Witam :D . Nie ma żadnej różnicy miedzy pompami oleju z silnika o oznaczeniu AUM lub AGU. Sam posiadam Seata Leona 1.8t AUQ i również od niego pasowała by pompa oleju. Pozdrawiam :)
Pompa oleju do wymiany.
Mam ten sam problem z tym silnikiem. Powstaje pytanie, czy przyczyną może być zużyta pompa oleju ? Czy ktoś może już to sprawdzał ?
Albo panewki, albo pompa oleju.
Jak kolega wspomniał zatarty/zawieszony zawór pompy oleju+zatkane kanały olejowe.
A olej w silniku jest? Może pompa oleju buczy
Płetwa ciągnie pompę oleju.
Wychodzi że nie ma podciśnienia. Może być rurka do pompy vakum. Wypchnięty bagnet oleju, to pompa vakum pompuje duże ilości powietrza.
Nie wiem czy dobrze kojarzę. Chyba w jednym z ostatnich numerów "Auto Świat" był opisany podobny przypadek. Jeśli dobrze pamiętam chyba pomogło wymiana pompy oleju.
Witam. 3 czy 4 takie przypadki miałem. Zacznij od pomiaru ciś. oleju na zimnym silniku. Mi za każdym razem kończyła się skala na manometrze (10 bar). Zawór przelewowy w pompie ma się otwierać przy +/- 7bar. W ciemno zalecam wymianę pompy oleju.
Pomysl o pompie oleju
Uszczelka pod głowica i tak jest do wymiany. Popatrz sobie na zdjęcie uszczelki w którym miejscu znajduje się kanał ciśnieniowy oleju. I dowiesz się czemu sączy się olej z tej strony.
Witam. Posiadam golfa 4 1.4 16v, przebieg 220 tys. Problem polega ma tym ze piszczy kontrolka oleju, czyściłem odme i wymieniłem olej. Kontrolka zaczeła piszczeć niedawno. Po odpaleniu jest ok po przejechaniu 2-3 km zaczyna piszczec, czasami po wjechaniu w jakiś dołek gaśnie i jest przez chwile ok. Po zdjęciu miski widać mikro opiłki w oleju. Ale nie...
Gdy olej się rozgrzeje to robi się rzadszy i trudniej jest pompie oleju zrobić odpowiednie ciśnienie, poza tym na wolnych obrotach pompa pracuje wolniej i też nie wyrabia, albo wyrabia tylko czujnik jest uszkodzony. Trzeba zmierzyć ciśnienie, albo ewentualnie podmienić czujnik.
To jest to? http://allegro.pl/pompa-oleju-vw-golf-iv...
Zaworek ma za zadnie utrzymanie podciśnienia po zgaśnięciu silnika. Na pracującym silniku serwo będzie działać bez zaworka. Witam. A jak zaworek nie trzyma, to nie pociągnie oleju z pompy vacuum. podcisnienie
Ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia sprawdzałeś? Oleju w silniku nie przybyło? Możesz spróbować zacisnąć (zaślepić) przewód powrotowy z pompy i próbować odpalić.
Witam kolegów, bardzo prosił bym o pomoc, mam bardzo dziwny problem ze swoim golfikiem. Wczoraj gdy jechałem do domu to nagle zapaliła mi się kontrolka od oleju i od akumulatora a obrotomierz spadł do zera wszystko to działo to się na odpalonym silniku, więc myśląc że to jakaś grubsza awaria zjechałem na pobocze i zadz. po kolegę żeby mnie zaholował...
Na zdjęciu widać pompę vacum, trzeba ją zdemontować i sprawdzić jej uszczelnienie.
a jeśli te metody zawiodą to może być pompa oleju, panewki, wał.
wymień pompę oleju na nową
Miska do sciagniecia i zawor w pompie oleju do sprawdzenia.
Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8) - głowica: 30Nm + 90° + 90° - pokrywa zaworów: 8Nm - obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90° rozrząd: - napinacz: 9Nm - ślizg/płoza: 20Nm - koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°) - koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180° pompa oleju: 25Nm - koło zębate: 20Nm...
A nie jest uszkodzona czasem pompa oleju?
Moze sa sprawne a wine poniosi zuzyta pompa oleju i jest za male cisnienie. Zmierz cisnienie a pozniej zebys niepotrzebnie nie musial wymieniac tych czujnikow. Pozdrawiam.
Zamontować mechaniczny czuj. oleju , jazda próbna i wszystko jasne czy pompa czy zegary.
wlasnie nie zmierzylem ale dziwi mnie to ze jest zalozona nawa pompa oleju i jest to samo
wymiana oleju wymiana filtra pomiar ciśnienia i jak wyżej sprawdzić smok i drożność kanałów oraz pompę
Dzięki za pomoc podejrzewałem że to pompa
yciągał ktoś pompę oleju w tym silniku ?Jest dużo roboty z tym i czy wyjdzie miska bez ściągania rury Wymiana pompy to ok 2godz roboty, tłumika nie trzeba ruszać.
Witam, sądząc po przedstawionych objawach tzn.: zapaliła się kontrolka oleju, samochód zgasł, a rozrusznik nie miał już sił zakręcić silnikiem może oznaczać zatarcie się silnika. Skoro było bardzo mało oleju widocznie pompa nie miała już jak go zaciągnąć. Co do ubytku oleju nie mam pomysłu skoro brak wycieków. Zrób jak radzi kolega wyżej co pozwoli...
czyli tak jak mówiłem :) panewki... jezeli ciśnienie nie świeci na wolnych obrotach, a ruszając zaświeca lub wystarczy silnik obciążyć to ewidentnie panewki, a do tego kolega pisze ze mu odma zamarzła... czyli zamarzła, wywaliło olej, brak smarowania i przytarło korby i główne, a wskazuje na to pierwsza panewka od pompy -BRAK smarowania
sprawdz jakie cisnienie daje pompa oleju
Nie obwiniał bym aż tak sprzedającego bo nie są to oznaki uszkodzenia a przebiegu a kupujesz używany silnik. Panewki gdzie przebija miedź nie są jeszcze niebezpieczne ale zalecam wymianę, wał widzę ładny więc panewki pewnie nominał. Pośrednie słabe więc także wymiana, Pamiętaj tylko żeby nie przekosić, potem płukanka, nowy olej i cieszyć się jazdą już...
Pompa do wymiany.
Już mu napisałem. Czasem pali się kontrolka oleju. Ja myślę że to normalne. Wybitnie nienormalne. Może być uszkodzony czujnik ciśnienia, ale może też być uszkodzona pompa oleju - co prowadzi do zatarcia silnika. Pierwsza czynność sprawdzić poziom oleju.
w moim modelu 1.4 benzyna 93r. okazało się że pompa olejowa napędzana jest łańcuszkiem i jest razem w misce olejowej to dla wiadomości użytkowników golfa 1.4 a przyczyną braku ciśnienia oleju było wypadnięcie zaślepki w pompie olejowej tylko dlaczego wpadła?lepsza taka usterka jak awaria pompy troszeczkę czasu i autko na chodzie .pozdrawiam
czyli jednoznacznie jest za niskie ciśnienie oleju - panewki o pompa oleju do wymiany i powinno pomóc
Przed robotą niestety nie wiem jakie było ciśnienie bo nie miałem barometru. Jeszcze mam pytanie czy pasuje pompa oleju z 1.9 tdi? I jak taka pompę sprawdzić ta co mam teraz czyli z wałkami balansującymi?
Mierzone na zimnym czy rozgrzanym oleju?
Sprawdź ciśnienie manometrem. Jak będzie powyżej 1,2 bara na wolnych obrotach, przy zagrzanym silniku to wymień czujnik ciśnienia , jak nie to silnik lub pompa oleju do roboty.
Wszystko moze jeczeć :D ale czesto w golfie pąpa wspomagania lubi sobie zapiszczec sprawdz stan oleju w pąpie !
Byłem u mechanika juz z tym bo nie mam siły do tego. I powiedział mi ze albo pompa oleju albo czujnik położenia wału.
a nie wiem co to za filtr.. hydraulika mowisz ? pompa olejowa ?
Pompa ABS nie jest mokra od spodu??
Witam. Jeżeli diagnosyki i naprawy dokonywał ten sam człowiek to proponuję zmienic fachowca i to czym prędzej. Piszesz że był robiony remont silnika ale on nic nie dał lampka oleju świeci nadal. 1. cisnienie nie może byc dobre bo działaja dwa zabezpieczenia lampka i brzęczyk. czujnki ciśnienia znajują się na końcu magistrali ciśnienia oleju jeżeli jest...
A co ten mechanik robił aż przez dwa dni? Czy miał choć podstawową wiedzę z zakresu ASB.A sama skrzynia (Golf 2) już leciwa ,może była niesprawna.Czy wałek napędu pompy oleju (pręt 1m. o którym pisał kolega wcześniej) był zamontowany i czy można było obrócić go ręką.Można go swobodnie wysunąć i wsunąć ręką do skrzyni to i podczas transportu mógł wylecieć.Czym...
Jest taka możliwość że przy niskich temperaturach olej bardzo gęstnieje i zawór ciśnieniowy nie zadziała, czasem się zdarzy przy uruchamianiu silnika "wyrzuci" korek zaślepiający z pompy oleju. Moja propozycja taka zdjąć misę olejową i obejrzeć pompę.
Okazało się że walnięta jest pompa olejowa i przy rzadszym oleju nie jest w stanie utrzymać ciśnienia. Wlałem puszkę MotoDoktora i jak na razie problem zniknął, ale trzeba zbierać na nową pompę ;/
Jeśli to AJM to wcale nie jest powiedziane, że pompa w baku jest. 115 KM to PD, są tam tzw. pompy tandemowe, które wbrew pozorom nie potrzebują pompy wstępnej. Zamontowano ją żeby uniknąć problemów z uruchamianiem, natomiast nie jest powiedziane że silnik się bez niej nie uruchomi. Możesz jej wcale nie mieć. Ale sprawdź: Czy masz pompę w zbiorniku....
Czujnik ciśnienia mam brązowy z tego co zdążyłam się zorientować to powinien być niebieski. Jutro zmienię czujnik i w książce vw jest opisane jak sprawdzić pompę oleju. Łańcuszek przy pompę nie może mieć więcej niż 20mm luzu.
Witam ma ktoś może momenty dokręcania śrub korbowodów i walu glownego,głowicy,klawiatury,rozrządu,pom... oleju.
Po pierwsze to brakuje tutaj paru informacji. Ważne są warunki w których zaświecił się komunikat. Czy silnik był dogrzany,bo to jest istotne.Na ciepłym oleju ciśnienie drastycznie spada,więc podczas krótkich odcinków na mieście może się nie zaświecić. Opis z pierwszego postu mówiący o tym że po wymianie oleju było dobrze,może sugerować że niezdegradowany...
Kolego. Może z tym odpalaniem, to masz przytkany przewód paliwowy albo wtryski?? wlej jakiegoś środka do czyszczenia instalacji paliwowej, odpal i jeżdzaj.może coś pomoże! z olejem to podjedź do mechaniora niech sprawdzi ciśnienie oleju, bo może już pompa nie domaga?
To tak która poduszkę obstawiasz do wymiany? Co do koła dwu masowego to po dodaniu gazu by trzęsienie silnikiem uspokajało się? A takie coś jak nie równa dawka paliwa na tłoki z pompy? albo słabe ciśnienie oleju??
Chciałem sie zapytać może akurat ktoś miał podobny przypadek czy to sie wogóle opłaca robić
Nie, na osi pompy jest zębatka, która napędza pompę oleju (analogicznie jak aparat zapłonowy w silnikach benzynowych)
miganie to jedna rzecz palenie to druga sprawdz czy masz iskrę i czy idzie pompa paliwa
Witam. Jak to bywa z kupnem starych aut dziś padła mi pompa wspomagania. Wywaliło olej ze zbiorniczka. Po zdjęciu paska okazało się że jest duży luz na osi pompy. A teraz pytanie? Czy po całkowitym wylaniu oleju z układu i maglownicy przede wszystkim nie uszkodzę jej? Gdyż jak były resztki oleju w układzie to bez działającej pompy ciężko się skręca,...
Jaki olej w silniku? Jak dawno zmieniany? Przydał by się pomiar ciśnienia oleju. Do sprawdzenia smok pompy.
Rozumiem, rozważałem jeszcze możliwość, że pracuje na oleju silnikowym, jak mogę sprawdzić pompę?
-Termostat -czujnik temperatury -przepywomierz To trzy podstawowe sprawy na co się zwraca w tym samochodzie jak przybywa stanu oleju. No chyba, że na wskutek braku masy na skrzyni uszkodził sie sterownik i cały czas pracuje pompa i są otwarte wtryskiwacze.
Dzięki za rady, ale mam jeszcze jedno pytanie w związku z tym tematem czy może jest coś takiego w pompie oleju co może spowodować takie objawy?
Witam wszystkich serdecznie. Jestem tutaj nowy. Mój problem polega na tym, że po przegazowaniu Golfa pojawia sie kontrolą oleju i brzęczek w zegarkach. Wymieniony był czujnik ciśnienia oleju (czarny) lecz problem nadal jest. Co dalej? Pompa oleju? Nowe filtry? Olej? Z góry dziękuje za pomoc (Golf mk2 benzyna 1.3 silnik )
Miałem w Pasacie ten silnik i z konieczności (w trasie) zmuszony byłem zalać Lotos mineralny do diesli. Przejechałem łącznie na takim oleju ponad 60 tyś. km i nic się nie stało. Sprawdź jaki masz filtr oleju, bo niektóre tj. te z dolnej półki dają takie efekty. Zbadaj jakie ciśnienie wytwarza pompa oleju i czy czujniki ciśnienia oleju są sprawne.
Za taki stan rzeczy mogą również odpowiadać uszczelniacze na pompo wtryskach, tym bardziej ze wspominasz o przybywaniu oleju.
Nic nie szkodzi na przeszkodzie przejrzeć wiązkę - wtyczki, przeczyścić styki, podczas pracy silnika zerknąć w jakim tempie idzie przelew do zbiornika płynu ( to da pogląd na pracującą pompę wody ). Możliwe iż to jednorazowy wybryk ECU miałem tak z olejem w Golf IV
Jak wyżej , zacznij od paska rozrządu i oględzin napędu pompy oleju i pompy podciśnienia .Wydaje mi się . że jeżeli zdemontujesz pompę podciśnienia to sprawdzisz tez zęby na wałku .
Moze ci pompa oleju sie konczy? Sprawdz cisnienie oleju jakie masz w silniku.
Ale mechanik powiedział że pompa i to jest najważniejsze. Ehh Panowie wszyscy wiemy że to nie pompa ale i tak autor odda do tamtego mechanika bo komputer nie kłamie swoją drogą chciał bym zobaczyć vag'owski komunikat "uszkodzona pompa ciśnienia oleju - wymień ją" :) albo co bardziej kumaty mechanik powie że pompa wymieniona, co innego zrobi a skasuje...
Pompa vacum - nie pomogło Nowa?
System "ostrzegania" o niskim ciśnieniu oleju w tym wozie to według mnie porażka.Po co ta cała elektronika w liczniku powiązana jeszcze z prędkością obrotową?Mogą być dwa czujniki ok ale puszczone w zwykłym prostym obwodzie z kontrolką oleju.Wtedy by było wiadomo że jest coś faktycznie z ciśnieniem a nie alternatorem czy licznikiem. A tutaj pomiar ciśnienia...
W filtrze jest zawór który się otwiera jeśli wkład filtrujący ma problemy z przepustowością (gęsty olej, mocno zabrudzony wkład). Zawór jest żeby zapewnić smarowanie silnikowi nawet jeśli filtr już nie przepuszcza oleju, niestety silnik wtedy smaruje się nie filtrowanym olejem. W twoim przypadku myślę że filtr jest marki MAXGEAR albo coś podobnego....
Jak obroty spadają do zera to jasne że ciśnienie oleju też spada do zera - pompa oleju napędzana jest od wału korbowego. Zasadnicza przyczyna spadku obrotów jest zapewne inna i radzę jej szukać w układzie zasilania paliwem i układzie zapłonowym.
VW Golf 6 1.6tdi 2010r. Problem z niskim ciśnieniem oleju. Problem polega na tym, że im wyższe obroty silnika tym ciśnienie spada nawet do 0.5bar. Nowa pompa oleju, nowy olej. Silnik chodzi równo i cicho. Gdzie szukać przyczyny ? AI: Jaki rodzaj oleju został użyty? Czy jest to olej o odpowiedniej lepkości dla tego modelu silnika? Według wskazań producenta...
Logi masz dobre. Oleju może przybywać przez pompę tandemową, a dymienie to wina turbo.
Wymień czujnik (tak na wszelki wypadek) i olej na dobry...jak nie pomoże to pomiar ciśnienia oleju manometrem a dalej naprawa pompy olejowej, silnika lub w odwrotnej kolejności....
Witam. Mam problem z golfem 4 1.9 tdi ARL. Wymieniłem wałek szklanki i panewki bo były już zużyte i kilka było popękanych nie trzymały ciśnienia a wałek z nominału 61,7mm miał 58mm. Przebieg to 370 tyś km. Silnik na jałowych obrotach przy rozgrzanym oleju ma 0.5-0.7 bara a przy 2 tysiącach obrotów 1.2-1.3 bara. Panewki były sprawdzane na korbowodach...
Rozbiega ie silnika poza tym, że wchodzi na maksymalne obroty, powodyje też spektakularne dymienie ze spalanego oleju. Czy u Ciebie też takie zjawisko wystąpiło? Ba o może wcale sie nie rozbiegał, a pompa stanęła na maksymalnej dawce. Błąd z trzeciego wtrysku bo tam jest czujnik wzniosu iglicy. Troche to dziwne bo w rozbieganym silniku, pompa nie podaje...
Wymienia się przewód odmy na taki z grzałką, kwestia podciągnięcia kawałka instalacji np od przekaźnika pompy paliwa [url=http://autoczesci-jbt.pl/odma/31130...
witam ja bym poszukał przyczyny na panewkach lub pompy oleju możliwe że sie zawiesił zaworek bezpieczeństwa w pompie olejowej ale, najprawdopodobniej to któraś z panewek a jeszcze zapytam na jakim oleju jeździsz ??.pozdrawiam
W Passacie TDI miałem taki przypadek, lecz w moim aucie wyciekł olej (urwała się rurka olejowa od turbiny) i właśnie kontrolka oleju migała oraz działał brzęczyk, czyli była prawidłowa reakcja tych urządzeń na brak oleju. Może "padła" Ci pompa oleju lub czujnik.
Nie wiem czy w twoim silnik czasami pompa oleju nie jest na pędzana łańcuchem,ale to moja sugestia.
pompa oleju nie wystarcza wiek robi swoje radzilbym nie wybierac sie w dalsze trasy
Podaj wartość ciśnienia oleju. Przyczyna może być mechaniczna( panewki, pompa oleju) traci ciśnienie gdy olej jest gorący i rzadki. Może być też elektryczna, np uszkodzona deska rozdzielcza.
Dane poniżej powinny rozwiać Twoje wszystkie wątpliwości. Niskie ciśnienie oleju może być spowodowane już zużyciem silnika (panewki, pompa olejowa, hydropopychacze).
Witam.. Kilka dni temu przegrzał mi się samochód od tej pory przy wiekszych obrotach swieci sie i pyka kontrolka od oleju. Sprawdzalem i płyn chłodniczy nie poszedl do oleju ani na odwrot. Co sie moglo stac? Czy to moze byc pompa lub czujnik oleju? Prosze o pomoc w rozwiazaniu tego problemu....
Nie zapomnij wymienić oleju bo masz napewno dwa stany.
Goldwinger jak zawsze ma racje.Brak synchro między kółkiem wału a kółkiem napędu pompy oleju i aparatu zapłonowego.
Witam wszystkich. Mam problem z mojej mamy golfem. Problem polega na paliwie w oleju. Wyciągnąłem miarkę a tam z dobre 5cm nad stanem i czuć paliwo. Na początku myślałem że jest to pompa paliwa ,ale okazuje się że ten silnik jak poinformował mnie sklepie niby takiej nie ma, dopiero golf 5 generacji ma taką pompę a w nich siadają uszczelnienia i paliwo...
Zmierzyłem ciśnienie i na wolnych obrotach ciśnienie nie wynosi nawet 1 bar, a na rozgrzanym silniku przy 2 tysiącach obrotów podnosi się do 2,5 bara. Co radzicie robić? Czy to może być wina pompy oleju, panewek lub zapchanego smoka?
Witam. Po wymianie sprzegła przy golfie III 1.9 TDI 110 KM i podłączeniu aku. zaświeciły się kontrolki płynu chłodniczego i oleju. Kluczyk jest wyjęty, kontrolki świecą. Po włożeniu kluczyka świece się podgrzewają, ale golf nie odpala. Brak prądu na elektrozaworze na pompie wtryskowej. Może ktoś wie gdzie szukać przyczyny?
Jeszcze jest pytanie czy ktoś nie ruszał pompy oleju, źle ustawione wałki balansujące powodują taki efekt.
Chłopaki zdjąłem pasek wieloklinowy od alternatora odpalilem auto i dalej to słychać :/ gdy to usłyszałem do głowy przyszła mi tylko jedna myśl, pompa oleju:/ bo co innego może wydawać takie odgłosy???
Kolego adamm666 zajmij sie energią odnawialną bo o autach bzdury piszesz.. W jednostkach PD paliwo bedzie sie przedostawało do oleju przez: -oringi pompek -pompę podwójną -pękniętą głowice( w 1.9 raczej nie)
Instalacja , uszkodzony czujnik , usterka silnika - pompa oleju , panewki. Mruga tylko podczas jazdy , na zimnym silniku też , na pewno masz 1.3 ?
Jutro zmierzę ciśnienie.Zobaczymy co będzie.Tylko zastanawiam się czy jest możliwe żeby druga pompa była też zła.Sprawdzę i dam znać.
często pompa oleju się zacina możesz sprawdzic to w ten sposób że posłuchasz silnika jak bedzie klekotał jak diesel to znaczy że pompa nie chodzi,nie ma cisnienia oleju i olej nie likwiduje luzów zaworowych...
Było kilka typów. TDI- wzmocnione tłoki, korby, chłodzenie denka tłoka, wtryski, pompa, powrót oleju z turbo, smarowanie turbo. Nie pamiętam co tam jeszcze. A po co to?
Witam. Jeśli masz dwie pompy,jedna w zbiorniku,druga na silniku(dająca większe ciśnienie) to pada w niej uszczelka i membrana,tamtędy paliwo wpada do rozrządu i do oleju. Zdarza się że wtrysk przepuszcza i gdy zawory są uchylone to wlatuje paliwo pod nie i dalej.
pompa oleju pompa oleju toyota zapowietrzona pompa oleju pompa oleju fabia
odinstalować spyhunter instalacja deutz renault laguna przycisk
philips 32pfl9604h czujniki skrętka
Filtr przeciwzakłóceniowy do silniczka kolejki elektrycznej: jakie elementy wybrać? Schemat wtyczki modułu SAM Mercedes Sprinter 311 CDI