Taka mi myśl jeszcze przyszła: multimetr cęgowy nie da się użyć podczas jazdy. Są za to stosunkowo tanie, chińskie, cęgowe przystawki oscyloskopowe (i/lub do multimetru), jak CEM CP-10, CP-11 czy Voltcraft VC-511. Taką przystawkę można dobrze zamocować (taśma klejąca, opaski zaciskowe...) i przewody do kabiny doprowadzić nawet przez otwarte okno. Wtedy...
Jeszcze raz ----amperomierz cęgowy i pomiar prądu ładowania!!!
Możesz mieć jeszcze alternator słabej wydajności (uszkodzony), bo nie wiemy jak był sprawdzany na stole. Tu dobrze by pomierzyć prądy. ps. próbowałeś po odpaleniu przegazować (zwiększyć obroty) i wtedy mierzyć? klemy masowej IBS Co to za dewajs? Pomiar prądu?
Po sprawdzeniu każdego bezpiecznika z osobna winowajcą okazało się radio samochodowe. Odepnij ,, kostki " od radia i ponownie zrób pomiar prądu. Robiłeś pomiar napięcia ładowania akumulatora? Alternator w porządku?
Dodatkowy przewód z plusa alternatora do wspólnego plusa?? Tylko na nim będziesz mierzył prąd ładowania?
Alternator masz do zrobienia, brak ładowania. Do tego wystarczył zwykły pomiar napięcia. Dzięki temu, że alternator uszkodzony, jeszcze nie "posadziłeś" elektroniki auta. Pomiar prądu wykonuje się miernikiem cęgowym, lub porządnym amperomierzem, w żadnym wypadku nie zwykłym miernikiem. Kwestia rurek została Ci wyjaśniona. Możesz je sobie odpinać. Tu...
A co tam można uszkodzić w Seiko przy pomiarze poboru prądu ???
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Raczej alternator. Na to wskazuje. Pomiar jeszcze napięcia przy samym altku, by wykluczyć przewody. Ale warto sprawdzić klemy akumulatora, mase też.
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
mam pytanie, jak zmierzyc naterzenie prądu ładowania alternatora nie posiadając cegów pomiarowych do pomiaru natęrzenia prądu stałego .moze ktos mi podpowie . Dzieki
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Skoro brak poprawy to trzeba będzie dokonać pomiarów w różnych miejscach instalacji. A więc na akumulatorze co jak sądzę robisz, na zacisku alternatora i na głównych bezpiecznikach. I wreszcie pomiar wielkości prądu płynącego między alternatorem i instalacją.
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Zainwestuj kilkanaście zyla w taki miernik i będziesz wiedział co się dzieje w instalacji pojazdu podczas jazdy https://obrazki.elektroda.pl/6570464500_... Poza tym w pełni naładowany akumulator nigdy nie przekroczy 13.2V Biorąc pod uwagę fakt, że w momencie pomiaru z akumulatora jest czerpany prąd (lampka, radio, systemy alarmowe)...
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
a dlaczego jesli alternator ładuje to odrazu na akumulatorze nawet rozładowanym mamy 14,5V j Bo pomiaru dokonałeś na pewno na pracującym silniku, stąd jest napięcie takie jakie daje alternator. Jak wyłączysz silnik i odczekasz kilka minut, to jak akumulator jest rozładowany to napięcie spadnie. alternator łąduje takim prądem non stop i czy to nie jest...
Sprawdzenie ładowania akumulatora w pojeździe polega na: 1. Sprawdzeniu napięcia instalacji w trakcjie pracy silnika, najlepiej na średnich obrotach lub na obrotach roboczych - napięcie powinno być w przedziale 13.8-14,4V lub 13.9-14,5V w zależności od tego jaki jest regulator napięcia w alternatorze. Czy napięcia sa poprawne, to zależy od instrukcji...
A jakie Euro spełnia auto typu W201 2,0D z 1987r? Ma starego diesla, diesel ma stary typ rozrusznika, bez planetarki, ma również cztery spore świece grzejne. W zimie, na mrozie, po zagrzaniu świeczek pokręci z trzy-pięć sekund i gotowe. W lecie pół obrotu wału wystarczy. Nie ma żadnej elektroniki prócz radia... I akumulator (nie jakaś wysoka półka)...
W każdym pracującym alternatorze część energii jest tracona w postaci ciepła. Prąd ładowania jest w normie. Dobrze by było zrobić pomiar napięcia.
Czemu ma służyć pomiar prądu alternatora poza jego diagnostyką ? Nie widzę sensu takiego pomiaru poza środowiskiem naukowym i warsztatowym . Pobór prądu przez podłączone urządzenia zależy od ich mocy i stopnia naładowania akumulatora . Stare samochody jak np Warszawa miały amperomierz ale określał on ogólnie rzecz biorąc tylko kierunek przepływu prądu...
Alternator ma za zadanie utrzymać napięcie w instalacji do 14,6V. Jeżeli przy dużych obrotach jest to napięcie ok. 14,6V to nie ma czego szukać. Jeżeli spada napięci i prąd ładowania akumulatora to szukać zwarcia do masy lub odbiornika o bardzo ziemnym poborze prądu.
Najlepiej miernik cęgowy i pomiar prądu ładowania , najprościej czy oba są "ciepłe". , można odpinać i sprawdzać pojedynczo.
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Zadanie masz trudne, bo układ ładowania tam jest sztywny, regulator stara się utrzymać napięcie około 14V i tyle, a jaki prąd popłynie w układzie B+ to już go to nie za bardzo interesuje. Zatem wypadało by zrobić jakiś układ kontroli prądu, ale tu też jest kłopot bo jak? Mierzyć spadek napięcia na przewodzie łączącym alternator z akumulatorem? Układ...
Jeśli alternator nie osiąga pełnego napięcia i się grzeje to powinno się zrobić pomiar prądu jaki jest z niego pobierany.
Przy pomiarze prądu miernikiem cęgowym bardzo ważne jest dokładne zamknięcie cęg.
To nie pomiar prądu a informacja, że alternator ładuje. Dzięki temu włączony jest prąd na wirnik, przed stwierdzeniem że na danej fazie nie ma napięcia jest włączony tylko prąd pomagnesowujący wirnik. Nie zrobią pomiaru prądu na diodzie, dlatego że dioda ma tzw. dryft temperaturowy, około 2mV/C
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
(at)keseszel Napięcie najlepiej mierzyć na zaciskach akumulatora. Pomiar w innym miejscu bedzie obarczony dodatkowymi błędami, wynikającymi z np. z rezystancji przewodów i prądu pobieranego przez odbiorniki nimi zasilane. Jeśli chcesz mieć zrobione dobrze, to musisz doprowadzić przewody do pomiaru napiecia do zacisków akumulatora. Inaczej przyjmij...
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Co w przypadku kiedy w samochodzie są osobne masy brane z klemy na silnik, karoserię, To zajmujemy się masą silnika ponieważ do niego zamocowany jest alternator a przede wszystkim o prądzie ładowania tu dyskutujemy.
Dobra. Wszystko ładnie, pięknie. Opis bardzo szczegółowy. Ale... No właśnie, napisałeś, że wymieniłeś akumulator, który padł po tygodniu. W sumie nie ma się co dziwić, bo jak wycyckałeś go do pusta poprzednimi jazdami... Wymieniłeś alternator. Została przeprowadzona jakakolwiek procedura sprawdzenia? pomiar prądu, pomiary ładowania, odczytanie błędów,...
gdyby się ślizgało to kontrolka by dawała znać o sobie jak wcześniej pisano w postach. Szukałem i nie znalazłem, na pewno tak pisało? :D Pomiar napięcia z jednoczesnym pomiarem prądu ładowania wyjaśniłoby sprawę ostatecznie w tej kwestii.
a bardziej zaawansowana metoda którą stosuje to miernik cęgowy i pomiar prądu(AMPER) jaki alt. podaje do aku
Multimetr był w sumie tylko dla dokładniejszego pomiaru. Wskaźnik ładowania stosuje się tylko do monitorowania tego czy akumulator jest ładowany czy rozładowywany w danym momencie, przepuszcza się przez niego praktycznie cały prąd między akumulatorem a pozostałym osprzętem elektrycznym (oczywiście wyłączając z tego rozrusznik). https://obrazki.elektroda.pl/6433044900_...
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
Witam !! Jeżeli chodzi o alternatory samochodowe coś podobnego robiłem z kumplem dawno temu . Zrobione to było tak - silnik o regulowanych obrotach napędzał alternator . Oczywiście w układzie " rzeczywistym " - tzn . podpięty regler i akumulator . Dokonywaliśmy pomiaru napięcia i prądu ładowania . To była wersja pierwsza - była i druga . W drugiej nie...
No to może ktoś mi wytłumaczy na jakiej zasadzie działa układ ładowania? Bo zawsze mi się wydawało, że jak w samochodzie rośnie zapotrzebowanie na prąd, to następuje spadek napięcia w instalacji, regulator NAPIĘCIA wychwytuje ten spadek, i żeby to swoje napięcie utrzymać zwiększa PRĄD wirnika co powoduje zwiększenie pola magnetycznego i ZWIĘKSZENIE...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
światła i dmuchawa na 2. Na postoju z tym samym obciążenie. 13.7 Czyli brak ładowania, bo 13,7V to żadne ładowanie. Tak jak pisano - do sprawdzenia (miernikiem) spadek napięcia między alternatorem i akumulatorem (albo pomiar na alternatorze i na akumulatorze), oczywiście pomiar pod obciążeniem. Do tego warto by cęgami zmierzyć prąd na wyjściu alternatora.
Zico63 Przy maksymalnym obciążeniu spadek napięcia może wynosić maks. 0,3V Tak się zastanawiam w jakim serwisie samochodowym pracujesz? Maksymalny prąd, to prąd rozruchu i nie spotkałem żadnego auta na świecie które by miało spadek 0,3V przy rozruchu. Podaj namiar, to może kupię takie cacko :D Ciekawskodociekliwy napisał, że zrobił pomiar trzema areometrami...
Witam fachowców Pomiar prądu ładowania akumulat. Chodzi mi o pomiar spadku napięcia na kablu pomiędzy alternatorem a akumulat. -kabel miedziany 4 mm sred. jego R zmienia sie z temp. ale może nie aż tak aby odczyty były do kitu , można dać czujnik lema ale na zakres 20 A to szok cenowy , można dac bocznik prądowy ale i tak reszta kabla zmienia spadek...
Kidu22 Ci dobrze podpowiedział , tu żeby dalej coś konkretnie się dowiedzieć potrzebny pomiar prądu .
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
Jak zamierzasz mierzyć napięcie ładowania bez akumulatora? Jak chcesz prawidłowo zmierzyć mocno odkształcone napięcie, wyprostowane jednopołówkowo przez regulator działający nieprawidłowo w wyniku niekompletnego układu pracy? Teraz jak zdejmę klemy z aku to tylne światło słabo świeci wcześniej tak się nie działo . Jak zdejmowałem klemy to ładowanie...
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
Ja bym zaczął od pomiaru prądu ładowania (na pewno za duży). Dalej do sprawdzenia alternator/regulator ładowania. Odradzam eksploatacje pojazdu w takim stanie.
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Tak jest to prąd uśredniony i nie przeszkadza mi to, tak to było pomyślane od początku. Podłączając w szereg multimetr mam pomiar taki sam jak na wyświetlaczu. Potencjometrem precyzyjnym robię kalibrację prądu i mam dokładność która jest wystająca do ładowania akumulatora. Jak ktoś potrzebuje większej dokładności to ok. Jak ładuje alternator w samochodzie?...
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
Zgadzam się z tym że można a nawet trzeba sprawdzić ładowanie na alternatorze ale tylko wtedy kiedy pomiar na Aku wykaże że ładowanie jest zbyt niskie. W innym przypadku nie ma potrzeby mierzyć przy alternatorze. Jeżeli chodzi o pobór prądu dalej uważam że 80 mA to dużo za dużo. Po kilkunastu dniach nie ma szans na odpalenie auta. Gdyby to była wartość...
Witam Na początek pisownia i polskie litery Potem kontrola elektrolitu w akumulatorze. Pomiar poboru prądu "spoczynkowego" auta. Kontrola ładowania (14,4V na odpalonym silniku) Pozdrawiam
Wyniki działania: po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon bez jakichkolwiek kontrolek dodatkowych - kontrolka od ładowania na desce rozdzielczej nie pali, podłączenie kontrolki na kablu (żarówki 12V 1,2W) z jednej strony do masy a z drugiej do styku nr. 2 na rysunku od góry (czyli od kontrolki ładowania na desce) powoduje, że po włożeniu kluczyka...
Więc tak przez żarówkę nie idzie, aku+ - zarówka wzbudzenie. Żarówka świeci bardzo słabo po zapaleniu gaśnie niby ok ale prądu ładowania nie ma. Alternator na stół odlutowałem przewody stojana od diód pomiar diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę,nie ma zwarć miedzy diodami prąd płynie tylko do w jedną stronę oporność wszędzie taka sama czyli...
Zapominacie ja archaicznym urządzeniem jest akumulator kwasowy. Piszecie, że za wysokie napięcie mu zaszkodzi jakby to był mikroprocesor. W roli przypomnienia dawniej w samochodach były prądnice a współczesne akumulatory to dalej kwasowe wiaderko z prądem. Co do wskaźników dawniej woltomierz obok prędkościomierza był normalną sprawą a współczesne auta...
Niepotrzebnie robiłeś pomiar prądu zasilającego CDI. Lepiej gdybyś zrobił oscylogram napięcia zasilającego CDI, przy podłączonym module i cewce WN. Powinno być widać do jakiego napięcia ładuje się kondensator w zapłonie. Oscylogram napięcia na wyjściu modułu też jest bardzo mylący, podchodzi pod błąd pomiarowy. Dziwi mnie bardzo konstrukcja koła magnesowego....
Przeglądając artykuły na ten temat odniosłem wrażenie że jest wiele domysłów i teorii. Natomiast za mało standardowych pomiarów za pomocą zwykłego miernika. Większość artykułów poświęcona jest problemom podczas braku właściwego ładowania akumulatora. Więc postanowiłem przewrotnie dokonać pomiarów jak autko -citroen berlingo 1,6 16v -jest jeszcze sprawne...
Myślę, że uszkodzi miernik w ten sposób !!!!! (rozrusznik, duża ilośc odbiorników I sumaryczne > 20A) Jeżeli masz miernik do 10A to będzie problem, bo niektóre odbiorniki mogą pociągnąć więcej niż 10A. Proponuję: Pomiar napięcia: zakres 20V badamy na zaciskach akumulatora Pomiar prądu rozbić na pomiary cząstkowe poszczególnych odbiorów. Miernik na zakresie...
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu (najlepiej miernikiem cęgowym). Druga to podłączenie ok. 100W w...
Mam pytanie gdzie oryginalnie był wpięty wskaźnik prądu. Generalnie nowy nabytek instalacja w szczątkach nic nie działa nawet odpalanie na kabel alternator ładuje po przegarowaniu (ogólnie dramat) . Buduję instalację od nowa i wg mnie miejsc do wpięcia jest 3. Pierwsze i chyba tak było w oryginale czyli na przewodzie z alternatora - czyli mierzy ile...
Witam.Należy sprawdzić wewnętrzne połączenie mostków diodowych(oczyścić połączenia, sprawdzić podkładki izolujące).A co do pomiaru prądu cęgami Dica to one mierzą prąd zmienny.
Zależy mi głównie na sprawdzaniu za jego pomocą czy alternator/prądnica ładuje-mam na myśli ładowanie w instalacjach 12 jak i 24v. Przypuszczam że to urządzenie ma takie funkcje jak woltomierz i amperomierz, na których też mi by zależało. Napięcie jak najbardziej da się zmierzyć. Z pomiarem prądu (natężenia) wątpliwa sprawa. W alternatorach występują...
To nic nie da - musisz pomierzyć napięcie i najlepiej jeszcze prąd ładowania przy włączonych odbiornikach.Jeżeli będzie "głupiała" dioda wzbudzenia (jedna z trzech) w alternatorze,to będzie taki efekt.Uwaga alternator nie może chodzić bez podpiętego obciążenia (przy pomiarze prądu ładowania) albo dokładny miernik cęgowy albo metoda "luźnej klemy".
Podstawa to pomiar prądu z akumulatora podczas postoju samochodu ( ile mA po około 3 minutach ) , oraz napięcia jakim alternator ładuje akumulator. Znasz te parametry ?
Moim zdaniem (mogę się oczywiście mylić ) powielacie bajki z czasów mechanicznych regulatorów, i czasów gdzie jak zgasiliśmy światła to już żaden odbiornik nie pobierał żadnego prądu. Z mojej laickiej wiedzy mieliśmy kilka epok: - prądnica komutatorowa z elektromechanicznym regulatorem - do lat 70 tych XX wieku - alternator diodowy z regulatorem elektromechanicznym...
Grzały świece żarowe podczas pomiaru? Był mierzony prąd czerpany z altrnatora?
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
Nigdy w motocyklach nie ma ładowania akumulatora na obrotach biegu jałowego - za niskie napięcie generowane przez alternator. Należało włączyć światła, zwiększyć obroty silnika do 3-5 tys. i czekać aż napięcie na akumulatorze osiągnie 14.4V. Jeśli jest to możliwe, mierzyć przy tym prąd ładowania akumulatora miernikiem cęgowym do pomiaru prądu stałego...
Problem braku ładowania przy wysokim poborze prądu rozwiązany. Okazało się, że alternator miał założony nie taki mostek i zamiast ponad 100A miał raptem 75. Im wyższy pobór tym ładowanie słabsze. Natomiast dalej zastanawia mnie z kad różnica pomiędzy test mode a miernikiem przy pomiarze napięcia ładowania Miernik 14.30 test mode 13.5 jakieś pomysły...
Witam, chcialbym zamontowac w aucie taki stary retro analogowy wskaznik ze wskazowka na srodku skali jak byly w starych autach do zgrubnego pomiaru jakim pradem sie laduje aku samochodowy. Również witam. Jeżeli ma służyć do pomiaru prądu ładowania to należy go włączyć między alternator a akumulator. rad podczas rozruchu mojego auta Jeep 4.7 zmierzony...
Jest mały problem, bo nie napisałeś czy wirnik jest z dodatkowym uzwojeniem, czy na magnesach stałych. Stawiam że są magnesy. Zatem zwykły miernik, może się nie nadawać do pomiaru napięcia zmiennego, wytwarzanego przez uzwojenia. Większość jest przystosowana do prądu przemiennego 50Hz. Przy innych częstotliwościach (obrotach), będzie występował błąd....
Może tak nie jest to pierwszy alternator który zakładałem, mam nawet zrobiony taki tester z silnikiem który napędza alternator posiada dwa mierniki z funkcja pomiaru prądu i napięcia. Prawie wszystko jest dobre, pisze prawie ponieważ nie potrafię znaleźć dlaczego nie ładuje.
Natomiast zgadzam się ze stanowiskiem kolegi: georgesgr napisał: Pytanie generuje inne pytanie: po co? Ja bym zbudował prosty układ wskazujący czy akumulator jest ładowany czy rozładowany, bez pomiaru prądu. Z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć ile prądu aktualnie jest "wpompowywane" w akumulator, ile pobierają aktualnie odbiorniki, ot właśnie po...
Tutaj masz filmik do pomiaru ucieczki prądu na postoju: https://youtu.be/obsE2VnV7rs?si=gVCHdY5j... Dodano po 2 Tutaj masz filmik jak zmierzyć napięcie Aku ma postoju oraz ładowanie alternatora po odpaleniu silnika: https://youtu.be/0JKYCArwITY?si=z_JUmKTC... Dodano po 2 Generalnie z tych dwóch pomiarów będziesz wiedział od czego zacząć. Daj...
Temat rozpocząłem bo zdziwił mnie fakt, że bateria o niskiej oporności wewnętrznej ... Zmierzyłem rezystancje wewnętrzną mojego starego (8mΩ) i tego nowego (5mΩ). Czyli zdawałoby się wszystko O.K. w szczególności, że nowy miał prąd rozruchowy 100A większy. Sprzedawca zmierzył tez obydwa akumulatory nie tanim przyrządem i znowu wszystko się zgadzało...
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich jest odporność na wahania napięcia sieci i (przynajmniej...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
To nie jest tak prosto panie kolego Pamiętajmy że jeżel iczęsto auto jest odpalane to często pobierany jest duży prąd. A wspomniane 200 A ma za zadanie wyrównać bilans prądu. Tj. regulator i tak nie poda np. 100A na ładowanie akumulatora gdy on jest mocno rozładowany - to oczywiste. Prąd ładowania to zazwyczaj 3 - 8 A więc jeżeli ma być wszystko ok....
Na początek zmierz napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku, następnie po odpaleniu, i jeszcze gdy dodasz gazu, aby silnik miał obroty, jak podczas normalnej jazdy. Podczas pomiaru przy włączonym silniku, zrób też pomiary przy włączonych światłach, i obciążeniach, które normalnie używasz w czasie jazdy. Na podstawie tego będzie dużo wiadomo...
Napięcie było mierzone na słupkach biegunów akumulatora? Właśnie, pomiar należy wykonać na słupkach a nie na klemach. Przy utlenionym złączu klema-słupek prąd ładowania może być niski.
Przeważnie amperomierz służył do pomiaru prądu ładowania akumulatora poprzez wpięty między prądnice i akumulator bocznik (alternatory były bardzo rzadko spotykane i to one go wyparły). Przy naładowanym akumulatorze wskazania są proporcjonalne do poboru prądu przez całą instalacje.
Zwykła żarówka ma za mały prąd żeby stwierdzić czy są diody są dobre po drugie pomiar diod podłączonych razem nie ma sensu. Przy małym prądzie albo przy pomiarze multimetrem są "dobre", pod obciążeniem już nie. W miejscu zaklejonym klejem w alternatorze 9d jest miejsce na wsuwkę wzbudzenia, w alternatorze 6d jest wyjście z gwiazdy pod przekaźnik ładowania....
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
Światło stop nie świeci się cały czas? Prąd 4 A zgadzałby się z mocą dwóch żarówek w tylnej lampie. DIODE to po prostu dioda. Są one używane w systemie blokady zapłonu i/lub rozruchu przy rozłożonej stopce bocznej. Jak zmierzyłeś te niestabilne ładowanie? Akumulator jest w prawidłowej kondycji? Pojemność, rezystancja wewnętrzna, napięcia w trakcie ładowania?...
Po odłączeniu "-" klemy wszystkie zamki się uruchomiły i samochód się zamknął z kluczykiem w środku . Na pewno po odłączeniu, czy podczas majstrowania przy klemach? W mojej polówce ostatnio mierzyłem napięcie w akumulatorze i ile pobiera prądu Rzeczywistego pomiaru prądu podczas postoju należy dokonywać przy zamkniętym aucie, po odczekaniu min. 15...
Miałem taką usterkę. Normalnie pobór idealny, około 0,01 A. Aż podczas któregoś pomiaru wartość około 4 A. Oczywiście winowajcą okazał się alternator. Ładował idealnie a przywierał "kiedy mu się chciało. Moja rada na tę usterkę - odepnij tylko energetyczny od alternatora i zobacz wówczas co się stanie.
Cześć, chcę ładować akumulator LiFePO4 prądem o natężeniu 10 A. Źródła ładowania to: 1. Panel słoneczny na dachu auta, podłączony do akumulatora przez regulator MPPT (maks. 10 A). 2. Przetwornica napięcia stałego zasilana z alternatora (maks. 10 A). 3. Przetwornica napięcia sieciowego na stałe zasilana z sieci 230 V (maks. 10 A). Wymyśliłem sobie, że...
Zwykła ułomności tranzystora sterującego. Jak się nagrzewa to mniej prądu przepuszcza by się nie uszkodzić. Wiec korekta zależy tylko od temperatury regulatora. Pomiar na samym alternatorze zrób nie w instalacji. 13,3V to trochę mało.
Zasil regulator prądem z zacisku + alternatora i pomiar będzie prawidłowy, przejdzie test u Speca ( wiadomo, że nie może tak auto stać dłużej nieuruchomione) Pozdrawiam.
W drugiej brak błędów, tzn były trzy, ale po skasowaniu nie wróciły( df098, df226, df056) Gaśnie W pierwszej tylko bezpieczniki sprawdziłem. Jutro komp i pomiar prądu z alternatora. W mégane df619 i df053
Z pomiarem prądu poczekaj więcej niż 20 min. Te beemki się długo usypiają. Manual czy automat?
Albo pomiar był obarczony dużym błędem albo miałeś "dziwny" akumulator, np. temperatura elektrolitu pniżej 15°C Pomiary były robione zwykłymi multimetrami, w temperaturze pokojowej ok. 22°C. Pomiary były robione na dwóch akumulatorach: pierwszy, 6-letnia Centra 55Ah/12V (z dostępem do cel), drugi, oryginalny 10-letni akumulator 55Ah/12V (kupiony razem...
Witam, kilka dni temu pojawił się problem z polówką. Zgubiła gdzieś zasilanie z alternatora. Wyskoczył check, weszła w tryb awaryjny i pojechała na 3 cylindry. Restart samochodu z postoju, problem zniknął, check został. Kontynuuję drogę, już normalnie jedzie, nagle znowu tryb awaryjny, zjechałem na parking, restart samochodu.. Znów chodzi na 4 gary,...
Proponuję aby ciągnik sprawdził elektromechanik. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to uszkodzony akumulator – zwarcie wewnętrzne/uszkodzona cela. W takim przypadku mocno wzrasta prąd ładowania akumulatora, alternator pracuje z pełną wydajnością, grzeje się aku i alternator, a także przewód B+. Druga możliwość to zwarcie w instalacji elektrycznej,...
Chyba chodzi ci raczej o prąd ładowania. Jeżeli chodzi o użycie prostownika to należy ładować go prądem 3,2A przez ok. 15 godzin. Dobrze jest mieć aerometr do pomiaru gęstości elektrolitu. Jeżeli wystąpi ostre "gazowanie" akumulatora to przerwij ładowanie.
pomiar ładowania alternatora pomiar prądu alternatora pomiar prądu ładowania
rozbiegnięcie silnika schematy laptopów poszukiwane pilot mrugać
motorola gm300 blaupunkt ms12bt
Prawidłowy montaż zaworka zwrotnego w VW Passat B3 Kod błędu D156 w wózkach widłowych Linde - przyczyny i diagnostyka