Czujnik wałka jest obok filtra oleju.
Samochód: Skoda Fabia 1.9 SDI 2000r. Wczoraj jadąc do pracy zapaliła się kontrolka od oleju na czerwono.Myślałem, że ma mało oleju, dolałem go i pojechałem dalej ponieważ po ponownym zapaleniu zgasła. Dzisiaj znowu podczas jazdy się zapaliła i sprawdzałem olej i jest cały stan. Na forum przeczytałem, że jesli swieci na czerwono to jest coś nie tak...
Słabe ciśnienie oleju
Witam. Najczęściej procedura jest taka: wciskasz przycisk kasowania kilometrów (i trzymasz), włączasz zapłon kluczykiem i czekasz aż skasuje się komunikat następnie wyłączasz zapłon i puszczasz przycisk. Gotowe. Ps. Mógłbyś napisać coś więcej o samochodzie np. rok, silnik itp.
Ten z prawej to jest czujnik ciśnienia oleju.
witam moze to pomoze http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... w koncu to prawie to samo Dodano po 1 witam moze to pomoze http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... w koncu to prawie to samo
Pokrywa która jest częścią odrzutnika oleju i odmy. Lej olej. Da się wlać. Nie cudój.
separator oleju
Brak ciśnienia oleju lub uszkodzenie czujnika oleju. Sprawdź poziom oleju a najlepiej oddaj do mechanika
Sprawdż czujnikiem jakie masz ciśnienie oleju na niskich i wysokich obrotach.
Imbus rozmiar 17
Nie. Wyciek oleju lub silnik go spala.
Kolego sprawdź ciśnienie na zimnym i na gorącym silniku czujnikiem ze wskazówka (manometrem) i wtedy bedziesz miał dokładny pomiar czy to wina czujnika czy czegoś innego np.pompy olejowej.
A dużo tego oleju z silnika wylałeś?
W nowych skrzyniach 1.6tdi odwrotnie jest spust a wlewu nie ma. Lejesz przez odpowietrznik : ) ile zleci tyle lejesz +- Nie pisz głupot, bo inni w nie uwierzą. Spuszczasz olej przez korek spustowy i zaślepkę mechanizmu zmiany biegów i wlewasz odpowiednią ilość przez włącznik biegu wstecznego. Błędnie określany korek od przodu skrzyni jako kontrolny/wlewowy...
Dzięki ale tak kasowałem, pomaga tylko podpięcie testera. Dodano po 3 Żeby skasować serwis trzeba włączyć jeszcze światła awaryjne. Bez świateł można skasować tylko wymianę oleju.
Miska nie uderzona, smok nie oberwany. Zmierz ciśnienie po tej długiej jeżdzie na rozgrzanym oleju.
Użyć pierścienie uszczelniające oryginalne. Przed montażem wyjąć z nich sprężynkę i delikatnie ją skrócić - zmniejszy się jej średnica i zacznie wargę uszczelniacza lepiej dociskać do powierzchni półosi . A widziałeś naocznie jak wyglądają powierzchnie ślizgowe na pólosiach w miejscach współpracy z uszczelniaczami w twoim aucie. Nie ma rowka?, czy opierasz...
Sprawdzić odmę = czy za bardzo nie "pluje" olejem
Jak zamontujesz nowy, to też bardzo szybko umrze przy takim poborze oleju przez silnik.
Z boku kolektora ssącego, patrz za bagnetem do sprawdzania poziomu oleju
Sprawdz ciśnienie oleju
Masz rację , schemat. Nie mam pod ręka skanera i mieć nie będę. Do najbliższego elektronika skieruj kroki i daj mu mój opis , narysuje Ci schemat od reki! Mam nadzieje ,że ktoś z forum to też zrobi!
Ta fabia ma odme w korku oleju bo nie pamietam?komp po bledzie zmienia mape i wydluza czas wtrysku.Podmien moze jeszcze przepustnice na inna uzywke.
Co oznacza migający kluczyk i jak go wyłączyć ? PS: ostatnio była wymiana oleju
W silniku sa dwa czujniki ciśnienia oleju. Poszukaj tego drugiego
Ne żadne wtryski. Ubywa wody/oleju?
Po zmianie pompy oleju, filtrów i oleju. Nadal to samo... Jakieś propozycje?
czy ten nowy uszczelniacz należy montować na sucho czy z jakimś olejem?
Tak ma byc. :-)
Musze do tej operacji ściągnąć pasek rozrządu czy jeśli ma on przebieg 20-25 tys to czy moge go zamontowac ponownie ? Możesz zamontować ponownie tylko zaznacz sobie w jakim kierunku pracował i tak samo zakładaj. Chyba że wał mogę oznaczyć i jeśli się przestawi to można go potem odpowiednio ustawic ? Koło ma klin więc inaczej nie założysz a do ustawienia...
sprawdz cisnienie oleju?
...przy wlaczonym silniku wystarczy wyciagnac bagnet z oleju silnikowego i jest zacznie leciec para i pryska olej silnikowy to... taki objaw to ma raczej wiekszosc uzywanych diesli, poprostu pierscienie troche przepuszczają, jesli pali dobrze, rowno pracuje, oleju nie bierze to bym sie nie przejmowal, kazdy silnik ma jakies tam przedmuchy, jedne wieksze...
Wymienione pierścienie i naprawiona głowica i jak narazie żadnej dolewki oleju.
jeżeli nigdzie nie zawaliłeś to sprawdź czy nie uchyliła się zaślepka na wale albo na pompie oleju.
Remont silnika. A czy przypadkiem nie stało się to po wymianie oleju ?
Nie, to nie ma związku z olejem. Zapewne, jak pisałem, czujnik do wymiany.
Zmierz ciśnienie oleju manometrem.
Patrząc na stan oleju na wskaźniku nie można powiedzieć, że zeżarło by prawie 3 litry oleju , bo różnica między kreską oznaczająca poziom min i max, to w samochodach osobowych jest może 1/4 l, lub mniej. Jak zatem stwierdziłeś, że tyle oleju ubyło?
Dolne kolo ma klina oraz jeden ząb ma wycięcie i pasuje do obudowy pompy oleju .
Ok zmienie, ale nie sądzę że to od oleju.
(at)marszalekkom u siebie odpowietrzalem za pomoca odsysarki do oleju, bajdurzysz.
Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź przedmuchy. Sprawdź czy poziom oleju się nie podniósł.
wykręc licznik i sprawdz czy wogole wskazowka dziala, sprawdz czujnik cisnienia oleju
A jak kopci, to ubywa czego? Wody, czy oleju?
Skoda Fabia 1.4 TDI 2015 220000 105km Mam pytanie posiadam Skodę fabie i od jakiegoś czasu bierze olej do tej pory się to nie działo tylko zaczęło po wymianie oleju w lipcu 2023 . To ile tego oleju bierze?
http://de.openobd.org/skoda/fabia_6y.htm... Tutaj masz rozwiązanie twojego problemu.
Skoda Fabia 1.2 TSI, 2011 r, benzyna. Przez robienie krótkich tras (typu sklep, lekarz, tzw. w koło komina) niespalona benzyna, opary, itd. zaczęły mi spływać do miski olejowej. Ktoś coś doradzi co w takiej sytuacji, jakieś patenty... Czy pozostaje mi częsta zmiana oleju?
W ideę wątpię. Poza tym z pewnością przyśpieszy korozję wewnętrzną silnika i osprzętu (na nic się zdadzą inhibitory wilgoci w oleju),
Witam czy orientuje się ktoś może w którym miejscu znajduje się wlew oleju skrzyni biegów w skodzie fabi 3 1.0mpi
Witam, problem polega na tym że wyciągając bagnet z olejem po ostygnięciu silnika mam go delikatnie ponad stan. Kiedy go wytre i włożę ponownie okazuje się że oleju jest trochę poniżej minimum. Dolałem Około 250ml oleju stan nadal został taki jaki był. Niewiem czy dolewać po trochu olej np 100ml czy zostawić taki stan jaki aktualnie jest czyli poniżej...
Napisz dokładnie jaki to silnik. Z tego co opisujesz stawiam na uszczelkę pompy oleju.
Poziom oleju ok?
Pomoc do kasowania inspekcji w markach ze stajni VW
Problem z kablami sprawdz otulinę kabelków czy się nie łuszczą bo mają trochę czasu a wilgoć robi swoje.
Potrzebne w zimie by odma nie zamarzła i sinik nie wypchnął oleju przez bagnet.
Zamiennik katalizatora nie spełnia oczekiwań sterownika silnika. Dwa jeśli poprzedni się zatkał to znak że za dużo oleju pobiera silnik.
Pierwsze to sprawdź czy masz czujnik poziomu oleju, czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy bo jak tego nie masz to jak chcesz włączyć te funkcje?
A jakiego oleju używasz do silnika??????
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... W poście kolegi Jurecky znajduje się książka serwisowa do fabii. Może Ci się przydać jeśli nie posiadasz.
Skoro łożysko wyciskowe zostało założone fabrycznie nowe, to nie ma puki co się doszukiwać nie wiadomo czego. Proszę sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów i tyle. "Skrzekotać " może wszystko.
U mnie serwis rozwiązał problem wymieniając separator oleju na nowy. Koszt niestety 490 zł.
Ja bym sprawdził miernikiem ciśnienia jakie jest realne ciśnienie
Po zapaleniu Skody samochód gaśnie i włącza się kontrolka od akumulatora a potem włącza się kontrolka od ciśnienia oleju i pika
witam. odświeżę temat, chodzi o czujnik g28 ,a mianowicie idą do niego przewody czarny, biało niebieski i brązowo siwy i przy sterowniku nie mogę ich zlokalizować . Druga rzecz to czujnik jest w oleju ,a chyba powinien powinien być suchy. Proszę o wszelkie sugestie co do przewodów i oleju
Nie wiem co za przyczyna ale dolewam bardzo dużo oleju silnikowego. Tzn. ile?
Pisałem ci popuść węża wychodzącego do maglownicy na pracującym wspomaganiu Niech wyleci troche powietrza i oleju tak się odpowietrza pompe.
Temat przerabiałem ostatnio w Renówce. Niby wszystko OK, żadnych wycieków, poziom oleju w normie ale wspomagania nie było. "Nówka" ze szrotu za kilka dyszek uzdrowiła sytuację. :D
czas na przegląd kolego- wyslwietla sie "klucz serwisowy" ;-) (zmiana oleju, filtrow itp)
Witam .Po pierwsze to nie olej jest przyczyną tego że skrzynia głośno pracuje tylko łożysko oporowe na sprzęgle a co do leju to 2 do 2.3 litra, masz tam z boku korek do wlewu i lejesz dotąd aż zacznie się wylewać to wystarczy.
Witam, jak w temacie miał by ktoś może wartości cisnienia oleju dla 1.6Tdi 105km Mruga sporadycznie kontrolka cisnienia oleju między 1400-1800 obrotów. Pozdrawiam
W skodach trzeba uważać na poziom oleju zbyt duży i przepustnica zarąbana. Firdy, a czy możesz mi powiedzieć co ma poziom oleju do przepustnicy? Przecież przepustnica jest od powietrza więc jakim cudem miałaby być zabrudzona olejem...?
a tak w ogole to jakie jest cisnienie oleju na nagrzanym silniku ? /olej tez ma byc nagrzany /
Łatwo się wydaje kasę jak się ma dużo, a poza tym po co. Przepraszam ale moje pytanie brzmi: Skoda Fabia - Jak sprawdzić ile km zostało do wymiany oleju, bo licznik tego nie pokazuje.
Problem zniknął oczywiście po jakim dłuższym okresie chyba po roku znowu czyściłem, Silnik był zagazowany LPG więc nie ma się co dziwić że po jakimś czasie trzeba było czyścić, Gdybyś miał wydmuchaną uszczelkę to pojawią ci się plamy oleju na powierzchni płyny chłodniczego
Dojedz go do konca wyzlomuj i kup nowy z salonu. Masz z 5lat spokoju nie liczac zmian oleju i opon.
Może zacznij od podania kodu silnika - masz go na naklejce w bagażniku, w książce serwisowej lub na obudowie rozrządu/bloku silnika.
Dziękuję za poradę, jednak ze zdjecia nie mogę się zorientować w którym miejscu ten czujnik jest. Patrząc na silnik z przodu widzę 2 czujniki jeden obok filtru oleju drugi z prawej strony niżej od tego obok filtra oleju. Gdy poruszam tym obok filtra oleju to wskaźnik pokazuje prawidłowo temperaturę płynu chłodzącego.
I pamiętaj! Nie doprowadź do przesuwania się wzdłużnego wału, po tym może być nieciekawie. Ja robiłem te silniki bez odkręcania od łap. Misę zrzucać trzeba do wyjęcia pompy oleju i dekiel też trzyma. Śruba na wale była ori na klej, ale słaby.
Mechanik też tak mówił, ale stwierdził: 1) że zaślepka jest oryginalna ( logo Audi Volkswagen ) 2) środek plastiku też jest oryginalnie odlewany ( brak jakiś szlifowań złamań plastiku ) 3) Auto sprawdziliśmy, brak "puchnięcia" węży, 4) płyn nie ubywał i nie ubywa, 5) wentylator też się włącza, 6) 3 miesiące temu wymieniał świece i stwierdził że było...
Plus po zapłonie, trzypinowa wtyczka, kabel czarny. Pomarańczowy z beżowym i pomarańczowy z brązowym to CAN. Trzy pytania-jak wpomaganie nie działa świeci się kontrolka kierownicy na desce? W interfejsie diagnozy szyny danych nie ma czasem błędu "jednostka sterująca J500-brak komunikacji"? Jest wystarczająca ilość oleju?
Witam. Proszę o pomoc.Otóż skasowałem w swojej fabii serwis olejowy po wymianie oleju poprzez deskę rozdzielczą według instrukcji producenta.Problem w tym że przestała mi liczyć do następnego przeglądu.Proszę niech ktoś mi powie czy można zaprogramować w Fabii 2 przegląd poprzez deskę rozdzielczą i w jaki sposób.
Silnik dłubany przez nie wiadomo kogo zawsze będzie mniej pewny. Po wymianie samych pierścieni przeważnie żre więcej oleju niż przed.
Genialna zmiana oleju . Pewnie wyczytana w necie. Samodzielnie nie znajdziesz usterki.
Tak na szybko, ze strony Rosstech: Fuel system Excessive fuel pressure Leaking or contaminated fuel injectors Leaking fuel pressure regulator Low fuel pressure or running out of fuel Vapor recovery system Air leaks after the MAF Vacuum leaks Improper seated engine oil dipstick Stuck EGR valve Oil overfill Cam timing Cylinder compression Exhaust leaks...
U mnie juz problem rozwiązany,kupiłem czujnik 152 zł.i 2 min.roboty. Dodano po 7 Aha , to jest ten czujnik na pierwszym zdjęciu od lewej(czujnik znajduje sie po prawej stronie) numery tego czujnika 03D 907 601A
Wypaliło zawór na drugim cylindrze i chodziła dłuższy czas na dwóch . Aż w końcu nie było ciśnienia na żadnym . Po rozebraniu u mechanika samochodowego okazało się że głowica jest tak wyrobiona że się nie nadaje nawet do zregenerowania to raz a dwa powiedział że silnik został przytarty chociaż nie wiem jakim sposobem żadna kontrolka od oleju ani nic...
Kolego, zielony olej do wspomagania grupy VAG jest idealny. To, że pompa się wyłącza, raczej nie tkwi w oleju, a usterka jest inna. Czy gdy pompa pracuje masz prawidłowe wspomaganie? Jeśli tak to nie wina oleju, tylko pompy.
mam podobny problem sprawdziłeś ładowanie bo może być reg. napięcia i masy jakieś błędy????? przeczytaj mój opis może jest podobnie????
Samochód do dobrego diagnosty zanim będzie za późno... Ciekawe czego nalejesz następnym razem? Lepiku, smoły? Dodano po 55 Zaczyna się problem z zaworami lub ciśnieniem oleju na górze.
Wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, blok nr. 7 - ma cztery okienka. 1 - temperatura paliwa 2 - temperatura oleju 3 - temperatura powietrza zasysanego 4 - temperatura płynu chłodzącego Teoretycznie po nocnym postoju powinny być one zbliżone do siebie i być w okolicach temperatury otoczenia.
Wymień jeden komplet i zobacz czy na tym cylindrze nie będzie wypadania.
Mam pytanie czy taki wyciek ropy może mieć wpływ na inne podzespoły, czy np do oleju silnikowego mogła dostać się ropa, czy może to mieć wpływ na rozrzad itd, generalnie usterkę naprawili za darmo, umyli silnik, czuć jeszcze czuć ropę ale niby za jakiś czas ma zniknąć W tym wypadku nie ma możliwośći dostania sie ropy do oleju,co do paska...nic mu nie...
Wiązka była sprawdzana. Wszystko jest ok. W serwisie mówią że może to być cewka ale tak samo mówili o świecach, za których wymianę zapłaciłem spore pieniądze jak na wymianę świec.
Mam problem z odpaleniem silnika podczas delikatnie minusowych temperatur. Problem ten zaczął się po wymianie panewek i uszczelniacza skrzyni biegów. Zalany olej 10W40. Silnik kręci dosyć długo, jeśli uda się już odpalić, to jest kwestia 20 sekund później gaśnie po nierównej pracy silnika. Przy próbie ponownego odpalenia piszczy i zapala się kontrolka...
To czarne to odma
troche to dla mnie dziwne że tak ma być ztym olejem bo każdym razem odkręcając korek nerw mnie chwyta. Aczkolwiek jak wspomniałem płynu chłodzącego nie ubywa a poziom oleju się nie podnosi. Może spróbować z tą uszczelką pod głowicą ?? Jak jeździsz krótkie odcinki to tak będzie, więc jak przedmówca napisał daj mu spokój
(at)przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona...
A ciśnienie oleju spada poniżej 0,5 bara.
Wymień czujnik ciśnienia oleju. W skodzie Fabii miałem taki sam objaw. Sprawdz jeszcze czy ten czujnik nie jest zaolejony. U mnie wydostawał się przez niego olej. Gdyby było to ciśnienie oleju kontrolka nie gasłaby wcale. O sprawdzeniu poziomu oleju nie będe pisał bo rozumie , że to zrobiłeś przed napisaniem pytania na forum
fabia oleju pompa oleju fabia fabia wyciek oleju
klimatyzacja drgać repeater netgear konfiguracja impuls włącza wyłącza
Brak iskry w Piaggio X8 125 2006 po wymianie akumulatora Audi A4 1.8T gaśnie podczas jazdy - możliwe przyczyny