Chyba nie rozumiesz. Przy rozruchu prad moze przekroczyc 300A, To chyba Ty nie rozumiesz. http://obrazki.elektroda.pl/8663171400_1... Wszystko sie zgadza, tylko w samochodzie to troche nie tak. Tak byloby po przerobkach, o ktorych pisze. I teraz wyobraz sobie w miejscu twojego amperomierza, bocznik, pozwalajacy na pomiar malych pradow....
Na pewno masz błąd w podłączeniu ujemnego zacisku z akumulatora jeśli spojrzysz na oryginalny schemat ujemny zacisk akumulatora podłączony jest przed R3 z twojego schematu. Jest tak dlatego że właśnie na R3 dokonywany jest pomiar prądu ładowania akumulatora. Pozdrawiam Matejkos
Pomiary, pomiary i jeszcze raz pomiary. Pierwsze pytanie o panel solarny czy ma regulator MPPT bez niego przy obecnej pogodzie sporo energii wytraci panel a nie trafi do akumulatora. Czyli pomiar prądu ładowania. Dwa to sprawność samego akumulatora bo mógł już wyschnąć i stracić swoje parametry. Trzy pomiar prądu podczas otwierania zamykania oraz prądu...
Największe błędy będą przy pomiarze napięć AC. O ile droższe mierniki mają TrueRMS, to te najtańsze niestety nie. A zatem najtańsze będą pokazywały w miarę prawidłowo jedynie w przypadku czystej sinusoidy bez harmonicznych. Do pomiaru napięć w gniazdu jest potrzebny miernik z TrueRMS, inne nie mają sensu chyba że mają działać jako wskaźniki obecności...
A to nie jest czasem 50 miliΩ? Czyli jakieś 0.05 Ω? Weź je pomierz. R8 na większą wartość, bo wtedy będzie na nim większy spadek napięciem i układ będzie to odczytywał jako większy prąd. Tylko nie przesadzaj z większą wartością żeby zabezpieczenie przeciw przeciążeniowe jeszcze działało. R4 będzie chyba od pomiaru prądu ładowania akumulatorów...
Cęgowe mierniki nie są teraz drogie. A to jedyny sposób na pomiar prądu ładowania akumulatora dla laików bez żadnej możliwości uszkodzenia samochodu. Dodano po 8 Nie wkleiło mi się zdjęcie jaki się powinno korzystać z miernika cęgowego: https://obrazki.elektroda.pl/3469218800_... Zakłada się miernik na kabel masowy, ustawia pomiar DC,...
Następny raz kolego opisz jasno problem - bo czym innym jest ustawienie prądu wyjściowego przetwornicy dla jakiegoś obciążenia np rezystora, a czym innym jest jak tutaj pomiar prądu ładowania akumulatora.
Witam. Mam prośbe : Jak zrobić monitor poboru prądu przez akumulator samochodowy w czasie ładowania przez prostownik? Chciałbym mieć cztery LED (do 0,5A-1A-5A-powyżej 10A) świecące pojedyńczo po osiągnięciu danego progu. Całkowita wydajność prostownika to 25A (12-24V). Pozdr.
Masz multimetr ? To wykonaj pomiar prądu ładowania akumulatora, bo może i nie doczytałem - ładowarka jest sprawna.Odlutować jeden przewód od akumulatorka i podłączyć tam multimetr ustawiony na zakres 200mA DC. Polaryzacji podłączenia akumulatora nie pomyliłeś ?
K.Freebsb = bardzo fajne pomiary !! Jednak widzę poważną różnicę w stosunku do moich pomiarów-czyli wartość szczytowa, podejrzewam że to wynik szybkości układu pomiarowego. U mnie pp szczytowe jest znacznie większe a auto 6 cylinder =rozruch łatwiejszy. Jeśli chodzi o pomiar ładowania aku. to proponuję cęgi założyć na klemę minus= będzie wynik oczywisty...
Do miernika powinien być dołączony schemat połączenia. Nie wiadomo co to jest za miernik (prądu), czy ma w sobie już jakiś bocznik, ale sądząc po końcówkach chyba nie. Piszę o tym dlatego, bo nie wiem jak będzie z dokładnością pomiaru prądu ładowania akumulatora na tym boczniku 200A. Tu masz schemat połączenia przy osobnym zasilaniu miernika (mudułu)....
Gdzie jest pomiar prądu? To pytanie powinieneś skierować do Autora tematu. Co prawda podał: Pobór prądu przez cały układ gdy go zasilę z 4,1V to ok 190 - 210 mA (prąd się zmienia w tych granicach) Lecz dotyczy to całego układu i przy napięciu wejściowym 4,1V. Należałoby również wykonać pomiar prądu ładowania akumulatora.
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Strasznie dużo w jednym poście-ale dobrze. Od razu piszę, że specjalistą od tego typu systemów nie jestem ale mam ogólne doświadczenie w elektronice więc może kilka kwestii uda mi się rozwiązać. Zacznijmy od szybkiego spojrzenia na schemat. Nie wdając się na początku w funkcjonalność i co do czego tam będzie służyć na pierwszy rzut oka dostrzegam kilka...
Witam. Nie wnikając w potrzebę pomiaru prądu ładowania akumulatora chcę podać sposób jakim można zmierzyć ten prąd nie posiadając miernika cęgowego ani amperomierza o dużum zakresie. W załączniku na rys. a) sposób włączenia amperomierza w obwód przed zapaleniem silnika, gdy zapailmy silnik rozwieramy obwód jak na rys. b) i mamy pomiar prądu ładowania...
Przy napięciu 14.5 na przetwornicy, ten prąd spada bardzo powoli i chyba nie osiągnie tak niskiej wartości, by być bez znaczenia dla akumulatora? A poświęć kilka godzin i sprawdź jak maleje prąd ładowania twojego akumulatora po przełączeniu ładowarki w tryb CV. Wykreśl charakterystykę I=f(t), wystarczy pomiar co pół godziny.
Ta większa ładowarka z wiatraczkiem rzeczywiście nie ładuje baterii ale ta mniejsza ładuje (zapala się czerwona lampka). Dziwne bo widzę że parametry ładowarki są podobne. To podstawowe parametry jakie musi "trzymać" zasilacz. Jednak by cokolwiek móc powiedzieć nt zachowania przy różnych napięciach (rozumiem, że do ładowarki 42V podłączamy akumulator...
Wykonałeś pomiar napięcia ładowania jak jest dobrze i jak są włączone te światła? Czy i jaki pobiera prąd z akumulatora pokaże miernik cęgowy prądu DC.
Po sprawdzeniu każdego bezpiecznika z osobna winowajcą okazało się radio samochodowe. Odepnij ,, kostki " od radia i ponownie zrób pomiar prądu. Robiłeś pomiar napięcia ładowania akumulatora? Alternator w porządku?
A gdzie napisałem że nie trzeba balancera? Różnica spora faktycznie. Jak mierzysz pojemność pojedynczego ogniwa? I czy pomiar napięcia podczas ładowania czy poboru prądu. Bo wtedy faktycznie Rw ma wpływ na pomiar.
Jeśli to ma być pobór bez odpalonego silnika to najlepiej pomiędzy klemę +, a + akumulatora. EDIT: Nie próbuj z tak wpiętym amperomierzem odpalać silnika, bo miernik 10A tego może nie wytrzymać, chyba że masz taki który wytrzyma kilkaset amperów. Nie radzę też odpinać akumulatora w czasie pracy silnika ( to tak na wszelki wypadek jak by Ci przyszedł...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Pokrętło w prawo cztery kroki. Bedzie to pomiar napięcia stałego do 60V. Do pomiar prądu ładowania musisz przestawić pokrętło na zakres 20A prądu stałego (14 kroków w prawo) i przede wszystkim przełożyć czerwony przewód pomiarowy do gniazda oznaczonego 20A max. Obydwu pomiarów nie możesz robić jednocześnie. Musiałbyś mieć drugi miernik. Przy powyższych...
Dodatkowo te cęgi które podałeś Appy za 700 to mierzą prąd co prawda AC/DC ale tylko do 100A, a to w samochodzie przy diagnostyce układów ładowania czy rozruszników to grubo za mało. Ostatni raz spróbuję wytłumaczyć, bo widzę, że tutaj nikt prawie czytać nie umie. Kolega napisał: Żadne miernik cęgowy nie da Ci dokładności rzędu 20 mA Więc mu pokazałem...
prądy <1A, słyszałem, że lepiej mierzyć na ujemnym biegunie zasilania jednak to nie rozwiązuje przytoczonych problemów:( Przglądnij ten projekt, a na pewno rozwiażesz swój problem: http://www.elfly.pl/multimetr/multimetr_... albo ten sam trochę zmodyfikowany (w jęz ang.) http://www.electronics-lab.com/projects/... e marcus
W UPS akku dostaje cały czas prąd konserwujący (czy jak on się tam nazywa). Problem chyba nie w tym że cały czas tylko w tym że UPS dostarcza zbyt duży prąd. Pomiar napięcia na zaciskach powinien conieco wyjaśnić. Pomiar prądu jeszcze więcej. Czy UPS ma kontrolę prądu ładowania czy tylko ograniczenie napięcia?
(at)irek2 z całym szacunkiem dla Ciebie i twojej konstrukcji, ale poczytaj posty kolegi (at)Adamcyn w temacie pomiaru prądu ładowania akumulatora, tam przewód masowy o grubości palca zaciśnięty klemą i przykręcony śrubą do karoserii ma rezystanję 0.6 mΩ ! Zobacz że większość takich urządzeń które można kupić już od dawna na różnych portalach rzadko...
Raczej alternator. Na to wskazuje. Pomiar jeszcze napięcia przy samym altku, by wykluczyć przewody. Ale warto sprawdzić klemy akumulatora, mase też.
Czyli 7,5 V przy prądzie 10A to coś nie tak z akumulatorem.
Podaj pomiary w torze ładowania, podaj pomiar prądów ładowania.
Na przykład do pomiaru ładowania/rozładowania akumulatora w małej instalacji PV.
A jak można zwiększyć zakres pomiarowy tego NE015 żeby można go było do autka wpiąć ? do pomiaru prądu ładowania akumulatora ?
Nie. Nie rozumiesz. Pomiar napięcia ładowania to jedno. Drugie to pomiar sprawności akumulatora. Czyli to co opisałeś. Trzecie to pomiar prądu ładowania. Czwarte to pomiar prądu pobieranego przez auto w stanie spoczynku. Dopiero po tych pomiarach można określic kondycję akumulatora i instalacji auta.
Nie chodzi o to, że źle wygląda bo szmatka przykryła jego krawędzie. Akumulatory tej marki, obsługowe jaki i bezobsługowe są po prostu niskiej jakości, o czym przekonałem się nie raz. Zwykle po upływie roku od zakupu padają. Jak naładujesz, to następnego dnia trup, albo przy większym obciążeniu pada po kilku sekundach. Stare Awiny były już lepsze. Teraz...
A jakie Euro spełnia auto typu W201 2,0D z 1987r? Ma starego diesla, diesel ma stary typ rozrusznika, bez planetarki, ma również cztery spore świece grzejne. W zimie, na mrozie, po zagrzaniu świeczek pokręci z trzy-pięć sekund i gotowe. W lecie pół obrotu wału wystarczy. Nie ma żadnej elektroniki prócz radia... I akumulator (nie jakaś wysoka półka)...
Rezygnuję z pomiaru prądu ładowania akumulatora z dwóch powodów: 1) od początku zakładałem że urządzenie ma pokazywać pobór prądu z akumulatora przez odbiorniki oraz czy podczas pracy silnika prąd jest nadal pobierany z akumulatora. 2) cała niedzielę spędziłem na szukaniu w internecie filtrów stosowanych w urządzeniach pomiarowych i tworzeniu ich, jednak...
Pokazałem tutaj dwa swoje i poparłem to dwoma areometrami od sąsiada i tak circa about były zgodne. Czym zatem mierzyć jeżeli wszystkie oszukują? Nie zachodź w głowę, wszystkie sprzęty pomiarowe mają błąd pomiarowy kwestia żeby był jak najmniejszy, 5 setnych grama to bardzo mały błąd pomiarowy Przy pomiarze elektrolitu w akumulatorze jest to bardzo...
Jeśli jest sprawny technicznie to jest to bardzo dobry prostownik. Zawsze możesz go ulepszać ale na tym prostowniku można ładować spokojnie nowe i stare akumulatory . Jest to po prostu kwestia dobrego dobrania zakresu prądu. Jeśli ustawisz prąd ładowania na amperomierzu 5,5A do ładowania Twojego akumulatora to spokojnie możesz go zostawić do ładowania....
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Przeważnie amperomierz służył do pomiaru prądu ładowania akumulatora poprzez wpięty między prądnice i akumulator bocznik (alternatory były bardzo rzadko spotykane i to one go wyparły). Przy naładowanym akumulatorze wskazania są proporcjonalne do poboru prądu przez całą instalacje.
Jest to skrajnie prosta konstrukcja. Nie wiem co tu porządnego. Generalnie powinieneś sprawdzić oba bezpieczniki i obie diody prostownicze. Jeśli są sprawne, to znaczy, że i całe urządzenie jest sprawne. Można jeszcze ewentualnie zmierzyć napięcia na uzwojeniach wtórnych transformatora. Skąd jednak taki prąd ładowania? Zależy co tym miernikiem mierzyłeś....
Prawidłowe ładowanie akumulatorów żelowych wymaga kontrolowania dwóch parametrów. Nie należy przekraczać maksymalnego napięcia i prądu ładowania. O ile nieznaczne przekroczenie napięcia ładowania nie przyniesie natychmiastowych skutków, bowiem dozwolone jest ładowanie wyższym napięciem w trybie cyklicznego ładowania, to przekraczanie maksymalnego prądu...
Witam. Akumulatora suchego czy jak kto woli żelowego nie powinieneś ładować prostownikiem z charakterystyką dostosowaną do zwykłych ' mokrych ' akumulatorów ponieważ posiada on znaczni inną charakterystykę prądu ładowania . Ładując ten akumulator normalnym prostownikiem zabijesz go szybko. Najprościej to jeśli zrobisz sobie prostownik który w końcowej...
Koniec ładowania akumulatora to chyba nie przy napięciu 14V. Gęstość elektrolitu mierzyłeś (zakładam że to kwasowo ołowiowy)? To jest akumulator kwasowo - ołowiowy, ale nie mierzyliśmy gęstości elektrolity. Mieliśmy tylko pomiar prądu i napięcia.
Zainwestuj kilkanaście zyla w taki miernik i będziesz wiedział co się dzieje w instalacji pojazdu podczas jazdy https://obrazki.elektroda.pl/6570464500_... Poza tym w pełni naładowany akumulator nigdy nie przekroczy 13.2V Biorąc pod uwagę fakt, że w momencie pomiaru z akumulatora jest czerpany prąd (lampka, radio, systemy alarmowe)...
Zaraz, zaraz, chcesz mierzyć prąd na wyjściu - na wyjściu czego? Na wyjściu przetwornicy? Zacznij od ograniczenia prądu. Amperomierz podłączasz tylko w szereg z obciążeniem. Ustaw napięcie 14,4V. Podłącz jedną żarówkę 55W i ustaw maksymalny prąd. Przy napięciu 14,4V żarówka powinna pobierać ok. 3,8A. Amperomierz włączasz szeregowo z żarówką. Żarówka...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
czyli panel ma 17w zgadza się Nie, nie zgadza się. Podłącz żarówki, na LEDach nic nie sprawdzisz. One mają nieliniową charakterystykę. Oprócz prądu mierz też napięcie. Pomiar jednoczesny napięcia i prądu.
Wszystkie pomiary tylko na sprawnym aku,od tego zacznij. Pobór prądu multimetrem szeregowo bo pomiar cęgami daje takie wyniki.
Tobie nie bo masz TRMS. Pomiar impulsowego (100Hz) prądu ładowania akumulatorów wózka widłowego To chyba prądem stałym ładuje a w prądzie stałym nie ma czegoś takiego TRMS. Pamiętaj, że napięcie o stałej biegunowości nadal może być zmienne. I TRMS nadal się przydaje.
Jeżeli ma być regulator ładowania, to przełączanie szeregowo-równolegle jest niepotrzebne. Napięcie wejściowe i tak się waha, więc dla 6V też nie jest cały czas optymalne. Na początek musisz porobić kilka pomiarów. Solar - jaki daje maksymalny (słoneczny dzień), średni i minimalny prąd ładowania akumulatora 6V ? To samo mierzone oddzielnie dla wiatraka....
A skąd ma to wiedzieć ktoś, kto nie ma takiego sprzętu jak Ty masz? Weź miernik, zmierz napięcie akumulatorów gdy są rozładowane. Pomiar pojemności - powinien odbyć się prądem 10 godzinnym lub 20 godzinnym od stanu pełnego naładowania do całkowitego rozładowania akumulatora (akumulator to ogniwo elektrochemiczne wtórne). Pomiar podczas ładowania nie...
Na szybko do głowy przyszło mi coś takiego: pomiar prądu ładowania oraz napięcia na akumulatorze, dwa komparatory i bramka AND. Jeżeli prąd ładowania jest mniejszy od x oraz napięcie na akumulatorze jest mniejsze od y (warunek zapewniający, że nie nastąpi przełączenie w końcowej fazie ładowania gdy prąd już maleje) to załącz przekaźnik z podtrzymaniem....
Witam, oto przerobiony schemat: http://obrazki.elektroda.net/70_11558339... Podałem zmianione wartości rezystorów, przystosowując ten układ do buforowego ładowania akumulatora 6V. Napięcie na wyjściu (przy podłączonym obciążeniu zastępczym w postaci rezystora, czy żarówki na ok. 50mA) należy ustawić na wartość 6,90V maksymalnie w przypadku ciągłego...
Witam Jaki akumulator ładujesz? Po podpięciu akumulatora prostownik zaczyna ładować. Na wyświetlaczu wskazuje prąd ładowania który poczasie spada, ale pokrętłem nie mogę ustawić parametry prądu ładowania. Może na akumulatorze, po tym krótkim ładowaniu, napięcie już wzrosło do odpowiedniej wartości i wtedy już nie dasz rady ładować dalej. Jaka dioda...
Moim zdaniem (mogę się oczywiście mylić ) powielacie bajki z czasów mechanicznych regulatorów, i czasów gdzie jak zgasiliśmy światła to już żaden odbiornik nie pobierał żadnego prądu. Z mojej laickiej wiedzy mieliśmy kilka epok: - prądnica komutatorowa z elektromechanicznym regulatorem - do lat 70 tych XX wieku - alternator diodowy z regulatorem elektromechanicznym...
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Czym się posługujesz wykonując pomiary? Multimetrem? Tak jak pisałem - ważny jest prąd ładowania. Przełącz miernik na pomiar prądu i napisz, jakim prądem ładuje prostownik twój akumulator. To czy prostownik ma napięcie 12-17V, ma drugorzędne znaczenie, bo nie wiemy, co to wynalazek.
Pytanie, czy mogę tak ładować 4ry pakiety podłączone równolegle? Chodzi Ci o cztery akumulatory równolegle? Można łączyć o zbliżonych parametrach. Oczywiście czas ładowania proporcjonalnie się wydłuży bo ten tp4056 ma ograniczony prąd ładowania do ~1A.
Sprawdzenie ładowania akumulatora w pojeździe polega na: 1. Sprawdzeniu napięcia instalacji w trakcjie pracy silnika, najlepiej na średnich obrotach lub na obrotach roboczych - napięcie powinno być w przedziale 13.8-14,4V lub 13.9-14,5V w zależności od tego jaki jest regulator napięcia w alternatorze. Czy napięcia sa poprawne, to zależy od instrukcji...
a wskazówka amperomierza ledwo się ruszy. Pomiar prądu ładowania amperomierzem zewnętrznym czy wbudowanym? Zważ że wbudowany mógł ulec uszkodzeniu. napięcia wszystkie ok. Jakie napięcia jałowe pomierzyłeś? Podaj je.
Wg mnie taka idea ładowania stałym co do wartości prądem, przez cały czas ładowania, jest niezdrowa dla akumulatora, bo nie wiadomo, w którym momencie, akumulator jest już naładowany i kiedy przerwać ładowanie. Szczególnie gdy akumulator jest ładowany dużym prądem, bo wtedy miarą naładowania akumulatora nie może być pomiar napięcia w czasie ładowania...
Żarówka kryptonowa do latarki 2,4V i miernik, jeśli naładowany akumulator spadnie poniżej 1,2V pod obciążeniem żaróweczką to kosz. Ładowarki do akumulatorków uniwersalnych nie mają możliwości sprawdzenia firmy tylko chemię i kondycję podłączonego ogniwa. Najczęściej jest to realizowane przez pomiar napięcia przy dołączonym prądzie ładowania, kiedy akumulatorek...
Niewiele masz tam do sprawdzania. Zakładając, że cewka ładowania sprawna radzę bez zastanowienia wymienić mostek prostowniczy na współczesny (kilka PLZ). Z racji, że nie ma tam żadnego regulatora warto będzie dokonać pomiaru prądu ładowania . Oczekiwałbym wartości 0,5 A i więcej.
Pomiar pomiarem, ale jak chcesz prąd limitować? Albert
No z czym do ludzi? Nawet miernika nie masz, żeby zmierzyć napięcie na klemach? To jak chcesz się zabrać za BEZPIECZNE naładowanie tego akumulatora? Bo przydałby się tez pomiar prądu w czasie ładowania, by parametru Q nie przekroczyć.
Masz w µC przetwornik D/A? Jeśli tak, to możesz regulować prąd szczytowy przetwornicy na UC3843 tak jak na rys. 3 w poście: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... - wchodząc z napięciem z D/A na bazę tranzystora (zamiast potencjometru). Feedbackiem ustalasz napięcie maksymalne na stałe a całą resztę załatwiasz regulacją...
Ustal nazewnictwo: 1. Ogniwo wtórne - akumulator, który po rozładowaniu można naładować. 2. Ogniwo pierwotne - ogniwo elektrochemiczne, które po rozładowaniu wyrzuca się. Potocznie - bateria (hehe, tłumoki wszystko nazywją baterią, czyli każdy akumulator i baterię akumulatorów, a dla kontrastu baterię akumulaatorów stosowaną w samochodach nazywają akumulato)....
Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Jeśli ładowarka kończy ładowanie, to znaczy, że ładowana bateria osiągnęła końcowe napięcie ładowania. Jeśli trwa to krótko, to znak, że bateria akumulatorów ma małą pojemność (jest zasiarczona). Zmierz woltomierzem przy jakim napięciu kończy się ładowanie. Przy niższych prądach ładowania będziesz miał więcej czasu na pomiar, bo napięcie akumulatorów...
ale pomiar przez chwilę bo mam miernik do 10A i się kable grzeją w mierniku. Chyba że coś źle robię w pomiarach. Tak robisz pomiar zwarcia prostownika, jak przypuszczałem słaby. Źle mierzysz prąd, powinieneś wpiąć w szerg miernik nie równolegle.
prąd ładowania na mierniku po przełączeniu na 20m to to 0,50 Ustaw poprawnie miernik na pomiar prądu: zakres 20A, a nie 20m i w szereg z akumulatorem
Witam Wiem, że tematów na temat akumulatorów jest bardzo dużo, ale... Kupiłem dzisiaj nowy akumulator żelowy 6V 4.5Ah do latarki. Po rozładowaniu akumulatora (żarówka przestała się świecić) postanowiłem go naładować. Zrobiłem sobie ładowarkę wg kitu AVT-2309. lecz prąd ładowania nie przekraczał 70mA. Pomyślałem, że coś mi z tą ładowarką nie wyszło i...
Może był dobry poprostu. To jakiś żelowy.? W dobrym stanie, albo ładowarka za duzy prąd dobiera. Tu trzeba było by porobis testy i pomiary. DO tego Test obciążeniowy z pomiarem oddanego prądu i czasu. Czy akumulator sie grzał przy ładowaniu/?
Witam Na początek pisownia i polskie litery Potem kontrola elektrolitu w akumulatorze. Pomiar poboru prądu "spoczynkowego" auta. Kontrola ładowania (14,4V na odpalonym silniku) Pozdrawiam
Może być dobre a może nie być. Bez pomiarów napięcia nie da się odpowiedzieć. Po podłączeniu do prostownika pokazywało 2A ładowania. Po 6 godzinach pokazuje 1A prądu Czyli mogłeś w niego władować 6-10 Ah. bez pomiaru początkowego i końcowego napięcia ładowania trudno coś więcej powiedzieć. Zdobądź miernik a potem możemy testować ten akumulator o ile...
Monitor akumulatora 12V może ci to pomoże. Pomiar prądu jestg na halotronie przymocowanym do przewodu. GP
Jeśli dasz odbiornik o zbyt dużej rezystancji to prąd nie będzie w obwodzie płynął (o wymaganej wartości). Żarówka ma dość niską rezystancję. Zawsze można podłączyć inną albo łączyć je szeregowo bądź równolegle. Najlepiej włączyć w obwód amperomierz i dokonując pomiaru natężenie prądu dobrać tak żarówki aby uzyskać żądaną wartość prądu. Podczas ładowania...
Robiłem kilka podejrzanych eksperymentów w kierunku pomiaru prądu ładowania akumulatora. Ciężko będzie jednoznacznie określić wartość w km. Przede wszystkim nie napisałeś jaki to akumulator i jaki samochód. Osobiście uważam (mogę się mylić oczywiście) że instalacja samochodowa (czytaj alternator) traktuje nasz akumulator po macoszemu, bo regulator utrzymuje...
Dodaj pomiar prądu również na wyjściu, do dobrze funkcjonującego algorytmu MPPT będzie to konieczne. Wtedy masz też możliwość pracy w trybie CC (constant current) aby ograniczać prąd ładowania akumulatora aby nie przekroczyć jego parametrów. Mam zbudowany podobny układ MPPT, tylko na przetwornicy buck na mosfetach sterowanych IR2104, algorytm jak u...
Tak jest to prąd uśredniony i nie przeszkadza mi to, tak to było pomyślane od początku. Podłączając w szereg multimetr mam pomiar taki sam jak na wyświetlaczu. Potencjometrem precyzyjnym robię kalibrację prądu i mam dokładność która jest wystająca do ładowania akumulatora. Jak ktoś potrzebuje większej dokładności to ok. Jak ładuje alternator w samochodzie?...
A jaki problem zmierzyć napięcie na akumulatorach? Prądu ładowania nie przekroczysz, a końcowe napięcie ładowania tych akumulatorów jeżeli są żelowe to 7.5V i myślę że nie powinieneś mieć problemów z upilnowaniem tego. Wystarczy co godzinę zrobić pomiar, a jeżeli "zasilacz" ma stabilizację napięcia na poziomie 14.4 - 15V to nie musisz tego pilnować...
Wpisz w google "Pomiar ładowania akumulatora 24V". Sporo tego wyskakuje, zarówno teorii, jak i gotowych urządzeń pokazujących dokładną wartość prądu ładowania. Pokaże to orientacyjnie w jakim stopniu jest naładowany akumulator i może także jego kondycję.
Po co tak kombinujesz? Przy założeniu że prąd ładowania/rozładowania jest stały wystarczy mierzyć napięcie akumulatora i czas. Resztę można wyliczyć.
Możesz podłączy aku przez żarówkę samochodową.Wszystko zależy od budowy prostownika.Najlepiej podepnij amperomierz szeregowo i wykonaj pomiar prądu.
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Przydałby się pomiar prądu ładowania
(at)Łukasz19981208 Z tym napięciem ładowania akumulatorów ołowiowych są dwa obozy i każdy trzyma się swoich racji. Tu by trzeba było do tablicy przywołać konstruktorów współczesnych akumulatorów i zapytać kto ma rację i dlaczego. Albo by trzeba było zrobić test 5 letni, aby akumulator zaliczył z 1000 cykli ładowanie/rozładowanie. Dwa stanowiska jednym...
Wymień mostek na nowy, najlepiej 35A - cena zbliżona do mostka 10 A a mniej zawodne. Objawy wskazują na uszkodzenie części mostka - prostuje jednopołówkowo, stąd przy pomiarze bez obciążenia - połowa napięcia, a po podłączeniu akumulatora - jest prąd ładowania.
Rzeczywiście objawy zastanawiające. W takiej sytuacji pamiętając, że szanse na naprawę są znikome wobec choćby braku schematu próbowałbym ustalić winowajcę. W pierwszym rzędzie same ogniwa, czy są sprawne. Każde z nich ma określoną pojemność, zwykle w nieco ponad 2Ah. Chcąc sprawdzić ich kondycję naładowałbym do 4,2V (końcowe napięcie ładowania) i korzystając...
Pomiar prądu przy naładowanym akumulatorze,może wynosić te 0,15A.
w jaki sposób ustalić w jakim momencie mój aku jest na ładowany? Nie mam przyrządu do pomiaru gęstości elektrolitu. Da się ustalić tak jak w aku żelowym, że gdy prąd spadnie poniżej pewnego poziomu aku już jest na ładowane? Akumulator zasadniczo uznaje się za naładowany gdy napięcie na jego zaciskach osiągnie 14,4 V. 3 - jakim napięciem mam ładować...
Proponuję poczytać tutaj: http://www.akumulatory.auto.pl/porady.ht... Aby ograniczyć wielkość prądu ładowania można w szereg włączyć odpowiednio dobraną żarówkę samochodową - im większej mocy tym większy prąd ładowania. Biorąc pod uwagę podany przez Ciebie pomiar napięcia na akumulatorze to albo wykonałeś go nieprawidłowo albo akumulator ma zwarcie.
Można zrobić pomiar prądu zwarcia akumulatorków, powinno być powyżej 5A.
Proszę bardzo. Tekst Stefana Sękowskiego opublikowany w prasie motoryzacyjnej w latach 80, czyli wtedy, kiedy zdobycie nowego akumulatora graniczyło z cudem: Z akumulatorem ołowianym, gdyż o nim tu będzie mowa, jest trochę tak, jak z naszym zdrowiem. Interesujemy się nim najczęściej dopiero wtedy, gdy się zepsuje. Kawa, alkohol, papierosy i niehigieniczny...
Używam na co dzień multimetru automatycznego (prawie) ANENG AN113D To też byłby pewnie wystarczający wybór lub tak jak pisałem wcześniej, coś z pomiarem cęgami DC. Pod samochody idealne - nawet najdroższym Flukiem czy Brymenem, tego typu co koledzy podają, nie zmierzysz w prosty sposób prądu ładowania akumulatora w samochodzie czy prądu świec żarowych....
Napięcie wejściowe powinno być nie AC, a pulsujące; na dodatek układ nie zapewni wyłączenia ładowania przy określonym napięciu - jedyne, do czego się nadaje, to podłączyć, zmierzyć prąd ładowania, ustawić jakiś sensowny, w miarę ładowania kilka razy powtarzać pomiar i nastawianie prądu, przypilnować, kiedy akumulator będzie naładowany... A nie lepiej...
Nie ufasz urządzeniom (automatycznej ładowarce), czy chcesz "se popatrzeć" na prąd? Jedno, czy drugie - włącz amperomierz analogowy, ze wskazówką, w szereg z ładowarką. Teraz poważnie: sens ma stały pomiar prądu z akwizycją, do wykorzystania na wykresie, na którym widać w czasie wartości prądu ładowania i prądu obciążenia. Od patrzenia na miernik -...
Jeżeli masz w zasilaczu ograniczenie prądowe to ustaw zasilacz na 15,6V(6x2,6V) i 1/10 pojemności akumulatora.Po naładowaniu sprawnego akumulatora prąd powinien zostać na wartości poniżej 1A.Urządzonko do pomiaru gęstości elektrolitu kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym za kilka -kilkanaście pln.Wydatek nie duży a masz pewność.
pomiar prądu ładowania pomiar prądu akumulatora regulacja prądu ładowania akumulatora
zmniejszenie prądu silnika rezystor objętościowy ciśnienie r407c
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Połączenie TV Samsung z Harman Kardon AVR 330 przez światłowód Opinie o kondensatorach MKT ERO w audio i elektronice