mozna tez stosunkowo juz wiekowym voltomierzem widelkowym.
Robokop, elktromagnes złapie nawet na 7V (inna konstrukcja niż w samochodzie) Może być akumulator miałem taki przypadek - grzał przewody jak cholera Jeżeli problem w rozruszniku pomiar prądu wyjaśni sprawę
Pierwsze pomiar napięcia przy rozruchu ,i jeszcze lepiej pomiar prądu rozrusznika i spadku napięcia na przewodach. A potem pomiar poboru prądu. Tak ,przy bardzo dużym spadku może zaświecić ABS.ESP. A zamek to podłączyć tester i sprawdzić co tam w komforcie. Albo chociaż sprawdź stan przewodów w plelotkach. Widzisz ,pomiary, nic nie wywróżymy.
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
podłącz zamiast pompy żarówkę H4 albo H7 i zobacz czy świeci mocno jak kręcisz rozrusznikiem, pomiar miernikiem zwykle jest niemiarodajny (bez obciążenia)
Za twoją radę zostaje latanie z miernikiem. W jakim to języku? Kolego,do diagnozy tego wozu potrzebna jest tylko probówka 12V. Wyjście 50 ze stacyjki i pomiar na cewce rozrusznika jak już ktoś wspomniał.
A jak te przebicie na wirniku sprawdzić?? Bardzo prosto. Rozkręcić rozrusznik wyjąć wirnik o dokonać pomiaru.
Kolego nie wiem po co ten twój znajomy wyciągał rozrusznik. I po co porady typu podmien akumulator itp. Jeśli usterka występuje to bardzo dobrze do diagnozy wystarczy miernik za 40-50 zł. Pierwsze sprawdzasz do ilu spada napiecie na akumulatorze potem jeśli ok na masie samochodu nie zapomnijmy także na końcówce 30 na rozruszniku i co ważne pomiar napięcia...
Ten temat widziałeś? Może nie całkiem to samo, ale poczytać warto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W twoim przypadku genialnej rady nie ma: Pomiary i jeszcze raz pomiary. Głównie spadki napięcia na przewodzie plusowym i minusowym. Czyli przykładamy jedną badawkę miernika do czopu plusowego akumulatora (koniecznie do CZOPU - a nie...
Witam Chcialem sobie zrobic miernik kondycji akumulatora., a przy okazji czegos madrego sie nuczyc.:D Chcialbym to zrobic na bazie jakiegos opornika jako bocznika o jakiejs logicznej rezystencji, aby nie pokrecilo plyt, no i rownolegle wpiac amperomierz. Ja mam 15A od zera, ale pewnie bedzie bezuzyteczny, bo potrzebny bedzie pewnie z ujemna skala ?...
Człowieku, weź zmierz napięcie na wyjściu alternatora i będzie wszystko wiadomo, czy podpięty przewód z akumulatora czy nie. Minęło pół dnia a Ty zaglądasz pod spód, bawisz się a wystarczy dosłownie jeden pomiar i wszystko będzie wiadomo.
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
Pomiar napięć na rozruszniku wiele wyjaśni ..
Generalnie czym wyższy prąd tym wskazanie dokładniejsze. Urządzenie jest znakomite do badania prądu rozruchu, ładowania itp ale już nie nadaje się do pomiarów miliamperów. Tak, należy go kasować przed każdym pomiarem, wynika to z konstrukcji urządzenia. Należy pamiętać, że pomiar dokonywany w pobliżu silników mocy - na przykład rozrusznika samochodowego...
Przy rozruchu nie mam jak sprawdzić. Jednak taki pomiar jest konieczny, poproś kogoś o pomoc, kto odczyta napięcie, lub zakręci (spróbuje) rozrusznikiem. W 80% będzie to wina akumulatora, ale niewykluczone jest uszkodzenie rozrusznika.
K.Freebsb = bardzo fajne pomiary !! Wzajemnie :-) Jednak widzę poważną różnicę w stosunku do moich pomiarów-czyli wartość szczytowa, podejrzewam że to wynik szybkości układu pomiarowego. Rożnica jest potężna. Mój oscyloskop to ma 1 GSps, a używałem czasów nawet 500 us. Moje pomiary potwierdzają w sumie trzy przyrządy: multimetr o dziesięciu pomiarach...
Ta wersja nie ma żadnego sycznika. Napięcie idzie przewodem czerwonym z akumulatora do stacyjki, do stacyjki dochodzi też przewód z regulatora napięcia ładowania aku. Po stacyjce wychodzi na czerwony przycisk zapalania, z niego idzie do przekaźnika sterującego rozrusznik. Miernik napięcia do ręki i w pierwszej kolejności zobacz, czy dochodzi napięcie...
ale pomimo to jest dość niska, a więc chyba ok? Najlepiej po prostu zewrzyj na krótko dwa najgrubsze przewody, które do niego wchodzą. Bez podania rezystencji to możemy tylko gdybać. A jak masz kiepskie przewody do multimetru to musisz je zewrzeć, odczytać wynik i potem odjąć go od wyniku pomiaru. Oczywiście pomiar przy zamkniętych stykach przez cewkę,...
Ponownie zachęcam do pomiarów. Pomiar prądu rozrusznika powyżej 100 A, czyli kilkadziesiąt mV wykonasz nawet przy pomocy Twojego złomu. Wiem, że można. Z tym złomem to odrobinę przesadziłeś. :) Pozdrawiam
A po co do tego dwie osoby? zrobię to i tak dla własnej wiedzy by wiedzieć czy rozrusznik też nie szwankuje Tyle, że ten pomiar nie jest po to żeby sprawdzać rozrusznik...
a ja, mimo wszystko, stawiam na brak masy silnika. Łatwo to określić, wystarczy prosty pomiar, czy na zacisku rozrusznika jest napięcie akumulatora względem masy akumulatora, a następnie względem masy silnika. Zdarza się, że taśma masy jest skorodowana w zaciskach. Nie napisałeś, czy samochód da się uruchomić "na pych". Piszesz natomiast, że pojazd...
Ale o traktorku i jego instalacji elektrycznej nic nie wiemy? A rozrusznik ma zapewne większy pobór prądu. Może bardziej by się sprawdził model z zewnętrznym bocznikiem 100A W jakim celu dokonywać pomiar prądu na zasilenie rozrusznika? Domyślam się, że kolegę interesuje instalacja niskoprądowa i w dużym stopniu wystarczy pomiar napięcia..
NIe musi. Oczywiście dobrze by było te min 12,4v. Sprawdzić spadki na przewodach. Masz dwa sposoby: między plusem a plusem (śruba rozrusznika a klema +), minusem a minusem( klema - a blok) , i porównać napięcie na bloku i na śrubie rozrusznika z napięciem aku. Oczywiście pod obciążeniem. Jak byś miał miernik cęgowy można by się jeszcze pobawić w pomiar...
Przeskoczył rozrząd i nie ma kompresji skoro nawet na paliwie podanym z strzykawki nie zapala.Wykonaj pomiar ciśnienia sprężania manometrem.
Sprawdź dokładnie rozrusznik możesz mieć przebicie na wirniku. Akumulator też może być padnięty mimo że nowy. Amperomierz cengowy na przewód rozrusznika, woltomierz na akumulator, drugi pomiar na rozruszniku przed i za elektromagnesem i wszystko jasne.
Nie pomyliłeś czasami nr pinów? Zazwyczaj środkowy pin to sygnałowy. Powinno być raczej tak (czujnik ma czerwoną wtyczkę): Pin nr. 1 czujnika (minus) - G3 48 pinowa czarna wtyczka ECU Pin nr. 2 czujnika (sygnał) - C4 48 pinowa czarna wtyczka ECU Pin nr. 3 czujnika (plus) - B4 48 pinowa czarna wtyczka ECU Pomiar napięcia na sygnałowym bez czujnika jest...
Ad. 1 Rdzeń elektromagnesu poprzez widełki wysuwa sprzęgło jednokierunkowe (bendiks) Ad.2 Elektromagnes jest nierozbieralny Ad. 3 Uzwojenie stojana, silnik szeregowy Ad. 4 Przewody doprowadzające prąd do szczotek muszą być bardzo elastyczne Ad. 5 To wynika ze sposobu nawinięcia uzwojeń/konstrukcji wirnika. Spotyka się rozruszniki z 2, 3 i 4 szczotkami...
Może połączenie rozrusznik blok silnika jest zabrudzony, rozrusznik pomalowany w miejscu styku do silnika i masa ma słabe przejście i nie odpali. Zrób pomiary napięcia przy rozruchu na plusie rozrusznika i minucie obudowie rozrusznika ,drugi pomiar plus rozrusznika obudowa silnika i porównaj je. Jeszcze jeden pomiar na klemach akumulatora następny na...
A spadek napięcia na przewodach ? A pomiar prądu na zimnym i ciepłym ? A pomiar spadku napięcia aku? Kto to ma mierzyć?
przy poborze 0.09? błagam pomocy Jak i czym to bylo mierzone ? A dokładniej, gdzie włączany był amperomierz do dokonania pomiaru ? Rozrusznik sprawdzony ? Prąd rozruchu zmierzony na ciepłym i zimnym silniku ?
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Jaki konkretnie masz ten nowy akumulator? Być może winny jest rozrusznik ale równie dobrze akumulator nie posiada wystarczającej pojemności i pomiar tylko jego napięcia, bez obciążenia tego nie wykaże. Jaki jest typowy prąd tego rozrusznika to nie wiem - może ktoś takie pomiary robił i podpowie. Osobiście przy pomocy jakiejś 25W żarówki sprawdził bym...
Nawet przy zwartym rozruszniku a sprawnym akumulatorze napięcie nie spadło by do 2V. Jeżeli pomiar wykonujesz na słupkach akumulatora to ten akumulator nadaje się tylko na złom.
Więc luźna klema, uszkodzony akumulator, zwarcie na rozruszniku. Do kompletu brak pomiaru prądu. Wysoki prąd to rozrusznik, niski prąd akumulator.
Można by sprawdzić sam ten pompowtrysk czy jest sprawny oraz ciśnienie w cylindrach manometrem lub oscyloskopem poprzez pomiar przebiegu prądu rozrusznika.
Po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka amperaż wynosi około 0.20A i spada. Po około 15 do 25 sekundach pokazuje 0A. Podłączyłem amperomierz między minusami z akumulatora i klemą więc jestem pewien tego pomiaru. Czy rozrusznik może powodować takie problemy nawet przy dodatnich temperaturach?
Pomiar sprawności akumulatora możesz wykonać przełączając miernik na pomiar napięcia, przystawić końcówki miernika do zacisków akumulatora. Następnie przekręcić rozrusznikiem, jeżeli napięcie na akumulatorze podczas rozruchu nie spadnie poniżej 9V można uznać, że jest jeszcze OK. Na nowym akumulatorze napięcie podczas rozruchu nie spada najczęściej...
Odczyt synchro oscyloskopem , pomiar ciśnienia na pompie tandem ,spadek napięcia podczas kręcenia i prąd "zjadany" przez rozrusznik to by była diagnoza. A tak to sobie możecie wymieniać z mechanikiem aż traficie. W sumie jak się na to godzisz to nie miej potem do niego pretensji.
We wszystkim.Na początek jak nie pali, pomiar na stykach przekaźnika rozrusznika wiele wyjaśni.
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
Witam . Pomiar napięcia na rozruszniku i akumulatorze to w pierwszej kolejności. Sprawdzenie masy akumulator silnik,wszelkich połączeń ,sprawdzenie to co opisuje kolega Megawe .Jeszcze jedna sprawa jaki rozrusznik (R-11,czy inny),czy był kiedykolwiek sprawdzany ,regenerowany.
Czy on tam może ma pomiar prądu rozrusznika ? Jeżeli tak, to przyczyną może być że rozrusznik bierze za duży prąd. Nie zawadzi też sprawdzić / poprawić masy silnika i budy, nawet tymczasowo złapać masę kablem rozruchowym - może spadek napięcia gdzieś po drodze ogłupia sterownik.
Albo masz uszkodzony manometr, albo pomiar robiłeś z zamknięta przepustnicą. Albo z rozładowanym akumulatorem - rozrusznik miauczał, zamiast żwawo kręcić. Być może nagar z denek oderwal się i dostał pod zawory. Chyba żartujesz.
Nie posiadam glukometru - czy jest jakiś inny sposób - może obserwacja tej celi w czasie, Lub pomiar czasu rozładowywania - lub podczas rozruchu - rozrusznika pomiar do jakiego napięcia zasilania napięcie spada w szczycie rozruchu mogę takie coś zmierzyć taki peak hold? Glukometru nie posiadam niestety.
Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
.Po rozkręceniu rozrusznika pierwotnie, wymieniłem to co było podejrzane, tulejki wyglądały na dobre, Był pomiar napięcia podczas kręcenia tym rozrusznikiem? Ile spadek wynosił? W Twoim przypadku może być elektromagnes na rozruszniku zużyty. Zmień na nowy rozrusznik jak jeden z użytkowników napisał powyżej. 300 PLN i problem z głowy.
Jak w temacie. Wymagania: Cęgowy, True RMS, AC/DC, wszechstronny (pomiar prądu rozruchowego z aku na rozrusznik, pomiar na kablu do świecy, a także pomiar prądu w mA A może jakiś inny miernik (cena około 300)
Z dwa lata temu szukałem miernika cęgowego do pomiaru prądu rozrusznika (ciężki rozruch). Kupiłem UNI-T UT204.
No widzisz, tu nie można podłączyć się fejsem ani nie ma krokowego. Byś się zdziwił, jaki kombajn był do kompleksowego sprawdzania silników gaźnikowych. Łącznie z kontrolą sprężania poprzez pomiar prądu rozrusznika.
to ,ze KTS sie rozłącza podczas uruchomienia jest normalną sprawą , jesli nie ma zapisanych błędów w pamięci sterownika to ja bym tu bardziej widział ,ze któryś z wtryskiwaczy daje w przelew . najprościej sprawdzić to zdejmując przewody nadmiarowe podłączając w ich miejsce menzurki pomiarowe . Jeśli nie posiadasz takowych możesz za miast nich wykorzystać...
Wykonaj pomiar napięcia podczas pracy rozrusznika. Nie powinno spaść więcej niż 2 V na akumulatorze. Jak spada mocniej to akumulatory nie są naładowane lub nadają sie na złom.
Moim zdaniem masz problem albo z akumulatorem albo z rozrusznikiem albo z połączeniem miedzy tym a tym. Na pierwszym filmie obroty nie przekraczają 200obr/min wiec jak on ma odpalać? Na drugim nie jest wcale lepiej. Po 1 pomiar akumulatora i spadków napiec podczas rozruchu. Testery do akumulatorów mają możliwość wykonania takiego pomiaru. Po 2 sprawdzenie...
Ja proponuje wykonać pomiar napięcia na rozruszniku w chwili rozruchu, jeżeli spadnie poniżej 9 woltów to obstawiam akumulator. Na wszelki wypadek proponuje wpiąć jeszcze jeden akumulator rozruchowy i sprawdzić. Pozdrawiam.
Manometr między wyjście z kosza a przewód. I kręcić rozrusznikiem. Pomiar ciśnienia podczas pracy i po zgaszeniu czy nie schodzi ciśnienie. Jezeli nie masz czym sprawdzić to pozostaje warsztat.
Najprościej poszukaj kumpla co ma oscyloskop podłącz sondę prądową na przewód i masz idealny pomiar.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... Tu jest opisana jedna z koncepcji pomiaru.
Jeszcze tylko "silniczek krokowy sprawdzić"!!! Kolego, pomiar kostki stacyjki, jak nie to spadki napięć akumulator>masa silnika i>karoserii, akumulator> rozrusznik>alternator>stacyjka. Sprawdzić zasilanie elementów zapłonu. Cieszyć się jazdą. "Ponownie wyczyścić krokowy i wtryski po 27 min jazdy." :) :)
A może te testery mierzą w podobny spośób jak pomiar ESR w kondesatorach? Piszecie o pomiarze akumulatora za pomocą obciążenia rozrusznikiem z tym, że współczesne rozruszniki szybkobrotowe z przekladniami planetarnymi nie potrzebują ogromnych prądów na upartego z baterii wkrętarki idzie odpalić.
Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
Szkoda, że dopiero po reprymendzie... A wystarczyłby pomiar przewodów masowych... Rozrusznik w końcu ruszył? Przemierz cewkę. Uzwojenie pierwotne powinno mieć około 3 omy, a wtórne kilka - kilkanaście kiloom. Tylko taki pomiar nie jest pełny, bo nie wykryjesz przebić. Sprawdź jeszcze, czy z aparatu zapłonowego jest podawany sygnał. No i czy cewka jest...
Może być wiele rozwiązań tego problemu, mniej lub bardziej skutecznie działających, bo to tudno stwierdzić że tak powiem "na ucho". Jednak moim zdaniem najskuteczniejszym i najszybszym będzie rozwiązanie oparte o pomiar prądu rozrusznika, bo tu zawsze będzie wyrażny, duży skok prądu łatwy do wyłapania nawet najprymitywniejszym kontaktronem. Układ oparty...
Skoro 11v masz to pytanie jakie jest napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem? Pomiar poboru pradu zrobiony z wpiętym multimetrem? Naładować aku z wypiętymi klemami i sprawdzić jego sprawność(może zwarcie na celach?) Z którym sterownikiem brak komunikacji?
Przy zamkniętej przepustnicy w kolektorze ssącym tworzy się podciśnienie (nigdy nie jest on w 100% szczelny bo dochodzi odma, minimalna szczelina na przepustnicy) ale tłok nie ma skąd zassać powietrza do cylindra i wynik pomiaru kompresji jest zaniżony. Jak przestaniesz kręcić na chwilę rozrusznikiem, to kolektor znów się "napowietrzy" i pierwszy pomiar...
1. Akumulatory są dość nowe i mają 12,6 V 2. Przy włączonym heblu, napięcie spada do 10,50 V. Mnie to dziwi ten spadek napięcia przy włączonym heblu (rozumiem, że mówimy o wyłączniku głównym akumulatorów). Gdzie jest miejsce pomiaru? Na zaciskach akumulatorów? Pzdr -DAREK-
(at)costec Nadal uważam że klasyczny miernik jest dla amatora z doskoku zajmującego się elektroniką lepszy od cęgowego. Brymena zaproponowałem tylko dlatego że ty już ustaliłeś próg cenowy. Co by nie mówić to w jego cenie i możliwościach konkurencji za bardzo nie ma. Uważam także że dla amatora kupowanie jednego miernika za 700-800 zł jest bez sensu....
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Te parametry mówią tylko, że ładowanie ok. Podjechać do sklepu gdzie sprzedają akumulatory.Powinni mieć tester, fachowo wykonany test jest miarodajny. Jeżeli koniecznie chcesz sam to zmierz spadek napięcia w czasie pracy rozrusznika. Taki pomiar może wykazać usterkę akumulatora , rozrusznika lub niepewny styk w ich obwodzie.
Sprawdź stan kabli od akumulatora do rozrusznika i do masy. Jeśli masz akumulator w kufrze to możliwe że nie ma masy, wątpliwości rozwiać może pomiar napięcia w trakcie kręcenia rozrusznikiem wpierw na akumulatorze a następnie na zacisku prądowym rozrusznika i masie - nie powinny się zbytnio różnić.
Zawory się nie domykają, czyli zbyt mały luz zaworowy - zbyt duży to by chyba grzechotało, zresztą skąd by się wziął, kompensatory nie mają aż takiego zakresu. Teraz zagwozdka konkretnie które - jakąś informację można by pośrednio i wysnuć - pomiar prądu rozrusznika ze znacznikiem 1 cylindra, czyli oscyloskop 2 kanałowy z rejestratorem.
musisz miec odpowiedni miernik i bierzesz demontujesz wtryskiwacze w miejsce wtryskiwacza montujesz miernik i kręcisz rozrusznikiem tylko zadbaj o dobry akumulator żeby pomiar był wiarygodny. później bierzesz wlewasz olej do cylindra tak z 50-dziesiatkę kręcisz walem żeby olej się rozprowadził po ściance cylindra i pomiar jak wzrośnie to pierścienie...
Napięcie przy rozruchu jest zdecydowanie za niskie. Jeśli akumulator jest dobry to proponuje zajrzeć do rozrusznika. Pomiar ciśnienia na zimnym tez mógłby coś pomóc.
W tym samochodzie napięcie na akumulatorze podczas ładowania powinno być na poziomie 13,8V. Sprawdz prąd jaki jest pobierany przez instalację w samochodzie, po wyłączeniu wszystkich odbiorników - nie powinien przekroczyć 0,1A (zazwyczaj jest w granicach 0,08A). W każdym przyzwoitym warsztacie samochodowym, a także w sklepie gdzie sprzedają akumulatory...
Jeżeli nie ,,odzywa" się przekaźnik, to problem leży w nim samym, albo w obwodzie pierwotnym, na który składa się stacyjka, przycisk na kierownicy oraz sam przekaźnik. Skoro dysponujesz multimetrem, to zmierz napięcie na cewce przekaźnika, albo zmierz jego rezystancje (cewki). Pomiar napięcia po naciśnieciu przycisku startowego. To naprawdę prosty układ.
Witam, Możliwe, że silniki są te same B9. Nie kręci rozrusznik, chcę sprawdzić czy podawany jest "start" na rozrusznik. Ponieważ jest trudno dostępny ten kabelek przy rozruszniku to może jest gdzieś łatwiej dostępne miejsce do takiego pomiaru ?? Czy sterowanie rozrusznikiem jest na konektorze wsuwanym? przykręcanym? czy jakaś inna systemowa złączka?...
Podczas rozruchu napięcie mierzone na klemach akumulatora bardzo skacze: 11V, 2V, 7V, Może być coś niehalo z aku lub pomiarem. Jeżeli aku "siada" to układ zabezpieczający wyłącza rozrusznik. Zrób próbę z innym aku i pomiar.
Dzięki temu, że moderator ulokował mój pierwszy post w koszu człowiek nie bardzo wie co i gdzie mierzyć. Chociaż pomiar na poszczególnych akumulatorach też może okazać się przydatny. Ale już ten pomiar pozwala kierować podejrzenia na usterkę. Czyli trochę wskazania na zużyty rozrusznik oraz na jeden z akumulatorów. Pewnie to będzie ten z gotującymi...
mimo to gdy auto jest rozgrzane to nie chce odpalic na dotyk tylko tak mulowato kreci jakby byl rozladowany aku i probowal na ostatkach pradu zapalic Po pierwsze pomiar napięcia NA ROZRUSZNIKU podczas kręcenia, jeśli będzie ok 10V to rozrusznik out i wymiana tego co trzeba. Po drugie czy wkręca ci się na obroty powyżej 4000obr.min?
Witam.Znasz przebieg pojazdu?W sumie kompresja jest dosc poprawna biorac uwage na pewno jakies zuzycie czesci ruchomych silnika.Jesli to benzyna mozna by bylo sie pokusic na pomiar dynamiczny kompresji .Blokujesz zaplon i krecisz rozrusznikiem. Miernikiem cegowym-amperomierzem na przewodzie minusowym pomiar pradu.Wskazanie wartosci pradu jest odwzorowaniem...
Jesli cyka Ci przekaznik (to znaczy jesli cykanie jest stale- tak jakby sie wylaczal i zalaczal, bo tego nie sprecyzowales), to masz akumulator rozladowany. Ewentualnie do wymiany. Jesli to jest tylko jedno cykniecie, to trzeba zaczac od pomiaru napiecia na rozruszniku. Kup sobie miernik, dla twoich potrzeb wystarczy max za 20 zl
Skoro pomiar jest właściwy uzwojeń to i rozrusznik by się zmierzył.
Naprawa masy w środku rozrusznika. Usterki nie widać na pierwszy rzut oka , nawet pomiar ohmomierzem nie daje pewności co do usterki. Schemat ideowy odbiega od przedstawionego poniżej dlatego też osoby nie naprawiające rozruszników mogą mieć problemy z interpretacją usterki. Trzeba pamiętać,że jedno uzwojenie przestaje pracować w momencie gdy rozrusznik...
Prąd i napięcie. Dwie proste i podstawowe rzecz do pomiaru podczas kręcenia.
zobacz czy + zasilający rozrusznik nie wypalił się w klemie - czasem się zdarza; to co mówisz to się tak kasztanią rozruszniki jak nie ma blachy osłanaijącej od wydechu; być może przycisnełeś przy składaniu rozrusznika któryś z przewodów od stojana - przy zakładaniu dupki - tam włażą pod szpilki; zacznij tak: miernik pomiędzy kołek + aku a dolną śrube...
nie ma co komplikowac układu , to ma powiedzieć czy alternator nadaje sie do auta czy do naprawy na sliniku jedynie można założyć ze 3 koła pasowe do zmiany obrotów a do rozrusznika wykorzystałbym cześc silnika obudowe sprzegła z kołem zamachowym na osi hamulec i do pomiaru prądu rozrusznika amperomierz np 600A z bocznikiem ma sie rozumiec , jak potrzeba...
ja natomiast w miejscu bezpiecznik od rozrusznika "nr 52" mam przejscie na masę No i jakie z tego pomiaru wnioski płyną? Bo dla mnie żadne...
Załóż na próbę ponownie stary akumulator. Jeśli dobrze wykonałeś pomiar przy kręceniu rozrusznikiem, problem wydaje się być poza akumulatorem. Naprawił się, bo poruszałeś kablami, klemami, może nawet coś oczyściłeś. Nie ma takiej możliwości, by uszkodzony akumulator pod obciążeniem rozrusznika pokazywał 10.80V. Byłoby sporo niżej.
zastanawia mnie fakt wolnego narastania kompresji, kilka pierwszych obrotów wału daje powoli rosnące 0,5-0,6MPa i po kilkunastu dopiero wskakuje na ciśnienie docelowe. mniej więcej tyle samo czasu zajmuje uruchomienie silnika. Dajesz gaz do dechy przy pomiarze? Rozrusznik kręci poprawnie? Jeżeli tak a ciśnienie tak wolno narasta to silnik w słabej...
Pomiar napięcia na akumulatorze i samym rozruszniku z elektromagnesem łącznie.
a swoją drogą to ie zapala się samochodu z podpiętą star diagnosis, trzeba zapalić i dopiero podłączyć multiplexer Jakieś bzdury: wiele operacji przewidzianych przez "SD" wymaga uruchomienia silnika; producent nie przewiduje tutaj rozłączania multipleksera na czas działania rozrusznika. Co więcej: przykładowo pomiar kompresji wręcz wymaga, żeby multiplekser...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
To poproszę o informację jakie napięcie się pojawi w momencie kręcenia rozrusznikiem. Jedna sonda miernika do nadwozia druga na + Aku. Potem drugi pomiar tylko masa na silniku. Zobaczymy Twoje problemy.
Więc pozostaje się jeszcze pomiar poboru prądu przez rozrusznik. Mógłbyś dołączyć wydruk z testera podający sposób badania akumulatora?
Witam. Potrzebuje wykonywać pomiarów prądu stałego rzędu 200-600A i zapis przebiegu pomiaru na wykresie. Konkretnie chodzi mi o pomiar (wykres) poboru prądu przez rozrusznik samochodów osobowych. Pomiar nie musi być idealnie dokładny, myślę o dokładności do ok 15-20A (jak uda się dokładniej to byłoby super). Czy możecie mi zaproponować (w miarę możliwości...
Jeśli masz woltomierz na napięcie stałe to zmierz napięcie między plusowym zaciskiem akumulatora a plusowym zaciskiem na rozruszniku. Następnie zmierz napięcie między minusem na akumulatorze a masą rozrusznika. Pomiaru dokonuj w chwili gdy rozrusznik pracuje.
Jeśli masz możliwośc sprawdź prąd rozrusznika , czy nie jest za duży? Nie chcę porównywac ale lata temu miałem podobny problem z maluchem,nie miałem możliwości pomiaru prądu rozrusznika ,ale po zmianie rozrusznika problem znikł,oczywiscie jak pisał kol. m.jarek1 pozostaje kwestia aku i połączeń .
Chodziło mi o pomiar podczas kręcenia, to go na pewno obciąży. Możesz też cęgą zmierzyć prąd rozrusznika.
Do tego oczywiście go zamknij z pilota czy też zamka żeby centralny się "zamknął" i mierz - oczywiście im dłuższy pomiar tym lepszy bo coś po czasie może się aktywować.
Problem z CAN - pomiar na mostku i zaraz widać, co jest nie halo.
Witam Skoro po około 10 sek. - to podłącz oscyloskop pod pomiar ciśnienia - zobaczysz wykres i wsio jasne. pozdrawiam piotrek P.S. Zdrowych świąt- bo wesołe zawsze da się zrobić .. :idea:
Ja bym zaczął od zbadania prądu pobieranego przez rozrusznik w trakcie zapalania i przy okazji do jakiej wartości spada napięcia na aku podczas tego pomiaru.
pomiar prąd rozrusznik pomiar parametr rozrusznik rozrusznik trafic rozrusznik
makro przycisk access bezpiecznik awaryjnych amplituner przygasa
piekarniki samsung opinie epson l3151
Błąd E24 w magnetowidzie Funai - przyczyny i rozwiązania Zapowietrzenie zbiornika AdBlue: przyczyny i objawy