Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
Pierwotne 0,6 do 0,7 oma. Wtórne około 8 k. Podczas pomiaru pierwotnego uwidacznia się rezystancja przewodów pomiarowych, przełącznika zakresów miernika i zazwyczaj niedoskonałego kontaktu ostrza przewodów pomiarowych z wyprowadzeniami cewki. Pomiar metodą techniczną czteroprzewodową jest miarodajny.
A jak moja cewka ma na pierwotnym 1.3 Ohma to jest dobra ?? Mierzyłem dowma różnymi omomierzami więc pomiar raczej jest prawidłowy.
Pomiar rezystancji cewki lub cewek współczesnych nie daje nic..... Chciałbym wiedzieć czy wtórne uzwojenia cewki mają nie mieć punktu wspólnego jako masa? Wtórne nie łączy się z niczym...że tak ogólnie napiszę...
Pomiar rezystancji nic nie da szkoda Twojej pracy.
POmiar ten mało co ci da.
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Sonda tak sobie, a cewka dobrze - pomiar rezystancji nie zawsze daje pewność, że cewka OK.
Wymiana cewki zapłonowej pomogła, silnik odpalił. Sposób pomiaru rezystancji był prawidłowy, na nowej cewce strona wtórna 10k ohm. Problem rozwiązany.
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Pomiar rezystancji nic nie da. Cewka nie uszkadza się na rozwarcie lub zwarcie.
Posługując się danymi z książki serwisowej www od 106. Zresztą znalezionej tutaj. Zamieszczony jest tam taki obrazek: http://obrazki.elektroda.net/91_12908662... Podane wartości rezystancji dla poszczególnych styków to : Dla złącza od kostki cewki : 1i4A / 2i4B rezystancja wynosi 0,8Ω Dla zacisków WN 1i4C / 2i3D rezystancja wynosi 8,6Ω...
Nic nie daje sprawdzanie kabli wysokiego napięcia spryskiwaczem, kable stare mogą mieć przerwy iskrowe nie do wykrycia bez wyjęcia/ rozłączenia, może przebijać sparciała guma na izolatorze świecy, ile przejechane jest na świecach, jeśli nie da się ściągnąć przewodów, może nie były wymieniane od nowości. To trzeba sprawdzić koniecznie, to samo z cewkami...
Rezystancja może się lekko różnić przy różnych producentach. Albo po prostu lekkie zwarcie. Jak podeszła wilgoć albo obudowa jest pęknięta to i tak ci to nic nie da ten pomiar. Rezystancja tych cewek ma być dokładnie 5 kiloΩ. Pomiar prądu cęgami i pomiar wtórnego przeważnie wystarczy do oceny całego układu doskonale. W praktyce mało kto to robi bo raz...
Sprawdzisz testerem cewek zapłonowych.
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Witam nabyłem okazyjnie uszkodzony agregat honda ec-9500 , z tego co wyszukałem cały jest sprawny za wyjatkiem cewki zapłonowej - ma chyba przebicie - bo nie ma iskry , przewód wysokiego podmieniłem już lecz dalej nie ma iskry, pomiar rezystancji daje rezultat 15 k om do masy z wyjścia wysokiego, ? wydaje mi sie że to jest przyczyna braku iskry - prosze...
Czujnik temperatury sprawdzony. Ma rezystancje w normie. Podejrzewam że któraś z cewek zapłonowych. Pomiar rezystancji uzwojenia wtórnego na cewkach wynosi 1.4ohm. Tylko niewiem jak sprawdzić uzwojenie pierwotne.
Pomiar rezystancji uzwojeń cewki jest bardzo niemiarodajnym testem jej sprawności... poza tym w tych samochodach wręcz nagminnie padają sterowniki układu wtryskowo-zapłonowego, co objawia się właśnie wypadaniem zapłonów (w początkowej fazie usterki). Masz zapamiętane jakieś błędy, zaświeca się kontrolka awarii układu wtryskowo-zapłonowego?
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
Zmierz rezystancje na gnieździe sondy. Czasami warystory przebijają się do imentu, robiąc zwarcie. Potem zobaczymy.
Który czujnik wymieniałeś bo są dwa, jeden do wskaźnika na desce, drugi do komputera, zdejmij z cewki przewód zapłonowy oraz wtyk. Sprawdź najpierw czy cewka nie ma zwarcia z masą, ustaw omomierz na wysoki zakres pomiarowy i podłącz między zacisk "15" (górny zacisk od strony kabiny) a masę. omomierz powinies wskazywać ∞Ω. Sprawdź również...
Dziękuje wszystkim za pomoc Faktycznie okazało się że padła cewka, na uzwojeniu pierwotnym. Dla potomnych informacje : Megane 1.6 K7M Fenix 5 ------------ Rezystanacja na uzwojeniu wtórnym : 10k - mierzone pomiędzy Pomiaru dokonyuje sie między zaciskami cewki zapłonu . Rezystancja na uzwojeniu pierwotnym : ok 1 Pomiaru dokonuje się między : 1 cewki...
sprawdzić czy jest napięcie na zacisku pierwotnym cewki kiedy kluczyk jest właczony( tam gdzie idą kable niebieskie) sprawdzić rezystancję cewki aparatu zapłonowego-wypiąć niebieski kabel z modułu i dokonać pomiaru rezystancji na stykach kable-ma być pomiędzy 800 a 1400 om sprawdzić czy obraca się palec rozdzielacza jak się startuje silnikiem.
We współczesnych skuterach nie ma czegoś takiego jak mechaniczny przerywacz. To nie jawka z PRLu. XD. We współczesnych maszynach masz specjalną małą (najczęściej czarną) cewkę. To ona robi za "wyzwalacz iskry", za czujnik. Możesz jedynie sprawdzić rezystancję cewki zapłonowej, ale to nie gwarantuje jej sprawności. Jednak jeśli na którymś z pomiarów...
Sprawdź czy na biało czarnym kablu e module zapłonowym jest napięcie ok + 12V po włączeniu zapłonu a co z pomiarem rezystancji cewek .? Oczywiście akurat masz sprawne ?
Suzuki DR-Z 400 2002. Brak możliwości uruchomienia, niepewna iskra. W związku z powyższym przeszedłem wszystkie kroki diagnostyki układu zapłonowego wg. książki serwisowej. - Pomiar na uzwojeniu pierwotnym cewki WN (Wymagane 150V lub więcej) https://obrazki.elektroda.pl/2684672700_... - Pomiar Pickup Coil (Wymagane 5V lub więcej): https://obrazki.elektroda.pl/4888223400_...
i mierzenie cewki niewiele da. Lepiej po ciemku zajrzeć na pracujacym silniku czy iskier gdzieś nie widać Dobry sposób aby obejrzeć jak zachowuje się cewka po ciemku. Jeżeli dysponuje się przyrządem do pomiaru rezystancji izolacji to dopiero można stwierdzić czy cewka nie ma przebicia. Jednak problemy z cewką mogą występować z innych przyczyn np. przerwa...
Tak się przyjęło. Widocznie większość układów zapłonowych jest bardzo do siebie podobna. Twój skuter może nie należeć do tej grupy, więc spokojnie. Dla mnie pomiar rezystancji cewki jest tylko orientacyjny i tylko dla porównania z tym co podaje serwisówka (jak jest). Ostatecznie decydują pomiary napięć szczytowych. Proste moduły są wręcz prostackie....
Coś nie jest git skoro nie działa. Sugerowałeś na początku cewkę, teraz piszesz że cewka jednak git? To wymieniałeś ją czy nie? Zresztą. Możesz zrobić pomiary rezystancji. Masz 3 punkty pomiarowe. Kabel WN, pin gdzie podłączasz "prąd z modułu" oraz masę. Jeśli ustawisz miernik na pomiar rezystancji to pomiędzy wszystkimi pinami powinieneś mieć jakieś...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
Przewody i świece ngk nowe cewka też nowa kupiona na allegro za 80zl nie wiem jakiej firmy.wszystko docisciete był klik.auto jeździ normalnie nieraz tylko lekko szarpnie I tutaj może być odpowiedź na Twoje błędy: - P0351,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" - P0352,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" NTY to niska...
Kolega Syzyf123 dał podstawę "prawną" :D do tego co ja napisałem w jednym zdaniu. Może było za krótkie. Sorrry. Napiszę tylko że masa silnika służy do zamknięcia szeregowego obwodu składającego się z uzwojenia wtórnego cewki WN, dwóch świec i dwóch szczelin "powietrznych" między elektrodami świec. Nie wiem czemu zwątpiłeś w naszą wiedzę elektroniczną?...
Po pierwsze takie zdjęcia z pomiarów są trochę mało przydatne, kiedy nie wiadomo z których przewodów cewki zasilającej się mierzy rezystancję. Brakuje jeszcze pomiaru względem masy o które prosiłem. Niemniej wartości są zgodne z serwisówką - ze specyfikacji. Po drugie napięcie na cewce zasilającej mierzy się miernikiem ustawionym na pomiar napięcia...
To jest układ typu magnet z gromadzeniem energii w indukcyjności rzeczonej i pewnie uszkodzonej cewki. Cewka nie musi generować tak wysokich napięć (200 VAC) ale te 2V to też za mało. W tej cewce musi płynąć spory prąd (2-4A) aby zgromadzona w jej indukcyjności energia po przetransformowaniu cewką WN dała iskrę. Układ działa podobnie jak zapłon w komarku/Romecie...
Witam, Mam problem z samochodem. Zdarza się, że podczas jazdy gaśnie i nie można go uruchomić. Mierzyłem kostkę aparatu zapłonowego, przy włączonym zapłonie było powyżej 11V na zewnętrznych stykach. Wg. książki rezystancja pomiędzy kablami powinna wynosić nieskończoność, natomiast wg pomiarów była rzędu 6k. Przy pomiarze uzwojenia cewki między zaciskami...
Witam, w Punto II (2000r.) z silnikiem 1,2 8V od kilku tygodni zdarzają się problemy z silnikiem. Po rozruchu czasami zapalała się kontrolka "check engine" oraz silnik pracował bardzo nierówno (tak jakby nie na wszystkie cylindry). Problem znikał po mocniejszym dodaniu gazu. Od kilku dni niestety już to nie pomaga i ciągle pracuje na 2 cylindrach. Standardowy...
Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny: Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do: * Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć...
Korzystam z miernika UNI-T 107 ma juz ze 4 lata i jest ok w zestawie jest nawet czyjnik pomiaru temperatury (sonda) bo wbudowany w sobie też ma . Dodano po 2 A Pomiary napięcia DC......................................... 6 B Pomiary napięcia AC.........................................
Wiem, że można ustawić zapłon za pomocą żarówki, ale niemieckie przyrządy do ustawiania zapłonu w simsonie z iskrownikiem platynowym wykrywały moment rozwarcia styków (czyli opór ceki ok. 4 ohm) bez konieczności uzywania żarówki. Żarówka wymaga odkręcenia magneta i przewodów cewki zapłonowej, aby został sam pzrerywacz. Czujnik, ktory zmontowałem świetnie...
Witam. Mam pewien problem z motocyklem, a w zasadzie z modułem zapłonowym. Niedawno odmówił posłuszeństwa cylinder nr 2. Jak się okazało wina leżała po stronie modułu zapłonowego. Po rozbiórce i wstępnej weryfikacji został wymieniony tranzystor D1071. Przy okazji zostały sprawdzone metodą porównawczą cewki zapłonowe (rezystancja) oraz sygnał z cewek...
Jeżeli chodzi o tranzystory to sprawa wygląda następująco: 2 x tranzystor mocy D1071 (2SD1071) - z pomiarów multimetrem (pomiar diody, pomiar rezystancji) wynika że są sprawne, ale pod napięciem testów nie wykonywałem, więc na 100% nie jestem w stanie powiedzieć. 1 x tranzystor A1356 (2SA1356) - był uszkodzony. Zastąpiony BD140. 1 x tranzystor A1020...
cewka nachodzi na świece. Trzeba ją wymontowac i pomierzyć rezystancję pomiędzy złaczami swiecy 1-4 i 2-3. Ma byc około 18 kiloom.Do pomiaru zdjąć delongatory. Jak znam życie, na którejś sekcji będzie rozwarta. Jest to typowe w cewkach Sagem, nową cewkę kupić z firmy L'Electricfil
Witam, Kompresję pomierzę. Dziś korzystając z światła dziennego i ciepłej pogody 6 stopni na + zlokalizowałem wtryskiwacze i listwę oczywiście. Sprawdziłem szczeliny w świecach, stan izolatora itd. Wyglądają na zdrowe. Wszystkie mają 0.75mm. Dodatkowo zdjąłem jeszcze na wyczyszczenie cewki zapłonowe. Na jednej z nich na sprężynie od strony świec znalazłem...
Pomiar pradu- amperomierz, wypełnienie- osyloskop. Uzwojenie pierwotne cewki- uszkodzenie, czyli skrót w uzwojeniu, jego rezystancja jest niższa niż zakładana przez co ciągnie więcej prądu niż powinna, prąd ten płynie przez tranzystor ale jest dla niego zbyt duży przez co się uszkadza. Moduł zapłonowy za mocno wysterowuje tranzystor- za duże wypelnienie-...
Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk. Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy : 1.Iskrownik. 2.Cewka zapłonowa. 3.Kable i kostki. 4.Masa. 5.Świeca. 6.Moduł zapłonowy. Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem. Jak to sprawdzić : - Moduł zapłonowy -miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny...
Jeśli chodzi o schemat to załączam pod spodem, zrobiony na szybko, proszę się nie śmiać Śmiać się nie ma z czego. Prędzej płakać. Nie sprawdziłeś rezystancji złączek kabli statora do masy i między sobą. Tym sposobem nie wiadomo jaki jest układ elektryczny statora. Szczególnie chodzi o masę, bez której iskry nie będzie. Napięcie mierzyłem na tych trzech...
Przepraszam Kolego, ale druga część zdania jest bzdurą. ZAWSZE w tzw. Eliminatorach Elektryczności Statycznej stosuje się prąd zmienny . Gdybyś zastosował prad stały w efekcie otrzymał byś Generator Vande Graafa :D Akurat wiem co mówię, bo z eliminatorami el. statycznej mam styczność niemal codziennie. OK, dzięki pomijamy jakiś tam eksperyment. Pozdrawiam....i...
To prawda za mala przerwa na elektrodach świec nie jest korzystna. A co do odstepow, to w zalezności od auta są różne. Sprawdż omomierzem rezystancje uzwojenia cewki, Zapal auto i pojezdzij az zgaśnie wtedy zrób powtórny pomiar i bedzie jasne czy to cewka. Zazwyczaj wlasnie tk sie dzieje, zimne autko chodzi, po nagrzaniu cewka robi przerwe i koniec....
Najlepiej na diagnostyce, ale to czujnik rezystancyjny, więc można go zmierzyć omomierzem, niestety książkę dałem nabywcy mojego kropka i Ci nie podam jaką powinien mieć rezystancję w jakiej temperaturze, ale chyba ma taką samą charakterystykę jak IAT (czujnik temp. powietrza - w korpusie przepustnicy), więc po nocy oba czujniki powinny mieć tą samą...
Jako że widzę zawziętą dyskusję o tym ustrojstwie , to może i ja dołożę do tematu parę słów. Dostałem simsonka do roboty.Słaba , znikająca iskra.Pomiary napięć:cewka ładująca 38V -norma.Impulsator-:D brak oscyloskopu, ale działa na sto procent(buzer).Pomiary rezystancji .wszystkie cewki ok. Wymieniłem moduł.Iskra stabilna, jednak słaba.do poprawnej...
witam sprawdź najpierw czy dochodzi napięcie zasilania układu elektronicznego zasianie plusem oraz masę czyli minus najlepiej jak byś posłużył się multimetrem woltomierz na zakresie 20 woltów jeśli zasilanie napięciem jest prawidłowe oraz minus czyli masa jedyne tafne przypuszczenie to uszkodzona cewka lub zasilanie cewki butelkowej sprawdzenie cewki...
Różnice w rezystancjach cewek prądnicy są niewielkie, choć do końca nie wiem o które cewki ci chodzi. Domyślam sie że masz na myśli cewkę ładującą CDI i impulsator. Z drugiej strony to też nie pasuje, bo proste silniki miały z reguły układ magnet z jedną cewką ładująco-wyzwalającą. Dobrze by było sprawdzić napięcie iskry generowane przez układ zapłonowy...
Czy wie ktoś jakie powinny być odczyty pomiaru rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego dla oryginalnej cewki BOSCH 0 221 503 487 jaka była montowana w Ford Fiesta ST150 (Duratec HE 2.0)? Uzyskałem takie wyniki: Rp=0,9 Ohm Rw1-4=10,58 kOhm Rw2-3=9,5 kOhm Brak widocznych uszkodzeń cewki, czy to mechanicznych czy termicznych. Brak kodów błędów DTC....
W quadzie w miarę wszystko zrobione, niestety napotkałem kolejną zagadkę brak ładowania. Został zakupiony nowy iskrownik 8 cewkowy z cewka ładowania kondensatora w module zapłonowym ( kolor czerwono czarny) Kolejne dwa przewody żółty i różowy podłączone do regulatora , prąd na wyjściu z regulatora w granicach 12.8 - 13.0 DCV Prąd zmienny mierzony na...
Żeby pomiar miał ręce i nogi musiałbyś użyć miliomomierza. Lepiej zmierzyć prąd płynący przez cewkę i przeliczyć. Generalnie zapłon klasyczny czyli przerywacz i platynki - cewka około 3 omy, pozostałe od 0,6 do 1,5 oma, z reguły im starszy układ tym wyższa oporność. Zasilanie na "+" cewki już podaje, ale jest na cewce tylko wtedy, gdy "-" jest odłączony...
Faktycznie było sporo tematów o układzie zapłonowym Mińska. Trzeb od nich zacząć. Pomiary bez znajomości schematu nie maja sensu, bo nie wiadomo co mierzymy i jaki wynik pomiaru jest prawidłowy. Zacząłbym od zlokalizowania cewki zasilającej CDI. Schemat lub oglądanie stojana w poszukiwaniu cewki nawiniętej cienkim drutem. Kilkaset omów rezystancji do...
Co zmieniłeś, że wyniki pomiarów są bliższe temu co ja przewidywałem? Czyżbyś chciał mi się przypodobać??? :D Zapomniałem napisać w ostatnim poście, choć pisalem o tym wcześniej. Pomiary napięć na zakresie AC, czyli napięcie przemienne. Jakbyś coś poczytał i pomyślał to było by to oczywiste. Napięcia mierzymy przykręceniu wałem. Tylko wtedy cewki generują...
efekty moga byc duzo lepsze od projektu ktory zapodał załozyciel tematu Mógłbyś rozwinąć swoją myśl. Na jakiej podstawie sądzisz, że efekty mogą(!!!) być dużo(!) lepsze??? W czym układy od Japończyków są lepsze? Czyżby jakaś nowa fizyka? Kuubaxx. Szerokość przesłony (a w zasadzie jej kąt) ma duże znaczenie. Dzielisz koło na 4 i wycinasz co drugą ćwiartkę...
1.Zabawna rzecz- edukację elektroniczna zakończyłem na technikum i sądziłem, że mostek RLC to układ samodzielnie zbudowany z rezystora, kondensatora i cewki, chciałem właśnie sprawdzić schemat i "okazało się", że to rodzaj "gotowego" miernika :) No cóż, myślę, że już zapomniałeś o co tak naprawdę chodzi. Bo nie sądzę abyś tak często chodził na wagary....
witam ponownie mam go i ja ... jestem posiadaczem mikrometru; a ostateczna decyzja padła na YATO YT-72300 z przedziałką 0.01 do 25mm; SUPER MIKROMETR POLECAM KAZDEMU BARDZO DOKŁADNY! za nim przystąpiłem do pomiaru drutu uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej sprawdziłem go na drucie nawojowym 0.4 od "ELTEGO" jaki nabyłem w swoim czasie do przewinięcia...
Poniżej zamieszczam schematy: Schemat układu zapłonowego CDI: http://obrazki.elektroda.net/50_12893822... Schemat instalacji elektrycznej: http://obrazki.elektroda.net/2_128938230... Rezystancja cewki impulsatora (nr 13 na schemacie CDI) = 100-150Ω, pomiar 115Ω. Rezystancja cewek zasilających moduł CDI (nr 10 na schemacie...
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu CDI oznaczonego numerem 11. 1.Przewód czerwono-niebieski RED/BLU (Brake...
Podobnie u mnie. Wymiana pary na BERU rozwiązała problem. Auto-Wójcik Wrocław cena ok 100/szt. Uszkodzona cewka miała wyraźnie zaniżoną wartość rezystancji w obwodzie wtórnym. Pomiar wykazał 8,9kOhma. Wartość minimalna dla SAGEM'ów to 9,0k. Usterka wystąpiła nagle objawiając się wyczuwalnym wzrostem drgań silnika. Spadek mocy itd. Przez prawie tydzień...
Bo możliwe że jeśli podłączyłeś jedną, to napięcie było zbyt wysokie i po prostu spaliło cewkę. Jeżeli jest to tylko cewka zapłonowa, czyli dla CDI transformator WN, a nie cewka z modułem, to "spalenie" tejże cewki jest niemożliwe. prędzej padł moduł, bo energia zgromadzona w kondensatorze nie miała się gdzie rozładować i napięcie mogło narosnąć do...
Witam, przejrzałem wiele postów na podobny temat i pytałem kilku mechaników ale chciałbym upewnić się co do wiedzy, którą już zdobyłem. Problem z autem zaczął się nagle, auto po zakupach już nie odpaliło. Sprawdziłem to i owo i wyszło na to, że nie ma iskry na 2 i 3 świecy, tj. nie działa prawa strona cewki, po zamianie przewodów diagnoza potwierdziła...
Witaj, Przepraszam oczywiście od tego powinienem zacząć. Moduł zapłonowy to : cdi kokusan lc4 03 584.39.031.500 cb7499 3a08 Na moje oko jest to zapłon bateryjny chociaż silnik posiada także kopkę. Sekcja repair manual 934304 RA_LC4_komplett_E_05.pdf opisuje te wartości jako : statyczne wartości zapłonu str 155 Jak rozumiem żeby pojawił się impuls na...
Nagrzewanie się cewki jest jak najbardziej normalnym zjawiskiem ale do jakiej temperatury to nie wiem.Jak masz podejrzenia do cewki to podmień na inną nie koniecznie musi być taka sama byle miała zbliżone wartości rezystancji na uzwojeniach. Na tych oscylogramach widać nieregularność sygnału ale może to być spowodowane tym że silnik nie pracuje na 1...
Opis sytuacji jest kompletnie chaotyczny - czy możesz określić jaki jest stan obecny? Z jednej strony: postawiłem na kołku motorek i odkręciłem silnik a elektrykę razem z kierownicą dałem na bok i zaraz wsadziłem drugą ramę i przykręciłem silnik więc nawet żadnej kostki nie wypinałem ani nic tylko kable od masy ale piszesz także: wszystko mam podłączone...
Witam Niestety zmiana kluczyka nic nie pomogła samochód zostanie zaciągnięty do serwisu z komputerem diagnostycznym . Bardzo dziękuję za pomoc o efektach pracy serwisu napiszę niedługo . Możliwe że uszkodzeniu uległ czujnik położenia wału (2 przewody) wyglądał bardziej na cewkę z magnesem niż czujnik hal .Sprawdziłem omomierzem przy próbie zapłonu (tzn...
Najpierw podziękuj koledze MirkoG za schemat układu zapłonowego. Zrobił za ciebie część roboty Z kolegą MirkoG jesteśmy w kontakcie także bez obaw;) Brakuje danych (rezystancji i napięcia) cewki wspomagającej (tak ją nazwałem) układu zapłonowego będącej w stojanie. Czy w ogóle ta cewka w kupionym przez ciebie stojanie jest? Ten nowy stojan wygląda...
Jeśli kolega wprowadziłby typ sondy do oscyloskopu, to skala byłaby prawidłowa 2kV/dz, jeśli w w menu nie ma sondy 1:10 000 to można dać 1:10 wtedy skala w voltach będzie w KV. Ja bym zwiększył czułość przynajmniej 2 krotnie czyli 100mV i zmniejszył podstawe czasu do 5ms, a nawet do 0,5 ms (jeden impuls na ekranie) wtedy jest większa szansa, że złapiesz...
Oj ciężko, ciężko. :cry: Czasami mam wrażenie, że jestem w przedszkolu a nie na Elektrodzie.. Czy po prostu wpiąć na czas mierzenia ten rezystor w obwód szeregowo? Pomyśl! Jeśli wepniesz rezystor szeregowo to ZWIĘKSZYSZ a nie zmniejszysz rezystancję obwodu pomiarowego. Niewiele, ale jednak. Rezystancję należy zmniejszyć włączając rezystor/żaróweczkę...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Rezystancja cewki nawijanej cieniutkim drutem jest tylko bardzo orientacyjną informacją o jest sprawności, a w zasadzie niesprawności jak mocno odbiega od normy. Dużo bardziej miarodajna jest indukcyjność, ale mierzona po wyjęciu statora z pola magnetycznego wirnika. Jednak nawet ona nic nie powie gdy uszkodzenie występuje pod wpływem temperatury i/lub...
DriverMSG Pomiaru cylindrów nie robiłem, a na diagnostyce nie byłem. Wolę najpierw sam trochę zdiagnozować w czym problem nim pojadę do mechanika. Również też uważam, że nie wszystko komputer pokaże . Filtr paliwa był wymieniany jakieś 20 tysięcy km. Jeśli chodzi o układ zapłonowy to sytuacja wygląda tak, Zrobiłem test tak zwanej "mgiełki" , spryskałem...
Witam Posiadam układ jak na schemacie poniżej, jest generator (cewki z krążącymi magnesami stałymi), do którego podpięty jest moduł zapłonowy CDI. Rezystancja cewek generatora wynosi 12 ohm. http://obrazki.elektroda.net/34_12525690... Wykonuje pierwszy pomiar oscyloskopem z odpiętym modułem (generator bez obciążenia) i otrzymuję przebieg jak na wykresie...
Sprawdziłem następujące rzeczy: 1. zawory: ssący jest na 0.05 mm, wydechowy 0.07mm, przypominam że regulowałem miesiąc temu 0.05 i 0.06 osobiście 2. 2 cewki - obie sprawne stara i tą którą nową kupiłem 3. 2 swiece NGK cr7hsa - obie sprawne, jedna z mniejszym odstępem, druga z większym. Ta poprzednia ma większy odstęp i iskrę ma fioletowo-niebieską,...
1. Jeśli jak pisałeś układ i silniki były są wymontowane z fax-u, to pracowało to na takich właśnie parametrach, tyle, że założenie jest takie, że sterowanie jest impulsowe, tzn. napięcie podawane na wejście układu i poprzez układ na cewkę silnika trwa kilka, góra kilkadziesiąt ms. Podanie stałego sygnału na wejście, co wiąże się z podaniem stałego...
Witam - budowa i rodzaje cewek zapłonowych ; http://beru.federalmogul.com/sites/defau...
Kocioł pracował bez awarii 11 lat. Przegląd/ czyszczenie autoryzowanego serwisu ostatniej jesieni. Po włączeniu ogrzewania gałką od co, kocioł pracował kilka godzin. Nastąpiło jakieś zwarcie lub zwiększony pobór mocy bo wysadziło bezpiecznik w domu. Nastąpiło również przepalenie bezpiecznika na płytce konsoli sterującej. Zauważyłem brunatne pole -przegrzanie...
Skuterek przewiozłem dziś na przyczepię pod miasto, na taras weszła ekipa remontowa z administracji, musiałem zrobic miejsce. filtr to nie był dobry trop. Nie był bardzo brudny, a sytuacja w zasadzie się nie zmieniła. Wracam jednak do układu paliwowego. Coś jest chyba nie tak z podciśnieniem kierowanym z gaźnika do kranika paliwa. Kopanie powoduje ruch...
Czujnik szary wkręcony obok cewek zapłonowych w TYM fatalnym miejscu od spodu. Oznaczenia 513335 , mam pytanie jaka powinna być jego rezystancja. Bo nie może przekroczyć 80'C pomiar a co za tym idzie nie włącza wentylatora. Silnik 1,3. przy 20 stC 37.5 kOhm +- 2 kOhm przy 80 stC 3.75kOhm +- 0.7kOhm
Jeszcze kilka pytań odnośnie Stihl 1106, w zasadzie ogólnie na temat tego rodzaju urządzeń. Przed wymianą kondensatora postanowiłem posprawdzać to i owo – wziąłem miernik i jedną końcówkę przyłożyłem do przewodu uzwojenia pierwotnego wychodzącego z cewki (tego, który ma być połączony z kondensatorem; kondensator w tym czasie nie był połączony...
Witam Citroen Xsara Picasso 1.8 16V z 2004 roku, 115KM Od jakiegoś czasu samochód sporadycznie nie odpalał, jak już odpalił chodził normalnie, nie szarpał, silnik pracował równo. Auto stało na mrozie kilka dni, niestety od tego czasu nie odpala w ogóle. Po przekręceniu kluczyka zapalają się standardowe kontroli, olej, akumulator i cały czas zapalona...
ale wydaje mi się że napięcie wytwarzane przez magneto w silniku rowerowym może być za niskie dla tej moduło-cewki zwłaszcza w początkowym stadium kiedy silnik trzeba odpalić. No chyba że też pokombinuje i zastosuje patent z filmiku :D Jest to jakiś argument. Sensowny. Ale dopóki nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział. A raczej dopóki nie sprawdzimy....
gorące uzwojenie zwiększa rezystancję, przecież to normalne. Pomiar miernikiem nie jest zadną podstawą do wniosku czy zewka jest uszkodzona.
Czyli jak rozumiem ta część projektu jest już zamknięta. Czy może są jeszcze jakieś problemy? Tak zamknięta, problemów nie mam ale nie eksploatowałem przetwornicy dłużej niż godzinę więc nie wiem co by było dalej. Wprowadzałeś jeszcze jakieś zmiany w stosunku do ostatniego schematu zamieszczonego w tym wątku? W stosunku do schematu w wątku to w moim...
Pomiar rezystancji nie jest do końca dobrym pomysłem. Bo na wtórnym i tak możesz mieć przebicie. Jedyna dobra diagnoza to oscyloskop albo podmiana.
Oczywiście! Inaczej by była uszkodzona. A czy jest w porządku, tego na odległość Ci nikt nie zapewni. Pomiary rezystancji można traktować tylko jako wstępne i zgrubne. Trzebaby mierzyć indukcyjności i znać prawidłowe wartości. Tego nikt nie robi. Po prostu podmienia się inną sprawną cewkę. Już kupiłem używaną cewkę 12V do Simsona. Ten Opel pamięta...
Rewelacja! Pierwszy od dłuższego czasu temat przedstawiony w sposób w pełni profesjonalny. :D Miło poczytać. Proponuję aby moderator dołączył go do bazy schematów. Wszystkie znane mi schematy Mińska są tylko schematami łączeniowymi a nie ideowymi. Dzięki wspaniałej pracy ukaaasz mamy pełen schemat. Brakuje tylko pomiarów rezystancji. I to od nich proponuję...
Przykro mi, że się nie udało.:cry: Jednak uważam, że coś sknociłeś. Układ wg. mojego opisu powinien działać. Po pierwsze w użytym przez ciebie transoptorze, jak w każdym innym, nie ma fotorezystora!!! Więc pomiary rezystancji do nikąd nie prowadzą! Jest fototranzystor. Pewnie nie ściągnąłeś karty katalogowej. Ja ściągnąłem i moje rady opierały się na...
Czy mógłbyś uzupełnić schemat Mińska o część ukrytą wewnątrz prądnicy. Pomierz i narysuj cewki z opisem ich rezystancji. Łatwiej będzie zrozumieć zasadę działanie i dyskutować na temat usterki. Trochę strzelając, stawiam na uszkodzenie cewki ładującej CDI. Uwaga. Nie rób żadnych pomiarów napięć w obrębie cewki zapłonowej! Dość, że nic nie wnoszą do...
Witam Nie wiem na ile adekwatny do Twojego motoru jest "schemat" (dla mnie to tylko kolorowe obrazki) z pierwszego linku. Nie wiem czy Twój silnik to 2T czy 4T? Jeżeli jednak rezystancje przewodów wychodzących z prądnicy opisane na obrazku są prawdziwe tj niebieski 35ohm i czarny 45ohm, to moduł zapłonowy do skuterów 2T nie będzie działał. Zmierz te...
Zapomnij o pomiarach napięć na wejściu cewki zapłonowej!!! W CDI są to tylko krótkie impulsy podczas iskry. Nic wnoszące do sprawy nie zmierzysz, a możesz zostać porażony! Lepiej pomierzyć rezystancje i napięcia na kablach wejściowych do modułu (odłączonych!): 1. Cewki ładującej. 2. Impulsatora
Serwisówka niezła, choc faktycznie brak informacji o wymaganych napięciach cewek. Jednak bardzo dobrze rozpisane są rezystancje dla kazdej z cewek tzn. ładującej, 2 x impulsator (różne rezystancje a jedna w zakresie cewki ładującej czy nie ma pomyłki?) oraz cewka WN. Na stronie 8-12 są rozpisane rezystancje na pinach modułu zapłonowego. Czy robiłeś...
Jest to bezpiecznik od układu zapłonowego, przyczyn może być wiele. Najprawdopodobniej może być to wina cewki zapłonowej. Cewkę sprawdzamy poprzez odłączenie kostki z trzema przewodami i zmierzenie oporu miedzy stykami 1 i 2, oraz 2 i 3. Właściwa wartość rezystancji dla obu pomiarów wynosić powinna 4,5 do 5,5 Oma.
Na wtyczce od cewek i wtrysków mam dwa plusy To normalne. Na jednym zacisku jest plus "po zapłonie" podawany przez przekaźnik, który przez rezystancję cewki zapłonowej/cewki wtryskiwacza "przechodzi" na drugi zacisk. Ten drugi zacisk, podłączony do ECU powinien być kluczowany do masy gdy wał silnika się obraca... bo widzisz, żeby wykonywać pomiary...
pomiar cewki zapłonowej pomiar rezystancji cewki pomiar rezystancji cewki głośnika
telewizory jedna antena zwrotnica brother drukarki zmiana języka formowanie plastiku
bluetooth jammer bluetooth jammer
Piekarnik sam zmienia temperaturę i włącza się - co robić? Jak ustawić temperaturę 90 stopni w pralce?