Dolne kolo ma klina oraz jeden ząb ma wycięcie i pasuje do obudowy pompy oleju .
Musze do tej operacji ściągnąć pasek rozrządu czy jeśli ma on przebieg 20-25 tys to czy moge go zamontowac ponownie ? Możesz zamontować ponownie tylko zaznacz sobie w jakim kierunku pracował i tak samo zakładaj. Chyba że wał mogę oznaczyć i jeśli się przestawi to można go potem odpowiednio ustawic ? Koło ma klin więc inaczej nie założysz a do ustawienia...
jeżeli nigdzie nie zawaliłeś to sprawdź czy nie uchyliła się zaślepka na wale albo na pompie oleju.
Napisz dokładnie jaki to silnik. Z tego co opisujesz stawiam na uszczelkę pompy oleju.
Zamieni czujnik na manometr i zmierzy rzeczywiste ciśnienie oleju. Może też sprawdzić punkt załączenia i wyłaczenia czujnika ciśnienia oleju. Generalnie możliwe są trzy usterki: 1. Za niskie ciśnienie oleju np przez zatkany smok olejowy lub wadliwą pompę. 2. Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju. 3. Usterka kabelków do czujnka.
Kolego, zielony olej do wspomagania grupy VAG jest idealny. To, że pompa się wyłącza, raczej nie tkwi w oleju, a usterka jest inna. Czy gdy pompa pracuje masz prawidłowe wspomaganie? Jeśli tak to nie wina oleju, tylko pompy.
Może zacznij od podania kodu silnika - masz go na naklejce w bagażniku, w książce serwisowej lub na obudowie rozrządu/bloku silnika.
Temat przerabiałem ostatnio w Renówce. Niby wszystko OK, żadnych wycieków, poziom oleju w normie ale wspomagania nie było. "Nówka" ze szrotu za kilka dyszek uzdrowiła sytuację. :D
Po zmianie pompy oleju, filtrów i oleju. Nadal to samo... Jakieś propozycje?
(at)przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona...
2 razy na max w obie strony wystarczy. I tak zmiana pompy raczej nie pomoże. Nigdy się nie spotkałem żeby hydraulicznie ona padła, mimo że wielokrotnie przyjeżdżały bez oleju bo często przewody korodują i przeciekają.
Przecież napisał ze pompa, panewki i smok sprawdzane...
I pamiętaj! Nie doprowadź do przesuwania się wzdłużnego wału, po tym może być nieciekawie. Ja robiłem te silniki bez odkręcania od łap. Misę zrzucać trzeba do wyjęcia pompy oleju i dekiel też trzyma. Śruba na wale była ori na klej, ale słaby.
czy ten nowy uszczelniacz należy montować na sucho czy z jakimś olejem?
Panowie powiedzcie mi czy elektronika pompy powinna być mokra od oleju hydraulicznego? Rozebrałem pompę i właśnie tak mam. Objawy -buczenie pompy -przygasanie świateł
Właśnie dziś skończyłem składać a te szpilki to zaciśnij szczypce morsa mocno i pójdą. teraz szukam jakie powinny być napięcia na pinach wtyczek widzianych od przodu bo właśnie wkładam pompę-wszystko wyglądało ok. A czy to normalne że w elektronice było pełno oleju??
Stan oleju ok bo wygląda na pianę w zbiorniku.
Witam, mam problem z Škodą Fabią 1.4 MPI z 2001 r. Auto posiada instalację LPG. Problem polega na kontrolce ciśnienia oleju, która zapala się przy 3000 obrotów i gaśnie, gdy silnik zejdzie na luźne obroty. Auto miało wymieniony olej z filtrami oraz czujnik ciśnienia oleju (kabel był urwany, został przylutowany, jednak dosyć delikatnie, kostka też trochę...
Witam! Posiadam Skode Fabie 1,4 MPi i chce w niej wymienić "olej" w pompie wspomagania, ale nie wiem ile trzeba wlać tego "oleju' lub "płynu"? Proszę o pomoc. Pozdrawiam :D
Dziwi mnie też to, że w warsztacie mechanik mówi, żeby szukać silnika bo naprawy na mokrych tulejach są problematyczne. Jakby chciał pozbyć się tego silnika bo może zacząłbym mu się zbytnio przyglądać. Pewnie chce ukryć swoje dzieło. Odpaliles ten silnik czy mechanik dalej nie pozwala dotykać? Z siknikiem za 350 zł będzie ciężko ale jakby kosztował...
Nie jeździj bo jeśli to nie czujnik lub elektryka, to silnik nie ma smarowania i pogłębiasz jego zniszczenia. A przyczyną może być uszkodzony czujnik, elektryka a jeśli faktycznie jest niskie ciśnienie to skrajnie niski poziom oleju, skrajnie zużyty olej lub wymieszany z benzyną, zatarty lub zużyty silnik, uszkodzona pompa lub jej zawór przelewowy.
Do sprawdzenia poziom oleju na bagnecie, czy jest iskra na świecach , czy pompa paliwa podaje paliwo.
witam nawiązując do pompy. oddałem samochód do naprawy ,miał mi tylko wymienić tuleje. samochód stał na mrozie bo mechanika nie było czekałem na powrót mechanika i po naprawie ucieszony jechałem i ciężko mi się skręcało to juz się nacieszyłem samochód nastepnego dnia znowu u mechanika. mechanik jedzie i stwierdza że mam brak wspomagania jadąc do przodu...
Chyba najprościej na rezerwie wlać to do zbiornika. Albo wlać bezpośrednio do filtra. Bez ciśnienia z pompy w zbiorniku może nawet nie odpalić. Najlepiej dba się o układ paliwowy wymieniając filtr paliwa razem z olejem co 10kkm. I nie wierzyć w dodatki czy oleje longlife.
Witam .Pompa sie konczy albo nie wymieniles filtra oleju ze zmiana oleju, a choboczeni moze byc od pompy jezeli narasta na postoju w czasie dodawania gazu lub faktycznie przegub lub zapowietrzony uklad chlodzenia .Musisz sprawdzic skad dochodzi ten dzwiek.Pozdrawiam
nie ubywa oleju?? moze poszły uszczelniacze zaworów i mocniej kopci. albo źle wyregulowana pompa
Problem ze sterownikiem ABS, jest razem z pompa ABS, sprawdz +,- itp, a takze poprawne kodowanie.
Widzę, że nikt nie komentuje wartości które podałeś, więc pozwolę sobie, jak to określił pewien kolega kila postów wyżej, trochę "pobredzić". Gdybyś miał Fabię 1.4 Tdi to wszystko było by w normie. Ale że twoja Fabia to 1.4 Mpi, to masz kolego o 0,5 bara za niskie ciśnienie smarowania przy 2000 obr/min. Nie wspomnę, że im wyższe obroty tym różnica na...
Mam pytanko i proszę o pomoc. Po co u licha w tym 1,6 tdi jest ta dodatkowa pompa układu chłodzenia, taka elektryczna tak poniżej chłodnicy oleju. Silnik łapie błęda tej pompy i nie ciągnie tylko tak do 2,5 tys obrotów. Miał ktoś problem z tą pompą?
Jak rzępoli ,to pewnie siada pompa oleju. Standard w tych silnikach.Żarówka od ciśnienia oleju gaśnie ,zapala się czy w ogóle jej nie ma.
Po krótce, problem z pompą mam i ja - wymiana tranzystora. Mała korekta do rozbiórki pompy. Żeby odkręcic pompe olejową wystarczy odkręcic te 2 śruby gwiazdkowe. Tych torksowych nie potrzeba odkręcać A teraz pytania do tych co juz cos robili: Czy pompę można sprawdzic poza samochodem (chociaż częsciowo)? czy pompa może choć przez chwile chodzić "na...
Rozumiem,że to TRW. Cyt:Zdejmij zbiorniczek oleju z pompy, zobaczysz 4 duze śruby, odkręc je , zdejmiesz pompe olejową . Pod pompą na wirniku rotora będzie pierścień zabezpieczający-zdejmij go i wysuń silnik. Żeby wyjac wirnik z elektroniką odkręc wszystkie śrubki i delikatnie wybij podstwe pompy-elektronika zostanie ci w ręku z wirnikiem. Przyłuz drewniqny...
Witam sprawdź poziom oleju w pompie? Ja podejrzewam instalację elektryczną /przegnita/ Pozdrawiam
Olej w układzie wspomagania kierownicy w tym modelu nie ma nic wspólnego z rozruchem silnika, gdyż pompa oleju jest zasilana silnikiem elektrycznym,a on działa dopiero po odpaleniu silnika-kolego Cowboy.
I sprawdź też poziom oleju w pompie wspomagania. Prawdopodobnie masz poniżej minimum, bo tych pomp (masz Koyo) nie słychać jak pracuje silnik . Najłatwiej tam zajrzeć poprzez zaślepkę halogenu w zderzaku. ( trzeba ją wyjąć )i widać pompę ze zbiornikiem i poziom oleju w półprzezroczystym zbiorniku. Edit : W tym roczniku jeśli masz oryginalną pompę to...
Nie stosuj wtrysku od benzynowego silnika bo się zatrze. Wtryski benzynowe są smarowane paliwem. Tak samo jak diesla zalejesz kerozyny to się zatrze pompa, albo wtryski, bo jest "sucha".
Plus po zapłonie, trzypinowa wtyczka, kabel czarny. Pomarańczowy z beżowym i pomarańczowy z brązowym to CAN. Trzy pytania-jak wpomaganie nie działa świeci się kontrolka kierownicy na desce? W interfejsie diagnozy szyny danych nie ma czasem błędu "jednostka sterująca J500-brak komunikacji"? Jest wystarczająca ilość oleju?
Witam . Mam problem ze Skoda Fabia 2004 1,2 6V . Poluzowało się koło pasowe na wale , w związku z tym nie chodziła pompa oleju. Auto było odpalone ok. 10-15min. I po lekkim przygazowaniu coś trzasło i zgasł. Kręci rozrusznik ale nie ma sprężania. Rozrząd ustawiony jest na nowo ( blokadami ) ale nadal kręci i nie ma sprężania. Czy regulatory w tym silniku...
Witam, Koledzy mam problem ze Skodą Fabią 1.2 12V, a mianowicie dzwoni rozrząd na wolnych obrotach ok ~750-800 obrotów. Wymieniony jest kpl rozrząd, pompa oleju. Stukot dochodzi od strony napinacza który oczywiście też jest nowy. Zaczyna stukać dopiero jak silnik się rozgrzeje. Nie wymienione są tylko popychacze zaworowe. Proszę o jakieś pomysły.
Z tego co mówił mechanik to maglownica była zalana czerwonym olejem jakimś gównianym Czerwony olej o którym piszesz to za pewnę "Jasol ATF II" czyli hydrauliczny olej do hydraulicznych skrzyni biegów, stosowany gęsto często w koparkach, ładowarkach, fadromach, wywrotkach itp. do napędów(zamienniki momentów itp.) lecz ludzie też go stosują w układach...
Po wymianie pompy wody, płynu i paska rozrzadu w skodzie fabii mechanik powiedział żeby przez 2 dni nie jeździć samochodem tylko co 2 godziny odpalać silnik na postoju na chwilę i sprawdzać stan oleju(dolewać). Czytałem opinie na forach i dużo osób twierdzi że można jeździć od razu po wymianie. Kto ma w końcu rację ? Można jeździć od razu czy nie ?
Witam. Do kogoś kto to bardziej zna - jest możliwość pomylenia przewodów hydraulicznych podczas wymiany maglownicy? Wiem z autopsji ale to był Fiat pomylono kolory płynu podczas dolewania i pompa siadła. Pozdrawiam. To jest tak jak z wymianą oleju w skrzyniach automatycznych. Raczej była na wykończeniu a nowy płyn lub proces wymiany ją dobił. Co do...
Marko121 Miałeś rację - kupiłem na szrocie używaną TRW (nawet nie posiadała żadnych oznaczeń) zapłaciłem za nią 700 zł dogadując się, że jakby co to wymienią mi na inną. Podpiąłem trzy kostki i odrazu nawet bez oleju kontrolka wspomagania zgasła a po odpaleniu silnika pompa ruszyła. Tak, że zalałem olejem i wszystko śmiga bez podłączania do kompa. Niektórzy...
Ja bym nie wymieniał oleju bo wg. mnie nie ma to związku z usterką, poprostu silnik się kończy i robi za duże obciążenie, dlatego stopiło bezpiecznik, jeśli chodzi pompa prawidłowo to nic więcej nie rób jak padnie całkiem to kupisz używkę, i będzie dobrze.
witam, wczoraj znalazłem usterkę po zdemolowaniu pompy. okazało się że pompa była w całkowitym porządku :-( wszystko jak nowe, brak śladów oleju nawet. problemem okazała się wiązka na podłóżnicy. Ktoś na forum doradzał już ją sprawdzić ale "na oko" była jak nowa więc odpuściłem na początek. i to był błąd. po rozłączeniu kostki i zapięciu pompa pracuje...
Sonda 5 przewodowa. Według Autodaty na biegu jałowym na na pinie 51 sterownika silnika napięcie 3.8V a na pinie 70 4.3V jak dobrze pamiętam. Czas wtrysku 4 ms. Korekty jeszcze podam ale wydaje mi się że są bliskie 0. Wypadanie jest już na biegu jałowym. Chwilę po odpaleniu ciepłego silnika ok 60 stopni jest dobrze ale po tej chwili dosłownie minucie...
Poniżej link do tematu jakie to Pan Waldemar z Kaszub ma pojęcie o naprawie pomp. Nigdy nie twierdziłem, że znam się na pompach. Zresztą założony przeze mnie temat (patrz powyższy link) tego dowodzi. A moja "specjalizacja " zawarta jest w profilu. Nadal uważam, że 600 zł za odkręcenie, przesmarowanie silikonem i ponowne przykręcenie 4 śrubek mocujących...
myślę, że rozrząd ciągle jest oryginalny. Ten silnik jest na łańcuchu. Jak się spotkam kiedyś z wujem to się go zapytam czy coś było przy nim robione. Wina rozrządu dokładnie to rozciągnięty łańcuch i zużyty/uszkodzony napinacz hydrauliczny (opóźnienie rozrządu i dopóki pompa oleju w trakcie kręcenia rozrusznikiem nie nabije ciśnienia oleju w napinacz...
są za niskie i po nagrzaniu silnika sporadycznie (60-80km) po spuszczeniu gazu zaświeca czujnik oleju, który był wymieniany na kilka egzemplarzy sprawdzana pompa, uszczelnienia , rozrząd , napinacz, silnik ma moc, odczyty stukowe są równe, a kontrolka se mignie czasem. na oscyloskopie zauwazyłem dziwne załączenia właśnie w chwili spadania poniżej 800...
Witam. Mam problem z samochodem marki Skoda Fabia 1.9 SDI, mianowicie olej w pompie wspomagania po dłuższej jeździe zaczyna "bulgotać" i zapala się lampka kierownicy z wykrzyknikiem. :| Nie wiem czy to wina pompy czy czegoś innego? Wspomaganie cały czas działa. :D Bardzo proszę o pomoc. Czekam na odp.
problem w fabi jest taki że jak nie bedzie płynu to lampka sie nie zapali tylko kierownica bedzi ciężko chodzi sprawdz czy nie masz wycieku oleju z maglownicy sprawdź ładowanie czy nie jest za wysokie lub niskie a pompa jest elektryczna u mnie jak zaczeła głośno chodziĆ był olej to po 2 dniach poszedł dym spaliły sie tranzysrtory wystarczy że jeden...
Witam. Od pewnego czasu pojawia mi się problem z Fabią 1 1.2 12V (AZQ albo BME). Wygląda to tak, że czasami przy gwałtownym przyspieszaniu potrafi sobie "czknąć". Do wczoraj w ciągu roku zdarzyło się to może ze 30 razy, ale już wczoraj pojawił się przy tym błąd P0171 i zapalił się check engine co się wcześniej nie zdarzało (błąd usunąłem na parkingu...
Siemka Posiadam silnik do skody fabi 1.4 mpi 8v i jestem ciekaw ile wart jest taki silnik Co zostało zrobione : Został wypiaskowany, wyczyszczony wygląda jak nowy Głowica przeszła regenerację w wyspecjalizowanej firmie w Łomiankach, nowe utwardzane zawory popychacze itd, wałek został ten sam w sam raz idealnie nadaje się do instalacji lpg Nowy oryginalny...
Korozja juz będzie dawała o sobie znać jak są bąble gdziekolwiek. Ten silnik jest taki sobie ogólnie, często czytałem w Internecie na forach samochodowych o wyciekach oleju z niego i awariach pompy wody. Opinie na temat LPG w tym motorku są jak najbardziej dobre i warto zagazować go, bo sprawuje sie dobrze. Jechałem fabią 1.9 sdi i ten silnik jest w...
Tak, jest klimatyzacja. Ale pomimo tego wszystkiego mam jeszcze jedno podejrzenie, otóż temperatura po 10-20 minutach jazdy dochodzi do 85 stopni C, stojąc na parkingu też, nie nagrzewałem wyjąc silnikiem ludziom pod oknami, muszę pojechać w inne miejsce, ale jest dziwny dla mnie objaw, mianowicie mam takie wrażenie, że rura górna pomiędzy termostatem...
Witam serdeczne, Po wymianie półosi w samochodzie Skoda Fabia 1.2 pojawił się problem z pracą wspomagania. To znaczy pojawiał się błąd wspomagania na desce rozdzielczej ale wystarczyło zgasić silnik i ponownie uruchomić go a układ KOYO zaskakiwał i pracował w odpowiedni sposób- przejechałem tak parędziesiąt kilometrów i teraz przy zapłonie na wyprostowanych...
Dziwna sprawa, sam doszedłem do tego, że podczas wymiany oleju i filtrów założono mi nieprawidłowy filrt paliwa, który "otwierał" się po osiągnięciu niższego ciśnienia niż powinien mieć. Wymieniony został filtr paliwa i usterka ustała.... na około 8 miesięcy i właśnie problem powrócił. Wymieniłem więc znów filtr paliwa - brak poprawy, wymieniłem pompę...
witam Passat 1,9 TDI: zatarte łożysko turbiny (na Kujawskim od miesiąca) - Volvo 850 2,5 TDI: uszkodzona pompa wtryskowa (na Kujawskim od 50 tys. km) - Astra 1,7D: smalec pod pokrywą zaworów, 12h czyszczenia (na Kujawskim od 50 tys. km) Fabia 1,9 TDI: zatarte łożysko turbiny (na Kujawskim od 10 tys. km) kolejna Fabia 1,9 TDI: zatarte zawory w gniazdach...
Mam pytanie jakiego usczelniacza uzyc pod pokrywe zaworow w skodzie fabii 1,2 6v 2003r. Nie ma tam oryginalnie zadnej uszczelki tylko wyglada to na jakis uszczelniacz anareobowy. W serwisie za buteleczke tego uszczelniacza chca 235zl. Myslalem zeby zastapic go loctite 510 albo tym co sie stosuje do opla omegi 2,5v6 jako uszczlniacz pompy oleju - kosztuje...
Witam. Pacjent: skoda fabia 1.4mpi 68km z 2002r, pierwszy i jedyny wlasciel, przebieg 92tys km. Kilka miesięcy temu ciągle mrygala kontrolka od poziomu płynu chłodniczego. Auto trafiło do mechanika, ten wymienił baniaczek, króciec któryś, pompę wody, termostat, czujnik temp., zrobił płukankę układu jakims czysciwem, zalał nowy płyn. Po paru dniach znów...
Samochód to Skoda Fabia 1.4 MPI 2002 rok Samochód bez LPG Iskra powinna być wnoszę to po stosunkowo nowych świecach oraz tym że od czasu do czasu samochód odpala na 3 sekundy A jeżeli chodzi o ciśnienie wtrysku ciężko mi się wypowiedzieć wymieniłem pompę palia na nową w obawie że stara nie podaje paliwa pod odpowiednim ciśnieniem ale nie było żadnego...
Witam, przejrzałem forum w poszukiwaniu rozwiązania, ale i tematy i opisywane problemy/rozwiązania zawierają tylko elementy wspólne z moim, więc od początku. Mam Fabiankę od 2009r, jest zachipowana, miała wtedy ze 140KM (na hamowni). Obecnie na liczniku niecałe 300k km. Przyznaję, że nie było z nią większych problemów - zregenerowana pompa w 2015 przy...
U mnie akumulator ma już swoje lata, więc może już jest do wymiany. Przeczytałem też na jednej stronie dotyczącej pompy elektrohydraulicznej TRW, że: "Jeżeli jednak słychać głośne „wycie” podczas zmiany obciążenia pompy, to można podejrzewać, że problem ma związek z układem pompowym. Poszukiwanie usterki należy zacząć od precyzyjnego zbadania...
Jako że z okolicy łańcucha dobiegały dziwne odgłosy sciągnąłem dekiel (nawiasem mówiąc trzeba sciągać miske olejową :? ) no i łńcuch wygląda na dość wyciągnięty a dekiel ma dwa wyżłobienia i to akurat przy mocowaniu wałka napędu pompy oleju, jeszcze troche i wałek by wypadł.Ale co ciekawe auto ma dokładnie 24tyś km i 3 lata 8O spotkał się ktoś z czymś...
Witam. Miałem juz 2x taki problem. W A2 wymiana miski nic nie daje bo czujnik jest z góry montowany i przechodzi przez obudowę do miski oleju, żeby ją zmienić trzeba rozpiąć pasek rozrzadu, zdjąć obudowę o z reguły wymienić odrazu łancuszek napedzajacy wałek równoważący i pompę oleju, plus wymienic ślizgi napinacza i koła zębate. Nie jest to ani tania...
Witam Temat podobny do innych, nawet na YT oglądałem film, jak ktoś naprawił podobny objaw, u mnie jest więcej objawów i nie wiem, jak to ugryźć. Skoda Fabia 1 1.4 MPI 2002. Migają kontrolki na liczniku, obrotomierz i wskaźnik temperatury raz działają, raz nie, włączają się same światła awaryjne, jak nie działa obrotomierz, to za moment świeci się kontrolka...
Przepraszam za długą nieobecność. Nie udało mi się pożyczyć manometr. Więc wziąłem sprawy w swoje ręce. Ale problem rozwiązałem w inny sposób. Opisze po kolei co zrobiłem: -Wyszukałem schemat i dane robocze czujnika ciśnienia oleju. http://obrazki.elektroda.net/8_124462149... - kupiłem miernik elektryczny (25zł) - według schematu przy ciśnieniu 0.9bar...
Skoda Fabia I 2008r. silnik 1.4 benzyna. Sterownik silnika Marelli 4HV. Po zamianie akumulatora, która trwała dosłownie kilka sekund, samochód przestał zapalać. Przy próbach uruchomienia przez kilkanaście sekund nie daje żadnych oznak życia. Podczas kolejnych prób zaczyna migać zółta kontrolka "samochodu z kluczykiem" i samochód zapala na sekundę po...
Witam, dwa miesiące temu kupiłem Fabię 1.4 MPI 8V 68km AQW z instalacją gazową. Niedługo po zakupie pojawiły się pierwsze problemy. Najważniejszym z nich była uszczelka pod głowicą (ślady oleju w płynie chłodzącym). Została ona wymieniona, po tej operacji - nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy wina złej naprawy. Mam teraz problem po odpaleniu auta...
Nie jestem dilerem i żadnej marki nie polecam. Wszystkie auta co najmniej od dziesięciu lat wyposaża się w rozbudowaną elektronikę i skomplikowane a za to piekielnie drogie podzespoły. Na przykład Dacię albo Fiata Pandę, gdzie najbardziej rozbudowane jest chyba radio. Bez przesady z tymi piekielnie drogimi podzespołami, może w turbodieslach to często...
A jeśli pisze, że są na sprzedaż amortyzatory gazowe to mam myśleć, że one są gazowo-olejowe? np.: http://www.motocom.pl/sklep.php/pl,,,,,p... Dodano po 9 Znalazłem ciekawy artykuł. Amortyzatory Opis Jednym z podstawowych elementów zawieszenia pojazdów...
Witam serdecznie! Szukam takiej pompy oleju do fabi 1.4 mpi albo przynajmniej części wymiennych walka i tych dwóch zębatek bo korpus może być podał jeszcze kod który widnieje na pompie 047 103 153 D 8024-1 226. Serdecznie pozdrawiam .
fabia pompa oleju fabia oleju oleju fabia
membrana pompa paliwo ducato alternator ustawienie anteny warszawa
Sonel MPI-540 – przyczyny komunikatu L-PE! Brak ciągłości PE, napięcie na przewodzie ochronnym Sencor SLE 40F57TCS Firmware Download, USB Update, and Faults (HDMI-CEC, Netflix Loop)