trzeba ja bym zdemontował miskę lejową, zaświecił do smoka pompy olejowej
Nobel dla koncernu VW za ich pompę olejową z wałkami wyrównoważającymi w 2.0 tdi
Zaworek ciśnieniowy na pompie olejowej się zacina.
Myślę że nie ma co dziadować tylko lepiej wymienić. Dorobić jakiś ściągacz i jazda. Potem tylko podgrzewasz i wchodzi w palcach nowa.
Witajcie Borykałem się z tym problemem od dłuższego czasu praktycznie bez skutecznie, wydaje mi się że problem faktycznie jest module wałków. Został on trochę zmodyfikowany w porównaniu z wcześniejszymi modułami z 2.0 tdi pd brakuję tam jednej panewki. Wymienione zostały Pompa oleju Panewki korbowodowe Sprawdzone panewki główne (oprócz ostatniej) brak...
Regeneracja pompy olejowe pomogla
Pompa olejowa do wymiany
W t5 pompa wody-tam dostaje się płyn do oleju. nie pomyliłeś z chłodnicą oleju?
Rozsypywanie się rozrządów i wtryskiwaczy lub zacieranie pomp olejowych nazywasz elektroniką ?
Szczególnie silniki BLB porażka właśnie znajomy sprowadził A 6 C 6 2.0 TDI 2006 r popękane prowadnice łańcuszka napędu pompy olejowej ,rozrząd zerwany,165 tys km szrot w kij
Brakuje informacji o kodzie silnika, ale to i tak pewnie jednostka z pompą oleju napędzaną mokrym paskiem. Pasek ten z biegiem czasu lubi się dezintegrować, a jego fragmenty zapychają smok olejowy. Równie dobrze często można znaleźć fragmenty zbyt obficie naniesionej masy uszczelniającej miskę olejową.
Polemizowałbym, że tani "topran" będzie lepszy od elementu pieczołowicie składanego z dwóch, oryginalnych pomp, pamiętając, że luz międzyzębny może wynosić maksymalnie 0,05-0,20mm. Luz osiowy może wynosić maksymalnie 0,15mm (informacje zaczerpnięta z książki "Sam naprawiam"). O ile nie trzeba się martwić o dobre smarowanie silnika nawet z wyrobionym...
ale tu chodzi o napęd wałka od pompy olejowej bo normalnie jak sądzie jest jak w VW TDI 1.9 .... prezez pasek rozrządu
do wymiany łancuch i koła napędu pompy olejowej i wałków wyważających jesli chdzi o 2,9 tdi
Najlepiej, to jest podłączyć się pod magistralę olejową. Wtedy pokaże tobie temperaturę po pokonaniu pompy i filtra.
Misa w AVF jest inna tak samo podstawa filtra i inne pierdoły, lepiej poszukaj asz. Misa z BMP też nie podejdzie do avf ani asz inna pompa olejowa nie mieści sie.
weź stetoskop i posłuchaj czy to nie jest odgłos z okolicy miski olejowej a dokładnie z napędu pompy oleju
Chodzi mi o alternator, rozrusznik, pompę wodną, koło zamachowe i misę olejową (w tym tdi jest z b5), reszta jest.
Koledzy, ON z olejem mi się wymieszał i jest wszędzie, w dolocie, przed EGR-em, przed turbiną. W misce olejowej jest dwa razy większy stan niż powinien być sam olej. Incydent w czasie jazdy był taki, że nagle na krótko wszedł w ryb serwisowy, następnie dygoty i nagle wpadł na wściekłe obroty i kupa szarego dymu za mną. Udało mi się go opanować dość...
Pomijając niesprawność samego czujnika, to moja teoria jest taka, że może to być spowodowane słabym obiegiem oleju. Z tego co się zorientowałem, poziom oleju jest określany na podstawie temperatury. Ustrojstwo podgrzewa się do temperatury powyżej aktualnej temp oleju, a następnie jest chłodzone to aktualnej temp. oleju. No i niby poziom oleju wynika...
po wciśnięciu sprzęgła dźwięk nie zmienia się i chyba będę zmuszony zdjąć miskę olejową i zobaczyć czy to czasami napęd pompy olejowej nie daje się we znaki.
miałem cordobe 1,9 130 koni, tez cos stukalo i brzeczalo dopoki silnik sie nie zagrzal pozniej ustawalo, okazalo sie ze to napinacz paska wielorowkowego, pękł ogranicznik, mechanicy mowili ze to dwumas, skrzynia, pompa olejowa turbo...
Pompa olejowa silnika do wywalenia Olej 5W-40 i wszystko wróci do normy
Sprawdź śrubę regulującą ciśnienie w układzie smarowania (dociska sprężynę) w pompie oleju
Inna miska olejowa, co za tym idzie smok pompy. łapy silnika, zupełnie inne i przykręcone do bloku w innych miejscach. Korpus wraz z chłodnicą (wymiennikiem ciepła) filtra oleju. kolektory ssący i wydechowy wraz z turbo Takie na pierwszy rzut oka są różnice
A nie jest uszkodzona czasem pompa oleju?
Witam, Mam dokładnie ten sam problem z chrobotaniem silnika tylko że w Passacie 2,0 TDI silnik BMP. PanJan878 czy już wiadomo co było przyczyną tego niepokojącego dźwięku? Może napęd pompy olejowej, albo łopatki turbiny? Koło dwumasowe było 10000 km temu wymieniane...
Moge dołączyć się do pytania bo także stanołem przed taką sytuacją. Rozsypał się napęd pompy olejowej przy okazji zatarła turbina mimo że auto zgasiłem pratkycznie po 100metrach. Po naprawie 2miesiące i znowu to samo. Czy mechanik robi mnie w h....................... czy poprostu nie obejdzie się bez wymiany całego układu napedowego pompy olejowej....
A jeśli na ostrym zakręcie oleju nie złapie? Pompa nie dostanie oleju i nie będzie smarowania.Ale to musiałbyś chyba jeździć szybko po rondzie i to kilka razy w kółko przy normalnej eksploatacji nic się nie stanie,i kontroluj poziom oleju.
Na tym bezpieczniku jest plus 12V po przekręceniu stacyjki i "idzie" na wspomaganie, ale oprócz tego może zasilać inne urządzenia w osprzęcie silnika. Trzeba szukać zwarcia w tych urządzeniach lub w instalacji. Nie wiem jaki kod silnika masz, ale sprawdziłem na szybko, że na tym bezpieczniku w 1,4 tdi, oprócz wspomagania, może być czujnik poziomu oleju....
Wypusty są całe. Podejrzewam, że przy składaniu konwerter nie trafił na ząbek od pompy olejowej... Czy coś mogło się uszkodzić w tym przypadku?
Zawor nadcisnienia jest w pompie olejowej, moze on sie zaciac w pozycji otwartej (malo prawdopodbne ale mozliwe ), moze to byc czujnik cisnienia oleju , najlepiej by bylo zmiezyc cisnienie oleju, oraz czy nie masz nagle 2 stanow oleju ( nadmiaru ).
Lepiej szukaj 2.0TDi o oznaczeniu BMM pasuje p&p, tylko świece żarowe zamień bo są na inne napięcie. Napęd pompy olejowej masz taki sam jak w 1,9TDi na łancuchu.
Tam na prawdę siedzi 2.0 TDI z VW. Jedyne co byś musiał zrobić po kupnie, to zdemontować miskę i zregenerować pompę olejową, my wysyłamy gdzieś do Rumii, zmieniając oleje na czas co maks 12 tyś km, zakładając że kupisz nie "wymęczony" egzemplarz, spokojnie do 300 tys km do jeździsz.
Potrzebuje wszystkie momenty, stóp korbowodów, podpór wału korbodowego, pompy oleju miski olejowej Zmieniam wszystkie panewki główne wału oporowe korbowodowe i potrzebuje momemty dokręcania Będę bardzo wdzięczny za dane oraz wszystkie porady
Panewki w porządku, a pompa oleju jest dobra, a smok olejowy nie był zapchany. Brak opiłków metalu w filtrze oleju i misce. Czujnik ciśnienia oleju nowy. Problem cały czas ten sam. Gdzie szukać i co diagnozować? Czy cos sie zapchało? Czy tam jest jakiś zawór olejowy?
pompa olejowa lub sprawdzil bym klin na wale -spojrz na kola czy pasek idzie w jednej lini
Witam. Posiadam vw polo 1.4 tdi 2006 r. i niestety problem z napinaczem łańcucha rozrządu i pompy olejowej. Ostatnio w ciągu pół roku już drugi raz pękł łańcuch rozrządu i pompy olejowej. Czy ktoś z forumowiczów miał do czynienia taką awarią? Może wiecie jaka jest tego przyczyna i czy często się to zdarza? Pozdrawiam
Miałem takie dwa przypadki, co prawda nie w TDI tylko w zwykłym turbodieslu VW, zablokowany zawór przelewowy w pompie powodował podpieranie popychaczy i gaśnięcie silnika przy ok 10 bar na magistrali olejowej. Zawory się nie pogięły, wystarczyło naprawić pompę i silnik pracował normalnie. LT35 2.5 TDI, tak samo, po prze gazowaniu na zimnym pracuje...
Cześć, u mnie pacjent akurat aT 2.0 TDI, również problem wyskakiwał po rozgrzaniu silnika. Diagnozy były różne, ale pierwsze co to miska olejowa w dół, wyjęcie całego modułu wałków balansujących z pompą, przez duży luz na imbusie pompy i gnieździe w wałku balansujących brak odpowiedniego ciśnienia. Regeneracja całego modułu wałków i pompy w firmie turobotechnika,...
Takie testy robili Niemcy na starych autach. Na wolnych obrotach silnik chodził bez miski olejowej przeszło 2 godziny i nic. Oczywiście, że nie bez szkody, jednak chcę zwrócić uwagę na fakt, że zapalenie się kontrolki ciśnienia oleju nie oznacza zupełnego braku smarowania. Dopiero wciśnięcie gazu do dechy i ok 2 minuty pracy zakończyło żywot silnika....
A co z TURBINĄ? Ma duże luzy na wirniku? A może gdzieś wypadła zaślepka w układzie smarowania? Nie masz zaciętego zaworu nadciśnieniowego w pompie olejowej?-częsty przypadek ale w W123.. Zostaje jeszcze hydrauliczny napinacz łańcucha..
Ciśnienie oleju sprawdzone teza pompy olejowej obalona 1,5 bara na wolnych 3 do 4 na wysokich :idea: pomysły już wyczerpane :cry:
Panowie pomocy !!! Mam ciągły problem ze swoim sprinterem 2.2 cdi... OM651. Temat stary jak węgiel, ale ponieważ walczę ostatnio z takim przypadkiem, to mam swoje 3 grosze do dodania. Główną przyczyną zacierania się silników 2.2 cdi po 2011 roku to wadliwy układ smarowania silnika i dość wysoka temperatura pracy (powyżej 95'C). Na wstępnie należy wspomnieć,...
Np przez to że jest inny stopień kompresji w 8V oraz że 8V nie ma po co kręcić ponad 3500-4000 RPM bo jest tylko głośniej a mocy brak. Sprawne 16V przy 4000 ma maksymalny moment i spokojnie idzie do 5000 -6000 rpm. Trzy pierścienie do c16nz maja grubość 1.2 , 1.5 i 3.0 gdzie dla x16xe jest 1.2 , 1.5 i 2.5. Czyli ostatni olejowy mniejszy/cieńszy w 16V...
Cześć. Jak w tytule. W mrozy jak podgrzeje świeczki pali na strzał. Przy temp. jak teraz, bez świec silnik trzeba kręcić z 5 sekund. Za sekunde następne odpalenie na strzał. Aku nowy półroczny. Powietrza raczej nieciągnie, auto po serwisie olejowo-filtrowym. Kąt wtrysku na okolice 75 na ciepłym. Jeszcze mu cofnąć pompę? Rozrusznik żwawo kręci, ale może...
To jest właśnie ta pompa wspomagania do silnika AGK, który pompę vacum ma na pasku klinowym z przodu silnika. Przewertowałem całe google i nic nie ma kompletnie zero jakichkolwiek informacji. Jeszcze mnie jedna myśl naszła, z tego co widzę to z VP jest odprowadzenie do miski olejowej ... może to cholerstwo się tam zapchało i dlatego nie ciągnie ? Spróbuje...
konstrukcja silnika wtym przypadku jest na tyle specyficzna że pompa wody przechodzi przez dwa płaszcze wodny i olejowy , niestety dochodzi do nieszczelności i olej dostaje sie do układu chłodznia . Wymiana jest dość czasochklonna .
Dzięki..........bardzo mi pomogłeś..............ustawiłem jest ok...........a wałek balansowy ustawia sie w ten sposób ze wykręcasz sróbę imbusową koło koła zembatego/umieszczonego z lewej strony miski olejowej/ co idzie łancuch od pompy olejowej i wkładasz wierło fi 5 i tak samo blokujesz jak w przypadku wału korbowego.........pozdrawiam
Wszystkie silniki 1,9 105 koni pasują ale mogą się różnić szczegółami np miską olejową , smokiem pompy olejowej z racji kształtu miski .będą się różnić świecami żarowymi , zaworami EGR ale mocowania i cały słupek jest taki sam . Przed zakupem sprawdź numer co przy używanych silnikach czasami bywa niemożliwe i sprawdź od jakiego modelu został wymontowany...
Za rozrządem jest jeszcze łańcuch który napędza pompę oleju i wałek balansujący. Przy 200 000 km powinno się zajrzeć bo w skrajnych przypadkach zrywa łańcuch i nie napędu pompy oleju. Najlepiej wymiane połączyć z wymiana rozrządu wtedy tylko dochodzi zdjęcie miski olejowej i osłony za rozrządem na wale.
Jeżeli po odpaleniu zimnego silnika ciśnienie oleju nie osiągnie 6 bar lub na rozgrzanym spadnie poniżej 1 bar pompa do wywalenia, oczywiście gdy wszystkie inne rzeczy odpowiedzialne za utrzymanie ciśnienia są w porządku jak panewki, czopy wału, wałka, itd. Warto jeszcze sprawdzić te zaworki od natrysków do chłodzenia tłoków. Często w tym silniku ciśnienie...
Dodam jeszcze że dałem głowicę do regeneracji bo praca jej była bardzo głośna ale to nic nie dało w dalszym ciągu jest tak samo, wyczytałem w którymś z tematów że głośna praca głowicy może być przyczyną słabej pompy olejowej ale nie mam pojęcia czy to prawda więc proszę o sugestię ...dziękuję.
nic nie wymieniajcie po prostu usuncie wałki silnik pracuje bez nich tak samo przejechałem juz 20 tys bez nich i nic sie nie dzieje, pompe wkładacie od 1.9 tdi starszej audi pasuje blok jest ten sam kupujecie pompe koło zebate łancuch napinacz koszt 600 zł plus wymiana jak sami tego nie zrobicie wystarczy zdiac miske olejowa pasek sciagnac zebatke z...
witam mam golfa v 1.9 tdi 105 km (bkc) odpalam go dodam gazu i zapala sie cisnienie oleju i miga kontrolka wymienilem pompe olejowa i jest to samo moze wie ktos co moze byc?????
Witam to jest uszkodzona pompa olejowa,a dokładnie zawór ciśnienia w pompie.Miernik w rączke odkręcamy czujnik ciśnienia,wkręcamy miernik i po odpaleniu na zimnym patrzymy ok.3 bary nie może być dużo więcej,jeżeli 5 lub 6 pompa app..
mam problem od trzech miesiecy jezdze swiecacym olejem przewaznie swieci podczas jazdy jak przekrocze 2000 obrotow czujniki sa wymienione pompa olejowa sprawna panewki tez mysle ze chodzi to o elektronike ale gdzi szukac kto moze mi pomuc
Witam Posiadam Audi A4 z silnikiem 2.5 TDI. Ostatnio postanowiłem uszczelnić miskę olejową. Po spuszczeniu oleju i odkręceniu miski znalazłem w niej kawałki plastiku. Po dokładniejszych oględzinach wnioskuję że jest to napinacz łańcucha pompy a właściwie to co z niego zostało. Zastanawiam się czy jest możliwa wymiana tego elementu bez wyciągania silnika...
Przyczyną zbyt wysokiego ciśnienia zwykle jest albo zamarznięta odma (raczej w lecie odpada) lub zaworek zwrotny w pompie olejowej. Tutaj, wprawdzie audi, szerzej problem jest opisany. http://www.audi80.pl/19tdi-1z-za-duze-ci...
Właśnie zatarł się. Turbina też się zatarła. Do tego pompa olejowa Dodano po 15 Ktoś nasunął mi taki pomysł. Ale skoro ma być to nie opłacalne to rezygnuje z tego. Dzięki za info
Miałem ten silnik w Octavii II, ja byłem bardzo zadowolony, poprawić "ołówek" pompy olejowej, i jeździć. Ale ponoć dopiero po 2006r są poprawione głowice. Ja miałem właśnie 2006 i nic kompletnie prócz wymiany olejów i klocków nie robiłem.
Witam, ja jestem "szczesliwym" posiadaczek dwoch KIA-nek jedna TDI druga CRDI. Dla posiadaczy TDI cenna uwaga jesli nie masz 150 tys to szybciutko zmien hydrauliczny napinacz lancucha pompy olejowej i sam lancuszek. Z powaznego zrodla dowiedzialem sie ze te napinacze do 2000 roku byly wadliwe i przez nie lancuszki pekaly . Na potwierdzenie mozna dopatrzec...
Nie spotkałem się z zerwaniem mimo, że wymieniałem je przy przebiegach rzędu 380 000 - 400 000 km. Myślę, że te paski ratuje praca ze stałym obciążeniem bez pulsacji. Natomiast są zestawy rozrządu razem z tym paskiem, ale dotyczą one głównie 1.6 TDI, w których i tak trzeba zmieniać rozrząd z powodu awarii przesłony pompy wody lub z powodu wycieków...
też miałem podobny problem w cordobie 1,9 130 km z 2004 roku też brzęczało ale nie gasło, mechanicy mi mowili że to pompa olejowa, inni że sprzęgło, docisk, łożysko, okazało sie ze uszkodzony był napinacz paska klinowego, polecałbym sprawdzić skrzynie biegów, może łożyska na wałku głównym do wymiany?
Nie tak prosto. W audi jest silnik zamontowany wzdłużnie, inna miska olejowa i pompa (smok), inne łapy silnika, przykręcone do bloku w innych miejscach, co za tym idzie inna podstawa filtra oleju. Kolektor ssący i zawór egr także się różnią
zaworek znajduje sie koło zbiorniczka pompy hamulcowej i ma biała głowke,a praca silnika jest taka tylko gdzy zimny lub letni silnik jest? to jest wina oleju lub samej pompy olejowej. poprostu tez tak mam, jesli bys na upartego wcisnął gaz na maksa to zaczyna szalec i wtedy nawet leci jasny dym czylinie spalone paliwo
Oil sensor workshop to jest czujnik poziomu oleju . Ten w misce olejowej. Kopcenie na biało to źle ustawiona pompa wtryskowa. Dudnienie, zależy jakie i co było robione przy remoncie, w tym silniku urywały się śruby na drugiej głównej stopie korbowodowej.
Z tego co mi wiadomo, to problematyczne są 2.0 TDI z oznaczeniem literowym BLB, to taki, delikatnie ujmując, lekki niewypał ze stajni Audi, chodzi konkretnie o napęd pompy olejowej, zresztą poczytaj nawet na elektrodzie, jest wątek temu problemowi szeroko poświęcony. Reszta spraw bez większego problemu, jeśli kupujesz to auto, a pewnie będzie poleasingowe,...
Spytaj właściciela czy robił już pompę wtryskową czy nie. Wycieraja się wałki rozrządu, trzeba pamięta o drożności odmy olejowej. To tak na szybko, generalnie cena pewnie atrakcyjna bo lepszy 1.9. Generalnie w mojej okolicy kupując 2.5 tdi kombi z automatem to ratuje się sprzedającego ten samochód bo jest raczej nie sprzedawalny chyba że cena. Na necie...
tak jak piszesz przyczyna może być olej nalałeś najrzadszy przez co wypłukałeś silnik co z kolei może wiązać się ze spadkiem ciśnienia smarowania przez to nie wypompowuje szklanek tak jak trzeba a na turbinę nie idzie tyle oleju co brak może być jeszcze winna pompa olejowa ma już troszkę nieszczelności i na rzadkim oleju może sobie nie radzić z wytworzeniem...
Więc tak:wał jest lekko podtarty na dwóch panewkach głównych ale gładki i w normie, powinien trzymać ciśnienie bez szlifu.Co do napędu pompy olejowej,to sam myślę ze coś tu jest nie tak(rok temu tez znikło ciśnienie) mechanik(inny) powiedział ze odłączyła się pompa podciśnienia a ona napędza pompę olejową,naprawił to i zrobiłem po tej naprawie jakieś...
Już znam przyczynę czemu tak się działo, przyczyną był zawór w pompie olejowej odpowiedzialny od zbijania ciśnienia oleju, był zaciety. Po prostu kiedyś komuś pękł pasek rozrządu i pobiło szklanki, ktoś je wymienił ale nie jest mozliwością wszystkiego wyjąć i kawałek poszedł w pompę olejowa i zacieło zaworek ciśnienie na zimnym było 12 bar a powinno...
Różnica polega na konstrukcji silnika, Przede wszystkim silnik 1,9 jest starszą konstrukcją i po wielu latach produkcji pozbawiona wad. Natomiast silnik 2,0 TDI występuje w dwóch wersjach 8 zaworowych i 16 zaworowym (ten ma więcej wad np. pękająca głowica, wyrywanie gwintu podtrzymującą rolkę rozrządu !!!). Ogólnie polecam 1,9 Wady 2,0 8v i 16v: Słaba...
witam wszystkich. Jako ciekawostkę przytoczę swój przypadek kiedy w salonie KIA na podstawie nr. nadwozia stwierdzono ,że w moim modelu są zwykłe wtryski a nie na common railu jak i ,że w pompie paliwa u mnie nie ma żadnego czujnika temp. paliwa którego to własnymi rękoma wykręciłem. Co do uszczelki pod misę olejową to jak kupowałem uszczelkę pod głowicę...
Ze starszymi był problem przy napędzie pompy olejowej. Ze starszymi czyli? Widzisz, powielasz cos, co uslyszales, ale nie wiesz za bardzo o co chodzi. Wszystkie 2.0 TDI na CR (czyli np. takie w A4 B8) nie mają problemów poprzedników - silników PD. A więc na dobrą sprawę od 2008 roku (w większości to silniki z oznaczeniem 4 literowym). W B8 zdarzają...
Szukaj. Taka ilość nie mogła wyparować. Sprawdź, czy nie ląduje w misce olejowej, sprawdź dywaniki pod nogami, czy nie są wilgotne (nagrzewnica). Sprawdź, czy nie wylatuje tłumikiem w postaci pary wodnej. Dalsze kroki: Sprawdź na włączonym silniku, czy nie wypluwa płynu z okolic pompy wody. Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Witam jestem posiadaczem Galaxy 1.9 tdi (81KW)ostatnio zauważyłem dziwne pocenie się przewodu wspomagania kierownicy.Pocenie jest koloru RUDEGO i nie jest to typowo olejowe poziom oleju też się za bardzo nie zmienił.Pocenie wystąpiło na przewodzie od listwy kierowniczej zaraz na zacisku z rurki stalowej w wąż gumowy przy wzniesieniu do pompy wspomagania....
Przy przegazowaniu intensywność dymienia się zmienia się w jaki sposób? Czy po odpuszczeniu gazu po jeździe ze stałą prędkością daję chwilowo większą chmurę? Edit: Zobaczyłem pod koniec filmiku. Tak jak kolega, który odpowiedział przede mną - ciśnienie sprężania zmierzone? Przy okazji podczas pomiaru zrobiłbym próbę olejową. Chociaż raczej wygląda na...
Pytanie, czy ta usterka pojawiła się sama, czy po jakichś "operacjach/naprawach??? I nie napisałeś, czy mierzyłeś Ciśnienie "ręcznie" manometrem??? Ja od tego bym zaczął, a póżniej jak kolega Zico63 napisał, wizualne oglądnięcie miski olejowej (może gdzieś uderzyłeś i się przygięła), aż do jej zdemontowania i następnie diagnoza ssaka i jego uszczelnienie...
Witam.Silnik udało sie zamontować.Musiałem przełożyc generalnie cały osprzęt,wszystie łapy i mocowania.przerobic mocowanie filtra paliwa.przełożyc miske olejową oraz smok od pompy oleju.Silniczek chodzi idealnie.Pompowtryski są o takim samym oznaczeniu,głowica równiez.Silnik różni sie generalnie mocowaniem obudowy od filtra oleju.Jest pod innym kątem...
Przepraszam, że napiszę wprost ale .... pracuję w warsztacie i coś wiem o tym, mój kolega w takim Audi z 2013 miał ten sam problem, wymienili mu pompę panewki i dalej to samo, poza tym na różnych forach są posty o tym problemie dopiero po 2015 roku jest to poprawione. Ale do rzeczy.. kolega już był zły bo wydał kupę kasy i nic ja pogadałem w pracy i...
W Passacie TDI miałem taki przypadek, lecz w moim aucie wyciekł olej (urwała się rurka olejowa od turbiny) i właśnie kontrolka oleju migała oraz działał brzęczyk, czyli była prawidłowa reakcja tych urządzeń na brak oleju. Może "padła" Ci pompa oleju lub czujnik.
Witam, mam problem z samochodem Audi a3 8l 1.9 tdi 110km 98r. Po wymianie miski olejowej, filtra i wlaniu nowego oleju auto odpaliło normalnie, przy odkręceniu korka wlewu oleju na odpalonym silniku auto za chwilę zgasło i nie odpala bez pomocy samostartu. Po odpaleniu słychać dziwne tłuczenie się w silniku i za chwilę gaśnie jakby nie dostawał paliwa...
Teoria której jestem zwolennikiem, zawór regulacyjny w pompie olejowej regulujący ciśnienie smarowania zaczyna szwankować i na zimnym silniku ciśnienie oleju jest tak duże że regulatory zaworów powodują niedomykanie co za tym idzie spadek sprężania i silnik zaczyna kuleć.
Prawdopodobnie zabierak w pompie olejowej "stał się" okrągły :D. Nie poradzisz sobie z tym, to bardzo duża usterka i wymaga sporego doświadczenia z dziedziny mechaniki. Są dwie opcje naprawy: 1 z wymianą wału (zachowanie oryginalności), lub (prostsza i tańsza) z wymianą samego koła zębatego. Nie będę więcej się rozpisywał (nie ma sensu), bo i tak sobie...
Mam taki problem że po naprawie nieszczęsnego napędu pompy olejowej, wymianie turbiny itp po włączeniu zapłonu po chwili zapala się napis "oil pressure" Nie ma tego jak auto zapali się odrazu.Podczas jazdy też się nie zapala. Ciśnienie oliwy jest, błędów nie ma w żadnym sterowniku.Co jeszcze sprawdzić?
Nie wiem, czy kogoś to zainteresuje, ale jakiś czas temu teoretyzowałem- zamierzałem zbudować kompresor z silnika samochodu. Do tego użyć chciałem silnika diesla 5-cylindrowego /2,5TDI lubT D/ od audi. W moich przemyśleniach i kombinowaniach chciałem ten silnik nieco przerobić, aby uzyskać jak największą wydajność i tak: 1. 5- cylindrowy, aby "odciążyć"...
Witajcie, Jakiś tydzień temu zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju „oil pressure, stop engine”. Po tym komunikacie auto oczywiście zgasiłem. Sprawdziłem poziom i temperaturę oleju - wszystko w normie. Przejechałem się wokół przysłowiowego komina - kontrolka się nie pojawiła. Po tej akcji auto zrobiło około 200/300 km, kontrolka się nie odzywa. Auto...
W tym silniku jest wałek wyrównoważający w misce olejowej. Napędzany razem z pompą oleju łańcuchem . Przy przebiegach rzędu 200 tyś km warto wymienić łańcuch i napinacz (rozciąga się i jest nie w przeciw fazie z wałem a napinacz się rozpada). Warto to zrobić przy wymianie rozrządu bo i tak się go zdejmuje (przy okazji uszczelniacz wału od strony osprzętu...
Rozumiem, ale Koleś co naprawiał 5 biegowego tiptronica w tym aucie stwierdził że ma za wysokie obroty. Przejazd z kick down był wykonany. Wywaliło wcześniej simmering na wałku i pompa olejowa się przytarła! Teraz po naprawie i montażu skrzyni u mnie jest ok ale i tak przy wrzuceniu na D szarpnie a potem jest spoko,wszycho tak jak trzeba. ten od automatów...
Diagnostyka, tu nie ma co sprawdzac, najpierw logi statyczne i dynamiczne a potem mozna sie zabierac za mechanike. Zacznijmy od dwoch pytan, szukasz odpowiedzi czy podpowiedzi i czy jezeli ja uzyskasz zabierzesz sie sam za prace czy pojedziesz do mechanika i zaczniesz przekazywac mu wiedze z forum? Jezeli masz zamiar startowac do tej pracy sam, to musisz...
Stanisław .Ciśnienie podane z pompy olejowej ,było sprawdzane i jest dobre, i niebyło sprawdzane w domu tylko w warsztacie samochodowym. Dodano po 5 ITEK. Co do czujników są dwa jeden biały drugi niebieski oba były wymieniane,oczywiście na nowe i ten sam kolor,bez efektu.
Witam mam w 4 silnik 1.9 tdi 90 km i są duże problemy z nim. Mianowicie po wymianie miski olejowej ( ponieważ dostała strzała i skrzynia biegów też) chodziło popranie ale dużo palił. Po wymianie też pompy ustawieniu rozrządu na nowo trzeba było kupić jeszcze skrzynie. Skrzynia została wymieniona i teraz po wymianie tego wszystkiego : dalej dużo pali,...
O rany 🙆 od poniedziałku powoli zaczynam zabawę ,najpierw wyjmę konwerter i zdejmę miskę olejową i zobaczę co tam jest grane czy nie ma jakichś części,pewnie wstawię jakieś zdjęcia,ja myślałem że ta panewka jest od strony konwertera szczerze to na nim oleju nie widać ale lata na boki niewiem czy tak powinno być,dam radę mam nadzieję to ogarnąć....
Witam po długiej nieobecności.Otóż po wymianie pompy miałem jeszcze trochę przebojów z moim AFN-em.Otóż przy 2100-2400 migała mi czerwona kontrolka oleju z brzęczkiem.Poczytałem trochę.Jedni pisali że olej+filtr inni że niebieski czujnik ciśnienia jeszcze inni że biały czujnik.Więc wymieniłem olej Lotos Semisyntetic + filtr MANNA,zero rezultatu.Później...
Sprawa się rozwiązała. Bicie było spowodowane jakąś podkładką pod kołem pasowym.Mechanik stwierdził że jest ona tam zbędna i bicia niema. A cała akcja z biciem zaczęła się od ułamanego przewodu od dołu pompy który powodował jakieś zmiany w koncie wtrysku co skutkowało mocnymi drganiami silnika a to zaś wybiciem tej podkładki do takiego stopnia że się...
Witam. Mam dobre i złe wieści. Generalnie instalację już dopracowałem, zmieniłem podgrzewacz na płytowy i skończyły się moje problemy z szarpaniem po przełączeniu na OR. Tamten miał jednak zaciasny kanał olejowy. Przejechałem już na OR ponad 50 tys. km i uświadomiłem sobie że już przeszło okrążyłem naszą kulkę ziemską na tym ekologicznym paliwie. No...
Witam ponownie. Wtryski 100 % sprawne, nowe BOSCH. Rozrząd sprawdzony.Kont pompy był ustawiony na zegar, Tokarzem jestem to pomiarom wierze.Panowie, więc tak, nabyłem zegar do pomiaru ciśnienia wraz z oprzyrządowaniem. Po sprawdzeniu okazało sie że na drugim cylindrze stopień sprężania nawet z próbą olejową wynosi zero, mierzyłem kilka razy dla pewności....
Witam posiadam A4 z silnikiem AFN, wtryski 0.216, pompa ,aku 60AH a 25tys km temu miał wymienione wszystkie pierścienie,oleju mało co zjada ale turbo ma luz wzdłużny. Samochód odpala praktycznie na dotyk bez problemu lato czy zima nie kuleje z tym ze od zawsze kopcił i głośno pracował coś w stylu złego kata wtrysku(dźwięk silnika) a przykładając ucho...
To nie jest wina nie podgrzania któregoś z cylindra.Jutro sprawdzę który cylinder,sciągnę pokrywe zaworów i upewnię się czy to nie czasem sprężyna zaworu.jeśli nie,czeka mnie zwalenie głowicy.Chodzi mi tu o podpowiedzi,jakieś pomysły,podobno może mieć wina nawet pompa olejowa?Silnik do usterki pracował idealnie,palił od kopa,teraz też pali od kopa,ale...
pompa olejowy obrót pompa olejowy uszczelniacz pompa olejowy
zakłócenia laptop moment dokręcania półosi szron lodówce indesit
Rura do odprowadzania spalin z piecyka gazowego: dobór i instalacja Electrolux lodówka – ikona zamrażarki na panelu, symbol śnieżynki, oznaczenia modeli