http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.ph... choć i widziadłem posty że go nie ma ?
Napięcie do zasilania przekażnika możesz wziąć z elektrozaworu gazowego. Przekażnik równolegle do cewki zaworu.
Na ścianie grodziowej są 2 przekaźniki 1 z nich to pompa paliwa.
Dobry wieczór Szanownemu Gronu, Pacjent: Peugeot 206 1.4 8V 75 koni, rok 1999, 200 tys. km przelotu, BOSCH (zwykła skrzynka bezpieczników bez modułu BSM) Choroba: Czasami nie odpala lub gaśnie w trakcie pracy (raz umarł na światłach). Objaw: Okresowo niskie napięcie - ca 3,5V na bezpieczniku 25 (pompa paliwa) oraz bezpieczniku 34 (engine management)....
A problemem nie jest przypadkiem zepsuty sterownik gazu, który najpierw zapomniał odciąć zasilanie pompy po przełączeniu na gaz. A teraz mu się odwidziało i pompę odcina.
I jaka była przyczyna ? Bo mam ten sam problem
Z tego co ja wiem to w tym aucie nie ma pompy paliwa (elektrycznej)...
Sprawdź przekaźnik pompy paliwa. Zasilania i masy sterownika silnika (komputera) . Przy uszkodzeniach występujących losowo i sporadycznie, czasami trzeba podpiąć pajączek żarówek ,żeby dojść do ładu. Co do rozładowywania akumulatora to zmierz natężenie prądu bez kluczyka. Często radio rozładowuje.
Wyłączy się w przypadku wystrzału poduszek powietrznych. Nie pompa paliwa i tak pracuje cały czas.
Pompa (przekaźnik) jest sterowany ze styku 52 wtyczki 94pin sterownika silnika https://obrazki.elektroda.pl/3165891300_... https://obrazki.elektroda.pl/9279709500_... Teraz podłącz VCDS i sprawdź błędy w sterowniku silnika, czy jest błąd obwodu pompy, czy inne uniemożliwiające jej działanie, np. zezwolenie startu czy...
sprawdz przekaznik pompy, masz kilka tematow z opisem jak sprawdzic
Witam, czy usterka została odnaleziona? Mam identyczny problem z Aygo 2010r 1.0
To może zmierz czy prąd dochodzi (raczej tak bo rozrusznik) i wychodzi ze stacyjki? Sprawdziłem już bezpieczniki i przekaźnik że bezpieczniki mają ciągłość, czy mierzyłeś że przed i za jest zasilanie, najlepiej żarówką? To samo z przekaźnikiem, sprawdź czy styk ma zasilanie i sprawdź którego sygnału brakuje na cewce.
Tak faktycznie, czyli cos z zasilaniem pompy paliwa, ECU ewentualnie IMMO. Sorry.
Pompa pracuje tzn zasysa czy po prostu ją słychać? Pompa paliwa pracująca na sucho lubi ulec uszkodzeniu.
Przerwa w obwodzie zasilania pompy. Wyłacznik zderzeniowy - prawy słupek przedni / na dole/ , lub przerwa na kablu od przekaznika pompy do wtyczki pompy. Sprawdz na krótko samą pompę.
To CC ma takie cuda jak wyłącznik uderzeniowy? Zadziwia mnie to auto. Tak jak pisze "carrot" jeżeli tylko posiada takie ustrojstwo to ja bym też na to stawiał.
Przekaznik jest przedziale silnikowym w skrzynce z innymi. Sprawdź według schematu co masz, a czego nie? Jak zewrzesz grubsze piny to pompa pracuje? Masz tu schemat: http://obrazki.elektroda.pl/5987682700_1...
Ten samochód należy tak zabezpieczyć aby usunięcie immo lub dopisanie nowego transpondera nie pozwoliło na uruchomienie silnika. Nie napiszę co odciąć, ale mogę powiedzieć, że dla "fachowca" któremu zależy na Twoim samochodzie nie wystarczy odcięcie zasilania pompy paliwa, zasilania ECU, plusa po stacyjce (15) na ECU, czujnika hamulca przy automacie,...
Dojedziesz do mechanika
tandem-pompa (zintegrowana pompa paliwa z pompą podciśnienia) jest stricte mechaniczna... nie ma żadnego zasilania po stronie elektrycznej... napędzana jest mechanicznie z wałka rozrządu... jeśli pompa paliwa (elektryczna) która jest w baku podaje poprawnie paliwo, to tak jak już Ci pisałem... najprawdopodobniej tandem pompa do wymiany...
No to ubita pompa. Kup nową ale pamiętaj o filterku przy pompce bo złapie jakiegoś syfa i znowu się spali. Myślę, że temat do zamknięcia.
Pompa nie startuje po włączeniu zapłonu w tym silniku...
Zewrzyj przekaźnik i sprawdź czy pompa pracuje. Podmień przekażnik dla pewności. Często się lubią rozlutować w środku. Sprawdź ten sygnał ze sterownika czy dochodzi do przekaźnika. Sprawdź przy przekaźniku i przy sterowniku. Przekaźnik powinien być sterowany masą.
2 przekaznik pod komputerem uszkodzony sprawdz zasilania
To nie jest przyczyna twojej usterki, prawdopodobnie jest coś z pompą paliwa lub jej zasilaniem.
Zostaw ten przekaźnik jest sprawny. Zobacz czy widzi obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem.
Ale wiesz w ogóle czego tam brakuje? Sterowania czy zasilania cewki?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... poszukaj tu
Co ma do tego bezpiecznik 18? To nie benzyniak przecież. Jak już to nr 15. No i nie pompa paliwa tylko zawór na pompie wtryskowej. Dodano po 4 u mnie są inne przekaźniki niż w drugim passacie i na schemacie Na pewno to B3 a nie B4? Rocznik podaj.
A jak na którym podlaczysz pin pompy bezpieczniki f9 do pinu 8 lub 13 przekaźnika pompa wstaje? Jeśli tak to szukaj uszkodzonego przewodu pomiędzy bezpiecznikiem f9 a przekaźnikiem. Jeśli nie to usterka jest przed przekaźnikiem i te niby 12V jest fałszywe(np przez zasniedziale połączenie)
Tylko elektryka silnika Pozdr Radek
podaj adres to wyślę ci książkę do toledo jest tam schemat elektryczny zasilania układu paliwowego z opisem to będziesz mógł bez problemu sprawdzić poszczególne jego części i zlokalizujesz przerwę
Stań przed samochodem, nad prawym reflektorem masz jeden albo dwa przekaźniki, ten z lewej załącza pompę po uruchomieniu rozrusznika. Rozbierz i napraw, jak się nie da kup na szrocie (bodajże Vectra i Omega 1.8, 2.0 ma ten sam), w serwisie chcą 170 zeta.
Gdy występuje usterka przekaźnik jest załączony czy nie? Bezpiecznik jest ok? Jaka wartość?
pompę zalacza ECU jak widzi obroty silnika (z HALLA)
Zaczynasz mnie martwić, wyżej Cię ceniłem. Słuchaj, w tym systemie podstawą do uruchomienia przekaźnika pompy jest obecność impulsów zapłonowych na uzwojeniu pierwotnym cewki.
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
Zrób sobie włącznik taki on off na zasilaniu pompy paliwa.
Tak to będzie czujnik położenia wału. Bez impulsu z tego czujnika komputer nie puści napięcia na pompę paliwową i zapłon.
Czasami były stosowane przekaźniki, odcinające pompę paliwa. zasilanie jego było brane z przewodu zasilającego elektrozawory,zazwyczaj niebieskiego.
czy samochód miał jakieś inne lampki ostrzegawcze w momencie wystąpienia tego problemu. to brzmi jak ecu nie nakazuje pracy pompy. kalkulator silnika może nie widzieć sygnałów z czujnika krzywki i korby. Czy słyszysz pracę pompy po włączeniu zapłonu przed uruchomieniem silnika? Dodano po 1 Dzień dobry na forum Mam benzynowy Fiat Seicento 0.9 2000, wtrysk...
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Jak nic nie kapnie to raczej pompa paliwa. Sprawdź sobie jeszcze zasilania na wtyczce na grubych przewodach czy jest, bo mogło spalić bezpiecznik, ale wtedy i tak pompa do wymiany.
Nie wiem jak to wygląda w elantrze,ale np w Tucsonie 2.0 crdi częstym przypadkiem w moim też to było, jest skrzynka bezpieczników pod maską. Tam są przekaźniki i bezpieczniki. Tam jest jakiś problem z wilgocią i praktyczne wszystkie przekaźniki sniedzieja , korodują itp.czasami nawet kable od dołu tej skrzynki zjada sniedz. Jak masz taką skrzynkę to...
W puszce obok sterownika silnika, złacze 15-pinowe, schemat na obudowie.
Najprostsze rozwiązanie to ukryty wyłącznik na zasilaniu pompy paliwa. :D
Jeżeli jesteś w 100% pewny bezpieczników to sprawdź przekaźnik.
Możesz ciąć. Kable lecą po stronie kierowcy, powinien być jak w starszej jasny brąz. Dla pewności sprawdź kontrolką. Ja zawsze tne 15nastke na sterownik silnika.
Witam, a który to przekaźnik do pompy paliwa w zbiorniku, bo nie mogę go namierzyć?
sygnał z komputera uruchamia przekaznik pompy a z niego przez bezpiecznik i wyłacznik bezwładnosciowy przesyłane jest zasilanie do pompy, wyłacznik bezwładnosciowy jest pod fotelem kierowcy
Pod ECU, taki podwójny.
Podłączę się w tym temacie. Mam Pandę 1,1 2004r. Do pompy paliwa nie dochodzi prąd. samochód chodzi tylko na gazie. W mojej skrzynce nie ma przekaźnika w tym miejsce gdzie jest na powyższym zdjęciu. Gdzie on jest umieszczony. Chciałem zacząć od przekaźnika. Wszystkie bezpieczniki dobre, chociaż który od pompy - nie wiem. Może być inna przyczyna?
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
W Corsie C 1.3 CDTI mam problem z zasilaniem pompy paliwa. We wtyczce pompy paliwa jest zasilanie wskaźnika paliwa, a brak jest + 12V na przewodzie zasilającym pompę. Bezpiecznik F9 20 A został sprawdzony i jest sprawny. Przekaźnik R10 też został sprawdzony i jest sprawny (dla pewności został zastąpiony innym ale takim samym). Dokonałem pomiarów (multimetrem...
No to żarówka do ręki najlepiej H7, i podłączyć w miejsce zasilania pompki paliwa, będziesz wiedział czy to wina braku zasilania do pompy czy samej pompy. Możesz także spróbować na krótko zasilić pompę paliwa z chociażby lampki bagażnika i zobaczyć czy auto odpala. Ja najczęściej spotykałem się w tym modelu z uszkodzonym przewodem zasilania pompy.
dziękuję za pomoc, okazało się że oderwane były dwa przewody od klemy minusowej - masa na komputer. Temat zamknięty.
temat rozwiązany instalacja elektryczna pompy paliwa
Tnij przewód zasilania pompy paliwa. W tym roczniku jest to całkowicie bezpieczne. Żadnych błędów, a unieruchomienie skuteczne.
Panowie, gdzie jest przekaźnik pompy paliwa w tym aucie? Potrzebuję też schematu zasilania pompy paliwa.
Jeszcze jeden pomysł: sprawdź, czy na bezpieczniku odpowiadającym za pompę paliwa masz zasilanie. Myślę tu o problemie z BSM - częsta przypadłość.
Jak mnie pamięć nie myli to ten bezpiecznik zasilany jest ze stacyjki, równolegle do niego podłączony powinien być przekaźnik pompy paliwa z którego to później wychodzi zasilanie na pompę paliwa (bezpiecznik 28), grzałkę Lambdy (bezpiecznik 29), wtryskiwacze (34). Czyli brakuje Ci zasilania ze stacyjki - czarny przewód, który idzie na bezpiecznik 32...
W razie wypadku nie odetnie zasilania pompy.
Zbyt niskie napięcie zasilania pompy paliwa, po podaniu bezpośrednio zasilania na pompę silnik uruchamia się, a nie chce zaskoczyć przy uruchamianiu stacyjką. Gdzie jest przyczyna? Przekaźnik pompy paliwa? Serwis autoryzowany jest zdecydowanie za drogi dla tego autka, a mam dwie ręce, wprawdzie jedna lewa, ale druga sprawna, proszę o pomoc.
sprawdz zasilania na przekaznik i mase ze sterownika mozliwe ze tam jest problem i masz uwalony sterownik
Sterownik silnika masy dostaje po kablach,obudowa i mocowanie nie ma nic do tego Dorawdź czy na obu kablach złącza wyłącznika uderzeniowego pojawia się napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem
Skoro po podmianie pompy faluje ci ciśnienie to albo problem z zasilaniem samej pompy w paliwo, albo masz wciek paliwa na wytryskach. Ewentualnie coś z wiązką . Nie steruje dobrze pompa. Jak i sam pomiar ciśnienia może być zafałszowany.
Nie pamiętam dokładnie ale chyba bezpiecznik nr 11 jest od zasilania pompy paliwa Można wciąć się we wiązkę za bezpiecznikiem Tylko czy masz instalację LPG??? Jak tak to taki patent nie pójdzie
Witam. Problem rozwiązany padło sterowanie pompy paliwa
Czy w takim razie czujnik położenia wału steruje również zasilaniem na pompę paliwa?
Tak, zapomniałem dopisać, pompa nowa
Nie używany autoalarm wyłączył skutecznie tylko pompę.
Witam szanownych forumowiczów mam problem z Honda Civic 8"ufo" 1.8 problem polega na tym że nie ma zasilania na przekaźnik pompy paliwa od strony zasilania bezpiecznik nr2 w skrzynce bezpieczników jest cały ma ktoś może z was schemat do tego auta był by mi bardzo przydatny w naprawie Ps. Sterowanie cewki przekaźnika pompy paliwa działa prawidłowo nie...
A po co schemat pompy? - nie lepiej przeciąć jej zasilania? - rozpiska leży na forum.
Witam. Mam problem. Nie działa mi pompa paliwa w Peugocie 406 jw. Pompa jest sprawna bo sprawdzałem.Co może być przyczyną braku napięcia na pompę.A może któryś z kolegów zapoda linka do instalacji zasilającej pompę.
Witam, Audi C3 2.3 benzyna. Nie można uruchomić silnika. Iskra jest natomiast paliwo nie dochodzi. Brak jest zasilania na pompie paliwa. Bezpiecznik pod maską 13 (15A) cały. Gdzie znajduje się przekaźnik pompy paliwa ? Ew. jaka może być przyczyna niesprawności ? Pompa idzie wyłącznie w momencie kręcenia rozrusznikiem ?
Wyjmij pompę i zobaczysz które idą do pompy, a które do czujnika poziomu paliwa. Jak dasz zasilanie pompy na czujnik to się może spalić.
Pytanie do kolegi Decybel91 Zakupiłem nową pompę i zamontowałem, samochód odpalił i po 2-3 minutach zgasł. po ponownym właczeniu zapłonu nie słychać pompy. Sprawdziłem zasilanie przy kreceniu i jest 11V auto nie odpala. Jesli możesz to poradż co zrobic. może to przekaznik ale szukałem na necie i nie wiem który to.
Witam, czy mogę prosić także o ten schemat ? mam taki sam problem, nie działa mi pompa paliwa, na krótko odpali, ale bez podania napięcia nie chce :( co może być przyczyną? bezpiecznik bezwładnościowy sprawdzony
Witam, u mnie jest identyczny przypadek, pompa także startuje zbyt krótko i brak jest sterowania wtryskami. Pod fotelem pasażera dość wilgotno ale wtyczki wyglądają jak nowe, także 2 wtyczki pod maską prawy przód przy podszybiu w porządku. Ale u mnie dioda od immo nawet się nie zapala.
Na tym schemacie są błędy, przekaźniki są źle połączone. W lagunie są one umieszczone w plastikowej puszce koło akumulatora na lewym nadkolu i musisz ten fragment obwodów dorobić. Ponadto jest jeszcze kwestia montażu i zasilania pompy paliwa
wedlug INFO-TEcha na 4 pinie kompa powinien byc + z akumulatora a na 6 pinie masa do przekaznika pompy
Witam, pod komputerem silnika jest podwójny przekaźnik.Steruje pompą paliwa,zasilaniem na cewkę i wtryskiwacz .Ostatnio miałem przypadek że przekaźnik się częściowo wypiął z gniazda.
Pompa paliwa pracowała za mało wydajnie i ciśnienie w układzie zasilania paliwem było za niskie.
Teraz już rozumiem . Pompa paliwa jest w zbiorniku paliwa. Najprawdopodobniej jest uszkodzenie w układzie zasilania paliwem czyli jest cos że sterowaniem pompy albo sama pompa jest uszkodzona. Pompa jest załączania przekaźnikiem i po na pompowaniu odpowiedniego ciśnienia sama się wyłącza jak silnik odpala to wtedy pracuje cały czas. Propozycja trzeba...
Pompa paliwa jest zasilania z układu elektrycznego ze stojanu. Niepotrzebny jest akumulator.
Witam. Zasilanie pompy paliwa jest zawsze na grubszych przewodach.
Dioda w tej obudowie to maks. 500mA - niemożliwe aby przez nią płynął prąd zasilania pompy (paliwa? - bo DELCO mi się z GM kojarzy?). Toto poniżej diody, szeregowo z nią połączone - czarna obudowa teraz widać na niej pasek - to też jakaś dioda ?
uszkodzona była pompa paliwa w zbiorniku podawała powietrze i uszkodziło to pompę wtryskową
Immo działa w ten sposób, że nie załącza się główny przekaźnik zasilania, a z niego zasilane są m.in. wtryskiwacze, pompa paliwa i cewki zapłonowe. Jeśli nie zaświeca się CODE to centralka nie dostaje zasilania (kontrolką steruje wprost centralka CODE), podobnie jeśli nie zaświeca się MIL to ecu nie dostaje zasilania (chyba, że kontrolka się przepaliła).
Nie dochodzi zasilanie na pompę paliwa, co jest tego przyczyną? Jeżeli samochód zapali na innym zasilaniu dołączonym do pompy paliwa.
Auto odpaliło. Zadziałała wskazówka, którą dostałem na PW.
w C 1.8NZ leciały drivery przekazników pompy może i w tym przypadku tak jest...
Schemat, coś pomoże?
Nie wiem jak rozwiązana jest tam kwestia zasilania. Może nie być czujnika informującego CPU o ciśnieniu podawanego paliwa, być może jest tylko wyłącznik ciśnieniowy do pompy. Możesz rozebrać układ zasilania, wymienić filtr paliwa, wypłukać przewody benzyną, poskładać do kupy, odpowietrzyć, a potem pojechać do diagnosty zeby zmierzył ciśnienie i sprawdził...
Wiele przyczyn; sterownik nie steruje przekażnikiem pompy , brak 12V na przekażniku , przerwa w obwodzie zasilania pompy , brak masy na pompie paliwa, wybity wyłącznik wstrząsowy. Mam nadzieje ,że po kolei sprawdzisz.
Cześć! Jestem ciekaw jak wariuje ten obrotomierz. Czy obroty bardzo rosną czy latają raczej w niskich zakresach. Jeśli to drugie to sprawdź sobie układ zasilania pompy paliwa, może tam leży problem nadinie że w Felicjach pompy paliwa to często spotykany problem i tłumaczyłoby niekontrolowane zatrzymanie pracy silnika::?:
A od czego są te czarne? Pompa paliwa -> zasilanie? Jak tak zrobię pompa nie będzie chodziła cały czas?
da radę się dostać do pompy paliwa (zasilania od niej) "od góry" tzn bez podejścia z kanału??
Jakie wyjście jaki powrót o czym Ty piszesz. Nie potrafisz zrobić normalnych pomiarów to po co zabierasz się za naprawę. Weź probówkę i wepnij ją zamiast pompy o ile jest taka w zbiorniku i sprawdź czy zaświeci podczas kręcenia. Ile masz kabli przy wtyczce od pompy?
pompa zasilania paliwa zasilania pompa paliwa ducato zasilania pompa paliwa
żółta kontrolka samochód kluczykiem sterowanie rolet zewnętrznych hulajnoga elektryczna motus
zmywarka mastercook częsty zmywarka mastercook częsty
Amica ER2 – kod błędu w płytach indukcyjnych, piekarnikach, pralkach i zmywarkach BQJ 11/2A – tryb nocny, podtrzymanie lodów, Standby, Night Mode, instrukcja obsługi