U mnie robi się to tak: przekładnik x/5A -> przetwornik 0-5A/4-20mA -> system. 3 przekładniki to trochę przerost formy nad treścią, wystarczy jeden. U Ciebie wystarczający będzie przekładnik 10A/5A małej mocy. https://obrazki.elektroda.pl/1894064400_...
Niestety układ zrobiony6 na takiej płytce będzie bardzo kiepskie parametry pomiarowe. Wcale nie trzymałeś się zasad poprawnego filtrowania. Brakuje tam pola masy a ścieżki zasilające są cienkie (oceniam po zdjęciu, nie mam czym otworzyć pliku z załącznika rar). Owszem widzę jakieś przelotki które pewnie są masą a więc jest tam umieszczony poligon masy....
Układ nie działa poprawnie gdyż LM358 nie pracuje liniowo dla napięć wejściowych bliskich GND lub szyny zasilającej 12V. Zastosuj dodatkowe napięcie np. -5V, szeregowo do wyjścia dołącz diodę małej mocy (katodą w stronę przetwornika), opornik i dopiero diodę Zenera 4V7. Wzmocnienie ustal około 11,5V/V, wówczas przy 4A prądu silnika do przetwornika trafi...
Czy pomiar prądu biegu jałowego da cokolwiek aby określić czy przezwojony silnik może pracować w trójkącie 5,5Kw BIERZE LUZEM OK 3-5A dobrze skojarzony, źle ok 20-30A.
Warto by jeszcze pomyśleć o najprostszym filtrze RC zanim wprowadzisz sygnał do kontrolera..... Sprawdź PW. pozdrawiam
Podczas obracania silnika rozrusznikiem opory ruchu będą większe przy większej szczelności tłoka z cylindrem i zaworów. Stąd ocena stanu silnika, stopnia sprężania, poprzez obserwację obciążenia rozrusznika, a właściwie odpowiadającego mu spadku napięcia akumulatora i prądu rozruchowego. Czujnik cęgowy zakładany na przewód zapłonowy 1 cylindra służy...
Pomiar prądu możesz zrobić na zasadzie pomiaru spadku napięcia na oporniku np 0.5 ohm podłączonym szeregowo do obwodu silnika. Za pomocą przetwornika ADC w uC mierzył byś napięcie i w zależności od zadanej wartości załączał np poprzez tranzystor przekaźnik. Regulację potencjometrem można łatwo zaimplementować, do drugiego kanału ADC podłączasz potencjometr...
Pomysł z alternatorem jest bardzo dobry. 4 KM to tylko 3 kW, minus sprawność alternatora. Potrzeba alternatora rzędu 250 A (at) 12 V, 212 A (at) 14 V. Potrzeba by ci było tylko sporo drutu grzejnego który by to zniósł. Dosyć tanie, proste w budowie i proste w pomiarach (pomiar prądu cęgówką i napięcia prawie czymkolwiek) Używany alternator 200 A to...
- Pomiar prądu miernikiem - opisane w każdym podręczniku elektrotechniki i instrukcji obsługi miernika. - obliczyć moc? Podstawowe wzory, których powinni nauczyć cię już w podstawówce. - Regulacja obrotów. elektryczne hulajnogi, rowery i inne takie... Pogooglaj się z hasłem "REGULATOR OBROTÓW" lub "PWM". Na wszystko odpowiesz sobie sam, ale musisz wykazać...
Tak to bywa jeśli nie napisze się w pytaniu jakie jest aktualne przygotowanie naukowe pytającego. Opisałem się i nic z tego! Może zacznij od tego, że masz zbudować to stanowisko pomiarowe (do szkoły? która klasa? z jakiego przedmiotu? czy to jest temat nadany czy wymyślony przez Ciebie? itp.). Nie ma sensu pisanie czegoś co w końcu okaże się niepotrzebne....
Witam. nie wiem ile miałeś w źródle zasilania "na jałowym biegu", ale skoro wyszło 7,3V to znaczy że dysponujesz mało wydajnym "źródełkiem" prądu - zasil go z akumulatora samochodowego i wtedy zrób pomiar :D Pozdrawiam.
Pomiar prądu pobieranego przez silnik, albo pomiar długości stojana, średnicy osi wału, i porównanie z innymi podobnymi silnikami lub w katalogach.
Zacząć trzeba od sprawdzenia czy rzeczywiście masz problem - użyj woltomierza, jeżeli między N a L1, L2, L3 masz po 230V a między fazami (L1-L2, L2-L3, L3-L1) pomiar wykazuje 400V to problem nie występuje. Bez specjalistycznego miernika jakie? Należy połączyć uzwojenia w szereg przy czym łączy się początek określonego uzwojenia z końcem następnego....
https://www.alldatasheet.com/datasheet-p... nMOSfet pewnie robi za klucz PWM, przekaźniki włączają/odwracają kierunek. Grube diody obok przekaźników zapewniają 'ciągłość' prądu po wyłączeniu tranzystora. Jak nMOSfet nie jest wysterowany to na obu przewodach silnika będzie +12V Wrzuć dobrej jakości fotkę tego układu SMD...
Pytanie czy 3700W to nie za duża zmiana. Wg mnie to za dużo. Nie wykorzystasz tej mocy. Będziesz woził ze sobą jedynie zbędne kilogramy co przełoży się na zasięg. Dodatkowo rezystancja uzwojeń silnika będzie na tyle niska że sterownik może wypluć błąd zwarcia faz. Osobiście nie dawałbym większego niż 2x tyle co fabryczny. Inna sprawa to gdzie znalazłeś...
W odkurzaczu EINHELL TE-VC 18 Li padł mi silniczek i próbuję ustalić jakie miał obroty. Silniczek ma oznaczenie RS555PM DC 18V i tyle, nie ma producenta i nic więcej na nim nie widać. Jakieś pomysły... Bezpośrednia odpowiedź Przy napięciu znamionowym 18 V silnik Einhella o oznaczeniu RS-555PM pracuje z prędkością rzędu 20 000 – 25 000 obr./min (no-load)....
układy : przetwornica napięcie stałe na przemienne - Falownik IR2132J ( odmiana IR2130) MC3PHAC Pomiar natężenia (poboru) prądu LM233 LM258 LM358D Pomiar obrotów i regulacja - silnika LM258 x3 Jakiś zamazany układ ( pewnie procesor , a producent elektroniki specjalnie zamazał ) Napięcie przemienne z prądnicy trzyfazowej jest przepuszczane przez mostek...
A co ci dadzą pomiary prądu bez obciążenia? To jakbyś wyznaczał moc silnika w samochodzie w oparciu o spalanie gdy stoi na parkingu. Skoro masz możliwość założenia tarczy, załóż i coś potnij, a pomiar przeprowadź na zasilaniu w czasie obciążenia pracą. Jeżeli pod obciążeniem siada, to jest błąd w uzwojeniu.
Ja "na zapas" nie wymieniam. Podejrzewam, że jest w pełni sprawny, bo nie jest narażony na ciężkie warunki pracy. Dodatkowo kondensator ten jest raczej bipolarny, bo układ jest zasilany raz napięciem dodatnim, a raz ujemnym. Wstawienie zwykłego kondensatora (unipolarnego) może zakończyć się fajerwerkiem. Wg mnie układ działa w sposób następujący: https://obrazki.elektroda.pl/4991253200_...
Witam. Czy ktoś pomoże mi zidentyfikować ten element i znaleźć jakiś zamiennik. https://obrazki.elektroda.pl/1074702900_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź - Najbardziej prawdopodobna identyfikacja: stabilizator LDO z rodziny 1085 (LM1085/LT1085/AMS1085/AP1085) w obudowie D²PAK/TO‑263 (3 wyprowadzenia + duży pad/skrzydełko). Druga...
Jeden film za tysiąc słów :-) Musisz zmierzyć dokładnie wszystkie przewody przy klemie "-" i przy klemie "+". Włącznie z tymi cienkimi. Pomiar najlepiej wykonać ~30 minut po zamknięciu drzwi samochodu i po uzbrojeniu alarmu (jak jest). Jeżeli jest czujnik otwarcia pokrywy silnika to najlepiej go zablokować w takiej pozycji, jakby klapa była zamknięta....
Witam. W moim zakładzie pracy pomiar prądu do systemu zawsze idzie z jednej fazy po przetworniku 4-20. Wszędzie na wejściu do przetwornika są przekładniki no ale i prądy robocze są dużo większe. A tu jeśli nie przekracza 5 amperów to myślę że można zastosować przetwornik bez przekładnika.
https://obrazki.elektroda.pl/3150857300_... Przekaźniki kontroli faz, czyli jak zadbać o swój silnik Współczesny przemysł powszechnie wykorzystuje silniki elektryczne, które są jednym z podstawowych elementów przekształcających energię elektryczną w energię mechaniczną. Pierwszy model silnika prądu przemiennego został zaprezentowany...
_jta_ :arrow: Wydaje mi się że niezbyt zrozumiały schemat wysłałem, u mnie masa to jest "-" zasilania. Czyli między minus zasilania a silnik wstawić ten opornik? Między silnik, a połączenie anody diody, kondensatora, i minusa zasilania. Wtedy pomiar napięcia na boczniku będzie mierzył czysty prąd silnika - dość oczywiste, chyba jak metoda oceny pogody...
Dokładnie ile wynosi stosunek prądu biegu jałowego do znamionowego to nie wiem (ale wiem że napewno nie 50%) myśle że prąd biegu jałowego to max 15%znamionowego I myślę że nie tędy droga do sprawdzenia mocy. Lepsze by były dane nawojowe uzwojeń, Φ drutu albo nawet pomiar oporności uzwojeń i porównanie go z innymi silnikami o wiadomej mocy albo...
http://obrazki.elektroda.pl/2246655800_1... Tym razem chciałbym Wam przedstawić kolejny miniprojekt, jakim jest moduł domykania szyb samochodowych. Wprawdzie rynek zasypany jest gotowcami, ale za chwilę wyjaśnię, czemu zdecydowałem się budować własny. W aucie, które posiadam są 2 elektrycznie sterowane szyby. W chwili, gdy nie pracują...
Witam Od kiedy komparatorem mierzy się prąd :!: :?: . W tym układzie jest to wykrywanie przeciążenie silnika (pewnie nie ma krańcówek), jak rolety dojadą do końca, silnik staje i komparator daje sygnał na uP.
A jaki tam jest silnik zamontowany (producent, parametry)? Robisz pomiar bez obciążenia wirnikiem pompy? Silnik o tej mocy ma sprawność około 55%, chyba że to silnik klasy IE2, IE3 ale przy tej mocy będzie chyba sprawność ok. 70%. Niestety ale mając doświadczenie z silnikami Besela, prąd fazowy bez obciążenia utrzymuje się na poziomie ok. 90% prądu...
Pomiar napięcia wykonujesz podłączając woltomierz o odpowiednim zakresie napięcia do zacisków silnika pomiędzy fazę L1 a L2 następnie pomiędzy fazę L1 a L3 i na koniec L2 a L3. Chyba że masz trzy woltomierze to pomiar napięć międzyfazowych wykonasz jednocześnie na trzech fazach. Oczywiście że możesz też zmierzyć napięcie pomiędzy każdą z faz a przewodem...
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Zrób pomiar prądu na PE przy wyłączanym zasilaniu falownika. Te 5-6 mA może być prądem wyrównawczym i może nie pochodzić z falownika. Jeżeli oczywiście silnik zamocowany jest do jakiejś metalowej konstrukcji.
Rozwiązanie jest stosunkowo proste,w wyłączniku są 2 ciężarki, sprężyny i zaczepy do sprężyn. Wystarczy rozgiąć zaczepy i będzie na wyższych obrotach pracował. Ile trzeba pomierzyć porównując procentowo 50/60 Hz. Następne już tak samo z następnymi silnikami.-- " Kolejne herezje. :cry: Rozłączenie się stykow wyącznika odśrodkowego zachodzi przy ok 1/3...
jeżeli chodzi o pomiar ścisku to tak jak zaproponowali koledzy , natomiast jezeli chodzi Ci tylko o to aby robot nie uszkodził chwytanego przedmiotu to zastosował bym pomiar prądu silnika napedzającego , wystarczy przeprowadzić kilka testów i wyznaczyć odpowiedni prąd tak aby przedmiot był dobrze uchwycony ale nie zniszczony odpowiednia wartość prądu...
Żarówka to dość specyficzne obciążenie. Jeśli przyjąć, że użyłeś włókna świateł mijania (nie pamiętam wyprowadzeń) zakładam, że 55W to ustalony prąd osiąga wartość nieco ponad 4,5A. Niestety, rezystancja zimnego włókna jest blisko 11 krotnie mniejsza od ustalonej. Z tego wniosek, że obciążyłeś akumulator prądem blisko 50A. Trochę dużo jak na taki akumulator....
Tylko czy we wszystkich autach, w większości czy tylko w wybranych modelach? niby moje pomiary też wychodzą podobnie...
Na tym polega cały urok czujnika z wentylatora ze maja one dość duża histerezę - wiec dość łatwo powinno uzyskać się sytuacje gdy normalny prąd pracy nie aktywuje wyjścia natomiast przeciążenie powoduje aktywacje, do tego jeszcze musiałbyś w uC zrobić logikę odróżniającą prąd rozruchu od prądu przeciążenia ale to raczej kwestia dobrego algorytmu. Alternatywnie...
Masz trzy białe? Chyba dwa białe i szary oraz ten czarny - sygnałowy. Mówimy o przewodach od sondy , a nie od ECU. Nastawiamy multimetr na 2V prądu stałego , plus podpinamy do czarnego przewodu minus przyrządu do SZAREGO lub masy . W czasie pracy rozgrzanego silnika na wolnych obrotach sonda oscyluje z częstotliwością 1 Hz napięciem od 0,2 do 0,8V.
W takich sytuacjach pierwsze co przychodzi do głowy to zatarcie się osi na jakich osadzone są wycieraczki (trzpienie wystające z podszybia - często woda wypłukuje smar, omija dawno wytarte mini-oringi i pojawia się osad, który blokuje obrót, lub wprowadza solidny opór). Mechanizm po podniesieniu wycieraczek o odłączeniu od silnika powinien pracować...
Czy popularnymi cęgami można zmierzyć prąd fazy silnika 3-y fazowego zasilanego z falownika. Napięcia napewno nie (miernik musi mieć pasmo powyżej ok. 12kHz), bo jest to napięcie z PWM (modulacja szerokości impulsów). Wydaje mi się, że tak bo prąd jest co prawda nieco zniekształcony ale jednak ma częstotliwość załużmy 20-50 Hz. Czy mam rację??? Pozdrowienia
Algorytmem, wykorzystującym pomiar prądu i przyśpieszenia silnika napędowego - otrzymując informację zwrotną min. z tachoprądniczki.
Pomiar prądu (w Amperach) robimy szeregowo :!: Czyli łączymy : + bateri z + miernika - miernika z + włącznikiem (obciążeniem) i silnikiem - silnika jest połączony z - baterii A najprościej w twoim wypadku podłączać końcówki miernika pod styki twojego włącznika (blaszek) i bez naciskania tych blaszek. silnik zostanie uruchomiony poprzez miernik i miernik...
Sprawdź uzwojenie wirówki i rozruchu wirówki silnika podłączając go na krótko i sprawdzając jego siłę i temperaturę pracy , choć najlepiej sprawdzić robiąc pomiar poboru prądu na wirówce i porównując go z danymi katalogowymi. Jeśli silnik w porządku to moduł do wymiany.
Pomiar prądu upływu ma sens, jeśli wiesz, że nie jest on większy niż ...mA. Jeżeli nie wiesz, jaki jest ten prąd, to próba z mA-mierzem może się skończyć uszkodzeniem przyrządu. Pomiary omomierzem trzeba przeprowadzać bez zasilania badanego układu, omomierz pokazuje prawdę tylko przy własnym zasilaniu.
Natomiast pomiar prądu "na zwarcie" kończy się nieodwracalnym uszkodzeniem silnika (cały czas mówimy o silniku 500W z magnesami), więc to trochę droga zabawa. Każdy silnik ( bez względu na moc i konstrukcję ) po krótszym lub dłuższym czasie ulegnie spaleniu na zablokowanym wirniku > chyba że posiada układ ograniczający prąd <.
Witam, efekt wyłączania się elektroniki związany jest zwykle z brakiem pojemności akumulatora lub dużym zużyciem silników powodującym nadmierny pobór prądu podczas pracy. W obu przypadkach efektem jest spadek napięcia zasilania poniżej wartości zapewniającej poprawną pracę odbiornika. Do sprawdzenia potrzeba wykonać pomiar pojemności akumulatora np....
Pomiar obrotów w pralkach tego typu tak zwana waga robiona jest w ten sposób że mierzony jest pobór prądu silnika jeżeli waha się napięcie zasilania to zakłócany jest też pomiar prądu dlatego też jeżeli prąd zaczyna spadać z powodu mniejszego obciążenia bo pranie jest u góry to rośnie też napięcie na silniku co powoduje gwałtowny wzrost obrotów i szarpnięcie...
Kolego autorze, zgodnie z załączonymi schematami i zdjęciami tabliczki znamionowej termik jest prawidłowo zainstalowany i założony. Jeżeli chodzi o sam problem to może on być zarówno banalny jak i skomplikowany. Zależy od rodzaju "uszkodzenia" i wiedzy autora. W pierwszej kolejności po załączeniu mierzyłbym prąd na wszystkich fazach (już po przełączeniu...
Jeśli pomiar prądu jest prawidłowy i po 30s jest tam 200A to może inne podejście. Proponuję zdjąć wiatrak i uruchomić silnik dokonując pomiarów. Jeśli mierzone wartości prądów będą zdecydowanie poniżej nominalnych (silnik pracuje bez obciążenia) nie zostanie nic innego jak kombinować z ciągiem powietrza. Zmieniając ustawienia przepustnicy (ustawienia...
Użyj przetwornika LEM. Bez problemów zrobisz pomiar +-I. O jaki dokładnie silnik chodzi? Bo metoda DTC dotyczy silników prądu przemiennego. Tuta: http://www.dacpol.com.pl/index2.php?cat=... znajdziesz informacje na temat LEMów. Dodano po 9 Przetwornik prądowy ( LEM) mierzy prąd w obu kierunkach .Jeżeli prąd płynie zgodnie z oznaczonym kierunkiem...
Witam, Zbudowałem własny silnik bezszczotkowy prądu stałego. Silnik składa się z jednej cewki oraz magnesów neodymowych zamontowanych na wale. Chciałbym wykonać na nim kilka pomiarów, a mianowicie, chcę przy pomocy zasilacza laboratoryjnego zmieniać napięcie zasilania i zmierzyć prąd elektryczny. Niestety miernik posiada straszną bezwładność i wartości...
Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od...
Witam Mam jako jeden z punktów do zrealizowania w moim projekcie pomiar prądu dwóch faz silnika 3f zasilanego z baterii akumulatorowej (36V). Początkowo zrealizowałem to na wzmacniaczu operacyjnym w konfiguracji różnicowej oraz pomiarze napięcia na boczniku, ale po ostatniej prezentacji postępów, prowadzącemu zajęcia nie spodobał się sposób pomiaru...
Cześć, mam silniczek 12V i chciałbym wiedziec ile pobiera prądu. Jak sie to mierzy :?: :)
Serwisuję urządzenia w których pracują silnik 3-fazowe i ostatnio wynikł problem z pobierana mocą. Wyjąłem silnik zawiozłem do przewinięcia i tam na tablicy widać było ze na jednej fazie jest dużo większy prąd niż na pozostałych. Jak zrobić najtańszym kosztem taka tablicę może ktoś to robił i ma jakieś doświadczenie lub schematy oczywiscie preferował...
Witam wszystkich. Zwracam się do Użytkowników Forum z takim pytaniem: jak dokonać pomiaru prądu pracy silnika trójfazowego. Wiem jak go policzyć, chodzi mi o to jak go zmierzyć. Czy miernikiem cęgowym mierzyć prąd w każdej fazie, czy istnieje jakiś inny sposób ?? Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
Witam. Ma ktoś może pomysł w jaki sposób rozwiązać pomiar spalania paliwa(chwilowego) w silniku diesla z pompą mechaniczną?? Coś takiego jak w starych traktorach. Podczas pracy takiego silnika nie ma żadnego sygnału elektrycznego, wiec potrzebny byłby jakiś przetwornik. Ale jaki i co miałby mierzyć? Dodam, że chciałbym zrobić to na jakiejś atmedze,...
Witam Zaczęło się od tego, że w samochodzie rozładowywał mi się akumulator po naładowaniu prostownikiem był spokój na jakiś miesiąc. Po wizytach u mechaników samochodowych którzy, aby sprawdzić czy działa ładowanie podczas pracy samochodu podłączali woltomierz pod akumulator i przy odczycie 14V twierdzili że ładowanie działa i winny jest akumulator....
Proszę o pomoc w wykonaniu urządzenia do pomiaru prędkości obrotów silnika DC w obr/min. Silnik pracuje w modelu stołu wibracyjnego.
Witam Mam silnik (załączone zdjęcie) jest on 4 przewodowy wszystkie informacje mam podane tylko na tym zdjęciu. Chciałbym się dowiedzieć jak sprawdzić jakie napięcie znamionowe ma ten silnik i jaki ma pobór prądu na cewkę. Widziałem inne silniki o tym samym rozmiarze i miały podane w informacji, że mają 3,5V/phase i 1A/phase
Precyzyjny pomiar płynącego prądu, jest kluczowym aspektem w zwiększaniu wydajności systemów sterowania z zamkniętą pętla sprzężenia zwrotnego, np. kontroli silników elektrycznych. W poniższym artykule opisano i porównano szereg metod pomiaru prądu w typowych dla nich aplikacjach. Szeregowe oporniki są często używane w przemyśle, gdyż oferują dosyć...
Jestem początkujący. Mam miernik typu DT-830B. Chciał bym nim zmierzyć napięcie prądnicy w moim motorowerze. Chodzi o ogara 200. Czy to się da zrobić? Pomóżcie. Z góry dziękuję :D
Witam, muszę zrobić stanowisko pomiarowe mierzące moc i moment obrotowy silnika elektrycznego. Ma ktoś pomysł jak się do tego zabrać?
witam potrzebuję prostego układu do pomiaru prądu silnik około 30kW,odległośc pomiaru do PC około 30 metrów ,potrzebuje kompletu wraz z oprogramowaniem na PC ,dane w formie wykresu z rozdzielczością do 1min ,archiwizacja 1 tydzień nadpisująca się , może ktoś coś takiego montował ,chodzi mi żeby nie było zbyt skomplikowane do instalacji i uruchomienia.
Jak w temacie, czy da się zmierzyć w jakis domowy sposób prąd jaki pobiera rozrusznik? np. biorąc pod uwagę przekrój i długość przewodów zasilających rozrusznik i sprawdzając na nich spadek napięcia ?? pozdrawiam!
Poszukuję firmy lub osoby gdzie mógłbym dostać lub zrobić użądzenie do cyfrowego pomiaru kąta obciążenia w silniku synchronicznym(praca inżynierska),lub jakiś informacji na ten temat Pozdrawiam
pomiar prądu silnika pomiar prądu silnika jednofazowego pomiar prądu silnika amperomierz
toshiba pslb8e zmywarka krótko budowa generator turbina wiatrowy
tomasz łysek pompa paliwa objawy
Iveco Stralis 2006 – sprawdzanie zasilania tylnego modulatora EBS, pinout, napięcia Iveco Stralis 2006 – zasilanie tylnego modulatora EBS, piny, wtyczki, błąd 3C07