No nie wiem... dwa piny i do tego z numerkami na schemacie, ciężko będzie. Ta, akurat. W całej pokrywie co jest przykręcona do baku jest sześć pinów. Wiem że po odkręceniu pokrywy z pompą i pływakiem wszystko się by wyjaśniło. Jednak bez sensu jest odkręcać bez istotnej przyczyny. Dodano po 48 Tak z pamieci jeśli mi się z Tico nie pomyliło. No nie...
tak, pompa jest w zbiorniku, wkład w pompie był wymieniony, co nic nie dało, a silnik na innej pompie jest w 100% sprawny W zasadzie to nic nie odpowiedziałeś co mogłoby być znaczące. Co uważasz "wkład w pompie"? Może przeglądnięcie tego Y/T video będzie pomocne.. https://www.google.com/url?sa=t&sour...
NIE zakładaj tego filtra !, nie jest przeznaczony do ciśnieniowych instalacji wtrysku paliwa ! W matizie jest filtr paliwa w metalowej obudowie
Czy pompa paliwowa w ogóle pracuje? W chwili uruchamiania silnika powinna być słyszalna praca pompy.
Napędza to pole magnetyczne wywołane prądem płynącym przez skrzyżowane 2 cewki.Różnica prądów ustawia wskaźnik w określonym położeniu. Po wyłączeniu napięcia(stacyjki)tarcie nie pozwala zmienić położenia wskazówki np. pod wpływem grawitacji.Rezystancja potencjometru czujnika poziomu paliwa wynosi ok 500Ω.
Na wszelki wypadek, aby ładunki elektrostatyczne nie zrobiły z benzynki małego BUuuuMmm :)
jak po wymianie alternatora to na sto procent nie dokręcili masy miałem to samo w lanosie
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową.
Najprawdopodobniej cewka zapłonowa lub przewody WN. :D
rozrusznik kręci iskra jest i próbuje załapać i w tym czasie zapalają się światła Skoro tak się dzieje, to musi być problem z masą, gdzieś zwiera albo są za duże spadki napięcia (źle podłączone aku, woda).
Filtr paliwa znajduje się przy zbiorniku paliwa. Przy wymianie trzeba zlikwidować ciśnienie w instalacji paliwowej. Podnieść poduszkę tylnego siedzenia, rozłączyć złącze instalacji elektrycznej pompy, i uruchomić silnik. Po zgaśnięciu silnika uruchomić na kilka sekund rozrusznik i rozłączyć przewody paliwowe pompy. Patrząc od tyłu samochodu filtr znajduje...
Silniki z wtryskiem mają zazwyczaj zabezpieczenie przed "przekręceniem" dlatego jest zrobione odcięcie paliwa przy zbyt dużych obrotach. Po spadnięciu obrotów znów podaje paliwo.
Ameryki może teraz nie odkryłem ale każdy fachowiec zaczął by od sprawdzenia bezpiecznika od pompy paliwa .
N obroty przyczyną może być silniczek krokowy . Też miałem problem w swoim matizie z zapachem benzyny i okazało się że to pompa paliwa się zaczynała kończyć.
Matiz tak ma ponad 3,5 bar. Ale to nie jest powodem. Musiał byś sie wpiąć w dojscie paliwa i obserwować czy zanika ciśnienie tuż przed zgaśnięciem.
http://obrazki.elektroda.pl/8075834600_1... czy to jest też filtr paliwa
A czy ciśnienie paliwa może mieć wpływ na spalanie przy wtrysku? Oczywiście że może. Po co w takim razie montowane są w układach wtryskowych regulatory ciśnienia paliwa? Parę lat temu nazad padła pompa paliwa w Matizie córki. Czasami biorę się za "rzeźbiarstwo" i postanowiłem spróbować. Wymieniłem na pompę z Mercedesa i okazało się, że auto zaczęło...
To że pompa pracuje to nie znaczy, że wytwarza należyte ciśnienie. W takich sytuacjach przeprowadza się kompleksowe badanie silnika. Poprawność ustawienia rozrządu. Badanie ciśnienia sprężania. Występowanie impulsów zapłonu. Ciśnienie paliwa poprawność impulsów sterujących wtryskiwaczami. Osobiście stawiam na moduł zapłonowy w aparacie lubi taki totolotek.
Kable i świece w każdym bądź razie radziłbym wymienić, można by też sprawdzić czy map-sensor nie jest zabrudzony bądź niema gdzieś nieszczelności na wężykach od kolektora ssącego. Filtr paliwa raczej nie będzie dawał takich objawów, bardziej silnik by nie miał mocy przy wyższych obrotach. Wtryskiwacze jeśli się przycinają też mogą powodować chwilowe...
Witam ponownie zwracam uwagę że pare porad jest ok ale wczoraj pytałem o pompe paliwa napisałeś że wymieniłeś na nową mimo wszystko radzę sprawdzić ciśnienie bo jeśli będzie zby małe silnik będzie pracował ale tylko na wolnych obrotach. Życzę Powodzenia.
Bezpieczniki sprawdzone i sprawne z tego co widzę znajdują się pod maską przewody w całości nie ma uszkodzeń wskaźnik temperatury działa poprawnie.
brak prądu na głównym przekaźniku, problem rozwiązany
Wymieniłem kable, przewody, cewkę zapłonową. i bez zmian przekręcam stacyjkę rozrusznik chodzi , i pompa paliwa cały czas, po za tym jeszcze jakieś przebicie na kablu cd do cewki jest (słychać pykanie ) , dlatego wymieniłem kable ale na nowych jest to samo...
Czy tak było od nowości, moim zdaniem należy sprawdzić co jest przyczyną, czujnik w zbiorniku czy wskaźnik na desce. Dostań się do miejsca zamontowania w zbiorniku czujnika poziomu paliwa, odłącz przewód plusowy i obserwuj czy wskaźnik spadł na zero, jeśli tak to dotknij tym przewodem do masy wskaźnik powinien pokazać max-a, świadczy to o uszkodzonym...
Witam. Kolego Crossmann a jak zachowuje się wskażnik temp silnika bo jeżeli i on przekłamuje to masz prawdopodobnie uszkodzony stabilizator napięcia w zestawie wskażników.
Przewody WN ?
Witam, mam problem z Matizem, mianowicie po włączeniu zapłonu pompka paliwa ledwo chodzi, nie działają światła, nawiew, kierunkowskazy, po włączeniu świateł awaryjnych coś brzęczy. Rozrusznik kręci. Gdy wyłączam zapłon, to żarzą się chwilę kontrolki i gasną. Dodatkowo wskazówka temperatury wyszła poza skalę. Powiem szczerze, albo gdzie zwarcie, albo...
Witajcie, Mam taki problem z matizem a mianowicie odcina mi dopływ paliwa przy 3500obr chciałbym się zapytać czy ktoś miał podobny problem i jak można to naprawić z góry dziękuję. Pozdrawiam Tomek
Witam po wymianie aparatu i pompki paliwa po jakimś czasie zaczoł się problem... Mianowicie nie pali już na benzynie za to na gazie bez zmian co może być przyczyną słabe ciśnienie pompy aparat źle ustawiony nadmienię że wcześniej miałem aparat z małą kopołką może być to przyczyną?
jest taki pipek przy pływaku :D
Przede wszystkim wyjmij rozrusznik i sprawdź szczotki, być może już są zużyte co pod wpływem temperatury objawia się ciszą z tego elementu. Jeśli zastanawiałeś się kiedyś jak to działa to musisz wiedzieć że w automacie są dwa uzwojenia i to główne startowe bierze masę poprzez wirnik, czyli szczotki.
Czasem panów z ASO trzeba "naprowadzić na problem za rączkę. Poproś niech sprawdzą czujnik temperatury silnika. Życzę powodzenia.
No sprawdzić zasilania sterownika.
Ze zdziwieniem oberwowałem mój temat,nikt niebył w stanie mi pomóc. kupiłem na Allegro wskaźnik ,zamontowałem i działa,lecz jest to najprostsze rozwiązanie,zawsze dociekam czy można to rozwiązać samemu ,bez nakładów finansowych. Temat zamykam
Działa normalnie na zasadzie zmiany oporności chłodzony paliwem zanurzony wysoka oporność ,wynurzony ciepły oporność mała.P
Pewnie niskie ciśnienie paliwa albo zapchany wydech. Do drugiego stacyjka choć nie jest to wcale takie oczywiste.
wykręć świece i przedmuchaj silnik . Możliwe że się poprostu zalał . Sprawdź potem czy jest iskra i czy działa pompa paliwa . Jeśli to bedzie ok to odpalić musi .
Może spróbuj wymienić filtr paliwa i sprawdzić styki do rozrusznika
Witam. Co może być przyczyną opadającego i podnoszącego się wskaźnika paliwa w Daewoo Matiz 800 ? Tydzień temu zatankowałem ,nigdzie nie jechałem dziś tankowałem ponownie i wskaźnik na cpn nie drgnoł z wcześniejszego poziomu. Podczas jazdy na zakrętach dziurach podnosił się i znów opadał do wcześniejszego poziomu paliwa a czasem na sam dół,i tak w koło....
Ciśnienie paliwa ? wałek się kręci ?
akieś sugestie oprócz świec i przewodów? Zabrudzony filtr paliwa, zapchany katalizator, wgnieciony zbiornik paliwa zasłania ssak paliwa, ...
pompa paliwa chodzi??
no ja mam A6 C5 1,9 TDI 110KM 98r i powiem tylko tyle, że przy masie auta ponad 1,5 tony spalanie w trasie przy 100km/h wynosi 5,3 l na 100km. Ostatnio robiłem trasę, zalałem do pełna do pierwszego odbicia pistoletu, przejechałem 952km, dolałem znowu do pełna i weszło 52 litry. Średnie spalanie wyniosło leciutko poniżej 5,5 na 100km, jazda spokojna...
Ciśnienie paliwa sprawdź.
Zmierz ciśnienie paliwa jakie dostarcza pompa do listwy wtryskowej, może już się kończyć pompa, albo zawór ciśnienia paliwa upuszcza zbyt wcześnie paliwo.
hejka wystapił problem z Matizem...czasem odpapala czase nie, jak mu sie zachce...macie jakies pomysły...wymioniony został filrt paliwa...ale bez zmian...jak myslicie co to moze być...? i jesli ktoś jest zorientowany gdzie jest przekaxźnik od pompy paliwa czy to tylko ten 15a czy jest cjeszcze jakiś inny..proszę o pomoc bo próbowałam już wszystkich...
Jeśli akumulator kręci to przyczyn może być wiele. Począwszy od blokady immobilisera, brak iskry spowodowane jakąś usterką elektryczną itp... a także usterki mechaniczne typu brak podawania paliwa (pompka, wtrysk itp...).
przekażnik pompy paliwa popraw luty wyczyśc młoteczek
Jak najbardziej pod tylną kanapą.Nic skomplikowanego.Jeśli nigdy takiego czegoś nie przerabiałeś to przed wyjęciem zespołu zaznacz sobie jak to siedzi w baczku. Pozdrawiam Grzesiek
Ok. Wracając do zasilania pompy paliwa - w jaki sposób mogę odciąć jej zasilanie ? Z tego co widzę (książka serwisowa) w matizie nie ma ani przekaźnika ani bezpiecznika od pompy paliwa.
matiz pompa paliwa filtr paliwa matiz cisnienie paliwa matiz
schemat panasonic wieża alternatora koło pasowe obliczanie transformatora toroidalnego
pralka samsung zawiesza bateria hilti
Samsung lodówka – klapka za dolną szufladą, osłona parownika, odpływ skroplin, duckbill Metalowe półkole na końcu prowadnicy piły elektrycznej – osłona tip guard czy nosek prowadnicy? Demontaż