Korozja i brud punktów łączących przewody ( tak samo dodatnie, jak i masowe), przewody przykręcone do pomalowanej nieprzewodzącej karoserii, częściowo złamane lub słabo przykręcone przewody tworzą zwiększoną rezystancję w obwodzie. Gdy potrzebujesz dużego prądu z akumulatora (np. podczas rozruchu), to każdy dodatkowy miliom ma znaczenie. Dla przykładu,...
Wiesz mam parę sposobów stary przyrząd owijany wokół przewodu zapłonowego pokazuje mi też obroty i nowsze gdzie przyklejam naklejkę w dowolnym miejscu na przykład ściągam rozrusznik odpalam i już sobie mierzę.
ale pomimo to jest dość niska, a więc chyba ok? Najlepiej po prostu zewrzyj na krótko dwa najgrubsze przewody, które do niego wchodzą. Bez podania rezystencji to możemy tylko gdybać. A jak masz kiepskie przewody do multimetru to musisz je zewrzeć, odczytać wynik i potem odjąć go od wyniku pomiaru. Oczywiście pomiar przy zamkniętych stykach przez cewkę,...
Przy rozruchu nie mam jak sprawdzić. Jednak taki pomiar jest konieczny, poproś kogoś o pomoc, kto odczyta napięcie, lub zakręci (spróbuje) rozrusznikiem. W 80% będzie to wina akumulatora, ale niewykluczone jest uszkodzenie rozrusznika.
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
Kolego nie wiem po co ten twój znajomy wyciągał rozrusznik. I po co porady typu podmien akumulator itp. Jeśli usterka występuje to bardzo dobrze do diagnozy wystarczy miernik za 40-50 zł. Pierwsze sprawdzasz do ilu spada napiecie na akumulatorze potem jeśli ok na masie samochodu nie zapomnijmy także na końcówce 30 na rozruszniku i co ważne pomiar napięcia...
Odczyt synchro oscyloskopem , pomiar ciśnienia na pompie tandem ,spadek napięcia podczas kręcenia i prąd "zjadany" przez rozrusznik to by była diagnoza. A tak to sobie możecie wymieniać z mechanikiem aż traficie. W sumie jak się na to godzisz to nie miej potem do niego pretensji.
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Przeskoczył rozrząd i nie ma kompresji skoro nawet na paliwie podanym z strzykawki nie zapala.Wykonaj pomiar ciśnienia sprężania manometrem.
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
Jaki konkretnie masz ten nowy akumulator? Być może winny jest rozrusznik ale równie dobrze akumulator nie posiada wystarczającej pojemności i pomiar tylko jego napięcia, bez obciążenia tego nie wykaże. Jaki jest typowy prąd tego rozrusznika to nie wiem - może ktoś takie pomiary robił i podpowie. Osobiście przy pomocy jakiejś 25W żarówki sprawdził bym...
Albo masz uszkodzony manometr, albo pomiar robiłeś z zamknięta przepustnicą. Albo z rozładowanym akumulatorem - rozrusznik miauczał, zamiast żwawo kręcić. Być może nagar z denek oderwal się i dostał pod zawory. Chyba żartujesz.
Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
Jeszcze tylko "silniczek krokowy sprawdzić"!!! Kolego, pomiar kostki stacyjki, jak nie to spadki napięć akumulator>masa silnika i>karoserii, akumulator> rozrusznik>alternator>stacyjka. Sprawdzić zasilanie elementów zapłonu. Cieszyć się jazdą. "Ponownie wyczyścić krokowy i wtryski po 27 min jazdy." :) :)
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Przekręć kluczyk stacyjki "na kontrolki". Wyjmij po kolei wszystkie bezpieczniki. Ustaw miernik na pomiar napięcia stałego. Jednym kablem miernika do masy, drugim na nóżki bezpiecznika (w gnieździe). Na jednej nóżce napięcie będzie, na drugiej nie. Zacznij od tego dużego bezpiecznika 30A. Po pomiarze, włóż go na miejsce (bez niego zawsze na pozostałych...
Jeżeli nie ,,odzywa" się przekaźnik, to problem leży w nim samym, albo w obwodzie pierwotnym, na który składa się stacyjka, przycisk na kierownicy oraz sam przekaźnik. Skoro dysponujesz multimetrem, to zmierz napięcie na cewce przekaźnika, albo zmierz jego rezystancje (cewki). Pomiar napięcia po naciśnieciu przycisku startowego. To naprawdę prosty układ.
może nie w tą stronę kręcisz?? Rozrusznik jest silnikiem szeregowym prądu stałego, kręci się w tą samą stronę niezależnie od biegunowości zasilania, ponadto ma bendix -sprzęgło jednokierunkowe Do autora, pomiar kompresji to podstawa, ponadto pytanie, czy przy ustawianiu zaworów sprawdziłeś czy tłok jest wtedy w gmp ?. Rozrząd jest tam pewnie na kołach...
obstawiam, że może regulator napięcia jest walnięty i przez to jest problem z rozrusznikiem ? Walnięty regulator skutkuje brakiem ładowania albo uszkodzeniem bezpiecznika akumulatora. Tylko w tym drugim przypadku rozrusznik nie będzie kręcił. Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Po naładowaniu trzeba sprawdzić akumulator pod obciążeniem - najprościej...
sprawdziłem 2 używki podobno sprawne Nie możesz sobie pozwolić na "podobno" - albo 100% dobre, albo się nie nadają. Najlepiej sprawdzić w innym aucie i wtedy masz pewność. Jeżeli jest faktycznie dobry, to masz sygnał, że jest coś nie tak z autem. Dobrze sprawdziłeś wszystkie obwody małej wtyczki? Nie masz założonego jakiegoś odcięcia zabezpieczającego...
a ja ci powiem tak: nic ci nie dadza świece, akumulator jak auto nie ma odpowiedniej kompresji.... No właśnie... Od tego trzeba zacząć. pomiar ciśnienia w zamrożonym silniku jest bez sensu - jedynie miarodajny jest pomiar silnika rozgrzanego Nie zgodzę się - w dieslu na okoliczność słabego odpalania sprawdza się kompresję na zimnym silniku. To zimny...
jak gdyby rozrusznik nie miał siły przekręcić...czym to może być spowodowane? Zacznij sprawdzać od połączeń elektrycznych (również na rozruszniku), sprawdź masy od akumulatora. Dodatkowo zmierz napięcie w akumulatorze podczas próby uruchamiania silnika. kompresja na wszystkich cylindrach 15 Coś dużo masz tej kompresji :D . Silnik nie "konsumuje" czasami...
Ten temat widziałeś? Może nie całkiem to samo, ale poczytać warto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W twoim przypadku genialnej rady nie ma: Pomiary i jeszcze raz pomiary. Głównie spadki napięcia na przewodzie plusowym i minusowym. Czyli przykładamy jedną badawkę miernika do czopu plusowego akumulatora (koniecznie do CZOPU - a nie...
Dane z ServiceBox'a Peugeota Model 3008 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 12394 89 2 0592 Data Początku Gwarancji 22.11.2010 NRE(homologacja) e2*2001/116*0377*04 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 3008 TYP NADWOZIA CROSS OVER 5-DRZWIOWY WYKOŃCZENIE ŚREDNI ŚREDNI SILNIK DIESEL...
Cześć, poniżej rozkodowany VIN : Model308 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12497 89 1 0217 Data Początku Gwarancji01.03.2011 NRE(homologacja)e2*2001/116*0362*29 P4A9665526199 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU308 TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA NISKA SILNIKDIESEL...
Cześć, Ogólnie to problem moim zdaniem: złe ciśnienie na pompę niskiego ciśnienia, a przez to z pompy niskiego ciśnienia na wysokiego ciśnienia itd. powody -> (fałszowanie danych przez czujnik, przez co złe sterowanie regulatorami ciśnień lub nieszczelny układ; zły filtr paliwa Dodano po 20 Zapomniałem dodać, najczęściej pada właśnie czujnik ciśnienia...
Naprawa masy w środku rozrusznika. Usterki nie widać na pierwszy rzut oka , nawet pomiar ohmomierzem nie daje pewności co do usterki. Schemat ideowy odbiega od przedstawionego poniżej dlatego też osoby nie naprawiające rozruszników mogą mieć problemy z interpretacją usterki. Trzeba pamiętać,że jedno uzwojenie przestaje pracować w momencie gdy rozrusznik...
A po co do tego dwie osoby? zrobię to i tak dla własnej wiedzy by wiedzieć czy rozrusznik też nie szwankuje Tyle, że ten pomiar nie jest po to żeby sprawdzać rozrusznik...
Ale o traktorku i jego instalacji elektrycznej nic nie wiemy? A rozrusznik ma zapewne większy pobór prądu. Może bardziej by się sprawdził model z zewnętrznym bocznikiem 100A W jakim celu dokonywać pomiar prądu na zasilenie rozrusznika? Domyślam się, że kolegę interesuje instalacja niskoprądowa i w dużym stopniu wystarczy pomiar napięcia..
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Tych napięć nie da się normalnie od masy zmierzyć? Pomiar między 85 (-cewki) a 30 (styk ruchomy) jest bez sensu...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
I co z tego, Panowie :) - tester Wam napisze, że dobry lub wymień, albo naładuj i sprawdź... :) Cytuję: "Obok pojemności jednym z najważniejszych parametrów (również obowiązkowo nadrukowanym na akumulatorze) jest tzw. prąd rozruchowy, tj. deklarowana wartość natężenia prądu, który nowy akumulator może dostarczyć do rozrusznika silnika. Cóż bowiem, gdy...
Witam, mam problem z Land Rover Defender z 98r. Od czasu do czasu przepala bezpiecznik od rozruchu (40A) a ostatnio rozrusznik kręcił bez kluczyka w stacyjce, pomogło dopiero odłączenie przewodu, który daje sygnał na rozrusznik, a na tym przewodzie jest cały czas +12v. Zakładam, że to nie rozrusznik. Sprawdziłem także stacyjkę miernikiem i wygląda ok,...
W mojej Megane 1 1.6 (benzyna) pojawiła się awaria związana z funkcją rozrusznika. Ujawnia się zgrzytem podczas próby rozruchu, który nie następuje. Po kilku próbach rozruch następował od razu bez zgrzytu. Aby go wywołać, mogłam spiąć klemy, zdjąć i założyć klemę minusową lub pomachać drążkiem zmiany biegów. Czasem pomogło odsuwanie szyby lub inne przypadkowe...
Pomiar napięć na rozruszniku wiele wyjaśni ..
Na zimnym i na ciepłym rozrusznik kręci tak samo? Piszę jak byk tylko na zimnym. Warto czytać ze zrozumieniem. Odpowiem w Twoim tonie jak mi odpisałeś. Autor sam siebie wyjaśnił, jak napisał, że kręci jakby był słaby akumulator. Nic nie wspomniał jakie ma napięcie w instalacji, ile wynosi ładowanie. Równie dobrze akumulator może rozładowywać jakiś...
(at)ElektrodaBot Aprilia Atlantic 125 po wywrotce nie odpala. Rozrusznik nie kręci światła stop nie świecą. AI: Czy po wywrotce sprawdzałeś bezpieczniki i stan akumulatora – czy wszystko jest w porządku... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Atlanticu 125 linia zasilająca żarówkę STOP jest tą samą linią, która zasila cewkę przekaźnika rozrusznika (sygnał...
:arrow: mkos1 Będe musiał pomierzyć z rana na zimnym silniku. W takim razie może inaczej, jaki powinien być spadek napięcia na takim akumulatorze przy poborze prądu 100A??? :arrow: Lepus rozrusznik kręci dobrze, co do palenia to nie było jeszcze mrozów, ale rano przy temperaturze 8C pali bardzo dobrze, rzekłbym że nawet lepiej niż na rozgrzanym silniku....
W nawiązaniu do kwietniowego postu i po miesięcznych testach mogę potwierdzić: SUKCES :D . Dla wszystkich zainteresowanych problemami z odpalaniem porannym silnika OM642 ( pewnie i innych też) , którzy wymienili już milion części i dalej to samo informuję, że problemem jest słaba masa . Niestety wszystkie doświadczenia jakie robiłem są wbrew logice...
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Ehh, ale doradzacie. Autorze, żeby sprawdzić połączenia, zmierz napięcie pomiędzy rozrusznikiem a akumulatorem. Im większe ono będzie, tym gorsze połączenie. Oczywiście pomiar na jednym biegunie i podczas rozruchu. Przyłączając sondy w różne punkty, możesz zmierzyć spadki w poszczególnych punktach. IMHO jeśli kable się grzeją, to oznacza że prąd idzie...
Dziś po sprawdzałem co pisaliście tzn: -Wykrecilem świece próbowałem odpalić lecz dalej to samo wybilo rozrusznik w górę 2x (potem rozrusznik tylko kręcił się na dole) i stop i piszczenie z tego przekaźnika -Probowalem odpalić na krótko kluczem-to samo (rozrusznik się kręci ale go nie wybija) -Zrobilem pomiar prądu na małym Aku napięcie startowe 12,54...
Ładowanie pod obciążeniem raz 13,70v innym pomiar 14,10v (radio, nawiew, światła i ogrzewanie szyb) a rozrusznik kilka pomiarów zrobiłem 201A na ciepłym silniku a na zimnym przeważnie 220, 280 raz 350 a maksymalnie pokazało 440A. Zauważyłem że nie ryglują się drzwi od strony kierowcy przód i tył ja mało tym autem jeżdżę więc nawet nie wiedziałem. Po...
Pomiar napięcia po obciążeniu sprawnym rozrusznikiem może być mylny ale nie musi. Jeżeli próbujemy odpalić zmarznięty samochód zmarzniętym akumulatorem przy np. -25 °C to wniosek będzie mylny. Ruchliwość jonów w elektrolicie maleje kilkukrotnie co się przekłada na wzrost rezystancji wewnętrznej akumulatora. Rezystancja uzwojenia rozrusznika prawie się...
Mechanik spasował nie wie co jest grane. Zaciągnąłem Ducato do elektryka. Wy-telepało go po drodze i odpalił- świeciła się kontrolka od abs i esp kiedy chciałem ruszyć auto znów zgasło.Dodam jeszcze że zaczął działać klakson którego wcześniej nie było. Elektryk dopiero jutro sprawdzi co jest grane ale zajrzał pod maskę i coś mówił o wiązce pod lewą...
Renault CLIO 2 PH2 2005 rok. Układ rozruchu i stacyjka występują także w innych samochodach tej firmy. Czasem występuje bez przekaźnika rozruchowego https://obrazki.elektroda.pl/5675111800_... https://obrazki.elektroda.pl/6816100500_... Objawy USTEREK: 1 Często nie kręci rozrusznik 2 Często miga dioda immo=zablokowanie...
Wrzuć zdjęcie tej klemy, ta oporność to zdecydowanie za mało, tak jak pisał kolega coperfild powinno być w granicach 2-3 omy. Ale porady, to może jeszcze nie dno ale same g.wna i muł, od dna to się można chociaż odbić. Pytam się : przy 2-3 omach jaki można pobrać prąd. Od razu odpowiem bo i tak nikt tego nie jest wstanie obliczyć - około 4 amperów,...
Ja miałem taki filtr zewnętrzny. Wyrwałem kiedyś miskę aluminiową z poszerzanym dołem ,gdzie do stworzenia formy posłużyła część miski z Meśka 115 (ta bania na dole) https://obrazki.elektroda.pl/6772292800_... Powstało tylko 5 takich mis. Powrót oliwy był wyprowadzony na zewnątrz do filtra od ciężarówki. Olej nie wracał do silnika,ale...
Podłącz woltomierz NA CZOPY akumulatora (dotknij badawkami czopów - a nie klem) i druga osoba niech zakręci rozrusznikiem. Jeżeli napięcie spada tylko 1-1,5 wolta, to można założyć, że masz gdzieś słaby kontakt. Pomiar następny: jedną badawkę przykładamy do masy SILNIKA, drugą DO CZOPA minusowego akumulatora. Kręcimy starterem. Jeżeli w czasie kręcenia...
pomiar prąd rozrusznik pomiar parametr rozrusznik rozrusznik trafic rozrusznik
instalacja elektryczna altana konwektorowy grzejnik xperia dioda
wymiana sprężarki lodówce parkowanie silnika wycieraczki
Ciągła praca pompy w Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C z FR110 Jak wyłączyć komunikat o odwapnianiu w Saeco PicoBaristo?