To jest element układu EGR (system recyrkulacji spalin) i nie ma nic wspólnego z układem gaszenia. Siłownik gaszenia (zasilany faktycznie podciśnieniem) był stosowany przy pompach rzędowych (i przy pompie był montowany - a nie na rurze ssącej)
rafdre1216 jaką tam masz pompę, rzędową czy rotacyjną?
Jaki masz układ wtryskowy? Komora wstępna, pompa wtryskowa rzędowa, Mercedes W124 250 D. Ani się waż: ropa + denaturat = breja + masa kłopotów. Właśnie... też gdzieś czytałem i po raz kolejny potwierdzają się te słowa. Że tylko do benzyny.
Tylko że mercedes wolał pompy rzędowe niż rotacyjne, więc polewanie na głowice pompy nic nie da. Gaszenie pewnie na podciśnienie. Trzeba by się przyjrzeć czy rozłącza je.
Podłącz pod komputer będzie widać. Pompa Lucasa pewnie regulator w niej pada, częsty problem. Niewiele ludzi w Polsce je regeneruje. Dobrą radą na Lucasa jest jej wymiana na pompę rzędową boscha...:)
Niestety, to nie VAG. Tu czujniki temp psują się niezwykle rzadko. W twoim przypadku na 90% wina pompy (świece żarowe zapewne sprawdziłeś ?). Regeneracja ok 3 tyś zł, robią to w Skrobowie pod Lubartowem. Z doświadczenia wiem, że taka regeneracja starcza na rok, może dwa. Lepiej wywalić lukasa i przerobić na zwykłą pompę rzędową Boscha.
Pompa Lucas Epic jest droga w naprawie. Załóż rzędową.
Było to już poruszane nie raz - stare sztrucelki, z pompami rzędowymi, bądź rotacyjnymi i wtryskiwaczami czopikowymi - czyli stare Golfy 2/3 z silnikami 1,6-1.9 (TD nie TDI!!!), stare Mercedesy czy Peugeoty. Do bezpośredniego zużycia olej i tak należy przefiltrować, dla pozbycia się sadzy i opiłków, oraz pozbyć się z niego wody.
Przewody nie mają żadnego wpływu na pracę silnika i zostaw je tak jak są. Teraz lekki dymek jest normalny, wtryski muszą się "ułożyć". U Ciebie dymek jest zbyt duży, sugeruje przesunięty nieco początek wtrysku. Obrotów nie podnoś tylko trzeba dojść czemu nierówno auto pracuje. Niestety możliwe, że to wina samej pompy wtryskowej, naprawa jest kosztowna...
Pompa do wymiany/regeneracji. Można pokusić się o zmianę na pompę rzędową Bosch. Najlepsze, moim zdaniem, rozwiązanie.
Może być tak że wina leży po stronie pompy wtryskowej jaka tam jest pompa rzędowa ?? może sam układ paliwowy jest gdzieś nieszczelny i sie zapowietrza lub sama pompa jest nieszczelna
Witam, jakie powinny być luzy zaworów w Mercedesie 814 1988r, silnik 6-cylindrowy z rzędową pompą wtryskową, nr silnika OM366, nr VIN: WDB67421315238311 z góry dziękuję.
Szukaj pod hasłem " mercedes pompa Lukas". Zbieraj do skarbonki, tanio nie będzie. Ewentualnie przekładka na pompę rzędową Boscha. Nie doczytałem, silnik 2.9 więc powyższe Ciebie nie dotyczy!
Wybrałem te silniki diesla ponieważ nie posiadają elektroniki którą ciężko było by przełożyć No to OM605 z C-klasy odpada. Tam jest elektronicznie sterowana rzędowa pompa Bosch. Musisz szukać z W124
Z pompą rzędową jeśli chcesz to miał Mercedes wszystkie modele do W124 włącznie. Potem to już tylko ona była w ciężarowych. Pompa rzędowa jest trwała bo smarowana olejem silnikowym i jest odporna na złej jakości paliwo. Jak będziesz kupował silnik zmierz w nim ciśnienie sprężania oraz ciśnienie oleju (na gorąco). To najszybszy sposób na szybki test...
Rocznik 1996 Silnik rzędowy 4-cylindrowy benzynowy.
Witam, Poszukuje informacji jaki system zarządzania silnikiem (które EDC) jest w Mercedesie e290 w210, silnik stosowany również w Sprinterach. Czy da się zgrać soft z komputera przez OBD czy trzeba grzebać w sterowniku? Prosiłbym też o informacje dotyczące silników z rzędową pompą om606 i om605. Pozdrawiam
. Tam jest stara rzędowa pompa wtryskowa smarowana prawdopodobnie olejem silnikowym . Noi ciągnie olej . Czeka cię regeneracja .
Mercedes E250D (W210) Silnik OM605.912 z rzędową pompą, bez DPF, bez turbo i na łańcuchu. Jeśli tylko znajdziesz w niespróchniałej budzie, to więcej tam nie ma się co popsuć ;)
Cholera wie. Pochodzenia silnika nie znam. Jak napisałem, auto trafiło do mnie z wstawionym dieslem, nikt nie wie nic na temat pochodzenia onego silnika. Podobno 2,5D, rok, numer i tego typu informacje nieznane. Tyle wiem że to klasyczny diesel z rzędową pompą sterowaną podciśnieniem.
Jeszcze jedno pytanie. Ma ktoś informację na ile stopni przed lub po gmp ma być ustawiony początek wtrysku czyli tzw. zapłon ? Samochód to mercedes w210, 300TD, 99 rok, pompa rzędowa Bosch sterowana elektronicznie. Czytałem tyle na ten temat że już nie wiem sam. W serwisie nie potrafili mi powiedzieć, jeden serwis że 14 stopni po gmp, drugi ze 24 przed...
Jak wysterować (załączać)centralnym zamkiem przy pomocy radiolinia z Elmes UMB-100HS w mercedesie e220 1996r w210 w którym BYŁ!!! kluczyk typu scyzoryk z pilotem obecnie immobilizer jest załączony. dodam tylko że obecnie mi to nie przeszkadza bo stacyjkę już rozwierciłem a pompy wtryskowej nie odcina ponieważ jest mam założoną pompę rzędową zamiast...
No to dlaczego jak wrzucam oznaczenie motoru w google, to mam zwykłą rzędową pompę? np. tu. http://photo.via-mobilis.com/38/2/522934... Wykonywaliście diagnostykę za pomocą czujnika piezo?
....Użytkownicy starszych mercedesów, które są wyposażone w pompy rzędowe smarowane olejem z silnika śmiało pomykaja sobie na oleju roslinnym bez żadnych problemów No, nie wszystkie, zdazają sie przypadki ciezkiego zapalnia, nierownej pracy czy uszkodzen po OR. no to jest normalne jak się zalewa 100% OR lub w proporcjach 30%ON 70%OR ale po rozgrzaniu...
Bobek? W łączniku dolotu do kolektora ssącego masz zaślepkę. Wielkość doładowania jest zależna od obciążenia a nie obrotów. Dawkowaniem paliwa steruje MR, inaczej niż w starych rzędowych pompach. :) Bez komputera diagnostycznego nie dowiesz się czy czujnik czyta doładowanie prawidłowo.
Witam mercedes 3.0l z 1992r przywieziony z Japonii objaw nie można zapalić rozrusznik kręci pompa paliwa dostarcza paliwa do pompy wtryskowej stary typ /rzędowa/i dalej juz nie podaje paliwa, obok pompy jest układ pneumatyczny służący do gaszenia silnika obok niego jest "coś" właśnie co to jest ma 3 piny i po włączeniu zapłonu pojawia się tam 12v i...
Mam problem Nam też jest bardzo miło ciebie powitać! To wystarczy? Tylko że to jest schemat na wersję zboczoną - z EGR-em, turbiną, regulacją biegu jałowego. Podstawowa wersja spotykana w Polsce to "golec" - rzędowa, mechaniczna pompa wtryskowa bez turba, sterownika i EGR-u. Silnik działa całkowicie bez prądu. Jak by kolega pytający podał troszkę więcej...
(at)darek1007 Fajnie, że próbujesz pomagać, ale widziałeś kiedyś ten silnik? Tam nie ma ani klap w kolektorze, ani sondy lambda bo to zabytek na rzędowej pompie wtryskowej ubrany w trochę nowego sprzętu. EGR też się w nim nie zapycha, bo jest dość przemyślane. Skupiłbym się najpierw na rozwiązaniu problemów z podciśnieniami, bo sterują one m.in. wysokością...
Mam 220 D 96r - wlczyłem z pompą Lukasa do wczoraj. Dzisiaj mam już zamontowaną rzędową Boscha i po problemach nie mówiąc już o kosztach. Dla zainteresowanych podaję link do warsztatu: http://trojmiasto.szerlok.pl/oferta/pomp... Naprawdę polecam
Niedawno kupiłem ibize, 1995r. Tylko że było w polsce cztery lata, a jeździł nim starszy pan, po warzywa itp... Starszy Pan/Pani jeździł nim do kościoła/sklepu. Wszyscy znamy tę historię. Te opowieści możesz włożyć między bajki. A tanie i pewne auto? Mercedes W124 w dieslu z manualną skrzynią biegów lub W202 diesel (najlepiej 200) z rzędową pompa boscha....
Czy po uwzględnieniu kosztu pomp nadal wychodzi taniej :D ? Przy pchaniu się w olej rośliny z opisów które kiedyś czytałem (na własnej skórze nie chciałem próbować) olej trzeba podgrzać do ok 80-90°C, aby jego lepkość spadła do podobnej jak oleju napędowego. I podstawa lać dobrze przefiltrowany olej, a nie z frytkami :D . Smarowania pompie raczej nie...
Chętnie się z nią zapoznam. Proponuję zapoznać się z budową i mechanizmem działania regulatora odśrodkowego. Którego tam nie ma. Po drugie jak sama nazwa wskazuje, regulacja odśrodkowa zależy od obrotów. A obroty pompy hamując silnikiem nijak się mają do pedału gazu. Bo pompa tam jest na sztywno napędzana. Paranoja. Ja nie pytałem, ja wiem że tam żadnej...
Oznaczenie: A018 545 34 32 Bosch 0 281 001 463 Jest tam jeszcze więcej jakiś numerów ale te dwa były grubszym drukiem. Nie jestem pewien czy to na pewno jest sterownik silnika, może to jakiś moduł komfortu. Z silnikiem dostałem puszkę z dwoma sterownikami która była zamontowana w komorze silnika. Jeden to moduł ABS a numer drugiego podałem. Wprawdzie...
457 to rzędowy silnik. :) Musisz zmierzyć ciśnienie w układzie. Pompować może cylinder silnika a równie dobrze i sprężarka. Odpowietrzenie chłodnicy zatkane, termostaty, padnięta pompa wody... Wszystko to może Ci powodować wyrzucanie płynu. A co z zaworami na ogrzewanie? Nie pozamykałeś czegoś za dużo na upały? :)
czy jest ktoś kto miał podobny problem i udało mu się go usunąć i ktoś kto naprawdę zna się na tych samochodach. Nawet jak ktoś się zna, to po tym opisie nic ci nie powie. Motor 602 miał najpierw prostą pompę rzędową, bez elektroniki, właśnie z tym amortyzatorkiem zapobiegającym "żabkowaniu". Potem doszła elektronika w postaci układu ARA (to samo zadanie...
Wymieniono pompę Lucasa na zwykłego rzędowego Boscha. O dziwo nawet zapala, trochę kopci ale nie w tym problem. Autko ma ABS/ASR, po przekroczeniu około 3 tys obrotów obrotomierz spada do zera a silnik chodzi dalej, zapala się kontrolka ABSu. Diagnoza ze sterownikiem Lucasa jest, oczywiście wywala wszystkie możliwe błędy z pompy a własciwie braku pompy...
Należy równiez pamietać że nie wszystkie silniki Diesla posiadają pompkę paliwową i nie może zabraknąć ropki ponieważ.... zapowietrzy nam się silnik i nim póżniej pompa wyciagnie paliwo z baku to cały silnik pracuje na "sucho" zuzywają się wtedy pompa końcówki wtrysków i przede wszystkim cylindry pierścienie i tłoki... Ale to już bardzo rzadko się...
Parę dni temu założyłem temat o pompie wtryskowej do Citroena Xsara 1,9D, silnik DW8, pompa w tym aucie zepsuła się. Teraz nurtuje mnie inne pytanie, czy to był już jej kres czy może to ja ją "zepsułem". Otóż od dłuższego czasu silnik pracował inaczej, twardo, był nieco słabszy, a podczas jazdy w trasie ze stałą prędkością momentami odzyskiwał moc i...
Troszkę uszereguję: zawór (ten co niby może zapowietrzać) zakładamy na przewód paliwowy Zawór trójdrożny to zawór podciśnieniowy zakładany w obwodzie sterowania "gaszenia " silnika, które odbywa się na zasadzie podciśnienia. Jednak silnik z pompą rzędową wyłączaną podciśnieniem to nie jest jedyna wersja stosowana w "Sprinterze". Później weszła do eksploatacji...
Wiem tylko ze wiskoza sobie w korku nie radzi i już przy 25 stopniach na dworze po kilkunastu minutach silnik przekracza 105*C i leci w górę wtedy przelaczanie na luz dodawanie gazu zbijanie temperatury włączanie drive podjechanie itd. Zabija skrzynie i meczy kierowcę. Normalnie podczas jazdy czy powolnej czy bardzo dynamicznej wiskoza jwst ok schładza...
odepnij emulator od sądy i sprawdz cisneinei na pompie paliwa. Od gazownika mam info ,że w instalacji III generacji emulator sondy jest w komputerze gazowym .yaaro-dla ciebie ukłon ,2 lata temu miałem problem z pracą silnika na gazie 3 dni walczyłem z tym problemem; a to z regulatora ciśnienia benzyny przewodem podciśnieniowym ciekło do kolektora ssącego...
Jak kto dba tak ma. W zaprzyjaźnionym zakłądzie pracuje silnik mercedesa v8 przy napędzie pompy pośredniej płuczki wydobycia żwiru i jedzie 6 dni w tygodniu 24h/dobe na frytowym. I nic sie nie dzieje. Pompa rzędowa. Raz w miesiącu jest zmiana filtrów. i to wszystko.
Myślałem że. Może coś z alarmem, ztąd problem z szybami No i pojawia się nowy wątek... Skąd niby mamy wiedzieć, że w tym aucie jest alarm? Powszechnie wiadomo, że te stare diesle w Vito z rzędową pompą wtryskową trudno zabezpieczyć (bo mogą działać praktycznie bez prądu) i właściwie pozostaje jedynie odcięcie rozrusznika. I tu bym widział rozwiązanie...
A elektryka będzie pasowała? om602 to wiele różnych silników Są z pompą rzędową z gaszeniem podciśnieniowym - zero elektroniki - Te pasują P&P (elektrycznie) Są z cyfrową pompą rzędową - Te wymagają przełożenia pompy analogowej (lub komputerka z gazem i czujnikiem obrotów) Są też z elektronicznie sterowaną rozdzielaczową pompą VP - J/w analogowa z...
Witam mam pewien problem z autem jak w temacie. Siedzi tam silnik jakby bliźniaczy z 2.9TD Mercedesa, ale z inną pompą. Z samochodem było wszystko ok. do czasu kiedy zaczął bardzo dymić na biało + gryzący zapach ropy i zgasł na wolnych obrotach. Teraz nie chce zapalić. Jeśli wspomoże się go trochę plakiem odpala i z wciśniętym pedałem gazu na maksa...
a mnie zastanawia troszke inny temat: wie ktos skad bierze sie tak charakterystyczny klekot starego mercedesa?? Np W123, 124. One wydawaly chyba najbardziej charakterystyczny klekot Diesla ooo taki: kle kle kle kle. Od jakiegos czasu zastanawia mnie to zagadnienie. To chyba ostatnie silniki diesla w osobówkach na pompie rzędowej, moze to z tąd :wink:
Proszę popraw mnie jeśli masz inne rozwiązanie niż te które opiszę 1.Od 0:17 do 0:25 s Filmu Zależy mi na stawianiu masztu. 2.od 0:35 do 0:50 s. Maszt w wysuwanym dołem jako podstawa. 3.Moja konstrukcja miała by zostać rozwiązana w ten sam sposób jeśli chodzi o napęd żerdzi przedstawiony na poniższym filmie jedyna różnica będzie wynikała z uchwytu żerdzi...
pompa rzędowa pompa wtryskowa rzędowa rzędowa pompa wtryskowa
peugeot poduszki powietrzne śruba regulacja parownik kalkulator głosnika
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Electrolux EWF 1255 – naprawa podświetlenia wyświetlacza LCD, wymiana LED, typowe usterki Naprawa sprężynki w pilocie: krok po kroku