Do traktora który ma pompę wtryskową smarowaną własnym olejem lub olejem z silnika (są to pompy rzędowe) nada się wszystko co się pali. Do takiego gdzie pompa wtryskowa smarowana jest ropą (pompa rozdzielaczowa/rotacyjna) to już ryzykowne.
Pompa olejowa smarowana jest własnym olejem (nie z silnka). Olej (silnikowy) wlewa się do regulatora obrotów .
Kurcze nie za ciekawie to wygląda, no ale jak nie znajdę fachowca, to będę musiał sam spróbować. A uszczelki wszystkie trzeba dać nowe, czy można poskładać na starych (cylinder-karter, gaźnik)? Szkoda, że w tym filmiku nie pokazano też procesu składania piły :|
Gdyby był spalony to myślę ,że w kodzie nie było by FMI 04 tylko 06, 07,09.
Wymień silnik pompy i po kłopocie:)
Olej silnikowy spokojnie SAE10W30. Co do ilości to jak postawisz pionowo (silnikiem do dołu) to zobaczysz wewnątrz ok 1cm od góry krawędź, do której umownie powinno się wlewać olej. Teraz złe wieści. łożysko powinno być odkryte i pod nim czyli od strony silnika uszczelniacz. Łożysko kulkowe poprzeczno-podłużne smarowane oczywiście wyżej wspomnianym...
Pompę wody smaruje się bardzo delikatnie, inaczej towot może wypchnąć recepturki (uszczelniacze). Maksymalnie 1-2 wciśnięcie tłoka towotnicy.
Nie napisałeś co to za MAN . Pompy wtryskowe w manie są smarowane olejem z magistrali olejowej silnika i ta nieszczęsna pompka też.
Co do zasady uszczelki zakłada się delikatnie posmarowane a nie "na sucho". Podobnie powierzchnie które mają być uszczelnione.
Miałem kiedyś pomysł aby zastosować pompę smarowania silnika z renault 1,6 16V bo ma ona już smok i koło łańcuchowe ale w ciągu dalszym brakowało zaworu regulacji ciśnienia
Pompa paliwa była też napędzana podciśnieniem ze skrzyni korbowej.
Do uszczelnienia układu chłodzącego nie dadaję niczego i nie polecam. Reparaturka w pompie jest smarowana cieczą chłodzącą dadanie jakiegokolwiek środka niszczy reparaturkę cieknie potem coraz więcej. Sugerowałbym od razu wymienić pompę./reparaturka uszczelnia wirnik pompy/.
Witam, Priorytet to bezawaryjność. By to uzyskać to potrzebujesz 2 czujników: - czujnik poziomu oleju - czujnik ciśnienia Do tego 2 ew.3 wyłączniki czasowe.Lub jakiś sterownik np.Need.
Już rozwijam temat bo rzeczywiście podałem zbyt mało danych a jak widzę problem nie jest prosty. Jest to rodzaj honownicy DIY, wyposażona jest w układ pneumatyczny realizujący ruch posuwisty góra dół ustawiany ręcznie poprzez przemieszczenie wyłączników krańcowych. Do tego jak to w honownicy odbywa się ruch obrotowy skrawający materiał, pompę smarowania...
czyli tak jak mówiłem :) panewki... jezeli ciśnienie nie świeci na wolnych obrotach, a ruszając zaświeca lub wystarczy silnik obciążyć to ewidentnie panewki, a do tego kolega pisze ze mu odma zamarzła... czyli zamarzła, wywaliło olej, brak smarowania i przytarło korby i główne, a wskazuje na to pierwsza panewka od pompy -BRAK smarowania
Najlepiej by było gdybyś pokazał tę pompę co jest zamontowana, bo z czego się orientuje, (a Zetora mam nie jednego) te Zetory mają pompę z centralnym smarowaniem (z silnika). A jeżeli masz starszą pompę i chodzi Ci o ten bagnet na klucz bodajże 19, to jest to smarowanie regulatora obrotów i właśnie tam trzeba lać olej. Wlej taki, jaki masz w silniku....
Hydrauliczne pompy wspomagania pracują cały czas. Są smarowane i chłodzone olejem , który tłoczą.
Pompa smarowania chodzi? Olej idzie na wrzeciennik? Sprzeglo można wyregulowac ale smarowane musi być obficie olejem bo inaczej je spalisz. Tam jest tacka która rozprowadza olej na połowę wrzeciennik a druga połowa smarowania jest rurkami.
czy ktoś wie jak rozwiązać ten problem ? Wymienić silnik pompy - czyszczenie i smarowanie nic nie da. http://www.safrano.pl/3911,pompa-myjaca-...
Proszę zauważyć, że jest to kocioł atmosferyczny - co oznacza, że nie ma w nim wentylatora. Ale owszem nie jest to wina pompy (nie wprost) - coś wpada w rezonans z pompą. Trzeba zidentyfikować jakąś poluzowaną część kotła np. obudowy i dokręcić albo wytłumić (np. podkładką elastyczną itp.). Wymiana pompy jak widać nie była potrzebna - porozmawiałbym...
Nie chodzi o to czy jest w środku tylko czy smaruje. Jak pompa nie działa to olej będzie stale. Wystarczy zrobić mieszankę i spróbować jak silnik chodzi- nie jeździć tak stale. Możliwe że właściciel sprzedał bo nie doszedł właśnie do smarowania.
Do tego taka pompa nie może zostać złożona na sucho, bo nie zaciągnie oleju. Albo zalać olejem, albo taki specjalny środek smarujący do składania silników (bardzo gęsty olej).
Pompa sprężarkowa jest smarowana olejem rozbryzgowo .Nad pompą jest wlot powietrza a na osuszaczu wylot .Do wlotu musisz podłączyć jakiś filtr a na zawór wylotowy przewód do zbiornika .Na dole jest tabliczka podaj dane .A pracę zacznij od rozebrania i wyczyszczenia może wymiany łożysk itp.
Takie testy robili Niemcy na starych autach. Na wolnych obrotach silnik chodził bez miski olejowej przeszło 2 godziny i nic. Oczywiście, że nie bez szkody, jednak chcę zwrócić uwagę na fakt, że zapalenie się kontrolki ciśnienia oleju nie oznacza zupełnego braku smarowania. Dopiero wciśnięcie gazu do dechy i ok 2 minuty pracy zakończyło żywot silnika....
Witam! Ta pompa nie jest głębinowa, tylko zatapialna do cieczy zanieczyszczonych maksymalna wysokość podnoszania słupa wody 8m! Nie wymaga smarowania.
Pompa wspomagania jako sprężarka to wg mnie słaby zamiennik. Jak to chciałbyś smarować? Ta pompa potrzebna mu do smarowania łożysk ślizgowych w sprężąrce tłokowej :lol: Czytaj o co chodzi... W kwestii obrotów takie - aby ciśnienie oleju wynosiło ze 3 bary na gorąco... Potrzebny też zawór ograniczający na jakieś 3-4bary. Z reguły pompy mają taki wbudowany...
Witam, Podobna pompa jest zamontowana jako część systemu smarowania MKU2-KW3-23015 w maszynie Bobst (wykrojnik tektury-przemysł opakowań tekturowych) Pozdrawiam
To już zależy od konstrukcji samej pompy. Są pompy smarowane paliwem są zalewane osobno olejem silnikowym (np c360 ). W C360 dało się zmniejszyć dawkę do zera zresztą na tym polegało gaszenie tego ciągnika.
Wszystko oprócz ceny 😜 ten Bosch jest alternatywą, w necie chodzi tanio. Masz 3 lata gwarancji, więc powinni być w miarę pewni tego sprzętu, chromoniklowa lanca, a nie po taniosci. Jest manometr więc na ciśnieniu raczej nie oszukują, myślę że deklarowana wydajność tłoczenia też będzie zgodna z rzeczywistością. Jednak ja osobiście stwierdziłem...
Nie normalne i te pompy wcale tak nie mają. Smarowane ON też nie są. Smarowane są olejem, lanym przez otwór z miarką. Skoro stamtąd wylewa się ON, to pewnie pompka wstępna przepuszcza paliwo.
Płyta rozrządu posiada kanał (340, 360, 400 miały 2 ze względu na smarowanie pompy wtryskowej) a ze względu na to że płyta ma tylko 10mm grubości kanał jest frezowany i zamykany zaślepką w kształcie patyczka do lodów, stąd takie określenie. Niekiedy potrafi się odgiąć i olej zamiast smarować kompresor i wałek rozrządu przedostaje się z powrotem do misy.
Nie zaglądałem do filtra powietrza - nie pomyślałem o tym, ale jak by był zatkany, brudny, to chyba by w ogóle nie chciał palić i by gasł. Nie ma przepustnicy ma dolocie, regulowanie obrotów polega na popchnięciu/cofnięciu ramienia na pompie wtryskowej. Obecnie jak silnik odpala, to cięgno można przesunąć do pozycji w której się normalnie gasi go, a...
Odkręć śruby na obwodzie pompy bo może coś wpadło między obudowę pompy a wirnik.Po odkręceniu boku obudowy pompy obróć wirnikiem pompy.Nie znamy typu pompy bo pompy tego typu w korpusie mają wlew oleju który smaruje przeważnie dolne łożysko pompy wraz z uszczelnieniem.
WD52/53 ma własną pompę do smarowania więc muszą być zachowane odpowiednie obroty aby to smarowanie było wydajne
Mechanik mówi, że to może być od pompy, bo nie ma smarowania.
Skąd pewność, że pompa oleju sprawna?
Jestem prawie pewien, że to wina starej benzyny, którą woziłeś w baku i która straciła część swoich właściwości. Zrób tak, jak pisze "edward.iskra". Tylko pamiętaj, żeby całkowicie nie opróżniać baku, bo pompa paliwa straci smarowanie i ją zatrzesz. Potem zatankuj, najlepiej 98. Powinno pomóc.
Zacząć od wymycia silnika- nie jest to coś egzotycznego tylko normalny Perkins. Z opisu zacięty zawór przelewowy na pompie do smarowania silnika (nie hydrauliki)
Powód remontu to obecność paliwa w układzie olejowym Moze to byc wina pompy wtryskowej. Pompa wtryskowa jest tam smarowana centralnie czy ma swoj wlasny olej dolewany?
Pompa jest smarowana olejem z silnika, jeżeli pompa jest uszkodzona to juz wszystko wiesz
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Jak to powinno być poprawnie podłączone? Przydałyby się jakieś zdjęcia. Przyglądnę się blokowi czy jest jeszcze jakiś otwór który był przeznaczony do podłączenia rurki od pompy do smarowania silnika.
Okk dzieki za pomoc, jutro sie wezme za to, być może trzeba oczyścić pompę.
Przykładowy silnik do trucków Caterpillar C16, dane w załączniku, są też dane odnośnie hamowania o którym wspominałem wyżej. Przedstawione dane dla standardowego silnika bez napędu wentylatora, napędzane są: sprężarka, układ smarowania, pompa paliwa, pompa płynu chłodzącego. Nie wspomniane czy napędzany jest alternator (opcjonalny 12V 65A albo 24V 45-65A)....
04401 Silnik smarowania centralnego - smarowanie centralne 04402 Suwy pompy smarowania centralnego - smarowanie centralne 01086 Zapas ciśnienia obwód 3 - ECAM 03517 OBD napięcie zbyt niskie lub zbyt wysokie Usuwanie błędu: Przy kodzie diagnozującym nie istnieje błąd systemu. A FFR sygnalizuje usterki ?
Zetor 6718, pompa wtryskowa ma centralne smarowanie? Gdzie się dolewa olej? Gdzie miarka?
Z tego co mi wiadomo to nic nie trzeba "dodawać" do zładu wody w c.o. :?:
jak to co ...smaruje pompę wtryskową chociażby,,,
Nic nie nalewaj. Smarowanie jest wodą.
Witam posiadam w w traktorku perkinsa 3p (bułgar) Mam takie zapytanie w jaki sposób jest smarowana pompa wtryskowa (tłoczkowa) Czy dolewa się do niej olej czy jest smarowana ropą? http://tablica.pl/oferta/ferbuson-nieuzy...
Spotkałem się kiedyś z przetartą obudową zespołu wirującego, ale uszczelnienie? Pompa jest smarowana wodą którą tłoczy, z tego co się orientuję to nie ma tam uszczelnienia takiego jak występują w pompach do wody pitnej. Z drugiej strony co to za fachowcy, którzy nie potrafią określić czy to korpus, czy pompa. W wykazie części znajdziesz głowice pompy...
i czy można rozpoznać na przykład, ze pompa pracuje? A widzisz wałek rozrządu? Dół się rozchlapie i jakoś nasmaruje, ale przy braku smarowania góry, bo pompa nie podaje oliwy na klawiaturę, tam może się zacierać. Silnik odpali tylko wtedy gdy doleje mu oleju, nawet niewielką ilość,
Może zanim weźmiesz się za pompę warto najpierw sprawdzić drożność układu smarowania.
Jak masz pompe paliwa na kompresorze to przez wałek pomki ropa może lecieć przez komresor do miski. Najlepiej podmień do testów. Jak nie pomorze to coś z pompą wtryskową bo też jest smarowana olejem.
Do mojej sprężarki nie można używać mniejszych obrotów ze względu na sposób smarowania.
Witam. Mam problem z centralnym smarowaniem w MANIE TGA wyświetla mi błąd 04402-04. Sprawdziłem gniazdo jest dobre, zmierzyłem napięcia na poszczególnych stykach gniazda: 1-3,85V 2-20,1V 4-21,1V Czy problem jest z jakimś czujnikiem i czy jest dodatkowy układ który zajmuje się sterowaniem pompy smarowania? Podłączyłem silnik na krótko i pompa działa....
pewnie jest zatarta pompa paliwa,to cząsty przypadek jak się jezdzi na gazie to w baku sucho;) a pompa smaruje się paliwem więc.....
Witam,proszę o radę czy jest możliwe tłoczenie oleju silnikowego za pomocą elektrycznej pompy paliwowej stosowanej do zasilania samochodu osobowego? Potrzebne jest ciśnienie robocze 2-3 bary.Chcę za pomocą takiej pompy smarować kompresor.
W załącznikach wyniki pomiarów. Podczas ciecia zauważyłem, że łańcuch wyskakuje z dolnego prowadzenia. A i chyba nie działa pompa od smarowania, bo prowadnica cały czas sucha.
Witam ponownie z tematem oleju na klawiaturze , pojawił się olej po wielkich mękach ale po moich uszczelnieniach ale i tak bardzo słabo podaje go . Teraz mam trochę roboty tym traktorem ale przymierzam się do wymiany pompy olejowej która smaruje cały silnik przesyłam filmik pokazujący jak powoli wychodzi olej pozdrawiam . Jak zmienię pompę napiszę wam...
No niestety, układ pracuje 1,5m pod poziomem piwnicy. Rok produkcji 1989, lata robią swoje, ale pompa ma smarowane łożyska i miała wymieniane dławiki i sznur uszczelniający. Była też remontowana, ale czas i wilgotność w tym miejscu robią swoje. Technicznie jest sprawna. Małymi kroczkami, najpierw część elektryczna. To mogę szybko naprawić. Demontaż...
A nie masz przypadkiem centralnego smarowania?
To, że ZBR mają taki sam numer nie oznacza wcale, że oba auta miały tą samą konfigurację. Mogły się różnić pod wieloma względami np skrzynią, centralnym smarowaniem, elektryczną pompą kabiny, zawieszeniem (poduszki/resory), ilością osi itd. Zrób programowanie ZBR a ewentualnie potem zajmij się ECAM.
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Czyli jak jest olej we wskaźniku i go ubywa (bez wycieków) - jest smarowanie pompy.
Generalnie w starszych silnikach nic nie będzie, oprócz VW, bo tam pompy są smarowane właśnie olejem napędowym, a opał jest bardziej suchy.
Pompa ma smarowanie ciśnieniowe, więc spokojnie nie zaciera się. No chyba że nasze polskie wyroby które miały tylko w dwóch punktach smarowanie. Ale i te przerabiałem i w korpusie dostawały dodatkowo 4 otwory i do tego mała pompa do smarowania. Też miało to wady. Ale lepsze niż fabryczne. Schemat ci zrobię wolną chwilą. Ale będzie robiony na kolanie....
Wirnik powinno się dać wyciągnąć, tylko on się obraca w pompie, ten metalowy cylinder stoi w miejscu. Wirnik musi luźno, swobodnie się poruszać, jest smarowany i centrowany przez zanurzenie w wodzie. Dlatego pompa nie może pracować osią w pionie.
To jest grzałka podgrzewania karteru sprężarki. Jeśli urządzenie jest zamontowane w miejscu gdzie występują niskie temperatury grzałkę włącza się przed uruchomieniem w celu odparowania z oleju ciekłego czynnika. Jest to spowodowane tym że czynnik rozcieńcza olej i może spowodować problemy ze smarowaniem.
Mam na to jeszcze czas, ale sprawdzę podane mi firmy . Jeszcze jedno nie zawsze urządzenie jest idealnie w poziomie nieraz jest mały pochył . Z poprzednią sprężarką był problem trzeba było poziomować bo smarowanie rozbryzgowe i bardzo mała ilość oleju tego wymagały ,Nie chcę pompy smarowanej centralnie .
Tym bardziej pompa do regeneracji i ewentualnie sprawdzenie czystości układu paliwowego. A był olej w pompie wtryskowej jak zdemontowałeś pompkę zasilającą? W tych pompach ma to kluczowe znaczenie. W dużo nowszych konstrukcjach pompy były smarowane olejem z obiegu silnika.
prześledź dokladnie tor smarowania, znajduje się tam pompa sprawdź może jest przytkana
walneła pompa paliwa,w baku powinno byc zawsze paliwo wtedy pompa ma smarowanie a tak sie zatarła
Olej na pewno nie ma tu nic do rzeczy. Filtr PP nawet gdyby miał 20 lat nie wpływa na spadek ciśnienia. Gorzej z resztą. 28 w filtrze oleju ma zawór przelewowy i całkiem inną pompę oleju, smok i trzy rury. Teraz ciężko powiedzieć jak jest zrobiona przeróbka i jak to wszystko spasowało.
Pomyśl o jakimś zaworze zwrotnym na końcu węża ssawnego. Znajomek kiedyś w czasach 125p używał pompy smarowania silnika od tegoż fiata do wypompowywania wody z piwnicy. Mocy silnika ani wydajności tej pompki nie podam, ale długo nie pożyła. Silnik może nie "wystartować" od razu pod obciążeniem.
Witam, Też buduję tego typu sprężarkę na silniku fiata 126p, chciałbym zapytać jak rozwiązujecie sprawę smarowania silnika czy trzeba zostawiać pompę żeby smarowała czy wystarczy zaślepić wszystkie otwory i zalać olejem i smarowanie rozbryzgowe?
A jak dla mnie kazde RTx`y sa OK. Uzywam ich w maszynach do sterowania stycznikiem pompy smarowania. Maja szerokie zakresy i jak ktos ma glowe na karku mozna je fajnie modyfikowac ;)
Bez autoryzowanego serwisu Piaggio/Aprilia się chyba nie obejdzie. Z tego co znalazłem w serwisówce, w zaznaczonym miejscu powinna być zaślepka otworu technologicznego do kanału smarującego wałek wirnika pompy cieczy. Pewnie taka kulka wprasowana w pokrywę. Wątpię aby komuś udało się to poprawić (pewnie obróbka + wbicie nowego kołka), więc pozostaje...
Czy po uwzględnieniu kosztu pomp nadal wychodzi taniej :D ? Przy pchaniu się w olej rośliny z opisów które kiedyś czytałem (na własnej skórze nie chciałem próbować) olej trzeba podgrzać do ok 80-90°C, aby jego lepkość spadła do podobnej jak oleju napędowego. I podstawa lać dobrze przefiltrowany olej, a nie z frytkami :D . Smarowania pompie raczej nie...
A na pewno przemyślałeś sprawę smarowania? Zmiana obrotów to brak smarowania bo pompa zebata, chyba że ja czegoś nie wiem. Tłoki chcesz obrócić a co na to głowica? Tłoki są płaskie? Nie sa przypadkiem frezowane pod zawory?
. Tam jest stara rzędowa pompa wtryskowa smarowana prawdopodobnie olejem silnikowym . Noi ciągnie olej . Czeka cię regeneracja . Pompa jest smarowana olejem silnikowym z centralnego smarowania silnika. Kopci na niebiesko? Bo jeśli faktycznie olej masz w paliwie to będzie kopcił niebieskim dymkiem.
Witam Chce zbudowac kompresor Posiadam butle 60L i sprezarke od Zila Moze ktos mnie uswiadomi jakie obroty taki kompresor domowej roboty powinien posiadac i mam pytanko w sprawie smarowania co i jak czy potrzebna jest jakas pompa itp Pozdrowienia
Rozmawiamy o ciągniku c-360 a tam pompa paliwowa smarowana jest oddzielnie.Ciekawi mnie gdzie Pan sie spotkał z układem centralnego smarowania pompy wtryskowej , w starym ciągniku?(przepraszm za niedoprecyzowanie chodziło mi o 60tke, 80 miały już pompe centralnie smarowaną) np rozwiązanie takie jest stosowane ale ma wadę gdyż z czasem przedostaje sie...
Jako że to szrot, to wystarczy most napędowy odwrócić "do góry nogami". Silnika z "kredensa" nie da się pogonić w drugą stronę. Nawet ze względu na zębata pompę smarującą.
A może to po prostu "skropliny" z "junkersa"..;) Lub jak kto woli "oszczędności".. A może mieszacz oleju do wody w instalacji by smarować pompy?..;P
Oczywiście, że ma wpływ. Elementy robocze pompy nie są smarowane, co w konsekwencji powoduje jej uszkodzenie. Jeśli pompa pracowała przez dłuższy czas bez smarowania to mogła się nawet zatrzeć. Prawdopodobnie trzeba będzie oddać pompę do specjalisty, który ją sprawdzi i ewentualnie dokona regeneracji.
Jeżeli dalej brak smarowania, to trzeba sprawdzić samą pompę. Wykręć tą podwójną śrubę, tylko zwracaj uwagę w jakiej kolejności jest to wszystko włożone, sprawdź sprężynę na popychaczu. Możliwe że jest uszkodzona i nie cofa tłoczka.
nie wiem czy zawór przelewowy pompy smarowania mi się nie zacina, bo jak go odpaliłem to mi nagle zaczął manometr pokazywać 8 bar przy 600 obr/min potem po około 1min spadło do 5 bar i się tak trzymało albo manometr walnięty, czy diabli wiedzą co jeszcze :(
O ile pamiętam pompa jest smarowana olejem z przelewu na zaworze regulacji ciśnienia oleju. Faktycznie uszkodzenie przewodów (rurek) skutkuje upaprawiem silnika.
Oki , tak też własnie zrobie ;-) A jakie dałeś obroty na pompie ?
Masz do sprawdzenia przeciwcisnienie pod turbo ta stalowa rurka łącząca kolektor z zaworem EVB - sprawdź połączenie i zawor. Dolej płynu chłodniczego lub sprawdź stan. Na początek spróbuj napełnić pompę centralnego smarowania pod siodłem. Wyciągnij KSM i sprawdz czy nie ma we wtyczkach oksydacji.
Pompa się podtarła.
Ja bym zastosował pompę olejową od smarowania silnika np Władymirca t-25,ciśnienie regulowane do 6bar wystarczyłoby do smarowania sprężarki.Nowa pompa kosztuje z 50zł.Sprężarka wtedy byłaby długowieczna
Witam, miałem ten sam problem. Często czytałem to forum, myślę że znam odpowiedź a u mnie tj. w autku żony c3 1.6 vti 120kM, problem został rozwiązany. Mianowicie, objawy takie jak u wszystkich, wymiana cewek, świec, nic to samo, w końcu dokładna diagnostyka. Pomogła wymianą zaworów, były zatarte i to jest najczęstszą przyczyną, zawór blokuje wypada...
Automat (skrzynia automatyczna) ma smarowanie wtedy gdy pracuje silnik bo pompa olejowa jest z napędzana silnikiem, ale dopuszcza się holowanie max do 50km i nie szybciej niż 50km/h.
Odświeżę temat. Też chcę zrobić kompresor i wykorzystać sprężarkę HS-19. I też chciałbym wykorzystać pompę wspomagania z Poloneza lub Lublina do smarowania tej sprężarki. Czy ktoś może coś doradzić? Czy pompa wspomagania z Poloneza ma wbudowany zawór przelewowy?
Do demontażu pompy wystarczy odciąć od CO,woda z sieci nie płynie w tym obiegu. Wymiana pompy nic nie da puki nie wyczyścisz instalacji CO.To nie jej wina tylko osadu z wody(kamienia) i innych zjawisk elektrochemicznych dziejących się w instalacji które zacierają łożyska ślizgowe pompy smarowanej wodą CO.
Cześć, masz 2 możliwości poprosić o nabicie klimy z czynnikiem i jeździć po dniu czy dwóch sprawdzasz latarką UV,to chyba droższa opcja. Lub nabijasz klime gazem i tak jak koledzy piszą kilka godzin ja przeważnie mówię przyjedź na drugi dzień. Jeżeli z 550g zostało Ci po kilku miesiącach 100g więc jest mała dziurka - sam możesz jeżeli masz jeszcze gaz...
Miałem okazję trochę robić przy takim silniku... Wszystko z plasteliny nie że stali... Szkoda sobie zawracać głowę, jak się coś zepsuje to się tego nie naprawia tylko kupuje nowy silnik. Śruby z plasteliny, czopy wału z plasteliny, smarowanie-pompa oleju napędzana z łańcucha rozrządu gumowym kołem, jakość materiałów i obróbki fatalną... Nie polecam.
Po pierwsze, to proszę poprawić swoje posty - używamy wielkich liter na początku zdań, znaków przestankowych i polskich znaków diaktytycznych. Po drugie, najczęstszą przyczyną ropy w oleju jest lejący wtryskiwacz, ew. uszkodzona pompa wtryskowa ( uszkodzona sekcja lub pompka wstępna w pompach smarowanych z silnika).
pompa smarowania silnika pompa smarowania łańcucha smarowania łańcucha
whirlpool zasilacz autoklaw laminator projektor telefonu
mazda konserwacja generator radiowy
Wyciek cieczy chłodzącej z główki palnika TIG Jak sprawdzić stacyjkę w skuterze Rex 500RS 4T?