Pomierzyłeś wirnik twierdząc, że spalony? Może to układ sterowania się uszkodził?
Czy Ty mierzysz grzałkę na upływność pod napięciem? Silnik wyjmij i pomierz rezystancję pomiędzy wirnikiem, stojanem a korpusem( uziemieniem silnika).
Na poczatek sprawdz multimetrem ( opcja woltomierz) czy za wlacznikiem jest napiecie za kazdym razem jak nacisniesz wlacznik,jesli jest to wlacznik sprawny (choc styki moga byc zabrudzone i tez nie zawsze zalaczy) i podmien przewod zasilajacy, bo moze miec przerwe. Pomierz tez wirnik na ciaglosc (szukaj przerwy na parze..wiem, ze duzo kombinacji) i...
spróbuje pomierzyć wirnik jakie powinien mieć oporności?a amperomierzem jak sprawdzić?
Jak był zalany wcześniej olejem to raczej spodziewaj się przebitego stojana, samo rozłożenie nic nie da, trzeba pomierzyć wirnik i stojan na przebicie ale nie miernikiem bo taki pomiar nic nie daje
Jak wyglądają szczotki , jak bieżnie na wirniku. Diody dobrze pomierzyłeś? Mają mieć przejście tylko w jedna stronę. Żeby je dobrze sprawdzić każda musisz mierzyć z osobna. Nie musisz nic rozlutowywać wystarczy je rozkręcić żeby oddzielić.
Tak,oś trzeba wycisnąć,aby bieguny pazurowe sie rozeszły.Os jest wtłaczana na wcisk,dodatkowo ośka jest radełkowana.Nie pójdzie to młotkiem,ani żadnym ściągaczem.Nalęży dobrze pomierzyć wirnik,aby go później złożyć.
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
Pomierz oporności zwojów w tym silniku. Wirnik kręci się lekko bez paska?
Ostatecznie wyszło, że części są trochę droższe: 425842501903 wirnik - 101,43zł netto/szt 425842501072 szczotki - 27,26zł netto/kpt koszty wysyłki (w tym koszt sprowadzenia) - 20zł netto Udało mi się kupić zepsutą taką samą wiertarkę z przesyłką za niecałe 60zł, ale z dobrym silnikiem i przełożyłem wirnik i szczotki. Wiertarka działa ;-) PS. Pomierzyłem...
Regulator lub wirnik. Tak 50 na 50. Nie rozbierzesz, pomierzysz, to się nie dowiesz.
Dziękuję, jeszcze pomierzę rezystancję wirnika i napiszę, może ktoś byłby w stanie ocenić. 🙂
Pomierzyłem i wychodzi na stojan lub wirnik, sprawdzę dokładniej, a chyba stojan do przezwojenia 🙂 A dokładniej, jakie wyniki pomiarów? Pamiętaj, że dokładny opis pozwala na szybszą i skuteczną pomoc.
Zacząłbym od sprawdzenia czy wirnik obraca się swobodnie, czy nie ma luzów na łożyskach. Jeśli wszystko ok to zmierzyłbym napięcie na baterii przy próbie ruszenia. I czy po wciśnięciu włącznika daje się obrócić wirnikiem. Dalej odlutować uzwojenia stojana od płytki i pomierzyć tranzystory końcowe falownika. Podaj wyniki tych prób i pomiarów.
Pomierz go najpierw ! Rezystancja stojana ok. 500Ω, wirnika 20Ω, mostek Greatza w elektrohamulcu, oraz cewke tego hamulca (ok 1kΩ) i stan szczotek. Silnik powinien być zahamowany. Możliwe, że posiada dźwignię ręcznego odblokowywania.
Sprawdź magnes na wirniku albo pomierz stojan. Ale raczej magnes albo jest uszkodzony albo nie ma magnetyzmu.
p rzy ostatnim demontażu rozrusznika patrzyłem dokładnie , i wnioski takie |szczotki lekko chodzą i są w minimalnym stopniu zużyte na stanowisku kontrolnym pracował bez problemu na moich oczach pomierzono wirnik komutator i stojan i wszystko w porządku . Dodam że rozbierało go już trzech elektryków i wszyscy twierdzą że jest ok .
Witam. Iskrzenie wirnika może mieć kilka przyczyn: zwarcie w uzwojeniach, przerwa uzwojenia, nierówny komutator lub luz na łożysku. Bez wykonania pomiarów trudno stwierdzić przyczynę. Wstępnie możesz pomierzyć wirnik omomierzem po przeczyszczeniu komutatora. Sprawdzasz czy pomiędzy sąsiednimi lamelkami są jednakowe oporności. Sprawdź pod szkłem powiększającym,...
Ale jakiej pomocy oczekujesz? Przecież to ty fizycznie masz dostęp do silnika. Więc sprawdź jak się kręci zimny weź klucza i pokręć za wał korbowy. Jak ciepły zrób to samo. Rozrusznik też można rozebrać wziąć miernik i pomierzyć czy wirnik nie ma zwarcia do masy. W silniku jest regulacja zaworów też się ją robi.
.....A zacząć od WYCZYSZCZENIA komutatora, przeszlifowaniem go drobnym papierem ściernym, i nożem- piłą (małych rozmiarów !) oczyścić z grafitu przerwy pomiędzy wycinkami komutatora, Następnie pomierzyć.
Witam, podłącz do zasilania i spróbuj poruszyć wirnikiem jak zastartuje to kondensator. Pomierz uzwojenia silnika. Sprawdź czy wirnik nie ma luzów i o nic nie ociera.
Połącz wszystko z powrotem, nie zakładając stojana tzn. - przewód z wyłącznikiem i ze stojanem, zamiast wirnika podłącz żarówkę 40W do zacisków szczotek i pomierz napięcia. Jeśli wszystko jest sprawne, to żarówka powinna zaświecić. Jak by było zwarcie, to by szczotki mocno iskrzyły.
czy to może być wirnik mieć martwe pole czy coś innego? Nie. Trzeba pomierzyć uzwojenia w silniku.
Pomierz rezystancję wirnika czy przypadkiem nie ma zwarć, w zdecydowanej większości uszkodzenia komutatora są spowodowane zwarciami w uzwojeniach wirnika i co za tym idzie przeciążeniem i przegrzaniem komutatora. Chyba że jest to uszkodzenie czysto mechaniczne.
Jak to teraz podłączyć, żeby kręciło się na akumulatorze 40V? W oryginale to było połączone jako silnik szeregowy, jest szansa że to zakręci zasilane z 40V, z tym że raczej w połączeniu silnika rownoległego (stojan przez rezystor, bo 40V będzie za dużo). Niestety w związku z tym że porozpinałeś stojan to teraz trzeba ustalić właściwe połączenie cewek...
Może spróbuj pomierzyć prądy - wygląda, jakby wirnik miał coraz ciężej i zwalniał, a że pracuje na granicy pompowania to i wydajność spada.
Płytkę z czujnikami hala łatwo sprawdzić , podpiąć zasilanie 5V a do wyjść H1 H2 H3 podpinać diodę LED z opornikiem powiedzmy 220 om dołączoną do minusa . Polecamy wirnikiem diodą powinna migać . Widać też czujnik temperatury podpięty pod pin T , trzeba by go pomierzyć.
Zakupiłem uszkodzona ukośnice jak w temacie. Po wstępnych oględzinach okazało się ze był spalony bezpiecznik w wtyczce. Po uruchomieniu głośno pracuje. Rozkręciłem i pomierzyłem wirnik i stojan.Wirnik mierzony na 3 sposoby, godz 6 i 12,potem lamelka koło lamelki,i potem komutator do obudowy,wszystko w porządku. Stojan tez zmierzony, wynik pozytywny....
Zamontowałeś szczotki które mają za wysoką rezystancję własną, co spowodowało ich permanentne przegrzewanie się, oraz przegrzewanie wirnika. Widać na foto fioletowe linki szczotek i zdeformowane (rozhartowane) sprężyny. Prawdopodobnie padł wirnik, ale i tak trzeba pomierzyć.
Zazwyczaj w kostce silnika jest taki układ : 1 i 2 -tacho 3 i 4 -wirnik 5,6,7-stojan 8 i 9 -zabezpieczenie termiczne Pomierz to solidnie .
Próbowałem dociskać szczotkę, zamieniałem sprężyny i szczotki, nic to nie daje, co do wirnika to co masz na myśli z przegrzaniem? zwarcie między zwojami? czy komutator? lamelki po przetoczeniu są dobre nic nie wskazuje na problem z nimi, w czasie pracy silnika widać wyraźnie że na jednej szczotce iskrzenie jest bardzo małe a na drugiej mocne i ciągłe...
Witam Kilka lat pracowałem na takich prądnicach i nie bardzo wiem po co komu jest potrzebna rezystancja wewnętrzna, wystarczy pomierzyć oporność wirnika dodać oporność komutacji no i jak prądnica jest ponad 500W oporność uzwojenia kompensacji Jerzy Zawsze potrzebna była mi prądnica wzbudzona i nie iskrząca reszta to zajęcie dla profesorów.
Witam, mam właśnie problem z ww wiertarką. Otóż wiertarka przy max. obrotach bardzo mocno iskrzy na komutatorze, przy niskich obrotach jest w miare OK. Sprawdziłem już łożyska, szczotki poruszają się bez oporu w prowadnicach. Wszystko wskazuje na wirnik lecz wydaje mi sie że iskrzenie objawiałoby się na każdych obrotach. Pomierzyłem oporność wirnika...
No właśnie nie,jest na 12V,to żarówka do mojej renówki z podświetlenia tablicy liczników.Prąd chciałem pomierzyć,ale zapomniałem.Teraz już nie da rady bo wyciągnąłem wirnik do malowania.
Trzeba wymontować alternator - sprawdzić diody wzbudzenia - sprawdzić diody prostownicze - stan zużycia szczotek - pomierzyć uzwojenia stojana - pomierzyć uzwojenia wirnika. Czyli krótko mówiąc przeprowadzić diagnostykę alternatora. Dodano po 1 Jeżeli oczywiście zostały sprawdzone wcześniej wszystkie połączenia elektryczne i sprawdzony naciąg paska...
Raczej okaże się że są zwarte zwoje, silnik nie będzie pracował poprawnie. Aby się upewnić należałoby pomierzyć indukcyjność uzwojeń. Albo prądu przy zasilaniu AC. Nawet napięciem 12-24V z małego trafa.
Dziś dokładnie pomierzyłem rezystancje tego wirnika, bo nie dawał mi spokoju . Więc tak ,pomierzyłem oporność między pierścieniami i wykazało 6 om czyli książkowo .Przytkałem sonde do pierścienia a drugą do masy wirnika i moim oczom ukazała się rezystancja 1,350M om , nie jak wcześniej pisałem, że nieskończoność (OL).Druty wirnika lekko stykały się...
Witam. Za mało napisałeś aby wskazać miejsce uszkodzenia. Sprawdź czy pasek silnika, jest napięty (przy luźnym może być taki objaw). Sprawdź silnik: - jaka długość szczotek, - jaka powierzchnia komutatora - czy nie ma wypalonych wycinków komutatora (zmieniony kolor na siny) - pomierz oporność wirnika (mierzy się na komutatorze po przeciwnych stronach...
silnik został pomierzony choćby omomierzem, wirnik, stojan, tacho ? czy z złożenia, że wcześniej działał, to musi działac ? Jesli pomierzony i jest sprawny, to do przejrzenia wszystkie wiązki elektryczne czy gdzieś się nie rozłaczyło, naderwało.
Wirnik sprawdziłem, pomierzyłem wydaje się OK. Natomiast zużyte są szczotki (jedna całkowicie, tarła drutem miedzianym po komutatorze). Może ktoś wie jakie dokładne są wymiary oryginalnych szczotek i czy się je da kupić? Pozdrawiam
Witam. Kupiłem nowy wirnik założyłem i działa poprawnie, pomierzyłem prąd który pobiera młot wynosiło o ile dobrze pamiętam połowę wartości na tabliczce znamionowej na biegu jałowym, brak nadmiernego iskrzenia. Temat można zamknąć.
pomiar napięcia przeprowadz na zaciskach alternatora jeżeli podmieniłeś regulator i usterka występuje nadal wybuduj go raz jeszcze sprawdz gwiazdę/zimny lut/ obejrzyj wirnik-pierscienie punkty lutown. na pierscieniach pomierz opornosć uzw. wirnika/na zimno -gorąco/trochę może przesadzam ale to Ty musisz dokonać oceny
Nie wiem, który plastyk jest przytopiony. Jak na wirniku, to siedzi wirnik, jak na stojanie - to stojan. Uzwojenie stojana możesz pomierzyć omomierzem. Z wirnikiem trochę gorzej, ale jak jego wycinki na komutatorze są przypalone, to wizualnie możesz stwierdzić, że on siedzi. Zanieś najlepiej silnik do warsztatu, w którym przezwajają silniki, to stwierdzą...
Jak już pomierzysz uzwojenia to koniecznie przed testami wymień podkładkę sprężystą która się rozsypała, wyjmij wirnik silnika, przeczyść z opiłków, sprawdź luzy na gnieździe łożyska i samo łożysko. Wirnik silnika musi być idealnie równo. Stojan też. Jeśli nie masz podkładki sprężystej albo jest wyrobione gniazdo łożyska to wirnik będzie się kleił...
Na początek, to odkurz agregat, bo jak widzę dostał on swoje na tej budowie. Sprawdź, czy wszystkie elementy są podłączone. "Obadaj" wzrokowo i przyrządem kondensator, bo od niego zależy wzbudzenie się prądnicy. Na próbę możesz podmienić na inny, o podobnych parametrach. Silnik powinien utrzymywać obroty na poziomie 3 tys./min. Podłącz odbiornik np....
Chyba, że zwarcie jest tuż przy końcu drutu - wstępnie można pomierzyć opory (między końcówkami uzwojenia, między każdą z końcówek, a wirnikiem), może ustalisz, że zwarty jest koniec drutu i który to koniec, potem go obejrzysz i wypatrzysz miejsce zwarcia.
Temat po części sam się rozwiązał gdyż wirnik pomierzony multimetrem wydawał się w pełni sprawny po ponownym złożeniu jednak się okazało ile realnie jest wart taki pomiar jedynie multimetrem (przypala 1 działkę komutatora a czyszczenie szczelin nic nie daje).Trzeba będzie zrobić w końcu aparaturę do pomiaru wirników. Pomysł z klejem 2 składnikowym nie...
Stabilizator się sam z siebie nie uszkodził. Musisz pomierzyć, co robi zwarcie ... wróżką nie jestem.
Należy pomierzyć uzwojenia czy nie mają przebić. Gdyby szczotki były zajechane do końca to by z pewnością mogły powodować zwarcia. Nie zalałeś przypadkiem wtyczki silnika wodą? Sprawdź jak teraz pracuje wirnik bez szczotek czy słychać już łożyska. Jeśli wirnik będzie się głośno obracał to od razu oddaj silnik do regeneracji.
Najpierw zamień podłączenia napędów - tzn do MOTOR1 podepnij zdalny, do MOTOR2 - lokalny i vice versa (wysunąć centralę z obudowy i trochę pomodlić się z kablami...). Jeśli sytuacja się powtórzy na drugim napędzie a poprzednio źle działający ozdrowieje - walnięta centralka - a tu całe spektrum możliwych usterek - od wadliwie działającego zasilacza impulsowego...
Te SKF są z luzem C3. Mimo to przy wirowaniu wyją gorzej jak stare. Kupiłem dziś takie jak były fabrycznie. Kręcą się o wiele lżej niż RSH C3. Jeszcze je dokładnie pomierzę. Na obecnych wirnik bez szczotek obracał się ciężko i od razu zatrzymywał. I obecne mają gumowe uszczelniacze a fabryka i dziś kupione metalowe. Poprawiać fabryki nie będę. Po założeniu...
Małe sprostowanie. Zastosowano łożyska 608D1. Pomiar wykonałem "w miarę" dobrze. Jest to od 22.8 do 22.9. Myślę że gniazdo pod łożysko jestem w stanie rozszlifowac bo to plastik. Na szybko wstawiłem 4 blaszki z puszki po Lechu :D w gniazdo i łożysko siedzi dobrze. Zakładając grubość puszki 0,1mm mój pomiar by się zgadzał ;) Tulei nie mam szans wykonać,...
Mam młotowiertarkę jak w temacie. Na pomiarach stojana mam 2Ω na obu uzwojeniach,przebicia brak.Na wirniku mam taki pomiar, pomiar miedzy sąsiednimi ścieżkami 0,5Ω,pomiar na ścieżkach na naprzeciwko 1,9Ω,przebicia miedzy komutatorem a wirnikiem brak. Według mnie to dobry wynik pomiaru,a na szczotkach iskrzy. Dodam tylko ze szczotki wsadziłem...
Kolego ten elektromagnes to i owszem, ale chyba do badania wirników silników komutatorowych. Tutaj mamy przecież silnik indukcyjny z wirnikiem klatkowym. Pomierzyłem symetrię rezystancji poszczególnych uzwojeń. Wychodzi perfekcyjnie. Więcej nie jestem wstanie sprawdzić - nie mam i nie mogę pożyczyć takiego miernika.
Witam :) wczoraj pomierzony zostal alternator - uszkodzony jest wirnik alternatora - altek do wymiany
Podpinasz to 12 DC 10 A bezpośrednio na cewki połączone szeregowo? czy opornica tj. ten stojący opornik też jest podpięty równolegle do przewodów wzbudzenia? Pomierz też oporność wirnika jak i izolację do obudowy po podniesieniu tych 4 szczotek oraz kondensatory przepustowe te w pobliżu szczotek i te pomiary izolacji trzeba by induktorem o napięciu...
Masz rację. W każdym razie sam silnik to toporna konstrukcja z cewek i rotora z magnesami. Jeśli magnesy się nie oderwały z wirnika, to masz problem z uzwojeniem. Warto pomierzyć czy przypadkiem jeden przewód fazowy się nie oderwał.
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
W moim silniku Minarelli 125 poszedł rozrusznik. Pomyślałem, że szczotki są winne a więc wymieniłem na nowe. Wszystko ok, podłączam bezpośrednio do akumulatora i rozrusznik zakręcił na początku szybko a po jakichś 2 sekundach zwolnił i obraca się z tymi samymi obrotami. Rozebrałem, pomyślałem, że coś źle złożyłem, pomierzyłem sam wirnik i parametry...
sprawdź szczotki triak sterownika na module zimne luty na przekaźniku wirowania komutator wirnika i pomierz silnik na upłynnośc do masy
Tak właśnie myślałem. Dziś to jeszcze rozbiorę i sprawdzę czy to wirnik ma przebicie czy stojan. Pomierzę oporności. Aczkolwiek ja mam tą wersję wyciszoną z gąbkami i nic takiego o czym piszesz się nie stało. Wszystkie plastiki są całe. Nie ma nawet grama przypalenia. I zarówno wirnik jak i stojan ładnie wychodzą i nie są zlepione. Czy przy zakupie...
Odlutować po jednej stronie każdą z diod wirnika i to pomierzyć. Sprawdzić kondensator wzbudzenia (zamontowany za płytą z gniazdami). Te kondensatory (10 µF / 400VAC padają jak muchy.
witam problem rozwiązany. wirnik jak koledzy pisali był uszkodzony. stojan pomierzyłem omomierzem i okazał się ok. zakupiłem nowy wirnik i szczotki. dzisiaj złożyłem i działa ok. wirnik i szczotki z przesyłką prawie 170zł do tego 2 łożyska i simmering (razem koło 200zł) więc naprawa opłacalna bo nowe narzędzie około 1200zł. pozdrawiam i dziękuję za...
Jednak znalazłeś schemat i podłączyłeś. Fajnie. Teraz korzystając ze schematu podłącz ładowanie. Wcześniej dobrze pomierzyć rezystancje uzwojeń wzbudzenia prądnicy i wirnika. W razie wątpliwości pisz.
A w jakim stanie jest zębatka i bieżnia zębata w mechanizmie? Środkiem trochę wyrobiona, ale bez wirnika gładko działa, zresztą po założeniu wirnika bez obudowy z magnesami także gładko. Nie znam się na silnikach, czy nieponadpalane cewki, brak oznak spalenia na wirniku nic nie znaczy, może on być mimo to zajechany? Jak multimetrem pomierzyć opór cewek...
Na płytce jest kilka elementów które łatwo pomierzyć. Jeśli są ok, cewka też, wirnik pompki się swobodnie kręci to uszkodzeniu najprawdopodobniej uległ układ scalony.
Dzięki za szybką odpowiedź: 1. Łożyska są ok - wirnik przykleja sie do strojana i bardzo ciężko chodzi. 2. Ok sprawdzę pod baterią. Panowie w jaki domowy sposób sprawdzę czy wirnik jest dobry?? Pomierzyłem opory i obejrzałem czy nie ma przemyśleń - wyglada jak z fabryki a pomiary są takie same. Czy po podłączeniu 14.4V z zasilacza nie powinien wirnik...
Możliwe że skrzywiona oś wirnika, jak pomierzysz wymiary silnika to znajdziesz zamienniki, na pewno w tym przypadku będziesz musiał wymienić wszystkie silniki. http://cheapdrone.co.uk/jinxingda-jxd-39...
Następną rzeczą, którą sprawdziłem było sprawdzenie układu sterującego silnikiem. Okazało się, że tranzystor kluczujący był uszkodzony. Zamówiłem, wymieniłem, skręciłem i podłączyłem wszystko do bieżni. Po podłączeniu bieżni do zasilania i wciśnięciu przycisku włączajacego bieżnie błąd err-02 już się nie pojawil. Wszystko wyglądało jak podczas normalnego...
No, wariacja łady, jakiś G222, wystarczy zmierzyć napięcia fazowe na tych trzech śrubach, puścić go bez regulatora i zobaczyć co się dzieje, ale ja bym pomierzył jednak stojan i wirnik pod kątem wymiarów, jeżeli jest szczelina około 2,5-5 mm jest jak piszę wcześniej.
_jta_ sam sobie możesz sprawdzić powielając eksperyment z magnesami na wirniku i pomierzyć energię uzyskaną w ten sposób z 'trikiem' do energii otrzymanej w tradycyjny sposób tylko nawiń cewkę bifilarnie wbrew swoim przekonaniom :), zawsze będziesz mógł porównać sytuacje łącząc ją równolegle. Ja jestem już w pewnym stadium budowy takiego transformatorowego...
Z tego co pomierzyłeś wyrażnie wynika,że wirnik uszkodzony.Gdybyś posłuchał rady kol.jpserwis miałbyś już problem z głowy,ku uciesze małżonki :wink: .Wirnika chyba łatwo nie zdobędziesz,ale możesz poszukać,możesz też dać wirnik do przezwojenia koniecznie z wyważeniem i przetoczeniem komutatora.
Może można przerobić nowy na wzór starego, może dałoby się przebić ośkę na wirniku, trzeba by pomierzyć zobaczyć czy jest to wykonalne, tak na odległość się nie da niestety - no chyba że temat ktoś przerabiał i wie od a do z jak sytuacja wygląda
Witam . Wygląda to na klasyczną prądnicę 3 fazową . Uzwojenie wzbudzenia na stojanie odbiór napięcia z wirnika za pomocą szczotek z pierścieni ślizgowych . Takie same rozwiązanie jest w PAD8 , PAD16 i wiele innych starszych agregatach . Co do regulatora trzeba by pomierzyć . Odpal agregat , ustaw obroty na 1500obr/min , podaj napięcie na uzwojenie wzbudzenia...
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
Witam ponownie, Dziś maszyna została rozebrana. Na początek pod lupę poszedł stojan. Od strony wiatraka uzwojenia wyglądają jak nowe. Od strony komutatora przybrudzone pyłem polerskim wyglądającym jak mąka i lekko przykopcone. Poczyściłem druty zapałką - wyglądają na moje niedoświadczone oko nie tak tragicznie. Pomiary oporności cewek wykonane omomierzem...
Mam już dobrany silnik, zmierzone napięcie, prąd w stanie zatrzymanego wirnika. Pomierzone obroty na biegu jałowym wraz z napięciem i prądem. Obliczyłem SEM, moment znamionowy, rezystancje twornika, stałą magnesowania. pozostaje mi jeszcze obliczyć moment tarcia kinetycznego i moment tarcia statycznego. I tu już zaczynają się schody. Bo poprzednie parametry...
pojęcie o ustawianiu na czujnik obrabianego przedmiotu w tokarce czy też szlifierce uniwersalnej do wałków.. Niech sobie kolega wyobrazi, że akurat mój jeden z wyuczonych zawodów to obróbka skrawaniem, a więc tokarka i szlifierka do wałów przede wszystkim. Zawód, który wykonuję obecnie, również wymusza na mnie znajomość tematu w zakresie obróbki manualnej....
I i nie. A mianowicie nie mozna nabijac lozysk poprzez uderzanie zruszyła się albo izloacja albo uzwojenie. Pomierzyli mi elektrycy w pracy 2 wirniki i to samo zwarcie. Wiec przestroga dla innych wymienasz lozyska na wirniku to tylko je naprasowywac zadnegi nabijania młotkiem. Tyle ode mnie temat uwazam za zamkniety. Dziekuje wszystkim za pomoc
Dzięki za wszystkie sugestie. W weekend będę na działce to rozmontuję ile się da, przerysuję pomierzę i się podzielę. Co do pierścieni ślizgowych to podejrzewałem, że są one po drugiej stronie wirnika. Nie mniej jednak byłby to bardzo dziwna konstrukcja, bo nie byłoby dostępu do szczotek. Pozdrawiam
Mogę jedynie przypuszczać, że chodzi o 105V RMS......Wygląda na to, że chyba muszę kupić nowy stojan i oczywiście nowego AVR-a bowiem gdy podaję 25V DC na wirnika z aku to mi się na głównym uzwojeniu stojana pojawia 240V AC - tak więc wirnik wygląda na sprawny. Oczywiście po zakupie pomierzę oporności uzwojenia nowego stojana, bo ni wiem jakim cudem,ale...
Nie uzwojenie stojana i wirnika, a wzbudzenia i twornika.(mało ważne przy podłączaniu silnika bocznikowego i szeregowego, ważne by było przy silniku obcowzbudnym) Tak możesz rozpoznać za pomocą multimetru. Pomierz wartości rezystancji obu uzwojeń. Jeśli jedno będzie miało małą, a drugie znacznie większą to jest to silnik bocznikowy, jeżeli obie będą...
Witam serdecznie. Płytkę z czujnikami hala łatwo sprawdzić , podpiąć zasilanie 5V a do wyjść H1 H2 H3 podpinać diodę LED z opornikiem powiedzmy 220 om dołączoną do minusa . Pokręcając wirnikiem diodą powinna migać . Widać też czujnik temperatury podpięty pod pin T , trzeba by go pomierzyć. Kompatybilność z A3144/ OH3144/ Y3144.
hej, może i czyszczaka nie ma - ale takie określenie się przewinęło w innych postach tu na elektrodzie :D Co do pompy - nie ma żadnego luzu na wirniku, stąd też moje poprzednie pytanie - w jaki sposób mogę zweryfikować (pomierzyć) czy pompa jest sprawna? Jeśli uszkodzony jest silnik to chciałbym wiedzieć w jaki sposób mogę to sprawdzić/ wykluczyć.
w zasadzie jest po sprawie. wymieniłem cały alternator (urzywka) za 100zł. według Elgergora (podjechałemn do niego z browarkiem, a on pomierzył alternator oscyloskopem) winny był wirnik, a raczej za duża szczelina magnetyczna na jego "zębach"
Rozumiem, że usunąć te, które idą do stojana i podlutowac jakieś inne? Tylko , że z dostępem do kabelków jest cieniutko. No nie. Chodzi mi o to, że jeśli któryś z przewodów stojana jest przepalony to się da wyciągnąć poprzez pociągnięcie, bo go trzyma tylko izolacja przewodu. W ogóle możesz odłączyć przewody stojana i pomierzyć cewki.
mierząc pomiędzy szczotkami jest 100-120Ω, ale kręcąc wirnikiem jest miejsce w którym nie ma oporu (przerwa) To wskazuje na uszkodzony wirnik. Wymontuj wirnik i pomierz oporności kolejno pomiędzy sąsiednimi wycinkami komutatora, powinny być przybliżone (ok. 1 oma) Dokładniejszego pomiaru dokonasz mierząc na przeciwległych wycinkach (tu wartości...
Witam, mam problem z ładowaniem w Chrysler Voyager 94' 2,5 mianowicie, znikło... W/g mnie alternator nie wzbudza się. Alternator obejrzałem i pomierzyłem, stojan ok, wirnik ok, diody ok, szczotki wymieniłem. Podobno mógł paść sterownik. Ok, mam regulator napięcia do tego alternatora, tylko jak go podpiąć? Dołożyłem mu 3 diody prostownicze jako wzbudzające,...
A toto ma wirnik z uzwojeniem jakimś? Jakoś nie widać tutaj na tych zdjęciach. Prąd do wzbudzenia powinien iść na uzwojenie wirnika przez jakiś regulator, a tu też go nie widać. Chyba, że to złącze DF. Jak się nie znajdzie nikt, kto na takich cudach się zna, to ja bym proponował w imadło zamocować, podłączyć wiertarkę, podać zasilanie na wzbudzenie...
Witam Pomierz dokładnie uzwojenia stojana oraz sprawdz wirnik mierząc oporność każdy zezwój osobno a najlepiej sprawdzić wirnik metodą magnetyczną -wykrywa się wtedy zwarte zwoje. Można też wymienić wirnik na sprawny i podłaczyć silnik bezpośrednio do sieć- metoda eliminacji.
Oporności które podałem są pomierzone przezemnie. Wirnik obraca się bez jakichkolwiek problemów. Pompa była uruchamiana za mokro. Zabezpieczenie o wartości 2A. Pompę wziąłem z pieca gazowego. A było to tak: poleciałby bezpieczniki, więc moja mama zadzwoniła po gościa aby naprawił (mnie nie daje grzebać bo to GAZ :!: :evil: :cry: ) Gość sprawdził połączenia,...
Sprawdź wirnik omomierzem. Wyciąg szczotki i pomierz oporności na sąsiednich lamelkach komutatora. Powinny mieć jednakową wartość. Sprawdź przez szkło powiększające, czy przewody uzwojenia wirnika nie są gdzieś przy lamelkach popękane. Bardziej dokładne pomiary wirnika (zwarcia międzyzwojowe) można wykonać przy pomocy specjalnego urządzenia. Podejrzewam...
Pompa ma trzy prędkości obrotów. Regulacja przez przełączanie uzwojeń. Na skrzynce powinien być przełączni z trzema pozycjami. W środku kondensator 2uF. Pomierz uzwojwnia , może jest przerwa. Wirnik i łożyska tej pompy pracują zalane wodą. Dlatego wirnik jest w metalowym cylindrze. Podczas pracy bez wody łożyska ulegną uszkodzeniu.
Witam. Trafił do mnie bo iskrzył wirnik. Po rozebraniu silnika okazało się że uzwojenie wirnika jest przepalone (widoczne dwa przerwane przewody na wirniku). Więc zakupiłem nowy wirnik. Po założeniu silnik pracował idealnie przez minutę po czym znów zaczoł iskrzeć na szczotkach i palić lamelki. Przed wymianą wirnika pomierzyłem stojan, oba wskazywały...
Tak, to już sprawdziłem między tymi pierścieniami wirnika jest obieg (zwarcie) pomierzyłem raczej dobrze te diody. Chyba skocze do sklepu i kupie regulator napięcia a najlepiej wezmę może stary i sprawdzę miernikiem na nowym czy są takie same parametry.
Jeśli nie widać gołym okiem uszkodzeń, zawsze robię pomiary - takie przyzwyczajenie. W tym jednak przypadku pomiary raczej nie pomogą na fizyczne uszkodzenie wirnika. Postaram się jeszcze dzisiaj pomierzyć silnik, i podać wymiary. Dodano po 1 Poniżej wymiary zarówno silnika, jak i wirnika. https://obrazki.elektroda.pl/4027713600_...
A może przetarte pierścienie na wirniku alternatora. Ja bym wymontował alternator rozebrał pomierzył przejścia i diody prostownicze.
Rezystancja uzwojeń stojana, czy wirnika jest zbliżona do tego co pomierzyłeś, albo nawet dokładnie taka. Nie ma sensu rozstrzyganie tego dokładnie opierając się na prawie Ohma, bo gdyby zatrzymać na chwilę silnik podłączony do sieci, to przepływ prądu, przez tak małe oporności uzwojeń, spowoduje spalenie uzwojenia stojana, bądź wirnika, ale gdy wirnik...
To silnik prądu stałego, ot taki prymitywny serwomechanizm. Wiec się na prąd stały miernik ustawia. A skoro już o mierniku mowa, do głowy Ci nie wpadło :cry: , ze i omomierz też w nim masz, by rezystancje uzwojeń pomierzyć, zarówno stojana jak i wirnika bezpośrednio (na komutatorze), jak i poprzez szczotki. Może lepiej poproś o asystę Elektryka lub...
Pomierzyłeś rezystancję lameli komutatora? Łożyska w jakim są stanie? Sprężyny dociskowe szczotek są ok? Szczotki luźno pracują w szczotkotrzymaczu? Polerowałeś komutator?
pomierzyć mosfet pomierzyć przepływomierz pomierzyć głośniki
miernik ustawiania anteny odtwarzacz trzeszczy cienkie paski blachy
philips az1060 schemat philips az1060 schemat
Termet G17-20 – brak zapłonu nagrzewnicy, diagnostyka membrany, iskrownika, termopary Vileda VR 201 Pet Pro – kod błędu E 268, czujnik ściany, przyczyny i naprawa