciągły prąd rozrusznika to 300A jeśli zaglądałeś do mojego linku to chyba wiesz że jest bardziej wiarygodny. Styki elektromagnesu...
Zimny silnik władimirca jest dość ciężko zapalić bez odprężnika - to normalne w tym modelu. Jak są dobre akumulatory to jeszcze się uda, ale na kilkuletnich to już można zapomnieć. Jak ciągnik rozgrzeje się trochę, to powinien zapalić bez odprężnika a jeśli mimo wszystko nie zapali, to świadczy to o...
Typowa sytuacja kiedy szwankują łącza elektryczne w pojeździe. A tutaj duże prawdopodobieństwo zużytych szczotek rozrusznika. Ale generalnie zamiast zasięgać rad wróżek i wieszczów trzeba będzie podjąć szeroko (lub nie) zakrojone badania i pomiary. Na razie mamy do czynienie z niesparametryzowanymi...
W samochodzie nie mierzy się prądu ładowania i nie ma to sensu bo zbyt wiele czynników ma na to wpływ między innymi: napięcie jakie daje alternator, pojemność akumulatora, jego stan, stopień rozładowania, wydajność alternatora. Natomiast napięcie jakie daje alternator jak najbardziej mierzymy. Do pomiaru...
Jak w temacie. Wymagania: Cęgowy, True RMS, AC/DC, wszechstronny (pomiar prądu rozruchowego z aku na rozrusznik, pomiar na kablu do świecy, a także pomiar prądu w mA A może jakiś inny miernik (cena około 300)
Witam. Już wcześniej miałem ten problem ale po wymianie filtru paliwa uspokoiło się i odpuściłem (jakieś 5kkm temu). Niestety problem wrócił. Auto od czasu do czasu ciężko odpala. Muszę kręcić rozrusznikiem nawet kilka razy po 5 - 10s. Często się zdarza, że załapie jak odpuszczam kręcenie rozrusznikiem....
Robiłem kilka podejrzanych eksperymentów w kierunku pomiaru prądu ładowania akumulatora. Ciężko będzie jednoznacznie określić wartość w km. Przede wszystkim nie napisałeś jaki to akumulator i jaki samochód. Osobiście uważam (mogę się mylić oczywiście) że instalacja samochodowa (czytaj alternator)...
Dokładnie. Nieraz klient przyjedzie żeby zmierzyć tylko ładowanie i sprawdzić akumulator i jak się powie 10zł to jest zdziwiony za co. Do pomiaru napięcia ładowania wystarczy prosty (choć nie ten naj prostszy za 10zł z marketu) multimetr za kilkadziesiąt złotych do tego miernik cęgowy do pomiaru prądu....
Po przeszukaniu forum nie uzyskałem odpowiedniej odpowiedzi. Wczoraj wybuch mi akumulator, na szczęście nic się mi nie stało. Zakupiłem nowy akumulator, po założeniu okazało się, że alternator ma 18 wolt napięcia. Nie zrobiłem pomiaru prądu, gdyż silnik był uruchomiony na chwilę tylko w celu sprawdzenia...
VC-595, w których psuje się wszystko: wyświetlacz się wypala, wrażliwy na ESD i nigdzie niedostępny przetwornik ADC nieodwracalnie uszkadza, psują się cegi, pamieć, obrywają się ścieżki przy gniazdach na kable. Rzadka opcja jak połączenie blutu ze smartfonem działa niezawodnie, ale aplikacja dataloggera...
Witam! Po przeczytaniu wielu postów na tym forum i nie tylko,postanowiłem założyć nowy temat. Z cewki nie wychodzi żadne napięcie iskry niema. Wymieniam cewkę z sprawnego skutera ,to samo brak iskry. Ściągam kable zasilające cewkę, dochodzi napięcie 16V, gdy kręcę rozrusznikiem. Według mnie powinien...
Mały akumulator to jasne! Ale też może i te świece. Oczywiście najpewniejszym sposobem jest odpięcie plecionki zasilającej świece i sprawdzenie czy każda z osobna pobiera prąd; ale dostęp do dwóch ostatnich nakrętek jest w D lub TD fatalny. Innym sposobem jest pomiar prądu, prąd powinien być na wstępnym...