Zasada jest jedna vacum robi się po to aby z układy wyciągnąć resztki gazu , powietrza i wilgoci , zalecany czas robienia próżni pompą 2 stopniową to około 25min, co do szczelnośći układu to vacum może służyć do pokazania na manometrze czy takowa szczelnośc jest ale to różnie z tym bywa. Test szczelnośći...
Witam Od jakiegoś czasu nie potrafię poradzić sobie z podciśnieniem w swoim seacie leon 1m 1.9tdi silnik ASV Wszystko zaczęło się od trybu awaryjnego i nie działającego turbo oraz hamulców i trzęsącego się silnika po gaszeniu samochodu, po podjechaniu do mechanika stwierdził jednoznacznie ,gruszka...
Trochę się poprawiło z czasami robienia podciśnienia natomiast Zawór EGR sprawdziłem i niby nie przepuszcza ciśnienia choć w pewnym momencie przypuszczam jak zawór EGR się zamknie (po jakiejś minucie) podciśnienie się poprawia czyżby to znaczyło że może przepuszczać w czasie pracy hm, hm. Co do logów...
witam wiem że już podobne pytania są I CZYTAŁEM TROCHĘ na forum ale może teraz ktoś mi pomoże. wracałem ostatnio z trasy Przejechałem 500km i na powrocie moja maszyna straciła moc po dodawaniu gazu słabła.myślałem że to wina węży od podciśnienia i nie steruje turbo ale wszystko ok.podłączyłem pod kapa...
Prądu oszczędzać jak w samochodach elektrycznych nie musisz. Więc niech chodzi cały czas. Po co się bawić w wyłączniki. Z tego co wyczytałem one nie są przystosowane do pracy ciągłej, na innym forum ktoś tak miał i mu się spaliła... to by tak wyglądało jak bym króciec palcem przytkał i cały czas...
A tam nie ma czasem spływu oleju z niej? Może zawalony? Nie wiem ,strzelam. Bo zasilanie w olej jest raczej z głowicy. Sprawdź napęd z wałka jeszcze. Rozkręć ją i oceń w środku. Przecież to nie jest nadzwyczajna technologia.
W tej chwili pompa vacum jest zaoliwiona (trochę leje na silnik ), króciec z lewej strony się porusza ale jeszcze siedzi w gnieździe. Miałem już ją wymienić 2 lata temu , hamulec też miałem kiedyś twardy . Ale wymieniłem wężyki podciśnienia i się poprawiło . Teraz auto mi szarpie przy przyśpieszeniu...
Witam mam u siebie Volvo S40 jak w temacie. Posiada ono silnik 1.9TD od Renault (jak wiadomo te roczniki tak miały). Chciałbym się dowiedzieć do czego służy końcówka w zaworze sterującym EGR, zakończona filterkiem, która nie jest zaślepiona. Tutaj zdjęcie tego elementu o który się rozchodzi: Do...
WITAM . bywa tez ze w tych silnikach pada regulator cisnienia paliwa wtedy tez bedzie sie działo dokładnie tak jak opisujesz. czyli ze potrafi nawet niespalone paliwo wywalac przez wydech Dodano po 1 jest tez mozliwe se rozrząd sie przestawił Czy regulator ciśnienia paliwa to inaczej...
Miałem kiedyś przypadek podobny.Usterki:słabszy hamulec główny i problemy z mocą silnika.Podciśnienia wyglądały dobrze.Wszystko działało. lecz po założeniu zegara vacum podciśnienie wyniosło 0,3. Przyczyną był poluzowany króciec pompy vacum.(wyjście) Po uszczelnieniu pompy podciśnienie podniosło się...
Moim zdaniem zacznij od sprawdzenia pompy podciśnieniowej vacum. Ja miałem przypadek że auto łapało tryb awaryjny i słabo jechało. Okazało się że króciec wyjściowy zasysania powietrza był obluzowany i pompa nie uzyskiwała wymaganego podciśnienia przez co sztanga nie wychylała się w całym swoim zakresie....
Pewne używane bo z pewnego źródła czy jest szansa ocenić jakoś stan używek? (np. na podstawie wycierania się obudowy pompowtrysku) I jeśli to nie tajemnica to jaki był koszt takich pewnych pompowtrysków? A ma ktoś doświadczenie z regeneracja pompowtrysków? (ewentualnie może polecić jakąś firmę z okolic...
Nie wiem co dalej z nim robić, może mieć wpływ na to olej w przewodach podciśnienia ? Z pompy vacum czasem pójdzie i do n75 ale po logach by chyba wyszło że to , to? Po logach jest wszystko ok. Olej w podciśnieniu to raczej kiepska sprawa , najpierw tym się trzeba zająć. Twój przypadek jest moim...
Hej, Masz podobny problem co ja miałem w moim 1.7 DTR, przyczyną jest vacum pompa która przepuszcza olej na elektrozawór turbiny przez co gruszka się zacina i wyskakuje autko z kluczykiem. Kup nową vacum pompe i elektrozawór (chodź nie które da się uratować rozbierając i czyszcząc je), co do używek...
Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu. 1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów,...
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były...
Podciśnienie na gruszce masz ok. Sprawdzałeś strzykawką 150ml jak sztanga pracuję? Najlepiej na zimnym silniku. Sprawdziłem wczoraj wieczorek jak chodzi sztanga strzykawką, tak jak pisałeś i chodzi płynnie w zakresie takim jaki powinien być. Druga sprawa to że zauważyłem dziwną sytuację, podłączyłem...
Chce żeby ten układ załączał mi przekaźnik 12v. Impuls sterującym będzie światło stop z samochodu więc czasami będzie trwał więcej a czasami mniej jak 5 sekund dlatego chce żeby niezależnie jak długo będzie trwał impuls sterujący, przekaźnik był załączony ok 5s. Próbuje zrobić jakiś układ sterujący elektrycznej...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie...
Mam w124 i zamykanie centralnego zamka odbywa się pneumatycznie. Z tego co wiem sterownik jest na podciśnienie. ja bym sprawdził czy jest sprawny sprawdził vacum pompę. W trym samochodzie wszystko działa bardzo dobrze pod warunkiem ze jest naprawiane właściwie skróty potem wyjdą bokiem. Jeżeli vacum...
Witam, Dużo czytam na forum, mało się udzielam, ale problem mnie przerósł. Brakuje mi już pomysłów. Może ktoś z Was coś doradzi. Otóż mam problem z doładowaniem Vectra c 1.9 cdti 150KM 2006r automat. Około miesiaca temu samochód stracił moc. Wyglada tak jakby turbina nie dmuchala w ogóle, ale nie...
Mam ten sam problem w moim Citroenie 2.0 HDi 16 136KM FAP 2005. Wczoraj po półrocznych bojach chyba udało się zlokalizować problem. Na innym forum znalazłem posta że ten problem związany jest z tzw przepustnicą kolektora. Jest to plastikowy element montowany na wejściu do kolektora ssącego. Posiada on...
Witam, jestem posiadaczem Opla Astry G z silnikiem 2.0DTL. Wszystko w samochodzie działało tak jak powinno, niestety klocki hamulcowe już się skończyły więc postanowiłem je wymienić. Koło po kole i wszystko ładnie udało się wymienić. Oczywiście zaciski zostały ładnie wypiaskowane i omalowane, wszystko...
Czytając te wypowiedzi proponuje gdzieś zajechać , tracisz czas i kasę a fachowcy zrobią to bez problemu. Pragnę też ostrzec domorosłych mechaników że czasy zwykłego odpowietrzania zaczynają się kończyć, tradycyjne odpowietrzanie doprowadza do uszkodzenia pompy hamulcowej. Więc lepiej i taniej wyjdzie...
Witam serdecznie wszystkich to mój pierwszy post, jeżeli coś zrobię nie tak to proszę mnie poprawić :-). Pacjent to passat B5. Po wymianie tarcz klocków i cylinderkow auto hamuje na zapalonym silniku. Znajomy mechanik mówił że tak może być przez pewien czas zanim wszystko się ułoży. Tarcze i klocki...
(at)adam7009 dzięki za podpowiedź, wprawdzie wtyczka nic nie zmieniła ale skierowała wzrok we właściwe miejsce ;) Poniżej co zrobiłem: 1. odczytałem Forscanem błędy, został P1402 (zatkana kapilara), czyli ten co zwykle, niekasowalny 2. odpiąłem wtyczkę od EGR, odczytałem błędy, doszedł dodatkowo...
Nie ma pompki, podciśnienie idzie od silnika (benzyna) lub od Vacum-pompy (diesel) Jest to kabel chyba szary z paskiem o ile mnie pamięć nie myli. Zaworek pod siedzeniem zawiera prosty układ czasowy, że nawet po krótkim naciśnięciu przycisku zaworek przełącza na ok. 5-7 sek żeby nastąpiła prawidłowa...
Samochód (vectra 97r 2,0 dti) normalnie jeździł, zgasiłem go i później już nie chciał zapalić. cały czas miga ta żółta kontrolka od silnika, normalnie rozrusznik kręci i nie chce załapać. wcześniej na niskich obrotach świeciła mi się ta żółta kontrolka i na diagnostyce wyszło ze podciśnienie mam słabe....
Witam. Od dawna irytuje mnie sposób gaszenia auta (telepnięcie odczuwalne w kabinie przy gaszeniu jak i odpalaniu). Poduszki i 2 mas trudno sprawdzić w warunkach podwórkowo-garażowych (nawet kanału nie mam) więc poszukiwania winnego trwają długo. Wczoraj przez przypadek wpadłem na być może wskazówkę. Przy...
Na obrotach wyższych i małych masz podciśnienie ? może jest zbyt małe ,załatw vakuometr i sprawdź jakie i w jakim czasie pompa wytwarza podciśnienie , moze poprostu padła vacum pompa
Witam, mam problem z moją Corsa D 1,3 cdti, od dłuższego czasu mam notlauf przy 120 na godzinę. Sprawdzałem jak pracuje kierowniczka turbiny, bo wiem że to częsty przypadek notlaufow. Ale sztanga od gruszki chodzi gładko, bez żadnych oporów. Obstawiam że to zaworek sterowania turbiną, dlatego zamówiłem...
Witam..Panowie szukam osoby, która potrafi po logach mniej więcej naprowadzić mnie, w którym miejscu mogę szukać usterki..Mam problem z 1.9 PD, pierwsza sprawa taka, że po kilku godzinach auto bardzo długo kręci zanim nabije ciśnienia koło 30 sekund, przy pierwszym odpalaniu chmura niebieskiego dymu..Później...
Witam. Jeśli było już taki temat to proszę o przeniesienia. Mam dziwny problem z Oplem Zafirą 2,0DTI 2005r ( wg Op-com 2004). Silnik Y20DTH. Świeci się kochana kontrolka, odczyt błędów wykazał P0105 - za niskie ciśnienie. Problem występuje już od włączenia zapłonu i nie można go skasować ( nie trzeba...
Witam, od jakiego czasu mam problem z twardym pedałem hamulca. Pod gilotynę poszły klocki, cylinderki , rzekomo wąż hydrauliczny prawego przedniego koła, płyn. To niby miało wszystko pomóc. Hamulce OK ale pedał dalej twardy czyli efekty żadne. Z reklamacją ciężko bo co reklamować... Serwo niby ciągnie...
Sztangę sprawdza się w Basic setings przełączenie z bloku pomiarowego 11. Wtedy silnik podniesie obroty na 1400 RPM i będzie cyklicznie próbował włączyć turbo na max i na min. Powinno to skutkować słyszalną prącą turbo. Wzrostem ciśnienia a atmosfery o co najmniej 50 mbar (dobre sprawne oryginalne/nieregenerowane...
Czasami wystarczy jeden przewód wypięty przez przypadek. Obok serwa idą przewody do kabiny, brązowy to zdaje się podciśnienie bezpośrednio od vacum pompy (idzie od rozgałęźnika grubego przewodu) i obok drugi, brązowy z niebieskim paskiem(ten leci od zaworka do gaszaka), tak jak koledzy wcześniej napisali...
czujnik podciśnienia ok, czujnik przepustnicy ok vacum pompa ok, powietrze jest. okazuje sie ze chyba kierowniczki w turbinie nie chodzą na wolnych obrotach turbina nie ładuje pod obciążeniem w czasie jazdy do 2100 obrotów nie doładowuje powyżej 2100 przeładowywuje a jak podciśnienia są ok to zostaje...
Witam wszystkich. Jeśli był taki temat to proszę o usunięcie. Oczytalelem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. Zacznę od początku, posiadam Passata b6 2tdi CR 2008r, silnik cbab, skrzynia dsg kqc. Przebieg 219tys,. Problem zaczął się przy przebiegu 209tys, co się stało? Auto wrzuciło...
Witam posiadam Passata b5 2003r. 130km avf auto ma przejechane (tak pokazuje licznik)200 .000 od jakiegoś czasu czuję na kierownicy i drążku zmiany biegów duże wibracje wiem że wątków na ten temat jest pełno ale wszystko co sugerowali forumowicze zostało sprawdzone (dwumas sprzęgło działa poprawnie ,korekcje...
problemem jest chyba pompa vacum bo ma czasami 0.6 a czsem 0.3 bar To raczej nie problem z pompą tylko uszkodzony któryś z siłowników lub zaworów podciśnieniowych, ew. zamienione wężyki przy którymś zaworze - załączenie zaworu na uszkodzonym obwodzie rozszczelnia cały układ i powoduje spadek podciśnienia.
A jak podciśnienie z pompy, bo czasem vacum pompa nie wyrabia.
Witam Od dłuższego czasu zmagam się z turbiną oraz sterowaniem turbiny w Octavii I z 2000r, silnik 1,9 TDI - AGR 66Kw. W maju turbina przeszła regenerację i powróciła dawna moc auta. Po ok 2 miesiącach stopniowo zaczęły powracać problemy. Postanowiłem oddać turbinę do sprawdzenia i ewentualną naprawę...
Auto jak w temacie cały czas wywala błąd P1125. Turbina w zdanych parametrach ma 1,9 a osiąga na max 1,5 ( gdy na krótko dam podciśnienie z vacum pompy) Widać że była wymieniana turbina, dolot szczelny. Ktoś ma jakieś pomysły lub walczył podobnym tematem ??? Auto strasznie muli i do 120 km/h to...
Witam wszystkich mam następujący problem. Mój silnik to 1,6 tdci 90KM Najpierw ciekawostka Po odłączeniu wszystkich czujnków przy silniku EGR, Przepływka, 3 na kolektorze dolotowym, grzanie paliwa i jakiś pod pompą Vacum, samochód chodzi równo ładnie i tak jak wcześniej czyli jeździ bez turbo A...
a czy czasami twoje klapy są otwierane za pomocą podciśnienie ,które idzie od pompy vacum ????? Za pisanie głupot-ostrzeżenie.
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić...
Witam posiadam golf 4 1,9TDI 110KM kod silnika ASV co jakiś czas jak szybko chce przyspieszyć auto wchodzi w tryb awaryjny typowy notlauf najwięcej najczęściej jak silnik jest zimny nierozgrzany! kod błędu to 17965 ,musze wtedy silnik wyłączyć i ponownie uruchomić i wtedy wszystko jest poprawnie .napisze...
To cos koło OM352. Widziałem cos takiego w unimogu. Silnik zaprojektowany w czasie drugiej wojny.. ... Z odmą w pokrywie to i owszem, były. Ale z kolektorem ssącym jako pokrywą zaworową? W OM352 to chyba jeden z dolotów był dokręcany na pokrywie zaworowej, była odlewem aluminiowym. Ale jako osobna...
Panowie odświeżam temat, walczę już z tym szarpaniem sporo czasu nie doszedłem co to. A problem nie ustąpił ani się nie nasila choć liczyłem że coś w końcu się uwali i będzie jasne. Co sprawdziłem do tej pory: Komp: -Brak błędów -logi OK (na dynamicznych nic nie widać bo pedał max i jest wszystko...
A wiec tak: Cały dolot sprawdzony-szczelny Egr podmieniony- nie pomogło Czujnik doładowania zmieniony-nie pomogło N75 zmieniony- sterowanie turbina lepiej dziś (mój pewnie uwalony) lecz błąd nadal występuje Przeplywka zmieniona- nie pomogło Wymienione wszystkie części na raz- nie pomogło(z...
Nom, jeszcze niebieskie diodki, trochę naklejek, dywaniki z karbowanej blachy alu i ogromna tuba. Zobacz jak to Renault zrobiło w rodzinie TCE - będziesz miał pogląd na to, jak mały silniczek z turbo wygląda. Bez odprężenia nie przeskoczysz dzwonienia, spowodowanego temperaturą i ciśnieniem - spalanie...
Witam Mam problem z moim Seatem Leon 1.9 TDI silnik ASV rok 2000 Od jakiegoś czasu samochód stracił swoją moc ,tzn turbo wkręca się dopiero od 3 biegu i to na 2500 tys obrotów. To wkręcanie też daje dużo do życzenia ,zamiast 110 km daje odczucie że ma zaledwie 75 km ,przy zmianie biegów lekki świst...
Witam, posiadam astrę g 2.0 dti, która nie ma mocy, na komputerze pokazywalo błąd czujnika ciśnienia w dolocie i przepływomierz. Załozyłem drugi przepływomierz i błąd zniknął ale zaczął wtedy palic ponad 10l więc zmienilem na stary. Drugi czujnik nie pokazywał błędu ale jego wskazania po dodaniu gazu...
Cześć, chciałbym prosić kogoś doświadczonego o sprawdzenie logów z grupy 003,008 i 011 podczas próby dynamicznej. Ogólnie czasami chwilowo brakuje mocy przy wyższych obrotach, a silnik późno reaguje na pedał gazu, ale to nie zawsze. Dodam tylko, że pod pompą vacum jest widoczny wyciek (dodatkowo pedał...
Pierwsze sprwdzenie podciśnienia czy pompa vacum daje -0.7 -0.8 bara nawet na niskich obrotach. Dwa szczelność gruszki i czy czasem cośnie blokuje dzwigni zmiennej geometrii. Ps turbo po wymianie/regeneracji?