Widzę panie Błażeju szanowny moderatorze jak sie zwiesz jesteś pewnie mechanikiem w warsztacie i jedyne rady jakie potraficie dawać to iść do warsztatu - tam naprawią. Moje pytanie było konkretne - czy ktoś zna zamiennik - jeśli i takie coś chce pan wrzucać do kosza - proszę bardzo. Do kosza z takim...
Ja nie muszę używać oscyloskopu bo mam BM338 i mam pomiar alternatora / mierzy składową zmienną / a wynik to zły lub dobry.
Witam mam dość spory problem z moim autem a jest to BMW E38 z silnikiem 2.8L z 1998roku i alternatorem firmy Bosch. Problem objawia się iż po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania akumulatora radio zaczyna słabo odbierać stacje oraz pojawia się pisk w głośnikach który zmienia częstotliwość...
Witam Mam problem z sygnałem DFM w alternatorze. Znalazłem taką stronkę i z tego co widać podczas przełączenia stacyjki powinien pojawić się sygnał wysoki od 8-14V. U mnie jest raczej stały 2V na kablu L w czasie pracy alternatora. Po czasie pojawia się czasami 8-11V. Poza tym chodzi mi bardziej o sygnał...
Do tych pomiarów zamiast typowego oscyloskopu lepszy byłby diagnoskop. Zwykle umożliwia on pomiar parametrów prądnicy lub alternatora, pomiar obrotów, pomiar kąta zwarcia i rozwarcia styków przerywacza i ich rezystancji, ma zwykle wbudowaną lampę stroboskopową oraz umozliwia obserwację wysokiego napięcia...
mam jedno zastrzeżenie tzn na tych stronach podanych wyzej nie zilustrowanych wszystkich typów alternatorów a co do naprawy to najlepiej jest sprawdzac metoda techniczna czyli poprzez jednoczesny pomiar napięcia i pradu oraz przy pomocy oscyloskopu bowiem niektóre usterki tylko tak mozna zlokalizowac...
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie...
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Ale do rzeczy. Miłem kiedyś taki przypadek w Ibizie, raz jest a raz nie ma ładowania, a alternator po naprawie ( u innego elektryka). I tu kolega andrzej0769 ma świętą racje. W przypadku Ibizy był to brak masy. Nawet dokręcenie śrub nic nie dawało. Po połączeniu przewodem...
Witam mam problem w pracy posiadam urządzonko wpinane przed miernik które umożliwia mi sprawdzenie szczytowego napięcia jakie daje np alternator. ale kosztuje ono bardzo dużo i tu pytanie jak mogę sprawdzić napięcie szczytowe ? wiem że np na oscyloskopie pewnie dało by radę. Pomiar dotyczył by alternatora...
>chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V Trochę się mylisz, układ ładowania dosyć wolno reaguje na szybkie zmiany obciążenia, zanim regulator dopasuje się do nowych warunków powstaje "pik" napięcia, nie zarejestruje...
A czy taki oscyloskop do czegoś się nadaje ? HD-Scope USB PRO aktualnie jest na portalu aukcyjnym: W regulaminie elektrody jest napisane iż nie można umieszczać linków do allegro bo aukcja "ucieknie" i link martwy więc opiszę dodatkowo to co napisał sprzedający o tym oscyloskopie: Mobilność...
To że alternator się grzeje to normalne ,jak mierzyłem temperaturę alternatora w moim aucie to nawet ponad 100 stopni zależnie od temperatury na zewnątrz i obciążenia , jakość alternatora po za pomiarami prądu i napięcia najlepiej sprawdzisz oscyloskopem tam widać uszkodzenie każdej diody . Prąd 2,8...
Witam !! Jeżeli chodzi o alternatory samochodowe coś podobnego robiłem z kumplem dawno temu . Zrobione to było tak - silnik o regulowanych obrotach napędzał alternator . Oczywiście w układzie " rzeczywistym " - tzn . podpięty regler i akumulator . Dokonywaliśmy pomiaru napięcia i prądu ładowania . To...
Adiabeł nie dyskutuj za bardzo, bo ręczę że nie widziałeś tego alternatora na oczy. Padające alternatory w Goldwingach to żadna nowość, tym bardziej przykra, że ten "motocykiel" nie ma kontrolki ładowania, "altek" jest mały, a ma sporo odbiorników do zasilenia. Sprawdzić cokolwiek można przy użyciu oscyloskopu,...
Może jakieś niewidoczne zwarcie międzyzwojne w stojanie, patrzyłeś w nocy czy nie widać w środku jakiegoś łuku ? pomiar samej rezystancji jest praktycznie bezużyteczny , lepszy byłby pomiar odpowiedzi czasowej na impuls prądowy zaobserwowany za pomocą oscyloskopu.
Można i oscyloskopem ale po co? Trochę to armata na muchy. Może chodziło o diagnoskop??? W każdym razie od początku piszemy o pomiarach a pytacz nie bierze do ręki rzadnego przyrządu i nic nie wie o rzeczywistości. Poczekajmy aż zakomunikuje iż zniszczył alternator i połowę żarówek a może i wskaźniki.
Witam Szukam miłej osoby dysponującej czasem ok 10-20min do pomiaru dwóch przebiegów oscyloskopem. Chodzi o przebieg wysterowania alternatora. Najlepiej z okolic Częstochowy, Wielunia, Bełchatowa, Szczercowa.
Podpięty Bosch wykazał w czasie wystąpienia usterki 100% obciążenie alternatora, co odczytuję, że 90A daje z siebie. Mógłbym poprosić o rozwinięcie... Co konkretnie i do czego było podpięte. Prosiłbym opisać usterki występujące teraz. W miarę dokładnie. Silnik gaśnie? Jakie kontrolki się zapalają,...
Sprawa jak w temacie, wszytstkie elementy składowe po rozebraniu i weryfikacji wydają się być sprawne. Stojan , wirnik, wszystkie diody prostownika sprawdzone pod obciążeniem. Po zmontowaniu i założeniu nowego regulatora jakiś czas jest przyzwoicie, kilka tygodni. Potem migotanie powraca.Jest już...
Witam kolegów Jestem posiadaczem oscyloskopu recznego velleman hps10. Problem z nim polega na tym, ze po sprawdzeniu na generatorze przebieg 1khz jest widoczny i tez jest zniekształcony ponizej tej czestotliwosci, nie rysuje przebiegu. Oscyloskop stosuje do pomiarów w samochodówce:...
Kolego :arrow: drzasiek widzę, że nie zalałeś pola pod axtmega masą, oraz że masy zasilania i sygnałowe są dość cienkie - nie miałeś problemów z zakłóceniami albo łapaniem śmieci radiowych z otoczenia ?? Podejrzewam że uśredniasz albo i filtrujesz sygnał programowo dlatego uzyskałeś tak dobre...
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem-...
znający zasady oscyloskopowego diagnozowania obwodu ładowania na pewno wyjaśni wątpliwości. A od kiedy do pomiaru napięcia ładowania potrzebny jest oscyloskop?
Te 0,3 oma, to będzie rezystancja samych połączeń. Nawet pomijając błąd wskazań, wynikający z rezystancji samych przewodów pomiarowych. Nie da się w ten sposób jednoznacznie określić dobre/niedobre. Pomijając wspomniany pomiar metodą techniczną, można posłużyć się albo urządzeniem do elektromagnetycznego...
andrzej20001, Prąd sprawdzony. Po podpięciu pierścieni pod akumulator prąd wynosił 4,7A. Rezystancja ok 3 ohm. Jak dla mnie w normie. Strumien swiadomosci swia, Regulator sprawdzony. Żarówka samochodowa podpięta pod szczotki. Na D+ (kabelek od regulatora) podałem napięcie w stosunku do masy. Żarówka...
To że zaświeciła to jeden pomiar, a drugi to zmiana biegunowości żadna nie powinna nawet jarzyć się . Dokładnie raz jeszcze czyszczenie wszystkich połączeń z nalotu ( gryszpanu ) co papier to papier odrobina Kontaktu S , Więcej żadnej rady z wyjątkiem ,, Prądnica i regulator ,, wyd Komunikacji...
Rezygnuję z Nie poddawaj się. Miałem odpowiedzieć Tobie na post #193 tylko jak widzisz wdałem się w dyskusję z kolegą tatanka. Zrobiłem wzmacniacz nieodwracający aby móc mierzyć prąd ładowania akumulatora. Jednak tętnienia na alternatorze są tak duże że nawet uśrednianie 10 pomiarów z odrzuceniem...
Od około 2 lat mam problem z autem. Po odpaleniu migają wszystkie światła w samochodzie, lampy, liczniki w kabinie dosłownie wszystko co świeci. Na początku mi to nie przeszkadzało jednak problem zaczął się nasilać do tego stopnia że teraz potrafi mi się wyłączać co chwile radio samochodowe. Oddałem...
Tak. Faktycznie. Nie zauważyłem. Mój błąd. :cry: Co nie zmienia faktu, iż są małe szanse na zamontowanie zakupioych elementów tak, aby układ zapłonowy działał prawidłowo. Moim zdaniem musi to chodzić tylko muszę dobrze pokombinować z impulsatorem bo jest trochę spory lecz najmniejszy jaki znalazłem...
Przepraszam, wykonałem złe pomiary, tzn oscyloskop był źle ustawiony (na AC), kolega mnie poprawił za co mu serdecznie dziękuję. Generalnie CIM nadaje prawdłowy sygnał, reszta auta też. Po odseparowaniu ECU widać, że nie nadaje nic. Zastanawiałem się czy powinien coś nadawać, jednak po głębszej analizie...
Witam! Po dłuższym czasie zebrałem sie na pomiary Monakora HPB1502. Pomiary w końcu tak jak mają cyć, czyli profesjonalny oscyloskop i sztuczne obciażenie... Sztuczne obciążenie zrobiłem sobie o rezystacji ~4Ohm, a dokładniej 3,94Ω o mocy ~700W... drut stalowy f=1,2mm długośc 6,20m Podłączyłem...
chyba też zalerzy od egzempl. bo jakiś czas temu kolega misian robił testy i napisał : Witam! Po dłuższym czasie zebrałem sie na pomiary Monakora HPB1502. Pomiary w końcu tak jak mają cyć, czyli profesjonalny oscyloskop i sztuczne obciażenie... Sztuczne obciążenie zrobiłem sobie o rezystacji...
Nie wiem co to jest całkowity prąd jałowy (rozumiem przy wył. silniku tak jak samochód stoi i nic nie jest włączone poza załączonym alarmem), pomiar był robiony zwykłymi amperomierzami wartość około 40-50 mA (te mA trochę skaczą jak podłączyłem miernik z pamięcią najwyższej wartości to była 90 mA przez...
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie...
Szukam multimetru, ale niestety na chwilę obecną nie bardzo potrafię określić dokładnych wymagań czy też po prostu funkcji niezbędnych i takich które mogę pominąć. A może zamiast jednego kupić 2 lub więcej urządzeń? Do czego obecnie używam miernika? Głównie DC <20V, ładowanie w motocyklach, napięcie...
Takie pytanie, czy akumulatory "samochodowe" (kwasowe) nie powinny być ładowane prądem tętniącym? A sprawdzałeś jak bardzo jest tętniący ten prąd który wychodzi z alternatora? Skoro taki akumulator tam doładowyany ciagle w czasie jazdy potrafi czasami ponad 5 lat i więcej odpalać taki samochód, to...
Stary to co prawda temat ale może warto go odświeżyć. Ja posiadam takie urządzenie czyli kardiomonitor CMK-405 przerobiony na ... no właśnie i jak to nazwać bo oscyloskopem nie jest bo ma za mało funkcji ale służy mi to do diagnozowania alternatorów. W urządzeniu tym wykorzystane jest chwilowo dwa kanały...
Teraz mi powiedzcie, serwisówka podaje że pomiar wykonujemy dla napięcia stałego, trochę mnie to zastanawia. Miernik ustawiasz jak do pomiaru napięcia stałego, ale mierzysz przez adapter do picków. Aby była jasność. Mierzymy wartość szczytową (pick) przebiegu podobnego do sinusoidy. Można to zrobić...
przy takich objawach jak ty miałeś w 98% zawsze winny jest alternator. z tego co wyczytałem miałeś zwarcie wewnątrz zwojowe... praktycznie nie do wykrycia, bo przejscie na cewce bedzie, wszystko niby bedzie ok przy pomiarach prostymi narzedziami. niestety pod obciązeniem uwidoczni sie skrucona długość...
Po pierwsze: Najpierw zmierzyłem prąd zmienny miernikiem to tam ładnie od 0.08 A do 1.40 A, jak włączyłem max basy. Taki "pomiar" jest g...uzik warty. Bo to i miernik ma swoją bezwładność, a poza tym pomiar jest wykonywany nie cały czas, ale w momentach (domyślam się, ze miernik cyfrowy*). Po drugie: ...
Witam, Auto odpala od kopa, ciągnie równo i przyspiesza ładnie.. Ale mam powracający błąd P0340 przy wysokich obrotach 4000-5000. Czy ktoś wie jakim napięciem jest zasilany czujnik wału korbowego w tym aucie ? Po przekręceniu kluczyka przy pomiarze miernikiem cyfrowym gniazda złączki zasilającej...
Czemu upierasz się na sprawdzeniu oscyloskopem i powinno być dobrze.Nie upieram się że diody,mogą kończyć się pierścienie ,szczotki.Miałem taki przypadek że alternator pulsował tzn.zmieniało się jego obciążenie z winy regulatora napięcia.Może być połączenie poluzowane zimny lut itd.Musisz zobaczyć jak...
Pytanie : Czemu mój układ/wzmacniacz/konwerter nie działa, zrobiłem wszystko tak jak w artykule? Odpowiedź : Podczas podstawowych szkoleń z zakresu stosowania, aplikacji i opieki nad układami analogowymi tego rodzaju pytania są standardem. Pytający zazwyczaj są zadziwieni, że konieczne jest...
Nie odpowiedziałeś na pytanie na temat przeróbki połączeń cewek zasilających CDI! Coś pisałeś o wadze kierunku nawijania tych cewek, ale wciąż nie zrobiłeś tego co proponowałem! Pomiary indukcyjności to potwierdzają. Zrób to proszę. To naprawdę zajmie niewiele czasu w stosunku do tego, który już straciłeś. Druga...
UAZ zgadzam się ze wszystkim tylko czasami jest tak,że podczas rozruchu (krótka chwila) wszystko jest OK! działa tylko akumulator,a podczas włączenia innych odbiorników jak jest padnięty regulator lub/i alternator idzie na aku takie śmieszne + - + - + - obserwowałem razu pewnego aż to na oscyloskopie...
Witam Idzie to pomału bo zima przeszkadza W końcu udało mi się pożyczyć oscyloskop od kolegi i miałem okazje pooglądać co wychodzi z wyprowadzenia W na alternatorze Załącznik poniżej Jest tam też kawałek programu do pomiaru obrotów Moje pytanie jest takie Jak programowo wykonać filtr do tego obrotomierza Z...
Akumulator 50Ah nalezy ładować prądem 10 godzinnym - wszystkie mądre książki tak podają. Trzeba jednak dodać że akumulator całkowicie rozładowany można tak ładować. Na szczęście za ładowanie zabieramy się zwykle wtedy kiedy taka sytuacja ma miejsce (a czasem jeszcze później czyli jest już bardzo...
Ach te zakłócenia. Ja męczyłem się prawie 2 tygodnie z nimi. Po pierwsze to musisz sprawdzić co się dzieje: czy szaleje uP czy pomiary analogowe. Jak to pierwsze to bez porządnego układu resetu uP się nie obejdzie no i zasilanie. Jak to drugie to może być wszystko(płytka, przyłącz czujników, ulożenie...
Niestety po podłączeniu mojej przetworki do alternatora nie byłem zadowolony brakuje mocy napięcia już tak bardzo się nie wahały.Ale z mocą to kiepsko. I oczywiście pierwsze straty pali mi się notorycznie tranzystor pierwszy najbliżej zasilania podejrzewam jakiś udar prądowy bo pali się ciągle ten sam....
gjacek Na swoje nieszczęście ma oscyloskop i mój testowy alternator ma przebieg jakby go walec przejechał w żadnym stopniu nie przypomina to klasycznej sinusoidy . To stwierdzenie o nasyceniu i metoda pomiaru nie jest moje dzieło . Zaryzykowałem i skontaktowałem się z wykładowcą na uniwerku żeby pomógł...
Napisałeś: "Mogę śmiało ci powiedzieć jakie jest napięcie na tym kablu niebiesko-białym bo to też sprawdziłem, jak jest zapalony silnik to napięcie wynosi 12V(12,5V) w miarę jak zwiększam obroty silnika to napięci rośnie, z tym że są to dziesiętne Volta" Widzę, ze nie do końca zrozumiałeś o co mi...
Witam Już od pewnego czasu staram się wymyślić coś co działaniem będzie przypominało obrotomierz, coby w desce rozdzielczej mieć elegancki zegar a nie zaślepkę jak dotychczas... Samochód to Mercedes G 300GD W460 '87 Czego próbowałem: próbowałem przerobić układ ze scalakiem SAK215, bez rezultatu. Starałem...
Witam najpierw zmierzyłbym zewnętrznym obrotomierzem jakie są obroty faktycznie a potem sprawdzał które urządzenie przekłamuje. Jak masz pojęcie i oscyloskop sprawdź czujnik obrotów wału i po odczytaniu znacznika oblicz jakie są obroty.Taki pomiar będzie też dokładny. Vag zależnie od producenta może...
Witam Zachęcony Waszymi opisami, postanowiłem samodzielnie przerobić mój agregat. Ordynarna chińszczyzna za 350 zł kupiona w markecie. Znalazłem nawet później w innym markecie taki sam za 300 zł. Wygląda prawie identycznie jak ten z początku tego wątku. Na Allegro jest dostępnych kilka wykonań...
Witam, Baleno '98, 1.3 16V jeszcze na aparacie zapłonowym, ECU Denso. Nie znam dokładnej historii auta, wiem że stało ~rok. Spalony główny bezpiecznik 80A ( reszta wysoko prądowych nietknięta ), po odpięciu alternatora zwarcia brak. Aktualnie działa pompa paliwa, wtryski, brak iskry. Czujnik wałka...
Problem dotyczy Audi Coupe B3. Od zakupu auta praktycznie bez przerwy świeci się kontrolka ABS - zapala się po włączeniu zapłonu i już nie gaśnie, no i sam ABS nie działa. Z tego co się dowiedziałem sterownik nie ma linii danych i dlatego nie można zdiagnozować VAGiem. Wszystkie czujniki przemierzone...
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Cześć, Ostatnio postanowiłem przywrócić do życia dogrzewacz w moim aucie (Opel Omega, 2.0 DTI, 2000r, Hydronic D3WZ nr 25 2008). Dogrzewacz nigdy wcześniej nie działał. Po odkręceniu sterownika okazało się, że do wymiany jest świeca. Wszystkie inne podzespoły były sprawne - wentylator się kręcił,...
Dzięki za odpowiedź. Wariactwa tzn. napięcie skakało od 0 do 8V. Musiałbym oscyloskop podpiąć, ale to w sumie już nie ważne. Sprawdziłem alternator i moim zdaniem jest ok. Rezystancja cewek 0,7 ,ale to nie pomiar, ważne że nie ma zwarcia do masy. Napięcia na poszczególnych cewkach takie same i rosną...
Po zmierzeniu miernikiem aku po odpaleniu pokazywał koło 12,8V Tak niska wartość napięcia ładowania podczas pracy alternatora oraz samoczynne rozładowywanie się akumulatora podczas postoju może być oznaką, uszkodzenia diody prostowniczej. Diagnozę tej usterki w najprostszy sposób można wykonać z...
sprzęgło hydrauliczne schemat filtr węglem aktywnym kontrolki doblo realtek zawiesza poziom naładować astra migająca kontrolka zmiana formatu obrazu dekodera poziom naładowania baterii parametry 1n4007 ładowanie baterii makita instalacja windows laptop lenovo zwiększenie przyłączeniowej lodówka samsung ustawienia temperatury