Moja się rozsypała w środku, co dolega Twojej, nie mam pojecia.
Wszędzie da się kupić. Zestaw naprawczy pompy wspomagania ZF
W silniku wał korbowy poszedł. W skrzyni były opiłki i okładzina wiec wszystkie tarczki ręczny i zwykły hamulec wymieniony i już się nie tworzą. Wymieniłem tez w zwolnicach taki wal napędowy bo był zmasakrowany. Przez opiłki poszła pompa i dalej objawy to pisałem Dodano po 52 A skrzynie mam z jednym polbiegiem jeżeli o to chodzi
Sprawdź dobrym testerem ten który masz w aucie, zobacz czy w innych modułach nie masz błędów napięcia, zapnij drugie na kablach rozruchowych. Pozycz od kolegi i podłóż.
http://obrazki.elektroda.pl/6561479200_1... Po podłączeniu sprawdź czy ten orbitrol skręca kołami na zgaszonym silniku. Orbitrol z systemem LS (LOAD SENSING) podczas gdy kierownica stoi przepływ oleju przez orbitrol jest zamknięty, orbitrol trzyma ciśnienie w układzie. System LS daje sygnał do pompy w momencie ruchu kierownicą. Przeznaczony...
Odczytałem błąd c1103 napięcie poza zakresem
Jak sprawdzisz w sposób opisany wyżej, niestety pompa do regeneracji. Prawdopodobnie zwarcie wewnątrz.
Sprawdź krzyżaki na drążku łączącym kierownice z przekładnią.
Ja też na początku miałem ten błąd co Ty.Teraz już go nie ma ale pojawił sie ten drugi.Sprawdź też w Vag jaki prąd pobiera pompa.Powinien wzrastać przy kręceniu kierownicą (tak samo jak obroty pompy). Czy prędkość obrotowa zadana pokrywa się z rzeczywistą? Sprawdź jak czujnik skrętu reaguje na mocne ruchy kierownicą bo od niego bym zaczął.
witam, tam jest pompa elektryczna-olejowa sterowana czujnikiem położenia wałka kierownicy który jest na wejściu do maglownicy, jak spojzysz od przodu samochodu to z lewej strony przy grodzi mocowany do trawersy silnika, powodzenia
Chyba nie myslal bo raczej nikt nie slyszal o wspomaganiu kierownicy na podcisnienie.Sprawdz czujnik wzrostu cisnienia na przewodzie wychodzacym z pompy wspomagania,w momencie krecenia kierownica powinien zewrzec styki
O jednym jeszcze Koledzy nie wspomnieli. O silach działających na przeguby, kliny i inne elementy kolumny kierowniczej, niedostosowanej do tego przy braku pracy wspomagania. (Znajomek, parę dni temu, tak jeździł Fordem F50 bez pompy) i teraz kierownica bez najmniejszych oporów obraca się dookoła :D . Bez wpływu na kierunek jazdy :D. Dobrze, ze rozłączenie...
Gdyby nie było zaworu zwrotnego w części ssącej pompy ,to pompa pracowałaby ciągle (załącz i wyłącz). Masz pewnie pękniętą pompę (kierownicę) I nic już nie możesz zrobić (chyba że uda Ci się skleić -mnie się nie udało -poxilina )
Porównaj symbol starej i nowej pompy.Litery na końcu symbolu mówią o rodzaju czujnika kąta skrętu (są różne i niezamienne).We wspomaganie normalnie wchodzi się poprzez kanał 44.Dziwna sytuacja.Można również poprzez wskaźniki,lub ABS.W parametrach sprawdź zmianę obrotów pompy i pobór prądu w reakcji na ruch kierownicą.
Bez czujnika skrętu pompa powinna chodzić ze stałymi obrotami. Wtedy jak wolno kręcisz kierownicą to w miarę lekko idzie ale przez to że nie podbija obrotów pompy przy szybszych ruchach czuć opór. Dwa powinien być błąd czujnika.
To możesz kliknąć "pomógł" jeśli pomogłem ;)
No, przez zawieszone szczotki pompa głośno pracuje. Żebyś ty chociaż widział kiedyś te szczotki...
Piotrek u mnie pompa przestała działać z dnia na dzień.jechałem samochodem zatrzymałem sie na postoju i nagle silnik dziwnie odgłosy wydawał tak jakby miał duzy opór stawiany więc zgasiłem silnik.zapal iłem ponownie i przestała działać pompa.miałem stywna kierownicę i bardzo cięzko kręciło sie kierownica.sprawdziłem bezpiecznik i stan płyny wspomagania(u...
Swojego czasu szef jeździł kangoo 1,5 dci z klimą Pompa elektryczna padła więc dołożył dodatkowa rolkę, wspornik i zamontował zwykłą pompę Kierownica chodziła jak gdybyś we fiacie łączył CITY Dodatkowym plusem było odciążenie alternatora i aku
Tak też lubi szumieć przegub. Uwydatnia się to dopiero przy ostrym skręcię na maxa w lewo lub w prawo w zależności który przegub uszkodzony.
Ani kierownica, ani pompa oleju nie mają wpływu. Ale po złożeniu koniecznie pokręć kluczem, nie odpalaj od razu!
Po staremu kolego: zaczynamy od VIN - u.
Tak Diesel. Odpinałem wszystkie przekaźniki pod maską i pod kierownicą i pompa nadal się uruchamiała po przekręceniu kluczyków. Pompa paliwowa znajduje się pod spodem auta. A gdzie przekaźnik pompy?
bezpiecznik nr 26 pod kierownicą
Jak mnie pamięć nie myli to ten bezpiecznik zasilany jest ze stacyjki, równolegle do niego podłączony powinien być przekaźnik pompy paliwa z którego to później wychodzi zasilanie na pompę paliwa (bezpiecznik 28), grzałkę Lambdy (bezpiecznik 29), wtryskiwacze (34). Czyli brakuje Ci zasilania ze stacyjki - czarny przewód, który idzie na bezpiecznik 32...
.... Jego największą zaletą jest to że nawet gdy pompa nie pracuje kierownicą można skręcać, co niemożliwe jest przy wspomaganiu na orbitrolu i siłowniku. Od kiedy to nie można skręcać? Jakieś brednie! No chyba że orbitrol i siłownik jest kompletnie zużyty!
Witam Potrzebuję pomocy w sprawie usterki układu wspomagania. Mianowicie w moim Espace IV 2013r. 2.0 diesel 173KM układ wspomagania działa lecz zaraz po odpaleniu silnika zapala się czerwona kontrolka STOP oraz wyświetla się na desce informacja Usterka układu wspomagania .Zauważyłem jeszcze ze ciągle na okrągło chodzi pompa wspomagania mimo że nie kręci...
Sprawdź przekaźnik pompy paliwa pod kierownicą, za tą klapką na jedną śrubkę.
Witam,mój problem polega na tym iż zacina się kierownica przy skręcaniu w lewo i w prawo.Wymieniona pompa wspomagania,nic nie pomogło.
Pewnie jak to vw to pod kierownicą. Usłyszysz go po przekręceniu stacyjki gdy zadziała pompa paliwa by dobić paliwa w obwodzie paliwowym.
Kupiłem przekaźnik i podmienilem i jest samo. bezpiecznik od pompy paliwa będzie pod kierownicą? Pompa pracuje dopiero po przekreceniu kluczyka na drugi poziom czyli rozruch. Na przekazniku gdy zrobię mostek na wtyczce słychać pompę ze pracuje.
wracam do tematu, bo po regeneracji maglownicy a potem pompy ciężko się kreci kierownicą. Skręcając kierownica stawia duży opór i mam wrażenie jakbym miał flaka w kole, po puszczeniu kierownica trochę wraca. Mam pytanie czy jest jakiś zawór sterujący czy coś podobnego.
Witam Potrzebuje informacji na temat wspomagania w scudo. Czy pompa wspomagania (elektryczna) chodzi non stop czy włącza sie wtedy gdy sie skręca kierownica ?
Jeżeli jest to elektryczne wspomaganie. Silnik do wspomagania jest pod kierownicą.
A jak popuszczę rurkę (ciśnieniową )przy pompie to powinno wywalić płyn pod ciśnieniem?Auto na wolnych obrotach.Jak tam jest realizowany napęd pompy ciśnieniowej od silnika elektrycznego?Jest jakieś sprzęgło czy na sztywno? Wydaje mi się, że sztywno. Pompa powinna momentalnie przyspieszać przy ruchach kierownicą, i wtedy ciśnienie się zwiększa dość...
Akurat kolor o niczym nie świadczy. A ty na razie gdybiesz zamiast sprawdzać. Komputer dużo może powiedzieć nawet jak błędów nie ma. Można podejrzeć napięcie zasilania (czasem blaszka pęka na akumulatorze lub nie ma styku) prąd pobierany przez pompę, prędkość obrotową pompy, prędkość kręcenia kierownicą jak jest ESP to i kąt skrętu.
Próbowałeś po "babsku" skręcać kierownicą do oporu aż pompa będzie jęczeć?
Witam wszystkich, mam problem z oplem Meriva 2010. Od jakiegoś czasu wyskakuje mi błąd wspomagania kierownicy. Pompa jest po renowacji, wymieniona maglownica, wymieniony akumulator, a błąd co jakiś czas się pokazuje i blokuje kierownicę. Co to może być, bo samochód ponownie stoi u mechanika?
Wspomaganie jest elektryczne, więc to nie pompa. Auto do góry, podejrzenie to sworznie, łożyska McPhersona lub sprężyny.
Mogą być tzw. ''zimne luty'' na przekaźniku u mnie tak było w golfie 1,9sdi przekaźnik znajduje się pod kierownicą (nie pamiętam jaki typ)
Programowanie techem2 pompy załatwi sprawę
mam godzinę na zgłoszenie pompy jako uszkodzoną na olx. Wypiąłem grubszego węża z zbiorniczka wyrównawczego do pompy zalałem olejem i odpaliłem samochód. Praktycznie brak przepływu, pompa nie zabiera. Mogę uznać że jest uszkodzona? Skręcałem przy tym kierownicą. Pompa na pewno jest zalana nie ryzykowałbym pracy na sucho. Brak jakiegokolwiek zasysania...
Witam. Na postoju gdy silnik pracuje, ciężko kręci się kierownicą, pompa pracuje bardzo cicho (wręcz za cicho)jedynie gdy się kreci kierownicą to lekko szumi. Rok temu wymieniłem uszczelniacz pompy bo puszczał olej, w środku pompa wygląda b. dobrze, żadnych przytarć i innych uszkodzeń, łopatki nie zatarte. Pytanie co może być przyczyną takiego stanu...
Teoretycznie dane jak w mtz-cie z orbitrolem 160, siłownikiem fi 63 i pompą nsz-14 która nominalnie ma zdaje się 21 litrów. A objaw u ciebie typowy jak do małego wydatku pompy. W czasie obracania kierownicą pompa wytworzy takie ciśnienie jaki jest opór kół.
A która rura była zamarzła? W jakich warunkach pompa pracuje? 10 l?min to dramatycznie mało jak dla pompy o mocy 1300 W. Pewno wirniki zużyte a może i kierownice.
Witam serdecznie wszystkich Mam taki temat Renault Master III Auto posiada taki dziwny problem kręcąc kierownicą lewo prawo czuć taki lekki opór jakby się blokowała. Podczas kręcenia słychać pompę od wspomagania jak pracuje. Gdzieś słyszałem że ponoć jest to winna krzyżaka. Ale problem jest taki że w 3 autach spotkałem się z tym problemem W jednym to...
Prędzej nie wyrabia układ zasilania, ta pompa podczas gwałtownych ruchów kierownicą potrafi zeżreć 70A!
Zgadzam się. Tylko klasa oleju zazwyczaj była przypisana do maglownicy - pompa to "wytrzyma" każdy olej.
Nie przeprowadzasz, przynajmniej ja tak miałem. Założyłem, zakręciłem kierownicą w prawo i w lewo i wszystko było ok.
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Pompa została wymieniona.
nie zaszkodzi ten płyn odessać i nalać nowy dedykowane do tego auta lub - odkręcić przewód na dole od przekładni i czekać aż płyn wycieknie , ale nie włączać zapłonu i nie kręcić kierownicom żeby pompa na sucho nie szła
Powiedział mi że po wymianie pompy nie wytrzymała maglownica i ze będe musiał dopłacić do wymiany. Z tego co sprawdziłem po odkręceniu korka i ruszaniu kierownicą pompa przepycha płyn.
przekaźnik pompy paliwa jest w skrzynce bezpiecznikowej przy akumulatorze, dolny prawy róg EFI to przekaźnik zasilania ECM Tu jest przekaźnik pompy (skrzynka pod kierownicą, nr 4): https://obrazki.elektroda.pl/1698704200_...
Przy ruchach kierownicą słuchać niemiłosierne "chrobotanie" wydaje mi się iż pompy wspomagania. Po dojściu kierownica do stanu granicznego - dźwięk nie ustaje. Laguna II, 1.8 16V ze stałym wspomaganiem. Pytanie, co z tym można zrobić, czy pompę się jakoś regeneruje, może jakieś łożyska do wymiany tylko? Czy nowa pompa?
Witam potrzebuje porady jak konkretnie odpowietrzac pompę wspomagania w bmw x3 3.0d. Pompa wymieniona używana po kreceniu kierownic na zimnym jak i na ciwplym silniku płynu nie ubywa w przy wyższych obrotach wyje.
Słychać elektrozawór na pompie paliwa? Może sprawdź czy dochodzi napięcie. Jeżeli nie to pod kierownicą są przekaźniki. Nr. 107 sprawdź. Możesz też pkdać napięcie na elektrozawór i odpalić. Reszta porad jak te okażą się trafne.
Problem rozwiązany. Winny tego stanu rzeczy był uwalony czujnik skrętu który z kolei doprowadził do spalenia pompy, bo dawał ciągle sygnał że się kręci kierownicą i pompa chodziła na max obrotach. Nowy czujnik i pompa założone i myślę że na trochę czasu będzie spokój. Dodatkowo wszystkie wtyczki i czujnik skrętu zasylikonowałem żeby przypadkiem nie...
Audi A3 CBAB potrzebuje namierzyć przekaźnik pompy paliwa w zbiorniku AI: Z którego roku jest Twoje Audi A3? 2009 AI: Chodzi Ci o przekaźnik w skrzynce bezpieczników czy o coś przy samej pompie w zbiorniku? Przekaźnik w skrzynce bezpieczników pod kierownicą, bo chyba tam się znajduje
Nie świeci się kontrolka kluczyka pomarańczowa (jak puknę w układ cewki pod kierownicą, to czasem zaskoczy i wtedy uruchamia się pompa w baku, silnik przez pare sekund chodzi i gaśnie, potem znów to samo). Tym się zajmij a nie usuwaniem immo. Brak zasilania lub komunikacji. Immo jak raz załączy się prawidłowo, nie ma prawa zgasić silnika.
A jak zachowuje się kierownica gdy nią kręcisz bez zapłonu? Bo ja u siebie rozkciłem całą pompę oczyściłem i wspomagania dalej brak ale pompę jest słychać tylko jak na max skręce w którąś stronę.Natomiast kierownica obkręca się tak jak by skokami cojakiś czs jest luz ai tk na zmianę stawiam więc na usterkę maglownicy
samochód nie odpala w ogóle rozrusznik nie rusza chociaż jest sprawny zapłon jest. Wyskakuje błąd brak komunikacji ,,, dalszy cytat,,, pojawia się przy następnej próbie uruchomienia. Już wiem . co padło . i teraz zgadnij co . Ps. ciut więcej szczegółów .
witam jestem posiadaczem peugeot 407 2.0 16V HDI. mam problem z pompa od wspomagania kierownicy a mianowicie kiedy chcialem zaparkowac samocho w zatoczce i skrecilem kierownice na maxa wtedy przestalo dzialac mi wspomaganie juz pare dni wczesniej kiedy skrecalem ze skrzyzowania to blokowalo mi kierownice chwilam(2sek.). Czy ktos moze mi pomuc w czym...
Witam Podczas manewrowania np na parking czy skręcania gdy wolno jadę czuć tak jakby pompa wspomagania miała ciężko. Aż drży kierownica. Płyn wspomagania jest . Gdzie po kolei szukać ? Pompa ? Dodatkowo dziwny temat bo w tym samym czasie jak hamuje do zera (skrzyżowania) to spadają obroty , jest to wyczuwalne. Skrzynia multitronic . Podczas normalnej...
Przekaźnik pompy powinien być pod kierownicą. http://obrazki.elektroda.pl/8435770700_1...
Czy po wymianie pompy odpowietrzałeś układ (parokrotne przekręcenie kierownicą w skrajne położenia)?
Witam mam problem. W moim golfie 3 1.6 cieknie płyn, od wspomagania jakby z pompy, ale dokładnie nie wiem na pompie są ślady płyny. Jeszcze na postoju jak skręcam kierownicą auto gaśnie. Myślałem żeby zalać uszczelniacz do pompy, jak myślicie zadziała?
A jak pokręcisz kierownicą to wybuchnie ? To może inaczej. Czy kręcenie kierownicą da taki sam efekt jak odpalenie silnika na kilka sekund do momentu az pompa zacznie wyć.?
W Seacie słabo działa wspomaganie kierownicy, trzeba użyć dość dużej siły podczas kręcenia kierownicą. Zauważyłem że czujnik w pompie ma odciętą wtyczkę (wtyczka już zaśniedziała więc jakiś czas już tak jeździ) Za co odpowiedzialny jest ten czujnik ?
nie płaćcie mu za podłączenie pod komputer jeśli nie usunie uszkodzenia Podłączenie komputera i kasowanie błędów a diagnostyka i usunięcie to dwie różne usługi. Cenowo także. A swoją drogą gratuluję usunięcia usterki :)
Witam. Mam w swoim polonezie zrobiony wyłącznik pompy paliwowej. Prosta sprawa. Musisz znaleźć przewody zasilające, które idą do pompy paliwowej i założyć sobie wyłącznik. Ja sobie zrobiłem na kablu, który dociągnąłem sobie pod kierownicę i tam sobie wyłączam pompę przy jeździe na gazie.
Podłączona została pod clipa, nie ma żadnych błędów w elektronice pompy Jak kręcisz kierownicą to jaki masz pobór prądu przez silnik pompy podczas podglądu na Clipie?
Witam Mam Problem w moim Passacie b5 1.9tdi Mianowicie padło mi wspomaganie kierownicy. problem w tym że nie wiem gdzie szukać przyczyny czy w pompie czy maglowicy Pompa lekko cieknie i nie słychać pracy pompy przy kręceniu kierownicą, i w zbiorniczki nie widać żadnego ruchu oleju. poziom oleju jest (MAX) Czy może być to przyczyną maglownicy że pompa...
Te na akumulatorze to wiem, ale wiązka ta od pompy abs nie jest podpięta pod kierownica? chyba chodziło o pomiar napięcia na wtyczce? Jak ta wtyczkę przy pompie abs odpiąć by nic nie urwać?
Jeśli chodzi o kierownicę, to miałem to samo w ibizie(pompa wspomagania elektryczna).Stało się to na polskim vag-u. Ja się z tym uporałem kasując błąd wspomagania kierownicy, który powstał jak wspomaganie przestało pracować. I kierownica "ożyła"!
Z mojego doświadczenia to raczej wina przekładni będzie, ale ewentualna podmiana pompy to dość szybka i łatwa robota, jak zardzewiałych śrub mocujących nie pourywasz.
Ja u swojego Iveco III przed liftem szukałem zasilania do pompy do gaszenia. W końcu zostało osobny wyłącznik do gaszenia i jest spokój.
afn od passata nie ma sterowania pompą paliwa w zbiorniku, przekaźnik od tej pompy jest pod kierownicą, wysteruj ją bezpośrednio plusem po zapłonie, kolorystyka nie jest w 100% taka sama.
Podnosi obroty biegu jałowego przy maksymalnym ciśnieniu w pompie (ok 70 bar, koła skręcone na max i kierownica przytrzymana w tym położeniu)
Witam Ja miałem pokazywany identyczny błąd /816/ z instalacją TRW, kiedy był uszkodzony czujnik prędkości kątowej kierownicy. Też VAG pokazywał prędkość kątową "stała wartość 128". Pomimo, że zapalała się lampka "brak wspomagania", to wspomaganie pracowało ale nie poprawnie. Ponadto przy niesprawnym czujniku podczas kręcenia kierownicą obroty pompy...
Wystarczy kupić i założyć, ale dobrze jest wspawać kawałek blaszki w wycięcia w deklu żeby główna dźwignia nie plątała się z tą od rewersu, tzn zaślepić przejście wodzika żeby główną dźwignią nie można było przejść na wybierak od przód-tył i to tyle. Felgi odwrotnie z tyłu a z przodu rozszerzony na wahaczu. http://obrazki.elektroda.pl/6660333300_1...
Powiedz czy kierownica nie odbija w obie strony czy tylko w jedną, sprawdź pompę wspomagania czy nie chodzi głośniej.
Pierwszy elektronik co był to naprawdę dobry gościu w okolicy. Opinie ma najlepszą. Wcześniej ogarniał mi inne rzeczy. Zawsze pomagało, a dpfa nie ma. Poprzedni właściciel pozbył sie go. Czy to możliwe że to komputer padł? Dodano po 9 Jeszcze jeden objaw co zapomniałem. Przed wymianą czujników i pompy skręcałem maksymalnie kierownicą, obojętnie w którą...
Też mi się tak zrobiło. Elektryczne wspomaganie w Fabii VAG wykrywa jako błąd. Skasowanie błędu wyłącza wspomaganie, no i nie można ukręcić kierownicą. Problem udało mi się jakoś zrobić przy pomocy VAG 26 DOS. Udało mi się jakimś cudem, ale też chętnie bym się dowiedział w czym tkwi problem. Pozdrowienia.
Witam mam problem ze wspomaganiem w Ibizie jak z tematu. Na zimnym silniku objaw jest bardziej wyraźny, ale na rozgrzanym też występuje. Chodzi o to, że podczas skręcania w prawo wszystko jest ok. Natomiast przy skręcie w lewo wspomaganie nie działa w początkowej fazie skrętu lub przy bardzo powolnym skręcaniu. Po mocnym szarpnięciu kierownicą w lewo...
Duży przebieg tego wozu? Na moje ucho, to albo serwo hamulca straciło szczelność, albo przewód między pompą podciśnienia a serwem. Ale raczej stawiałbym na serwo. Schyl się pod kierownicę i nasłuchuj w okolicach popychacza łączącego pedał hamulca z tłokiem serwa.
Dzięki, schemat znalazłem wcześniej, ale punkty przesyłam. Auto naprawione, przyczyną braku zasilania pompy był upalony konektor w skrzynce przekaźników, wsadziłem zwykły z blokadą, klient zadowolony, auto działa, mnie bolą plecy od wyginania się pod kierownicą.
Jak jest duże obciążenie silnika przez wspomaganie to podnosi obroty. Teraz na postoju jak skręcisz na maksa kierownice i tak będziesz trzymał to obroty spadna. A z czujnikiem moduł zwiększy obroty.
Hej, podczas skręcania kierownicą na pełnym skręcie pompa wydaję dziwne dźwięki, szczególnie to słychać jeżeli kręcę kierownicą bez jazdy. Przy normalnie jeździe tego nie słychać. Płyn wspomagania pomiędzy minimum a maximum. Co może być problemem?
(at)pafcio179 to wygląda na problem z pompą hydrauliczną.
Bezpiecznik 12: radioodtwarzacz (261) - moduł sterowania klimatyzacją (419) - konsola sterowania klimatyzacją (319) - elementy sterujące pod kierownicą (1519) - moduł radiotelefonu (492) - pompa dwukierunkowa spryskiwacza szyby przedniej i tylnej (677) - zestaw bezpieczników zasilania głównego (777) - skrzynka bezpieczników i przekaźników w kabinie...
Jesteś pewien,że tam jest bezpiecznik 30A?Trochę mały.Zwykle jest np.60A.Te pompy nie palą się raczej.Pompa C4 ma linię K i można zrobić diagnozę sprawdzając prąd bez ruchu kierownicą na wprost,jak również podczas manewrów na maxa.Można odpiąć również wąż ciśnieniowy.
Dzisiaj zamontowałem stary silownik bez zmian kierownica dalej się zacina ale przy odkręcaniu przewodów razem z olejem pojawiają się opiłki więc jutro zdemontuje mała pompę wspomagania była zatarta jedna zwrotnica i chyba pompa dostała w kość kier przed naprawa chodziła ciezko ale się nie cięła po wymianie wszystko chodzi luźno ale pompa chyba się nie...
W następnym tygodniu sprawdzę ciśnienie, tymczasem: Wymieniłem wczoraj łożyska oporowe amortyzatorów, z jednej strony było trochę skorodowane. Ale problem nie ustąpił, dostrzegłem jeszcze że jak ruszam kierownicą słychać szum od pompy wspomagania i jak nie działa wspomaganie to również słychać ten sam odgłos z pompy przy skręcaniu kierownicy, tyle że...
Rozumiem ze ten przekaźnik znajduje się pod kierownicą ?
Zmobilizowany Twoim tematem zabrałem się jeszcze raz za ten problem. Udało mi się znaleźć powód, okazało się, że kabelek łączący alternator z pompą wspomagania kierownicy był uszkodzony. Po naprawie, kontrolka nie miga. Pewnie u Ciebie będzie to samo.
no nie to nie to :) jak ci przygasają światła przy kręceniu kierownicą (np. na postoju) to może bardzo ci pompa wspomagania silnik obciąża, albo masz elektryczne wspomaganie (nie znam fordów) i ono obciąża. Swoją drogą dziwne bo u mnie w aucie nic nie przygasa czy to jak kręcę na postoju czy w czasie jazdy... Sprawdź akumulator może zaczyna padać. Normalnie...
Myślę że może to działać pod warunkiem ze na dolocie przed wirnikiem zrobisz smok. Wtedy do pompy będziesz mógł zalać więcej wody i powinna dać radę powoli zassać. Mam taka pompę spalinową tylko bez kierownic i jest w niej takie rozwiązanie. Dużo zależy od tego na jaką wysokość chcesz zasysać.
i to szuranie przy obracaniu kierownica tez moze byc wina pompy lub paska ? bo to lychac tylko siedzac za kierownica pod maska nie slychac
Jak zdejmiesz osłonę to będziesz widział maglownicę, i tam w tych okolicach właśnie po stronie kierowcy będzie pompa.
pompa wspomagania kierownica pompa wspomagać kierownica pompa wspomaga kierownica
gniazdka angielskie podtrzymać sekunda kontrolka termostat świecić
Hydropopychacze w silnikach Kia: modele i działanie Diagnostyka magistrali danych w VW Caddy 1.6 TDI 2010