Do celów podanych przez ciebie służy Vantage KV Module firmy Snap-on ze specjalną łyżką , adapterem aplikowanym do studzienki świecy obok cewki zapłonowej. Na marginesie jaki widzisz problem z wyciągnięciem cewki ze studzienki i przedłużeniem kablem WN. Sprawdziłem wiele sposobów łącznie z sondami pojemnościowymi i oscyloskopem analogowym , jednak uważam...
Sprawdzenie żarówka cewki zapłonowej w statorze nie jest najlepszym pomysłem. Pomiar impulsatora i pomiar cewki zapłonowej, omomierzem wystarczy, ewentualnie pomiar napięcia zmiennego zwykłym multimetrem. Później pomiar cewki WN i na końcu modułu oraz gaszenia, w tego typu instalacjach gaszenie jest proste(zwarcie do masy). sprawdź tamto i zrób zdjęcie...
będzie moduł albo cewka. oraz stacyjka, przycisk gaszenia i czasem mikrowyłącznik w dzwigni sprzęgła. Dodano po 2 pomiar oporności cewki zapłonowej, Z tym bywa czasem klopot. Zdarzają się cewki z układem CDI wewnątrz. Pomiar tego multimetrem nic nie wniesie do sprawy.
Sprawdziłeś czujnik stopki bocznej? Sprawdź stan przewodów odpowiadających za zapłon tj. od CDI, możesz też zrobić pomiar cewki zapłonowej. Na forum masz opisy jak to posprawdzać.
Naprawiony i działa .
może i nie ta cewka ale zasada działania ta sama !! do precyzuje swą wcześniejszą wypowiedz pomiar zasilania pin 2 wtyczki cewki zapłonowej pomiar cewki pin 1+2 , 2+3 0,45-0,55 oma pomiar cewki w gniazdach przewodów zapłonowych cylindry 1+4 12000-14600 omów cylindry 2+3 12000-14600 omów Pozdrawaim
Witam Szukam czegoś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/9490756300_1... Abym mógł zmierzyć napięcie szczytowe jakie daje cewka zapłonowa w motocyklu (taki pomiar należy wykonać wg książki serwisowej aby sprawdzić sprawność cewki) Słyszał ktoś kiedyś o czymś takim? Gdzie to można dostać?
Tak wygląda układ zapłonowy. https://obrazki.elektroda.pl/5483764900_... Pomiaru możesz dokonać za pomocą omomierza. Pomiędzy 15 i 1, oraz pomiędzy 4 i 1. Oba pomiary powinny wskazać pewną oporność (wartość zależna od modelu cewki) Drugi pomiar (4-1) powinien mieć znacznie większą wartość niż (15-1)
Z którego miejsca wyszedł ci ten pomiar przy cewce zapłonowej czy z cewki układu pierwotnego(miernikiem tego nie pomierzysz).
Witam posiadam simsona s51, instalacja 12v na platynkach. Po roku czasu postanowiłem zacząć naprawę, mianowicie przywrócić w simsonie iskrę. Po głębszych oględzinach i pomiarach znalazłem prawdopodobnie przyczynę. Pomiar cewek zapłonowych wykazał że z jednej cewki która prowadzi do cewki wn wychodzi 1-1,5v, a z pozostałych około 7v. I tu moje pytanie...
Poszukaj pod hasłem "oscylogramy cewki zapłonowej".
Pierwotne 0,6 do 0,7 oma. Wtórne około 8 k. Podczas pomiaru pierwotnego uwidacznia się rezystancja przewodów pomiarowych, przełącznika zakresów miernika i zazwyczaj niedoskonałego kontaktu ostrza przewodów pomiarowych z wyprowadzeniami cewki. Pomiar metodą techniczną czteroprzewodową jest miarodajny.
Sugerujesz przetartą wiązkę? Dla pewności - zmierz napięcie w odłączonej wtyczce od wtrysku, między pinem (jednym i drugim), a masą silnika. Powtórz pomiar dla n.n. cewki zapłonowej.
Widzę postępy, bo jakby zmieniłeś podpowiadaczy ? Jeżeli ostatni pomiar wykonałeś poprawnie i miernik w istocie pokazuje 12V na zasilaniu cewki zapłonowej, ale żarówka nie świeci, to masz na 90% luźne/zgnite kostki w podszybiu po stronie kierowcy. Druga rzecz ten system (konkretnie ten czujnik) musi mieć obroty do odstrzału, tj. wydajność rozrusznika,...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
A jak moja cewka ma na pierwotnym 1.3 Ohma to jest dobra ?? Mierzyłem dowma różnymi omomierzami więc pomiar raczej jest prawidłowy.
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
Pomiar rezystancji cewki lub cewek współczesnych nie daje nic..... Chciałbym wiedzieć czy wtórne uzwojenia cewki mają nie mieć punktu wspólnego jako masa? Wtórne nie łączy się z niczym...że tak ogólnie napiszę...
POmiar ten mało co ci da.
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Witam - budowa i rodzaje cewek zapłonowych ; http://beru.federalmogul.com/sites/defau...
Pomiar rezystancji nic nie da szkoda Twojej pracy.
Co dał ten pomiar? Czemu miał służyć? Cewka zapłonowa do wymiany/przewinięcia. Jak nie można zdobyć/przewinąć cewki, to proponuję nawinięcie na starym karkasie cewki zasilającej i dołożenie zewnętrznej cewki zapłonowej. Po prostu zrobienie układu zapłonowego jak w Simsonie/Jawce itp.
Ja mówiłem o pomiarze na oscyloskopie. Nie mam już nic wiecej do powiedzenia.
Cewki zapłonowe nie są projektowane na takie częstotliwości, mają dużo więcej zwojów i na pewno większą indukcyjność i niższe SRF niż fotopowielacz i rdzeń mają z blach (ale nie zamknięty) więc będą większe straty - jak pojawią się problemy to będziesz wiedział dlaczego Na YT są filmy że się da na chwilę zapalić łuk używając układu Mazzilliego i cewki...
Pomiar na pięcia nic nie da, tam masz sygnał prostokątny
Nie znam się na elektryce samochodowej ale... Zamiast kupować drogą sondę za 5K podszedł bym do zagadnienia inaczej. Nie ma konieczności pomiaru bezpośredniego- może pomiar pośredni też będzie wystarczający. Np. sonda ze strony http://sklep.atlantec.pl/product_info.ph... XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX... Sonda...
W kostce cewki jest to połączone tak: U U jeden zielony do komputera, drugi zielony do modułu (kluczowanie cewki), druga zwarta para to czerwony do zasilania modułu i pomarańczowy, czyli plus po stacyjce, cewka zwiera te dwie pary przewodów, czyli wiarygodny pomiar można robić tylko przy podłączonej wtyczce, ale skoro napięcie nie zanika, to stawiam...
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Do pawlik118. Cześć, mowa o pomiarze tylko cewki zapłonowej pod magnetem. Mi podczas kopania kopniakiem nożnym wychodzi od 4 V do 7 V to jakaś śmieszna wartość. Z tego co piszecie, że od 100 V min powinno być. I to by miało sens. Dla porównania dzisiaj mój sąsiad który mi pomaga naprawiał piłę łańcuchową do drewna Sthil, zasada działania podobna. Gdy...
Sonda tak sobie, a cewka dobrze - pomiar rezystancji nie zawsze daje pewność, że cewka OK.
Typowymi czujnikami są piezoelektryki umieszczone na bloku silnika z reguły dwa dla silnika 4 cylindrowego. Najnowsze sposoby to pomiar jonizacji przy przeskoku iskry (mierzony prąd cewki zapłonowej po stronie pierwotnej)
Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
Sprawa jest prosta, usterka w aparacie zapłonowym. Przed podłączeniem nowego wykonać należy pomiar oporności cewki.
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Człowieku, są silniki bezkolizyjne, a ja nie mam w głowie katalogu, aby stwierdzić czy akurat ten silnik jest czy nie jest kolizyjny :/ . "Zapłonu tu raczej nie przestawisz - jedynie może dojść do uszkodzenia klina na wale korbowym." - no oczywiście że da się przestawić zapłon, wystarczy delikatnie przesunąć cewkę wyzwalającą i już masz zapłon przestawiony....
Pomiar rezystancji nic nie da. Cewka nie uszkadza się na rozwarcie lub zwarcie.
kolego Viper a pomiar mam dokonać przy załączonym zapłonie czy podczas kręcenia rozrusznikiem?
Napięcia na cewce, wtryskiwaczach itp. pojawia się w momencie włączenia zapłonu na około 2s (tyle co słychać pracę pompy) potem obwód jest rozłączany i napięcia nie ma do momentu pojawienia się impulsów z czujnika prędkości obrotowej wału korbowego. Dlatego napisałem, że pomiaru trzeba dokonać podczas kręcenia rozrusznikiem. Proponuję podłączyć żarówkę...
Nabyłem jako niesprawny agregat prądowy tj. 2T, 1-fazowy o mocy 800 W, który miałem przeznaczyć jako zapas części - podzespołów do posiadanego i podobnego "Chińczyka" o mocy 950 W. Po oględzinach nabytku i stwierdzeniu, iż jest kompletny, podjąłem próbę jego uruchomienia. Okazało się, że silnik zaskoczył, jednak nie chciał rozwinąć właściwych dla agregatu...
Posługując się danymi z książki serwisowej www od 106. Zresztą znalezionej tutaj. Zamieszczony jest tam taki obrazek: http://obrazki.elektroda.net/91_12908662... Podane wartości rezystancji dla poszczególnych styków to : Dla złącza od kostki cewki : 1i4A / 2i4B rezystancja wynosi 0,8Ω Dla zacisków WN 1i4C / 2i3D rezystancja wynosi 8,6Ω...
Witam, zastanawiam się w jaki sposób jest zrobiony pomiar obrotów za pomocą przewodu owiniętego w okół kabla WN w motorze/motorowerze od cewki zapłonowej. Chciałbym wykonać znajomemu coś podobnego, lecz zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać. Proszę o jakieś wskazówki, z poszanowaniem Bartosz.
jednak problem pomiaru i rejestracji przebiegu wysokiego napięcia nadal pozostaje aktualny....
Witam Zastanawiam się nad zakupem tego miernika, http://www.uni-trend.com/UT60B.html więc proszę o opinie na jego temat (wszystkie za i przeciw). Potrzebny mi będzie głównie do szeroko rozumianych pomiarów instalacji samochodowych (tzn. pomiar czasów wtrysku, szukanie przewodu obrotów, przewodu minusa cewki zapłonowej i td.) zaczynam zajmować się montażem...
Według tego co jest dostępne w internecie, instalacja zapłonu oraz stator wyglądają następująco: http://www.kitfox.eu/technical/ignition/ http://obrazki.elektroda.pl/7531622400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1980270900_1... Widoczne są cewki zasilające CDI, które raczej powinny mieć nieco więcej niż tylko 4.5Ω....
Suzuki DR-Z 400 2002. Brak możliwości uruchomienia, niepewna iskra. W związku z powyższym przeszedłem wszystkie kroki diagnostyki układu zapłonowego wg. książki serwisowej. - Pomiar na uzwojeniu pierwotnym cewki WN (Wymagane 150V lub więcej) https://obrazki.elektroda.pl/2684672700_... - Pomiar Pickup Coil (Wymagane 5V lub więcej): https://obrazki.elektroda.pl/4888223400_...
Przez pomiar rezystancji do niczego pewnego nie dojdziesz. Lepiej zrobić "pająka" symulującego pozostałe elementy układu. Pasowałoby pomierzyć napięcia szczytowe (w ostateczności przemienne) i rezystancje cewki ładującej i impulsatora oraz sprawdzić cewkę WN w innym motorku. Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link . Jest tam sporo ciekawych informacji....
Na dołączonym schemacie pomiaru zaznaczyłem że jeden koniec cewki jest na masie. Nawet jeżeli cewkę traktować jako kondensator, koniec można uziemić.
Dziękuje wszystkim za pomoc Faktycznie okazało się że padła cewka, na uzwojeniu pierwotnym. Dla potomnych informacje : Megane 1.6 K7M Fenix 5 ------------ Rezystanacja na uzwojeniu wtórnym : 10k - mierzone pomiędzy Pomiaru dokonyuje sie między zaciskami cewki zapłonu . Rezystancja na uzwojeniu pierwotnym : ok 1 Pomiaru dokonuje się między : 1 cewki...
Nic nie daje sprawdzanie kabli wysokiego napięcia spryskiwaczem, kable stare mogą mieć przerwy iskrowe nie do wykrycia bez wyjęcia/ rozłączenia, może przebijać sparciała guma na izolatorze świecy, ile przejechane jest na świecach, jeśli nie da się ściągnąć przewodów, może nie były wymieniane od nowości. To trzeba sprawdzić koniecznie, to samo z cewkami...
Witam ! Napiszę tylko co ja wiem jak wygląda czujnik halla. Piszą co niektórzy ze tego czujnika nie zmierzy się zwykłym omomierzem bo to czujnik indukcyjny - zgadza się tylko tyle że to czujnik indukcyjny. Ja wiem tyle że jest to ceweczka nawinięta na kawałku rdzenia ferromagnetycznego zamknietego, którego kawałek powierzchni jest widoczny. Magnes trwały...
Jeśli problemu nie rozwiązuje wymiana cewki zapłonowej czy świecy, najprawdopodobniej problem leży w luzie zaworowym. Laguna nie ma hydropopychaczy, a szklanki, które są stałe. Należy dokonać pomiaru luzu zaworowego manualnie. Jeśli luz jest zbyt mały, zostaje szlifowanie szklanki bądź jej wymiana, by luz był w tolerancji producenta. Jeśli jednak brakuje...
Witam, w czasie wolnej jazdy, zgasł silnik oraz całe oświetlenie deski rozdzielczej. Po zaparkowaniu siłą bezwładności zasilanie jakby wróciło, rozrusznik kreci ale silnik nie daje się uruchomić. Pierwsza diagnoza wykazała brak iskry. Rozrusznik kręci. Komputer miga błędy 14 i 15. Pompa paliwa pracuje jak powinna, bezpieczniki sprawne, napiecie do cewek...
Moja uwaga "Dwa ostatnie pomiary tj. pomiar ilości obrotów i pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu realizowane są po podłączeniu jednego z przewodów do przerywacza lub do cewki zapłonowej."a co z nowszymi samochodami oraz z sinikami Diesla. W tych silnikach na pewno nie zmierzysz obrotów.
Cewka zapłonowa której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω. 1. Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość 03,2 Ω. Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K 1. Jeden przewód miernika do środka...
Sprawdzisz testerem cewek zapłonowych.
Czy może ktoś wyjaśnić następujący temat: Cewki zapłonowe VALEO po wyjęciu z samochodu i po podłączeniu do miernika ustawionego na pomiar oporności wykazują pomiar 0,5Ω - 0,6Ω( pomiar dwóch nóżek wtyku) natomiast pomiar dowolnej nóżki cewki ze sprężynką dociskającą świecę w dwóch przypadkach niema wskazań a w dwóch przyrząd pokazuje wartości...
Powiedz, czy jesteś w stanie zmierzyć napięcie między masą a przewodem zielonym i czy pomiar wpływa na zakłócenie pracy układy zapłonowego? Czyli inaczej mówiąc czy możesz podłączyć woltomierz do cewki w miejsce gdzie przychodzi zielony i masa?
Jak tam idzie praca nad obrotomierzem? Obecnie rozpoczynam swój własny projekt sterownika. Mam obrotomierz z elektroniką. Niestety elektronika sterowana przez CAN a co za tym idzie trzeba robić nowe sterowanie. Silnik krokowy standardowy. 2x2 wyprowadzenia dwa uzwojenia. Na 5V biorą ok 40mA. Nie wiem czy to nie za dużo. Trzeba będzie odłączać zasilanie...
Witam nabyłem okazyjnie uszkodzony agregat honda ec-9500 , z tego co wyszukałem cały jest sprawny za wyjatkiem cewki zapłonowej - ma chyba przebicie - bo nie ma iskry , przewód wysokiego podmieniłem już lecz dalej nie ma iskry, pomiar rezystancji daje rezultat 15 k om do masy z wyjścia wysokiego, ? wydaje mi sie że to jest przyczyna braku iskry - prosze...
Witam trafił do mnie na warsztat motocykl husqvarna 125ms z poważnie pociętą instalacją. Klient mimo braku świateł stacyjki do końca jeździł na kablach poskręcanych prowizorycznie. Aktualnie motocykl pali ale gaśnie po 4sekundach. Zmierzyłem sterowanie cewki zapłonowej, i widać wygaszanie impulsów po chwili od zapalenia. Pomiar przebiegu z czujnika...
Witam Radzę tobie zabrać się za naukę, bo nie ma lepszej inwestycji jak inwestowanie w siebie. A teraz do rzeczy. Voltomierz nastawiony na pomiar napięcia stałego symbol VDC podłączasz - biegun ujemny do masy natomiast biegun dodatni do cewki zapłonowej po stronie przewodu który biegnie do przerywacza silnika, oczywiście napięcie będzie sie pojawiało...
Tutaj jest obrotomierz, który możesz przerobić na prędkościomierz, http://www.elektroda.net/pomoce/ne555/ne... zamiast przerywacza cewki zapłonowej zamontować kontrakton uruchamiany magnesikiem na obwodzie koła ( lub kilka magnesów równo rozmieszczonych, wtedy pomiar może być od małej prędkości). Miernik to miliamperomierz lub mikroamperomierz.
Słuchaj-jak się nagrzewa?Parzy?Rozsadza cewkę? Jeżeli masz możliwość,to popularnym miernikiem pomiaru kąta zwarcia (dwell meter),zmierz kąt włączenia prądu cewki.
Pomiar rezystancji uzwojeń cewki jest bardzo niemiarodajnym testem jej sprawności... poza tym w tych samochodach wręcz nagminnie padają sterowniki układu wtryskowo-zapłonowego, co objawia się właśnie wypadaniem zapłonów (w początkowej fazie usterki). Masz zapamiętane jakieś błędy, zaświeca się kontrolka awarii układu wtryskowo-zapłonowego?
słyszałem coś takiego o dieslach! ale dla benzyny silnik musi być ciepły i najlepiej odłączyć układ zapłonowy czyli jakiś bezpiecznik lub przewód od cewki! i nie zapomnij przy pomiarze trzymać nogi na gazie aby przepustnica była otwarta aby pomiar był wiarygodny powietrze musi mieć dostęp do cylindrów
Witam jestem w tracie projektowania pewnego przyrządu pomiarowego do serwisowania moich motocykli. Potrzebuje mierzyć prędkość obrotowa wału i wpadłem na pomysł a raczej przypomniało mi się ze widziałem już takie obrotomierze które łapały impuls zapłon z cewki zapłonowej a dokładnie z przewodu WN na który nawijalnio się ok 10 zwoji od-ekranowaną żyła...
witam ponownie mam go i ja ... jestem posiadaczem mikrometru; a ostateczna decyzja padła na YATO YT-72300 z przedziałką 0.01 do 25mm; SUPER MIKROMETR POLECAM KAZDEMU BARDZO DOKŁADNY! za nim przystąpiłem do pomiaru drutu uzwojenia wtórnego cewki zapłonowej sprawdziłem go na drucie nawojowym 0.4 od "ELTEGO" jaki nabyłem w swoim czasie do przewinięcia...
Oporności dobre ale może być zwarcie między zwojowe i tak nie wyjdzie pomiar, tylko podmiana na inną.
Czujnik temperatury sprawdzony. Ma rezystancje w normie. Podejrzewam że któraś z cewek zapłonowych. Pomiar rezystancji uzwojenia wtórnego na cewkach wynosi 1.4ohm. Tylko niewiem jak sprawdzić uzwojenie pierwotne.
Ścieżka diagnozy dla P0304 mówi o sprawdzeniu czujnika wałka rozrządu , czujnika wału korbowego , wtryskiwacza 4 cylindra , moduł zapłonu . Na twoim miejscu postarałbym się na próbę o cewkę zapłonową to czasem się wymienia. Po za tym oględziny świec i gum cewki czy nie mają przebicia ( najlepiej podmienić). Impuls sterowania wtryskiwaczem może zanikać...
Który czujnik wymieniałeś bo są dwa, jeden do wskaźnika na desce, drugi do komputera, zdejmij z cewki przewód zapłonowy oraz wtyk. Sprawdź najpierw czy cewka nie ma zwarcia z masą, ustaw omomierz na wysoki zakres pomiarowy i podłącz między zacisk "15" (górny zacisk od strony kabiny) a masę. omomierz powinies wskazywać ∞Ω. Sprawdź również...
Najlepiej na diagnostyce, ale to czujnik rezystancyjny, więc można go zmierzyć omomierzem, niestety książkę dałem nabywcy mojego kropka i Ci nie podam jaką powinien mieć rezystancję w jakiej temperaturze, ale chyba ma taką samą charakterystykę jak IAT (czujnik temp. powietrza - w korpusie przepustnicy), więc po nocy oba czujniki powinny mieć tą samą...
Akumulator jest nowy naładowany na full EXIDE z takimi parametrami jakie powinny być, iskra przed wylutowaniem oryginalnych tranzystorów była słaba tak jak i po zmianie. Testowałem cewki pojedynczo z każdego wyjścia i efekty takie że iskra nadal jest słaba na każdym z dwóch wyjść. Mam wrażenie że wewnątrz tego tranzystora jeden z tranzystorów jest uszkodzony...
Blokada zapłonu gdy stoi na stopce oparty. Wszystko pod kontem elektrycznym działa -pozostała kwestia układu paliwowego. Zawory wyregulowane -zła przerwa była ustawiona. Pali po podaniu paliwa "na krótko", teraz kwestia gaźnika itp. Cewka pomiar między pinami 415Ω 0,0410mH. Cewka pomiar pin fajka 7,54 KΩ. Porządna iskra w stosunku do starej...
cewka nachodzi na świece. Trzeba ją wymontowac i pomierzyć rezystancję pomiędzy złaczami swiecy 1-4 i 2-3. Ma byc około 18 kiloom.Do pomiaru zdjąć delongatory. Jak znam życie, na którejś sekcji będzie rozwarta. Jest to typowe w cewkach Sagem, nową cewkę kupić z firmy L'Electricfil
W tym przypadku ewidentna wina układu zapłonowego, nawet przy wykręconych świecach iskra pojawia się na moment (jeden lub dwa razy) zanim rozrusznik osiągnie większe obroty. Ma ktoś może schemat EEC IV (nr. 94AB-12A650-EB lub podobny)?, w szczególności chodzi mi o obwód pomiaru napięcia w instalacji przez EDIS4. Wygląda na to że tylko przy spadku napięcia...
Witajcie. Nie wiem od czego zacząć, może od końca. Kolego BANANvanDYK nie może to być moduł CDI, świadczy o tym bezpośrednie połączenie cewki[1] i transformatora[2]. W tym skuterze synchronizatorem jest cewka[1], brak mechanicznego przerywacza/hallotronu. Nie realne, by cewka ładująca moduł CDI była także synchronizatorem. Pomiaru napięcia generowanego...
Zmierz to napięcie podczas chechłania. Dodano po 52 Do pomiaru weź masę z silnika.
Dzisiaj uczeń wymieniał swiece w zafirze z 2002r. przed było dobrze a po zaczął kulec na jeden. i sie zaczeło błędy, oscyloskop, sygnały, wkońcu kazałem mu zamienić swiece miejscami i dalej to samo. przy próbie pomiaru kompresji zauwazyłem wygiety pin w cewce! Ale jak tu winić ucznia skoro sam to zauwazyłem po 1 godz walki.
Nie wiem czy masz tam tylko czujnik Halla w aparacie (czujnik położenia wałka) czy masz dodatkowo czujnik położenia wału - warto sprawdzić jego/ich działanie (oscyloskop). Nie ma tam ani Halla, ani czujnika wału, to zapłon EZF-i, z cewką impulsatora w aparacie zapłonowym. Manometr podłączony poprzez trójnik do zasilania monowtrysku, ma być mniej więcej...
W tym problem że to co robiłem to był pomiar samych rdzeni (pętla histerezy itp.) i nie mam pojęcia gdzie wcześniej ta cewka była użyta. Co do parametru którego jak stwierdziłeś brakuje, dostałem taki opis i nic więcej. Niemożliwe jest więc odnalezienie danych katalogowych bez tego parametru?
Zamykam temat problem rozwiązany, należałoby przeanalizować porady które były błędne np. zmniejszyć przerwę o połowę, kiedy w świecach irydowych nie zmienia się fabrycznie ustalonej przerwy, jedynie pomiar oscyloskopem w momencie przerywania mógłby wykazać usterkę, nie ma innej możliwości stwiedzenia tej usterki.
Co do sprawdzenia czy jest iska, to nie bardzo wiem jak to wykonać profesjonalnie. Narazie zrobiłem tak: Podpiołem się multimetrem pomiędzy piny 4/5/6 wtyczki cewki zapłonowej a masę. Jako że mój miernik nie posiada funkcji pomiaru częstotliwości to ustawiłem go na pomiar napięcia DC (z tego co wyczytałem to cewka sterowana jest przez wyjścia typu OC)...
Może kolegag107r wytłumaczyć co oznacza to zwarcie do plusa? Jak to możliwe? Wypadanie zapłonu to brak iskry, zbyt niskie ciśnienie sprężania, nieodpowiednia mieszanka lub jej brak. Sterownik silnika nie patrzy czy jest to spowodowane wtryskiwaczem, brakiem iskry czy czymś innym. Jeżeli zauważy wypadanie zapłonu to o tym informuje. Jakiekolwiek zwarcie...
i mierzenie cewki niewiele da. Lepiej po ciemku zajrzeć na pracujacym silniku czy iskier gdzieś nie widać Dobry sposób aby obejrzeć jak zachowuje się cewka po ciemku. Jeżeli dysponuje się przyrządem do pomiaru rezystancji izolacji to dopiero można stwierdzić czy cewka nie ma przebicia. Jednak problemy z cewką mogą występować z innych przyczyn np. przerwa...
sprawdzić czy jest napięcie na zacisku pierwotnym cewki kiedy kluczyk jest właczony( tam gdzie idą kable niebieskie) sprawdzić rezystancję cewki aparatu zapłonowego-wypiąć niebieski kabel z modułu i dokonać pomiaru rezystancji na stykach kable-ma być pomiędzy 800 a 1400 om sprawdzić czy obraca się palec rozdzielacza jak się startuje silnikiem.
We współczesnych skuterach nie ma czegoś takiego jak mechaniczny przerywacz. To nie jawka z PRLu. XD. We współczesnych maszynach masz specjalną małą (najczęściej czarną) cewkę. To ona robi za "wyzwalacz iskry", za czujnik. Możesz jedynie sprawdzić rezystancję cewki zapłonowej, ale to nie gwarantuje jej sprawności. Jednak jeśli na którymś z pomiarów...
z magnesem to nie problem, bo takowy jest do cewki zapłonowej :D Dodam że zbudowałem i uruchomiłem tachometr ze strony www.elfly.pl ale mam spory problem ze stabilnością pomiarów i praktycznie są one strasznie oszukane :( drugim kłopotem tego tacho jest sam wyświetlacz :( dlatego wolałbym coś 2w1 na wyświetlaczy LCD 2x16 znaków :D
jack63 schemat poprawiony. 1) Jaki jest najłatwiejszy sposób pomiaru prędkości obrotowej w silniku Dezamet 023? 4) Myślałem, że podłączenie układu ze schematu w pierwszym poście do cewki zapłonowej wystarczy? Sądziłem, że układ zastąpi tak jakby przerywacz. Znalazłem jeszcze takie rozwiązanie: http://obrazki.elektroda.pl/9247733000_1...
Sprawdź czy na biało czarnym kablu e module zapłonowym jest napięcie ok + 12V po włączeniu zapłonu a co z pomiarem rezystancji cewek .? Oczywiście akurat masz sprawne ?
Z pomiaru uzwojenia pierwotnego wynika, że masz dodadatkowy rezystor w zasilaniu cewki - nie napisałeś czy został sprawdzony. >>>sprawdzić, czy na zacisku cewki "16"" jest +12V po włączeniu stacyjki.
Po pierwsze takie zdjęcia z pomiarów są trochę mało przydatne, kiedy nie wiadomo z których przewodów cewki zasilającej się mierzy rezystancję. Brakuje jeszcze pomiaru względem masy o które prosiłem. Niemniej wartości są zgodne z serwisówką - ze specyfikacji. Po drugie napięcie na cewce zasilającej mierzy się miernikiem ustawionym na pomiar napięcia...
To zostaje obadać zamieniając moduły zapłonowe 'cewki' a potem wtryski gazu (oczywiście podmianka wężyka i podmianka złączki sterowania). Dobrze, że mam drugi cyl. zdrowy bo jest się do czego odnieść. Może pomiar kompresji oscyloskopem? (analiza przysiadania akumulatora podczas rozruchu) ?
Obrotomierz: pomiar impulsów sterujących cewką zapłonową w jednostce czasu. Jeśli dokładnie dobierzemy czas w którym zliczamy to będziemy mieli właśnie obroty. rozważania 2000 obr/min z taka predkoscia pracuje sobie silnik 4000 imp/min liczba impulsow sterujacych cewka dla silnika 4suw. 4 cyl. 66.66 liczb imp/sec z proporcji mozna obliczyc czas pomiaru,...
Przestaw miermik na zakres 200 Ω i zmierz, powinno być 15-20 Ω. Pomiar jaki napisałeś 002 na zakresie 2 kΩ wsazuje że oporność cewki to 20 Ω. Zobacz czy podobny wynik wyjdzie na zakresie 200 Ω. Jeśli tak, to cewka jest dobra.
wtórne masz po bokach cewki, idą do niego przewody na złączkach.Jeden przewód miernika z jednej, drugi z drugiej strony i mierzysz, oczywiście przewody z instalacji auta odłączone. Piszę to choć wątpię abyś poradziła sobie z dokładnym pomiarem. Lepszym rozwiązaniem byłoby podmienienie cewki na próbę.
Mam Peugeota 206 1.6 16v tu5jp4... Odświeżę trochę powyższy wątek - otóż mam z nim problem już od paru ładnych lat. Nie zwracałem na to zbytnio uwagi jako, że ostatnio zaczął mi się dusić i gasnąć. Za pomocą Peugeot Planet dokonałem adaptacji czujnika położenia pedału gazu, samej przepustnicy - wszystko jest ok, odzyskał moc i przyspiesza jak trzeba....
pomiar rezystancji cewki zapłonowej bezpiecznik cewki zapłonowej naprawa cewki zapłonowej
chrysler voyager zasilania brzęczenie włączeniu wzmacniacza znikające drukarki windows
hasło nazwa użytkownika router dzwonek szyfrator
Charczenie w nadawaniu CB radia - przyczyny i rozwiązania Siateczka pod kranem na panelu - filtr wlotowy wody