Jak sprawdzić airbag od Corsy czy jest sprawny?. Na forum trochę poszukałem i wiem że poducha powinna mieć rezystancje ok. 2,4 ohma. Czy pomiar tej rezystancji miernikiem cyfrowym jest bezpieczny? Może ktoś wie jak przeprowadzić pomiar?
N1200 to poduszka boczna pasażera, czyli w fotelu. N131 to czołowa poduszka pasażera, czyli w desce. Zazwyczaj gniazda poduszek są tak zrobione, że po ich odpięciu następuje zwarcie ich pinów - stąd pewnie taki wynik pomiaru rezystancji. Odpuść sobie pomiar miernikiem poduszki, bo możesz sobie krzywdę zrobić albo wybić szybę, jak mierzysz to w aucie....
Jakieś minimalne różnice są ale powinno działać bez problemu na innej poduszce. O pomiarze rezystancji poduszki nawet nie myśl bo może Ci wypalić przy nim.
udało mi się zmierzyć rezystancję To nie jest zapalnik a czujnik więc pomiar rezystancji nie jest miarodajny...jak wiesz gdzie są czujniki to zamień miejscami i wtedy się przekonasz o usterce....
W załączniku masz schemat do AIRBAG tego auta oraz sieć CAN gdzie są poduszki. Opis pinów który pokazałeś na zdjęciu się zgadza. Najlepiej zamiast sterownika podłączyć żarówkę - będzie pewność że zasilanie jest OK. Jeżeli zasilanie jest to można odpiąć akumulator i wypiąć wtyczkę przy UCH oraz tą mała czy sterowniku poduszek i sprawdzić ciągłość tych...
Z reguły nie wolno mierzyć omomierzem oporności poduszki gdyż grozi to detonacją. Nie wiesz jakie jest napięcie pomiarowe miernika więc nie ryzykuj. Ja robie to na 2 metrowym kablu omomierzem wskazówkowym zasilanym z baterii 1.5V. Każda poduszka w swoim gnieździe posiada dwie takie blaszki które w momencie kiedy nie jest włożona wtyczka to blaszki zwierają...
coś ten pomiar dziwnie wyszedł,bo rezystancja tego czujnika to 5 k w +25 st .cels.Wstaw zamiast niego opornik 4,7k i zobacz czy pokazuje coś koło 25 st.
Poduszki (chyba z wyjątkiem tych z lat 90) nie mają czegoś takiego jak termin ważności. Na pewno. Te od początku produkcji do ok. lat 90-tych miały termin ważności określony na 15 lat. Np. w Mercedesie było to potwierdzone naklejką na słupku drzwi z terminem wymiany wkładu. https://obrazki.elektroda.pl/8061705500_... System airbag...
A wiesz może jak sprawdzić czy elektrycznie napinacz jest sprawny ? Szczególnie mnie interesuje dlaczego mierzone są dwie wartości, rezystancja i pojemność. W żadnym innym samochodzie z czymś takim się nie spotkałem, zazwyczaj mierzy się tylko rezystancję zapłonnika, jak został odpalony albo nie ma przejścia w kablach to wynosi wtedy nieskończoność...
Miałem podobnie w VW, co jakiś czas wywalało błąd poduszek, a dokładnie, że poduszka pasażera jest wyłączona z kluczyka w schowku. Wymontowałem przełącznik i na stół, a że jestem elektronikiem, to przed demontażem wykonałem pomiary rezystancji na stykać w dwóch położeniach i poprawiłem wszystkie luty cyna ołowiową. Po tym zabiegu okazało się, że w jednym...
ac nie wykasuje błąd crach. Taka anegdota - miałem wczoraj telefon o pytanie w jakim zakresie powinna się mieścić rezystancja napinaczy? Bo po pomiarze za pomocą oryginalnej kości z przewodami (bo tam jest zwora mi "człowiek" tłumaczy i zwierała na zwarcie-dlatego zastosował kość) wychodzi że pomiar miernikiem jest ok. Natomiast błędy związane z napinaczami...
Pokaż nr sterownika jaki widzi program. Skoro pokazuje że rezystancja jest zbyt duża to znaczy że obwód jest otwarty. Skoro nie ma różnicy po podpięciu rezystorów to zewrzyj ze sobą przewody we wtyczkach - powinno wtedy pokazać że rezystancja jest zbyt mała. 2,2 Ohm jest OK. Mierżąc miernikiem dochodzi Ci jeszcze rezystancja przewodów miernika. Najlepiej...
Wejdź w parametry zobacz co widzi sensor airbag. w grupie vag da sie zmierzyć parametry napinacza w BMW niestety nie :) Dodano po 2 F10 w większości wersji ma po dwa elementy pirotechniczne na jeden pas, a dwa to proponuję nie używać multimetru do pomiaru w/w. multimetr ma poniżej 10V nigdy nie zdarzyło mi się ale czesto wkladam opornik 2.2 om. w chematach...
Podłącz vaga i wejdz w blogi pomiarowe. Sprawdz rezystancje poduszki pasażera powinna 3 ohm wyświetlać lub jako rezystancja prawidłowa lub za wysoka. Popraw styki przy poduszce pasażera pod schowkiem jednocześnie podłączoną do naboju i w dużej żółtej kostce. Podczas odpinania i podłączania obserwując logi czy zmieniają się wartości.
Więc pozostają luźne piny we wtyczce. czy do tak starego auta produkują jeszcze te airbagi i można je nabyć Pewnie można - tyle że raczej nie będziesz zainteresowany, ze względu na cenę. czy gdy złapie błąd i pali się kontrolka, to w razie wypadku kontroler jest zablokowany czy jednak próbuje odpalić - co odpali to odpali, co nie to nie. Zdaję sobie...
Witam. Mam problem z samochodem Audi A3 8L 1997. Świeci się kontrolka poduszek a po przeskanowaniu wyskakuje błąd 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent. Czytałem sporo o tym błędzie ale nigdzie nie znalazłem co go praktycznie powoduje. Gdy sam przystąpiłem do diagnostyki to znalazłem taki problem - zasila go szaro-biały kabelek...
dziś czyli w niedzielę złożyłem euroscana i co się okazało : z airbag bez problemu , co do ecu tu jest problem , brak komunikacji przypadkiem rozładował się akumulator tak żę ledwo kręcił i wówczas zaczoł się komunikować , naładowałem akumulator i znowy brak komunikacji , wpadłem na pomysł i zał. wszystkie świtła i znowu komunikacja możliwa . Wniosek...
hejka też to przerabiałem w civicu .Zmierz opór każdago przewodu od poduszki do sterownika airbag .W civicu sterownik zamontowany jest w środku kabiny pomiędzy nogami pasażera a kierowcy Czyli pod konsolą środkową blisko komory silnika.Mierzyłem wszystkie przewody i żaden nie wykazał większego oporu niż 1 ohm ,jak się okazało ktoś kto montował alarm...
No teraz pytanie czy błąd jest stały czy tylko w pamięci sterownika AIR-BAG i wystarczy go wykasować (bo np był demontowany AIR BAG pasażera). Jeśli jest obecny/stały to z jakim kodem przyczyny (zwarcie, przerwa, rezystancja za duża ,za mała). Mając VCDS można wejść w bloki pomiarowe i zobaczyć jaką rezystancję zapalnika widzi moduł sterujący. PS Auto...
Proponuje pozbyć się polskiego VAGa i zainstalować VCDS Lite i wtedy czytać błędy. Można też znaleźć witaminkę do programu by mieć pełną wersję. Brązowy to masa. Można zewrzeć ze sobą dwa przewody od poduszki i zobaczyć czy zmieni się opis na - rezystancja zbyt niska. Co do błędu czujnika to zamień ze sobą czujniki miejscami i zobacz czy błąd przejdzie...
Jak najbardziej powtórze test z dłuższym czasem ( planuję 1h) choć byłoby to dla mnie niezrozumiałe co i po co przez tak długi czas pobiera prąd w stanie jałowym. Teraz mam takie tezy: - ECU chce się z czymś skomunikować i ... trwa w błędnej komunikacji z airbag czy innym urządzeniem i coś jest nie tak stąd pobór prądu. Jednak po przekręceniu kluczyka...
a ja mam problem z renault captur zapala mi sie kontrolka check engine i poduszki macie jakis pomysł (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Jednoczesne zapalenie się kontrolki „CHECK ENGINE” i kontrolki AIRBAG (SRS) w Renault Captur najczęściej oznacza: 1. awarię zasilania lub masy, która zakłóca pracę kilku sterowników naraz, 2....
Sprawdzenie rezystancji czujnika nie daje 100% pewności że czujnik jest dobry. Trzeba sprawdzić czy jest zasilanie po stacyjce i stałe z akumulatora - najczęściej wypalają się styki w gnieździe od bezpieczników na akumulatorze - chodzi o te małe bezpieczniki. Czasem wypina się wtyczka przy akumulatorze doprowadzająca zasilanie do tych bezpieczników....
pomiary miernikem Lepiej żeby nie mierzył rezystancji poduszek takim sprzętem,
rezystancja airbag airbag rezystancja pomiar airbag
oświetlenie przez bluetooth sterowanie dwoma obwodami dźwięk jednej słuchawce lenovo
trabant schemat trabant schemat
Demontaż grzałki w bojlerze WJ Mister 40 - instrukcja krok po kroku Jak wpisać kod do radia Chrysler? Instrukcja krok po kroku