Witam, mam problem z Škodą Fabią 1.4 MPI z 2001 r. Auto posiada instalację LPG. Problem polega na kontrolce ciśnienia oleju, która zapala się przy 3000 obrotów i gaśnie, gdy silnik zejdzie na luźne obroty. Auto miało wymieniony olej z filtrami oraz czujnik ciśnienia oleju (kabel był urwany, został przylutowany, jednak dosyć delikatnie, kostka też trochę...
Temat przerabiałem ostatnio w Renówce. Niby wszystko OK, żadnych wycieków, poziom oleju w normie ale wspomagania nie było. "Nówka" ze szrotu za kilka dyszek uzdrowiła sytuację. :D
Stan oleju ok bo wygląda na pianę w zbiorniku.
(at)przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona...
Widzę, że nikt nie komentuje wartości które podałeś, więc pozwolę sobie, jak to określił pewien kolega kila postów wyżej, trochę "pobredzić". Gdybyś miał Fabię 1.4 Tdi to wszystko było by w normie. Ale że twoja Fabia to 1.4 Mpi, to masz kolego o 0,5 bara za niskie ciśnienie smarowania przy 2000 obr/min. Nie wspomnę, że im wyższe obroty tym różnica na...
Po krótce, problem z pompą mam i ja - wymiana tranzystora. Mała korekta do rozbiórki pompy. Żeby odkręcic pompe olejową wystarczy odkręcic te 2 śruby gwiazdkowe. Tych torksowych nie potrzeba odkręcać A teraz pytania do tych co juz cos robili: Czy pompę można sprawdzic poza samochodem (chociaż częsciowo)? czy pompa może choć przez chwile chodzić "na...
witam nawiązując do pompy. oddałem samochód do naprawy ,miał mi tylko wymienić tuleje. samochód stał na mrozie bo mechanika nie było czekałem na powrót mechanika i po naprawie ucieszony jechałem i ciężko mi się skręcało to juz się nacieszyłem samochód nastepnego dnia znowu u mechanika. mechanik jedzie i stwierdza że mam brak wspomagania jadąc do przodu...
2 razy na max w obie strony wystarczy. I tak zmiana pompy raczej nie pomoże. Nigdy się nie spotkałem żeby hydraulicznie ona padła, mimo że wielokrotnie przyjeżdżały bez oleju bo często przewody korodują i przeciekają.
No wiec wpiąłem manometr w miejsce czujnika oleju jak na powyższym zdjęciu, silnik na zimnym rozkręcił mi się do 2300 rpm i pokazuje ciśnienie 0.9 bara, filtr oleju rozciąłem, czysty brak opiłków metalu. To jest pompa typu duocentric, czyli jakie nominalne cisnienie powinno być na jalowych obrotach?
Samochód: Skoda Fabia 1.9 SDI 2000r. Wczoraj jadąc do pracy zapaliła się kontrolka od oleju na czerwono.Myślałem, że ma mało oleju, dolałem go i pojechałem dalej ponieważ po ponownym zapaleniu zgasła. Dzisiaj znowu podczas jazdy się zapaliła i sprawdzałem olej i jest cały stan. Na forum przeczytałem, że jesli swieci na czerwono to jest coś nie tak...
Co do czujnika stopu to musiałbym sprawdzić wiązkę, wiecie może do których pinów idą z czujnika te 4 przewody? A czujnik ciśnienia oleju sprawdzony i wiązka też, wszystko w porządku. Ciśnienie jakie mam to: - Na zimnym: Przy 800 obr/min - 0,55MPa Przy 1500 obr/min - 0,74MPa Przy 2000 obr/min - 0,95MPa - Przy temp. silnika 70 stopni: Przy 800 obr/min...
Tak, jest klimatyzacja. Ale pomimo tego wszystkiego mam jeszcze jedno podejrzenie, otóż temperatura po 10-20 minutach jazdy dochodzi do 85 stopni C, stojąc na parkingu też, nie nagrzewałem wyjąc silnikiem ludziom pod oknami, muszę pojechać w inne miejsce, ale jest dziwny dla mnie objaw, mianowicie mam takie wrażenie, że rura górna pomiędzy termostatem...
Sonda 5 przewodowa. Według Autodaty na biegu jałowym na na pinie 51 sterownika silnika napięcie 3.8V a na pinie 70 4.3V jak dobrze pamiętam. Czas wtrysku 4 ms. Korekty jeszcze podam ale wydaje mi się że są bliskie 0. Wypadanie jest już na biegu jałowym. Chwilę po odpaleniu ciepłego silnika ok 60 stopni jest dobrze ale po tej chwili dosłownie minucie...
Witam. Do kogoś kto to bardziej zna - jest możliwość pomylenia przewodów hydraulicznych podczas wymiany maglownicy? Wiem z autopsji ale to był Fiat pomylono kolory płynu podczas dolewania i pompa siadła. Pozdrawiam. To jest tak jak z wymianą oleju w skrzyniach automatycznych. Raczej była na wykończeniu a nowy płyn lub proces wymiany ją dobił. Co do...
Nie jeździj bo jeśli to nie czujnik lub elektryka, to silnik nie ma smarowania i pogłębiasz jego zniszczenia. A przyczyną może być uszkodzony czujnik, elektryka a jeśli faktycznie jest niskie ciśnienie to skrajnie niski poziom oleju, skrajnie zużyty olej lub wymieszany z benzyną, zatarty lub zużyty silnik, uszkodzona pompa lub jej zawór przelewowy.
Dziwi mnie też to, że w warsztacie mechanik mówi, żeby szukać silnika bo naprawy na mokrych tulejach są problematyczne. Jakby chciał pozbyć się tego silnika bo może zacząłbym mu się zbytnio przyglądać. Pewnie chce ukryć swoje dzieło. Odpaliles ten silnik czy mechanik dalej nie pozwala dotykać? Z siknikiem za 350 zł będzie ciężko ale jakby kosztował...
Do sprawdzenia poziom oleju na bagnecie, czy jest iskra na świecach , czy pompa paliwa podaje paliwo.
mam kłopot z Fabia 2004 tdi 1,9 101 km siadlo wspomaganie ukł. kierowniczego . mechanik powiedzial iż jest za duży prąd dochodzi do 16 V na zacisku 30 i rozłącza pompę wspomagania szukam pomocy .
Witam Ostatnio w mojej fabii słychać czasem dość głośne buczenie już po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Podejrzewam pompę paliwa.To buczenie czasami zanika. Czy jest to objaw kończącej się pompy paliwa i czy muszę ją wymienić . Dodam, że oprócz tego auto pracuje bez zarzutu.
Witam ostatnio zauważyłem że zbiera mi się olej wokół korka wlewu oleju na tym gumowym kołnierzu . Jaka może być przyczyna ?
Zauważyłem olej na misce w aucie - Fabia 1,4 16V Silnik AUB 2001rok Wygląda na to że olej spływa z wyższego miejsca. Wrzucam fotografię. Jak fachowo nazywa się to ustrojstwo nad miską? Na prawo od przegubu, na linii korka spustowego. Wygląda na to że tam jest zaolejone. Można to uszczelnić bez spuszczania oleju? https://obrazki.elektroda.pl/7217514700_...
Jak w temacie, Fabia 1.4 16v 101km, benzynka, rok auta 2003. Autko zgasło i już nie odpala. Nie słychać pompy paliwa. w blokach brak obrotów wału. Potrzebna pinologia zasilań i mas sterownika silnika. Autko generuje błędy które są kasowalne, ale po próbie odpalania na nowo świecą. Załączam fotkę błędów. Wiązka wygląda ok (od grodzi do silnika - przechodzi...
Mam problem z odpowietrzeniem układu wspomagania. Pompa jest marki TRW. Zalana zielonym płynem Febi. Jakiś czas temu padła mi pompa wspomagania. Okazało się, że jednak nie była to pompa, a spalony bezpiecznik, który znajduje się pod pokrywą akumulatora. Zanim jednak do tego doszedłem pompa była zdemontowana, odkręcony wąż doprowadzający i odprowadzający....
Przy wymianie płynu hamulcowego przy pomocy przyrządu podpinanego do kompresora pojawił się problem z miękkim sprzęgłem. Podpompowałem go kilkakrotnie i zaczęło działać, ale zastanawiam się czy wszystko jest w porządku i czy problem nie wróci. Jak prawidłowo odpowietrza się sprzęgło? Moja metoda polegała na podpięciu wężyka z podciśnieniem do odpowietrznika...
Witam, jestem nowy z góry przepraszam jeśli napisze coś nie tak. Mam taki problem Škoda Fabia 1.2 pierwsza generacja a mianowicie nie załącza mi pompy paliwa, nie dochodzi do niej prąd. Kiedyś pomagało wyciągnięcie i włożenie przekaźników tych za włącznikiem świateł, ale już nie pomaga. Brak błędów, dodam że miałem błędy sterownika ale ta usterka jest...
Cześć, Poszukuje schematu zasilania pompy wspomagania KOYO oraz schematu pompy KOYO. Czy można zastąpić pompę wspomagania KOYO z Fabii combi 1.4 16V 55 KW z 2005 6Y5 silnik BKY innym modelem? Z góry dzięki za wszelkie materiały lub linki gdzie mogę znaleźć informacje.
Witam, czy każda pompa wspomagania TRW będzie pasowała jako zamiennik, czy trzeba szukać konkretnego numeru? Na pewno są dwa rodzaje czujnika kąta skrętu, nowy typ, z dodatkową wtyczką przy czujniku, na maglownicy i stary typ z przewodem, bez wtyczki przy maglownicy. Czy rodzaj czujnika ma jakieś znaczenie, przy wyborze, czy raczej obydwie pompy są...
moze kto powiedziec jaki typ-marka-producent pompy paliwa zastosowano w fabiance?
Witam . Mam problem ze Skoda Fabia 2004 1,2 6V . Poluzowało się koło pasowe na wale , w związku z tym nie chodziła pompa oleju. Auto było odpalone ok. 10-15min. I po lekkim przygazowaniu coś trzasło i zgasł. Kręci rozrusznik ale nie ma sprężania. Rozrząd ustawiony jest na nowo ( blokadami ) ale nadal kręci i nie ma sprężania. Czy regulatory w tym silniku...
Fabia 1.4MPI - miałem problemy z zabrudzoną przepustnicą. Czyszczenie narazie załatwiło tą sprawę ale na jak długo ??? Czy nie będzie lepiej usunąć przyczynę a nie skutek? Przyczyną powstawania nalotu na gardzieli przepustnicy jest odma komory korbowodu i wkładu wegla aktywnego, których ujście znajduje się tuż nad klapką przepustnicy. Odma wkładu wegla...
Witam.Męcze się już z pompa(TRW) tydzień.Raz działała raz nie.Błąd w sterowniku: 00566 - Steering Assistance Operation 27-00 - Implausible Signal00566 - Steering Assistance Operation 27-00 - Implausible Signal Przerobiłem wszystkie możliwe powody: wiązki,nowy czujnik skrętu itp. Rozebrałem pompę poraz drugi i po podłączeniu do auta (na sucho bez płynu)...
Witam wszystkich serdecznie, Mam problem z samochodem (Skoda Fabia 1,4 16V AUA 2001r) który przerósł moje możliwości. Samochód rozładował akumulator. Przed dojechaniem na miejsce postoju nie było żadnych objawów nieprawidłowej pracy. Po naładowaniu i założeniu akumulatora okazało się, że pompa paliwa chodzi ciągle lub z przerwami. Zapłon nie jest włączony...
Witam kolegów. Mam do naprawy Fabię 1.2/47kw, właściciel spawał wydech nie odłączył akumulatora,po spawaniu okazało się że silnik wchodzi tylko do 3000obr, mimo ze pedał gazu wciśnięty do końca,wchodzi na 3000obr i słychać jak ecu odcina zapłon . Błędy są następujące: czujnik położenia wałka rozrządu/przerwa i brak podgrzewania sondy/przerwa. Czy te...
Witam, mam w zasadzie 2 pytania, czy zielony olej wspomagania który podobno ma pasować do Pompy TRW (Skoda Fabia 1,9 TDi) jest podzielony na jakieś gatunki typu gęstość, lepkość itp.ostatnio mechanik wlewał mi do regenerowanej pompy zielony płyn od BMW i nadal lipa z tym wspomaganiem, i druga sprawa czy trudno zmienia się samemu olej do wspomagania,bo...
myślę, że rozrząd ciągle jest oryginalny. Ten silnik jest na łańcuchu. Jak się spotkam kiedyś z wujem to się go zapytam czy coś było przy nim robione. Wina rozrządu dokładnie to rozciągnięty łańcuch i zużyty/uszkodzony napinacz hydrauliczny (opóźnienie rozrządu i dopóki pompa oleju w trakcie kręcenia rozrusznikiem nie nabije ciśnienia oleju w napinacz...
Marko121 Miałeś rację - kupiłem na szrocie używaną TRW (nawet nie posiadała żadnych oznaczeń) zapłaciłem za nią 700 zł dogadując się, że jakby co to wymienią mi na inną. Podpiąłem trzy kostki i odrazu nawet bez oleju kontrolka wspomagania zgasła a po odpaleniu silnika pompa ruszyła. Tak, że zalałem olejem i wszystko śmiga bez podłączania do kompa. Niektórzy...
witam, wczoraj znalazłem usterkę po zdemolowaniu pompy. okazało się że pompa była w całkowitym porządku :-( wszystko jak nowe, brak śladów oleju nawet. problemem okazała się wiązka na podłóżnicy. Ktoś na forum doradzał już ją sprawdzić ale "na oko" była jak nowa więc odpuściłem na początek. i to był błąd. po rozłączeniu kostki i zapięciu pompa pracuje...
Jak rzępoli ,to pewnie siada pompa oleju. Standard w tych silnikach.Żarówka od ciśnienia oleju gaśnie ,zapala się czy w ogóle jej nie ma.
Siemka Posiadam silnik do skody fabi 1.4 mpi 8v i jestem ciekaw ile wart jest taki silnik Co zostało zrobione : Został wypiaskowany, wyczyszczony wygląda jak nowy Głowica przeszła regenerację w wyspecjalizowanej firmie w Łomiankach, nowe utwardzane zawory popychacze itd, wałek został ten sam w sam raz idealnie nadaje się do instalacji lpg Nowy oryginalny...
Witam, przejrzałem forum w poszukiwaniu rozwiązania, ale i tematy i opisywane problemy/rozwiązania zawierają tylko elementy wspólne z moim, więc od początku. Mam Fabiankę od 2009r, jest zachipowana, miała wtedy ze 140KM (na hamowni). Obecnie na liczniku niecałe 300k km. Przyznaję, że nie było z nią większych problemów - zregenerowana pompa w 2015 przy...
Ja bym nie wymieniał oleju bo wg. mnie nie ma to związku z usterką, poprostu silnik się kończy i robi za duże obciążenie, dlatego stopiło bezpiecznik, jeśli chodzi pompa prawidłowo to nic więcej nie rób jak padnie całkiem to kupisz używkę, i będzie dobrze.
Olej w układzie wspomagania kierownicy w tym modelu nie ma nic wspólnego z rozruchem silnika, gdyż pompa oleju jest zasilana silnikiem elektrycznym,a on działa dopiero po odpaleniu silnika-kolego Cowboy.
Witam serdeczne, Po wymianie półosi w samochodzie Skoda Fabia 1.2 pojawił się problem z pracą wspomagania. To znaczy pojawiał się błąd wspomagania na desce rozdzielczej ale wystarczyło zgasić silnik i ponownie uruchomić go a układ KOYO zaskakiwał i pracował w odpowiedni sposób- przejechałem tak parędziesiąt kilometrów i teraz przy zapłonie na wyprostowanych...
problem w fabi jest taki że jak nie bedzie płynu to lampka sie nie zapali tylko kierownica bedzi ciężko chodzi sprawdz czy nie masz wycieku oleju z maglownicy sprawdź ładowanie czy nie jest za wysokie lub niskie a pompa jest elektryczna u mnie jak zaczeła głośno chodziĆ był olej to po 2 dniach poszedł dym spaliły sie tranzysrtory wystarczy że jeden...
witam Passat 1,9 TDI: zatarte łożysko turbiny (na Kujawskim od miesiąca) - Volvo 850 2,5 TDI: uszkodzona pompa wtryskowa (na Kujawskim od 50 tys. km) - Astra 1,7D: smalec pod pokrywą zaworów, 12h czyszczenia (na Kujawskim od 50 tys. km) Fabia 1,9 TDI: zatarte łożysko turbiny (na Kujawskim od 10 tys. km) kolejna Fabia 1,9 TDI: zatarte zawory w gniazdach...
Musze do tej operacji ściągnąć pasek rozrządu czy jeśli ma on przebieg 20-25 tys to czy moge go zamontowac ponownie ? Możesz zamontować ponownie tylko zaznacz sobie w jakim kierunku pracował i tak samo zakładaj. Chyba że wał mogę oznaczyć i jeśli się przestawi to można go potem odpowiednio ustawic ? Koło ma klin więc inaczej nie założysz a do ustawienia...
Zamieni czujnik na manometr i zmierzy rzeczywiste ciśnienie oleju. Może też sprawdzić punkt załączenia i wyłaczenia czujnika ciśnienia oleju. Generalnie możliwe są trzy usterki: 1. Za niskie ciśnienie oleju np przez zatkany smok olejowy lub wadliwą pompę. 2. Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju. 3. Usterka kabelków do czujnka.
Dolne kolo ma klina oraz jeden ząb ma wycięcie i pasuje do obudowy pompy oleju .
jeżeli nigdzie nie zawaliłeś to sprawdź czy nie uchyliła się zaślepka na wale albo na pompie oleju.
Kolego, zielony olej do wspomagania grupy VAG jest idealny. To, że pompa się wyłącza, raczej nie tkwi w oleju, a usterka jest inna. Czy gdy pompa pracuje masz prawidłowe wspomaganie? Jeśli tak to nie wina oleju, tylko pompy.
Napisz dokładnie jaki to silnik. Z tego co opisujesz stawiam na uszczelkę pompy oleju.
I pamiętaj! Nie doprowadź do przesuwania się wzdłużnego wału, po tym może być nieciekawie. Ja robiłem te silniki bez odkręcania od łap. Misę zrzucać trzeba do wyjęcia pompy oleju i dekiel też trzyma. Śruba na wale była ori na klej, ale słaby.
Może zacznij od podania kodu silnika - masz go na naklejce w bagażniku, w książce serwisowej lub na obudowie rozrządu/bloku silnika.
Panowie powiedzcie mi czy elektronika pompy powinna być mokra od oleju hydraulicznego? Rozebrałem pompę i właśnie tak mam. Objawy -buczenie pompy -przygasanie świateł
czy ten nowy uszczelniacz należy montować na sucho czy z jakimś olejem?
Problem ze sterownikiem ABS, jest razem z pompa ABS, sprawdz +,- itp, a takze poprawne kodowanie.
Witam! Posiadam Skode Fabie 1,4 MPi i chce w niej wymienić "olej" w pompie wspomagania, ale nie wiem ile trzeba wlać tego "oleju' lub "płynu"? Proszę o pomoc. Pozdrawiam :D
Rozumiem,że to TRW. Cyt:Zdejmij zbiorniczek oleju z pompy, zobaczysz 4 duze śruby, odkręc je , zdejmiesz pompe olejową . Pod pompą na wirniku rotora będzie pierścień zabezpieczający-zdejmij go i wysuń silnik. Żeby wyjac wirnik z elektroniką odkręc wszystkie śrubki i delikatnie wybij podstwe pompy-elektronika zostanie ci w ręku z wirnikiem. Przyłuz drewniqny...
Właśnie dziś skończyłem składać a te szpilki to zaciśnij szczypce morsa mocno i pójdą. teraz szukam jakie powinny być napięcia na pinach wtyczek widzianych od przodu bo właśnie wkładam pompę-wszystko wyglądało ok. A czy to normalne że w elektronice było pełno oleju??
Chyba najprościej na rezerwie wlać to do zbiornika. Albo wlać bezpośrednio do filtra. Bez ciśnienia z pompy w zbiorniku może nawet nie odpalić. Najlepiej dba się o układ paliwowy wymieniając filtr paliwa razem z olejem co 10kkm. I nie wierzyć w dodatki czy oleje longlife.
nie ubywa oleju?? moze poszły uszczelniacze zaworów i mocniej kopci. albo źle wyregulowana pompa
Mam pytanko i proszę o pomoc. Po co u licha w tym 1,6 tdi jest ta dodatkowa pompa układu chłodzenia, taka elektryczna tak poniżej chłodnicy oleju. Silnik łapie błęda tej pompy i nie ciągnie tylko tak do 2,5 tys obrotów. Miał ktoś problem z tą pompą?
I sprawdź też poziom oleju w pompie wspomagania. Prawdopodobnie masz poniżej minimum, bo tych pomp (masz Koyo) nie słychać jak pracuje silnik . Najłatwiej tam zajrzeć poprzez zaślepkę halogenu w zderzaku. ( trzeba ją wyjąć )i widać pompę ze zbiornikiem i poziom oleju w półprzezroczystym zbiorniku. Edit : W tym roczniku jeśli masz oryginalną pompę to...
Witam, Koledzy mam problem ze Skodą Fabią 1.2 12V, a mianowicie dzwoni rozrząd na wolnych obrotach ok ~750-800 obrotów. Wymieniony jest kpl rozrząd, pompa oleju. Stukot dochodzi od strony napinacza który oczywiście też jest nowy. Zaczyna stukać dopiero jak silnik się rozgrzeje. Nie wymienione są tylko popychacze zaworowe. Proszę o jakieś pomysły.
Witam sprawdź poziom oleju w pompie? Ja podejrzewam instalację elektryczną /przegnita/ Pozdrawiam
Z tego co mówił mechanik to maglownica była zalana czerwonym olejem jakimś gównianym Czerwony olej o którym piszesz to za pewnę "Jasol ATF II" czyli hydrauliczny olej do hydraulicznych skrzyni biegów, stosowany gęsto często w koparkach, ładowarkach, fadromach, wywrotkach itp. do napędów(zamienniki momentów itp.) lecz ludzie też go stosują w układach...
Poniżej link do tematu jakie to Pan Waldemar z Kaszub ma pojęcie o naprawie pomp. Nigdy nie twierdziłem, że znam się na pompach. Zresztą założony przeze mnie temat (patrz powyższy link) tego dowodzi. A moja "specjalizacja " zawarta jest w profilu. Nadal uważam, że 600 zł za odkręcenie, przesmarowanie silikonem i ponowne przykręcenie 4 śrubek mocujących...
fabia pompa oleju oleju fabia fabia oleju
manetka sharan programator helios silnik napędu bramy hormann
toshiba 32l2433d toshiba 32l2433d
Asus R510J – brak dźwięku, Realtek ALC233, Windows 10/11, diagnostyka i naprawa Moment dokręcania głowicy VW Golf 3 1.9 Diesel