mozna tez stosunkowo juz wiekowym voltomierzem widelkowym.
Pierwsze pomiar napięcia przy rozruchu ,i jeszcze lepiej pomiar prądu rozrusznika i spadku napięcia na przewodach. A potem pomiar poboru prądu. Tak ,przy bardzo dużym spadku może zaświecić ABS.ESP. A zamek to podłączyć tester i sprawdzić co tam w komforcie. Albo chociaż sprawdź stan przewodów w plelotkach. Widzisz ,pomiary, nic nie wywróżymy.
Robokop, elktromagnes złapie nawet na 7V (inna konstrukcja niż w samochodzie) Może być akumulator miałem taki przypadek - grzał przewody jak cholera Jeżeli problem w rozruszniku pomiar prądu wyjaśni sprawę
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
Ponownie zachęcam do pomiarów. Pomiar prądu rozrusznika powyżej 100 A, czyli kilkadziesiąt mV wykonasz nawet przy pomocy Twojego złomu. Wiem, że można. Z tym złomem to odrobinę przesadziłeś. :) Pozdrawiam
K.Freebsb = bardzo fajne pomiary !! Jednak widzę poważną różnicę w stosunku do moich pomiarów-czyli wartość szczytowa, podejrzewam że to wynik szybkości układu pomiarowego. U mnie pp szczytowe jest znacznie większe a auto 6 cylinder =rozruch łatwiejszy. Jeśli chodzi o pomiar ładowania aku. to proponuję cęgi założyć na klemę minus= będzie wynik oczywisty...
NIe musi. Oczywiście dobrze by było te min 12,4v. Sprawdzić spadki na przewodach. Masz dwa sposoby: między plusem a plusem (śruba rozrusznika a klema +), minusem a minusem( klema - a blok) , i porównać napięcie na bloku i na śrubie rozrusznika z napięciem aku. Oczywiście pod obciążeniem. Jak byś miał miernik cęgowy można by się jeszcze pobawić w pomiar...
Czy on tam może ma pomiar prądu rozrusznika ? Jeżeli tak, to przyczyną może być że rozrusznik bierze za duży prąd. Nie zawadzi też sprawdzić / poprawić masy silnika i budy, nawet tymczasowo złapać masę kablem rozruchowym - może spadek napięcia gdzieś po drodze ogłupia sterownik.
Chce zrobić obciżążenie symulujące rozrusznik + bocznik do pomiaru prądu płynącego przez to obciążenie - ale nie tędy droga.
No widzisz, tu nie można podłączyć się fejsem ani nie ma krokowego. Byś się zdziwił, jaki kombajn był do kompleksowego sprawdzania silników gaźnikowych. Łącznie z kontrolą sprężania poprzez pomiar prądu rozrusznika.
Ten temat widziałeś? Może nie całkiem to samo, ale poczytać warto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W twoim przypadku genialnej rady nie ma: Pomiary i jeszcze raz pomiary. Głównie spadki napięcia na przewodzie plusowym i minusowym. Czyli przykładamy jedną badawkę miernika do czopu plusowego akumulatora (koniecznie do CZOPU - a nie...
Można by sprawdzić sam ten pompowtrysk czy jest sprawny oraz ciśnienie w cylindrach manometrem lub oscyloskopem poprzez pomiar przebiegu prądu rozrusznika.
A spadek napięcia na przewodach ? A pomiar prądu na zimnym i ciepłym ? A pomiar spadku napięcia aku? Kto to ma mierzyć?
Ale o traktorku i jego instalacji elektrycznej nic nie wiemy? A rozrusznik ma zapewne większy pobór prądu. Może bardziej by się sprawdził model z zewnętrznym bocznikiem 100A W jakim celu dokonywać pomiar prądu na zasilenie rozrusznika? Domyślam się, że kolegę interesuje instalacja niskoprądowa i w dużym stopniu wystarczy pomiar napięcia..
Może być wiele rozwiązań tego problemu, mniej lub bardziej skutecznie działających, bo to tudno stwierdzić że tak powiem "na ucho". Jednak moim zdaniem najskuteczniejszym i najszybszym będzie rozwiązanie oparte o pomiar prądu rozrusznika, bo tu zawsze będzie wyrażny, duży skok prądu łatwy do wyłapania nawet najprymitywniejszym kontaktronem. Układ oparty...
Zawory się nie domykają, czyli zbyt mały luz zaworowy - zbyt duży to by chyba grzechotało, zresztą skąd by się wziął, kompensatory nie mają aż takiego zakresu. Teraz zagwozdka konkretnie które - jakąś informację można by pośrednio i wysnuć - pomiar prądu rozrusznika ze znacznikiem 1 cylindra, czyli oscyloskop 2 kanałowy z rejestratorem.
Z dwa lata temu szukałem miernika cęgowego do pomiaru prądu rozrusznika (ciężki rozruch). Kupiłem UNI-T UT204.
Ta wersja nie ma żadnego sycznika. Napięcie idzie przewodem czerwonym z akumulatora do stacyjki, do stacyjki dochodzi też przewód z regulatora napięcia ładowania aku. Po stacyjce wychodzi na czerwony przycisk zapalania, z niego idzie do przekaźnika sterującego rozrusznik. Miernik napięcia do ręki i w pierwszej kolejności zobacz, czy dochodzi napięcie...
Kolega był uprzejmy zmierzyć spadek napięcia przy obciążeniu. Wynik tych pomiarów sugeruje dwie możliwe rzeczy. 1. nie wydolne prądowo ogniwa, zużyte. Mogą służyć co najwyżej do latarki. 2. zbyt duży pobór prądu przez uszkodzony rozrusznik. To można zmierzyć amperomierzem wyposażonym w bocznik lub amperomierzem cęgowym do pomiaru prądu stałego. Dodano...
Odczyt synchro oscyloskopem , pomiar ciśnienia na pompie tandem ,spadek napięcia podczas kręcenia i prąd "zjadany" przez rozrusznik to by była diagnoza. A tak to sobie możecie wymieniać z mechanikiem aż traficie. W sumie jak się na to godzisz to nie miej potem do niego pretensji.
Więc luźna klema, uszkodzony akumulator, zwarcie na rozruszniku. Do kompletu brak pomiaru prądu. Wysoki prąd to rozrusznik, niski prąd akumulator.
Najprościej poszukaj kumpla co ma oscyloskop podłącz sondę prądową na przewód i masz idealny pomiar.
Jaki konkretnie masz ten nowy akumulator? Być może winny jest rozrusznik ale równie dobrze akumulator nie posiada wystarczającej pojemności i pomiar tylko jego napięcia, bez obciążenia tego nie wykaże. Jaki jest typowy prąd tego rozrusznika to nie wiem - może ktoś takie pomiary robił i podpowie. Osobiście przy pomocy jakiejś 25W żarówki sprawdził bym...
Jeśli masz możliwośc sprawdź prąd rozrusznika , czy nie jest za duży? Nie chcę porównywac ale lata temu miałem podobny problem z maluchem,nie miałem możliwości pomiaru prądu rozrusznika ,ale po zmianie rozrusznika problem znikł,oczywiscie jak pisał kol. m.jarek1 pozostaje kwestia aku i połączeń .
Multimetr był w sumie tylko dla dokładniejszego pomiaru. Wskaźnik ładowania stosuje się tylko do monitorowania tego czy akumulator jest ładowany czy rozładowywany w danym momencie, przepuszcza się przez niego praktycznie cały prąd między akumulatorem a pozostałym osprzętem elektrycznym (oczywiście wyłączając z tego rozrusznik). https://obrazki.elektroda.pl/6433044900_...
nie ma co komplikowac układu , to ma powiedzieć czy alternator nadaje sie do auta czy do naprawy na sliniku jedynie można założyć ze 3 koła pasowe do zmiany obrotów a do rozrusznika wykorzystałbym cześc silnika obudowe sprzegła z kołem zamachowym na osi hamulec i do pomiaru prądu rozrusznika amperomierz np 600A z bocznikiem ma sie rozumiec , jak potrzeba...
Prąd i napięcie. Dwie proste i podstawowe rzecz do pomiaru podczas kręcenia.
Jak w temacie. Wymagania: Cęgowy, True RMS, AC/DC, wszechstronny (pomiar prądu rozruchowego z aku na rozrusznik, pomiar na kablu do świecy, a także pomiar prądu w mA A może jakiś inny miernik (cena około 300)
Więc pozostaje się jeszcze pomiar poboru prądu przez rozrusznik. Mógłbyś dołączyć wydruk z testera podający sposób badania akumulatora?
W samochodzie nie mierzy się prądu ładowania i nie ma to sensu bo zbyt wiele czynników ma na to wpływ między innymi: napięcie jakie daje alternator, pojemność akumulatora, jego stan, stopień rozładowania, wydajność alternatora. Natomiast napięcie jakie daje alternator jak najbardziej mierzymy. Do pomiaru dużych prądów używamy kleszczy - pomiar bez ingerencji...
Witam jeżeli cewka to musiałyby uszkodzić się dwie w taki sam sposób ponieważ są dwie ,natomiast czujnik temp. dla pomiaru KTSem pokazuje prawidłową temp. pomiar poboru prądu przez rozrusznik również wykonany i jest ok.
Witam. Potrzebuje wykonywać pomiarów prądu stałego rzędu 200-600A i zapis przebiegu pomiaru na wykresie. Konkretnie chodzi mi o pomiar (wykres) poboru prądu przez rozrusznik samochodów osobowych. Pomiar nie musi być idealnie dokładny, myślę o dokładności do ok 15-20A (jak uda się dokładniej to byłoby super). Czy możecie mi zaproponować (w miarę możliwości...
(at)costec Dodatkowo te cęgi które podałeś Appy za 700 to mierzą prąd co prawda AC/DC ale tylko do 100A, a to w samochodzie przy diagnostyce układów ładowania czy rozruszników to grubo za mało. Jak tu kupić takie cęgi jak nic nimi prawie nie zdiagnozujemy poza tym co sprawdzimy zwykłym multimetrem i to pewnie często lepiej bo taki "pikacz" będzie działał...
Chodziło mi o pomiar podczas kręcenia, to go na pewno obciąży. Możesz też cęgą zmierzyć prąd rozrusznika.
silnik od kosy spalinowej ...który ma moc zazwyczaj w okolicach 2Kw a nie 50W. Oczywiście można użyć dwukilowatowego silnika do wytworzenia 50W mocy, ale prościej będzie użyć gotowego generatora o takiej mocy zamiast go budować od zera. Są takie również z rozrusznikiem - wystarczy prosta automatyka do ładowania akumulatora. Chińczycy oczywiście mają...
A czy któryś z was słyszał o pomiarze poboru prądu przez rozrusznik ?
Ja bym zaczął od zbadania prądu pobieranego przez rozrusznik w trakcie zapalania i przy okazji do jakiej wartości spada napięcia na aku podczas tego pomiaru.
Automatyczne wyłączanie będzie raczej bardzo potrzebne - no, można by tak, żeby po naładowaniu akumulatora dalej się już nie ładował, ale po co agregat ma wtedy nadal pracować? Chyba że pobieramy dużą moc... Z ładowaniem uwaga: żeby nie ładować prądem z UPS-a, kiedy agregat nie działa! Może trzeba od razu założyć, że prąd z agregatu idzie tylko na ładowanie...
Generalnie czym wyższy prąd tym wskazanie dokładniejsze. Urządzenie jest znakomite do badania prądu rozruchu, ładowania itp ale już nie nadaje się do pomiarów miliamperów. Tak, należy go kasować przed każdym pomiarem, wynika to z konstrukcji urządzenia. Należy pamiętać, że pomiar dokonywany w pobliżu silników mocy - na przykład rozrusznika samochodowego...
WItam! W moim samochodzie (Ford Escort) bardzo szybko rozładowuje się akumulator, który jest niemalże nowy. W samochodzie jest wbudowany fabrycznie zegarek lcd i wskaźnik paliwa, oba działają cały czas. Dodatkowe urządzenia to radio, cb i centralka od pilota do centralnego zamka. Pytanie jest takie: Jak sprawdzić jaki jest pobór prądu w samochodzie,...
przy poborze 0.09? błagam pomocy Jak i czym to bylo mierzone ? A dokładniej, gdzie włączany był amperomierz do dokonania pomiaru ? Rozrusznik sprawdzony ? Prąd rozruchu zmierzony na ciepłym i zimnym silniku ?
Podczas obracania silnika rozrusznikiem opory ruchu będą większe przy większej szczelności tłoka z cylindrem i zaworów. Stąd ocena stanu silnika, stopnia sprężania, poprzez obserwację obciążenia rozrusznika, a właściwie odpowiadającego mu spadku napięcia akumulatora i prądu rozruchowego. Czujnik cęgowy zakładany na przewód zapłonowy 1 cylindra służy...
Robiłeś pomiar spadku napięciu przy odpalaniu samochodu? Akumulator może mieć i pół roku i padnie. Mierzyłeś czy coś przypadkiem nie pobiera ci prądu na postoju? Masy posprawdzane?
(at)ElektrodaBot Ciekawy jestem na ile pomiar rezystancji wewnętrznej ogniwa prądem przemiennym będzie dokładniejszy od pomiaru przystosowanym do tego rezystorem. Kiedyś były produkowane rezystory które obciążały ogniwa podobnie jak rozrusznik samochodowy. Jaki będzie wynik pomiarów prądem przemiennym, jeżeli doprowadzenie prądu do elektrody dodatniej...
Ad. 1 Rdzeń elektromagnesu poprzez widełki wysuwa sprzęgło jednokierunkowe (bendiks) Ad.2 Elektromagnes jest nierozbieralny Ad. 3 Uzwojenie stojana, silnik szeregowy Ad. 4 Przewody doprowadzające prąd do szczotek muszą być bardzo elastyczne Ad. 5 To wynika ze sposobu nawinięcia uzwojeń/konstrukcji wirnika. Spotyka się rozruszniki z 2, 3 i 4 szczotkami...
Akumulator w którym masz oberwany słupek bezdyskusyjnie nadaje się wyłącznie na złom. ad.1. Ten akumulator zgodnie z etykietką nowy i naładowany do pełna powinien mieć pojemność 195 amperogodzin. To oznacza, że mógłbyś pobierać z niego prąd np. 19,5A przez 10 godzin lub 1,95A przez 100 godzin itp. Tamte kolejne wielkości w amperach(1350;820;700) to...
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Mi glownie chodzi o pomiar duzych prądów i czasem zmierzyć pojemność kondensatora. Do profesjonalnych pomiarow mam fluka oscyloskop
Niestety, ten miernik nadaje się tylko do pomiaru prądu przemiennego.
Potrzebny mi amperomierz do pomiaru np. prądu pobieranego przez rozrusznik lub prądu ładowania akumulatora w samochodzie. Chciałem zastosować mały przełącznik Ac/Dc. Wiem że przy pomiarze AC muszę pominąć mostek prostowniczy (chciałem go zmostkować na zakresie DC) ale nie potrafię go zlokalizować w tym mierniku
A może te testery mierzą w podobny spośób jak pomiar ESR w kondesatorach? Piszecie o pomiarze akumulatora za pomocą obciążenia rozrusznikiem z tym, że współczesne rozruszniki szybkobrotowe z przekladniami planetarnymi nie potrzebują ogromnych prądów na upartego z baterii wkrętarki idzie odpalić.
Posiadam miernik porva CM-01 z pomiarem prądu na szczękach do 200A. Zazwyczaj wystarcza ale jakby rozrusznik pobierał powiedzmy około 250A lub 300A czy miernik można uszkodzić czy nic mu się nie stanie przy pomiarze prądu większego od zakresu ?
Nie chodzi mi o samo "sterowanie proporcjonalne" ale też przy okazji automatyczne ustalanie minimalnych obrotów biegu jałowego w zależności od temperatury silnika, więc uC na pewno będzie bo to jak dla mnie najprostsze do wykonania rozwiązanie. Ze zbędnej elektroniki chciałbym też jeszcze zrobić automatyczne uruchamianie silnika jednym przyciskiem start/stop....
może nie w tą stronę kręcisz?? Rozrusznik jest silnikiem szeregowym prądu stałego, kręci się w tą samą stronę niezależnie od biegunowości zasilania, ponadto ma bendix -sprzęgło jednokierunkowe Do autora, pomiar kompresji to podstawa, ponadto pytanie, czy przy ustawianiu zaworów sprawdziłeś czy tłok jest wtedy w gmp ?. Rozrząd jest tam pewnie na kołach...
Dołączam rysunek był on przygotowany do pokazania układu alternatora ale pasuje do tego tematu. Podtrzymuję swoją wypowiedź co do sposobu włączenia amperomierza! Aby mierzyć prądy w całym zakresie tzn 50A przewody 2,5 mm2 są za cienkie powinny mieć przekrój 4 lub 6 mm2, popatrz na instalację oryginalną jakimi odchodzi prąd do niej, no oczywiście poza...
Akurat w B5 łatwo jest sprawdzić czy chodzi o prąd płynący z alternatora/ rozrusznika do akumulatora (czarny, gruby kabel przy klemie +), czy prąd pobierają świece żarowe i grzałki nurnikowe po uruchomieniu silnika, ten pomiar wykonujemy na czerwonym kablu przy klemie + akumulatora Ps. 4 świece żarowe i 3 grzałki nurnikowe (również świece żarowe), każda...
Aby odpowiedzieć sobie ile Ah, czy też Wh można pobrać z akumulatora, to należy znać jego rzeczywistą pojemność i parametry, przy których uznaje się go za wyładowanego. Co do tego ostatniego, to może to być napięcie, chociaż czasami podaje się też % znamionowej pojemności, przy której to wartości jego eksploatacja nie będzie przyczyną awarii. Wniosek:...
Nie wiem jak jest w Mercedesie (każdy samochód ma swoje tajniki), ale mogę dorzucić swoje "trzy grosze". W Nissanie pewnego dnia zauważyłem, że po kilku dniach bez odpalania, akumulator nie jest w stanie zakręcić rozrusznikiem. Elektryk sprawdził akumulator i uznał, że jest sprawny. Po pomiarze prądu w samochodze okazało się, że cały czas pobiera 0,7A....
Niestety pojawia się problem z zakupem odpowiedniego elementu. Upewnij się jeszcze co do tego modułu, który wybrałeś, bo większość z ich (może wszystkie) wymaga wtrącenia bocznika w obwód od strony minusa. A tu już byłby problem z oddzieleniem obwodu rozrusznika. https://obrazki.elektroda.pl/1241958100_... I jeszcze gdyby to był sam...
Zwykle w samochodzie prąd spoczynkowy przepływa nie przez przewody idące do rozrusznika, tylko przez dodatkowy przewód idący do plusa akumulatora. To ba nim musisz się skupić. Nie będzie w nim tych 100A. Będzie ci wystarczył zwykły bocznik do pomiaru prądu.
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Auto od 20 lat w rodzinie Ten wiek jest tu kluczowy. Można zmierzyć dla pewności spadki napięć na przewodach. Chociaż oglądając film to rozrusznik już jest biedny. Przy tym wieku tulejki tracą już właściwości smarne. Bardzo dużo mógłby powiedzieć pomiar prądu podczas rozruchu ale nie wiem czy autor ma taką możliwość.
obstawiam, że może regulator napięcia jest walnięty i przez to jest problem z rozrusznikiem ? Walnięty regulator skutkuje brakiem ładowania albo uszkodzeniem bezpiecznika akumulatora. Tylko w tym drugim przypadku rozrusznik nie będzie kręcił. Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Po naładowaniu trzeba sprawdzić akumulator pod obciążeniem - najprościej...
Dziś po sprawdzałem co pisaliście tzn: -Wykrecilem świece próbowałem odpalić lecz dalej to samo wybilo rozrusznik w górę 2x (potem rozrusznik tylko kręcił się na dole) i stop i piszczenie z tego przekaźnika -Probowalem odpalić na krótko kluczem-to samo (rozrusznik się kręci ale go nie wybija) -Zrobilem pomiar prądu na małym Aku napięcie startowe 12,54...
W mojej Megane 1 1.6 (benzyna) pojawiła się awaria związana z funkcją rozrusznika. Ujawnia się zgrzytem podczas próby rozruchu, który nie następuje. Po kilku próbach rozruch następował od razu bez zgrzytu. Aby go wywołać, mogłam spiąć klemy, zdjąć i założyć klemę minusową lub pomachać drążkiem zmiany biegów. Czasem pomogło odsuwanie szyby lub inne przypadkowe...
Chciałbym widziec taki sztywny akumulator. Pierwszy pomiar to pomiar prądu podczas rozuchu, jeżeli jest zbyt mały świadczy o małej zdolności akumulatora lub o uszkodzonym rozruszniku-pracuje nie na wszystkie bieguny, jeżeli zbyt duży to uszkodzony rozrusznik (mechanicznie lub elektrycznie) lub za gęsty olej w silniku.
Miernik cęgowy i pobór prądu w obwodzie rozrusznika, do tego napięcia bezpośrednio zmierzyć na rozruszniku w czasie jego "pracy". Drugi sposób, pomiar spadków napięcia między akumulatorem a zaciskami rozrusznika. To da dostateczną wiedzę co do możliwej usterki.
A na jakiej podstawie mechanicy stwierdzili, że to akumulator lub rozrusznik??? Dokonali jakiś pomiarów akumulatora i rozrusznika??? Jeśli nie to należy sprawdzić akumulator pod obciążeniem czy utrzymuje napięcie, a także rozrusznikowi podczas kręcenia trzeba zrobić pomiar poboru prądu i wtedy sprawa się wyjaśni.
Bardziej bym obstawial rozrusznik. Jakie masz napięcie na aku na zimnym po całej nocy a jakie masz po zgaszeniu? Zasadniczo pomiar sprawności aku powinien ci zrobić specjalnym testerem. Zajechany rozrusznik, dostał duży prąd to i poszedł.
To zabezpieczenie zasila tylko cewkę przekaźnika rozrusznika a nie sam rozrusznik! Ok. Masz rację. Mój błąd. Przepraszam. :cry: Wreszcie obejrzałem cały schemat i zorientowałem się w sensie tego urządzonka. Na pewno uniemożliwia pracę rozrusznika gdy dźwignia sprzęgła nie jest wciśnięta. Czy sprawdza napięcie w instalacji podczas pracy rozrusznika?...
Jeżeli klemy są oczyszczone i masa dobrze przewodzi to zostaje tylko wina samego rozrusznika . :| Dodano po 1 Rozrusznik do wyjęcia i sprawdzenia . Pomiar poboru prądu na biegu jałowym na początek . :| Dodano po 1 Może robić nawet zwarcie . :|
Możliwe że uwalone łożyska. Swoją drogą to akumulator jest do wymiany bo gubi napięcie ale martwi mnie ten duzy prad rozruchowy. Mierzylem moim nowym nabytkiem extechem ex 730 Trzeba będzie chyba zaliczyć kanał i wywalic ten rozrusznik na stół albo posadzkę hehe Co mi da pomiar prądu prostownika? Ja wiem ze akumulator jest wywalony ale chodzi o pobór...
W tym samochodzie napięcie na akumulatorze podczas ładowania powinno być na poziomie 13,8V. Sprawdz prąd jaki jest pobierany przez instalację w samochodzie, po wyłączeniu wszystkich odbiorników - nie powinien przekroczyć 0,1A (zazwyczaj jest w granicach 0,08A). W każdym przyzwoitym warsztacie samochodowym, a także w sklepie gdzie sprzedają akumulatory...
Podam Ci taki przykład czemu pomiar miernikiem jest niepewny. Podłącz do akumulatora dwa przewody a na końcu jednego podłącz w szereg rezystor np 1Mohm. Sprawdź teraz miernikiem czy masz 12V. Teraz Podłącz żarówkę i zobacz czy zaświeci. Kolejny przykład to zaśniedziałe klemy akumulatora - jest OK a jak chcesz kręcić rozrusznikiem to tylko cyka elektromagnes...
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Witam Wczoraj jeszcze raz przysiadłem ostro do sprawdzania prądu, stacyjka, brak prądu wymieniłem jeszcze raz kostkę, prąd się odnalazł. Nowa kostka szajs robią badziewie. Nadal brak prądu na automacie rozrusznika, myślałem że mnie szlak trafi. Przy kolejnym pomiarze prądu (tym razem wbiłem się bezpośrednio w kabel) okazało się, że prąd z kabelka stacyjki...
Miernik wpiąłem szeregowo pomiędzy plus akumulatora a klemę. Być może pomiaru pradu dokonałem źle. Pomiar wykonany dobrze. W międzyczasie możesz wymontować rozrusznik i sprawdzić szczotkotrzymacze Skoro nie ma ubytku prądu (pomiar prawidłowy) to nie ma co się spieszyć z wyjmowaniem części.
(at)Łukasz19981208 Z tym napięciem ładowania akumulatorów ołowiowych są dwa obozy i każdy trzyma się swoich racji. Tu by trzeba było do tablicy przywołać konstruktorów współczesnych akumulatorów i zapytać kto ma rację i dlaczego. Albo by trzeba było zrobić test 5 letni, aby akumulator zaliczył z 1000 cykli ładowanie/rozładowanie. Dwa stanowiska jednym...
Na pomiar poboru prądu znam urządzenie które zwie się AMPEROMIERZ. Załatw sobie miernik cęgowy z pomiarem prądu stałego. Czy to ci cokolwiek pomoże w szukaniu usterki - nie wiem, ale na pytanie odpowiedź dostałeś.
A może by tak zmierzyc prąd jaki potrzebuje rozrusznik na starcie. Może coś ciekawego otrzymamy z tego pomiaru.
Fajczyc sie może chociaz nie czuc tego nosem, bo ostatni pomiar prądu podczas rozruchu wynosił ok 240A, czyli rosnie, a pozatym poprzednie 200A to i tak za duzo jak na 1.4Kw rozrusznik (wg allegro). Sprawdze wszystko jeszcze raz, ale chyba wymienię rozrusznik. Myślałem że moze cos załącza obwód np. plus po stacyjce, albo walniety automat popuszcza prąd...
Mam Majesty 125 2005 rok więc ten sam model, cewka zasilająca cdi ma rezystancję 1mln ohm a powinna mieć 720-1080ohm i pomimo tak ogromnej rezystancji podpięty multimetr pokazuje 20v podczas kręcenia rozrusznikiem. Instrukcja podaje, że pomiar rezystancji tej cewki powinien być w 20 stopniach celsjusza a mój pomiar jest na dworze przy 1 stopniu celsjusza,...
co do rozrusznika to aby nie dreptać w miejscu trzeba zrobić chociażby podstawowe pomiary i sprawdzić podczas rozruchu auta czyli pod obciążeniem: 1.obroty silnika-minimum 170obr/min 2.spadek napięcia na klemach akumulatora-napięcie na klemach powyżej 9,5V 3.napięcie bezpośednio na zaciskach rozrusznika(masa z korpusu a plus za włącznikiem elektromagnetycznym-"automat")-napięcie....
Nie pisałem o kablach do odpalania tylko pomiarze prądu jak auto stoi z wyłączonym silnikiem. Kolego prąd nie napięcie .
Te ACS-y mają jedną podstawową wadę, trzeba rozcinać obwód prądowy, no i na za małe prądy są. Szukałem hall-a do pomiaru pola magnetycznego wokół przewodu tak żeby zapiąć płyteczkę z nim na przewodzie prądowym i mierzyć prąd, kupiłem jakiś analogowy ale nic nie mierzy sensownego, a pamiętam że kiedyś widziałem artykuł z takim zapinanym na kablu rozrusznika...
Myslę że to wszystko jest dużo prostsze. Ale nie napisałeś jakie masz radio i nie mierzyłeś napięcia w instalacji a szczególnie w momencie gdy się to dzieje. Otóż dobre markowe radia mają dobrze działać od około 11,5V a czesto mnie do napięcia około 14,8V. Jesli masz słaby akumulator i jeżdzisz po mieście na światłach słuchając muzyki głośno to normalne,...
Każdy przewód na swoją oporność. Tak samo masowy, który może być częścią karoserii. Pod wpływem przepływu prądu na każdym przewodzie występuje spadek napięcia. Im bardziej skorodowane połączenia tym większy spadek napięcia (przy tym samym prądzie). Dlatego pomiar ma być wykonany w czasie kręcenia rozrusznikiem , i dlatego pytałem pomiędzy jakimi elementami...
Elektromagnes rozrusznika pobiera prąd rzędu około 10A.W obwód elektromagnesu wepnij amperomierz i już będziesz miał pomiar.
Jako że męczę się z tanimi multimetrami, postanowiłem zainwestować w urządzenia pomiarowe. Często majsterkuję np. w samochodach. Chciałbym zakupić: 1. Miernik cęgowy małych prądów w rozdzielczości wyników 1 mA AC/DC, chcę przeznaczyć tak do około 500 zł. Tu z wyżej wymienionych typuję w APPA MA5 lub uni-t ut210e. Ciekaw jestem Waszego zdania czy faktycznie...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
podejdż do autoelektryka który naprawia rozruszniki i alternatory . Obejrzysz sobie co tam mają ,i jak to się sprawdza,tudzież podpowie
Miernik w rączke i pomiar napięcia ładowania następnie pobór prądu przy wyłączonym silniku ,jeśli to ok niestety rozrusznik ,ew. uwalone masy silnik nadwozie.Mam pytanie co oznacza to H ?
gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia Sam pomiar napięcia nic nie powie o prądnicy, przecież w regulatorze jest jeszcze ogranicznik prądu. Aby prądnicę sprawdzić w pojeździe, należy mierzyć jednocześnie napięcie i prąd. Jeśli akumulator...
Zdejmij klemę i między akumulator i klemę daj multimetr na zakresie DC 10-20 A. Powtórz to dla gorącego i zimnego silnika. Jeżeli będzie różnica to by oznaczało, że trefny jest jakiś czujnik mierzący temperaturę. Możesz też zrobić pomiar ciągły podczas stygnięcia to wtedy będzie wiadomo przy jakiej temperaturze prąd spada, jeżeli rzeczywiście się zmienia....
Zmierz ciśnienia paliwa jak i wydajność. Jeżeli są lipne to po wymianie błąd zniknie i nie będzie problemów.. Pomiar nie tylko ciśnienia ale i prądu i napięcia pompki bo jest jeszcze druga możliwość że gdzieś styk wypalony
W ubiegłym roku kupiłem od szwagra agregat Zelger ZL 6600, trójfazowy palony z rozrusznika, który on użył może kilka razy. Po zakupie sprawdziłem go tylko podłączając wiertarkę 800 W, a że był sprawny tak stał do teraz. Kilka dni temu postanowiłem go sprawdzić, wymieniłem olej, zalałem nowym paliwem. Niestety nie chciał odpalić, po wyczyszczeniu i przedmuchaniu...
Szanowny kolego moderatorze. Autor tematu napisał, że akumulator ma naładowany. Może nie wygląda to jego pisanie na język polski ale coś niecoś da się odczytać. rafikatv125 Musisz szukać do skutku. Coś się rozłączyło lub jakieś połączenie jest skorodowane. Ew. ty lub ktoś inny nabroiliście coś w instalacji. Czy pojazd ma stacyjkę? A może tylko wyłączniki...
Pomiary napięcia ładowania to podstawa przy wszelkich tego typu awariach. Jest to ważne z prostego powodu „kasa”!!!. Pomiar nic nie kosztuje a tak elektryk skasuje kolegę na kilkadziesiąt złotych.
Przylaczam sie do glosu Zbycha m . Nie ma wiekszego sensu pomiar pradu rozruchowego.Rowniez w instalacjach samochodowych (sam.ciezarowe) jezeli sa mierniki pradu to mierza prad poza rozrusznikiem. Miernik 20-30 A zupelnie wystarczy.
pomiar rozrusznik prąd rozruchowy rozrusznik pobierać rozrusznik prąd
wymiana wsadu eeprom czujnik misce olejowej sterownik lm339
subaru outback plazma samsung driver uszkodzony
Przełączniki na desce rozdzielczej Setra 315: opis i funkcje Kolejność przekładek foliowych w Sony KDL-32WE615