Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Może być kilka przyczyn twojego problemu . 1) Dla regulacji napięcia stosuje się potencjometr nie z liniową zależnością rezystancji od kąta obrotu , ale z logarytmiczną. 2) Zastosowano diak DB3 o maksymalnym napięciu przełączania - Umin=28 V - Umax =36 V. 3) Pojemność kondensatora uległa zmianie ( mało prawdopodobne). Spróbuj włączyć rezystor o stałej...
Jeśli sprawdzasz ładowanie poprzez pomiar napięcia na wyjściu regulatora bez podłączonego akumulatora, to nie mamy o czym dalej dyskutować.
Na wtórnym przed mostkiem jest ok. 14 V, a za mostkiem 31,8 V bez tego regulatora Przełączyłeś zakres pomiaru na mierniku, jak mierzyłeś napięcie za mostkiem?
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Wyjmowałeś silnik do wymiany cylindra? Napięcie na instalację świateł zasilanych z alternatora jest napięciem przemiennym, ustaw miernik na pomiar napięcia przemiennego i sprawdź czy na pinach 1 i 2 regulatora masz napięcie. Sprawdź przełącznik świateł, bo z czasem potrafią się stopić lub skorodować.
Regulator koryguje napięcie, a ECU dostaje dane z niego. Słaba masa, lub styki. Ja trzy regulatory wymieniłem zanim było jak należy, ale u mnie pomiar 16,2 v. Chińszczyzna w oryginale.
Zastanawiam się czy nie jest to czasem płytka 3 warstwowa i wewnątrz nie przewodzi "-". Mogło by tak być? Jak by to można było sprawdzić? Po pierwsze, obejrzeć płytkę pod światło - na ogół, jak są jakieś połączenia w warstwie wewnętrznej, to gdzieniegdzie je widać. Gorzej z ustaleniem, co jest połączone - to jest spora robota z użyciem "beepa" (na...
Do sprawdzenia przerywacz. Najpierw regulator napięcia-puszka po prawej stronie przy siodełku. Pomiar czy coś tam dochodzi.
Czy są jakieś przeciwwskazania, aby jedne czujnik Pt100 podpiąć do dwóch regulatorów temperatury? Ponieważ PT100 niesie informację o T w wartości swojej aktualnej rezystancji, a tą z kolei regulator mierzy zapewne jakąś metodą pośrednią (np. pomiar prądu przy zadanym napięciu) - proste podłączenie dwóch urządzeń odczytowych wydaje mi się raczej niemożliwe...
Tak jak kolega dybas pisze, sprawdzenie samego regulatora wymag odpowiedniego stanowiska, z regulowanym źródłem zasilania i obciążeniem. Czyli trudna sprawa. Regulator należy sprawdzać wmontowany. Jak masz trudności z dostaniem się do przewodów, to wymontuj regulator, wyprowadź przewody na zewnątrz (przedłuż, dorób przejściówki, czy inne rozgałęźniki...)...
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem
Witam, mam pytanie odnośnie tego, jak w najprostszy sposób dokonać pomiaru prądu i napięcia w 3 miejscach układu. Chodzi o układ z zamontowanym gotowym regulatorem ładowania akumulatora. Pomiar ma odbywać się na wejściu, wyjściu oraz przed akumulatorem. Pomiar napięcia raczej nie będzie stwarzał problemu, zastosuję dzielnik napięciowy + dioda Zenera...
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
Kolego może ten odchył jest spowodowany niedotartymi jeszcze szczotkami w regulatorze napięcia ? proponuję dokonać pomiaru za kilkaset kilometrów.
Pomiar napięcia regulatora należy wykonać zawsze na akumulatorze. Bez akumulatora regulacja nie działa. Przewody wychodzące z silnika wszystkie trzy są od ładowania? Czy może dwa z nich są do zapłonu CDI? Przydałoby się, abyś zmierzył rezystancję pomiędzy tymi przewodami do masy i między sobą.
Uzwojeń nie należy przerabiać. Na zdjęciu nie widać aby były przegrzane lub uszkodzone. Najlepiej byłoby sprawdzić alternator na sztucznym obciążeniu, ale w tym celu jest potrzebna wiedza jak pomiar wykonać. Dlatego należałoby zacząć od sprawdzenia regulatora napięcia. BTW. Czy na pewno w tym modelu są światła zasilane z akumulatora? Schemat producenta...
Czy to nie jest zasilanie/pomiar napięcia regulatora? Nie. Pomiar jest miedzy wyjściem na akumulator, a masą. Jest jeszcze wyjście na kontrolkę ładowania. Zdejmij tą czarną osłonę. Pod nią jest cała kontrola prądu wirnika, którą reguluje się napięcie wyjściowe.
Przecież to spina PV z aku na sztywno do puki się nie naładuje Niestety nie. PWM'em reguluje ten czas "spięcia" z panelem. W czasie gdy klucz (tranzystor MOSFET) jest wyłączony przeprowadza pomiar napięcia akumulatora. Tak jest w tych najtańszych regulatorach jak tytułowy.
Jak na moje oko to kolega mierzy co popadnie. Nam wrażenie, że m. in szuka napięcia stałego przy regulatorze w okolicy zasilania. I wreszcie skoro pomiar napięć niereprezentatywny to właśnie jak już podpowiedziano pomiary ciągłości obwodów. Jakoś trudno uwierzyć aby uszkodzenie/zadziałanie bezpiecznika 1 A nie zapobiegło dewastacji. A zatem spokojnie...
Widziałem generatory synchroniczne bezszczotkowe pracujące na statkach. Moce 250kVA - 3MVA. Wszystkie zbudowane były podobnie - na jednym wale wraz z maszyną synchroniczną była umieszczona maszyna (wiele mniejszej mocy) asynchroniczna. Część wirująca owej maszyny była poprzez prostowniki (diody) podłaczona z częścią wirującą maszyny synchronicznej....
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy wyższych obrotach, rzędu 5–7 kRPM, przy wyłączonych światłach. Jeżeli napięcie wzrasta znacznie ponad 14.5 V, to oznacza że regulator napięcia nie działa prawidłowo (brak działania ogranicznika napięcia). Jeżeli napięcie zatrzymuje się na określonym poziomie, a napięcie zwiększa się po włączeniu świateł, oznacza...
A czy podłączałeś obciążenie podczas pomiaru.
https://sklep.toroidy.pl/pl/c/Moc-100-VA... układ zasilacza zasilanego "zasilaczem" Raczej regulator napięcia z pomiarem.
Skoro producent triaka napisał że BTA41 jest izolowany a BTB41 nie izolowany to znaczy że tak jest, możesz sobie zrobić pomiar napięcia na obudowie i się przekonać na własne oczy, ten regulator ma wyjątkowo blisko radiator od obudowy więc jeśli było by zagrożenie że nastąpi przebicie na obudowę to starał by się oddalić ten radiator kosztem rozmiarów...
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Wątłe te przewody. Agregat grzewczy źle podłączony, powinien być bezpośrednio do akumulatora. Pomyśl co może się stać gdy zostanie odłączone zasilanie pracującego urządzenia (rozgrzane wnętrze i zatrzymany wentylator). "Webasto" ma wbudowany pomiar napięcia i w razie spadku napięcia samo się wyłączy, nie musi być zasilane z wyjścia regulatora. Sam regulator...
Takie autotransformatory były budowane chałupniczo i jak widać - spółdzielczo. Miały zwykle wskaźnik napięcia (woltomierz napięcia przemiennego) z czerwoną kreską na pozycji 220. Ręcznie zmieniało się przełącznikiem pozycję w taki sposób aby wskazówka była w pobliżu (nieco poniżej) tej kreski. Były także z dwoma 9lub trzema) żaróweczkami, które wskazywały...
Z tym, że LM317 tu się nie nada, za duże napięcie A. LM 317 to był przykład zasady pracy. Zasady pracy = pomiar napięcia wyjściowego względem "plusa" Uwy.
Kolego pomiar napięcia na wsówce regulatora i na kablu prądowym dużo ci powie.
Właściwie to co (jakie napięcie) chcesz uzyskać? Pomiar należy wykonywać pod obciążeniem lub zastosować regulator napięcia. Jeżeli nie zastosujesz regulatora napięcia to wartość tego napięcia będzie zależała znacząco od wydajności transformatora, obciążenia i wartości kondensatora filtrującego.
Jeśli fotoopornik ma dużą czułość, to można go umieścić w rurce i wycelować ją w ścianę budynku, która będzie oświetlona prawie przez cały dzień - a większa oporność może być korzystna, bo nie będzie potrzebny duży prąd przy jej pomiarze.
na allegro masz dostępne pod nazwą regulator 253V https://obrazki.elektroda.pl/1493922400_... regulator analogowy z trakiem bta41 pomiar napięcia i sterowanie triaka na lm358
Taki czteropinowy wiele mówi. Najlepiej model lub zdjęcie. Możliwe też że alternator nie wydala, ale trzeba by miernik i pomiar napięcia.
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
Nie o to chodzi, zapłon CDI tak "sieje" zakłóceniami, że mierniki wariują. Trzeba by zlutować równolegle 2 kondensatory: elektrolit powiedzmy 470 do 1000µF/25V z jakimś foliowym 100nF i wpiąć bezpośrednio w gniazda miernika, tam gdzie wpinamy przewody pomiarowe, wtedy da się wykonać jakiś sensowny pomiar przy pracującym silniku
Kolego albo dioda wzbudzenia albo regulator tylko pomiar napięcia da odpowiedź.
Tak, powód jest prosty, uszkodzony jest regulator napięcia w alternatorze. Nawet jeżeli w chwili pomiaru napięcie będzie poprawne, wymień go na oryginał. Kilka postów wyżej pytałem o prostownik, bo to on jest często przyczyną uszkodzenia, ale odpowiedzi nie było, zaś druga przyczyna to owy regulator.
Dzięki, czyli z tego co rozumiem, gdy brak obciążenia, to pomiar napięcia na wyjściu takiego regulatora nie ma sensu. (Zmontowałem i mierzyłem bez obciążenia, to napięcie wyjśćia oscylowało w granicach 8V). Zakładam, że dopiro obciążenie pozwala na poprawne regulowanie napięcia (rozpływ prądów)
Ale takie transformatory by obniżyć po stronie falownika a do sieci dać wyższe są nielegalne. A jak dostawca sprawdzi że wpuszczamy do sieci powyżej 256V to takie kary dostaniemy że nam się wszystkiego odechce.. Gościu techniczny od tego regulatora mówił ,że były wykonane pomiary przez Tauron i z nich wyszło, że owy regulator nie wprowadza wyższego...
I co z tego wynika? Otrzymasz RMS prądu. Chodziło o MOC... Chyba nie łykasz?... Zastanów się jak jak mierzą moc i energię liczniki prądu. Dobrze wiem kolego. Przy grzałce nie ma przesunięcia fazowego pomiędzy napięciem i prądem. Są 2 możliwości : 1. Jeżeli grzałki nie posiadają regulatorów fazowych to wystarczy pomiar napięcia zasilania true RMS. 2.Jeżeli...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Panowie już sobie poradziłem jest to regulator stratny jak napisał gromleon . Przy wzroście obrotów napięcie maleje . Sytuacja rozchodziła się oto czy walnięty mam generator (cewki) czy regulator napięcia. Należy wykonać kilka pomiarów z kompletnym układem, z wypiętą masą a później z wypiętym plusem regulatora napięcia . Pierwszy pomiar względem masy...
jestem za uszkodzeniem regulatora - zwarcie. pomiar napięcia powinien to wyjaśnić. przemawia za tym stan wymienionego akumulatora i zachowanie kontrolki ładowania. jak tam pomiary?
Jaka rezystancja powinna być na wale (tj. w punktach styku szczotek) tego generatora? Na pierścieniach ślizgowych wirnika powinieneś mieć poniżej 100 om. Pomiar przy odłaczonym regulatorze. Wynik 6,7Mom świadczy o tym że masz gdzieś przerwę w obwodzie magnesicy(wirnika).
Sam pomiar napięć już wyjaśnia problem z zasilaniem. Sprawdź napięcia na regulatorze napięcia AF1117 , układ UP02.
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Z tą częstotliwością trochę przesadziłem. Tranzystory zamierzam kluczować z częstotliwością 20 kHz, więc wystarczyła by mi częstotliwość próbkowania minimum 40 kHz. Zastanów się, jakie będziesz miał pasmo pętli regulatora napięcia?
Wymień przewód za przewód, ładowanie sprawdź na akumulatorach (spadki napięcia na instalacji). Dodano po 4 Lepiej niech kupi elekonomiczny, gdyż mechanidzie nie lubią drgań jakie występują w cognisku. Najlepiej pomiar zrobić tu i tu ,lecz istotne ile jest na akumulatoracz.
Czy tą drugą prądnicę tez podłączyłeś pod regulator?.Gdzie robiłeś pomiar napięcia.
Mam takie zapewne banalny dla elektroników problem, jak to zawsze bywa :) Mam woltomierz http://obrazki.elektroda.pl/2099172600_1... i regulator napięcia http://obrazki.elektroda.pl/3689597100_1... No i teraz woltomierz wyświetla pomiar między czerwonym i żółtym kabelkiem i jest to plus ( czerwony i czarny zasila woltomierz,...
Nie wiem czy zamykanie pętli stabilizacji napięcia poprzez mikrokontroler to dobre rozwiązanie, a z Twojej wypowiedzi wynika, że tak chcesz zrobić. Z tego co się orientuję, tak się raczej nie robi. Odpowiednia rozdzielczość PWM to tylko jeden problem. Układ taki będzie prawdziwym regulatorem cyfrowym i jako taki należy go analizować, a analiza tak może...
90% sprawności to nie koniecznie ale 90% strat już prędzej. Jak już chcesz zrobić ograniczenie na prąd i napięcie to jako pierwszy powinien być regulator ograniczenia prądu a jako drugi ograniczenia, regulacji napięcia, do którego podłączasz obciążenie. Wynika to ze zmiany spadku napięcia na regulatorze w funkcji przewodzonego prądu. Nieco o stratach....
A więc zrobiłem pomiar jak radziłeś i amperomierz wskazał 1,40A przy czym wartość powoli spadała i po chwili było 1,30A. Pomiarowi towarzyszyło obniżenie obrotów silnika i rzężenie z alternatora. O czym to świadczy? Uszkodzone co najmniej dwie diody pomocnicze, łożyska do sprawdzenia na obecność luzu, regulator można powiedzieć że sprawny, choć po...
Nie powinieneś odłączać akumulatora przy pracującym silniku ani uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora. Po pierwsze grozi to uszkodzeniem regulatora, po drugie pomiar napięcia multimetrem w takich warunkach jest zupełnie niemiarodajny.
Nawet w sporo droższych regulatorach informacja o stanie naładowania baterii często słabo odzwierciedla rzeczywisty stan rzeczy. Więc jeśli po odłączeniu akumulatora od ładowania i obciążenia pomiar napięcia wskazuje na pełen akumulator to chyba nie ma się czym martwić. Ale jakbyś napisał więcej o parametrach panelu, przez jaki czas na dobę jest oświetlony...
Czy Ty naprawdę nie rozróżniasz schematu blokowego/funkcjonalnego od ideowego? To do szkoły! czyli u chińczyka potencjometr oznacza układ pomiar napięcia akumulatora Ogólnie symbol potencjometru jest często stosowany na schematach blokowych gdzie oznacza blok pomiarowo-regulacyjny.
Generalnie nie chce przekroczyc napiecia sieciowego 253V. Zdaje się, że norma mówi o dopuszczalnych krótkotrwałych przekroczeniach, ale pewności jeszcze nie mam. W tym środowisku w którym piszę skrypt mam do dyspozycji: kod wykonywany co: 1sekunde 100ms oraz nieregularnie co około 5ms Tak wygląda sprzęt (zdj), całość po skończonym kodzie będzie na github....
jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu...
Regulator miałem wypięty podczas pomiaru napięcia bezpośrednio z cewek.
4 przewody do regulatora - nie zawsze wszystkie związane z ładowaniem, sprawdzić które do ładowania, zmierzyć napięcie przed regulatorem bez obciężenia (powinno nawet do 50V polecieć) i później pomiar za regulatorem(pod obciążeniem). Ewentualnie pominąć chwilowo regulator diodą i sprawdzić napięcie
Może to być wina akumulatora, zaśniedziałe klemy na aku lub zawilgocenia jakiejś wtyczki od pomiaru napięcia przy alternatorze, regulatorze napięcia, akumulatorze lub samym sterowniku.
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Jeśli nadal masz kłopot z tym agregatem, w szczególności z regulatorem (za stan uzwojeń gwarantujesz), to wypnij regulator. Zamiast regulatora podłącz mniejszy akumulator 12 V (np. skuterowy), zachowując biegunowość i uruchom agregat. Jeśli agregat (poza regulatorem) będzie sprawny, to powinien zadziałać i wytworzyć napięcie ok. 150 V, z uwagi na zbyt...
A jaki związek z prądem ładowania aku ma ten pomiar??? Poprawność pracy regulatora sprawdza się mierząc napięcie na 100% sprawnym aku! Oczywiście przy założeniu, że wszystkie połączenia elektr. (kable, złączki itp) są OK. Podejrzewam zwarcie jednej celi aku. Do wymiany.
Pozytywny wynik mierzony przez gniazdo zapalniczki (napięcie) daje praktycznie gwarancje właściwego pomiaru Dodam jeszcze taki teoretyczny przypadek - masz skorodowane połączenia po drodze od akumulatora do gniazda zapalniczki, oraz uszkodzony regulator napięcia który daje zbyt wysokie napięcie ładowania. Podczas pomiaru w gnieździe zapalniczki pomiar...
Pomiar miernikiem jakie daje napięcie.może regulator napięcia strzelił i daje za wysoki voltarz
Najprostszym sposobem sprawdzenia alternatora motocyklowego jest pomiar napięcia międzyfazowego (prąd zmienny)na wyjściu (odłączony od regulatora).Napięcie to powinno wynosić ok.20 V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min.i być jednakowe.Natomiast napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami a masą 0 V.
Myślę że powinieneś najpierw wstawić nową baterię a potem ewentualnie wymienić regulator. Chociaż na próbę . Jak zmieni się napięcie ładowania. Pomiar napięcia przeprowadzałeś przy padniętym akumulatorze ?
Przeczytaj tę instrukcję co podałeś (tam jest podana teoria). Dodajesz przebiegi sinusoidalne o tej samej częstotliwości i różnej fazie. A (sin (ωt)+sin(ωt+φ)) są w tablicach wzory na sumę sinusów, użyj ich. Woltomierz reaguje na wartość średnią wyprostowaną tego napięcia ale nie pokazuje fazy ( a -sin(φ)=sin(-φ) ) więc nie...
Chińskie agregaty to istny totolotek i musisz ustalić jaki uklad uzwojeń ma prądnica . Typ 1 3F +N /gwiazda/ uzwojenie główne twornika z odczepami do pomiaru napiecia + uzwojenie wzbudne /niebieskie/ + uzwojenie do ladowania aku .Każde z tych uzwojeń są niezależne Typ 2 podobnie jak w pierwszym ale dwa niezależne uzwojenia 3 fazowe w gwiazdę .Reszta...
Panowie w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu z pomiarem diod głównego mostka bo są przykręcane za pomocą nakrętki. Odkręci 3 nakrętki widoczne w środku alternatora, rozłączy od śrubek diody i mierzy miernikiem ustawionym na pomiar diody. W jednym kierunku ma 0.5V spadku napięcia bo tak wskaże miernik w drugim nic nie wskaże, to cały pomiar....
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
"Regler" oznacza końcówkę regulatora na której fizycznie następuje regulacja napięcia - a dokładnie zbijanie nadwyżki energii do masy, oraz ładowanie akumulatora. Jest to biały przewód ze statora, koniec jego uzwojenia. "Sense" to pomiar napięcia oświetlenia. Typowo żółty przewód, odczep uzwojenia statora który zasila oświetlenie. Pomiar tego napięcia...
Montaż innej żarówki jet niemożliwy z kilku powodów: - kształt lustra reflektora jest projektowana=y pod konkretne i niezamienne źródło światła, - prądnica w skuterze dysponuje określoną mocą i nie można zakładać większych odbiorników prądu, - to samo instalacja - pewnie wykonana z cienkich przewodów i też może nie znieść większego obciążenia, Należy...
A co ze ,,wzbudzeniem", czyli podłączenie akumulatora i kontrolki ładowania ? (niezbędna do prawidłowej pracy regulatora) Echhh :cry:
Witam Odłącz regulator napięcia,podłącz gruby przewód zasilający alternator,zrób pomiar czy nie pobiera prądu.Jeżeli nie ma poboru ,to diody dobre,a winny będzie regulator napięcia.
Sprawdź prąd podłączając regulator i akumulator - wiemy że panele są sprawne więc teraz trzeba sprawdzić jak zachowują się z regulatorem. To czy prąd mierzysz w gałęzi dodatniej czy ujemnej nie ma znaczenia - jedynie miernik należy ustawić na pomiar A ( prądu ) i włączyć go szeregowo w układ - między panele a regulator. Jednak wstępnie można wskazać...
Sprawdzanie na innym komputerze w tym przypadku nic nie daje. Jak widać płyta ma problem z pamięcią RAM. Albo jest nieodpowiednie napięcia zasilania pamięci (sprawdź czy w biosie jest możliwość podniesienia napięcia),albo brudne styki w slotach pamięci albo uszkodzony regulator napięcia na RAM. Potrzebny byłby miernik i pomiar napięcia na module pamięci....
Witam! Sterownik byłby analogowy z ciągłym pomiarem mocy, który tak długo zaburza pracę kontrolera PWM , aż znajdzie szczyt charakterystyki mocy panela. Integrator będzie miał podobne napięcia na wejściu i stan wysoki na wyjściu. Czas to sprawdzić, pomiar mocy już jest.
Proponuję taką konfigurację: - dwa zasilacze 24V - czyli napięcie zasilania 48V, nie 60V - dwa mierniki uniwersalne - jeden do pomiaru napięcia, drugi do pomiaru prądu - układ regulatora napięcia 0-48V i regulatora prądu 0-35mA Potrzebujesz jedno takie urządzenie?
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Sprawdź czy elektrolity nie straciły pojemności ( widzę 2 szt ) . To oprócz tego co wyżej sprawdź kondensator w zasilaczu (ten czerwony) , ewentualnie pomiar napięcia na U1 - najprawdopodobniej stabilizator.
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
Ja mam inną koncepcję panele w stringu będą podłączone pod kondensator 400 V (a raczej baterię kondensatorów tak by uzyskać 1000 µF ). W takim wypadku wystarczy że będę kontrolował napięcie na kondensatorze np -1V i + 1V. Będą to punkty załączenia i wyłączenia tranzystora. Układ będzie działał w ten sposób. Panele dają prąd ładują kondensatory...
Mniejsza moc grzałki będzie mniej obniżać napięcie fazy. Regulator fazowy powoduje dużo zakłóceń i pomiar napięcia zwykłym miernikiem może być obarczony dużym błędem. Czemu kończysz grzanie przy 75 stopniach? Do 90 stopni nie da się dogrzać wody? Chcesz dłużej grzać, to musisz grzać więcej wody, lub marnować ciepło na grzanie powietrza czy innego ośrodka.
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Między 16 i 18? Przy poprawnie działającym układzie ma być tam spadek napięcia na oporniku regulatora więc nie bardzo jest co mierzyć ale można. Ja napisałem o pomiarze na zaciskach w rozumieniu do masy i oczywiście podczas pracy silnika. Czy podczas jej napędzania podać przez moment 12V na uzwojenie wzbudzenia Podaj, nic złego się nie stanie. Przypominam...
Zrobiłeś pomiar napięcia za tym regulatorem? Jeśli tak to sprawdź teraz w dokumentacji wentylatora - przy jakiej prędkości wentylator startuje. Ale to tylko już dla potwierdzenia, gdyż nie da się tej granicy obniżyć w prosty sposób.
Może się przyda moja rada co do utrzymywania napięcia na obciążeniu przy dużych prądach. Należy wyprowadzić pomiar napięcia wyjściowego dla regulatora osobnymi (cienkimi) przewodami do zacisków urządzenia zasilanego. Ten manewr eliminuje wpływ przewodów zasilających (spadek napięcia na nich) na stałość napięcia na obciążeniu. :wink:
1. Czy dobrym pomysłem jest sumowanie wartości zwracanych do zmiennej przez obydwa scalaki do µC w wypadku gdy zechcę użyć zasilacza w konfiguracji mostkowej ("+ i -" zamiast "+ i GND oraz GND i -")? Czytaj: Scalak #1 zwraca X, scalak #2 zwraca Y, więc wynikowe napięcie między biegunem + i - będzie równe wartości Z, przy czym Z=X+Y (plan jest...
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Ostatnie z wymienionych nie są tranzystorami a regulatorami napięcia 5V (78l05). Nie mierzy się ich jak tranzystorów. Regulator taki można go sprawdzić pod napięciem. Na jego wejściu powinno być napięcie zasilania (minimum 8V, maksimum 35V) a na jego wyjściu ma być właśnie 5V. Odnośnie tej uszkodzonej diody. Być może ona fałszuje wynik pomiaru tranzystora....
(at)mariopi To nie jest strojenie regulatora ani korekcja nieliniowości, to jest regulacja wzmocnienie i maksymalizacja CMRR, jeśli wzmocnienie nie będzie takie jak trzeba, to będzie niedokładny pomiar, jeśli CMRR będzie kiepski to prąd będzie wpływał na napięcie, w najgorszym przypadku spowoduje ujemną rezystancję wyjściową i tendencję do oscylacji....
Dobra mniejsza o ten pomiar.... (może być zwykły multimetr z zakresem amperomierza do 10A) regulator osobno ładuje akumulator i osobno zasila obwody oświetleniowe.. nie wymieniałeś żarówek na mocniejsze ?? Jeżeli nie to masz do przeglądu klosze lamp i włącznik oświetlania , gdzieś tam musi być zwarcie.. jakiś latający "styk" który robi to zwarcie.
Pomiar bez sensu. Załóż sprawny i naładowany aku.
Witam, potrzebuje podnieść napięcie ładowania w regulatorze Bosch z stykiem IG (zapłon ter.15) oznaczanym też przez producentów zamiennych jako sense (tu jest niezgodność). Przy tym typie regulatora nie mam jak zastosować rozwiązania z diodą przy zacisku masy już opisanego na forum z powodu konstrukcji i wątpliwości na którym styku jest pobierany sygnał...
Namagnesowanie toru przesuwu taśmy, nie jest raczej przyczyną złego kasowania zapisu. Namagnesowanie ma wpływ na poziom szumów i reprodukcję wysokich częstotliwości. Czy niedokasowywanie poprzedniego zapisu występuje na wszystkich rodzajach taśm? Czy sprawdzałeś zależność pomiędzy poziomem zapisanego sygnału, a efektem kasowania? Czy magnetofon w identyczny...
Liczy sie wpiecie przewodów w gniazda . Pomiar jest w zakresie do 10A. Za dużo. 0,05A -0,08A to max. Rygiel maski zatrzasniety do pomiaru ???
pomiar regulatora płytka regulatora napięcia napięcia bezpiecznik regulatora napięcia
urwane śmigło zakodować kanał wymiana pierścień tłokowy
technika radiowa technika radiowa
Mercedes Actros MP2 - Problemy z poziomowaniem poduszek pneumatycznych Piekarnik Bosch HMG636NS1 wyzwala bezpieczniki - przyczyny i diagnostyka