pomiar , ktory chce kolega wykonac jest jednym z podstawowych pomiarow ktore powinny byc wykonywane w kazdym warsztacie elektromechaniki pojazdowej .jak zycie pokazuje 98% z nich niestety nie ma czym i... zgaduje czy cewka jest ok , czy nie. Przyrzad do tego celu skonstruowany powinien posiadac mozliwosc pomiaru conajmniej 4 cylindrow na raz . czy bedzie...
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
Pomiar rezystancji cewki lub cewek współczesnych nie daje nic..... Chciałbym wiedzieć czy wtórne uzwojenia cewki mają nie mieć punktu wspólnego jako masa? Wtórne nie łączy się z niczym...że tak ogólnie napiszę...
Sprawdzenie żarówka cewki zapłonowej w statorze nie jest najlepszym pomysłem. Pomiar impulsatora i pomiar cewki zapłonowej, omomierzem wystarczy, ewentualnie pomiar napięcia zmiennego zwykłym multimetrem. Później pomiar cewki WN i na końcu modułu oraz gaszenia, w tego typu instalacjach gaszenie jest proste(zwarcie do masy). sprawdź tamto i zrób zdjęcie...
https://obrazki.elektroda.pl/7988685600_... Chciałbym przedstawić wnętrze oraz zasadę działania cewki zapłonowej z kosiarki z silnikiem Brigss & Stratton. Od dawna byłem ciekaw jak te cewki działają, a znalezienie materiału na ten temat było dla mnie trudne. Problem w rozumieniu był taki, że w normalnych rozwiązaniach z magnetem...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
Witam posiadam simsona s51, instalacja 12v na platynkach. Po roku czasu postanowiłem zacząć naprawę, mianowicie przywrócić w simsonie iskrę. Po głębszych oględzinach i pomiarach znalazłem prawdopodobnie przyczynę. Pomiar cewek zapłonowych wykazał że z jednej cewki która prowadzi do cewki wn wychodzi 1-1,5v, a z pozostałych około 7v. I tu moje pytanie...
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
może i nie ta cewka ale zasada działania ta sama !! do precyzuje swą wcześniejszą wypowiedz pomiar zasilania pin 2 wtyczki cewki zapłonowej pomiar cewki pin 1+2 , 2+3 0,45-0,55 oma pomiar cewki w gniazdach przewodów zapłonowych cylindry 1+4 12000-14600 omów cylindry 2+3 12000-14600 omów Pozdrawaim
Z którego miejsca wyszedł ci ten pomiar przy cewce zapłonowej czy z cewki układu pierwotnego(miernikiem tego nie pomierzysz).
Witam Szukam czegoś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/9490756300_1... Abym mógł zmierzyć napięcie szczytowe jakie daje cewka zapłonowa w motocyklu (taki pomiar należy wykonać wg książki serwisowej aby sprawdzić sprawność cewki) Słyszał ktoś kiedyś o czymś takim? Gdzie to można dostać?
Blokada zapłonu gdy stoi na stopce oparty. Wszystko pod kontem elektrycznym działa -pozostała kwestia układu paliwowego. Zawory wyregulowane -zła przerwa była ustawiona. Pali po podaniu paliwa "na krótko", teraz kwestia gaźnika itp. Cewka pomiar między pinami 415Ω 0,0410mH. Cewka pomiar pin fajka 7,54 KΩ. Porządna iskra w stosunku do starej...
Pomiar rezystancji nic nie da szkoda Twojej pracy.
Pierwotne 0,6 do 0,7 oma. Wtórne około 8 k. Podczas pomiaru pierwotnego uwidacznia się rezystancja przewodów pomiarowych, przełącznika zakresów miernika i zazwyczaj niedoskonałego kontaktu ostrza przewodów pomiarowych z wyprowadzeniami cewki. Pomiar metodą techniczną czteroprzewodową jest miarodajny.
A jak moja cewka ma na pierwotnym 1.3 Ohma to jest dobra ?? Mierzyłem dowma różnymi omomierzami więc pomiar raczej jest prawidłowy.
POmiar ten mało co ci da.
Witam Radzę tobie zabrać się za naukę, bo nie ma lepszej inwestycji jak inwestowanie w siebie. A teraz do rzeczy. Voltomierz nastawiony na pomiar napięcia stałego symbol VDC podłączasz - biegun ujemny do masy natomiast biegun dodatni do cewki zapłonowej po stronie przewodu który biegnie do przerywacza silnika, oczywiście napięcie będzie sie pojawiało...
Sonda tak sobie, a cewka dobrze - pomiar rezystancji nie zawsze daje pewność, że cewka OK.
Pomiar na pięcia nic nie da, tam masz sygnał prostokątny
Witam, w Punto II (2000r.) z silnikiem 1,2 8V od kilku tygodni zdarzają się problemy z silnikiem. Po rozruchu czasami zapalała się kontrolka "check engine" oraz silnik pracował bardzo nierówno (tak jakby nie na wszystkie cylindry). Problem znikał po mocniejszym dodaniu gazu. Od kilku dni niestety już to nie pomaga i ciągle pracuje na 2 cylindrach. Standardowy...
Przewody i świece ngk nowe cewka też nowa kupiona na allegro za 80zl nie wiem jakiej firmy.wszystko docisciete był klik.auto jeździ normalnie nieraz tylko lekko szarpnie I tutaj może być odpowiedź na Twoje błędy: - P0351,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" - P0352,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" NTY to niska...
kolego Viper a pomiar mam dokonać przy załączonym zapłonie czy podczas kręcenia rozrusznikiem?
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Typowymi czujnikami są piezoelektryki umieszczone na bloku silnika z reguły dwa dla silnika 4 cylindrowego. Najnowsze sposoby to pomiar jonizacji przy przeskoku iskry (mierzony prąd cewki zapłonowej po stronie pierwotnej)
witam ponownie mam go i ja ... jestem posiadaczem mikrometru; a ostateczna decyzja padła na YATO YT-72300 z przedziałką 0.01 do 25mm; SUPER MIKROMETR POLECAM KAZDEMU BARDZO DOKŁADNY! za nim przystąpiłem do pomiaru drutu uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej sprawdziłem go na drucie nawojowym 0.4 od "ELTEGO" jaki nabyłem w swoim czasie do przewinięcia...
Witam Zastanawiam się nad zakupem tego miernika, http://www.uni-trend.com/UT60B.html więc proszę o opinie na jego temat (wszystkie za i przeciw). Potrzebny mi będzie głównie do szeroko rozumianych pomiarów instalacji samochodowych (tzn. pomiar czasów wtrysku, szukanie przewodu obrotów, przewodu minusa cewki zapłonowej i td.) zaczynam zajmować się montażem...
Witam nabyłem okazyjnie uszkodzony agregat honda ec-9500 , z tego co wyszukałem cały jest sprawny za wyjatkiem cewki zapłonowej - ma chyba przebicie - bo nie ma iskry , przewód wysokiego podmieniłem już lecz dalej nie ma iskry, pomiar rezystancji daje rezultat 15 k om do masy z wyjścia wysokiego, ? wydaje mi sie że to jest przyczyna braku iskry - prosze...
Witam, moja Laguna II 3.0 V6 (2001 r.) płata mi figle. Pojawiło się wypadanie zapłonu, później doszedł komunikat o błędzie sterowania zapłonem na tym samym cylindrze (2 cylinder). DDT podaje w opisie zwarcie do plusa. Podczas podglądu korekcji cewek w DDT na tym cylindrze mam "0" podczas gdy na pozostałych wartości zmieniają się od 512 do 1024. W instrukcji...
Dziś rano zmierzyłem częstotliwość w punkcie pomiarowym do którego chcę podłączyć konstruowany częstościomierz. Czyli do zacisku cewki zapłonowej, który to zacisk jest podłączony do układu zapłonowego, podłączyłem dodatni zacisk standartowego miernika uniwersalnego z funkcja pomiaru częstotliwości. Przewód masowy tegoż miernika podłączyłem do zacisku...
Co do sprawdzenia czy jest iska, to nie bardzo wiem jak to wykonać profesjonalnie. Narazie zrobiłem tak: Podpiołem się multimetrem pomiędzy piny 4/5/6 wtyczki cewki zapłonowej a masę. Jako że mój miernik nie posiada funkcji pomiaru częstotliwości to ustawiłem go na pomiar napięcia DC (z tego co wyczytałem to cewka sterowana jest przez wyjścia typu OC)...
Żeby pomiar miał ręce i nogi musiałbyś użyć miliomomierza. Lepiej zmierzyć prąd płynący przez cewkę i przeliczyć. Generalnie zapłon klasyczny czyli przerywacz i platynki - cewka około 3 omy, pozostałe od 0,6 do 1,5 oma, z reguły im starszy układ tym wyższa oporność. Zasilanie na "+" cewki już podaje, ale jest na cewce tylko wtedy, gdy "-" jest odłączony...
Korzystam z miernika UNI-T 107 ma juz ze 4 lata i jest ok w zestawie jest nawet czyjnik pomiaru temperatury (sonda) bo wbudowany w sobie też ma . Dodano po 2 A Pomiary napięcia DC......................................... 6 B Pomiary napięcia AC.........................................
będzie moduł albo cewka. oraz stacyjka, przycisk gaszenia i czasem mikrowyłącznik w dzwigni sprzęgła. Dodano po 2 pomiar oporności cewki zapłonowej, Z tym bywa czasem klopot. Zdarzają się cewki z układem CDI wewnątrz. Pomiar tego multimetrem nic nie wniesie do sprawy.
Do moderatorów: sądzę, że temat wykracza poza wiedzę początkującego elektronika. Proponuję przekwalifikować go do działu "ogólne". No ja zamieściłem ten topic w DIY - problemy najpierw ;] Z tego co wyczytałem w necie, impuls "iskry" trwa od 2 do 3msec. A nie czas między impulsami ? bo 10000obr/min = 20000 imp/min = 333,3 Nic nie piszesz o cewce, jak...
Tutaj jest obrotomierz, który możesz przerobić na prędkościomierz, http://www.elektroda.net/pomoce/ne555/ne... zamiast przerywacza cewki zapłonowej zamontować kontrakton uruchamiany magnesikiem na obwodzie koła ( lub kilka magnesów równo rozmieszczonych, wtedy pomiar może być od małej prędkości). Miernik to miliamperomierz lub mikroamperomierz.
Witam opór cewki to ,opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.5 omów ,opór, cewka wtórna: 10.000 - 16.000 omów.Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania...
Jeśli chodzi o schemat to załączam pod spodem, zrobiony na szybko, proszę się nie śmiać Śmiać się nie ma z czego. Prędzej płakać. Nie sprawdziłeś rezystancji złączek kabli statora do masy i między sobą. Tym sposobem nie wiadomo jaki jest układ elektryczny statora. Szczególnie chodzi o masę, bez której iskry nie będzie. Napięcie mierzyłem na tych trzech...
Mam Peugeota 206 1.6 16v tu5jp4... Odświeżę trochę powyższy wątek - otóż mam z nim problem już od paru ładnych lat. Nie zwracałem na to zbytnio uwagi jako, że ostatnio zaczął mi się dusić i gasnąć. Za pomocą Peugeot Planet dokonałem adaptacji czujnika położenia pedału gazu, samej przepustnicy - wszystko jest ok, odzyskał moc i przyspiesza jak trzeba....
Sonda 1:1000 nic nie mówi o tym, jakie jest dla niej dopuszczalne napięcie (bez przeskoku). Pomiar takich napięć to nie tylko dzielnik oporowy, który wystarcza dla zmierzenia napięć stałych (np. na kineskopie), ale również musi być odpowiednia kompensacja częstotliwościowa, aby kształt impulsu był prawidłowo odwzorowany. Dla samego tylko pomiaru amplitudy...
Witam co do atmegi to wszystko jest ok wystarczy np położyc palec na uln by go ogrzać i wszystko działa jak należy. powiem szczerze ze płytke z atmega kupiłem gotowa i uln jest bezpośrednio podłaczony pod atmege bez żadnych elementów to samo jeśli chodzi o wtórną strone uln po prostu do przekaźnika i jestem przekonany że tak własnie ma być bez żadnych...
To ta cewka w aparacie prawdopodobnie ma zwarcie ale pomiar multimetrem nie zawsze daje jednoznaczną odpowiedz możesz wyjąć aparat tylko zaznacz jego położenie włożyć go inaczej nie darady wyjmij przewód od cewki z kopułki włącz zapłon i obracaj powoli wałkiem aparatu w momentach przekrycia się ramion powinien nastąpić przeskok iskry załączeni przekażnika...
Przydałby się oscyloskop żeby zobaczyć co "widzi" czujnik i uC. Na przewodach wysokiego napięcia i na zasilaniu cewki zapłonowej występują różne oscylacje i inne zakłócenia. Trzeba by zobaczyć jak wyglądają i w zależności od tego zastosować uklad formujący impulsy prostokątne o częstotliwości zgodniej z obrotami silnika. Można także próbować podłaczyć...
Witam. Próbuję złożyć obrotomierz samochodowy na mikrokontrolerze Attiny2313. Wykorzystuję do tego kit z AVT2711. Chciałem wykorzystać program z tego układu. Różnica jest w mukrokontrolerach, a artukule jest 89C2051 a ja chcaiłem to zrobić na attiny i wynik pokazywać na wyświetlaczu alfa numerycznym. Jednak coś mi nie wychodzi. Odpalam układ na sucho...
Sprawdziłeś czujnik stopki bocznej? Sprawdź stan przewodów odpowiadających za zapłon tj. od CDI, możesz też zrobić pomiar cewki zapłonowej. Na forum masz opisy jak to posprawdzać.
Tak wygląda układ zapłonowy. https://obrazki.elektroda.pl/5483764900_... Pomiaru możesz dokonać za pomocą omomierza. Pomiędzy 15 i 1, oraz pomiędzy 4 i 1. Oba pomiary powinny wskazać pewną oporność (wartość zależna od modelu cewki) Drugi pomiar (4-1) powinien mieć znacznie większą wartość niż (15-1)
Witam wszystkich Mam stare Clio2 z 2002 r. z silnikiem 1.2 benzyna i przez przypadek podałem +12V na bezpiecznik zasilający cewki przekaźników cewki zapłonowej i rozrusznika bo auto nie chciało odpalić nie kręcił w ogóle rozrusznik ale jak zakręcił to odpalał momentalnie nie było napięcia na rozruszniku myślałem że kabel przerwany i podałem + na cewki...
Witam - budowa i rodzaje cewek zapłonowych ; http://beru.federalmogul.com/sites/defau...
Szukałbym problemu jednak w układzie zapłonowym, ponieważ problem pojawia się podczas wzbogacania mieszanki, kiedy staje się trudniej zapalna. W Oplach zdarzały się upalone końcówki przewodu zapłonowego w fajkach świec, objaw był podobny. Wstępnie przeprowadziłbym pomiar charakterystyki zapłonu oscyloskopem i przyjrzałbym się stronie WN układu zapłonowego.
Oporności dobre ale może być zwarcie między zwojowe i tak nie wyjdzie pomiar, tylko podmiana na inną.
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
2,3 i 3,2 to 2 i 3 cylinder obojętrnie jak wepniesz. Drugie cyfry to analogia pierwszych. Capiso?
Sprawdzisz testerem cewek zapłonowych.
W kostce cewki jest to połączone tak: U U jeden zielony do komputera, drugi zielony do modułu (kluczowanie cewki), druga zwarta para to czerwony do zasilania modułu i pomarańczowy, czyli plus po stacyjce, cewka zwiera te dwie pary przewodów, czyli wiarygodny pomiar można robić tylko przy podłączonej wtyczce, ale skoro napięcie nie zanika, to stawiam...
Miernik do reki ustawić na pomiar diod. Diada jest równolegle z cewką zapłonową a masą - znajdziesz 2 przewody Diada jest równolegle z diadą - gaszenie a cewką zasilaczom AC zasilającą - oznaczysz następne 2 przewody . Zostaje znaleźć wejście impulsatora ( w jedna stronę oporność powyżej 107K Ohm) i gotowe . Dodano po 1 Jak odnosi się ten schemat do...
Widzę postępy, bo jakby zmieniłeś podpowiadaczy ? Jeżeli ostatni pomiar wykonałeś poprawnie i miernik w istocie pokazuje 12V na zasilaniu cewki zapłonowej, ale żarówka nie świeci, to masz na 90% luźne/zgnite kostki w podszybiu po stronie kierowcy. Druga rzecz ten system (konkretnie ten czujnik) musi mieć obroty do odstrzału, tj. wydajność rozrusznika,...
Co dał ten pomiar? Czemu miał służyć? Cewka zapłonowa do wymiany/przewinięcia. Jak nie można zdobyć/przewinąć cewki, to proponuję nawinięcie na starym karkasie cewki zasilającej i dołożenie zewnętrznej cewki zapłonowej. Po prostu zrobienie układu zapłonowego jak w Simsonie/Jawce itp.
Cewki zapłonowe nie są projektowane na takie częstotliwości, mają dużo więcej zwojów i na pewno większą indukcyjność i niższe SRF niż fotopowielacz i rdzeń mają z blach (ale nie zamknięty) więc będą większe straty - jak pojawią się problemy to będziesz wiedział dlaczego Na YT są filmy że się da na chwilę zapalić łuk używając układu Mazzilliego i cewki...
Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) Rezystancja jest mało istotna. To pomiar zgrubny. Ważne jest generowane napięcie AC NIEobciążonej cewki. Powinno być więcej niż 80VAC przy solidnym "kopnięciu" bez świecy. Rezystancje impulsatorów były różne. Im nowszy model tym mniej. Ważne aby były równe połówki. Punkt pomiarowy na wystającym kawałku płytki drukowanej....
Poszukaj pod hasłem "oscylogramy cewki zapłonowej".
Czujnik temperatury sprawdzony. Ma rezystancje w normie. Podejrzewam że któraś z cewek zapłonowych. Pomiar rezystancji uzwojenia wtórnego na cewkach wynosi 1.4ohm. Tylko niewiem jak sprawdzić uzwojenie pierwotne.
Człowieku, są silniki bezkolizyjne, a ja nie mam w głowie katalogu, aby stwierdzić czy akurat ten silnik jest czy nie jest kolizyjny :/ . "Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym." - no oczywiście że da się przestawić zapłon, wystarczy delikatnie przesunąć cewkę wyzwalającą i już masz zapłon przestawiony....
Nie znam się na elektryce samochodowej ale... Zamiast kupować drogą sondę za 5K podszedł bym do zagadnienia inaczej. Nie ma konieczności pomiaru bezpośredniego- może pomiar pośredni też będzie wystarczający. Np. sonda ze strony http://sklep.atlantec.pl/product_info.ph... XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX... Sonda...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Czujnik szary wkręcony obok cewek zapłonowych w TYM fatalnym miejscu od spodu. Oznaczenia 513335 , mam pytanie jaka powinna być jego rezystancja. Bo nie może przekroczyć 80'C pomiar a co za tym idzie nie włącza wentylatora. Silnik 1,3. przy 20 stC 37.5 kOhm +- 2 kOhm przy 80 stC 3.75kOhm +- 0.7kOhm
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Sugerujesz przetartą wiązkę? Dla pewności - zmierz napięcie w odłączonej wtyczce od wtrysku, między pinem (jednym i drugim), a masą silnika. Powtórz pomiar dla n.n. cewki zapłonowej.
Podstawowe pytanie jest takie czy twój zapłon to AC CDI (czyli zasilane bezpośrednio z cewek) czy DC CDI (zasilane z akumulatora). Bo jeśli masz DC CDI, to napięcie z cewek nie ma znaczenia. Interesuje cię wtedy wyłącznie impulsator. Po drugie, musisz być pewny że na 100% wszystko dobrze jest podłączone. Bo przy takiej wymianie najprościej o pomyłkę....
Według tego co jest dostępne w internecie, instalacja zapłonu oraz stator wyglądają następująco: http://www.kitfox.eu/technical/ignition/ http://obrazki.elektroda.pl/7531622400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1980270900_1... Widoczne są cewki zasilające CDI, które raczej powinny mieć nieco więcej niż tylko 4.5Ω....
Miernik ustawiamy na 20 kom, jedną końcówkę wkładamy tam gdzie świeca 1 drugą tam gdzie 4 i drugi pomiar pomiędzy stykami świecy 2 i 3 świecy. Koncówki trzeba włożyć głęboko tam gdzie świece do metalowych styków. Wyniki powinny być jednakowe. Pomiar ten nie świadczy o tym, że cewka jest dobra.
Nic nie daje sprawdzanie kabli wysokiego napięcia spryskiwaczem, kable stare mogą mieć przerwy iskrowe nie do wykrycia bez wyjęcia/ rozłączenia, może przebijać sparciała guma na izolatorze świecy, ile przejechane jest na świecach, jeśli nie da się ściągnąć przewodów, może nie były wymieniane od nowości. To trzeba sprawdzić koniecznie, to samo z cewkami...
Rezystancja może się lekko różnić przy różnych producentach. Albo po prostu lekkie zwarcie. Jak podeszła wilgoć albo obudowa jest pęknięta to i tak ci to nic nie da ten pomiar. Rezystancja tych cewek ma być dokładnie 5 kiloΩ. Pomiar prądu cęgami i pomiar wtórnego przeważnie wystarczy do oceny całego układu doskonale. W praktyce mało kto to robi bo raz...
Sprawdzenie ciśnienia sprężania , silnik zimny , potem na gorącym, i ostatni pomiar to próba olejowa. Obejrzyj dokładnie cewkę zapłonową. Dodano po 1 Sprawdzałeś ciśnienie paliwa?
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Pomiar rezystancji nic nie da. Cewka nie uszkadza się na rozwarcie lub zwarcie.
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Pomiar oporności nic a nic nie da. Każdy to powie.
Motocykl Mińsk 125, brak iskry. Pomierzone napięcia (bez obciążenia) generowane na prądnicy podczas "kopania": 35 V AC (424 Ω; 860 mH) na wejściu "3" oraz ok. 5 V AC (0,6 Ω; 1 mH) na wejściu "O". Z cewki modułu zapłonowego 2 V AC (43 Ω; 47 mH) — wejście "D". Napięcia po podłączeniu modułu na "3" oraz "O" takie same. Na "D" brak napięcia. Na wyjściu...
Sprawa jest prosta, usterka w aparacie zapłonowym. Przed podłączeniem nowego wykonać należy pomiar oporności cewki.
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
Witam, zastanawiam się w jaki sposób jest zrobiony pomiar obrotów za pomocą przewodu owiniętego w okół kabla WN w motorze/motorowerze od cewki zapłonowej. Chciałbym wykonać znajomemu coś podobnego, lecz zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać. Proszę o jakieś wskazówki, z poszanowaniem Bartosz.
Pomiar rezystancji nie jest do końca dobrym pomysłem. Bo na wtórnym i tak możesz mieć przebicie. Jedyna dobra diagnoza to oscyloskop albo podmiana.
Witam raz jeszcze,dziś wymontowałem cewkę zapłonową i pomierzyłem rezystancję.Wyszło mi tak: na wtórnym pomiar na końcówkach 1i4 20,5-21,2 zależnie czy cewka jest ciepla czy zimna.Na końcówkach 2i3 jest tak: na gorącej cewce miernik wogóle niema odczytu,na ciepłej jest 50-115 i cały czas skacze.Po ostygnięciu jest 20,5.Natomiast na pierwotnym pokazuje...
Jeśli chodzi o sprawdzanie uzwojenia wtórnego cewek zapłonowych - zdarza się, że występuje tam dioda (a właściwie stos diodowy), więc pomiar multimetrem niczego nie wnosi. Być może wydaje się to dziwne, ale w takim przypadku najskuteczniejszy jest pomiar megaomomierzem na niskim napięciu - wystarczy 50V napięcia probierczego. Taki patent ma np. zastosowanie...
Akumulator jest nowy naładowany na full EXIDE z takimi parametrami jakie powinny być, iskra przed wylutowaniem oryginalnych tranzystorów była słaba tak jak i po zmianie. Testowałem cewki pojedynczo z każdego wyjścia i efekty takie że iskra nadal jest słaba na każdym z dwóch wyjść. Mam wrażenie że wewnątrz tego tranzystora jeden z tranzystorów jest uszkodzony...
Jak ty mierzyłeś z ustawieniem na DC, to tylko pogratulować pozostało... Ustawiałem na pomiar A i kable podłączałem do gniazd na obrzeżach.
Albo/i podanie na elektrody świecy 150VDC i pomiar prądu jonizacji w komorze spalania w zaawansowanych systemach ze specjalnie do tego przeznaczonymi cewkami zapłonowymi.
Witam, w czasie wolnej jazdy, zgasł silnik oraz całe oświetlenie deski rozdzielczej. Po zaparkowaniu siłą bezwładności zasilanie jakby wróciło, rozrusznik kreci ale silnik nie daje się uruchomić. Pierwsza diagnoza wykazała brak iskry. Rozrusznik kręci. Komputer miga błędy 14 i 15. Pompa paliwa pracuje jak powinna, bezpieczniki sprawne, napiecie do cewek...
Witam ! Napiszę tylko co ja wiem jak wygląda czujnik halla. Piszą co niektórzy ze tego czujnika nie zmierzy się zwykłym omomierzem bo to czujnik indukcyjny - zgadza się tylko tyle że to czujnik indukcyjny. Ja wiem tyle że jest to ceweczka nawinięta na kawałku rdzenia ferromagnetycznego zamknietego, którego kawałek powierzchni jest widoczny. Magnes trwały...
Samochód podczas przyspieszania okresowo słabnie "dołki mocy", jeden okres trwa około 3 sekundy. 2 sekundy przyśpiesza i jedną przestaje przyspieszać. Powyżej 4000 obrotów silnika zjawisko zanika. Poniżej trochę danych, które już zebrałem: •Silnik: MR20DE, 2.0 benzyna, 141 KM - Nissan Qashqai J10 2010rok, •Instalacja gazowa od 10 lat, obecnie odłączona,...
gorące uzwojenie zwiększa rezystancję, przecież to normalne. Pomiar miernikiem nie jest zadną podstawą do wniosku czy zewka jest uszkodzona.
Moja uwaga "Dwa ostatnie pomiary tj. pomiar ilości obrotów i pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu realizowane są po podłączeniu jednego z przewodów do przerywacza lub do cewki zapłonowej."a co z nowszymi samochodami oraz z sinikami Diesla. W tych silnikach na pewno nie zmierzysz obrotów.
W tym problem że to co robiłem to był pomiar samych rdzeni (pętla histerezy itp.) i nie mam pojęcia gdzie wcześniej ta cewka była użyta. Co do parametru którego jak stwierdziłeś brakuje, dostałem taki opis i nic więcej. Niemożliwe jest więc odnalezienie danych katalogowych bez tego parametru?
Czy może ktoś wyjaśnić następujący temat: Cewki zapłonowe VALEO po wyjęciu z samochodu i po podłączeniu do miernika ustawionego na pomiar oporności wykazują pomiar 0,5Ω - 0,6Ω( pomiar dwóch nóżek wtyku) natomiast pomiar dowolnej nóżki cewki ze sprężynką dociskającą świecę w dwóch przypadkach niema wskazań a w dwóch przyrząd pokazuje wartości...
Jak zrobić pierwszy pomiar, przewody mojego miernika mają 0,8Ω. na drugim sposobie moja cewka ZAPŁONOWA ma 12,3kΩ. Czy to znaczy że jest uszkodzona? widzę że jest sporo poza normą. Czy to może być powodem tej prędkości, skuter "odpala na dotyk".
We współczesnych skuterach nie ma czegoś takiego jak mechaniczny przerywacz. To nie jawka z PRLu. XD. We współczesnych maszynach masz specjalną małą (najczęściej czarną) cewkę. To ona robi za "wyzwalacz iskry", za czujnik. Możesz jedynie sprawdzić rezystancję cewki zapłonowej, ale to nie gwarantuje jej sprawności. Jednak jeśli na którymś z pomiarów...
Możesz sprawdzić multimetrem ustawiony na pomiar rezystancji uzwojeń.Zrób pomiar między zjawiskami zasilającym i tym co idzie do aparatu.Zapisz wartość.Zrob pomiar między naciskiem wysokiego napięcia , a zasilającym ,następnie masowym.Rezystancja mniejsza o wartość uzwojenia pierwotnego na danym zacisku (niewiadomymi + lub - ) ,jest naciskiem masowym.Sprawdź...
Tak, chcę zrobić przyrząd do ustawiania zapłonu, czyli punktu, gdy platynki przerywacza, z którym cewka zapłonowa jest połączona szeregowo sie rozchodzą. Czy mozna jakoś usprawnic powyzszy układ aby pomiar był wiarygodny pomimo pola magnetycznego? Pozdrawiam
Pomiar rezystancji uzwojeń cewki jest bardzo niemiarodajnym testem jej sprawności... poza tym w tych samochodach wręcz nagminnie padają sterowniki układu wtryskowo-zapłonowego, co objawia się właśnie wypadaniem zapłonów (w początkowej fazie usterki). Masz zapamiętane jakieś błędy, zaświeca się kontrolka awarii układu wtryskowo-zapłonowego?
Może kolegag107r wytłumaczyć co oznacza to zwarcie do plusa? Jak to możliwe? Wypadanie zapłonu to brak iskry, zbyt niskie ciśnienie sprężania, nieodpowiednia mieszanka lub jej brak. Sterownik silnika nie patrzy czy jest to spowodowane wtryskiwaczem, brakiem iskry czy czymś innym. Jeżeli zauważy wypadanie zapłonu to o tym informuje. Jakiekolwiek zwarcie...
pomiar rezystancji cewki zapłonowej bezpiecznik cewki zapłonowej naprawa cewki zapłonowej
gniazda radia samochodowego zresetować pilot samsung wskaźnik paliwo cordoba
zegar astronomiczny zegar astronomiczny
Resetowanie centrali alarmowej RISCO GTI - usuwanie błędów Transformator SHV-EURU04-1 Samsung – moc, parametry, zastosowanie w mikrofalówkach