Zrób pomiar ładowania na alternatorze i akumulatorze.Zobacz przy akumulatorze jest skrzynka z bezpiecznikami płytkowymi ,z niej jest (+)do alternatora i często lubi się tam przysmażyć.
Przecież podałem na początku przepis na pomiar.
Taka mi myśl jeszcze przyszła: multimetr cęgowy nie da się użyć podczas jazdy. Są za to stosunkowo tanie, chińskie, cęgowe przystawki oscyloskopowe (i/lub do multimetru), jak CEM CP-10, CP-11 czy Voltcraft VC-511. Taką przystawkę można dobrze zamocować (taśma klejąca, opaski zaciskowe...) i przewody do kabiny doprowadzić nawet przez otwarte okno. Wtedy...
Od początku. Gwarancja na akumulator jest ważna jeżeli został zamontowany w warsztacie elektromechaniki lub mechaniki pojazdowej i został wykonany pomiar ładowania alternatora. Wynik pomiaru musi być wpisany do karty gwarancyjnej.
Jeszcze raz ----amperomierz cęgowy i pomiar prądu ładowania!!!
Pacjent: Dodge Nitro 2,8 CRD Rok: 2008 Pierwszy pomiar ładowania alternatora na klemach - 15,0 Kolejne po wyłączeniu i włączeniu - 13,8-14,2 Zastanawia mnie napięcie postojowe akumulatora. Sięga nawet 14.2 Prawdopodobnie sygnał wysterowujący ładowanie alternatora wychodzi ze sterownika silnika ale niestety nie mam schematów. Klient zgłasza, że odkąd...
Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
Zasadniczo słaby akumulator daje inne błędy. Zgadza się, mi chodziło raczej o jego techniczną sprawność i w tym modelu jeśli się nie mylę jest dwa akumulatory rozruchowy i pomocniczy. Volvo xc potrafią być dość kapryśne jeśli chodzi o elektrykę i chociażby same zabiegi przy obsłudze akumulatorów wymagają zachowania pewnych procedur wskazanych przez...
Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
Alternator masz do zrobienia, brak ładowania. Do tego wystarczył zwykły pomiar napięcia. Dzięki temu, że alternator uszkodzony, jeszcze nie "posadziłeś" elektroniki auta. Pomiar prądu wykonuje się miernikiem cęgowym, lub porządnym amperomierzem, w żadnym wypadku nie zwykłym miernikiem. Kwestia rurek została Ci wyjaśniona. Możesz je sobie odpinać. Tu...
Jeszcze raz sprawdzic dokladnie alternator rowniez z pomiarem poboru pradu wirnika ew. podmianka sprawnego
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Witaj Najpierw wykonaj pomiar napięcia ładowania alternatora. Pod obciążeniem elektrycznym i bez obciążenia. Pozdrawiam
Na wyłączonych jest 12.3 a jak włączę 12.1-12.0 To jest pomiar na pracującym silniku ? Jeżeli tak to masz brak ładowania, nawet gdy alternator jest sprawny.
OK. To tak dla wyjaśnienia: pomiar ładowania alternatora wykonuje się gdy alternator pracuje - czyli gdy silnik pracuje. Wtedy napięcie powinno zawierać się w przedziale 14,0 - 14,7 V. Sam akumulator zaś po zgaszeniu silnika i odłączeniu od instalacji powinien mieć ok 13V, które szybko spadną do 12,7 - 12,5 V. Jeśli będzie mniej niż 12,5 to akumulator...
Witam wszystkich którzy starali sie udzielic koledze informacji ale jesli mogę cos zasugerować to poprawny pomiar natężenia ładowania alternatora wykonuje się amperomierzem cegowym i nie mierząc na przewodach z alternatora tylko na przewodzie masowym akumulatora to znaczy na minusie zachowując kierunek zgodny z oznaczeniem na cęgach. pozdrawiam
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Pomiar na zaciskach akumulatora czy na alternatorze? Pomiar na akumulatorze
Z filmów wynik że jest ok. Teraz pomiar na alternatorze.
Po sprawdzeniu każdego bezpiecznika z osobna winowajcą okazało się radio samochodowe. Odepnij ,, kostki " od radia i ponownie zrób pomiar prądu. Robiłeś pomiar napięcia ładowania akumulatora? Alternator w porządku?
No to trzeba sprawdzić czy to faktycznie alternator. Patrz pomiar napięcia ładowania. Wymiana na jaki Nowy/regenerowany/Używany? Może warto zrobić sekcję zwłok poprzedniemu albo obecnemu alternatorowi (jak jest uszkodzony) co w nim padło (wirnik, diody, regulator, szczotki regulatora).
(at)keseszel Napięcie najlepiej mierzyć na zaciskach akumulatora. Pomiar w innym miejscu bedzie obarczony dodatkowymi błędami, wynikającymi z np. z rezystancji przewodów i prądu pobieranego przez odbiorniki nimi zasilane. Jeśli chcesz mieć zrobione dobrze, to musisz doprowadzić przewody do pomiaru napiecia do zacisków akumulatora. Inaczej przyjmij...
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
Sprawdź dokładnie ten gruby przewód łączący akumulator z alternatorem, słabe styki, rdza no i oczywiście pomiar napięcia ładowania na wolnych obrotach, pomiar na samym alternatorze i na akumulatorze.
Jeżeli akumulator był rozładowany to jest jak najbardziej prawidłowo że się rozgrzał alternator. Podstawowa sprawa to pomiar napięcia ładowania.
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
Jaki ciągnik? Ciągłość przewodu z alternatora do obrotomierza jak i jego sprawność? Gdyby uzwojenie się przepaliło to nie uzyskał byś takich napięć podczas pomiaru. Napięcie ładowania jest , na wyjściu W napięcie także jest, można przyjąć, że alternator sprawny nie masz co tam szukać. Przewód lub sam obrotomierz, albo brak zasilania po stacyjce.
Jako takim obciążeniem jest akumulator i światła.Ile daje na światłach?.Gdy rozładujesz stojak od mostka z diodami , może szok sprawdziś sam diody.Moim zdaniem diody są OK.Akumulator oczywiście masz podłączony do zacisku B+.Ten pomiar ładowania robiłeś na alternatorze czy akumulatorze.
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
Rzekłbym-niewybaczalnym błędem sprawdzania diod w alternatorze jest pomiar miernikiem.Jak przedmówca słusznie zauwazył-jedyny miarodajny test to pod obciążeniem.
Dlatego też każą robić pomiar min 1 h po ładowaniu czy to prostownikiem (ładowarką) czy alternatorem.
Wygląda że zasilanie (+) jest na lewej śrubie M6. Prawa powinna być M5, czy kontrolka świeci na postoju i gaśnie po uruchomieniu silnika. Oczywiście (minus akumulatora na masę. Słabe ładowanie(w zasadzie brak), może być spowodowany luźnym paskiem klinowym, zbyt dużą średnicą koła pasowego. Koniecznie należy dobrze naładować akumulator(akumulatory),...
Trzeba posprawdzać,wyczyścić wszystkie "grube"kable od aku.Wszystkie plusy i minusy.Potem pomiar ładowania i koniecznie pomiar poboru prądu.Być może alternator być może rozrusznik kto to wie.A być może co innego z elektryką.
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
Witaj. Sprawdz jakie masz ładowanie, może coś się dzieje z alternatorem. Jak sprawdziłeś ten pobór? w sumie upływ 100mA nie jest za mały ale nie powinien rozładować akumulatora. Pozatym jak będziesz sprawdzał ładowanie akumulator nie może być rozładowany. Wykonaj próbę pomiaru ładowania alternatora pod i bez obciążenia (światła dmuchawa itp).
a dlaczego jesli alternator ładuje to odrazu na akumulatorze nawet rozładowanym mamy 14,5V j Bo pomiaru dokonałeś na pewno na pracującym silniku, stąd jest napięcie takie jakie daje alternator. Jak wyłączysz silnik i odczekasz kilka minut, to jak akumulator jest rozładowany to napięcie spadnie. alternator łąduje takim prądem non stop i czy to nie jest...
Dodatkowy przewód z plusa alternatora do wspólnego plusa?? Tylko na nim będziesz mierzył prąd ładowania?
Witam Na początek sprawdź jakie jest ładowanie.Taki objaw( gdy alternator jest O.K )może powodować spadek napięcia na instalacji ,zwłaszcza zasilania licznika (kontrolki ładowania).Należy zrobić jeszcze pomiar napięcia na wyjściu alternatora do którego jest podłączona kontrolka ładowania.
Włącz razem z światłami jeszcze dmuchawę lub ogrzewaną szybę i wtedy pomiar.
Raczej alternator. Na to wskazuje. Pomiar jeszcze napięcia przy samym altku, by wykluczyć przewody. Ale warto sprawdzić klemy akumulatora, mase też.
Witam Gdzie zrobiłeś ten pomiar ,alternator czy akumulator ,czy jest różnica w napięciach . Jeżeli tak ,to sprawdź masę przewód zasilający,zobacz czy pasek nie ślizga.
Na jakich obrotach silnika był pomiar napięcia?
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
A co tam można uszkodzić w Seiko przy pomiarze poboru prądu ???
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
To ten pomiar Ci nic nie dał. Odpal autobus , włącz nawiewy i światła i sprawdź po kilku minutach czy oba alternatory są ciepłe. Jeżeli jeden z nich będzie wyraźnie zimniejszy to prawdopodobnie nie ładuje.
W jaki sposób sprawdzić alternator...Pomiar napiecia ładowania : 14,4 V
Panowie w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu z pomiarem diod głównego mostka bo są przykręcane za pomocą nakrętki. Odkręci 3 nakrętki widoczne w środku alternatora, rozłączy od śrubek diody i mierzy miernikiem ustawionym na pomiar diody. W jednym kierunku ma 0.5V spadku napięcia bo tak wskaże miernik w drugim nic nie wskaże, to cały pomiar....
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Witam Zrób pomiar ładowania na akumulatorze,a następnie na alternatorze(masa przyłożona do alternatora)to wyjaśni wszystko ,czy brak masy ,czy regulator.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Ogólnie to chce mieć pomiar napięcia żeby wiedzieć czy alternator ładuje oraz jaka pojemność ma w danej chwili akumulator . Czyli jak silnik pracuje widzę napięcie ładowania a jak silnik zgaszę i przekręcenie kluczyk na pierwszą pozycję to widzę jaka ma pojemność akumulator . Tak to widzę
Pomiar akumulatora Pozytywny wynik mierzony przez gniazdo zapalniczki (napięcie) Nie, ponieważ właściwy pomiar napięcia akumulatora, powinien być realizowany z obciążeniem akumulatora. https://obrazki.elektroda.pl/9465329200_... Jakości akumulatora używając tylko woltomierza nie zweryfikujesz. Sam pomiar napięcia w złączu zapalniczki...
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
Usterka ładowania akumulatora Laguna 3 2.0 dci po wymianie alternatora na nowy. Akumulator również podmieniony na nowy po pomiarze na aku 15 V/15.1 V, nowy jak i stary. Na desce błąd "Usterka ładowania akumulatora". Może ktoś coś podpowiedzieć?
Skoro brak poprawy to trzeba będzie dokonać pomiarów w różnych miejscach instalacji. A więc na akumulatorze co jak sądzę robisz, na zacisku alternatora i na głównych bezpiecznikach. I wreszcie pomiar wielkości prądu płynącego między alternatorem i instalacją.
alternator był już na stole probierczym i pomiar nie wykazał żadnych nieprawidłowości.
jeżeli to z winy pająka to ciekawy przypadek musze przyznać. a co do diód to odłączyłeś uzwojenia do pomiaru czy nie? szczotki to już się widać skończyły
Witam! Mam problem z ładowaniem w astrze f. Problem pojawił się po wymianie paska klinowego. Nie świeci się kontrolka ładowania. Pomiar alternatora na wyłączonym silniku jak i zapalonym wskazuje tyle samo co akumulator czyli ok 12,46. Dodatkowo na uruchomionym silniku stopniowo spada. Wymieniłem w alternatorze szczotki, diody, regulator napięcia mimo...
Witam . Kolego podstawowa sprawa NIE WOLNO odpinać przewodu B+ alternatora ,to nie jest prądnica w traktorze. Gdzie robiłeś pomiar ?.Należy go wykonać na akumulatorze ,jak również alternatorze.
Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" ) Zmień znajomych! I to jak najszybciej. Nie będę po raz kolejny pisał, jak idiotyczną (możesz wstawić dowolne mocniejsze wyrażenie) jest metoda sprawdzania alternatora "na klemę". I tak - miernik...
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
światła i dmuchawa na 2. Na postoju z tym samym obciążenie. 13.7 Czyli brak ładowania, bo 13,7V to żadne ładowanie. Tak jak pisano - do sprawdzenia (miernikiem) spadek napięcia między alternatorem i akumulatorem (albo pomiar na alternatorze i na akumulatorze), oczywiście pomiar pod obciążeniem. Do tego warto by cęgami zmierzyć prąd na wyjściu alternatora.
Ewentualnie w instalacji,ale najpierw dokładny pomiar części alternatora.
W każdym pracującym alternatorze część energii jest tracona w postaci ciepła. Prąd ładowania jest w normie. Dobrze by było zrobić pomiar napięcia.
Pin S to sensor odpowiedzialny za pomiar napięcia dzięki któremu ładowanie jest albo włączane albo nie. Sprawdź połączenie przewodu "S" do plusa akumulatora, możliwe że jest uszkodzony, przetarty albo zaśniedziałe połączenie.
Był robiony pomiar na samym wyjściu z alternatora ?
Zainwestuj kilkanaście zyla w taki miernik i będziesz wiedział co się dzieje w instalacji pojazdu podczas jazdy https://obrazki.elektroda.pl/6570464500_... Poza tym w pełni naładowany akumulator nigdy nie przekroczy 13.2V Biorąc pod uwagę fakt, że w momencie pomiaru z akumulatora jest czerpany prąd (lampka, radio, systemy alarmowe)...
Pomiar należy dokonać również na alternatorze, by stwierdzić czy wina jest alternatora. Może to być związane ze spadkiem napięcia na instalacji. Dodano po 4 Przed wszelkimi pomiarami, akumulator powinien być w pełni naładowany.
Powtórz pomiar na + alternatora i będziesz wszystko wiedział!
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
A pomiar napięcia akumulatora, napięcia ładowania,bez i z obciążeniem?
Witam, Chciałbym przedstawić problem jaki występuje w Oplu Corsie C z silnikiem 1.2 Twinport. Po odpaleniu auta (zimny silnik) dziwnie zaczyna wyglądać praca silnika tj. trzęsie nim delikatnie oraz przygasają światła drogowe jak i te w środku auta. Objawy te występują czy to na ciepłym czy zimnym silniku. Po dodaniu gazu efekt przygasania znika. Postarałem...
Czy altek jest o tej samej mocy co nominalny np.( 70W albo 100w) jesli bedzie za maly nie bedzie doładowywał akumlatora. I jakie ma ladowanie przy wylaczonych odbiornikach ? I czy aklumlator jest dobry na 100% ?Zrobic pomiar testerem. Ladowanie sprawdz po wzbudzeniu alternatora .
Sprawdź kolego mocowanie przewodu ładowania akumulatora na alternatorze, wygląda na to że nie masz ładowania. Dodatkowo pomiar miernikiem napięcia na akumulatorze przed uruchomieniem silnika i po uruchomieniu silnika.
Nieprawidłowe. Powinna zgasnąć tuż po zapaleniu silnika - przekroczeniu ok 500obr/min i zapalić się dopiero po jego zgaszeniu lub spadku obrotów poniżej 500obr/min. Wartość obrotów zależy od przekładni pasowej. Przydał by się pomiar napięcia ładowania.
Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. A ile to jest to niewystarczające? Dla akumulatora 24V powinno być 28,6 - 28,8V . Zrób pomiar - nic na oko!
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
A więc zrobiłem pomiar jak radziłeś i amperomierz wskazał 1,40A przy czym wartość powoli spadała i po chwili było 1,30A. Pomiarowi towarzyszyło obniżenie obrotów silnika i rzężenie z alternatora. O czym to świadczy? Uszkodzone co najmniej dwie diody pomocnicze, łożyska do sprawdzenia na obecność luzu, regulator można powiedzieć że sprawny, choć po...
Jak ci moglo stopic kółko pasowei ktore? Zobacz czy nie powinno być wolnobiezne. Kółko napinacza paska osprzętu. Po stopieniu nie mogłem obrócić elementem metalowym(łożyskiem) więc wada fabryczna lub dostało wody. Sprawdź alternator- może mieć zwarcie. Bez powodu kolo pasowe się nie wytarło. Zatem trzeba go rozbierać by to sprawdzić. Czy pomiar ładowania...
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Najprawdopodobniej (jak kolega sam zauważył) ,ślizga się pasek na alternatorze ,zwłaszcza pod obciążeniem. Trzeba zlokalizować i usunąć przyczynę piszczenia i ponownie dokonać pomiaru ładowania.
Zgadzam się z tym że można a nawet trzeba sprawdzić ładowanie na alternatorze ale tylko wtedy kiedy pomiar na Aku wykaże że ładowanie jest zbyt niskie. W innym przypadku nie ma potrzeby mierzyć przy alternatorze. Jeżeli chodzi o pobór prądu dalej uważam że 80 mA to dużo za dużo. Po kilkunastu dniach nie ma szans na odpalenie auta. Gdyby to była wartość...
Mechanik dobrze mówi. Czasem miernikiem przy małym prądzie nie wyłapie się wszystkich upływności. Stare książki zalecają sprawdzanie przebić uzwojeń na elementy metalowe alternatora za pomocą napięcia sieciowego. Jak jest sprawny, to nic się nie stanie. Uszkodzenie się ujawni. Pomiar małych oporności tanim miernikiem, to kpina...
Zacznij szukanie od naprawy alternatora. Poprzedzoną pomiarem napięcia ładowania.
Sprawdzenie ładowania akumulatora w pojeździe polega na: 1. Sprawdzeniu napięcia instalacji w trakcjie pracy silnika, najlepiej na średnich obrotach lub na obrotach roboczych - napięcie powinno być w przedziale 13.8-14,4V lub 13.9-14,5V w zależności od tego jaki jest regulator napięcia w alternatorze. Czy napięcia sa poprawne, to zależy od instrukcji...
Pewnie masz zaśniedziałą obudowę aluminium alternatora w miejscu przykręcenia do silnika stąd taki pomiar jak wyczyścisz będzie ok.
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
Witam mam taki problem z tym autem. Mianowicie po odpaleniu i przegazowaniu nie gaśnie mi lampka od ładowania. Pomiar ładowania wskazuje ok 14,4V czyli że alternator ładuje. Po dłuższej jeździe zdarza się że lampka gaśnie. Samochód odpala bez problemu. Niedawno wykręciłem alternator obejrzałem połączenia, szczotki wszystko wygląda dobrze. Pomierzyłem...
pomiar prądu ładowania alternatora pomiar alternatora wymianie alternatora ładowania
turbo diesla benzyny syrena alarmu własnym zasilaniem sterowanie oświetleniem komputer
przeglądarka została zablokowana sprzedam tp118
Suszarka nie uruchamia się, szybkie miganie diody Długość drutu anteny do radia Tesla Talisman 305U