No nie wiem... dwa piny i do tego z numerkami na schemacie, ciężko będzie. Ta, akurat. W całej pokrywie co jest przykręcona do baku jest sześć pinów. Wiem że po odkręceniu pokrywy z pompą i pływakiem wszystko się by wyjaśniło. Jednak bez sensu jest odkręcać bez istotnej przyczyny. Dodano po 48 Tak z pamieci jeśli mi się z Tico nie pomyliło. No nie...
Pod przekaźnik pompy paliwa.
tak, pompa jest w zbiorniku, wkład w pompie był wymieniony, co nic nie dało, a silnik na innej pompie jest w 100% sprawny W zasadzie to nic nie odpowiedziałeś co mogłoby być znaczące. Co uważasz "wkład w pompie"? Może przeglądnięcie tego Y/T video będzie pomocne.. https://www.google.com/url?sa=t&sour...
Ameryki może teraz nie odkryłem ale każdy fachowiec zaczął by od sprawdzenia bezpiecznika od pompy paliwa .
Czy pompa paliwowa w ogóle pracuje? W chwili uruchamiania silnika powinna być słyszalna praca pompy.
N obroty przyczyną może być silniczek krokowy . Też miałem problem w swoim matizie z zapachem benzyny i okazało się że to pompa paliwa się zaczynała kończyć.
Uszkodzenie tylko w przypadku instal. gazowej.
Pompa paliwa pracowała za mało wydajnie i ciśnienie w układzie zasilania paliwem było za niskie.
Mało prawdopodobne aby uszkodzony był sterownik.Sprawdz ogrzewanie sondy lambda ewentualnie okablowanie wtryskiwaczy.Jest to na tym samym bezpieczniku co pompa paliwa.
Nacięcie nie jest symetryczne i jest tylko jedną możliwość wzajemnego osadzenia żeby wszystko było osiowo. Zapobiega to omyłkowemu przedstawieniu. P.S. Faktycznie jest to równeż krzywka, pozostałość po gaźnikowym tico do napędu mechanicznej pompy paliwa.
Ok. Wracając do zasilania pompy paliwa - w jaki sposób mogę odciąć jej zasilanie ? Z tego co widzę (książka serwisowa) w matizie nie ma ani przekaźnika ani bezpiecznika od pompy paliwa.
Samochód został przejrzany przez mechanika po względem możliwych wycieków ponad 2 godziny i stwierdził że nie ma żadnych wycieków.Dziwił się że spalania tak gwałtownie wzrosło po zamianie silniczka w pompie paliwa.
pompa paliwa chodzi??
jak po wymianie alternatora to na sto procent nie dokręcili masy miałem to samo w lanosie
Najprawdopodobniej siada pompa paliwa, i dlatego długo wyrównuje ciśnienie paliwa.
Skup się na tym błędzie. Za bogata czyli za dużo paliwa za mało powietrza. Pompa paliwa, leją wtryskiwacze nieszczelności za przepustnica odma.
jak się zachowuje dioda immo?,iskra po zgaśnięciu jest?,po włączeniu zapłonu słyszysz pompę paliwa?
przekażnik pompy paliwa popraw luty wyczyśc młoteczek
Proponuje sprawdzić jeszcze pompkę paliwa Mozliwe ze zaworki nie trzymają i pompa podaje za mało paliwa do gaznika Na wolnych obrotach jeszcze chodzi po dodaniu gazu za mała moze być dawka paliwa
piszac o wydostawaniu sie paliwa z wtryskiwaczy miales na mysli zasilanie czu powrot? i czy mozesz napisac do jakiej wartosci rosnie cisnienie w listwie podczas proby uruchomienia.
czujnik możesz kupić np z nexii(kompletny kosztuje grosze) i przemontować do pompy matiza
Nie, filtr masz pod podłogą a to jest pochłaniacz oparów. Nalej po prostu więcej paliwa, bo pompa na sucho ma ciężko zaciągnąć.
Sam czujnik jest wymienny ale może być problem z jego dostępnością, bardziej idzie znaleźć czujnik rezerwy. Ogólnie całą używaną pompę idzie dostać za jakieś 50 zł.
Napięcie na pompie paliwowej pojawia się na chwilę w momencie kiedy przekręcasz kluczyk w stacyjce po tym czasie jeżeli silnik się nie uruchomi pompa już nie dostaje napięcia.
Czyli reasumując naprawić się tego nie da, bo szukam po allegro, ale są same pompy kompletne.
W tico bez problemu idzie wężykiem , a tutaj możesz wykorzystać istnienie elektrycznej pompy paliwa , podpiąć na "krótko" i poprzez dodatkowy wężyk ściągnać wachę. Pozdrawiam
Jeżeli występuje, to wymieniłbym filtr paliwa i wymienił paliwo na świeże. Z doświadczenia wiem, że ze współczesnej benzyny wytrącają się jakieś "gluty", które mogą skutecznie zalepić zewnętrzny filtr paliwa lub ten, który zabudowany jest na pompie paliwa w zbiorniku.
Jeśli słychać, że pompa pracuje a paliwa nie podaje to albo za mało paliwa w zbiorniku ( pompa kaskadowa ) albo kosz w którym siedzi źle poskładany. Innej opcji nie ma. Jest to sytuacja w której nowa pompa zostanie szybko uwędzona. quote="tendrugi"]troche pojeździłęm na gazie, zatankowałem do pełna i wtedy pompa ruszyła (tyle, ze nie w pełnej sprawności,...
Sprawdź czy dochodzi paliwo. Może nie ma paliwa. Albo jest go za mało. A może filtr zapchany.
Przede wszystkim wyjmij rozrusznik i sprawdź szczotki, być może już są zużyte co pod wpływem temperatury objawia się ciszą z tego elementu. Jeśli zastanawiałeś się kiedyś jak to działa to musisz wiedzieć że w automacie są dwa uzwojenia i to główne startowe bierze masę poprzez wirnik, czyli szczotki.
Pewnie pompa paliwa się skończyła od tego zacząć.P
Poprawiłem styki immo i jest OK.
wykręć świece i przedmuchaj silnik . Możliwe że się poprostu zalał . Sprawdź potem czy jest iskra i czy działa pompa paliwa . Jeśli to bedzie ok to odpalić musi .
Sprawdzałeś pompkę ? Czasami membrana jest lekko przetarta ( to stara przypadłość tych pomp) Rozkręć pompę is sprawdź membranę pod silnym światłem. Przy okazji sprawdzisz cały mechanizm - czy działa płynnie ( bo też się to zacinało i pracowało tylko w pewnym zakresie i pompa mało podawała paliwa... Dodano po 11 https://obrazki.elektroda.pl/5433072500_...
jest taki pipek przy pływaku :D
Witam. i jak sprawa rozwiązana???
A jest ciśnienie paliwa?
Pompę paliwa wymieniłem na nową.
No sprawdzić zasilania sterownika.
Zmierz ciśnienie paliwa jakie dostarcza pompa do listwy wtryskowej, może już się kończyć pompa, albo zawór ciśnienia paliwa upuszcza zbyt wcześnie paliwo.
Sprawdź jakie ciśnienie daje pompa paliwa i czy w ogóle działa
Sprawdź połączenia układu dolotowego czy np. jakaś opaska nie puściła albo nie ma jakiś pęknięć. Jeszcze pompa paliwa może mieć słaby wydatek.
Panowie potrzebna pomoc jak zwiększyć dawkę paliwa na pompie wtryskowej w kubota z402 . Zależy mi na zwiększeniu mocy . silnik w ogóle nie dymi i moim zdaniem dostaje za mało paliwa .
jest za mało paliwa do zainicjowania zapłonu ,pompa na wejściu pod śrubą od strony ssania ma sito musisz odkręcić 17 kluczem ,a potem wyjąć siteczko delikatnie np ,wiertłem 5mm możesz zadzwonić może przez telefon będzie prościej 502027772
nic nie piszesz o ciśnieniu na pompie paliwa, sprawdzałeś ile wynosi?
Witam, Ostatnio nasiliły się kradzieże samochodów w dzielnicy w której mieszkam i potrzebuję dodatkowo zabezpieczyć mój pojazd. Przedmiotem jest Matiz rocznik 2002 wart może jakieś 9tys. Włożyłem do niego nowy akumulator, wymieniłem pasek rozrządu, przednią szybę (typowa przypadłość Matizów), klocki hamulcowe i trochę byłoby go szkoda. Od razu piszę,...
Rubik- pompa paliwa w matizie sterowana jest czasowo a nie ciśnieniem więc nie będzie pracować cały czas. Stawiałbym na moduł w aparacie tak jak pisał 'Doktorr'
Z opisu wynika że zatkany jest filtr paliwa, albo pompa podaje za mało paliwa.
Witam mam problem z matizem nie odpala a co najgorsze jest iskra i pompa podaje paliwo. Mimo tego wymieniłem cewkę, czujnik hala, sprawdziłem ciśnienie na cylindrach, rozrząd, podałem napięcie na pompę paliwa, sprawdziłem wtryskiwacze działają, więc co mi pozostaje jeszcze sprawdzić?? jakieś podpowiedzi ??
Zmierz ciśnienie pompy tandem. I nie czytaj tych bajek o sprzęgle i kole dwumasowym. Masz za mało dostarczonego paliwa do pompowtryskiwaczy i masz szarpajewa.
Oryginalnia pompa -na pierwszy montaż jest firmy VDO (i taką polecam)reszta to zamienniki...nie mowię ze są złe ale Mayle,maxgear'y,Vemo nie mówiąc o Topran wytrzymują ułamek tego co VDO
Tak jak pisze maszan. Sprawdź pompę paliwa. Może jeździłeś tylko na lpg, miałeś mało paliwa w zbiorniku i pompa się uszkodziła bo pracowała na sucho
Witam ... Agila z silnikiem Z12XE nie ma osobnego bezpiecznika pompy paliwa ( bo i po co ? mało które nowe auto ga ma ) ... Jest wykorzystany bezpiecznik FB3 znajdujący się w komorze sinika ( trzeci chyba od góry koło tych sześciu przekażników - nie jestem ci w stanie tego rzucić zTISa ale jak chcesz to podam ci kolory kabli itp .. ) ten bezpiecznik...
Witaj, jeśli wyjeździłeś całą benzynę i jeździłeś przez dłuższy czas na gazie to istnieje możliwość, że mogłeś uszkodzić właśnie pompę paliwa. Zatkanie samej pompy jest raczej mało możliwe. Na jej spodzie znajduje się filtr, który ma otwory zarówno na dole jak i na górze. No chyba że ten filtr spadł. Natomiast jeśli pompa podaje paliwo z odpowiednio...
Volvo V50 1.6 diesel padła mi turbina, po regeneracji pojeździłem 2 miesiące i znowu to samo, turbina znowu padła. Zamówiona druga turbina, po jakimś czasie znowu było to samo, mechanik stwierdził, że to od pompy paliwa, niby podaje za mało, i tu moje pytanie, czy to możliwe? Mechanik ma zamówić nową pompę, ale nie wiem, co o tym wszystkim sądzić. Może...
Acha jeszcze dodam że auto rozbierasz jak Vectrę bez bulu i ma normalne sygnały (bardzo mało cyfrówki) czyli technika lat 90tych
i pamiętaj żeby wcisnąć trochę gazu ponieważ po regeneracji pompy bieg jałowy nie jest ustawiony i może podawać za mało paliwa
Niektórzy poddasza nie liczą jako piętra :) bo to poddasze ... ale użytkowe. Tak jak proponują. Lepiej zainwestować w termomodernizacje niż szukać obecniego taniego paliwa. To paliwo zawsze może istotnie podrożeć a ciepły dom mało go potrzebuje. Jest jeszcze mało popularne ściennne - ale nie wiadomo jaki remont planujesz.
trójnik i manometr - to chyba najlepsze rozwiązanie - masz od razu wskazanie ciśnienia.. (od pompki -> trójnik -> do wtrysku; środek trójnika na manometr) niestety, nie pamietam jakie powinno być ciśnienie... można chyba by próbować jeszcze sprawdzić wydajnopść pompy przez pomiar ilości przepompowanego paliwa w jednostce czasu - ale to i mało dokładne,...
sprawdż pompę paliwa może jest mało wydajna..
Podałeś zbyt mało danych, co to za elektrozawór, jakie ma spełniać zadanie, za jaką pompą ma być montowany, co ma sterować tym elektrozaworem.
Przewód do pompy paliwa był załamany .Zamykam temat wskaźnik przestał oscylować.
Jeśli masz wszystko drożne wlej mu paliwa za 50 zeta paliwem jest chłodzona pompa jeśli jest mało paliwa pompa się przetapia w jedną kluchę :) Dodano po 7 A i sprawd czy pompa jest w najniższym punkcie bo może być zle osadzona. Filterkiem do dna baku.
Pompa podaje za mało paliwa, To bardziej dociś pedał gazu to więcej poda. Tak to działa.
Witam prawdopodobnie uszkodziłem pompę paliwa, za mało było w baku :(, pompa nie odzywa się przy włączeniu stacyjki, dochodzi do niej zasilanie. Moje pytanie: co sie psuje w tym momencie i czy jest jakaś możliwość naprawy bo jeszcze jej nie wyciągałem z baku. Jeżeli nie ma takiej możliwości to od razu gdzieś zamówie, i drugie pytanie czy nie ma ryzyka...
Palącą się kontrolką na pulpicie komputer sygnalizuje, że unieruchomił jednostkę, ponieważ np. spadło ciśnienie paliwa w zasobniku do zera (za mało paliwa otrzymuje pompa wysokiego ciśnienia z pompy niskiego ciśnienia). Dlatego zawsze pierwszym krokiem w kierunku rozwiązania problemu jest spotkanie z najbliższym diagnostą posiadającym standardowy diagnoskop...
Jak Astra G pociągnie powietrze to nie tak łatwo odpowietrzyć układ. Nie ma pompki elektrycznej w zbiorniku ani ręcznej pod maską. Do tego kręcąc "na sucho" można łatwo uszkodzić pompę wtryskową. Jak się bierzesz za odpowietrzanie to tak z pół zbiornika paliwa wypadałoby mieć. Jak wyjechałeś do 0, to te 5l to tyle co nic. Ludzie się tu śmiali z tego...
Zbiornika nie prześwietlisz, wyciągaj pompę.(Chyba że za mało masz paliwa)
Za duźo powietrza w stosunku do ilości paliwa, może być mało wydajna pompa paliwa.
Panowie mam może laickie pytanie ale dawno nie zaglądałem do takich wehikułów, mam pytanie tego rodzaju czy w typ egzemplarzu istnieje dodatkowa pompa paliwa oprócz mechanicznej przy silniku. Bo pompa nie podaje paliwa albo bardzo mało, zawór elektromagnetyczny przy gaźniku dostaje napięcie.
Ford Ka z roku 1997 standardowo nie ma kontrolki rezerwy. Jeśli masz zegary oryginalne czyli tylko prędkościomierz, wskaźnik paliwa i kontrolki to po włączeniu zapłonu zapala się > smarowanie, ładowanie, kontrolka płynu hamulcowego/ ręcznego jeśli hamulec zaciągnięty, kontrolka przegrzania silnika. Kontrolka przegrzania silnika zapala się po włączeniu...
Rozpiołem przewód paliwowy przed filtrem paliwa . Okazało się że pompa podaje bardzo mało paliwa ( dosłownie troszkę pociekło ) Może jest tak , jak kolega napisał , że smok nie jest zanurzony i dlatego pompa nie podaje paliwa . Rezerwa się jeszcze nie świeci . Zatankuje i zobaczę , czy to coś pomoże .
do pracy pompy nie jest istotne, jedynie dla jej mocowania, może np nie być na odpowiedniej wysokości co może powodować że nie zassie paliwa jak będzie go bardzo mało, ale i tak jazda na rezerwie jest nie wskazana, bo pompa paliwa ma słabe chłodzenie (ona się chłodzi poprzez pływanie w benzynie)
kogut117: no to skoro podciśnienie się nie zmienia no to albo kanał w przepustnicy przytkany (żadko), albo wężyk od mapsensora sparciały (zazwyczaj), albo sam mapsensor (nie zdażyło mi się) albo złączka/wiązka zgniła/przetarła się gdzieś Waldi: możesz mieć piękną iskrę i paliwo i powietrze a i tak nie zapali jak masz jeszcze np zapłon bardzo przestawiony...
Kolega grzegorzdr ma rację pisząc, że pompa paliwa jest chłodzona benzyną w baku. Za mało paliwa doprowadzi do przegrzania pompy, przy odpowiednio długiej jeździe. Pozdrawiam.
Koledzy -założyciel tematu napisał (ciśnienie paliwa 2,0 bara) to jest za mało do wielopunktowego ,szczególnie przy zimnym silniku, gdzie dawka paliwa jest większa. Proponowałbym wymienić najpierw filtr paliwa, a jak to nie pomoże to najprawdopodobniej pompa paliwa jest wadliwa.
Sprawdź ustawienie rozrządu i ciśnienie sprężania. Czarny dym to za dużo paliwa albo za mało powietrza, jesteś pewny że egr jest sprawny? Po wymianie rozrządu pompa epic powinna być ustawiona statycznie, tester pokaże ci parametry w normie po mimo złego ustawienia pompy.
Tak ten przy zbiorniku. Tyle że też używka. Może ten też coś nie tak. Hmmm sam juz nie wiem bo co innego to chyba mało prawdopodobne.
Tak rozpylacze były czyszczone na szczotce zamontowanej na szlifierce. Ale pompiarz by tego nie wyłapał. No to jak tak czyścił końcówki to szukaj drugich wtryskow na koszt pompiarza, a jemu poleć tarcie chrzanu, bo do obsługi wtryskiwaczy się nie nadaje. Dodano po 1 Dajcie spokój pompie, szarpie bo jeden cylinder pod obciążeniem za mało paliwa dostaje.
Jak błąd P1631 to masz do roboty sterownik, jak P1222 to pompa dostaje za mało paliwa
Pompa paliwa bzdet jakich mało. Dodano po 3 Nie pamiętam czy w tym złomie jest szerokopasmówka ale bym ją sprawdził. Ja bym się przejechał z AFRem w wydechu.
Wczoraj darowałem sobie rozbieranie wszystkiego i dziś na szybko kupiłem zwykłego ELM327. Po podłączeniu i diagnostyce znalazł parę błędów w tym: - P0193,Czujnik ciśnienia szyny (listwy) paliwowej „A” - sygnał wejściowy niepożądanie za wysoki Możliwe przyczyny: - brak lub niski poziom paliwa - odpada bo było do pełna po odpaleniu auta teraz...
Jeśli dobrze zrozumiałem, problem występuje tylko jeśli jest mało paliwa w baku? Bo jeśli tak, to nie ma raczej co szukać pod maską tylko w zbiorniku/pompie. Wskazanie poziomu paliwa nie ma nic do rzeczy, o ile benzynka faktycznie się tam znajduje :) Chodzi o listwę wtryskową, masz tam miejsce do wkręcenia manometru i sprawdzenia ciśnienia benzyny
Albo pompa daje za mało paliwa. Sprawdź ciśnienie paliwa.
Dzięki za uwagi. Na czujniku pompy paliwa (pływaku) jest normalne napięcie, natomiast na zasileniu pompy (niskociśnieniowej) jest jego brak, a dokładnie 0,4 V. Więc nie wiem, czy to minus źle podłączony, czy też uszkodzony przekaźnik, chociaż podmieniłem te dwa przekaźniki jak na rysunku (są takie same). Mało tego uruchomiłem pompę paliwa z odrębnego...
Witam, cewka w tym samochodzie czasem się psuje i trzeba je wymienić, ale to nie zmienia faktu że cewka jest zasilana z innego bezpiecznika (widać to na załączonym schemacie). Raczej sprawdziłbym te elementy które są zasilane przez ten bezpiecznik np. pompa paliwa czy przypadkiem nie zaczyna się jej koniec.
Tam nic nie ma poza alternatorem czyli kontrolka ładowania do alternatora i elektrozawór pompy paliwa jeszcze możesz dorzucić czujnik temperatury i oleju Polecam traktor SAM z tym silnikiem mało pali a siły do domowego użytku ma wystarczająco lepszy 1.6 klekot niż silnik malucha który pije ile mu wlejesz w traktorku własnej roboty
Dokładnie tak jak kolega pisze, często pompy siadają zwłaszcza w polonezach z gazem, w baku jest mało paliwa i pompa się powoli zaciera, jeżeli padła pompa to czeka cię wydatek w granicy 250-300zl plus robota. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
czy ktoś może wie gdzie znajduje się ten przekaźnik pompy paliwa. Doszedłem już ,że po przekręceniu stacyjki pompa podaje trochę paliwa i samochód odpala, ale zaraz potem gaśnie .
Nie no nie ma szansy aby coś upalic Najwidoczniej mało widziałeś ;). Sprawdź te schematy.
wielkie dzięki jutro pojadę i sprawdzę,a nie sądzisz,że może być to pompa paliwa daje za mało paliwa i jest slabe ciśnienie.Jak da mu się plaka w kolektor to zapala
Jest czujnik, na prawym deklu zbiornika,jak masz mało paliwa to samochód gaśnie, ale zawsze w takiej sytuacji sterownik silnika rejestruje błąd. Zobacz czi są widzialne obroty wału i wałka pompy, wsłuchaj się też, czy tyrczy elektromagnes nastawnika dawki.
Jeżeli napięcie do samej pompy dochodzi,to pompa trafiona. Może za mało paliwa ,lub ssak zapchany i nie da rady ciągnąć.filtr wymieniony?
Witam Jakie masz ciśnienie na cylindrach?Jak rozpylają końcówki wtryskiwaczy?Próbowałeś ustawiać wyprzedzenie zapłonu? :| Może dopływa zbyt mało paliwa do pompy wtryskowej?Sprawdź to.
Będzie pasowała. Tylko będzie miała za mało paliwa.
Wymień filtr paliwa - (uważaj na uszczelki muszą pasować idealnie ---- tylko nie zakładaj filtrona bo ma uszczelki z betonu :) ) . Zalej filtr paliwem do maxx i kręć (czasami jeden akumulator to mało :) ) . Jeśli pompa żyje to odpali (jak ktoś ma wprawę to wie na czym odpalić z rozwagą ale tu o tym nie piszę bo to mocno niefachowe ) ...
A powiedz mi co mają poduszki silnika do szarpania ? Przewody zapłonowe nie mają nic do tego, że szarpie Ci silnikiem. Szukaj raczej przyczyn przy pompie paliwa, bo może jest tak, że jak odejmujesz gaz to pompa paliwa podaje za dużo bądz za mało paliwa i dlatego Ci szarpie.
To jest całkiem popularny problem w Astrach, uboga mieszanka paliwa/powietrze, jednak osobiście nie dał bym grzebać w pompie, bo jest to bardzo mało prawdopodobne, bardzo częstym powodem tego błędu jest zasysanie lewego powietrza, brudny/popsuty przepływomierz, częstym problemem jest również pokrywa zaworów, w którym jest zawór/membrana do oddzielania...
Nie dość już zepsułeś? Może warto by teraz naprawił to ktoś, kto ma pojęcie. Dodano po 5 dolałem 2l świeżej benzyny, bo tam był chyba już pusty zbiornik benzyny w końcu spaliłem drugi bezpiecznik, i trzeci gdy wsadziłem 30A zostawiłem go w takiej jakiej słychać pompke, Sam sobie dajesz podpowiedzi, po co ruszałeś przekaźnik, on nie jest od pompy tylko...
Witam.Błąd EMS - 148; ciśnienie paliwa w akumulatorze, drobna nieszczelność w obszarze wysokiego ciśnienia układu paliwowego.Sprawdź czy nie ma widocznych ubytków paliwa , jeśli nie to : zmierz ciśnienie paliwa powracającego . Sprawdź szczelność zaworu bezpieczeństwa lub wymień głowicę cylindra pompy wysokiego ciśnienia ( mało prawdopodobne ale możliwe).CTS...
matiz pompa paliwa matiz bezpiecznik pompa paliwa matiz sterowanie pompa paliwa
uchwyty drzwiczek junkers cerapur podłączyć sterownik rezonans karoserii
schemat elektryki skutera schemat elektryki skutera
Land Rover Discovery Sport - brak wskazań temperatury silnika Kody błędów MAN TGX 480 2016 - lista i opisy