Chyba nie rozumiesz. Przy rozruchu prad moze przekroczyc 300A, To chyba Ty nie rozumiesz. http://obrazki.elektroda.pl/8663171400_1... Wszystko sie zgadza, tylko w samochodzie to troche nie tak. Tak byloby po przerobkach, o ktorych pisze. I teraz wyobraz sobie w miejscu twojego amperomierza, bocznik, pozwalajacy na pomiar malych pradow....
Na MOSFET napięcie VGS (bramka-żródło) nie może być wieksze niż zazwyczaj 20V. Dokładne maksimum jest podane w nocie użytego tranzystora. Co do ADC to wzór masz poprawny. GND masz już połączone (wejście AGND procesora), stąd też nic dodatkowo łączyć nie trzeba.
Na pewno masz błąd w podłączeniu ujemnego zacisku z akumulatora jeśli spojrzysz na oryginalny schemat ujemny zacisk akumulatora podłączony jest przed R3 z twojego schematu. Jest tak dlatego że właśnie na R3 dokonywany jest pomiar prądu ładowania akumulatora. Pozdrawiam Matejkos
Pomiary, pomiary i jeszcze raz pomiary. Pierwsze pytanie o panel solarny czy ma regulator MPPT bez niego przy obecnej pogodzie sporo energii wytraci panel a nie trafi do akumulatora. Czyli pomiar prądu ładowania. Dwa to sprawność samego akumulatora bo mógł już wyschnąć i stracić swoje parametry. Trzy pomiar prądu podczas otwierania zamykania oraz prądu...
Pozostaje pomiar miernikiem, podłącz do akumulatora na pomiar prądu i sprawdź ile pobiera , później odłączaj poszczególne odbiorniki prądu i zobaczysz kiedy pobór spadnie.
Jeśli to ma być pobór bez odpalonego silnika to najlepiej pomiędzy klemę +, a + akumulatora. EDIT: Nie próbuj z tak wpiętym amperomierzem odpalać silnika, bo miernik 10A tego może nie wytrzymać, chyba że masz taki który wytrzyma kilkaset amperów. Nie radzę też odpinać akumulatora w czasie pracy silnika ( to tak na wszelki wypadek jak by Ci przyszedł...
Zrób jak kolega wyżej napisał to sam znajdziesz usterkę nie jeżdząc do serwisu pod warunkiem że pobór będzie się utrzymywał ponad 10 minut od zamknięcia auto bo do 10 to prąd będzie pobierał komfort.
Sprawić należy akumulatory czy nie spuchnięte i naładowane. Pomiar nie napięcia, a prądu . Akumulatory potrafią zdechnąć tracąc swoją pojemność. Później dopiero czepić się przetwornicy w UPS. Kiedyś wykonywałem pomiar poprzez spiralę grzejną i mierząc prąd. Czasem różnie potrafiły padać. AKU naładowane, napięcie poprawne, a prąd zamiast 2A tylko 0.01A.
Przeglądając artykuły na ten temat odniosłem wrażenie że jest wiele domysłów i teorii. Natomiast za mało standardowych pomiarów za pomocą zwykłego miernika. Większość artykułów poświęcona jest problemom podczas braku właściwego ładowania akumulatora. Więc postanowiłem przewrotnie dokonać pomiarów jak autko -citroen berlingo 1,6 16v -jest jeszcze sprawne...
Pomiar musi trwać dłużej. Trzeb poczekać aż wszystkie moduły wygasną. Przed pomiarem dobrze jest zamknąć samochód pilotem. 4-5 amperow jest normalne w początkowym pomiarze? Z Twojej metody pomiarów będzie ale Ty nie masz pojęcia co robisz. Było o tym miliony razy, najwidoczniej masz lenia i nawet nie chciało Ci się poszukać jak taki pomiar poprawnie...
Znajomy nie jest wróżką raczej , więc nie ma co gdybać że dioda rozłądowuje. Trzeba zrobić pomiar prądu akumulatora, i napięcia łądowania i tyle.
1 gniazdo- wspólne 2. Pomiar napiecia i rezystancji 3. pomiar prądu do 1A 4. pomiar prądu do 10A
Witam. Akumulatora suchego czy jak kto woli żelowego nie powinieneś ładować prostownikiem z charakterystyką dostosowaną do zwykłych ' mokrych ' akumulatorów ponieważ posiada on znaczni inną charakterystykę prądu ładowania . Ładując ten akumulator normalnym prostownikiem zabijesz go szybko. Najprościej to jeśli zrobisz sobie prostownik który w końcowej...
Powinieneś zmierzyć prąd przy wyłączonych wszystkich odbirnikach. Pomiar oporności jest mało miarodajny.
Trzeba zapewnić tylko pomiar prądu akumulatora za pomocą odpowiedniego przetwornika prąd/wartość cyfrowa. Jeżeli o algorytmy to mogę pomóc.
jak jest realizowany pomiar prądu lub mocy panela ?
Czołem! Posiadam urządzenia zasilane z akumulatora. Chciałbym wykonać urządzenie oparte o uC, które pokazywałoby/zapamiętywałoby, jak dużo mA już zostało z akumulatora pobrać. Znalazłem coś takiego w sklepie zagranicznym: http://unitedhobbies.com/hobbyking/store... Jest to rozszerzenie...
Nie pasuje pomiar prądu. Na + i - akumulatora powinien być ten sam (podobny) odczyt. Kolega mierzy w złym miejscu
A to nie jest czasem 50 miliΩ? Czyli jakieś 0.05 Ω? Weź je pomierz. R8 na większą wartość, bo wtedy będzie na nim większy spadek napięciem i układ będzie to odczytywał jako większy prąd. Tylko nie przesadzaj z większą wartością żeby zabezpieczenie przeciw przeciążeniowe jeszcze działało. R4 będzie chyba od pomiaru prądu ładowania akumulatorów...
zostaw w spokoju tę żarówkę rurkową, wepnij amperomierz szeregowo między słupek akumulatora a odpiętą klemę i sprawdź jaki jest pobór po np. 15 minutach od podpięcia. Podaj wynik. Oczywiście bez kluczyka w stacyjce i z zamkniętymi wszystkimi drzwiami. A 5-cioletnich akumulatorów już kilka wymieniłem w tym sezonie, więc znowu aż tak nie wierz w jego...
Chce zrobić obciżążenie symulujące rozrusznik + bocznik do pomiaru prądu płynącego przez to obciążenie - ale nie tędy droga.
Ta większa ładowarka z wiatraczkiem rzeczywiście nie ładuje baterii ale ta mniejsza ładuje (zapala się czerwona lampka). Dziwne bo widzę że parametry ładowarki są podobne. To podstawowe parametry jakie musi "trzymać" zasilacz. Jednak by cokolwiek móc powiedzieć nt zachowania przy różnych napięciach (rozumiem, że do ładowarki 42V podłączamy akumulator...
Tak, bezpiecznik to drut. Miernik na omy i jeśli wskazania będą takie jakbyś zwarł końcówki to bezpiecznik sprawny. Bezpieczniki takie są w większości sklepów elektronicznych, również wysyłkowych, masz internet, poszukaj. A bezpiecznik spaliłeś podłączając miernik ustawiony na pomiar prądy równolegle do akumulatora. Innym razem możesz nie mieć tyle...
Podstawa to pomiar prądu z akumulatora podczas postoju samochodu ( ile mA po około 3 minutach ) , oraz napięcia jakim alternator ładuje akumulator. Znasz te parametry ?
Przy napięciu 14.5 na przetwornicy, ten prąd spada bardzo powoli i chyba nie osiągnie tak niskiej wartości, by być bez znaczenia dla akumulatora? A poświęć kilka godzin i sprawdź jak maleje prąd ładowania twojego akumulatora po przełączeniu ładowarki w tryb CV. Wykreśl charakterystykę I=f(t), wystarczy pomiar co pół godziny.
Nie pamiętasz może tytuł artykułu? Za pomocą CSA można mierzyć spadek napięcia na rezystancji jakiej bądź, w szczególności na rezystancji przewodu. Tytułu nie pamiętam ale to było albo w "praktycznym" albo w "hobby" a tytuł nawiązywał do pomiaru prądu akumulatora.
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Miernik multimetr cęgowy KT203 AC DC 400A - polecam, używam od kilku lat.
Największe błędy będą przy pomiarze napięć AC. O ile droższe mierniki mają TrueRMS, to te najtańsze niestety nie. A zatem najtańsze będą pokazywały w miarę prawidłowo jedynie w przypadku czystej sinusoidy bez harmonicznych. Do pomiaru napięć w gniazdu jest potrzebny miernik z TrueRMS, inne nie mają sensu chyba że mają działać jako wskaźniki obecności...
Kiedyś zrobiliśmy eksperyment. Kilka amperomierzy w szeregu i pomiar prądu ładiwania akumulatora. Wskazania były mocno rozbieżne a prąd ten sam.
Zrób dokładny pomiar poboru prądu na postoju przy zamkniętym samochodzie i uzbrojonym alarmie.
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Witam. Chodzi mi o pomiar prądu upływu z akumulatora. Jak długo ta fura "usypia"?
Proponuję pomiar prądu z akumulatora przed i po włączeniu nawiewu.Coś mi tu wygląda że coś jest zbyt prądożerne.
Witam. Mam prośbe : Jak zrobić monitor poboru prądu przez akumulator samochodowy w czasie ładowania przez prostownik? Chciałbym mieć cztery LED (do 0,5A-1A-5A-powyżej 10A) świecące pojedyńczo po osiągnięciu danego progu. Całkowita wydajność prostownika to 25A (12-24V). Pozdr.
Następny raz kolego opisz jasno problem - bo czym innym jest ustawienie prądu wyjściowego przetwornicy dla jakiegoś obciążenia np rezystora, a czym innym jest jak tutaj pomiar prądu ładowania akumulatora.
Może i normalny objaw, ale sprawdził bym czy jakieś urządzenie nie pobiera za dużo prądu to może być przyczyna rozładowanego akumulatora. Potrzebny jest pomiar.
Wygląda jednak na oryginalną część instalacji. Pierwsze co to zarób nową końcówkę. Po drugie odkręć to drugie oczko i wyczyść to wszystko porządnie. Potem pomiar poboru prądu.
Witam. nie wiem ile miałeś w źródle zasilania "na jałowym biegu", ale skoro wyszło 7,3V to znaczy że dysponujesz mało wydajnym "źródełkiem" prądu - zasil go z akumulatora samochodowego i wtedy zrób pomiar :D Pozdrawiam.
Cęgowe mierniki nie są teraz drogie. A to jedyny sposób na pomiar prądu ładowania akumulatora dla laików bez żadnej możliwości uszkodzenia samochodu. Dodano po 8 Nie wkleiło mi się zdjęcie jaki się powinno korzystać z miernika cęgowego: https://obrazki.elektroda.pl/3469218800_... Zakłada się miernik na kabel masowy, ustawia pomiar DC,...
To że się ładował nie świadczy o tym, że jest sprawny. Akumulator często uszkadza się w ten sposób, że pęka mostek pomiędzy celami, pomiar miernikiem pokazuje prawidłowe napięcie bez obciążenia, ale pod obciążeniem prądu brak
Witam Mam pytanie odnośnie Porsche Cayenne 4.5 V8 2006r. Otóż gdy badałem akumulator za pomocą przyrządu diagnostycznego Midtronics Exide wyszło że akumulator ma 288A prądu rozruchowego troche mnie to zdziwiło bo akumulator ma zaledwie 7 niesiecy. Dodam iż jest to Bosch silver T5 95Ah 880A Pomiar był dokonywany na zaciskach w komorze silnika służącym...
Pokrętło w prawo cztery kroki. Bedzie to pomiar napięcia stałego do 60V. Do pomiar prądu ładowania musisz przestawić pokrętło na zakres 20A prądu stałego (14 kroków w prawo) i przede wszystkim przełożyć czerwony przewód pomiarowy do gniazda oznaczonego 20A max. Obydwu pomiarów nie możesz robić jednocześnie. Musiałbyś mieć drugi miernik. Przy powyższych...
Masz multimetr ? To wykonaj pomiar prądu ładowania akumulatora, bo może i nie doczytałem - ładowarka jest sprawna.Odlutować jeden przewód od akumulatorka i podłączyć tam multimetr ustawiony na zakres 200mA DC. Polaryzacji podłączenia akumulatora nie pomyliłeś ?
Czym mierzysz prąd rozruchowy? Jak często mierzysz prąd rozruchowy? Podejrzewam, że najbardziej szkodzi twojemu akumulatorowi ... częsty pomiar prądu rozruchowego :twisted: Akumulator (każdy) się starzeje i spada mu między innymi prąd rozruchowy - aż w końcu nie jest w stanie zakręcić silnikiem. Co możesz na to poradzić? Absolutnie nic. Więc daj mu...
Przecież wykonał pomiar poboru prądu z akumulatora, przecież działa 30 minut - więc albo należy naładować akumulator do pełna (przez 16 godzin prądem 10A) albo wyrzucić, jeśli już się nie da naładować.
Możesz pokazać schemat gdzie umieszczony jest wtedy rezystor pomiarowy ? Nie jestem w tym mocny i z tego widzę tylko pomiar napięcia na akumulatorze.
Pomiar prądu przy naładowanym akumulatorze,może wynosić te 0,15A.
Kondensator 100uF na wejściu nic nie daje Bo ma kiepski ESR i małą pojemność, żeby pobierać kilka amperów i napięcie nie spadało (nadal nie widziałem oscylogramu jak bardzo spada) przydało by się kilka kondensatorów 1000uF z ESR <100mR, takich jak w komputerach. Prąd zwarcia akumulatorka dokładnie 3.48A. Tylko zastanawiam się czy nie trzeba by zrobić...
Być może to radio pożera prąd. Odłącz je i wtedy zrób pomiar.
Do miernika powinien być dołączony schemat połączenia. Nie wiadomo co to jest za miernik (prądu), czy ma w sobie już jakiś bocznik, ale sądząc po końcówkach chyba nie. Piszę o tym dlatego, bo nie wiem jak będzie z dokładnością pomiaru prądu ładowania akumulatora na tym boczniku 200A. Tu masz schemat połączenia przy osobnym zasilaniu miernika (mudułu)....
ustawiony jest na prąd zmienny V. Pomiary w samochodzie należy wykonywać multimetrem ustawionym na DC (napięcie lub prąd stały) z uwzględnieniem zakresu pomiarowego wartości prądu [A] lub napięcia [V]. Inaczej podłączasz multimetr gdy mierzysz napięcie [DCV] w instalacji (miernik włączony równolegle) a inaczej realizujesz pomiar prądu [DCA] pobieranego...
Z tym 64k to był żart, prawda :D :?: (przecież to żadne obciążenie). Myślałem, że skoro będziesz ładował akumulator, to masz auto więc nie będzie problemu z zapasowymi żarówkami - stąd moja sugestia o takim obciążeniu. Tak czy inaczej warto wykonać taki pomiar napięcia przy prądzie 2÷5A. Pozdrawiam
Obawiam się, że nie będzie to możliwe. Przyglądając się płytce widzę, że wyprostowany prąd płynący do akumulatora jest bocznikowany rezystorem i spadek napięcia na nim wzmacniany jest przez wzmacniacz operacyjny LM358P i poziom tego napięcia wyświetlany jest przy użyciu LED-ów. Oznacza to, że diody pokazują, jaki prąd płynie do akumulatora: duży prąd...
Zainwestuj kilkanaście zyla w taki miernik i będziesz wiedział co się dzieje w instalacji pojazdu podczas jazdy https://obrazki.elektroda.pl/6570464500_... Poza tym w pełni naładowany akumulator nigdy nie przekroczy 13.2V Biorąc pod uwagę fakt, że w momencie pomiaru z akumulatora jest czerpany prąd (lampka, radio, systemy alarmowe)...
Dla akumulatora miernik za max 100 zł wystarczy , celować w nowsze chińskie modele które mają realne True RMS i napięcie mierzą bardzo dokładnie. Mając zbędną kasę na wydanie lepiej kupić tester rezystancji wewnętrznej (impedancji) akumulatora lub miernik cęgowy do pomiaru prądu. No więc, do akumulatora na 100% wystarczy miernik z elektrodowego sklepiku...
Wykonałeś pomiar napięcia ładowania jak jest dobrze i jak są włączone te światła? Czy i jaki pobiera prąd z akumulatora pokaże miernik cęgowy prądu DC.
Witam, Potrzebuje sprawdzić ile prądu pobiera mój robot sprzątający. Czy przykładanie styków miernika ustawionego na pomiar prądu do styków akumulatora jest dobrym pomysłem?
Pokaż tył tego miernika złącze, tam prawdopodobnie są dwie wtyczki jedna do zasilania druga do pomiarów (bocznik) prawdopodobnie żle podłączyłeś. A na pewno nie tak jak na zdjęciach musi być trzeci kabel do pomiaru prądu.
Mam ten tester i powiem tyle - najlepszym testerem akumulatora we własnym samochodzie jest... ucho. Jedynymi parametrami, który mierzą te testery jest napięcie i rezystancja wewnętrzna, w dodatku jest to pomiar przy minimalnym obciążeniu. Na tej podstawie jest szacowany prąd rozruchowy i poziom naładowania. Nie jest w żaden sposób określana pojemność....
Tak, naładujesz, ale to wymaga trochę cierpliwości. Samorozładowanie akumulatora to ok. 1% pojemności na dobę, co dla pojemności 55Ah oznacza utratę 0,55Ah/24 godziny, więc każdy prąd wiekszy, niż 23mA będzie zwiększał ładunek w akumulatorze. Twój miernik nie jest wyskalowany w mAh, tylko albo w A albo w mA (raczej w A). Ze wzgledu na to, że normalnie...
I wymień baterię, bo w tych miernikach stan baterii mocno rzutuje na wynik pomiaru...
Piękne autko :D Na początek pomiar napięcia akumulatora,
Coś tu nie gra, 0,13 A nie wydoi tak szybko akumulatora. Zrób pomiar prądu, ale nie dopuszczając do odłączenia zasilania .
Po sprawdzeniu każdego bezpiecznika z osobna winowajcą okazało się radio samochodowe. Odepnij ,, kostki " od radia i ponownie zrób pomiar prądu. Robiłeś pomiar napięcia ładowania akumulatora? Alternator w porządku?
Czyli de facto chcesz badać pojemność akumulatora. Obciążasz go żarówką 50W i mierzysz cały czas prąd i napięcie co jakiś czas. Przerywasz pomiar w momencie kiedy napięcie spadnie poniżej 10,2V. Uśredniając wyniki poszczególnych pomiarów prądu i mnożąc to przez czas pomiaru otrzymujesz rzeczywistą pojemność akumulatora. Jeżeli jest zbyt mała według...
Ładowanie - prąd "wpływa do "plusa" akumulatora Rozładowanie - prąd "wypływa z plusa" akumulatora Zauważ że ten prąd będzie identyczny (co do kierunku i wartości) w obu przypadkach, ponieważ tak działa źródło prądowe (warunkiem jest wystarczająca wydajność źródła) Wychyłowe (analogowe) mierniki produkcji ZSSR to często bardzo porządny, precyzyjny sprzęt...
(at)ta_tar Można tak zrobić, oczywiście, tylko co to za warsztat bez amperomierza cęgowego DC do pomiaru prądu rozruchu.
Alternator o większej mocy przy tym samym poborze auta nie doładuje szybciej akumulatora :!:
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
W UPS akku dostaje cały czas prąd konserwujący (czy jak on się tam nazywa). Problem chyba nie w tym że cały czas tylko w tym że UPS dostarcza zbyt duży prąd. Pomiar napięcia na zaciskach powinien conieco wyjaśnić. Pomiar prądu jeszcze więcej. Czy UPS ma kontrolę prądu ładowania czy tylko ograniczenie napięcia?
Szybkie rozładowanie baterii akumulatorów, to oznacza duży prąd rozładowania. Silniki 45 W 12 V powinny pobierać prąd I=P/U=45 VA/12 V = 3,75 A. Taki prąd można zmierzyć najtańszym miernikiem z zakresem 10 A, ale pomiar musi być krótki. Cudów nie będzie w mierniku za 20 zł. Znaczy się będą dymy i ognie. Jeśli prąd przekracza 3,75 A, na silnik to mamy...
Czy takie sprawdzanie miało sens ? Nie. Mierzy się prąd, pobierany przez urządzenia i wtedy wyciąga się bezpieczniki, sprawdzając na którym pobór prądu "spadnie", do normalnego poziomu, ba za dużo pobierać może kilka rzeczy.
Najprostszą metodą ale najmniej dokładną jest mierzenie napięcia akumulatora. W zależności od rodzaju ogniwa są dwie wartości akumulator w pełni naładowany oraz rozładowany. Dla uproszczenia przyjąć można że stopień rozładowania jest liniowo zależny od tego napięcia. Czyli: Vmin [V]- nap. rozładowania Vmax [V]- nap. naładowania Qn -...
Na przykład do pomiaru ładowania/rozładowania akumulatora w małej instalacji PV.
A gdzie napisałem że nie trzeba balancera? Różnica spora faktycznie. Jak mierzysz pojemność pojedynczego ogniwa? I czy pomiar napięcia podczas ładowania czy poboru prądu. Bo wtedy faktycznie Rw ma wpływ na pomiar.
Kolego.Kia ma wiele lat i wiele modeli...Poczekaj z kwadrans z pomiarem. A jeżeli masz podejrzenie że żona wie to zmień forum....
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
około 40zł na akumulator I nie opłacało się użyć dedykowanych układów do BMS? Pomiar prądu przez każde ogniwo szeregowo też nie wydaje się potrzebny.
Gdzie jest pomiar prądu? To pytanie powinieneś skierować do Autora tematu. Co prawda podał: Pobór prądu przez cały układ gdy go zasilę z 4,1V to ok 190 - 210 mA (prąd się zmienia w tych granicach) Lecz dotyczy to całego układu i przy napięciu wejściowym 4,1V. Należałoby również wykonać pomiar prądu ładowania akumulatora.
Raczej alternator. Na to wskazuje. Pomiar jeszcze napięcia przy samym altku, by wykluczyć przewody. Ale warto sprawdzić klemy akumulatora, mase też.
Czyli 7,5 V przy prądzie 10A to coś nie tak z akumulatorem.
A może MAX-MR-AI-1 od F&F? Modbus RTU - cztery we analogowe. Jedno na dzielnik 1/2 i masz pomiar napięcia, drugie przez bocznik do pomiaru prądu. Dwa w zapasie :)
Witam. Co ma wspólnego bocznik z pomiarem napięcia ? Ja pisałem jak zmierzyć napięcia na układzie który przedstawił Kolega piszący pierwszy post.
Chodziło mi o to, że pomiar powinien być na akumulatorze tudzież alternatorze żeby spadki napięcia na przewodach nie wprowadzały niepotrzebnego zamieszania.
Pomiar prądu i spadek napięcia na akumulatorze zrób.
I co jeszcze ważne: nie próbuj "mierzyć" natężenia prądu w gniazdku w ścianie. Równie nie zdrowe dla miernika są pomiary natężenia prądu "mocnych" akumulatorów. Mam tu na myśli podłączenie przewodów miernika ustawionego na pomiar natężenia prądu bezpośrednio do gniazdka, czy do akumulatora. Nie byłbyś pierwszym, który tak sobie zniszczył miernik.
Ło matko. Nie sprawdza się natężenia prądu w gniazdku! Żeby zmierzyć prąd trzeba połączyć miernik szeregowo z odbiornikiem! Nigdy równolegle! Czy uszkodziłeś go na amen? Trudno powiedzieć, przeszło przez niego tyle prądu, ile dała elektrownia (a wydajność zwarciowa sieci energetycznej mała nie jest). Na 100% masz w nim przepalony bezpiecznik, bocznik...
Ten miernik poradzi sobie z AC, ale absolutnie nie z DC. Coś zmierzy zapewne dzięki impulsowemu poborowi prądu z akumulatorów. Do tego pomiar prądu odkształconego niesie za sobą jeszcze inne problemy, a ten miernik wg specyfikacji ma tylko "prąd do 999,9 Hz". Dla prostych odbiorników aż nadto, ale dla rzetelnych pomiarów prądu odkształconego to polecam...
Witam, efekt wyłączania się elektroniki związany jest zwykle z brakiem pojemności akumulatora lub dużym zużyciem silników powodującym nadmierny pobór prądu podczas pracy. W obu przypadkach efektem jest spadek napięcia zasilania poniżej wartości zapewniającej poprawną pracę odbiornika. Do sprawdzenia potrzeba wykonać pomiar pojemności akumulatora np....
Proponuję aby ciągnik sprawdził elektromechanik. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to uszkodzony akumulator – zwarcie wewnętrzne/uszkodzona cela. W takim przypadku mocno wzrasta prąd ładowania akumulatora, alternator pracuje z pełną wydajnością, grzeje się aku i alternator, a także przewód B+. Druga możliwość to zwarcie w instalacji elektrycznej,...
Drzwi rażą prądem, ale elektrostatycznym, nie jest to związane z akumulatorem. Jeżeli pomiar prądu został wykonany prawidłowo to akumulator do wymiany. Dla pewności czy dobrze pomiar został zrobiony , podłącz ponownie miernik i włącz radio. Powinien pokazać pobór od ok 0,5A. Masz miernik sprawdź napięcie ładowania. Z włączonymi światłami.
Trzeba akumulatory stestować po wyjęciu z pojazdu. Do tego pomiar prądu. Jaki zużywasz.
Kontrolka dobrze dołączona, ten "PIN?" jest do obrotomierza. Jesli akumulator był bardzo mocno rozładowany, to też może być podobny efekt. Dlatego albo pomiar prądu albo dla pewności naładować akumulator.
Dwa duże zaciski śrubowe to bocznik do pomiaru prądu, ten opisany jako BAT - podłączasz do "-" akumulatora, do drugiego podłączasz "-" odbiornika. Jest jeszcze jeden mały zacisk śrubowy/wsuwka który podłączasz do "+" akumulatora (razem z "+" odbiornika). https://obrazki.elektroda.pl/7421222500_...
W gniazdku jest napięcie przemienne. Nie można go mierzyć na zakresach miernika dla napięć stałych. Ale każdy miernik cyfrowy powinien mieć zakresy dla napięć zmiennych oznaczone U~ Uwaga! Nigdy nie próbuj przypadkiem mierzyć prądu w gniazdku!!! Prąd mierzy się w obwodzie.
Witam. Nie wnikając w potrzebę pomiaru prądu ładowania akumulatora chcę podać sposób jakim można zmierzyć ten prąd nie posiadając miernika cęgowego ani amperomierza o dużum zakresie. W załączniku na rys. a) sposób włączenia amperomierza w obwód przed zapaleniem silnika, gdy zapailmy silnik rozwieramy obwód jak na rys. b) i mamy pomiar prądu ładowania...
Następuje wzajemne rozładowywanie się aku. Jak oba są sprawne tylko różnej pojemności (faktycznej a nie znamionowej z nalepki) i rezystancji wewnętrznej? Jak to się dzieje? W samochodzie mam fabrycznie dwa akumulatory 12V połączone równolegle i wzajemne rozładowanie obserwuje tylko jak w jednym padnie cela (dostanie zwarcia) wtedy jego napięcie spada...
Najgorszy jest pomiar prądu zwarciowego akumulatorów kwasowo ołowiowych i sieci energetycznej. Zazwyczaj dochodzi do niego po pomiarze prądu jakiegoś odbiornika i przestawieniu miernika na pomiar napięcia. Kabel zostaje w gnieździe do pomiaru prądu i nieszczęście gotowe. Są też takie próby robione z premedytacją, gdy początkujący mierzy "prąd akumulatora"....
Do pomiaru prądu akumulatora są specjalne urządzenia (powinni mieć w sklepie z akumulatorami), które za sprawą rezystorów dużej mocy obciążają akumulator. Możesz podjechać do takiego sklepu i poprosić o zmierzenie.
pomiar prądu rozruchu akumulatora pomiar prądu ładowania akumulatora pomiar prądu pomiar prądu silnika
macierz dyskowa polonez tylne zawieszenie mikrofon zewnętrzny kamera
dekoder manta radio internetowe
Symbole na zawiasach ATS - lokalizacja i znaczenie Sony D-NE511 wyłącza się po minucie odtwarzania