Prosty w obsłudze na arduino czujnik do 125C Ds18b20. http://tomczak.org.pl/index.php/dydaktyk...
Zedytowałem po przemyśleniu. Koledzy podali tyle istotnych i dobrych całościowych rozwiązań iż moje "wynurzenia" nie mają tu zastosowania.
Witam! Domyślam się, że chodzi o pomiar "zagrzebanym" termometrem (czujnik na stałe umieszczony gdzieś wewnątrz uzwojeń). Praktyczny sposób, jeśli nie zastosowano tego "wynalazku", to pomiar przyrostu oporności uzwojeń: przyrost dla miedzi jest 0,4%/1°C. Należy dokonać 2 pomiarów; w stanie "zimnym" i w chwilę po wyłączeniu silnika pracującego pod obciążeniem....
Złe paliwo, zły pomiar temperatury silnika.
Najlepiej termopara. Ma większą dopuszczalną temperaturę pracy. A najlepiej pirometr, ale gotowy jest bardzo drogi. Elfa ma w ofercie czujnik IR temperatury za jakieś 60...70zł, ale trzeba dorobić interface. pzdr
Myśle, ze autor tematu nie będzie miał kłopotu z uzyskaniem potrzebnych sygnałow. Za to ich obsługa mikroprocesorem mimo, że jest dosć prosta wymaga podstaw programowanie chociażby w bascomie. Techniczna możliwość wgrania programu nic nie da jesli sie tego programu nie ma (po co ja pisze takie oczywiste oczywistości). Analogowe, bardziej staromodne...
Witam pozwolę sie podłączyć do tematu,bo chyba nie zamknięty.Poszukuję schematu do panelu zegarów - symbol 110.008.838/001,padł pomiar temperatury silnika,może dzięki schematowi uda mi się naprawić,lub do samego wskaźnika dorobić jakiś układzik. pozdrawiam
Czujnik temp.został wymieniony Po co, skoro Po podpięciu pod kompa, okazało się że temperatura płynu wynosi 89-91*c ? Podstawowa rzecza w przypadku watpliwosci, jest pomiar rzeczywistej temperatury silnika termometrem zewnetrznym.
Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
Może zaczne od przedstawienia historii kombanju przy którym właśnie się męcze żeby było łatwiej. Padła w nim prądnica, no a że jest sezon żniw, właściciel pojechał na składnice i wział pierwsza lepsza prądnice jaka pasowała w "otwory" żeby sprzet miał jak najmniejszy postój. Okazało sie ze jest to prądnica od C-330 z "plusem na masie" no i oczywiście...
Wyświetlacz ma 5 pinowe złącze, czy da się go zastąpić wyświetlaczem S-LCD 5, lub KT-LCD 3 ? Czy dojdą wtedy dodatkowe funkcje, jakie te wyświetlacze mają, np. zwiększenie maksymalnej prędkości, pomiar temperatury silnika, itp. ?
Pompki wtryskowe tu nie mają znaczenia one się psują w ten sposób że nie dają ciśnienia więc nie chcę palić lub nie ma pełnej mocy ale nigdy nie gaśnie przez pompki w tym silniku. Zrób jeszcze pomiar temperatury oleju bo być może nie ma dobrego obiegu, termostat nie działa prawidłowo i silnik się przegrzewa zaczyna puchnąć lekko na tłokach przyciera...
Kolego pod nic się nie podpinaj, kup sobie wskaźnik temperatury i zamontuj. W ogóle skąd pomysł żeby podpinać coś pod fabryczne czujniki?
Źle napisałem. Brakuje sterowania przekaźnikami. A czy powinno byc? Pomiar temperatury silnika! To, ze "wzrasta drastycznie", to nie argument.
Jest to jak najbardziej normalne. Silnik powinien być wyłączany dopiero wtedy gdy wentylator przestanie pracować, ponieważ pracujący silnik wprowadza wodę (płyn chłodzący) w obieg. Jeżeli wyłączymy rozgrzany silnik w momencie gdy wentylator dopiero co zaczął pracować (schładzać), płyn chłodzący staje w miejscu. Pomiar temperatury silnika i zarazem moment...
Skoro to ma być pomiar temperatury rzeczywistej silnika, co z założenia jest bzdurą bo nigdy nie mierzymy temperatury samego silnika, raczej płynu chłodniczego to można mierzyć i w gaźniku. Zapytam raz kolejny kolegę wqq: po co są tam te czujniki? Do pomiaru temperatury silnika w sposób liniowy? Do czego służą? Proszę o szybką odpowiedź, niezmiernie...
Witam.Prąd podawany przez producenta na tabliczce znamionowej dotyczy jednej fazy.Czy te silniki posiadają własny wentylatorowy system chłodzący?Czasem na tabliczce jest podana temperatura pracy silnika.Jeżeli dysponujesz multimetrem z sondą temperatury dokonaj pomiaru.
Mierzyłem podciśnienie w dolocie. Przy jeździe na półgazie 100-50 mbar (40-80 km/h) przy pełnym odwinięciu manetki (100-110 km/h) 20-10 mbar, czyli pomijalne. Wypróbuję na razie najprostsze rozwiązanie - pompka 12V załączana ręcznie z kierownicy (300 mbar jeśli wierzyć w Aliexpress) + igła strzykawkowa odpowiedniej średnicy (sprawdzę różne warianty)....
Witam, Niedawno miałem okazje podczas awarii mierzyć silnik zaklasyfikowany jako uszkodzony. Podczas pomiaru temperatura silnika była znaczna, a pomiar wskazywał na zwarcie z korpusem silnika. Po ostygnięciu silnika w ramach ćwiczeń ponownie zmierzono silnik i tutaj wynik mnie nie zaskoczył bo oczywiście po ostygnięciu izolacja "doszła do siebie" ale...
Układ sterujący silnikiem krokowym/pomiar temperatury/sterowanie grzałką. Hej, zaprojektowałem prosty układ sterujący silnikiem krokowym, grzałką z pomiarem temperatury - lm35. Mam pytanie: czy do ssr 2/5 amperowego potrzebny jest driver? Zastosowanie diody Zenera w celu ograniczenia ponadnapięciowego dla przetwornicy lm2596 ma sens (poprzedza ją bezpiecznik...
Mniej więcej. Pomiar napięcia, pomiar prądu każdej fazy (pamiętać, że to prąd impulsowy), pomiar temperatury silnika pirometrem (pewnych wartości nie wolno przekraczać z uwagi na żywotność silnika - magnesy i izolacja). Oraz pomiar siły ciągu silnika dla danego odbioru (śmigła/wirnika). Tu wagi się sprawdzają. Trzeba tylko się upewnić, że siła działa...
potrzebuję zrobić prosty termometr a nie wiem jak. Chciałbym go podłączać pod PC i widzieć jaka jest temperatura w... wylocie spalin w silniku (650 do 850 °C). Czcy ktoś ma jakieś propozycje?
Komputer steruje dawkowaniem posiłkując się odczytami m.in. obrotów wału, temperatury silnika, pomiarem ilości zasysanego powietrza (przepływomierz), położenia pedału Jak nie masz możliwości odczytania komputera, sprawdź jakość połączeń do tych elementów
Dziękuje za podpowiedzi, pomiar temperatury silnika jest. O tym wszystkim co napisałeś mam świadomość, sterownik sam zawsze dogrzewa świece ale trochę za długo, ja dogrzewam właśnie z PWM-em do momentu jak zacznie gładko chodzić. Rzeczywiście mój fabryczny sterownik jest dosyć drogi i nie współpracuje z innymi świecami i jak już akumulator ma większą...
Sprawdź uzwojenie wirówki i rozruchu wirówki silnika podłączając go na krótko i sprawdzając jego siłę i temperaturę pracy , choć najlepiej sprawdzić robiąc pomiar poboru prądu na wirówce i porównując go z danymi katalogowymi. Jeśli silnik w porządku to moduł do wymiany.
No cóż, jest ryzyko że jak posadzisz na nim tyłem, to silnik się spali :) Jak chcesz podejść do sprawy ambitnie, to musiałbyś ustalić ile silnik maksymalnie może i dorobić jakiś regulator PWM który mu ograniczy prąd, najlepiej z pomiarem temperatury na silniku. W każdym razie weź aku na bagażnik, choćby od samochodu, usiądź na tym i wtedy zmierz prąd.
Na wyjściu rozdzielacza ale pomiędzy rozdzielaczem a reduktorem ciśnienia ten większy. Mierzyłeś pomiar natężenia na nastawniku ciśnienia? bo domyślam się że na analizatorze spalin lambda była w normie? Na drugie ci nie odpowie bo nie znam dokładnie silnik JN , a próbowałeś wybłyskać błędy?
Witam, no to masz 'nową' pompkę, a ta pewnie goni płyn jak wsciekła. Masz nie izolowane metalowe rury do piecyka, wiec płyn zanim tam dotrze to jest juz mocno podchłodzony, a pomiar temperatury masz z silnika, dlatego ci sie wyłacza trochę pózniej. Pompki jak silnik pracuje to nie słychać, ale jak go wyłaczysz to pompka jeszcze jakis czas przegania...
Dzieki. Czy jest tam tez opis ukladu pomiaru temperatury silnika ??
Kup "stację pogodową" ze "zdalnym" pomiarem na kabelku i podejdź śladem zasilania.
20 min jazy (10km) po mieście i temp ledwo 60 Taka temperatura nie powinna jeszcze przełączać obiegu na chłodnicę. Sprawdź czy ona jest ciepła. Może też czujnik temperatury fałszować pomiar .
Zdaje się, że to nie bywało 10 minut a raczej 1-2 minuty. Uważam, że dłużej by się schładzał przy pracującym silniku na biegu jałowym. Jeżeli samochód jest starej daty, tzn ma czujniki lub włączniki umieszczone na chłodnicy to wyłączenie silnika na pracujących wentylatorach nie szkodzi mu tak bardzo. Natomiast w nowszych konstrukcjach czujniki załączania...
Czyli lepiej kupić dedykowaną? Pomiar był robiony na autostradzie. Silnik był rozgrzany i wyskoczył check Temperatura 3 stopnie to temperatura zewnętrzna. Podczas jazdy podłączyłem interfejs i takie podawał dane przy prędkości Ok 90km/h
Dało by się i napewno nad tym popracuję, nad pomiarem napięcia i może jeszcze nad pomiarem temperatur silnika, powietrza itp. W końcu atmega ma do wykożystania przetwornik A/C a ja go narazie nie wykorzystałem do niczego... Pozdrawiam...
90 oC to jest temperatura płynu, chyba jednak nie przeczytałeś milion postów, bo byś trafił na ten odpowiedni. Przede wszystkim napisz co to za silnik, w jakim urządzeniu pracuje, bo by może będzie to po prostu w instrukcji. Tutaj masz przykład http://hondacbr.bloog.pl/id,5216353,titl... Najważniejsza...
Czujniki zabudowane w silniku, niklowe silnik do sprężarki Pomiar sprawdzany w październiku 2019
Jak się zachowuje temperatura silnika? Jak pomiar z kompa?
Miło mi, że mogłem w jakiś sposób pomóc. Sam konstruuję podobne urządzenie. Będzie to sterownik laminatora. Pomiar temperatury z dwóch miejsc (grzałka oraz silnik), wyświetlanie aktualnej temperatury, ustawienie zadanej temperatury, sterowanie grzałką i silnikiem. Narazie mam ten projekt w głowie i analizuje wszystkie szczegóły. Kupiłem już trochę części:...
Witam Do PF 126p był do kupienia czujnik temperatury silnika, pomiar polegał WŁAŚNIE na pomiarze temperatury OLEJU. Czujnikiem był bagnet kontroli stanu oleju w którym była umieszczona najzwyklejsza dioda krzemowa jako element pomiarowy. (wymyślone 20 lat temu)
Na pewno ... "I / O" ... Też tak sądzę. Gdyby było inaczej, na naklejce był by szumny napis -,,Termally Protected" :D A tak, ostrzałka, pomiar temperatury i zachowanie silnika prowadzony jest organoleptycznie :D
Piszesz ,że chłodnica jest ciepła ,a powinna być bardzo gorąca ,spróbuj usunąć termostat , (na próbę ) .100 st to jest pomiar temperatury płynu w silniku a nie w chłodnicy.
W jaki sposób pomiar temperatury? Termopara? Nadaję się taki pomiar do czegoś bo nie stosowałem W sumie to chodziło mi o pomiar temperatury np.silnika bo czujnik w silniku może "kłamać" wtedy wystarczy zwykły DS. Termopara to np. pomiar temperatury spalin, ale to już wykracza poza założenia projektu. ------------ Pozdrawiam
Dokładnie szkoda czasu z grzebaniem a myślę też że to nic nie przyniesie trzeba będzie poprostu kontrolować od czasu do czasu . Jeszcze raz dziękuję wszystkim za konkretne pomocne odpowiedzi pozdr. Dodano po 4 Zastosowanie się do wyłączenia funkcji falownika pomiaru temperatury silnika
Jeszcze nie grzebałem głębiej, tylko jazda, pomiar temperatury, testy na zapalonym silniku- naciskanie hamulca i kontrola czy tył się przyblokuje.
Głowiczka sprężarki swoją temperaturę uzyskuje szybko, i ona utrzymuje się na mniejwięcej stałym poziomie. To tak nie do końca, sprężarka pracuje bez chłodzenia, a żeberka nie są w stanie wychłodzić jej jeśli pracuje przez dłuższy czas, choć rozpatrujemy sytuację że pracuje z pękniętym wężem - czyli powietrza na dobrą sprawę nie spręża tylko przetłacza,...
Przed odpaleniem silnika odczytać temperaturę jaką widzi sterownik silnika. Pomiar będzie wiarygodny w momencie kiedy kontrolka świec będzie świecić się dłużej na ciepłym silniku. Tyle teorii. W ciemno możesz wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Witam, Kia Sorento 2.5 crdi 103kw 2005r. przed i po regeneracją wtrysków auto kopci na czarno na biegu jałowym oraz podczas przyspieszania w okolicach 3000 obr/min. W załączniku pomiar kompresji, prędkość obrotowa + korekty oraz prędkości obrotowe poszczególnych cylindrów. Oprócz tego wymieniony egr, intercooler, rozrząd, oleje+filtry, podłożony przepływomierz,...
Takie raptowne wyłączanie rozgrzanego silnika to zły pomysł. :sm31: Lepiej monitorować temperature. Przykład czujnika: http://www.paramotor.com.pl/tani-sposob-... (zerknij też na strone 62 tego tematu, moj post nr #1850)
Mały update: przyjrzałem się dokładnie konstrukcji silnika bezszczotkowego w tej maszynie. Opisze kablologie bo komuś się może przyda: do silnika dochodzą trzy (+/- 2.5mm2) przewody "fazowe" do zasilania cewek, poza tym szara taśma 6-cio przewodowa rozdzielona na dwie wtyczki. Wtyczki schowane są już sztycy podkaszarki. Pierwsze trzy kable z taśmy to...
witam. nie miałem do czynienia fizycznie z rezolwerem, ale z opisów które znalazlem w necie byłby to rezolwer. przychodzą do niego 4 przewody. opisując to od tyłu to dokładniej. jest tam cewka na stojanie nawinięta wokół wirnika. tak samo nawinięta jest cewka na wirniku. przesuwając się jakies 2 cm w kierunku silnika na rotorze stworzone jest coś w...
Czujniki montuje się w stojanie. Montaz na obudowie lub w ogóle gdzie indziej nie ma większego sensu, a jego skuteczność będzie gorsza niż termika. W zupełnie sprawnym silniku temperatura obudowy będzie się zmieniać w szerokim zakresie w zależności od czasu pracy i postoju, obciążenia na wale i temperatury otoczenia. Jeżeli chce się mieć sensowny pomiar...
Ford Mondeo '97 ZETEC-E 1,6 ECC-V (benzyna) Mam problem z wysokimi obrotami biegu jałowego >=2000obr/min zarówno na gorącym jak i zimnym silniku Sprawdziłem niemal wszystko, tzn: -przepływomierz (po odłaczeniu silnik chodzi nierówno z tendencją do gaśnięcia - założyłem inny, bez róznicy w działaniu silnika) -szczelność układu powietrznego (po zatkaniu...
Napięcie ładowania akumulatora przez alternator może mieć zmienną wartość. Na przykład w samochodach Ford napięcie to podlega zmianom w zależności od temperatury otoczenia mierzonej pośrednio przez pomiar temperatury bloku silnika czy powietrza dolotowego. I tak w warunkach zimowych przy temperaturach w granicach minus 10stC wynosi ok 14,5V (gdy silnik...
Rozumiem że silnik gaśnie ale można swobodnie odpalić? Pomiar parametrów: Temperatury Podcisnien Etc.
Sonda powinna być wewnątrz bloku silnika. Na zewnątrz będzie Ci zaniżała temperaturę i nici z dokładnego pomiaru. :cry:
Najprawdopodobniej silnik do remontu. Wyrobione tuleje, pęknięty pierścień lub jedno i drugie. Zawory raczej odpadają ponieważ bierze dużo oleju. Brak szczelności (kompresji) powoduje, że silnik nie może uzyskać temperatury samozapłonu.. Radziłbym zacząć, od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Przedmuch do komory sprężania, będzie widać na pracującym...
tak czujnik jest w głowiczce pompy wtryskowej - nowy czujnik w ASO kosztuje ~ 70 PLN przykręcony jest 2ma srubkami (torx) wypięcie czujnika odetnie sygnał predkości jazdy do ECU - jeśli auto przestanie szarpać - przy okazji wymiany czujnika możesz wyczyścić nastawnik - do czyszczenia potrzebny będzie VAG - trzeba sprawdzic i zapisać połozenie nastawnika...
Na pierwszym zdjęciu odchyłki dawek za duże! Auto było wówczas nagrzane do normalnej temp. pracy? Ten test trzeba wykonywać na nagrzanym silniku Poza tym Odchyłki dawkowania na odpalonym silniku nie są miarodajne do tego czy wtryski nie zrzucają na przelew Czyli trzeba wykonać próbę przelewów Świece polecam zbadać choćby lawem - na przejście Jeśli te...
Zepsuć się raczej nie miała co, A może byś tak skończył szkołę podstawową, tam fizyka, i granicę palności mieszanki i w zależności od składu moc i temperatura. Bo silnik po tak nawet krótkim przebiegu może być już przytartym złomem. Autorze standartowo, pomiar kompresji, świece, regulacja zaworów a potem gaźniki. A i do wydechu trzeba zajrzeć i zobaczyć...
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
Do analizy spalin silnik musi być nagrzany do temperatury roboczej. Co więcej, nagrzany musi być katalizator, bo taka jego natura, że dopala poprawnie jak osiągnie odpowiednią temperaturę. Wygląda na to, że pomiar został wykonany niepoprawnie, ale czy będziesz miał dobre wyniki po nagrzaniu to nie gwarantuję, choć po pracy tylnej sondy można wnosić,...
Witam, od jakiegoś czasu borykam sie z problemem w pasacie z 93roku, benzyna/gaz. Wymieniłem silnik i po wymianie, wskaźnik pokazuje podczas jazdy, wg podziałki 100 stopni i nawet ponad, jak w panice sie zatrzymam i auto pochodzi na wolnych obrotach to za moment włącza się wentylator,wygląda na to że wszystko jest ok bo nic nie wybucha, nie kipi, a...
Pomiar ciśnienia w minusowych temperaturach na zimnym silniku nie daje prawdziwych wyników. Metal kurczy się, olej jest bardzo gesty. Wypadało by ogrzać silnik
Mierz w warunkach takich, w jakich pracuje silnik, czyli temperatura 80-90 stopni, obroty odpowiednie dla mocy maksymalnej. W instrukcji ciągnika C360 jest podany zakres ciśnień i być może warunki pomiaru. Jeśli dobrze pamiętam jest tam podane od ok. 1 atm na biegu jałowym do 5 czy 6 atm przy obrotach maksymalnej mocy i nagrzanym silniku (oba pomiary).
Witam. Lambda factor to inaczej współczynnik lambda , idealny stosunek powietrza do paliwa to lambda = 1 ( w praktyce niemożliwe - ???? ) 0.87 to dobry wynik Pozdrawiam. Witam, Wiekszosc samochodow utrzymywanych u mnie prezentuje przy kontroli wartosc 1,00, czasami z odchylkami +/- 0,01. 0,87 to bardzo zly wynik! Ponizej 0,97 auto nie przechodzi kontroli...
Może być cieknący regulator ciśnienia lub uszkodzony czujnik temperatury silnika. A co do czujnika ciśnienia oleju to należałoby zmierzyć manometrem jakie jest ono faktycznie.
sprawdżczujnik temperatury silnika przy termostacie możliwe ze podaje wadliwy pomiar temperatury na kompter
Nie ma przy bagnecie. Aż zdjąłem dolną osłonę ale pod misą jest tylko czujnik poziomu oleju. EDIT. Zdesperowany dzwoniłem do ASO i się okazuje że w tym silniku ciśnienie monitorowane jest pośrednio przez pomiar temperatury oleju. Czujnik poziomu jest 3-przewodowy i tam zaszyty jest ten od temperatury.
Jakby pompa wody się kończyła to by rosła temperatura. W niektórych autach czujniki temperatury były podwójne i wtedy teoretycznie jeden pomiar mógł iść do ECU a drugi na deskę. Wtedy coś innego mógłbyś widzieć Ty a coś innego ECU. Musiałbyś podać kod silnika.
Jeśli zakupiłeś go w sklepie to raczej nie musisz go testować - jest dobry. Ale jeśli chcesz go przetestować dla własnej satysfakcji to nagrzewasz silnik do temperatury roboczej (czyli około 85stopni - przeważnie jest to ustawienie wskazówki na tablicy wskaźników mniej więcej po środku czyli pomiędzy zimny a gorący o ile czujnik na tablicy wskaźników...
Witam poszukuję programu diagnostycznego który mógłbym wykorzystać w moim projekcie , chodzi mi o pomiar obrotów silnika i prędkośći km/h, temperatury ,pomiar miałby być z cewki wyzwalającej silnika i przednniego koła , chodzi mi o jakis program serwisowy lub coś podobnego by przy pomocy wyjść lpt czy rs232 można było odczytywać na ekranie monitora...
Witam. Podobnie jak dla silników prądu przemiennego, rodzaj i ilość zabezpieczeń zależy od mocy silnika. Inne zabezpieczenia dla 1W a inne dla 1 MW.Dla większych mocy - oprócz zabezpieczenia od zwarć i przeciążeń stosuje sieę np zabezpieczenia termiczne zabudowane wewnątrz uzwojeń, czy zabezpieczenia różnicowe ( nie mylić z różnicowo-prądowymi) - polegające...
Odgrzeje kotleta. Swego czasu lat paręnaście temu rozmawiałem na polibudzie z gościem, który bardzo interesował się silnikiem pana Minato (jak jeszcze można by rzec był na topie). Otóż dowiedziałem się, że silnik w testach wykazywał większą moc na wyjściu od tej którą pobierał. Ale tylko w nielicznych testach można było znaleźć niebywale ważną rzecz...
skoro masz drugi identyczny czujnik to sprawdź może jaka jest zależność oporu od temperatury? zmierz rezystancję w kilku różnych temperaturach, wskazane żeby przynajmniej jeden pomiar był w t zbliżonej do temperatury pracy.
Hi, Z tym potencjometrem musisz się wsztrzelic w zakres działania czujnika temperatury, tj zrób pomiar czujnika jak silnik jest zimny (zimny tj po nocy) a potem drugi pomiar jak silnik ciepły, wtedy masz mniej więcej zakres działania i wiadomo czy jest NTC czy PTC tj czy rezystancja spada czy rośnie w zależności od temperatury Ew jesli masz taki czujnik...
(at)jarzabek666 Temperatura silnika, ani powietrza, nie zmienia się szybko więc szybki pomiar ma niewiele sensu. Zaletą DS jest to że nie trzeba się znać na układach analogowych, żeby go użyć, dlatego jest uwielbiany przez amatorów, dla zawodowców to żadna zaleta, bo oni umieją użyć dowolnego czujnika.
Trzeba wykonać trochę różnych pomiarów aby nabrać zaufania do pokazywanych wyników.Mnie się przydaje do pomiaru temperatur w silnikach samochodowych,do regulacji termowyłączników itp.Do pomiarów przy samochodach to szkoda jakiegoś drogiego miernika już kilka uszkodziłem.
Co prawda w temacie kolega umieścił wątek o termometrze wykorzystującym jako czujnik LM35, ale może "malutka sugestia": Brałeś pod uwagę scalony cyfrowy czujnik typu np DS18B20 ? Ja np w aucie zbudowałem termometr (na ATMEGA8) przy użyciu dwóch czujników DS18B20 (temperatura silnika i w kabinie) oraz DHT22 (zamiennik to AM2302) w nawiewie, który oprócz...
No własnie w tym problem nie ma pomiaru temperatury cieczy, nawet na chłodnicy, jedyny czujnik jaki udało nam się znaleźć w samochodzie i na schemacie to czujnik temperatury silnika umieszczony w głowicy silnika. Pomiar diagnoskopem pokazywał zawsze max 90 *C i brak było jakichkolwiek sygnałów o przegrzaniu silnika, kody p0251, p1211. Zrobiliśmy tez...
oto procedura zaczerpnięta z innego forum Warunki wymagane: - zbiornik paliwa zapełniony przynajmniej do 1/4 objętości. W przeciwnym wypadku procedura regeneracji nie zostanie uruchomiona. - pojazdy z automatyczną skrzynią biegów - selektor w pozycji P(ark). - pojazdy z manualną skrzynią biegów - pozycja N. - maska silnika zamknięta - załączony hamulec...
W pierwszej kolejności sprawdzam działanie termostatu.Jeżeli jest OK to sprawdzam czujnik temperatury,a Ty się doktoryzujesz i skupiasz na zasadzie działania.Czujnik w chłodnicy jeżeli jest, to od włączenia wentylatora chłodnicy.Jeżeli temperatura silnika nie dochodzi od dłuższego czasu do właściwej, to niekoniecznie ,a w zasadzie winnym tego stanu...
Temperatura silnika to tylko 73 C w trakcie pomiaru. Spróbuj porządnie rozgrzać auto. Najlepiej jak masz blisko autostradę to przeleć auto po autostradzie tak z 20 minut i po tym spróbuj jeszcze raz. Czasem takie wypalenie pomaga.
Bez podglądu komputerem będzie ciężko. Jeżeli po odpaleniu "awaryjnym" jeździ w miarę poprawnie to nie szukaj w mapsensorze bo bez niego byś nie odpalił. Skoro miga dioda to ma niespełnione warunki - temperatura, obroty. Byc może źle wybrany jest w ustawieniach typ czujnika temperatury lub pomiar prędkości obrotowej silnika. Z tego co pamietam to są...
Czujnik temperatury masz oryginalny czy zamiennik?Może sam czujnik szwankuje?Sprawdź go-wymontuj,włóż do pojemnika z wodą podgrzewaj i termometrem sprawdź czy pokrywają się wskazania na wskaźniku z temperaturą.Może to właśnie pomiar temperatury ,a nie sama temperatura jest problemem.
Masz rację :) Pokuszę się dziś o pomiar temperatury, dam znać, co wyszło. _______________ EDIT: 21.10.2011. Pomiar temperatury w zbiorniczku wyrównawczym: 80°C. Poziom na wskaźniku temperatury silnika: http://obrazki.elektroda.pl/7120662400_1...
Cześć U mnie jest identyczny problem w W210 270CDI: nie odpala na zimnie, ale też i w lecie się tak raz zdarzyło: jak jest poniżej zera, można kręcić i kręcić i nawet nie zakaszle przez chwilę, tak jakby go coś odcinało. Rozrusznik po remoncie, kręci pięknie. Alternator po remoncie, jest ok. Akumulator pokazuje 12,7V, a przy rozruchu spada do 9,2V (pomiaru...
zapytam raz jeszcze: podaj mi wyjasnienie dlaczego to mialoby miec wplyw na problem z odpalaniem? powtarzam, to sie dzieje czasami, tylko i wylacznie gdy silnik jest nagrzany, do tego pomiar temperatury jest niepoprawny. czujnik halla mierzy temperature?????
Proponuję wykonać pomiar ciśnienia oleju.
Czujnik wentylatora jest w chłodnicy, czujnik pomiaru temperatury w bloku silnika. Być może się mylę, bo Golfa nigdy nie miałem, ale... Tam w ogóle jest płyn i krąży (pompa)?
sprawdz czujnik temperatury silnika i czujnik temperatury zasysanego powietrza jezeli ktorys podaje bledny pomiar do komputera wtryskowego to tak bedzie sie dzialo taki sam problem mialem z golfem.
ale na 100% musisz do tego pomiaru odlaczyc czujnik temperatury silnika bo swiece grzeja ponizej jakies temperatury (np audi A4 1,9TDI ponizej temp. silnika +5*C), jesli jest odlaczony czujnik to grzeja zawsze (okolo 20 sekund).
Pirometr to akurat przyrząd daleki od pomiaru faktycznej temperatury.
To nie możne być zawór dwustanowy bo termometr będzie mierzył temp. w tym zaworze A gdzie ma być ten pomiar temperatury na wlocie czy wylocie zaworu? Dodano po 37 To nie możne być zawór dwustanowy bo termometr będzie mierzył temp. w tym zaworze A gdzie ma być ten pomiar temperatury na wlocie czy wylocie zaworu?
ale zastanawia mnie dlaczego przy -40oC tak równo i cicho pracuje... z moich doświadczeń ze starszymi samochodami wynika że temperatura powietrza ma znacznie mniejszy wpływ niż temperatura silnika - co ma podstawy fizyczne. Jak byś miał -40 na silniku (płynie) to byś czuł. Możesz zmierzyć napięcia na odpiętej wtyczce, może znajdziesz 5V. Przy czym...
Aaaa, A jako Amper, bo nie szczaiłem. Przy silnikach asynchronicznych pomiar prądu jest zwodniczy, bo mimo podobnego prądu możesz mieć 2x mniejsze lub większe obciążenie. CosFi odgrywa tu sporą rolę. No zobacz na wykres, ciśnienie krytyczne to ponad 40 barów a temperatura ponad 90stC. A w sumie można nawet i ponad te parametry iść i będzie układ nadkrytyczny...
A czym kolega się sugeruje że silnik się gotuje? Wskazaniami wskaźnika temperatury? Czy może wywala płyn przez korek i ewidentnie słychać że w silniku bąbluje (płyn-woda) Robiłeś żeczywisty pomiar temperatury płynu?
Ciekawe- Ja mam taka propozycje, jak wygląda temperatura silnika . Czy wykonałeś pomiar sondy lambda.Jaki masz poziom płynu chłodniczego i czy układ jest odpowietrzony.
Tak cały czas krąży ciecz między silnikiem a nagrzewnicą. Termostat działa w obiegu chłodnicy. Zmieniłbym miejscami termometry, by wykluczyć ich wadę. Może pompa wody nie domaga. Częściowo zapchana nagrzewnica, czy po wymianie nagrzewnicy było ok? Pomiar temperatury pokazuje temperaturę przewodów, a nie cieczy, może jak dłużej by działał na wolnych...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Sprawdź czy na pewno kupiłeś prawidłowy. I do tego pomiar możesz zrobić.
pomiar temperatura spaliny silnik pomiar temperatura wilgotno temperatura tranzystora pomiar
discman uszkodzony transformator ethernet kupić tranzystory 2sc2166
diora bluetooth zmywarka amica pompa myjąca
Iveco Daily - brak podświetlenia i kontrolek na desce rozdzielczej Lokalizacja bezpiecznika deski rozdzielczej w samochodzie