A problemem nie jest przypadkiem zepsuty sterownik gazu, który najpierw zapomniał odciąć zasilanie pompy po przełączeniu na gaz. A teraz mu się odwidziało i pompę odcina.
Na ścianie grodziowej są 2 przekaźniki 1 z nich to pompa paliwa.
Pompa (przekaźnik) jest sterowany ze styku 52 wtyczki 94pin sterownika silnika https://obrazki.elektroda.pl/3165891300_... https://obrazki.elektroda.pl/9279709500_... Teraz podłącz VCDS i sprawdź błędy w sterowniku silnika, czy jest błąd obwodu pompy, czy inne uniemożliwiające jej działanie, np. zezwolenie startu czy...
Witam, czy usterka została odnaleziona? Mam identyczny problem z Aygo 2010r 1.0
To może zmierz czy prąd dochodzi (raczej tak bo rozrusznik) i wychodzi ze stacyjki? Sprawdziłem już bezpieczniki i przekaźnik że bezpieczniki mają ciągłość, czy mierzyłeś że przed i za jest zasilanie, najlepiej żarówką? To samo z przekaźnikiem, sprawdź czy styk ma zasilanie i sprawdź którego sygnału brakuje na cewce.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.ph... choć i widziadłem posty że go nie ma ?
sprawdz przekaznik pompy, masz kilka tematow z opisem jak sprawdzic
Z tego co ja wiem to w tym aucie nie ma pompy paliwa (elektrycznej)...
Przerwa w obwodzie zasilania pompy. Wyłacznik zderzeniowy - prawy słupek przedni / na dole/ , lub przerwa na kablu od przekaznika pompy do wtyczki pompy. Sprawdz na krótko samą pompę.
Tak faktycznie, czyli cos z zasilaniem pompy paliwa, ECU ewentualnie IMMO. Sorry.
To CC ma takie cuda jak wyłącznik uderzeniowy? Zadziwia mnie to auto. Tak jak pisze "carrot" jeżeli tylko posiada takie ustrojstwo to ja bym też na to stawiał.
Wyłączy się w przypadku wystrzału poduszek powietrznych. Nie pompa paliwa i tak pracuje cały czas.
Dojedziesz do mechanika
Przekaznik jest przedziale silnikowym w skrzynce z innymi. Sprawdź według schematu co masz, a czego nie? Jak zewrzesz grubsze piny to pompa pracuje? Masz tu schemat: http://obrazki.elektroda.pl/5987682700_1...
No to ubita pompa. Kup nową ale pamiętaj o filterku przy pompce bo złapie jakiegoś syfa i znowu się spali. Myślę, że temat do zamknięcia.
2 przekaznik pod komputerem uszkodzony sprawdz zasilania
Napięcie do zasilania przekażnika możesz wziąć z elektrozaworu gazowego. Przekażnik równolegle do cewki zaworu.
Zewrzyj przekaźnik i sprawdź czy pompa pracuje. Podmień przekażnik dla pewności. Często się lubią rozlutować w środku. Sprawdź ten sygnał ze sterownika czy dochodzi do przekaźnika. Sprawdź przy przekaźniku i przy sterowniku. Przekaźnik powinien być sterowany masą.
Zostaw ten przekaźnik jest sprawny. Zobacz czy widzi obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem.
Ale wiesz w ogóle czego tam brakuje? Sterowania czy zasilania cewki?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... poszukaj tu
Tylko elektryka silnika Pozdr Radek
podaj adres to wyślę ci książkę do toledo jest tam schemat elektryczny zasilania układu paliwowego z opisem to będziesz mógł bez problemu sprawdzić poszczególne jego części i zlokalizujesz przerwę
Co ma do tego bezpiecznik 18? To nie benzyniak przecież. Jak już to nr 15. No i nie pompa paliwa tylko zawór na pompie wtryskowej. Dodano po 4 u mnie są inne przekaźniki niż w drugim passacie i na schemacie Na pewno to B3 a nie B4? Rocznik podaj.
Stań przed samochodem, nad prawym reflektorem masz jeden albo dwa przekaźniki, ten z lewej załącza pompę po uruchomieniu rozrusznika. Rozbierz i napraw, jak się nie da kup na szrocie (bodajże Vectra i Omega 1.8, 2.0 ma ten sam), w serwisie chcą 170 zeta.
Zaczynasz mnie martwić, wyżej Cię ceniłem. Słuchaj, w tym systemie podstawą do uruchomienia przekaźnika pompy jest obecność impulsów zapłonowych na uzwojeniu pierwotnym cewki.
Pompa nie startuje po włączeniu zapłonu w tym silniku...
Tak to będzie czujnik położenia wału. Bez impulsu z tego czujnika komputer nie puści napięcia na pompę paliwową i zapłon.
A jak na którym podlaczysz pin pompy bezpieczniki f9 do pinu 8 lub 13 przekaźnika pompa wstaje? Jeśli tak to szukaj uszkodzonego przewodu pomiędzy bezpiecznikiem f9 a przekaźnikiem. Jeśli nie to usterka jest przed przekaźnikiem i te niby 12V jest fałszywe(np przez zasniedziale połączenie)
Gdy występuje usterka przekaźnik jest załączony czy nie? Bezpiecznik jest ok? Jaka wartość?
W puszce obok sterownika silnika, złacze 15-pinowe, schemat na obudowie.
pompę zalacza ECU jak widzi obroty silnika (z HALLA)
Jeżeli jesteś w 100% pewny bezpieczników to sprawdź przekaźnik.
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
Zrób sobie włącznik taki on off na zasilaniu pompy paliwa.
Możesz ciąć. Kable lecą po stronie kierowcy, powinien być jak w starszej jasny brąz. Dla pewności sprawdź kontrolką. Ja zawsze tne 15nastke na sterownik silnika.
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Nie wiem jak to wygląda w elantrze,ale np w Tucsonie 2.0 crdi częstym przypadkiem w moim też to było, jest skrzynka bezpieczników pod maską. Tam są przekaźniki i bezpieczniki. Tam jest jakiś problem z wilgocią i praktyczne wszystkie przekaźniki sniedzieja , korodują itp.czasami nawet kable od dołu tej skrzynki zjada sniedz. Jak masz taką skrzynkę to...
Najprostsze rozwiązanie to ukryty wyłącznik na zasilaniu pompy paliwa. :D
Pompa pracuje tzn zasysa czy po prostu ją słychać? Pompa paliwa pracująca na sucho lubi ulec uszkodzeniu.
Podłączę się w tym temacie. Mam Pandę 1,1 2004r. Do pompy paliwa nie dochodzi prąd. samochód chodzi tylko na gazie. W mojej skrzynce nie ma przekaźnika w tym miejsce gdzie jest na powyższym zdjęciu. Gdzie on jest umieszczony. Chciałem zacząć od przekaźnika. Wszystkie bezpieczniki dobre, chociaż który od pompy - nie wiem. Może być inna przyczyna?
sygnał z komputera uruchamia przekaznik pompy a z niego przez bezpiecznik i wyłacznik bezwładnosciowy przesyłane jest zasilanie do pompy, wyłacznik bezwładnosciowy jest pod fotelem kierowcy
tandem-pompa (zintegrowana pompa paliwa z pompą podciśnienia) jest stricte mechaniczna... nie ma żadnego zasilania po stronie elektrycznej... napędzana jest mechanicznie z wałka rozrządu... jeśli pompa paliwa (elektryczna) która jest w baku podaje poprawnie paliwo, to tak jak już Ci pisałem... najprawdopodobniej tandem pompa do wymiany...
Pod ECU, taki podwójny.
Witam, a który to przekaźnik do pompy paliwa w zbiorniku, bo nie mogę go namierzyć?
Tnij przewód zasilania pompy paliwa. W tym roczniku jest to całkowicie bezpieczne. Żadnych błędów, a unieruchomienie skuteczne.
W razie wypadku nie odetnie zasilania pompy.
Witam, ... nie wystarczy odcięcie zasilania pompy paliwa... ...To są miejsca , które łatwo "zdiagnozować" i pominąć kawałkiem przewodu z dwoma "krokodylkami". Dlaczego twierdzisz, że dobrze zrobione odcięcie pompy paliwa można łatwo obejść podając, jak rozumiem, zasilanie "na krótko"? Pozdrawiam.
W Corsie C 1.3 CDTI mam problem z zasilaniem pompy paliwa. We wtyczce pompy paliwa jest zasilanie wskaźnika paliwa, a brak jest + 12V na przewodzie zasilającym pompę. Bezpiecznik F9 20 A został sprawdzony i jest sprawny. Przekaźnik R10 też został sprawdzony i jest sprawny (dla pewności został zastąpiony innym ale takim samym). Dokonałem pomiarów (multimetrem...
Nie pamiętam dokładnie ale chyba bezpiecznik nr 11 jest od zasilania pompy paliwa Można wciąć się we wiązkę za bezpiecznikiem Tylko czy masz instalację LPG??? Jak tak to taki patent nie pójdzie
Skoro po podmianie pompy faluje ci ciśnienie to albo problem z zasilaniem samej pompy w paliwo, albo masz wciek paliwa na wytryskach. Ewentualnie coś z wiązką . Nie steruje dobrze pompa. Jak i sam pomiar ciśnienia może być zafałszowany.
sprawdz zasilania na przekaznik i mase ze sterownika mozliwe ze tam jest problem i masz uwalony sterownik
Pytanie do kolegi Decybel91 Zakupiłem nową pompę i zamontowałem, samochód odpalił i po 2-3 minutach zgasł. po ponownym właczeniu zapłonu nie słychać pompy. Sprawdziłem zasilanie przy kreceniu i jest 11V auto nie odpala. Jesli możesz to poradż co zrobic. może to przekaznik ale szukałem na necie i nie wiem który to.
No to żarówka do ręki najlepiej H7, i podłączyć w miejsce zasilania pompki paliwa, będziesz wiedział czy to wina braku zasilania do pompy czy samej pompy. Możesz także spróbować na krótko zasilić pompę paliwa z chociażby lampki bagażnika i zobaczyć czy auto odpala. Ja najczęściej spotykałem się w tym modelu z uszkodzonym przewodem zasilania pompy.
Jak mnie pamięć nie myli to ten bezpiecznik zasilany jest ze stacyjki, równolegle do niego podłączony powinien być przekaźnik pompy paliwa z którego to później wychodzi zasilanie na pompę paliwa (bezpiecznik 28), grzałkę Lambdy (bezpiecznik 29), wtryskiwacze (34). Czyli brakuje Ci zasilania ze stacyjki - czarny przewód, który idzie na bezpiecznik 32...
Witam, czy mogę prosić także o ten schemat ? mam taki sam problem, nie działa mi pompa paliwa, na krótko odpali, ale bez podania napięcia nie chce :( co może być przyczyną? bezpiecznik bezwładnościowy sprawdzony
Witam, u mnie jest identyczny przypadek, pompa także startuje zbyt krótko i brak jest sterowania wtryskami. Pod fotelem pasażera dość wilgotno ale wtyczki wyglądają jak nowe, także 2 wtyczki pod maską prawy przód przy podszybiu w porządku. Ale u mnie dioda od immo nawet się nie zapala.
Panowie, gdzie jest przekaźnik pompy paliwa w tym aucie? Potrzebuję też schematu zasilania pompy paliwa.
temat rozwiązany instalacja elektryczna pompy paliwa
Na tym schemacie są błędy, przekaźniki są źle połączone. W lagunie są one umieszczone w plastikowej puszce koło akumulatora na lewym nadkolu i musisz ten fragment obwodów dorobić. Ponadto jest jeszcze kwestia montażu i zasilania pompy paliwa
Auto odpaliło. Zadziałała wskazówka, którą dostałem na PW.
Schemat, coś pomoże?
Dioda w tej obudowie to maks. 500mA - niemożliwe aby przez nią płynął prąd zasilania pompy (paliwa? - bo DELCO mi się z GM kojarzy?). Toto poniżej diody, szeregowo z nią połączone - czarna obudowa teraz widać na niej pasek - to też jakaś dioda ?
Tak, zapomniałem dopisać, pompa nowa
To nie jest przyczyna twojej usterki, prawdopodobnie jest coś z pompą paliwa lub jej zasilaniem.
wedlug INFO-TEcha na 4 pinie kompa powinien byc + z akumulatora a na 6 pinie masa do przekaznika pompy
Witam. Problem rozwiązany padło sterowanie pompy paliwa
Jakie wyjście jaki powrót o czym Ty piszesz. Nie potrafisz zrobić normalnych pomiarów to po co zabierasz się za naprawę. Weź probówkę i wepnij ją zamiast pompy o ile jest taka w zbiorniku i sprawdź czy zaświeci podczas kręcenia. Ile masz kabli przy wtyczce od pompy?
Cześć! Jestem ciekaw jak wariuje ten obrotomierz. Czy obroty bardzo rosną czy latają raczej w niskich zakresach. Jeśli to drugie to sprawdź sobie układ zasilania pompy paliwa, może tam leży problem nadinie że w Felicjach pompy paliwa to często spotykany problem i tłumaczyłoby niekontrolowane zatrzymanie pracy silnika::?:
Przekaźnik jest i owszem ale zintegrowany w elektronice zarządzającej podziałem prądu na poszczególne elementy silnika. Z tego samego wyjścia są także zasilane cewki zapłonowe, także skoro pisałeś, że po podaniu zasilania na pompę autko odpalało to o przekaźnik i elektronikę nie musisz się martwić, są ok. Pozostaje sprawdzenie wiązki.
I jaka była przyczyna ? Bo mam ten sam problem
Dobry wieczór Szanownemu Gronu, Pacjent: Peugeot 206 1.4 8V 75 koni, rok 1999, 200 tys. km przelotu, BOSCH (zwykła skrzynka bezpieczników bez modułu BSM) Choroba: Czasami nie odpala lub gaśnie w trakcie pracy (raz umarł na światłach). Objaw: Okresowo niskie napięcie - ca 3,5V na bezpieczniku 25 (pompa paliwa) oraz bezpieczniku 34 (engine management)....
Pompa napędzana mechanicznie,a schemat zasilania to dwa kable na zawór regulacji ciśnienia.Ale problem raczej gdzie indziej tak jak Paweł pisze.
Witam. Zasilanie pompy paliwa jest zawsze na grubszych przewodach.
Działa na krótko po podaniu zasilania auto odpala ale po chwili gaśnie jakieś pomysły bo mi już brakuje pomysłów
Pompa paliwa pracowała za mało wydajnie i ciśnienie w układzie zasilania paliwem było za niskie.
Wiele przyczyn; sterownik nie steruje przekażnikiem pompy , brak 12V na przekażniku , przerwa w obwodzie zasilania pompy , brak masy na pompie paliwa, wybity wyłącznik wstrząsowy. Mam nadzieje ,że po kolei sprawdzisz.
Proszę .
Dowiedziałem się że jest czujnik uderzeniowy tylko pytanie gdzie on się znajduje?
Sprawdź przekaźnik pompy paliwa. Zasilania i masy sterownika silnika (komputera) . Przy uszkodzeniach występujących losowo i sporadycznie, czasami trzeba podpiąć pajączek żarówek ,żeby dojść do ładu. Co do rozładowywania akumulatora to zmierz natężenie prądu bez kluczyka. Często radio rozładowuje.
A po co schemat pompy? - nie lepiej przeciąć jej zasilania? - rozpiska leży na forum.
Teraz już rozumiem . Pompa paliwa jest w zbiorniku paliwa. Najprawdopodobniej jest uszkodzenie w układzie zasilania paliwem czyli jest cos że sterowaniem pompy albo sama pompa jest uszkodzona. Pompa jest załączania przekaźnikiem i po na pompowaniu odpowiedniego ciśnienia sama się wyłącza jak silnik odpala to wtedy pracuje cały czas. Propozycja trzeba...
Problem po wielu godz. grzebania w necie i samochodzie wyjaśniony. Otóż na jednym z forum wyczytałem, że po włączeniu zapłonu na pompie paliwowej powinno być napięcie. Skoro go nie było, to szukałem przyczyny w bezpiecznikach, przekaźnikach i błędzie wałka rozrządu ( kontrolka tak wskazywała po odczycie na kompie u mechanika - stąd jego wymiana). Zresztą...
Mocno szarpnac za kanape przy obu uchwytach widocznych od strony nog...
Sprawdź zasilanie pompy paliwa.
Kolego zakładajac ze masz Boscha jednopunkt ,to podwójny przekaznik masz umocowany pod "puszką-obudową" jednostki sterujacej. Dokładnie w lini pionowej patrzac z góry na kompa..Aby sprawdzić zasilanie pompy paliwa ,nalezy zmostkować ze sobą (za pomocą przewodu z przełacznikiem tzw. przyciskiem) styki 1 i 11 wtyku przekaznika podwójnego. Pozdrawiam .
Jak nic nie kapnie to raczej pompa paliwa. Sprawdź sobie jeszcze zasilania na wtyczce na grubych przewodach czy jest, bo mogło spalić bezpiecznik, ale wtedy i tak pompa do wymiany.
Powodzenia. :> Zostaje ci serwis.
Powodem jest brak iskry.Pojawi się iskra uruchomi pompę paliwa. Tam są cewki na każdym cylindrze to brak 15-ki czyli zasilania na cewki.
Zbyt niskie napięcie zasilania pompy paliwa, po podaniu bezpośrednio zasilania na pompę silnik uruchamia się, a nie chce zaskoczyć przy uruchamianiu stacyjką. Gdzie jest przyczyna? Przekaźnik pompy paliwa? Serwis autoryzowany jest zdecydowanie za drogi dla tego autka, a mam dwie ręce, wprawdzie jedna lewa, ale druga sprawna, proszę o pomoc.
oto właśnie chodzi że nie mogę znaleźć przyczyny bo pompka raz chodzi a raz nie. Ściągnąłem wtyczkę od pompy paliwa i nie było napięcia a po chwili się pojawiło. w miejscu gdzie wiązka wchodzi do kabiny, czyli pod siedzeniem pasażera wszystko ok . Tak samo samo i wtyczka od pompa paliwa. oto chodzi że po wyciągnięciu tego przekaźnika koło akumulatora...
w C 1.8NZ leciały drivery przekazników pompy może i w tym przypadku tak jest...
Czy w takim razie czujnik położenia wału steruje również zasilaniem na pompę paliwa?
Nie dochodzi zasilanie na pompę paliwa, co jest tego przyczyną? Jeżeli samochód zapali na innym zasilaniu dołączonym do pompy paliwa.
Dzięki, wszystko sprawdzone - jest prąd w sumie wszędzie nawet na pompie, ale 5V. Generalnie guzik czujnika wstrząsowego był w górze (wtedy też pompa nie działała) ale kiedy plus był założony na klemie, a minus do stacyjki to działało na krótko, z kolei kiedy czujnik wcisnąłem to pompa przy dociągniętym na krótko plusie działał cały czas, nawet bez...
Odłacz sensor, skasuj błędy w EDC i dalej w parametrach zobacz status sterownika czy zablokowany czy nie.
Witam szanownych forumowiczów mam problem z Honda Civic 8"ufo" 1.8 problem polega na tym że nie ma zasilania na przekaźnik pompy paliwa od strony zasilania bezpiecznik nr2 w skrzynce bezpieczników jest cały ma ktoś może z was schemat do tego auta był by mi bardzo przydatny w naprawie Ps. Sterowanie cewki przekaźnika pompy paliwa działa prawidłowo nie...
Masz w ogóle, prąd w tym akumulatorze?? Przekaźnik pomy paliwa sterowany jest +12V - linia 15 po kluczyku, i minus z ECM. Przekaźnik podaje zasilanie z 30 na 87 - zasilanie pompy. spróbuj wyjąć przekaźnik pompy paliwa i zmostkować jakąś zworką styk 30 i 87 pompa powinna się odezwać. (jest gdzieś też złącze testowe pompy paliwa, ale nie pamiętam gdzie...
uszkodzona była pompa paliwa w zbiorniku podawała powietrze i uszkodziło to pompę wtryskową
Witam, Mercedes w202 2.2 D p.Lucasa kluczyk scyzoryk, dwie diody przy lusterku. Standardowa sytuacja, po rozładowaniu aku, immo blokuje odpalenie auta, migają na przemian diody przy lusterku. Czy zakup takiego emulatora pomoże? http://www.autotronika.pl/product/emulat... ewewntualnie, jaki interfejs sobie z poradzi?
pompa paliwa zasilania zasilania pompa paliwa ducato zasilania pompa paliwa
zmywarka bosch chiny gilera silnik bezpieczniki octavia
mastech ms6818 hydrostatyczna skrzynia
Elektryczny podnośnik samochodowy Yato YT-17220, Unitec 10368, Heckermann TY-EJ03 – trwały i tani wybór Dzielnik częstotliwości przez 3 na przerzutnikach SR i bramkach NAND – projekt i analiza