Jest kilka przyczyn. Prawdopodobnie silnik ma już spory przebieg. Luz na panewkach jest już pewnie duży i pompa nie daje przez to odpowiedzniego ciśnienia. CO do pompy to też może być ale to raczej nie jest główną przyczyną, chyba że ktoś nie zmieniał oleju na czas. Spawdź też zawór ciśnieniowy. Jest on zamocowany w pompie olejowej. To jest taka sporra...
Lepiej zmierzyć nie brać na oko. maximiliantg ma rację co do wydajności. Jednak w rzeczywistości zależy sporo od tego jak długo będzie ta pompa musiała pracować z zasilaczem bez przerw. Przy krótkich pracach ciągłych to nawet zasilacz mniejszy wytrzyma, przy dłuższych pracach [kilkunastominutowych] lepiej się uzbroić w zasilacz o conajmniej 10% większej...
Napisane przez kkknc "Panowie i 10W wystarczy. Kwestia przełożenia. Chociaż wtedy 1 metr pokona w 10 minut." Ja powiem szczerze swoje życie przerobiłem w doświadczeniach technicznych i prądowych w akumulatorniach i magazyn energii (próba), dojść mają falowniki i panele. Ale to co napisał Pan 10W to ja bym nawet palcem nie kiwnął bo to nie jest możliwe...
Zbyt mała ilość oleju w układzie, uszkodzona pompa oleju. uszkodzone panewki, wypadnięta zaślepka kanału olejowego.
Zara moment - który silnik? "Kredens" po bodaj '87 miał ten sam co Polonez -zaprzestano produkcji starocia 115C z filtrem oleju pod kolektorem ssącym. W takim przypadku pompy będą te same!
po wykręceniu zaworka to tam za wiele nafty nie nalejesz, już lepiej zassij naftę gruszką i przepompuj aż będzie z powrotu lecieć nafta, to się cała pompa napełni naftą, może pomoże, chociaż pewnie bez zdjęcia góry się nie obejdzie... niestety dzisiejsza "ropa" ma z olejem napędowym niewiele wspólnego, ma mnóstwo syfu=biopaliw legalnie dodawanych, to...
Podobny patent robiłem w czasach Fiata 125p - przeróbka układu rozrządu z łańcucha na pasek, wałek rozrządu FSO Polonez z bitą cechą "W", gaźnik z poloneza typ "S2C", dopasowanie kanałów kolektora ssącego do głowicy, przeróbka ukł. zapłonowego na elektronik (tzn czujnik indukcyjny zamiast platynek), pompa oleju również z Poloneza - i "kredens" zwijał...
Prędkość 180 km/h osiągał Polonez 1,4 z silnikiem Rovera, może lepiej taki kupić ?. Inny silnik w poldku pociąga za sobą zmianę skrzyni biegów, rozrusznika, chłodnicy, układów zasilania i wydechu, czy warto ? Co do uturbiania oryginalnego silnika, to lepiej dać sobie spokój, albo wytopi panewki, albo urwie wał. Smarowania nie polepszysz - pompa jest...
Witam,, sprawdz czy przypadkiem nie odłączyłeś przewodu od wskaznika Ciśnienia oleju i / lub przwodu od czujnika poziomu oleju... jak odłączysz któryś to pompa chodzi non-stop :) ach te polskie konstrukcje ...
Jednak był to brak ciśnienia oleju, na wyższych obrotach nie było prawdopodobnie takiego smarowania jakie miało być, potem już na biegu jałowym wyszło niskie ciśnienie. Od pomiaru ciśnienia u mechanika (gdzie na biegu jałowym było w normie) do uziemienia silnika wystarczyła trasa 100 km około 3000 obrotów cały czas w porywach na 4500 obrotów. Dlaczego...
wygląda na to że pompa oleju sie psuje i nie daje ciśnienia takiego jak ma być mozę być uszkodzona zapytaj najlepiej jakiegoś mechanika albo znajdz schemat silnika
W niektorych samochodach nic to nie da - np ople mialy taki patent ze pompe zalaczal albo sterowany przez urzadzenie sterujace przekaznik albo podlaczone rownolegle do niego dodatkowe styki w czujniku cisnienia oleju - kiedy pojawialo sie cisnienie oleju pompa zalaczala sie nawet bez wpietego przekaznika , nawiasem mowiac ten czujnik czasem padal (zgrzewaly...
Zaworek zwrotny to raczej nie problem, ale myślę a właściwie mam nadzieje ze pompa sama zassie olej. termostat to już mam mała płytka z czujnikiem, działa to tak że gdy wzrasta temperatura powyżej 80C pojawia się napięcie na wyjściu a przy 110C jest już max napięcie. Miało to być sterowanie wentylka do wzmacniacza ale nigdy go tam nie zamontowałem....
Witam, posiadam poloneza j/w z 1999r, przebieg 80000 km. Wszystko z nim do pewnego czasu było ok, lecz któregoś pięknego dnia temperatura płynu chłodzącego zaczęła przekraczać 90°C, podczas jazdy praktycznie cały czas chodzi wentylator, dopiero chwilowa jazda na luzie pozwala schłodzić płyn do ok 92°C i wentylator się wyłącza. W samochodzie została...
Pompa wspomagania z Poloneza załatwiła sprawę,wielkie dzięki za pomoc,zamykam.
Zrobiłem kiedyś "test łosia" Polonezem przy 70km/h gdy z bocznej mi wyjechał koleś. Zdecydowanie nie polecam. Nigdy się tyle strachu nie najadłem. W końcu to zawieszenie starego Fiata opracowane w latach 60 ubiegłego wieku. A co do unikania wysokich obrotów, w instrukcji do Poloneza albo 125p było śmieszne zdanie o nie kręceniu, gdyż może dojść do...
Jezeli siadlaby ci pompa wodna to silnik by ci sie przegrzewal i widzialbys to na wskazniku.A co do uszczelki pod glowica to sprawdz jaki masz kolor oleju w silniku.Jak jest bialawy to masz znaleziona usterke.Sprubuj odpowietrzyc uklad chlodzenia.
Witam Podczas jazdy normalnie zapalily mi sie czerwone kontrolki cisnienia oleju i ladowania akumulatora. Silnik zgasl w czasie jazdy. Zjechalem na pobocze jescze na rozpedzie i przekrecilem kluczyn na OFF.No i juz nie chcial zapalic. Pompa paliwa dziala, akumulator naladowany, wszystkie kontrolki sie swieca normalnie. Bezpieczniki wszystkie dobre......
Witam w caro plusie 1.6 gli pompa paliwa jest oczywiście w baku zaś filtr paliwa montowany obok wystarczy wyjąć kolo zapasowe pod nim będzie taki dekielek jak go odkręcisz to zobaczysz i góre od pompy i od filtra Dodano po 7 Oczywiscie w przypadku wymiany trzeba zdjąć bak. Ja bym natomiast zapytała kolegów o pomoc w kwestii alternatora w takim wlasnie...
mam wiele pytań dotyczącch mojego samochodu. Posiadam poloneza cargo rok prod. 1999 na jedno punktowym wtrysku,silnik 1.6 gli, układ bosch, instalacja gazowa firmy landi. stan licznika 165000km. Mój polonez niechce palić na paliwie na wolnych obrotach jest okey ale gdy przychodzi do jazdy na paliwie to nie ma mowy, parska prycha dławi sie aż wreszcie...
Polonez 1.9 D 450 tys (przy 400 padła pompa -cóż polskie paliwo) skutkiem awarii pompy była ( z niewyjaŚnionych przyczyn) awaria uszczelki pod głowicą. Mimo białego obłoku za plecami przejechałem jeszcze 50 tys i ... sprzedałęm bo korozja go zjadała pękł przewód hamulcowy. (facet zrobił uszczelkę i smiga dalej na silniku) Od początku na elf exelium...
Witam! Musiałem zmienić silnik w moim polonezie. Kupiłem 1.6 gle. Jednak jest to wersja z pompką paliwa w baku, której nie posiadam (na wałku nie ma krzywki do napędu standardowej). I teraz pytanie: Mogę kupić np. pompkę od fiata SC? Jak w takich pompkach elektrycznych jest rozwiązany problem przelewu paliwa, bo te które oglądałem miały tylko jedno...
Witam jestem elektrykiem samochodowym ale nie chodzi mi o naprawy cudzych aut tylko mojego sportowego poloneza :) nie dawno założyłem ze szrotu nową pompe paliwa jest sprawna i ciśnie 6 barów :) ale to tak na marginesie, pewnego dnia jechałem do roboty na gazie bo regulowałem gaz i chciałem sprawdzić ile spali noi gaz się skończył przełączyłem na benzyne...
Witam, mam taki problem z elektryka, polonez nie chce palić na benzynie, albo nieraz zapali i zgaśnie. Pompka paliwa nowa, sprawdzałem ja i mechanicy i podaje na wtrysk, wtryskiwacz też dobry, ponieważ gdy podpiołem pod niego prostownik i wtedy wtryskiwacz chodził i nawet polonez odpalił na benzynie. I mi się wydaje ze wina jest po stronie elektryki....ale...
Zaiteresowanych prosze o pomoc.Polonez Caro 92r.gaznik.Objaw jest nastepujacy.Jak postoi dłuzej pompa paliwa nie moze zacigmąc paliwa długo trzeba kręcic i nie chce zaskoczyc. Pompka paliwa ma 3 wyjscia.Dopiero wlanie do gaznika paliwa uruchamia i mozna cały dzien jezdzic.Wersja z gaznikiem.Wymiana nowej pompy i popychacza nic nie dala.Czy to wina przewodu...
Witam, mam problem z polonezem caro plus 97 rok wtrysk bosch, pb+gaz, po nocy jak jest zimno na dworze wystarczy 0 stopni nie uruchamia się pompa paliwa tzn, nie słychać że pracuje podczas przekręcenia kluczyka na pozycje zapłon, czasem po kilku krotnym przekręceniu odzywa się pompa i można uruchomić silnik, wymieniłem już: pompę paliwa, kostkę stacyjki,...
Witam chciałbym się poradzić odnośnie pompy PZ10A: http://www.pzl-wroclaw.com.pl/pl/produkc... 1. Czy jest samozasysająca. 2. Czy poradzi sobie z "zassaniem" ropy z jednego zbiornika do drugiego, np. z kanistra do kanistra o pojemności 20L, pracując z 1,5m przewodem zasysającym i odprowadzającym. 3. Czy da się ją zastosować...
Mam następujące objawy: po przekręceniu zapłonu słychać pompkę i silnik zapali,ale po około 5s gaśnie.Ponowne uruchomienie -nie słychać pompki, dopiero po odczekaniu około10 min. pompka działa ale krótko i tak w kółko. Czy padła pompka?
Mam taki problem z tym samochodem jak w temacie. Tzn odpala nie zawsze. Przyczyna podobno leży w pompce paliwa lub w jej obwodzie (tak muwil mechanik). Mam schemat instalacji w ksiazce do niego ale nie moge sie polapac w nim I mam pytania : Z tylu pod kołem zapasowym (jak sie odkreci pokrywke)mowil mechanik zeby szukac:p sa dwa przewody niebieski i...
Były już tematy o pompie paliwa, ale nie znalazłem odpowiedzi. U mnie sytuacja wygląda tak że jak jest niska temperatura, ok 0°C to po przekręceniu nie słyszę pompy paliwa, nie słyszę właściwie nic, nie dotykałem przekaźnika ale raczej powinienem go również słyszeć. W każdym razie jak przekręcę kluczyk kilka razy albo próbuję kręcić mimo że pompa nie...
I zaczęło się. Podjechałem pod sklep, zgasiłem samochód zapakowałem zakupy próbuję zapalić a tu zonk, nie pali, kolega szarpnął zapalił, dojechałem do domu zgasiłem i już nie odpalił. Teraz kilka szczegółów, samochód wyposażony jest w układ zapłonowy BOSH, instalację LPG LOVATO. Usterka polega na całkowitym braku iskry, po włączeniu zapłonu nie słychać...
czesc, polonez 1400 silnik rover - pytanie: czy jest i gdzie jest wylacznik pompy paliwa a raczej wlacznik. nie dzala pompa paliwowa zasilajaca wtryski, chcialem najpierw sprawdzic zabezpieczenie. przebywam poza granica, i ciezko tu o jakis serwis daewoo. dzieki + pozdrowienia pater rafal
Powiedzcie prosze jak jest sterowany prtzekażnik pompy paliwa w Polonezie z silnikiem multipoint . A kontretnie chodzi mi o mase na sterowaniu cewki tego przekażnika , przekaznik nie łapie bo brakuje tej masy. Czy ona jest sterowana z komputera czy poprostu się urwała. Pozdrawiam
Mam zaniżone ciśnienie paliwa - poniżej 0,04MPa. Zanim rozbebeszę zbiornik chciałbym wiedzieć czy łudzić się jakąś naprawą, czy wcześniej kupić nową. Może ktoś to już przerabiał?
A więc aby odpalić silnik trzeba długo kręcić rozrusznikiem, 3,4 raz jak trzyma sie po około 5 sekund. Ale jeżeli odpali się go, zaraz zgasi i ponownie uruchamia, szybko załapuje. Więc myślę że nie trzyma paliwa, w jaki sposób pod pompować ręcznie paliwo? Filtrem nie da rady, bo jest przy baku..
działa jedynie wskaźnik ciśnienia oleju reszty brak- nie działają żadne inne kontrolki i wskaźnieki. Proszę o pomoc.
Panowie mam może laickie pytanie ale dawno nie zaglądałem do takich wehikułów, mam pytanie tego rodzaju czy w typ egzemplarzu istnieje dodatkowa pompa paliwa oprócz mechanicznej przy silniku. Bo pompa nie podaje paliwa albo bardzo mało, zawór elektromagnetyczny przy gaźniku dostaje napięcie.
witam mam poloneza caro plus na wielopunktowym wtrysku i mam z nim male problemyczyli. Czasami zacznie kopcić i wtedy klepią zawory chyba bo takie rzegotanie słychac tak jakby to były zawory bierze troche oleju kompresje ma dobra bo była mierzona niewiem co to może byc pomurzcie mi !!!!
witam.mam poldka i chciałem zapytać na jakiej zasadzie działa przekaźnik pompy paliwa umieszczony w centralce pod kierownicą tam gdzie bezpieczniki w atu plus,z czego sie składa i jak sprawdzić czy to on jest wadliwy.dzięki.
Stary wtrysk z audi 100 z silnika 2.3 do tego pompa oleju z poloneza silniczek od wycieraczek z trzystopniowa regulacja. Przez ten wtrysk będzie wtryskiwany olej na palenisko z własnego doświadczenia wiem ze ten wtrysk otwiera sie przy pewnym ciśnieniu wiec gdy pompa wytworzy ciśnienie on sie otworzy, do tego na silniczku będę regulował prace wtrysku...
Czyli nie wiesz, a udajesz znawcę. Czym się pompa oleju od Poloneza różniła pewnie też.
Zębata pompa od hydrauliki np. z c-360 nie ma żadnego zaworu. Możesz z niej śmiało zrobić pompkę do przetłaczania paliwa. Z poloneza nie za bardzo. pracuje ona w misce oleju, nie posiada żadnych uszczelnień bo nie jest to potrzebne. Ewentualny wyciek trafia do miski. http://obrazki.elektroda.net/66_12677266... Taka lub podobna tego typu będzie się...
witam wczoraj o tym czytałem koles ogrzewał dwa domy przepracowanym olejem przez pięć lat palnik zrobił sobie sam genialne w swojej prostocie palnik porównał do patelni z dziurą w środku przez którą wpada olej ścianki boczne podwójne jedna z nich z dużą ilością dziur do powietrza dmuchawa plus pompa oleju od poloneza silniczek od wycieraczek i sterownik...
cze ,miska schodzi normalnie po odkręceniu jej i poduszek i blachy osłonowej sprzęgła ,a potem dopiero pompa oleju
Hm.Fabryczne dają do 10 bar I to jest już coś ocieplić podgrzewacz A więc mamy 1-Dysza marki PABLO 2-Ocieplony podgrzewacz 3-Podgrzewacz dyszy z pistoletu 4-pływak w podgrzewaczu czuwający nad poziomem z malczana 5-Układ zasilania oleju z silnika wycieraczek+pompa polonez-fiat 6-Sprężarke z reduktorem ciśnienia 7-Baze konstrukcji nośnej z org.palnika...
To jest pompa z alledrogo za 9 zł + wysyłka, muszę teraz kupić zbiornik wspomagania, tym razem na szrocie. W pobliskiej stacji demontażu pojazdów za najtańszą używaną pompę do Poloneza chcieli 80 zł, za wszystkie inne od 120 zł wzwyż. Jeżeli chodzi o redukcję ciśnienia oleju, w pompie trzeba skrócić/wydłużyć sprężynę (patrz kilka postów wyżej) Zawory...
mysle ze jednak ty , bo pompa oleju jaka była w latach 70 dalej jest taka sama , wał od poloneza wcale nie wazy mniej jak ten od renówki . mimo wielkich jak to mówisz obliczen wcale nie jest tanszy dla klienta
Przyznaję, źle zrozumiałem. Stosowanie pompy wspomagania do smarowania to też nie najlepszy pomysł. Pompa ma dużą wydajność. Do takiego smarowania potrzebna jest mała pompka, wielkości pompki do spryskiwacza szyb, lub od akwarium ale też odporna na działanie oleju. Pompa olejowa od poloneza też jest bardzo dużej wydajności i żeby działała to musi mieć...
Piszesz że całkowicie odbudowałeś silnik.... , a sprawdż czy dobrze złożyłeś rozrząd , i napęd pompy oleju i zarazem aparatu zapłonowego..... Dodano po 2 Przepraszam... napęd pompy oleju nie - pomyliło mi się z silnikiem poloneza , jeszcze raz przepraszam za błąd.
Dziękuję za odpowiedzi :) Niestety, w misce olejowej łuszczy sie farba. To co widać na zdjęciu to efekt stania ok 10 dni bez oleju. Co chwila farba tak puchnie w innym miejscu. Jej usuniecie to też nie jest rozwiazanie. Farby brak nawet w miejscach, w których nie ma stałe oleju. Polonez robi rocznie ok 1000km. Wilgoć + ciepło = korozja. A jej drobinki...
Hydrauliczne, przekładnia od lublina. Koszt... zależy w jakiej cenie jesteś w stanie pozyskać taką przekładnie, na allegro około 450zł + kolumna kierownicza z poloneza :) + pompa oleju (widać ją pod alternatorem) + drążek łączący koła z c360 + przewody i trochę innej drobnicy i pracy, nie chce szacować kosztu bo będzie się on zmieniał w zależności od...
Sprawdż poziom i cisnienie oleju.W Gli jeśli nie ma ciśnienia oleju przekażnik pompy paliwa umieszczony za schowkiem wyłancz się powodując załancznie kontrolek tablicy wskażników...
Koło impulsowe raczej nie będzie miało tutaj znaczenia - przy anomalii w zębach sterownik głupiałby w ogóle z wyliczeniem KWZ jak mi się zdaje. Skoro moduł był podkładany, to zostaje kablologia - przegniła wiązka, zafajdana olejem ze wspomagania i płynem z pompy hamulcowej.
Pewnie problem w uszczelce pod głowicą. Ale to łatwo sprawdzić, będzie bulgotać w zbiorniczku po jego odkręceniu i ładne skwarki po wystygnięciu pływać będą. A oleju nie przybywa?
Chodzi o konstrukcje astry ktora jest lepsza od kadetta. Prosze Cie :lol: , przecież to te same konstrukcje, różniły sie tylko tym że niektóre silniki były na wtrysku, a zawias, hamulce - generalnie całe podwozie to ta sama konstrukcja, wnętrze delikatnie zmodernizowane. Wiec nie mów mi o wyższości Astry nad Kadetem, bo to tak jakby porównywać Polonezy...
Witam. Jestem w trakcie montowania wspomagania w ciągniczku. Mój zestaw składa się z pompy NSZ 10-lewa i orbitrola typu OSPC 100 z firmy AGTECH. Układ współdziała z silnikiem od Poloneza. Przewód od pompy podłączyłem pod litere P, przelew pod litere T, no a węże od siłownika pod litery A i B. Niestety pojawił się problem. Gdyż gdy orbitrol nie był podłączony...
No tak się sklada ze jestem mechanikiem i widze jak te instalacje powoduja szkodu gaz po prostu jest za suchy jak braknie ci paliwa to wiekszosc osob włącza pompy paliwowe bo sa zle zapezpieczpne . Przykladow moge ci dac mnostwo jakie szkody to robi a jak ktos robi 10 tys rocznie to oszczednosc jest niewielka i kiedy zaczniesz zarabiac skoro gaz leci...
Napewno odma leci do klapy zaworów fabrycznie w zależnosci od modelu i warunek nie z plastikową odmą ,a metalową z pojedyńczym wyjściem do góry /sprawdzałem/. Napewno te wyrzucanie oleju jest też zwiazane z temperatura silnika /wyrzuca przy dużej temperaturze / moim zdaniem tak powinno sie zrobic wąż odpowietrzający idzie do klapy zaworów przy korku...
Jeżeli w silniku jest olej (to nie jest śmieszne), prawidłowy, miska nie jest wgnieciona, to powodów i tak może być wiele - począwszy od zużycia samej pompy oleju, przez problemy z obiegiem oleju, aż po zwyczajne ogólne zużycie silnika, np panewek - nie podałeś przebiegu ani innych szczegółów.
czujniki działały dobrze tylko mało który silnik ma ciśnienie 4bar przy chyba 3500rpm - ot cała prawda a kolega niech wkręci manometr to będzie znał prawdę To dotyczyło tylko silnika 115C z małą, niewydajną pompą i bocznikowym filtrem oleju; AA, AB i pozostałe z rodziny miały się pod tym względem dużo lepiej.
Ja nie opróżniałem nigdy popychaczy, tylko wkręcałem tak jak autor tematu. Ale już nie pamiętam, czy o 1,5 czy 2,5 obrotu. W każdym razie zgodnie z "sam naprawiam". Nawet na wyśmiganym wałku nie było problemów z podpieraniem zaworów. Może zawór w pompie się zawiesił i jest zbyt duże ciśnienie oleju? Chociaż w poltolocie to chyba nie możliwe😀
myślałem właśnie o jakiejś pompce oleju ze sterownikiem jednak czas mi zbytnio nie pozwala po pracy abym sobie dorobił takie urządzenie wiem że to jest wygoda itd. gdzieś to już było...pompa olejowa np; z Poloneza napędzna silnikiem od wycieraczek tez z Poloneza sterowana oryginalnym sterownikiem czasowym wycieraczek.
Kiedyś miałem poloneza i lałem do niego to co miałem pod ręką (łącznie z przekładniowym :-) ) i auto jeździło, ale kiedyś miałem klienta co nie wiedział czym jest zalany jego silnik. Dolał jakiegoś, a kilku kilometrach stracił ciśnienie. Po zdjęciu miski okazało się, że z oleju zrobiła się jakaś gęsta lepka substancja, która zapchała smok od pompy olejowej.
Mam poloneza z silnikiem Rovera. Kupilem go z padnieta pompkom paliwa,wiec kupilem nowa ale nie od Rovera. Pali teraz mega bardzo duzo (około 25 litrow) Na duzych obrotach to przepala tą benzyne, ale jak spada z obrotow to zalewa go. Zauwazyłem ze paliwo idzie do oleju :( Katalizator jet parzacy. Co moze byc przyczyną. Bardzo prosze o jakies rady. Czy...
Mam Poloneza Caro Plus 1.6 GLI i przejechałem nim 156tys. km na gazie. Jak dotąd nie mam kłopotów z układem paliwowym. Stosuję się jednak do kilku zasad: 1. w zbiorniku musi być zawsze paliwo, 2. silnik musi osiągnąć swoje parametry i sam musi przejść na gaz, 3. filtr powietrza - wymiana co 10tys. km, 4. wymiana oleju co 10 tys. km, 5. wymiana świec...
Grzanie tylnej szyby startuje po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju. Jeśli silnik prawie staje - ciśnienie spada. Albo jeśli olej chlupnie na zakręcie, a jest niski poziom - pompa zapowietrzy się. To "R" co to jest? Poziom płynu hamulcowego? A może ma jeszcze jakieś inne znaczenie? Czujnik podciśnienia serwa hamulca na przykład? Może serwo nieszczelne...
no mogło tez tak być, kiedyś wymieniałem silnik do poloneza 1.9 d nowy został przywieziony od citroena i trzeba było przełożyć misę po jej odkręceniu okazało się ze cześć pompy wraz ze smokiem była wyłamana może u Ciebie jest coś podobnego jeśli oczywiście coś się stało z misą ale przed rozbieraniem sprawdź ciśnienie oleju na ciepłym silniku
Polonez łapie temperaturę, po przejechaniu około 2km wszystko dosłownie się gotuje, węże syczą pękają, nie da rady odkręcić odrazu korka od zbiornika płynu chłodniczego bo kumuluje się tam nie opisane ciśnie ;) Żaden z wentylatorów się nie załącza mimo tego że są sprawne- sprawdzałem na krótko, chłodnica jest ciepła u góry a nie na dole gdzie są czujniki....
polonez pompa polonez filtr oleju filtr oleju polonez
instalacja elektryczna altana vestel 17ips72 instrukcja vissman
frequency mixers frequency mixers
Kolory przewodów do lampy przedniej w Seat Ibiza 2003 Canon błąd E-355-0004 w drukarkach ImageRUNNER ADVANCE