Odczyt synchro oscyloskopem , pomiar ciśnienia na pompie tandem ,spadek napięcia podczas kręcenia i prąd "zjadany" przez rozrusznik to by była diagnoza. A tak to sobie możecie wymieniać z mechanikiem aż traficie. W sumie jak się na to godzisz to nie miej potem do niego pretensji.
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
Jaki konkretnie masz ten nowy akumulator? Być może winny jest rozrusznik ale równie dobrze akumulator nie posiada wystarczającej pojemności i pomiar tylko jego napięcia, bez obciążenia tego nie wykaże. Jaki jest typowy prąd tego rozrusznika to nie wiem - może ktoś takie pomiary robił i podpowie. Osobiście przy pomocy jakiejś 25W żarówki sprawdził bym...
sprawdziłem 2 używki podobno sprawne Nie możesz sobie pozwolić na "podobno" - albo 100% dobre, albo się nie nadają. Najlepiej sprawdzić w innym aucie i wtedy masz pewność. Jeżeli jest faktycznie dobry, to masz sygnał, że jest coś nie tak z autem. Dobrze sprawdziłeś wszystkie obwody małej wtyczki? Nie masz założonego jakiegoś odcięcia zabezpieczającego...
Zakładając maksymalny prąd rozruchu 100-200A to wybór rezystora 0,01Ω Czytam te posty, ale dla mnie pobór prądu przez rozrusznik taki jak podajesz jest ogromny. A na pewno już przy skuterze. T.zw . " maluch" miał rozrusznik, o ile pamiętam 0,8 kW czyli pobór prądu ok.65 A. A tu skuterek miałby mieć do 200 A ?. Coś to chyba nie tak. A jeśli chodzi...
mozna tez stosunkowo juz wiekowym voltomierzem widelkowym.
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
I co z tego, Panowie :) - tester Wam napisze, że dobry lub wymień, albo naładuj i sprawdź... :) Cytuję: "Obok pojemności jednym z najważniejszych parametrów (również obowiązkowo nadrukowanym na akumulatorze) jest tzw. prąd rozruchowy, tj. deklarowana wartość natężenia prądu, który nowy akumulator może dostarczyć do rozrusznika silnika. Cóż bowiem, gdy...
Renault CLIO 2 PH2 2005 rok. Układ rozruchu i stacyjka występują także w innych samochodach tej firmy. Czasem występuje bez przekaźnika rozruchowego https://obrazki.elektroda.pl/5675111800_... https://obrazki.elektroda.pl/6816100500_... Objawy USTEREK: 1 Często nie kręci rozrusznik 2 Często miga dioda immo=zablokowanie...
Ehh, ale doradzacie. Autorze, żeby sprawdzić połączenia, zmierz napięcie pomiędzy rozrusznikiem a akumulatorem. Im większe ono będzie, tym gorsze połączenie. Oczywiście pomiar na jednym biegunie i podczas rozruchu. Przyłączając sondy w różne punkty, możesz zmierzyć spadki w poszczególnych punktach. IMHO jeśli kable się grzeją, to oznacza że prąd idzie...
Może być wiele rozwiązań tego problemu, mniej lub bardziej skutecznie działających, bo to tudno stwierdzić że tak powiem "na ucho". Jednak moim zdaniem najskuteczniejszym i najszybszym będzie rozwiązanie oparte o pomiar prądu rozrusznika, bo tu zawsze będzie wyrażny, duży skok prądu łatwy do wyłapania nawet najprymitywniejszym kontaktronem. Układ oparty...
(at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot sprawdziłem masę, baterię, bezpiecznik główny, sprawdziłem też przekaźnik rozrusznika i nie wiem co zrobić, może są gdzieś jakieś inne bezpieczniki proszę o pomoc Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Tak, w większości samochodów istnieją dodatkowe bezpieczniki poza tzw. „głównym” (wysokoprądowym). Zazwyczaj zlokalizowane...
Pierwsze pomiar napięcia przy rozruchu ,i jeszcze lepiej pomiar prądu rozrusznika i spadku napięcia na przewodach. A potem pomiar poboru prądu. Tak ,przy bardzo dużym spadku może zaświecić ABS.ESP. A zamek to podłączyć tester i sprawdzić co tam w komforcie. Albo chociaż sprawdź stan przewodów w plelotkach. Widzisz ,pomiary, nic nie wywróżymy.
Cześć, posiadam Asterkę H 1.6 105km TwinPort w benzynie. Pewnego dnia po 8-godzinnym postoju próbując ją odpalić, kręciła rozrusznikiem jak by aku było martwe, natomiast po drugim zapłonie odpaliła bez problemu. Dzień później Astra była już trupem i nie kręciła, podejrzewałem rozrusznik lub aku lecz nie dała się odpalić na popych a aku jest sprawne,...
Ciekawy jestem na ile pomiar rezystancji wewnętrznej ogniwa prądem przemiennym będzie dokładniejszy od pomiaru przystosowanym do tego rezystorem. Kiedyś były produkowane rezystory które obciążały ogniwa podobnie jak rozrusznik samochodowy. Jaki będzie wynik pomiarów prądem przemiennym, jeżeli doprowadzenie prądu do elektrody dodatniej akumulatora kwasowo-ołowiowego...
Witam! potrzebuje układ ktory Wysteruje mi silnik raz w jedna strone a raz w druga w zalerznosci od potrzeby.Jest to podnosnik wozkow inwalidzkich w busie!Wiadomo w gre wchodza spore prady (rzedu 10-20 amper).BArdzo pilna sprawa! dzieki za zainteresowanie!!
Dzień dobry, Chciałbym dokonać pomiaru prądu wykorzystując przetwornik AC-1l firmy F&F oraz przekładnik prądowy (5A na stronie wtórnej). Oczywiście przetwornik będzie podłączony do sterownika Logo i na panelu chcę wyświetlać wartość płynącego prądu. Do dziś byłem pewny, że mi to zadziała, jednak po rozmowie z bardzo doświadczonym elektrykiem mam dylemat....
Wyżej napisał Pan, iż "napięcie Proszę jeszcze raz uważnie przeczytać moje wypowiedzi. 12,54V miał po uprzednim naładowaniu prostownikiem poza samochodem i pozostawiony na 96h "na półce". 12,4V miał godzinę po zakończeniu ładowania alternatorem w samochodzie. Chciałbym się dowiedzieć, dlaczego teraz ładuje się akumulatory "do 14,72V", ja zawsze ładuję,...
Witam wszystkich Skutecznie udało mi się przerobić 10kW 24 rozrusznik na silnik o wyciągarki od auta terenowego.Troszkę ślusarz i własnej inwencji, działa pracuje, nie grzeje ale nie osiąga pełnej mocy max. to 250A i obroty z 4500 spadają bardzo znacznie (porównuje to do innych wcześniejszych wyciągarek5kW i wykonywanej pracy). Dlatego pomyślałem sobie...
Witam Mam następujący problem... chciałem zrobić układ do pomiar prądu płynącego przez ogniwo peltiera w czasie jego pracy. W sztuce elektroniki znalazłem układ do pomiaru spadku napięcia na rezystorze z wykorzystaniem wzmacniacza różnicowego. Problem pojawił się po zmontowaniu układu (schemat poniżej), po załączeniu ogniwa napięcie na wyjściu wzmacniacza...
Witam, Zbudowałem własny silnik bezszczotkowy prądu stałego. Silnik składa się z jednej cewki oraz magnesów neodymowych zamontowanych na wale. Chciałbym wykonać na nim kilka pomiarów, a mianowicie, chcę przy pomocy zasilacza laboratoryjnego zmieniać napięcie zasilania i zmierzyć prąd elektryczny. Niestety miernik posiada straszną bezwładność i wartości...
Witam, mam pytanie teoretyczne dotyczace przekladnikow pradowych. Moj system mikroprocesorowy m.in. potrzebuje mierzyc prad pobierany przez silnik AC 230V 50Hz. Wpadlem na pomysl, zeby uklad pomiarowy oprzec na przekladniku pradowym... Poniewaz ow silnik bedzie pobieral moc rzedu 50W-200W interesuja mnie prady 0,2A - 1A. Najlepszym rozwiazaniem byloby...
Jak w temacie interesuje mnie rozruch takiego silnika. Zastosowanie to napęd elektryczny. Chciałbym uzyskać możliwie dużą dynamikę nie grzebiąc szybko silnika. Silnik to DC z trwałymi magnesami, komutator i szczotki wyglądają solidnie. Zbudowany mam mostek H z IRF3205 (110A ciągły) Silnki typowe dla hulajnog tj. MY1016 (250W 24V 14A). Narazie kontroluję...
witam , mam pytanie - raczej dla was proste- dla mnie poczatkujacego jest to troche skomplikowane: mianowicie jesli na rozruszniku jest napisane ze ma moc 6KW, to prad jaki potrzebuje przy rozruchu mozna obliczyc z aleznosci 6000/24=250, i czy jest to prawda, pytam z powodu takiego ze chce zmontowac w niedalekiej przyszlosci urzadzenie rozruchowe i...
Witam. Wykonałem taki układ. 1073544 Schemat z elektrody. Reguluje prędkość obrotową silnika prądu stałego 12V i ma miękki start. Wydłużyłem miękki start przez zwiększenie wartości kondensatora C2 z 10 µF do 25 µF. Układ przy starcie działa bardzo dobrze, ale po zwolnieniu przycisku silnik zwalnia bardzo powoli, około 2,5 raza dłużej niż startuje....
Witam, Zmierzyłem miernikiem napięcia i rezystancję na silniku w niedużej suszarce do włosów i wyszło mi: Vmotor= 21V Rmotor= 6 Ohm Imotor= 3.5A To by dawało sporą moc całkiem dużą: V^2/R -> ok. 70W ??? Ponadto zastanawiam się, czy ten silniczek można kręcić w przeciwną stronę, po zmianie biegunów? Oczywiście jeśli się ten kondek na biegunach zasilania...
Witam i proszę o podpowiedź , jak można na regulowany czas kilku sekund zmienić obroty silnika 3f 1.5kw , jakiś schemat , taki najprostszy . wyzwalanie zmiany to impuls 220v - o różnej długości (od 1 sek do 6) thx z góry za podpowiedzi
Posiadam dużej mocy transformator 230/2x8V, nadający się do rozruchu silników. Jednak po wyprostowaniu napięcia na wyjściu jest 18 VDC. Według mnie trochę za dużo. Jak w prosty sposób można obnizyć to napięcie do około 15V. Odwijanie wtórnego uzwojenia raczej jest nie możliwe jak i dowijanie pierwotnego. Czy napięcie zasilające 230 VAC można puścic...
Witam Mojej historyjki, czy jak wolą niektórzy bajek ciąg dalszy. Odnośnie tych ostatnich – nie zamierzam nikomu udowadniać, że czarne jest czarne, a białe-białe. Opisuję tu tylko swoje doświadczenia, nie pobierając żadnego wynagrodzenia (niestety 😉 ). Jakieś dwa tygodnie temu pierwszy raz od (ponownego) zakupu użyłem lidlowy powerbank...
Witam, Posiadam prostownik rozruchowy [url=https://c.allegroimg.com/s1440/01b5... 640" (zdjęcie tablicy) Niestety nie działa wcale amperomierz (wskazówka jest zawsze na 0) Przeglądałem już sklepy i internetowe i udało mi się namierzyć taki amperomierz, ale jego cena to około 100zł ..... Czy mogę zastosować [url=https://pl.aliexpress.com/item/Wska...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem 13.8V końcowy prąd ładowania wynosił 400 mA, przy...
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Cześć Mam silnik krokowy (6 przewodów) niestety bez nalepki. Rezystancja uzwojenia 0,6 Ohma Przyłączyłem zasilacz (trafo i mostek gretza na wyjściu 16V ) Problem polega na tym że prąd wynosi 10A a jest to stanowczo za dużo. Silnik ma może 1NM i małe gabaryty. Jak najprościej ograniczyć prąd do tego silnika? Bo po podpięciu go na chwilę nawet przewody...
Chciałbym ograniczyć prąd maksymalny 230VAC/50Hz do wartości Imax=6A dla startującego silnika 1F/1300W/230VAC/50Hz. Proszę o opinie czy tak da się to zrobić? Czytałem, że cewka z opóźnieniem ogranicza niby ten prąd ale nie od razu. Jeśli tak, to nie nadaje się bo ja chcę ograniczyć prąd od t=0s czyli od samego momentu załączenia zasilania obwodu. Jeśli...
Witam. Wykonałem dzisiaj załączony układ PWM. Chciałem, sobie poeksperymentować z regulacją obrotów silnika DC. Myślałem, że dzięki temu układowi będę nie tlko mógł zmniejszać obroty silnika i jednocześnie silnik przy niskich obrotach nie będzie tracił swojej siły działania (momentu). Tym układem daje się zmniejszać obroty silnika ale jest on słaby....
witam w narzedziach elektrycznych z powodu bardzo duzego przyspieszenia podczas wlaczenia szybko psuja sie przekladnie.chcialbym zrobic tak zwany :mieki start.a wiec poszukuje takiego shematu.
Miałem wczoraj dziwny przypadek,mianowicie prostownik rozruchowy 160A ma trafo ok 1kW i napięcie bez obciążenia 16,7V które spada przy 150A do ok. 12V i przy 250A do 9V (pomierzyłem cęgówką hehe) i chciałem dorobić przełącznik ładowania małym prądem i wpiąłem w szereg z pierwotnym uzwojeniem kondensator 3,7 mikro/400v i trafo zaczął strasznie buczeć,...
Witam. potrzebuje przerobić amperomierz w wiertarce do głębokich wierceń tak aby mierzyć obciążenie na wiertle.Podczas pracy wiertło sie tępi i zapycha wiórami, wzrasta obciążenie na silniku.Silnik indukcyjny jest mocno przewymiarowany toteż wzrost prądu obciążenia nie jest duży.Amperomierz podczas normalnej pracy maszyny wskazuje prąd ok 16A a potrzeba...
Może rzeczywiście coś pobiera prąd z akumulatora. Proponuje potwierdzić, wykonując pomiar po 10 minutach o których piszesz z włączonym w obwód amperomierzem. Nie zgadza mi się jednak to co piszesz, że rozrusznik nie kręci i również nie przygasają kontrolki. Zawsze jak miałem rozładowany akumulator, to próba rozruchu powodowała przygasanie kontrolek....
Już jestem i mam dobre wieści - ładowanie już jest :) I w sumie teraz nie wiem czemu nie było bo poza kilkukrotnym wypięciem i wpięciem kilku wtyczek oraz zabawą z multimetrem nic nie zrobiłem. Możliwe, że po prostu faktycznie gdzieś na wtyczce nie było przejścia - traktorek prawdopodobnie więcej stał jak jeździł, szczególnie przez ostatnie lata. Jak...
Teoria zapłonu. 4C90 i jego wersje rozwojowe (z wyjątkiem ADCR) to silniki z wtryskiem pośrednim do komory wirowej. Oznacza to, że: 1. Nagrzane podczas suwu sprężania powietrze dostaje się do wyziębionej komory wirowej. Na skutek celowego wiru (aby paliwo możliwie szybko wymieszało się z powietrzem) nagrzane sprężaniem powietrze oddaje ciepło omywanej...
przyjrzę się rozrusznikowi który najwidoczniej będzie świrował Jest takie coś jak cęgowy miernik prądu. Pomierz na głównym kablu rozrusznika prąd pobierany w czasie rozruchu i może dużo się wyjaśni. Sto lat temu miałem podobny problem w "kancioku"/"kredensie" - starsi wiedzą o czym piszę :) i się okazało, że rozrusznik miał zatarte panewki i pobierał...
Możliwe że uwalone łożyska. Swoją drogą to akumulator jest do wymiany bo gubi napięcie ale martwi mnie ten duzy prad rozruchowy. Mierzylem moim nowym nabytkiem extechem ex 730 Trzeba będzie chyba zaliczyć kanał i wywalic ten rozrusznik na stół albo posadzkę hehe Co mi da pomiar prądu prostownika? Ja wiem ze akumulator jest wywalony ale chodzi o pobór...
Fajczyc sie może chociaz nie czuc tego nosem, bo ostatni pomiar prądu podczas rozruchu wynosił ok 240A, czyli rosnie, a pozatym poprzednie 200A to i tak za duzo jak na 1.4Kw rozrusznik (wg allegro). Sprawdze wszystko jeszcze raz, ale chyba wymienię rozrusznik. Myślałem że moze cos załącza obwód np. plus po stacyjce, albo walniety automat popuszcza prąd...
Robokop, elktromagnes złapie nawet na 7V (inna konstrukcja niż w samochodzie) Może być akumulator miałem taki przypadek - grzał przewody jak cholera Jeżeli problem w rozruszniku pomiar prądu wyjaśni sprawę
Żeby oszczędzić sobie wyjmowania i rozkręcania rozrusznika a i tak jak ma przebicie gołym okiem nie zobaczysz zawołaj elektryka z miernikiem albo kup miernik i pomiar sam wykonaj czyli .Należy to zrobić tak silnik nie może Ci odpalić kręcisz rozrusznikiem 15sekund i jeżeli prąd spadnie poniżej 9,6volta to coś nie gra z elektryką .Co za tym idzie podstawa...
https://obrazki.elektroda.pl/4749060400_... Nasze ciała są żywicielami dla wielu różnych mikroorganizmów, takich jak bakterie, wirusy, grzyby i inne obce komórki. Badania nad drobnoustrojami eksplodowały dzięki niedawnym postępom w systemach mikroelektromechanicznych (MEMS), a zwłaszcza w mikroelektronice. W poniższym artykule przyjrzymy...
To zabezpieczenie zasila tylko cewkę przekaźnika rozrusznika a nie sam rozrusznik! Ok. Masz rację. Mój błąd. Przepraszam. :cry: Wreszcie obejrzałem cały schemat i zorientowałem się w sensie tego urządzonka. Na pewno uniemożliwia pracę rozrusznika gdy dźwignia sprzęgła nie jest wciśnięta. Czy sprawdza napięcie w instalacji podczas pracy rozrusznika?...
Witam, Planuję zakup auta. Jako jeden z kryteriów wyboru przyjąłem możliwie jak najlepszą kondycję silnika. Mam do dyspozycji przyrząd diagnostyczny PMS100. Jedną z jego funkcji jest pomiar kompresji względnej. Pomiar polega na podłączeniu przewodów miernika do zacisków akumulatora i uruchomieniu rozrusznika przez ok. 6s, przy nie aktywnej pompie paliwowej....
Po pierwsze primo: bocznik na 300A ma jako zaciski śruby M12 natomiast przewód akumulator - rozrusznik ma końcówki oczkowe z reguły na M8 (w ciężarówce jest M10). Rezystancja takiego styku to mniej niż miliom (czysty styk M8 to najwyżej kilka mV spadku przy rozruchu - sprawdzone doświadczalnie). 0,01 oma to ma zardzewiała śruba z pozieleniałym oczkiem....
w starym aucie nie da sie uruchomic auta w 0,5s konstrukcja nie pozwala :) chyba ze ktoś kupi jakis super szybki bendix ale zawsze mozna przytrzymać kluczyk o te 0,5s . Moje Punto jak jest zimno to tylko burknie rozrusznik i chodzi, nawet pół sekundy nie ma :) Rocznik 1996, jak ciepły to dłużej trzeba kręcić Napięcie podczas kręcenia trudno jest dokładnie...
rozrusznik 1.5 kW Rozruch niech trwa 1.5 sekundy. Rozrusznik pobiera prąd 1500W/12 V=125 A. Jako że jesteśmy w dziale początkujący elektronicy a kolega próbował to obliczyć wyłożę trochę teorii. Jako że akumulator nie jest idealnym źródłem prądu (posiada opór wewnętrzny) a rozrusznik pobiera spory prąd napięcie na akumulatorze spada podczas rozruchu....
Witam Potrzebuję wykonać prosty tester do sprawdzania kondycji akumulatorów na sucho. Tester ma symulować rozruch samochodu czy napięcie akumulatora nie spada poniżej 10V. Konstrukcja: kawałek drutu na odcinku którego będą przytwierdzone rezystory bądź inne podzespoły dające sztuczne obciążenie. Problemem jest dobranie odpowiedniej wartości obciążenia....
Witam. Ten ostatni pomiar wskazuje na to że silnik pobiera 42W - coś mi to jak na niego wygląda na za wiele (nie był obciążony w trakcie pomiaru ?) -sprawdź czy nie ma luzu poprzecznego osi (szczególnie po stronie przekładni)- może to powodować przekoszenie wirnika i znaczne zwiększenie oporów jego biegu - (w autach w wyniku tego luzu nawet rozrusznik...
Rozrusznik jeśli kręci to wcale nie oznacza jeszcze że jest OK. Może mieć duże opory kręcenia (np zatarte tuleje ślizgowe) co powoduje bardzo duży apetyt na prąd i spadek napięcia. Napięcie 9,5V podczas kręcenia jest trochę niskie ale wg mnie w dopuszczalnej normie (powinno być min. 10V). Napięcie spoczynkowe 12,4V jest OK, co wcale nie znaczy że akumulator...
Mam mieszane odczucia. Po pierwsze fachowcy z ASO Fiata powiedzieli że nowsze Seicento ma zamontowany inny rozrusznik który wymusza większy prąd pracy po to by przy słabym akumulatorze mógł jeszcze obrócić, a po drugie -pierwsze zerowanie licznika podczas uruchomienia auta miało miejsce po pierwszym roku eksploatacji auta (oraz akumulatora) przy temperaturze...
Wniosek, jak się coś mierzy to trzeba znać warunki pomiarów a potem dopiero pytać o interpretację wyników. co rozumiesz przez warunki pomiarow !!!!!!????? Dodano po 1 Założę się że ten bezpiecznik wytrzyma i 20tys voltów ! co ty powiesz !!!!!!! Dodano po 3 skoro napiecie na wolnych obrotach wynosi 14,5 V to o ile skoczy przy obrotach np: 2000obr/min...
Witam Na wstępie napisze że przeczytałem wszystkie posty na elektrodzie i innych forach ale nie znalazłem konkretnej odp. Autem jeździ siostra, miała problemy z odpalaniem przez 2 tygodnie, aż pewnego dnia po południu auto nie odpaliło(wieczorem dzień wcześniej wszystko było git). Sprawdziłem zapłon i brak iskry, więc wymieniłem cewkę i auto odpaliło...
Witam serdecznie! Dzisiaj rano w drodze na miasto zgasł mi samochód. Przy próbie odpalenia silnika zauważyłem, że akumulator jest kompletnie rozładowany (nic nie działało).Przy próbie rozruchu nawet rozrusznik nie kręcił. Wówczas sprawdziłem czy klemy nie przyspawały się do bolców akumulatora, ale okazało się, że w tym względzie jest ok. Następnie spróbowałem...
Ponownie zachęcam do pomiarów. Pomiar prądu rozrusznika powyżej 100 A, czyli kilkadziesiąt mV wykonasz nawet przy pomocy Twojego złomu. Wiem, że można. Z tym złomem to odrobinę przesadziłeś. :) Pozdrawiam
A spadek napięcia na przewodach ? A pomiar prądu na zimnym i ciepłym ? A pomiar spadku napięcia aku? Kto to ma mierzyć?
W/g zapowiedzi czas na pomiar prądu rozrusznika w samochodzie sprawnym marki bmw5 = tak pisało w tekście. Mój oscyl to tania rzecz z tme . Sonda jak na foto. Więc nie rozumię z jakiej przyczyny w twoich pomiarach takie schody na wykresie????? - Dodano po 3 Dodam że pomiar za pomocą bocznika prądowego powinien by wzorcem dla innych pomiarów ponieważ...
NIe musi. Oczywiście dobrze by było te min 12,4v. Sprawdzić spadki na przewodach. Masz dwa sposoby: między plusem a plusem (śruba rozrusznika a klema +), minusem a minusem( klema - a blok) , i porównać napięcie na bloku i na śrubie rozrusznika z napięciem aku. Oczywiście pod obciążeniem. Jak byś miał miernik cęgowy można by się jeszcze pobawić w pomiar...
Ten temat widziałeś? Może nie całkiem to samo, ale poczytać warto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W twoim przypadku genialnej rady nie ma: Pomiary i jeszcze raz pomiary. Głównie spadki napięcia na przewodzie plusowym i minusowym. Czyli przykładamy jedną badawkę miernika do czopu plusowego akumulatora (koniecznie do CZOPU - a nie...
Ta wersja nie ma żadnego sycznika. Napięcie idzie przewodem czerwonym z akumulatora do stacyjki, do stacyjki dochodzi też przewód z regulatora napięcia ładowania aku. Po stacyjce wychodzi na czerwony przycisk zapalania, z niego idzie do przekaźnika sterującego rozrusznik. Miernik napięcia do ręki i w pierwszej kolejności zobacz, czy dochodzi napięcie...
Podczas obracania silnika rozrusznikiem opory ruchu będą większe przy większej szczelności tłoka z cylindrem i zaworów. Stąd ocena stanu silnika, stopnia sprężania, poprzez obserwację obciążenia rozrusznika, a właściwie odpowiadającego mu spadku napięcia akumulatora i prądu rozruchowego. Czujnik cęgowy zakładany na przewód zapłonowy 1 cylindra służy...
Korozja i brud punktów łączących przewody ( tak samo dodatnie, jak i masowe), przewody przykręcone do pomalowanej nieprzewodzącej karoserii, częściowo złamane lub słabo przykręcone przewody tworzą zwiększoną rezystancję w obwodzie. Gdy potrzebujesz dużego prądu z akumulatora (np. podczas rozruchu), to każdy dodatkowy miliom ma znaczenie. Dla przykładu,...
Czy on tam może ma pomiar prądu rozrusznika ? Jeżeli tak, to przyczyną może być że rozrusznik bierze za duży prąd. Nie zawadzi też sprawdzić / poprawić masy silnika i budy, nawet tymczasowo złapać masę kablem rozruchowym - może spadek napięcia gdzieś po drodze ogłupia sterownik.
Ale o traktorku i jego instalacji elektrycznej nic nie wiemy? A rozrusznik ma zapewne większy pobór prądu. Może bardziej by się sprawdził model z zewnętrznym bocznikiem 100A W jakim celu dokonywać pomiar prądu na zasilenie rozrusznika? Domyślam się, że kolegę interesuje instalacja niskoprądowa i w dużym stopniu wystarczy pomiar napięcia..
pomiar rozrusznik prąd rozruchowy rozrusznik pobierać rozrusznik prąd
makro excel zapis pliku xmega arduino podłączenie zmieniarki blaupunkt
urządzenie elektryczne discotech schemat
Odłączenie zasilania radia Android w Skoda Octavia II 1.6 MPI 2004 Podświetlenie pokrętła temperatury w piekarniku Amica - diagnostyka i naprawa