Tak się zastanawiam, a jak by pompa olejowa np, od skutera, podawała od razu potrzebne ciśnienie, bez reduktora oleju, ciśnienie można by regulować obrotami pompy i czujnikiem ciśnienia przy dyszy.
Ciśnienie oleju na dyszę jest regulowane poprzez przymykanie powrotu. Sprawdź czy nie zamienione masz cewki na pompie I* i II* Nie wykluczone, że to pierwszy stopień masz rozkręcony, a działa na drugim.
Mam Buderusa Logano G115. po sezonie letnim go uruchomiłem i piec odpala ale gaśnie czasem po 5s a czasem po 30. przed wyłaczeniem na okres letni było wszystko ok. wymieniłem dyszę, filtr i jest bez mian bez zmian. fotokomórka jest ok, elektrody też. dziś był serwisant, sprawdził ciśnienie na pompie - też ok. regulował powietrzem, cisnieniem ale palnik...
Te rurki pękały na zgięciu ? Tak mi się wydawało, że może być lekko przetarta. Czy takie ciśnienie zostawić ? Olej oczywiście jest. Jeszcze słyszałem, że da się gdzieś na rozdzielaczu podkręcić czy to prawda ? Trzeba było wymienić albo podgrzać palnikiem i by pokazało, można twardym lutem pospawać. Zawór na hydraulice jest przy pompie. Nie podkręcaj...
sprawdż ciśnienie oleju (uszkodzona pompa morze dawać takie objawy) błendne ustawienie elektrod (tak zwane twarde odpalanie kotła ) ewentualnie podmienć sterownik palnika Dodano po 1 sprawdż ciśnienie oleju (uszkodzona pompa morze dawać takie objawy) błendne ustawienie elektrod (tak zwane twarde odpalanie kotła ) ewentualnie podmienć sterownik palnika
Palnik, który posiadasz potrafi sprawiać sporo problemów. Czy serwisant ustawiał ciśnienie oleju na podstawie manometru wkręcanego w pompę? Czy serwisant wykonał analizę spalin? Jeżeli odpowiedź jest NIE to wezwij innego serwisanta.
Może to efekt żle wyregulowanego palnika Przeprowadzić regulacje za pomocą analizatora spalin.Sprawdzić ciśnienie na pompie olejowej i działanie elektrozaworu podającego olej do dyszy.
kolega banmar napisał nie za bardzo rozumie.jak to pompka jest zbędna? a ciśnienie potrzebne do rozpylenia w dyszy? pompa nie jest do tego potrzebna olej zassany jest z podgrzewacza na zasadzie podciśnienia poprzez przepływające powietrze w drążku dyszy z tego powodu pompa jest niepotrzebna z resztą bardzo dobrze opisuje to kolega pablo on wystawił...
Tak, to jest to i tak go utrzymasz w czystości. Kocioł blokuje palnik z symbolem MISFIRE na panelu automatyki. Zwykle ogólnymi powodami są: 1. Brak paliwa, 2. Zapowietrzona linia olejowa + filtr, 3. Zanieczyszczony detektor płomienia, 4. Brak podawania iskry (trafo zapłonowe), 5. Brak podawania paliwa (pompy oleju), 6. Brak podawania powietrza (wentylator),...
No właśnie wiem, że powinno być 8 bar, dlatego nie chciałbym tego zmieniać, zwłaszcza, że kilka lat ta takim pracował i było ok. Niestety paliwo cieknie w trakcie pracy palnika, dysze wymieniłem już 2x i nie ma zmiany (dysze oczywiście nowe). Dlatego podejrzewam pompę oleju, choć ciśnienie niby jest ok, to wydaje mi się, że jest za bardzo tętniące....
Druga dość poważna sprawa to podłączenie tego podgrzewacza do pieca Urlich Wertich 11kW. Chodzi o to czy mam być na stałe do sieci 220V(PTC) ? Jest wyłącznik termiczny, ale działa odwrotnie, czyli zwiera styki np. po przekroczeniu 80 stp. Cels. cześć. Jeśli chodzi o temperaturę to jest podana na obudowie termostatu podgrzewacza. Są też podgrzewacze...
Witam Może ktos wie jak przystosowac palnik w piecu olejowym Ulrich Ederlich 24 kW ,żeby można było go odpalać na oleju np. rzepakowym? Jak wyregulować ciśnienie pompy paliwowej i przepływ powietrza,i czy trzeba zmienic dyszę z 45/80?
Skoro płomień się pojawia, to elektrody, nawet jeśli są w kiepskim stanie, to jednak działają. Jak już płomień się pojawi, to nie powinien zgasnąć. A teraz skoro w komorze kotła jest mokro od oleju opałowego, i palnik pracuje niestabilnie, kopci, gaśnie to: Może być niestabilne lub niewłaściwe ciśnienie paliwa podawanego na dyszę. Przyczyny - niedrożność...
Parametry palnika diametralnie same się nie rozjadą. Po każdym tankowaniu powinno się zrobić delikatną regulację z użyciem analizatora, by zniwelować różnice w kaloryczności oleju. Jak możesz, sprawdż ciśnienie w komorze spalania. Powinno być w zakresie od 0,4 d0 0,6 mbara. Z otworu po czujce opto powinno nieco dmuchać. Jakie masz ciśnienie oleju za...
Hej temat zamknięty. Powód banalny, słabe ciśnienie oleju spowodowane zabrudzonym filtrem i niewymienianą dyszą od 3 lat jak się okazało. Wymiana tych dwóch części na nowe rozwiązało problem. Palnik hula i pali od pierwszego strzału. Może komuś pomoże. Pozdrawiam.
Jeżeli w filtrze nie będzie paliwa to palnik może nie zassać go. Jak regulowałeś ilość paliwa bez paliwa? Masz manometr aby teraz ustawić ciśnienie na prawidłowe? Znasz wartość tego ciśnienia? Nakręciłeś coś w ślepo, teraz będziesz musiał pokombinować aby to zadziałało. Zalej filtr olejem. Wkręć manometr do pompy i ustaw ciśnienie oleju na dyszę. Jeżeli...
Na początek: - Wymienić dyszę (ja używam Danfoss albo Steinen i innych nie polecam) - wymienić filtr oleju - Sprawdzić stan elektrod zapłonowych oraz kabli zapłonowych - podmienić cewkę na zaworze elektromagnetycznym na pompie - sprawdzić ciśnienie na pompie oraz stabilność tego ciśnienia - Zmierzyć pojemność kondensatora na silniku wentylatora - Po...
Metoda nieco niedokładna. Wpływ na wynik Twoich wyliczeń będzie miało parę czynników: -średnica dyszy i jej zmiany wynikające ze zużycia, -ciśnienie wtrysku i jego stabilność w czasie, -zmieniająca się lepkość oleju przy każdej dostawie, -jeżeli palnik bez podgrzewacza, to też temperatura oleju. W efekcie wyliczenie bardzo orientacyjne. Bez wnikania...
Witam, Mam problem z piecem, do tej pory działał ok (co parę dni tylko czyszczenie dysz). Ostatnio pojawił się problem, podczas startu pieca (15 min odczekałem aby nagrzały się grzałki) po około 10 - 15 sec. przestaje pracować pompa tłocząca olej. Olej czerpany z wierzchu beczki, układ odpowietrzony, ciśnienie w normie, filtry i elektrozawory przeczyszczone....
I co z tą drugą wtyczką, ona jest od drugiego biegu tego palnika a mnie potrzebna jest 1 i 2 stopień. W pierwszym poscie pisałeś, że chcesz go spróbować na sucho, a na sucho drugi stopień Ci nie potrzebny. na pierwszym działa tylko jedna dysza a na drugim wszystkie trzy i czy można to jakoś modyfikować, Dochodzi problem z mocą startową. Jeżeli przekombinujesz...
Pamiętać należy ze są to obliczenia dla ciśnienia pompy olejowej 8barG. Przy innym ciśnieniu te wartości będą inne. Podaje się dla 100 psi to jest chyba 6.89 bar 42.7 MJ/kg x 0.278 = 11,8706 kWh i to teraz razy wydatek oleju. Mając dyszę 1.0 przy ciśnieniu nominalnym da nam ona właśnie 1 galon czyli 3.72 litra x 0.89kg/L = 3,3108kg x 11,876 = 39,3190608...
Do WOjtek92 Sprawdziłem filtr paliwa przy pompie w palniku Nie był aż tak bardzo brudny, ale oczywiście przepłukałem. Sprawdziłem przy próbie uruchomienia - tłoczy paliwo do podgrzewacza. Wiem to stąd, że odkręciłem przewód od strony podgrzewacza - paliwo "szło" pięknie. Ergo - to nie problem filtrowania przed podgrzewaczem. Do irus.m Masz rację, że...
Witam !!! Panowie czy to normalne rozwiązanie gdy w instalacji odpowietrzenie z pompy podłączone jest nie do zbiornika tylko wpięte jest do zasilania pompy paliwem zaraz przed filtrem. Czy jest możliwe żeby po 8 latach padła pompa paliwa teoretycznie działa ale z karnistra ponieważ instalacja ma jakieś 6 m długości zbiornik jest w tym samym pomieszczeniu...
Zamiast ciśnień oleju 10 i 26 nastawiłem 10 i 16bar. To trochę nie ładnie postąpiłeś. Zmniejszyłeś ciśnienie przez co ta dysza nie rozpyla oleju jak należy i produkuje za duże kropelki paliwa przez co paliwo nie spala się jak należy. Przypomnę ci, że nadmiar powietrza w takim piecu daje się po to aby zniwelować niedokładności rozpylania i dać szansę...
Automat wymień. Nie ma to nic do rzeczy. Prawdopodobnie są żle ustawione parametry palnika i zostaje sadza w komorze spalania. Dorażnie próbuj: - wyczyść jeszcze raz opto, włóż je w odpowiedniej pozycji ( ma na obudowie wypustki pasujące do odlewu palnika), - pokręcając śrubę(prętem) na którym jest czerwona podziałka przestaw z pozycji 4 na 6. - odblokuj...
Witam Problemy są cztery: PKT 1. Niedrożna instalacja olejowa lub powietrze w układzie- i po koleii: -sprawdzić początek zasysu na dnie w zbiorniku(dość kłopotliwe ale od tego bym zaczął) -sprawdzić filtr oleju(wkład siatka lub filc) - pamiętać żeby odkręcić i zassać paliwo po wyczyszczeniu -sprawdzić filtr siatkowy w pompie - przy Danfossie imbus z...
Witam. Nowy nabytek. Nagrzewnica olejowa DEDRA9952 30kW. To sprzęt z pompą powietrzną. Miałem duży problem z odpaleniem po pierwszym zalaniu. Błąd E1. Masa dymu chwila pracy i stop. Jako, że to druga nagrzewnica w gospodasrwie, postanowiłem zajrzeć. Wewnątrz wszystko wydaje się OK. Czujka płomienia na miejscu i prawidłowo. Odpaliłem na zdjętej pokrywie....
Dajcie na luz już z dbaniem o myjke nie ma wiele zachodu, oczywiście filtr i nie przemrożenie to podstawa. O domowo myjkę czy to karchera czy innej firmy poza czasem pracy, dobrą przedłużka elektryczną użytkownik nie ma jak zadbać. Nie zmieni oleju nie nasmaruje zaworu regulacyjnego bo wymaga to rozebrania urządzenia. Profesjonalne co innego ""DBANIE""...
Witam Palnik riello RG 0.R w kotle Biasi 22 kW. Problem był następujący z czasem coraz gorzej odpalał tj. za drugim razem albo nawet za trzecim ale to już z wielkim hukiem. Z czasem doszło straszna dymienie i sadza w kotłowni. Pierwsze co zdejmujemy palnik i zgodnie z instrukcją producenta Riello (ogólnodostępne online pdf) rozbieramy flansze płomienia,...
Widziałem hamownie zbudowane na zasadzie pompy odśrodkowej, zamkniętego obiegu oleju przez chładnicę. Regulacja obciążenia odbywała się przez przymykanie i otwieranie zaworu dławiącego przepływ. Używane to było do badania falowników i silników klatkowych, ale może dałony rady zastosować do spalinowych? Dodatkowo możesz mierzyć prędkość przepływu, może...
A więc: -rozmiar i rodzaj dyszy jest wybity na dyszy którą masz zamontowaną. -wymiana filtra oleju przed palnikiem -czyszczenia palnika i komory spalania łącznie z kominem -sprawdzenie ciśnienia pompy i regulacja -analiza spalin i regulacja -ogólne oględziny planika Bez sprzętu nie zrobisz tego dobrze.
Nie wiemy nic o palniku. Nie znamy parametrów dyszy i ciśnienia na pompie. Bez tych danych trudno wyrokować...
Cześć, Pisze z prośbą o pomoc w uruchomieniu świeżo zamontowanego (używanego). zestawu Split. Piszę spoza UE. A więc, jeśli ktoś chce pisać o prawie tam obowiązującym to proszę sobie darować. Konkretnie to piszę do Was z Ameryki Południowej z Paragwaju. Dostęp do specjalistów jest tutaj niestety bardzo ograniczony (bardzo to dziwne, bo klimat bardzo...
Nie trzeba wróżki.Ciśnienie oleju na palnik można regulować na pompie regulatorem,ale jeżeli nikt go ne ruszał to zbędne są własne nastawy bo prawdopodobnie zrobisz jeszcze gorzej.Często zdaża się zanieczyszenie dyszy/pomimo filtrów/ dyszę można samemu wykręcić i delikatnie by nierozkalibrować przemyć,filtry też mogą bć niedrożne lub uszkodzone. Próbuj...
Wykręć rurkę od pompy do palnika. 1 Wymontuj z obudowy dmuchawy palnik. 2 rozkręć palnik dostając się do dyszy.3 przedmuchaj dokładnie filterek wkręcany w palnik 4 Sprawdz i przedmuchaj dysze palnika. Przyczyną może być również fotoopornik który nie widzi płomienia.Jak dmuchawa chodziła na oleju napędowym może wymaga korekty składu mieszanki powietrze...
Jak w temacie z tym, że na własną rękę. Zmierzyłem ciśnienie na złączu P pompy i było 6 barów. Po kręceniu w lewo śrubką do regulacji nic się nie działo. Dopiero kręcenie zgodnie ze wskazówkami zegara podniosło ciśnienie, aż do 10-11 bar czyli tyle ile ustawienia fabryczne zalecają. Ustawienia fabryczne przepływu powietrza natomiast różnią się w zależności...
no to ja odpowiem -jest specjalna pompka do sadzy wstępnie wkłada się koniec tej pompki i machasz 10 razy powietrze przepływa przez biała bibułkę kolor jaki uzyskasz wstępnie mówi o ilości sadzy, od czarnego do jasno żółtych i czyste białe, wpisz w google "pompka spalin" jak się ma wprawę i ustawi biała bibułkę to analiza powinna być w miarę dobra -ogólnie...
Witam. Jestem posiadaczem Leona 1.9 tdi asv 110. Kupiłem go 4 miesiące temu i od tej pory zrobiłem ok 10 000 km. Auto spisywało się bez zarzutu, komputer podpinałem do niego dość regularnie bo mam w pracy, zero błędów, ostatnie śmigałem po górach i też było ok. Jakieś 2 tysiące km temu dostawiłem tempomat, działa on prawidłowo we wszystkich pozycjach...
Linia olejowa jest dwuprzewodowa. Z powrotem do zbiornika. Cisnienie oleju 12 bar. Podcisnienie 0.1 do 0.2. Moje podejrzenie to wlasnie jakosc oleju opalowego. Na razie sprawdzam na zwyklym dieslu.
Witam, 1. Co do czujników płomienia to jest kilka typów m.in. na światło widzialne, czy na podczerwień. 2. Pompka osadzona jest jak ktoś wcześniej pisał na wałku wentylatora. Moment przenoszony jest sprzęgiełkiem <= do sprawdzenia bo się wyciera. Innymi słowy jak pracuje wentylator to powinna pracować pompa. 3. Każdy palnik powinien być doposażony...
Witam Nie będzie pracowała na oleju przepracowanym .W nagrzewnicy a rozpatruję nagrzewnicę o mocy około 20kW są trzy filtry w pobliżu zbiornika jeden wstępny ,jeden w samej pompie wysokiego ciśnienia i kolejny filtr paliwa jest zamontowany na palniku. Widziałem w pracy piec w wykonaniu fabrycznym na olej przepracowany pracujący w dużej hali firmy wulkanizacyjnej...
Jak chcesz w zmyślny sposób załatwić sobie piec, zawory, wszystkie uszczelki i cała chałupę to zrealizuj ten chory pomysł. Czynnik grzewczy nie jest mnożnikiem ciepła a tylko jego przekaźnikiem. Ilośc zapłonów pieca zależy do histerezy na czujniku pokojowym a nie od tego jak długo będzie stygła ciecz w grzejnikach. Łozysko w pompie obiegowej jest smarowane...
Trudno zrozumieć tę wypowiedź, można trochę jaśniej? Tu kolega podał najprawdopodobniejszą przyczynę , Coś jest na rzeczy i to raczej nie związane z samą pompą ciepła. Przecież to naprawdę trzeba by napuścić tlenu do układu z palnym czynnikiem... Choć w sumie to możliwe. Taka hipoteza, zabrakło azotu ńa robocie a był tlen w butli od palnika. To użyli...
Olej napędowy jest "szlachetniejszy" od opałowego, ma dodatki obniżające temperaturę krzepnięcia, gdyż samochody są eksploatowane w warunkach "polowych" - w przeciwieństwie do instalacji CO. Olej napędowy nie zniszczy Ci pompy (która w samochodzie pracuje na znacznie wyższych ciśnieniach), ani dysz, a tylko portfel - będziesz musiał do niego 2 razy...
Lutowanie miedzi to żadna filozofia i wystarczy lut miedziany , lub dla luksusu z 2-5% zawartością srebra. Lutowanie twarde w tym przypadku przypomina lutowanie miękkie , z tą różnica że wnętrze rury napełnić należy azotem , aby zapobiegać utlenianiu . Tlenki miedzi powodują rozkład czynnika chłodniczego . Do gięcia potrzebujesz giętarkę, do cięcia...
I skończyło sie rumakowanie :D A teraz kilka wyjaśnień spornych kwestii. 2_lelek napisał: Twoj podgrzewacz wykonany jest z rurki o srednicy np. 0,8 cm lub 1,0 cm w ktorej przeplywa OR na odcinku 110 cm w dwoch sekcjach. 0,8 x 3,14 x 110 = 276,32 cm² x 2 = 552,64 cm² lub 1 x 3,14 x 110 = 345,4 cm² x 2 = 690,8 cm². To sa prawdopodobne...
pompa oleju palnika ciśnienie pompa oleju koparka ciśnienie pompa oleju
naprawa programatora samsung lenovo throttling hyundai wentylator chłodnicy
Nissan Qashqai J11 – podłączenie pinów siłownika żaluzji chłodnicy AGS, kolory przewodów Beretta Sylber Style Basic 20 SR – otwarta komora spalania, typ B11, brak zamkniętej komory