Sprawdzenie oporu między wyprowadzeniami nie daje gwarancji zdatności do użytku regulatora. Dla sprawdzenia funkcjonowania lepiej wykorzystać schemat na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/4823033200_1...
BANANvanDYK możesz napisać jak dokładnie to mierzyłeś i jakie Ci wartości wyszły przy jakiej mocy alternatorze. Właśnie mam taki przypadek że potrzebuję na 100 % ustalić czy alternator pracuje z pełną mocą i czy nie ma jakiegoś uszkodzenia które ujawnia się przy większym obciążeniu. Objawy są takie ze przy większych obrotach prądy spadają i ładowanie...
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
Te pomiary to robiłeś kilka razy czy tylko raz? Bo dziwne że na 15 jest więcej niż na akumulatorze.
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Raczej przewody łączące alternator z akumulatorem, masa alternatora z ujemnym biegunem akumulatora, sam alternator. Za mało pomiarów by coś orzec. Zrób chociaż pomiary spadków napięć.
Zrób prosty test : 1. zmierz napięcie wychodzące z alternatora (na śrubie Φ8mm) w stosunku do masy alternatora (obudowa alternatora). 2.zmierz napięcie bezpośrednio na słupkach akumulatora. W sprawnym samochodzie różnica napięć powinna wynosić około 0,2 V, gdy wynosi więcej zrób następne pomiary : 1. zmierz napięcie między wyjściem alternatora...
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora bez żadnych odbiorników i po włączeniu tego co używasz normalnie światła. radio itp.Jeżeli to jest możliwe zrób te same pomiary na alternatorze. Mierz napięcie pomiędzy śrubą do której jest podłączony gruby przewód a obudową alternatora jak najbliżej te śruby i podaj wyniki, wtedy będzie można sensownie coś podpowiedzieć....
zostaw w spokoju te pomiary bo jeszcze coś spaskudzisz alternator badaj bo tak powiedzmy 70st to jeszcze może być ale skoro ślina się gotuje to przesada możesz jeszcze zrobić próbę z odłączonym przewodem B+ od altka (ten gruby plusowy) - wtedy nie powinien się grzać a jeśli zrobi się gorący to altek kaput
Źle Cię zrozumiałem, myślałem że chodzi Ci o to, że mierząc na akumulatorze masz 13V a przy alternatorze 14,4V (na pracującym silniku). W/w pomiary są ok, z ładowaniem jest wszystko w porządku.
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Witam Ma jedno małe pytanie, jaką powinien mieć oporność wirnik od alternatora a-115 34A
Chcę dorobić pomiar prądu alternatora. Zmierzyłem miernikiem cęgowym, że zaraz po uruchomieniu i włączeniu czego się dało, daje ponad 100A, a domyślam się że może spaść i poniżej 10A. Ta rozpiętość jest problemem, nie zależy mi na dużej dokładności, błąd pomiaru rzędu kilku procent jest akceptowalny. Moje pytanie: Jak to zmierzyć? Bocznikiem raczej...
Mam pewien pomysł, mianowicie chcę zbudować urządzenie (stół) do testowania alternatora. Ma ktoś doświadczenie w tym temacie. Jestem początkujący jak widać, a ten temat nie daje mi spokoju. Mocowania i wszystko od strony mechanicznej mam już zaplanowane. Jakie urządzenia pomiarowe zastosować?? ( podobne urządzenie kosztuje bagatela 12000 PLN )
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam nie wiem czy to dobry dział ale chciałem się zapytać o to stanowisko do testowania alternatorów http://www.autoexpert.pl/plebiscyt_pdf/A... Chciałem zrobić coś podobnego tylko najbardziej chodzi mi o te wyświetlacze wiem tylko ze 1 wyświetlacz jest do napięcia na akumulatorze a 2 jest do napięcia na alternatorze i wiem ze jest tam też wyświetlacz...
mam pytanie, jak zmierzyc naterzenie prądu ładowania alternatora nie posiadając cegów pomiarowych do pomiaru natęrzenia prądu stałego .moze ktos mi podpowie . Dzieki
Witam Chciałbym sobie zamontować amperomierz w swoim ursusie żeby mieć podgląd jak alternator ładuje. Jak prawidłowo wpiąć się w instalację ?
Chcę użyc alternatora jako regulowanego obciążenia mechanicznego. Coś takiego: stawiam tylne koło roweru na wałku i jade, a wałek oporowany jest przez podłączony alternator. Z obliczeń wynika że prędkości obrotowe powinny zawierać się w granicach 800-5000 obr/min (v=10-60 km/h). Zakładam obciążenie od zwarcia do rozwarcia (regulowane elektronicznie)....
Witam wszystkich. Czy ma ktos jakis pomysł na zbudowanie stanowiska do pomiarów prądu i obrotów alternatora? Mam alternator, który daje prąd 85A przy 6000 obr/min. Jaki sprzęt bym potrzebował?. Zakładam że przy tym prądzie musi być silnik 3-fazowy na około 3 kW. A co do typu falownika i samego schematu podłączenia całego stanowiska to nie mam pomysłu....
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Panowie, wytłumaczcie mi, skąd alternatory maja taką wydajnośc pradową? Trzy fazy, połaczone czasami w trójkąt, czasami w gwiazdę, nawinięte przykładowo uzwojeniem 1,1 mm i mozesz z niego pobierać 45A. No przecież jak nawijasz transformator, to musisz być naprawdę odważny aby przyjąc gęstość prądu 4A \ mm2 A tutaj... Przykład na fotografii-drut mierzony...
czy sa takie ktore maja wspolny punkt łaczenia uzwojeń w gwiazdę najlepiej dostepny,np po rozlozeniu alternatora? Wlasnie dobralem sie do stojana alternatora Delco Remy 100A 12v i okazuje sie , ze uzwojenia polaczone sa w trojkat -tego wlasciwie nie jestem pewien ale nigdzie nie ma srodka gwiazdy . Mial ktos moze podobny problem?
Mam zewnętrzne źródło zasilania 15V 60A. Chcę poeksperymentować zastępując nim w samochodzie alternator ale bez jego demontażu. Wydaje się, że wystarczy podpiąć to źródło pod akumulator i wtedy regulator alternatora odetnie zasilanie stojana "widząc, że nie ma zapotrzebowania na energię" i alternator będzie się kręcił niepobierając energii z silnika...
Które alternatory od niskiej wartości obrotowej mają pokaźny prąd ładowania ?
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Witam. Taka sytuacja: Alternator zwarty (zamiast obciążenia kawał drutu,czyli maksymalne obciążenie). Czy po zasileniu uzwojenia wzbudzenia z osobnego źródła (odłaczone oryginalne diody, napięcie 14V podane na szczotki wirnika), alternator ma jakiś początkowy moment rozruchowy? Tzn. chodzi mi o to, czy stawia opór (powiedzmy gdy by go kręcić ręką),...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Jakbym miał takie napięcie ładowania to bym nie zakładał tego tematu. Tak jak pisałem po odpaleniu jest 14-14.1V, po włączeniu ogrzewania tylnej szyby spada do 13,7-13,9V a po rozgrzaniu i bez obciążenia ma tyle samo. To są pomiary z jazdy czyli najbardziej miarodajne dla ładowania akumulatora. Po odpaleniu całej elektryki 13,2V na wolnych ale tego...
Jak mierze jedną cewkę ohm to ma 1.0 i tak każda. A jak łącze je ze sobą to nie sumuje się 1+1+1...tylko maleje. Np. 2 cewki 1.6. 3 cewki 2.4.. itd. orientacyjne wartości Tak powinno być czy suma każdej powinna się zgadzać czyli 1+1+1+1..... No tutaj to kłania się miernictwo elektryczne/elektroniczne - też były takie wykłady. Jaki jest przyrząd pomiarowy?...
To co mamy z pomiaru B300 to też rezystancja a bardziej impedancja mierzona przy bodajże 1kHz i jest wyraźnie mniejsza. Moim zdaniem ten pomiar impedancji popularny w testerach może być mocno mylący względem używanych akumulatorów. Akumulator musi być mocno uszkodzony by ta wartość wyszła wysoka. O ile pomiar impedancji jest pomocny przy selekcjonowaniu...
To co mierzysz na kablu "-" z akumulatora to prąd ładowania/pobierany z akumulatora. To co mierzysz na przewodzie "+" to prąd pobierany z alternatora. Różnica między jednym kablem "+" a drugim "+" będzie równa temu co mierzysz na "-". Odbiorniki i alternator mają swoją masę - nadwozie. Przez kabel "-" akumulatora płynie tylko to co idzie do/z akumulatora....
To są tylko teorie. Dokładnie. My się tu prujemy a w końcu okaże się że smród był z drugiej strony komory silnika a podpaliły się kable. Dwa - pomiary alternatora to robi się miernikiem jak woltomierz, amperomierz itp, a nie jakąś aplikacją na telefon.
Tutaj http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly... umieściłem obszerny opis jak się robi pomiary alternatora
Przepraszam że dokładam zapytanie w ten sposób. Golf 3 1.9 tdi alternator Bosch 120 A do alternatora przychodzą 2 przewody czerwony i niebieski. Chciałem z kolegą zmierzyć napięcie na nich, odpięliśmy niebieska kostkę która jest przymocowana do rozrusznika, pomiary wykonywaliśmy ok. 15 min. W czasie pomiaru nagle alternator przestał ładować, założyliśmy...
Na samym dole moje posta masz pomiary z alternatora, nawet jest napisane pomiary z alternatora, alternator jest na 12V. Żarówki w instalacji oryginał na 12V. Nie mam schematu instalacji.
Witam wszystkich znawców BMW Pacjent to: BMW X5 e70 3.0sd M57 N2 210kW 286hp 2010r. Skrzynia biegów automatyczna ZF6HP Auto zgłaszało błąd 3szt świec żarowych - po sprawdzeniu świec okazał... Bezpośrednia odpowiedź Tak – sterownik świec żarowych (GSE) w BMW X5 E70 (M57 N2) jest chroniony DWOMA bezpiecznikami: 1. F172 - 100 A (linkowy „Mega-Fuse”) na...
Tak zrobiłem wcześniej po wymianie regulatora. Stwierdziłem, że w następnej kolejności może być kabelek lub sama wtyczka bo też ktoś miał podobny problem . Przewód podłączyłem do alternatora do sterowania i poprowadziłem do skrzynki. Taki bypass. Skrzynka znajduje się na podszybiu pod maską po stronie kierowcy. Bez zmian. Podłączyłem przyrząd do starego...
Kolego nie wiem jak u Ciebie ale u mnie nie bierze sie za sprawdzenie ładowania wydajności wiec może podjechać do elektryka żeby zrobił pomiary o jakie prosisz to potrwa kilka min ale sprawdź najpierw spadki zwykłym multimetrem to może wiele pomoc
Witam, Wymieniłem alternator w swoim C 330, ponieważ wcześniejszy - stary bezszczotkowy, ładował zbyt niskim napięciem i cały czas na niskich obrotach migała kontrolka ładowania. Po wymianie alternatora na model firmy Jubana (72A) niestety problem z kontrolką nie zniknął całkowicie. Po odpaleniu wszystko jest w porządku, alternator ładuje około 14,4...
Na wstępie wszystkich witam. Mam problem z motocyklem Kawasaki er6, otóż pod koniec sezonu straciłem ładowanie, okazało się, iż spaliło 3 cewki uzwojenia. Oddałem stator do regeneracji po czym złożyłem wszystko i zacząłem szukać przyczyny. Bardzo dziwne wydaje mi się ładowanie, które na wolnych obrotach wynosi około 14,2-14,5V czyli tak jak deklaruje...
Witam, w moim Seicento po odpaleniu kontrolka ładowania przygasa ale dalej świeci tylko, że słabiej. Postanowiłem wymienić alternator elmot bo był od nowości (130tys ) a i tak było słychać łożyska. Kupiłem używkę z wyglądu prawie nowy ale nie elmot tylko Magneti Marelli i po wymianie problem pozostał. Auto u mnie od nowości, zegary ok, bezpieczniki...
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
Witam forumowiczów. Od jakiegoś czasu mam problem ze swoją Ibizą , mianowicie po ostatnich spadkach temperatury na dworze chcąc wyjechac o 9 rano spod domu samochód odmówił posluszeństwa , zresetowały sie zegary a rozrusznik nawet nie drgnął. Nie zastanawiając się więc długo zadzwoniłem po znajomego i odpaliłem auto na kable.Samochód chwile pochodził...
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
Witam pacjent jak w tytule, iskra pojawia się sporadycznie np. kopne dwa razy i jest potem znika na 50 kopnięć i pojawi się lub nie potem jej niema, gdy moto troszkę postoi to znów może raz się pojawi ale nie koniecznie. Takie 'masło maślane'. Parę rzeczy pomierzyłem, postaram się to niżej przedstawić i mam nadzieję, że ktoś dotrwa do końca moich wypocin....
Też uznałem, że muszę wykonać pomiary na sprawnym silniku. Ciśnienie w tej magistrali można spróbować zmierzyć wkrecając miernik w korek który znajduje się z tyłu bloku. Jutro zobaczę jaki tam odstęp, ale raczej trzeba będzie odkręcić alternator. A bez alternatora na długo nie odpalimy silnika bo pompa wody nie pracuje. ... no chyba że tą pompę napędzać...
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
Witam Zaczęło się od tego, że w samochodzie rozładowywał mi się akumulator po naładowaniu prostownikiem był spokój na jakiś miesiąc. Po wizytach u mechaników samochodowych którzy, aby sprawdzić czy działa ładowanie podczas pracy samochodu podłączali woltomierz pod akumulator i przy odczycie 14V twierdzili że ładowanie działa i winny jest akumulator....
Poniżej przedstawiam odpowiedź jaką otrzymałem ze złożonej reklamacji na nowe alternatory ,które po tygodniu przestały "ładować". Tematem uszkodzeń we wszystkich przypadkach okazały się szczotki.Pojazd użytkowany ,jak to zwrócono uwagę w ciężkich warunkach,a mianowicie na żwirowni i betoniarni.W pojeździe rzeczywiście brak było osłony pod silnikiem...
Jedną z przyczyn może być złe połączenie alternatora z akumulatorem: zmierz napięcie między zaciskiem "prądowym" alternatora a masą alternatora, oraz między "+" a "-" akumulatora (mierz na "słupkach"a nie na zaciskach). Następnie porównaj zmierzone wartości- przy sprawnej instalacji różnica nie powinna przekraczać 0,5 V przy rozładowanym akumulatorze....
Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego z alternatora na regulator jak i wychodzacego na akumulatorze Wynik przed regulatorem wynosil nie wiecej niz 0.5 v A na akumulatorze nie było zmiany Masa jest na obudowie alternatora To nie prąd, tylko napięcie. Do 0.5V jest dopuszczalne Zmierzyłem prad z alternatora i laduje max 0.5 V poniewaz jest...
Dawno temu miałem coś podobnego. Zamienione były wtyczki chyba alternatora i TPS Miałeś podobne pomiary czy tylko ten sam objaw (kontrolka ASC)?
Kurka, problem z ładowaniem znowu powrócił. A zaczęło się od tego, że auto mi zgasło w czasie jazdy i nie odpaliło. Po odholowaniu auta do domu podłączyłem prostownik, ale za nic nie dało się naładować aku. Zdjąłem kleme - i aku się naładował. Odpalam silnik, kontrolka ładowania od razu zgasła, ale co mnie zdziwiło to to, że ładowanie pojawiło się po...
Witam Centralka alarmu naprawiona. Trochę to zajęło, ale było warto - ALARM DZIAŁA - ale ważniejsze, że z pilota można otwierać drzwi :-)). Ścieżkę naprawiłem drutem do naprawy ścieżek - od diody 1 pod rezystorem 2(rezystor trzeba było odlutować) do "+" kondensatora 3 (widoczny na drugiej stronie pcb). Sprawdziłem przewodzenie od pkt 1 do 3 i czy nie...
Kolego nic nie wydziwiam, sprawdzałem to ponad dwa miechy temu i nie pamiętałem ile diod jest w mostku - wszytko było podczas sprawdzania rozebrane na części pierwsze i rozlutowane, pomiary nie wskazywały na uszkodzenie któregokolwiek uzwojenia jak i żadnej diody. Moją uwagę na powyższych obrazkach zwrócił fakt że w tym samym alternatorze ( ma ten sam...
Mierzone bylo na klemach akumulatora jak I przy alternatora podobne pomiary
Witam. Po waszych sugestiach kupiłem nowy akumulator Centra Futura 72Ah prąd rozruchu 720A i?- jest duuuuużo lepiej, ale to jeszcze nie jest to. Rozrusznik pracuje sprawniej i szybciej, po parogodzinnym postoju odpala, ale gdy postoi np. 24 godziny znów nie-odpala za pierwszym razem. Fachman od elektryki doradził mi, żeby ściągnąć klemy od akumulatora...
170amper jeden wzmacniacz drugi 80amper Witaj, nie widzę ile planujesz zużyć kW/h w ciągu dnia jakoś tak? Dodano po 16 Teoretycznie możemy zejść z wydajności alternatora na 200A bo wyciągamy prąd z pomiędzy uderzeń. Jednak z nieczego czegoś się nie zrobi. Trudno wyciągać prąd z alternatora 70A żeby niwelować kopnięcia po 300A.. W ramach swojego projektu...
Porady w związku z czym? Nie potrafisz zinterpretować pomiaru?
VW Polo 2001 1.4 MPI AUA 6N2 Zegary licznikowe martwe (brak wskazań jakichkolwiek na wyświetlaczach LCD, nie działają prędkościomierz, obrotomierz, wskaźniki temp i paliwa, brak podświetlenia zegarów, kontrolki nie zapalają się - z wyłączeniem kontrolek świateł drogowych, alternatora oraz kierunkowskazów). Samochód normalnie odpala oraz jeździ. Przy...
Zobacz czy napięcie zanika również na alternatorze. Ale to chyba trzeba odpiąć regulator ? Bo skoro są połączone a on by zwierał to odczyt byłby taki sam . Czy odpalić silnik bez regulatora i czekać czy raczej odpalić normalnie a jak pojawią się problemy i zniknie ładowanie wyłączyć silnik rozpiąć kostkę z alternatora i dopiero mierzyć ? Zrobiłem pomiary...
Nie dołączaj wzbudzenia bezpośrednio do akumulatora, puki nie uruchomisz go to będzie wszystko dobrze, ale jak go uruchomisz to na pewno uszkodzisz diody wzbudzenia, ponieważ poprzez te diody popłynie zbyt duży prąd. Zmierz napięcia: - pomiędzy D+ a masą alternatora, - pomiędzy B+ a masą alternatora, - pomiędzy D+ a B+. - pomiędzy masą alternatora,...
Witam. Kilka tygodni temu nabyłem używaną kosiarkę (traktorek) Murray z silnikiem Briggs 15,5 KM. Dzisiaj silnik nie zapalił - padnięty akumulator. Po podładowaniu prostownikiem i odpaleniu okazało się iż mamy do czynienia z brakiem ładowania - napięcie na aku nie wzrasta po odpaleniu silnika. Dotarłem do wtyczki przy silniku i okazuje się ze ktoś już...
no to właśnie zrobiłem pomiary na alternatorze bieg jałowy bez obciążenia 14,25 14,25 V pierwszy pomiar z obciążeniem (radio światła, ogrzewanie tylniej szyby , dmuchaw, przeciw mgielne tylnie) 13,10-1320 V drugi pomiar z obciążeniem 13,25-1340 V trzeci pomiar z obciążeniem(światła i tylko ogrzewanie) 13,42V Dodano po 12 Proszę o informacje czy podane...
Coś te pomiary ładowania nie wyglądają na poprawne: [Po odpaleniu ciągnika amperomierz pokazuje 17A, przy obrotach 1000 czy 2000 ładowanie jest takie samo. Mierzyłem u znajomego i jemu ładuje cały czas 14V]. Alternator powinien, po rozruchu, podać więcej prądu (max. - 55 A). A jakie jest napięcie w akumulatorach przed rozruchem i jakie jest napięcie...
pomiary alternatora oscyloskopem pomiary dwubiegunowe pomiary suwnic
bolec bolcy trzaski optyku zanussi instrukcja
synology ds725 mitsubishi lancer gniazdo
Młotowiertarka 58G874 przerywa w położeniach - przyczyny i rozwiązania Podłączenie wiązki do modułu pralki Ariston AQGD 149S