Wiesz w latach 70 sprawdzałem to przez transformator bezpieczeństwa na 24V. I było to opisane w podręcznikach elektromechaniki. Bierz miernik i sprawdź czy po demontażu wirnik nie ma przebicia pomiędzy komutatorem a osią wirnika Skoro kręci bez wtrysków stawiam na rozrusznik/zasilanie.
Na wszystkich zdjęciach jakie spotkałem występowały śruby tzw. prawe, jednak są one dość deficytowe Niektóre silniki komutatorowe prądu stałego "nie lubią" długotrwałej pracy w przeciwnym kierunku ze względu na szybsze zużycie szczotek i iskrzenie pomiędzy komutatorem a szczotkami. Trzeba by zerknąć czy szczotki są ustawione neutralnie względem osi...
Uszkodzony jest wirnik silnika Obejrzyj spalenia pomiędzy sekcjami komutatora... Poza tym bardzo iskrzy podczas pracy.
Musisz wyciąć mikę z pomiędzy działek komutatora, a sam komutator przetoczyć. Trzeba toczyć ( po promieniu) aż do pierścienia dystansowego!
Drobnym papierkiem oczyść ręcznie, możesz jedną ręka owinąć papier wokół komutatora a drugą kręcić wirnik, ewentualnie trzymać wirnik sztywno a kręcić papierem. Po przeszlifowaniu wyczyść dokładnie rowki pomiędzy wycinkami komutatora w miejscu izolacji oraz na końcu sprawdź czy nie ma zwarć pomiędzy wycinkami komutatora. Jest taka zasada, że przed pierwszym...
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
ostrą igłą wydłubać nagromadzony pył ze szczotek ktory się zbiera pomiędzy wycinkami komutatora-robi skrót. Zastosowac tranzystory uznanego pruducenta,nie dalekowschodnie podróbki
szczotka nie ruszała się więc mogła źle stykać z komutatorem. Typowe w tym modelu, bo szczotkotrzymacze są z mosiądzu i po jakimś czasie zakleszczają szczotkę na wskutek osiadających nawarstwień. W swojej (jak jeszcze korzystałem niej) poradziłem sobie w ten sposób, że powiększyłem niewspółosiowość pomiędzy styczną komutatora, a osią osadzenia wirnika,...
Wyrównalem je papierem ściernym. Zrobiłem pomiar wyszło że pomiędzy lamelkami komutatora jest zwarcie. Obawiam się, że prościej i taniej było by go zanieść do regeneracji. Komutator powinno się obrobić - wyskrobać mikę na milimetr głęboko spomiędzy lamelek, potem wyrównać na tokarce. Tulejki tez powinny być wprasowane i rozwiercone na wymiar, jeśli...
Piszesz,że stoczyłeś komutator bo był nadpalony. A czy powycinałeś izolację pomiędzy poszczególnymi lamelkami komutatora?.Lamelki powinny wystawać ok.1-2 mm powyżej izolacji.W innym przypadku szczotki nie będą dokładnie dotykały lamelek i rozrusznik będzie słabo kręcił lub w ogóle nie ruszy.
po pierwsze sprawdź stan szczotek i uzwojenia wirnika(sprawdż poprostu czy popłynie prąd pomiędzy komutatorami) jeśli tam jest wszystko ok i kontrolka nie zawsze świeci to na 95% siedzi regulator pozostałe 5% to może być gdzieś nie łaczyć kabelek od wzbudzenia, nie wiem dokładnie jaki tam masz alternator ale ostatnio płaciłem za regulator napięcia w...
Pytanie co z tą osłoną bo łożysko to w rolniczym kupie. Tylko ja mam na myśli osłonę zakładaną na łożysko, a nie to pomiędzy łożyskiem, a komutatorem. a co do sklepu to patrząc na adres - sklepów u Ciebie chyba nie mało.
Najczęstszym problemem w silnikach tego typu są zasyfione komutatory. Proponuję zacząć od jego dokładnego wyczyszczenia - zwłaszcza pod względem zwarć pomiędzy blaszkami. Często zostaje na nich węgiel i pył ze szczotek, produkty iskrzenia i tp. IPA na chusteczkę/ręcznik papierowy i spolerować komutator do błysku, a szczeliny pomiędzy potraktować nożykiem...
Z przodu rozrusznika jest szczotkotrzymacz, tam doprowadzony jest + i masa poprzez dwie długie szpilki. Albo jest zły styk, albo iskrzenie na szczotkach. Zdejmij dekielek z rozrusznika i zobacz jak wygląda podczas pracy. Przerwy pomiędzy wycinkami komutatora czyste? Komutator nie przypalony, równy? Upewnij się, że przewody głównoprądowe są dobre, a...
Po odłączeniu od sieci i wody, zdejmij tylną pokrywę, zdejmij pasek z koła pasowego. Następnie odłącz przewody od silnika. Sam silnik jest przykręcony na dwóch wkrętach (klucz bodaj 13). Mi najwygodniej było go wyjąć gdy pralka leżała na boku. W takim przypadku wyjmij szufladkę na proszek by woda zgromadzona w przegródce na płyn nie zalała pralki i...
Jeżeli oglądając komutator zauważysz że przerwy pomiędzy elementami metalowymi są powypalane to wirnik do wymiany. Dla pewności zrób zdjęcia komutatora najlepiej po wyjęciu wirnika z silnika.
Ehhh. Za mało danych. Szczotki nowe? Łożyska nie mają luzu? Jak wygląda komutator? Wyczyścić pomiędzy lamelkami osad ze szczotek. I sprawdź co będzie. PS. Czy słychać "pierdzenie" wirnika podczas pracy?
Szczotki wyjąłeś? Pomiędzy komutatorem a łożyskiem jest taki pierścień i o niego będą blokowały się szczotki.
Kolego Dariusz Smoląg, w jaki sposób najłatwiej sprawdzić ile oddzielnych cewek znajduje się na wirniku mojej prądnicy? Do tej pory sprawdziłem tylko miernikiem przejście pomiędzy płytkami komutatora i okazało się, że przejście jest między wszystkimi tj. "każda z każdą". Czy zatem możliwe jest aby była to jedna cewka?
Zdjąłem czarną plastykową pokrywę/osłonę silnika. Szczotki wyglądają na jednorazowe ale teraz widać, że są obie - widoczne ok. 3 mm długości pomiędzy komutatorem i obejmą szczotek. Zastanawiający jest stan komutatora - niektóre sekcje są wyraźnie miedziane a inne przyciemnione (chociaż nie widać wypalenia) - jakby ciemny nalot. Jak działa taki silnik?...
Sprawdź omomierzem cewki stojana, powinien wskazać kilka Ω tak samo pomiędzy działkami komutatora.
Wydaje się że to szczotki oryginalne i możesz je kupić, ale możesz jeszcze zadać pytanie czy są to szczotki dwuwarstwowe to znaczy czy w środku przekroju mają przekładkę jeżeli tak kupuj bez obaw i wszystko będzie ok. Przed uruchomieniem musisz jeszcze doprowadzić do stanu używalności komutator to znaczy lekko go trzeba przetrzeć papierem ściernym a...
Witam. Trzeba miernikiem do pomiaru małych oporności zmierzyć oporność uzwojenia pomiędzy sąsiednimi wycinkami, wokół całego komutatora (24pomiary). Oporności powinny być jednakowe. I trzeba induktorem zmierzyć oporność izolacji między uzwojeniem a masą wirnika.
Sprawdź czy nie ma przebicia na rdzeń - oporność pomiędzy poszczególnymi ścieżkami komutatora a metalową częścią rdzenia powinna być bardzo duża. Sprawdź poszczególne uzwojenia - mierzysz oporność na przeciwległych ścieżkach komutatora (tak jakby miernik był szczotkami) - musi być niewielka, ale nie 0 i nie bardzo duża. Sprawdź szczotki, czy dociskają...
Fakt faktem, że komutator zaświniony nieźle. Ale to co najważniejsze - przerwy pomiędzy lamelkami komutatora są na równo zapchane brudem - w tym możliwe, że i resztkami szczotek. A ten świetnie przewodzi... innymi słowy - bardzo możliwe, ze to zwarcia na komutatorze powodowały tak duże iskrzenie. Silniki tego typu mają uzwojenia o nikłej wręcz oporności,...
Nie dziwna jest ta niestabilność napięcia na silnik V(t) ? Nie. Ten układ działa właśnie na takiej zasadzie - porównuje napięcie SEM indukowane przez silnik z napięciem dostarczonym na silnik i ustala je tak, żeby uzyskać odpowiednią wartość. Jesłi są zwarcia w komutatorze, albo niekontakty pomiędzy szczotkami a komutatorem układ próbuje ustalić wartość...
Oczywiście mowa o uzwojeniu silnika młynka? Dziękuję za odpowiedź. Tak myślałem, jestem skazany na serwis czy da się gdzie indziej kupić taki silnik, może ktoś ma dostęp? Jaka powinna być rezystancja uzwojenia mierzona z zewnętrznych zacisków? Możliwe żeby drobna kawa dostała się pomiędzy komutator a szczotki?
.....A zacząć od WYCZYSZCZENIA komutatora, przeszlifowaniem go drobnym papierem ściernym, i nożem- piłą (małych rozmiarów !) oczyścić z grafitu przerwy pomiędzy wycinkami komutatora, Następnie pomierzyć.
i wyczyścic pomiędzy wycinkami komutatora? Dodano po 18 i wyczyścic pomiędzy wycinkami komutatora
Szczotki masz do wymiany, do tego należy wyskrobać działki komutatora - syf ze szczotek pomiędzy nimi. Do tego wirnik chyba tarł już po obudowie - łożyskowanie do sprawdzenia.
Panowie, do rozruszników są szczotki miedziografitowe i już. Takie, bo mają mały spadek napięcia pomiędzy czołem szczotki a komutatorem, poza tym produkty ścierania ich nie mają tendencji do osadzania się pomiędzy wycinkami komutatora,
Taki stan zużycia szczotek spowodował iskrzenie i nadpalanie klatek komutatora, więc ja bym jednak delikatnie przeszlifował komutator wkładając pasek bardzo drobnego papieru ściernego (2000) pomiędzy jedną ze starych szczotek a komutator i obracając wirnik ręcznie. Wyrówna to drobne nadpalenia, tylko tyle. Jak nie masz tak drobnego papieru to tak jak...
Witam, mam problem z silnikiem prądu stałego. Najprostszy silnik komutatorowy. Wymieniłem zużyte łożyska, w sumie jednego to już nie było a silnik się w maszynie ( trenażer, taki stepper nie wiem co to jest ) się kręcił. Oczywiście wymieniłem poza łożyskami szczotki i wyczyściłem papierkiem ściernym komutator. Odstępy pomiędzy blaszkami komutatora wyczyściłem,...
W jakimś temacie chyba opisywałem sposób na regenerację tego silniczka. Jest to dość kłopotliwe, i wymaga dość dużej delikatności i dokładności działania. Należy odgiąć delikatnie "zagniecenia" na korpusie sinika tak, żeby można było wyjąć wirnik z korpusu (po zdjęciu talerzyka - co jest kolejnym kłopotem ) wypychając ośkę wraz z wirnikiem. Samo zdjęcie...
WITAM Iskrzenie na komutatorze - zużyte szczotki, częściowo przegrzane uzwojenia, zwarcia lub przerwy pomiędzy komutatorem a uzwojeniem wirnika. Stan wirnika sprawdza się przyrządem w polu magnetycznym, ze względu na małe ilości zwojów na wirnikach pomiary omomierzem będą obarczone błedem Dodano po 16 Regulator służy do obniżania obrotów. przy jego...
Pomiędzy listkami komutatora w silniczku dmuchawy gromadzi się pył miedziano-węglowy ze startych szczotek (oraz samego komutatora), przewodzi prąd i znacząco zwiększa jego pobór. Warto przeczyścić szczeliny cienkim śrubokrętem płaskim lub tp narzędziem
Po przetoczeniu komutatora poleca wykonać czynności które są widoczne na filmie od około 15tej minuty: https://www.youtube.com/watch?v=OXgCtUv7... 1. Toczenie 2. Oczyszczanie miejsc pomiędzy wycinkami komutatora. 3. Docieranie komutatora. Powinno się też jak kol. wcześniej napisał dotrzeć szczotki, aby miały kształt taki jak komutator.
1) Skutki włączenia Straty w żelazie zależą od kwadratu częstotliwości. Jeżeli silnik / trafo włączysz do sieci o wyższej częstotliwości - będzie nieciekawie. Spadnie sprawność, urządzenia będą się przegrzewały. Przy obniżonej częstotliwości - będą pracować. W przypadku silnika stosuje się przy obniżonej częstotliwości sterowanie w trybie U/f (U/f =...
Nie jest zrozumiałe dla mnie czemu się Panowie tak czepiacie elektroniki? Sterownik można odłączyć i silnik powinien wtedy pracować na maxa. Elektronika dała by inne objawy. Osobiście przypuszczam na granicy z pewnością, że może być przerwa pomiędzy końcem któregoś z uzwojeń a wycinkiem komutatora, może też być uszkodzone łożysko lub jego gumowy pierścień...
Szczotki się nie blokują i są długie, grafit pomiędzy komutatorem usunąłemwczesniej. Cewki stojana nie wygladają na przegrzane. Oporność to 1,7om i 1,5om ale to miernikiem na zakresie 200om. Apro po jezeli wirnik jest na całym obwodzie mocno czarny to może to być coś innego niż wirnik.
Komutator tam jest jeden, wyczyść rowki pomiędzy lamerkami komutatora i cały komutator przejedź drobnym papierem ściernym.
Komutator przeszlifowany , szpary pomiędzy celami czyste .
czyściłeś wirnik pomiędzy wycinkami komutatora?
Witam. No cóż... wymiana całej pompki jest oczywiście prostsza choć niewątpliwie droższa - ja moją starą rozmontowałem (stąd wiem jakie tam są szczotki) i w zasadzie oczywiście wymiana szczotek jest możliwa tylko widzę trochę problemów jak po wymianie szczotek włożyć pomiędzy nie komutator i trafić jeszcze w łożysko. No i zaczepy obudowy raczej więcej...
Wyczyszczenie tylko powierzchni przylegania szczotek do komutatora to jedna sprawa a druga sprawa to zanieczyszczenia pomiędzy działkami komutatora.
Wyciąg silnik nawiewu , przedmuchaj sprzężonym powietrzem, i ostrą igłą wydłub z pomiędzy wycinków komutatora osad i pokruszone kawałki szczotek. Ten osad robi krecią robotę-łacznikuje poszczególne działki.
Wyważa się cały wirnik, a komutator jest jego częscią. Nie można wyważyć samego komutatora, a z racji, że składane jest to w jednym miejscu, zakłada się, że komutator nowy nie ma bicia Nie zrozumiałeś mnie.Mnie chodzi cały czas o bicie komutatora,którego nie sprawdziłeś. Nowy wirnik początkowo pracuje dobrze.A po kilku odkurzaniach co się dzieje z...
na tyle ile dałem rady Rozebrałeś silnik? Bo inaczej sobie tego nie wyobrażam... Ponadto - komutator i szczotki MUSZĄ być czyste i suche - jakiekolwiek "smarowidła" (nie wiem jakiego "kontaktu" użyłeś) powodują błyskawiczne zafajdanie komutatora i powodują zwarcia pomiędzy sekcjami komutatora.
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
Możesz SPOKOJNIE wymienic ten kondensator na podany przez Ciebie zamiennik. Co do iskrzenia to: sprawdzić stan szczotek (przede wszystkim ich długość, stan sprężyn dociskowych szczotek i stan komutatora - ew. przetoczyć go i przeczyścic izolacje pomiędzy wycinkami. Jeżeli to nie pomoże, jest zwarcie w uzwojeniach wirnika.
Do kolegi elektryk2000 Pomiary w praktyce dużo dają.Właśnie dokonując pomiarów na sąsiadujących jak i naprzeciwległych wycinkach komutatora niejednokrotnie określiłem zwarcia uzwojeń bądź przerwy (spowodowane wysoką temperaturą gdzie następuje zerwnie przewodu pomiędzy komutatorem a rdzeniem) Kolega ograniczył się tylko do skrytykowania kolegów ,którzy...
Dzień dobry. Mam problem z silnikiem od kosiarki elektrycznej podanej w opisie otóż problem wygląda następująco . Przy starcie kosiarki silnik dochodzi do jakiejś prędkości a następnie jest delikatne spięcie pomiędzy komutatorem a jedna ze szczotek i silnik się wyłącza. Próby włączenia takiego silniczka można zrobić max 3 potem już w ogóle nie chce...
Czy istnieje możliwość przezwojenia wirnika wiertarki PRC-a 15 prawdopodobnie rosyjska z roku 1966 odziedziczyłem po dziadku ale po podłączeniu do prądu po chwili spalił się wirnik ma zwarcie pomiędzy wycinkami komutatora czy mogę liczyć na państwa pomoc
Końcówka "plusowa" (ta zabezpieczona bezpiecznikiem) dobrze styka z blaszką we wtyczce? Nie ma tam śladów śniedzi/przypaleń? Sprawdź jaki prąd pobiera silnik podłączony bezpośrednio do zasilania. Możliwe, że komutator silnika jest zabrudzony pyłem ze szczotek i są tam zwarcia pomiędzy lamelkami komutatora.
Komutator przeczyściłem delikatnie papierem ściernym .... A czy wyczyściłeś żłobki pomiędzy wycinkami komutatora?
Od rozebrania silnika, wyczyszczenia komutatora drobnoziarnistym papierem ściernym. Następnie wyczyszczenie izolacji pomiędzy wycinkami komutatora, najlepiej bardzo cienkim brzeszczotem do metalu, albo ząbkowanym skalpelem oraz wymiana szczotek. Łożyska do zweryfikowania, ew. wymiany oraz nasmarowania. Jeżeli silnik posiada kondensator przeciwzakłóceniowy,...
Może zanim zaczniesz wydawać pieniądze - oczyść dokładnie komutator (wirnik w wiertarkę i delikatnie bardzo drobnym papierem ściernym oczyść powierzchnie) i przerwy pomiędzy sekcjami komutatora. Sprawdź też czy szczotki się nie zawieszają w szczotko-trzymaczach.Jeśli nie pomoże dopiero kombinuj z przezwojeniem lub kupnem nowego.
Jeśli kontrolki przygasają to elektromagnes bierze prąd a więc on tam dochodzi. Elektromagnes ma dwa uzwojenia, jedno do masy a drugie do drugiej śruby, tej co jest podłączony kabelek z rozrusznika. Jeśli działa tylko jedno uzwojenie to jest właśnie taki objaw jak masz. Drugie uzwojenie ma masę przez szczotki, wirnik rozrusznika tylko przez moment po...
Uzwojenia tego typu są symetryczne i oporność pomiędzy działkami komutatora powinna być jednakowa,jeśli jest inaczej to wirnik jest uszkodzony.Sprawdź jeszcze połączenia uzwojeń z komutatorem.
(at)elektronockaut No i bardzo dobrze. Zrobił bym jeszcze taki drobiazg. Okręcił wał pomiędzy uzwojeniami a komutatorem dratwą szewska, ciasno i równo zwój przy zwoju, a następnie zaimpregnował cały ten wirnik próżniowo jakimś lakierem izolacyjnym, jak to robią porządne firmy - producenci silników DC.
Dzisiaj rozbierałem mój silnik rh5500 w celu wymiany łożysk i jestm w 100% pewny że wirnik nr.3 to silma rh57. WIrniki silma rh55 są mniejsze. W RH5500 nie ma przerwy pomiędzy komutatorem a taką metalową podkładką nad którą ontuje się łożysko. Ponadto te blaszki w których są uzwojenia nie wiem jak się to dokładnie nazywa na zdjęciu jest to delikatnie...
Obawiam sie że prócz zwartego stojana [tak rozumiem z postów w tym temacie, wcześniejszego nie widziałem] spalony może być także wirnik; ja bym przeczyścił komutator drobniutkim papierem ściernym [200, 300]. Rowki KONIECZNIE przeczyścić ale możliwie delikatnie, a zaraz potem sprawdzić ciąglości pomiędzy wycinkami komutatora
jeżeli wirnik nie wygląda na spalony a to widać bo lakier będzie ciemnego koloru na uzwojeniach i będzie odchodził i jeżeli w komutatorze przerwy są pomiędzy blaszkami czyste nie są zwierane przez brud to w 90% wirnik będzie dobry a jedynie możliwe ze mogą być do wymiany albo szczotki albo łożyska. pozdrawiam . Dodano po 2 posprawdzaj tez połączenia...
Miałem taki sam problem, w moim przypadku była winna szczotka. Mimo odpowiedniej długości zawieszała się w kanale. Wizualnie było ok, jednak pomiędzy szczotką, a komutatorem była szczelina.
witam. Przed ostatecznym "wyrokiem należy: wymyć dokładnie komutator, a następnie przeczyścić przestrzenie pomiędzy działkami komutatora ( potocznie taka czynność jest nazywana "mikowaniem" - zwarcie na działkach komutatora da taki sam objaw jak zwarcie w uzwojeniach) Pozdrawiam.
Montujesz wirnik w wiertarce. Włączasz wiertarkę i szlifujesz komutator papierem ściernym. Potem czyścisz przegrody pomiędzy płytkami na komutatorze z miedzianych opiłek np nożem.
Trochę to dziwne, bo najprawdopodobniej wirnik jest nawinięty jednym drutem, więc na sześciu polach komutatora drut poinien być przewleczony a na jednym polu powinny spotkać się dwa końce - skąd trzeci drut na jednym z pól :?: Pewnie jeżeli wirnik akurat ustawi się po tej przekątnej z uszkodzonym drutem, mie ma przepływu prądu i w konsekwencji silnik...
Przestrzeń pomiędzy działkami komutatora można wyczyścić wykorzystując odpowiednio przygotowany brzeszczot do metalu o bardzo drobnych zębach, należy go zeszlifować z grubości aby zmieścił się między działkami komutatora. Jeżeli pomimo ww czynności oporność pozostanie bez zmian i będą znaczne różnice to ewidentnie jest przerwa na wirniku. Co się tyczy...
Dla silnika 800W opór 57 Ohm podejrzliwie duży! Przetestowałem silnik P około 100W. Rezystancja pomiędzy przeciwległymi lamelami komutatora wynosi około 30 Ohm.
W żadnym wypadku nie można używać papieru gruboziarnistego, tylko wyłącznie bardzo drobny papier a najlepiej przetoczyć - zabielić komutator na tokarce a później usunąć resztki miedzi na przerwach pomiędzy wycinkami komutatora aby nie powodowały zwarć ale delikatnie aby nie uszkodzić, nie porysować samego komutatora jak i izolacyjnych przerw w komutatorze....
Wiatrak wcale nie musi mieć pozacieranych łożysk, wystarczy, ze pomiędzy listkami komutatora nazbiera się pył ze startych szczotek i już żre prąd jak głupi
Cena netto stojana to około 52 zł (w/g cennika bosch) bez wysyłki, przewijanie nie ma sensu, wątpię żeby się ktoś tego podjął za mniejszą cenę, zanim zamówisz stojan dobrze sprawdź wirnik, połączenia nie tylko pomiędzy działkami komutatora, ale również zwarcia międzyzwojowe na magneśnicy.
Nawet nie chłodzone rezystory nie powinny się tak grzać. Albo zacierają się tulejki ślizgowe silnika dmuchawy, albo pomiędzy listkami komutatora nazbierał się przewodzący pył ze startych szczotek
Wybrałeś bardzo nowatorską metodę docierania szczotek. Ucina się pasek drobnego papieru ściernego/ pow 240, wkłada pomiędzy szczotkę a komutator i ciągnąc w jedną i w drugą stronę ziarnem do szczotki. Metoda na nowe szczotki- stare są za krótkie i mają luz w szczotkotrzymaczach. Potem zasila się silnik 24V i dociera ostatecznie na małych obrotach (komutator...
napięcie spada do 2-3v. Więc? Albo zasilacz tego napięcia nie daje rady z własnej winy (uszkodzenia), albo z winy silnika - za duże obciążenie np. za sprawą zwarć na komutatorze. Na forum podobnych tematów jest trochę, może warto poszukać? Tak czy inaczej - silnik do sprawdzenia w pierwszej kolejności. Jeśli na zewnętrznym zasilaczu będzie działać...
Witam, mam trochę takich popalonych silników i 2 sprawne wirniki 308.2200. Wziąłem się za składanie ich do kupy. 1 silnik po dotarciu szczotek, wyczyszczeniu turbiny i dotarciu szczotek działa super lecz 2 po wykonaniu identycznych czynności po włączeniu prawie eksploduje! Przy jego iskrzeniu to spawarka się chowa:) Dodam że stojan jest w 100% sprawny...
Nie bez powodu zastosowano rezystor o mocy 2W - w zamkniętym dość szczelnie pudełku odtwarzacza to sporo ciepła jest - więc i po latach zejść farba mogła. przy takich wynikach należy szukać problemu gdzie indziej? Tak. Zacznij od samego silnika - w większosci wypadków był to albo kłopot z komutatorem (zabrudzone przerwy pomiędzy sekcjami robiły zwarcie...
Wał został słabo zespolony z elementem z uzwojeniami. Element z uzwojeniami się kręci a źle zespolony wał działa tylko w podrygach lub stoi ??? Nie wydaje mi się aby tak było, myślę, że w takim przypadku już by urwało uzwojenia pomiędzy rdzeniem wirnika, a komutatorem. Jeszcze jedno pytanie, łańcuch to na pewno lekko się przesuwa w prowadnicy, nie...
Jeśli ten zakład zajmujący się przewijaniem ma komutator do takiego wirnika, to może są w stanie wymienić sam komutator, nie ruszając uzwojeń? Nie wiem, na ile to wykonalne, w jaki sposób są tam zrobione połączenia. Oczywiście o ile uzwojenia nie uległy uszkodzeniu, jak się rozwalił komutator - to pewnie będą mogli stwierdzić w warsztacie, jak rozbiorą...
Jak ma przebicie do wałka albo zwarcia międzyzwojowe to czyszczenie pomoże mu jak umarłemu kadziło- tylko wymiana komutatora! Pomierz dokładnie oporności pomiędzy kolejnymi wycinkami komutatora - jeśli będz poważne róznice to komutaror do wymiany. Zwarcia pomiędzy wycinkami to zobaczysz pod lupa. Obstawiam przebicie do masy- dla sprawdenia (jeśli komutator...
Witam. Po przetoczeniu komutatora, należy bardzo dokładnie wyczyścić szczelinki, pomiędzy poszczególnymi elementmi komutatora na wirniku,opiłki powodują zwarcie i iskrzenie.Można to zrobić lekko zeszlifowanym brzeszczotem.
W pilarce elektrycznej podczas pracy doszło do iskrzenia w okolicy komutatora po rozkręceniu okazało się że komutator jest okopcony (czarny),wziąłem miernik i pomierzyłem opór pomiędzy klatkami czyli 1-2,2-3 i tak dalej na jednym było 5,1ohm na pozostałych 0,6ohm następnie przetarłem papierkiem komutator złożyłem wszystko włączyłem ale dalej komutator...
Wyciągnąłem wirnik. Jak go zmierzyć? Omomierz pokazuje przejście pomiędzy wszystkimi wycinkami komutatora, to chyba jest przyczyna skoro szczotki robią na nim zwarcie?
przy wyjmowaniu igły musiałem zaczepić o jedną ze szczotek i silniczek odmówił współpracy. A dostaje teraz w ogóle napięcie z drivera? Dalej - pierwsze zdjęcie - prawa szczotka jest nieco bardziej oddalona od osi niż lewa. Dognij ją. - nie piszesz nic o kondycji komutatora. Ma być czysty - RÓWNIEŻ w miejscach pomiędzy lamelkami komutatora. Silnik po...
Mierzyłem też komutator, pomiędzy lamelkami, wynik przez większą część 0,3 oma, potem przez fragment 0,1 oma, potem znów 0,3 Wirnik do wymiany? Nadmierne iskrzenie na wirniku spowodowane jest zwarciami uzwojeń wirnika. W pierwszym powyższym cytacie sam to stwierdziłeś a w drugim podałeś sposób usunięcia tej usterki.
Witam! Wydaje mi się, że przejście powinno istnieć tylko pomiędzy przeciwległymi stykami. Nie! W wirnikach MUSI być "przejście" pomiędzy dowolnymi wycinkami komutatora. Sprawdź wirnik omomierzem na "przejście" pomiędzy sąsiednimi wycinkami komutatora (wokół). Jeżeli rezystancja będzie zbliżona, to jest ciągłość uzwojenia. W ten sposób NIE SPRAWDZISZ...
Jak powinny iść te druciki? który do górnego ślizgu a który do dolnego? Czy wszystko jedno? Obojętne. Rozumiem, że pomiędzy dolnym ślizgiem a górnym nie może być zwarcia jak również pomiędzy oboma ślizgami a korpusem (to tak dla pewności):wink:? Dobrze prawisz.
Elektronarzędzia z komutatorem są wrażliwe na zanieczyszczenia.Zanieczyszczają się klatki komutatora, przerwy pomiędzy nimi i prowadnice szczotek - musisz czasami sprawdzać ich czystość i regulowany docisk.Czystość to też nie wszystko czasami komutator należy przetoczyć na tokarce i docierać drobnym papierem ściernym - następnie oczyścić. Jak będzie...
Grzałka ok, a przewody grzałki w grzałkę? Nie upalone/ przerwane? Poza tym może mieć za słabe przejście pomiędzy szczotkami-brudny komutator, ja bym sprawdził czy na pusto na 400obr/min. Czy to samo się dzieje. A dla pewności wypłukać wężyk dochodzący do hydrostatu lub całkiem go odpiąć do testów.
Oczywiście, ze szczotek jako takich wyjąć się nie a\da,m ale jaki miały kształt? Może po złożeniu dotykały do komutatora tylko małym fragmentem - powinny być ustawione tak, żeby ślizgając sioę po komutatorze była możliwość podania z nich napięcia na dwie sekcje komutatora w momencie "przejścia" (obrotu). Jeśłi dotykały tylko małym fragmentem powierzchni...
Jak na starych szczotkach gdy te już były ku końcowi i nie łączyły dokładnie, wciąż szlifierki używałeś mogłeś wypalić komutator. Ja kiedyś naprawiałem taką szlifierkę. Objawy po założeniu nowych szczotek były takie same. Komutator po włożeniu do tokarki miał prawie 0,2mm bicia promieniowego. Po przetoczeniu i przeszlifowaniu szlifierka pracuje do dziś....
Witam. Mam wkrętarkę jak w temacie. Wczoraj zaczęła dymić. W sumie tak sama z siebie. Nie została przeciążona czy zablokowana. Rozebrałem ją, wykręciłem silnik, tak by był kompletnie wolny. Bez przekładni i bez elektroniki. I taki podłączyłem do zasilacza ustawionego na 12v i 5A odcięcia. Silnik się kręci, ale zasilacz wszedł od razu w tryb CC, a napięcie...
To nic nie da. Takie wypalenie komutatora wskazuje na uszkodzenie wirnika. Uszkodzenie jeszcze nie jest duże, ale któreś uzwojenie pobiera już większy prąd niż pozostałe na wirniki, dlatego w tym miejscu iskrzy i wypala komutator. Jeśli masz omomierz zrób najprostszy pomiar wirnika, oczyść komutator drobnym papierem ściernym ( takim około 800 - 1000...
Nikt nie wziął pod uwagę nadmiernie zużytych lub złamanych szczotek a one lubią takie zwarcia tworzyć. Istnieje jeszcze jedno wytłumaczenie zwarcie komutatora pomiędzy polami chociaż mniej prawdopodobne, niemniej możliwe po zablokowaniu wirnika.
Masz za miękkie szczotki i pył jaki z nich powstaje wbił się w przerwy pomiędzy wycinkami komutatora. Ten zbity w całość pył przewodzi prąd, co powoduje to, że silnik pobiera teraz większy prąd i rozwija mniejszą moc poprzez powstałe zwarcie. Ostrą igłą musisz dokładnie wydrapać to, co się nawarstwiło pomiędzy wycinkami.
Miałem przypadek że nastąpiło zwarcie pomiędzy dwoma blaszkami komutatora, łatwe do sprawdzenia omomierzem. Wystarczyło igłą wyczyscić szczelinki w komutatorze, ale silniczek wymagał rozbiórki. Pozdr. N.
Spalonym nie śmierdziało. Przerwy pomiędzy segmentami komutatora wizualnie OK. Podkładki izolacyjne są. Satelity mają lekki luz, ale kręcą się ładnie. Ta tulejka zdaje się trzymać dobrze. Dodam jeszcze, że jak podłączyłem napiecie pod cały rozrusznik to elektromagnes też nie dawał oznak życia. Widełki się nie ruszały..
same sprężyny a w nich resztki szczotek, pewnie dlatego nie działa, choć do końca pewnym nie jestem. Nie no, szczotki to wyposażenie dodatkowe ;) Zmierz szczotkotrzymacze (skoro z samych szczotek nic nie zostało), idź do sklepu i kup takie same. Jak nie będzie to można dorobić papierem ściernym lub miniszlifierką. Wyczyść też komutator (spirytusem...
Witam, jak pisałeś to silnik komutatorowy więc nie może mu brakować fazy, sprawdź czy wirnik nie ociera o stojan, porównaj oporności pomiędzy poszczególnymi działkami komutatora (powinny być w miarę jednakowe).
Cyt : : A taki "odklejacz do łożysk" to zaj...a sprawa przy maszynach np. komutatorowych, gdzie pomiędzy łożyskiem a komutatorem czy pierścieniami ślizgowymi masz 2-3 mm przerwy. Faktycznie, tym bardziej że można sobie dorobić kilka pierścieni redukcyjnych na różne łożyska.
pomiędzy bęben przesyłanie pomiędzy pomiędzy komutatora
volvo spalanie wymiana czujnika renault uszczelka podgrzewacza
trabant schemat trabant schemat
Peugeot Boxer - Wyskakujący Pierwszy Bieg: Przyczyny i Rozwiązania Renault Kangoo 2010 - Przepalanie bezpiecznika 40A przy opuszczaniu szyby pasażera