Wymień silnik pompy i po kłopocie:)
Miałem kiedyś pomysł aby zastosować pompę smarowania silnika z renault 1,6 16V bo ma ona już smok i koło łańcuchowe ale w ciągu dalszym brakowało zaworu regulacji ciśnienia
Pompa paliwa była też napędzana podciśnieniem ze skrzyni korbowej.
Do traktora który ma pompę wtryskową smarowaną własnym olejem lub olejem z silnika (są to pompy rzędowe) nada się wszystko co się pali. Do takiego gdzie pompa wtryskowa smarowana jest ropą (pompa rozdzielaczowa/rotacyjna) to już ryzykowne.
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Olej silnikowy spokojnie SAE10W30. Co do ilości to jak postawisz pionowo (silnikiem do dołu) to zobaczysz wewnątrz ok 1cm od góry krawędź, do której umownie powinno się wlewać olej. Teraz złe wieści. łożysko powinno być odkryte i pod nim czyli od strony silnika uszczelniacz. Łożysko kulkowe poprzeczno-podłużne smarowane oczywiście wyżej wspomnianym...
Najlepiej by było gdybyś pokazał tę pompę co jest zamontowana, bo z czego się orientuje, (a Zetora mam nie jednego) te Zetory mają pompę z centralnym smarowaniem (z silnika). A jeżeli masz starszą pompę i chodzi Ci o ten bagnet na klucz bodajże 19, to jest to smarowanie regulatora obrotów i właśnie tam trzeba lać olej. Wlej taki, jaki masz w silniku....
Nie napisałeś co to za MAN . Pompy wtryskowe w manie są smarowane olejem z magistrali olejowej silnika i ta nieszczęsna pompka też.
Zacząć od wymycia silnika- nie jest to coś egzotycznego tylko normalny Perkins. Z opisu zacięty zawór przelewowy na pompie do smarowania silnika (nie hydrauliki)
Jak to powinno być poprawnie podłączone? Przydałyby się jakieś zdjęcia. Przyglądnę się blokowi czy jest jeszcze jakiś otwór który był przeznaczony do podłączenia rurki od pompy do smarowania silnika.
Skąd pewność, że pompa oleju sprawna?
Nie zaglądałem do filtra powietrza - nie pomyślałem o tym, ale jak by był zatkany, brudny, to chyba by w ogóle nie chciał palić i by gasł. Nie ma przepustnicy ma dolocie, regulowanie obrotów polega na popchnięciu/cofnięciu ramienia na pompie wtryskowej. Obecnie jak silnik odpala, to cięgno można przesunąć do pozycji w której się normalnie gasi go, a...
Pomyśl o jakimś zaworze zwrotnym na końcu węża ssawnego. Znajomek kiedyś w czasach 125p używał pompy smarowania silnika od tegoż fiata do wypompowywania wody z piwnicy. Mocy silnika ani wydajności tej pompki nie podam, ale długo nie pożyła. Silnik może nie "wystartować" od razu pod obciążeniem.
Do tego taka pompa nie może zostać złożona na sucho, bo nie zaciągnie oleju. Albo zalać olejem, albo taki specjalny środek smarujący do składania silników (bardzo gęsty olej).
Pompa jest smarowana olejem z silnika, jeżeli pompa jest uszkodzona to juz wszystko wiesz
mam taki który musi stać w pionie a chciałbym go założyć do traktora kosiarki w poziomie, O ile silnik w takowym położeniu odpali o tyle długo w nim nie podziała(zatrze się) z względu na smarowanie rozbryzgowe oraz kanały olejowe. Zazwyczaj w takim silniku nie występują pompy olejowe zębate smarujące silnik. Proponowałbym ci jedynie zamontować silnik...
czy ktoś wie jak rozwiązać ten problem ? Wymienić silnik pompy - czyszczenie i smarowanie nic nie da. http://www.safrano.pl/3911,pompa-myjaca-...
Automat (skrzynia automatyczna) ma smarowanie wtedy gdy pracuje silnik bo pompa olejowa jest z napędzana silnikiem, ale dopuszcza się holowanie max do 50km i nie szybciej niż 50km/h.
Jaki rodzaj pompki zasilającej jest wyposarzony ?? Najprawdopodobniej olej dostaje do paliwa w pompce zasilającej jeśli napęd jest powiązany ze smarowaniem silnika lub nieszczelności układu smarowania w pompie wtryskowej
Witam, Podobna pompa jest zamontowana jako część systemu smarowania MKU2-KW3-23015 w maszynie Bobst (wykrojnik tektury-przemysł opakowań tekturowych) Pozdrawiam
Nie chodzi o to czy jest w środku tylko czy smaruje. Jak pompa nie działa to olej będzie stale. Wystarczy zrobić mieszankę i spróbować jak silnik chodzi- nie jeździć tak stale. Możliwe że właściciel sprzedał bo nie doszedł właśnie do smarowania.
Bez autoryzowanego serwisu Piaggio/Aprilia się chyba nie obejdzie. Z tego co znalazłem w serwisówce, w zaznaczonym miejscu powinna być zaślepka otworu technologicznego do kanału smarującego wałek wirnika pompy cieczy. Pewnie taka kulka wprasowana w pokrywę. Wątpię aby komuś udało się to poprawić (pewnie obróbka + wbicie nowego kołka), więc pozostaje...
Witam ponownie z tematem oleju na klawiaturze , pojawił się olej po wielkich mękach ale po moich uszczelnieniach ale i tak bardzo słabo podaje go . Teraz mam trochę roboty tym traktorem ale przymierzam się do wymiany pompy olejowej która smaruje cały silnik przesyłam filmik pokazujący jak powoli wychodzi olej pozdrawiam . Jak zmienię pompę napiszę wam...
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
alemam tego sporo na firmie, a do zakuów nowych nie palą się.orze by jakiś transformator? Dodano po 4 pisałem ze pompki...ale są to taż pompy centralnego smarowania , silniki z reduktorami, czy pompy chłodziwa.Mam orginalne transformatory do całych maszyn ale tak jak pisałem są ogromne i nieporęczne do moich celów.
Jak w temacie poszukuję czegokolwiek na temat tego silnika. Tak aby po rozebraniu na części byłby wzór do złożenia. Gdzie dostać np. Pompę do smarowania tego silnika ?
Dzięki za zainteresowanie i sugestie. Kol. gsminfo - problem dotyczył pompy a nie silnika. Kol. Marian_em-pytalem czy pompa ma łożyska i ile. Odp. Nie ma. Ma panewki smarowane wodą. Uszkodzone było sprzęgło pompa-silnik.
Witam. Mam problem z centralnym smarowaniem w MANIE TGA wyświetla mi błąd 04402-04. Sprawdziłem gniazdo jest dobre, zmierzyłem napięcia na poszczególnych stykach gniazda: 1-3,85V 2-20,1V 4-21,1V Czy problem jest z jakimś czujnikiem i czy jest dodatkowy układ który zajmuje się sterowaniem pompy smarowania? Podłączyłem silnik na krótko i pompa działa....
Ja bym zastosował pompę olejową od smarowania silnika np Władymirca t-25,ciśnienie regulowane do 6bar wystarczyłoby do smarowania sprężarki.Nowa pompa kosztuje z 50zł.Sprężarka wtedy byłaby długowieczna
Dokładnie tak, wakupompa nie będzie działać bez smarowania olejem pod ciśnieniem. Do tej śruby z oczkiem musisz doprowadzić olej z magistrali smarowania silnika, a ten króciec z uciętym wężem to spływ oleju do misy
jak to co ...smaruje pompę wtryskową chociażby,,,
Generalnie z tymi silnikami to Lew popłynął, i tu może się okazać wada pompy - wada fabryczna rozrządu i układu smarowania. Z 2015, to raczej akcja serwisowa nie pomoże... Dobry serwis, (płukanie silnika i pewnie pompa) ale to juz będą koszty... Poczytaj w necie o tych akcjach
OK dzięki panowie więcej nie będę tego ciągnął bo to jest bez sęsu byka kartoflem nie napase a co do pracy z HDS jak jezdziłem kiedyś cztero cylindrowym 912 to miałem wałek na 540 obr włączony wtedy silnik pracował na ok 1500 obr i było ok jeszcze poruszę taki temat z innej beczki mam poczciwe 4011 zabytek ale utrzymany i zrobiłem mu kapitalny remont...
Nie musi trzeć na wirniku pompy. Wrzeciono silnika jest smarowane wodą i tam są największe opory przy zamuleniu.
Nie było popukiwania przed remontem od strony rozrządu na wale. Jeżeli stara pompa została mogła mieć problem z zassaniem oleju. Nigdy nie pozwalaj silnikowi sie uruchomić do puki nie zobaczysz oleju w najdalszym punkcie smarowania!!!! Często trzeba wymusic pobranie oleju aby smarowanie było od początku
Tym bardziej pompa do regeneracji i ewentualnie sprawdzenie czystości układu paliwowego. A był olej w pompie wtryskowej jak zdemontowałeś pompkę zasilającą? W tych pompach ma to kluczowe znaczenie. W dużo nowszych konstrukcjach pompy były smarowane olejem z obiegu silnika.
Czyli jedna porywasz się z motyką na słońce. W Kamazie czerwone pole obrotomierza zaczyna się od 2600obr/min. Pompa oleju pracuje z przekładnią, skoro chcesz ją zastosować to powinieneś już mieć dokumentację. Namierzenie książki zajęło mi 20min. Przy ilu otwiera się zawór upustowy też ci podałem. Sensu brudzenia się zużytym olejem w modelu nie widzę....
Ksiązka, a w niej na odpowiedniej stronie będzie schemat smarowania silnika.
Kolego zetor ma pompe rotacyjną Bzdura ma pompę tzw.rzędową ale smarowana jest rzeczywiście z silnika.
Dobrym rozwiązanie jest zastosowanie jakiejś pompy zębatej (występuje w układach smarowania silnika). Zaletą jest samozasysanie cieczy w porównaniu do pompy wirnikowej (np. od pralki) którą należy najpierw zalać żeby zaczęła pompować.
A rozrząd kolega wymieniał ? Jeżeli nie to od tego bym zaczął bo nie ogarniesz niczego jak będą się "znaki" rozjeżdżać. I do tego jeszcze kontrolka smarowania. pompa olejowa silnika do wymiany - normalne zużycie. Podobne objawy pojawiają się u niektórych już przy przeb. ok 120 tyś km. Generalnie powinno się ją zmieniać razem z rozrządem i wówczas nie...
Chcę coś Tobie podpowiedzieć.Silnik dwusuwowy będzie pracował bez najmniejszej róznicy w obu kierunkach. Należy szybko i bezwzględnie przestawiać zapłon. Zapłon musi bezwzględnie, być przesawiany ! Takie rozwiązanie miły Weloreksy - czechosłowacki pojazdy dla inwalidów. Jako starter wykorzystywany był dynastarter. Podobny rozrusznik dynastarter był...
Masz emulsję wody w oleju. Zamarzła w smoku pompy pozbawiając silnik smarowania. Po kilku minutach jazdy masz już dużą szansę na trwałe uszkodzenie silnika (zatarte panewki).
Po pierwsze, to proszę poprawić swoje posty - używamy wielkich liter na początku zdań, znaków przestankowych i polskich znaków diaktytycznych. Po drugie, najczęstszą przyczyną ropy w oleju jest lejący wtryskiwacz, ew. uszkodzona pompa wtryskowa ( uszkodzona sekcja lub pompka wstępna w pompach smarowanych z silnika).
Prawidłowy montaż pompy pod względem energetycznym.1 Różnicówka 2.zabezpieczenie trójfazowe typu S z charakterystyką C 3. stycznik 4.przekażnik termiczny 5.elektroniczne zabezpieczenie przed brakiem 1 fazy sprawujące również kontrolę nad stycznikiem i przekażnikiem termicznym podczas pracy pompy 6.w obwód zasilania stycznika wpięte urządzenie z sondą...
Zawory były sprawdzone 0.25 . Pompa wtryskowa kasetowa więc jak się dowiadywalem ma swoje smarowanie.
W wielu silnkach VAG (np.EA288) montowany jest mokry pasek napędu pompy oleju który wg VAG nie podlega wymianie (brak interwału) . Czy spotkaliście się z przypadkiem zerwania tego paska i utratą smarowania silnika?
Generalnie w starszych silnikach nic nie będzie, oprócz VW, bo tam pompy są smarowane właśnie olejem napędowym, a opał jest bardziej suchy.
Tam żadne łożysko nie smaruje się wodą.
Często w tych autach, podczas poruszania się z niedogrzanym silnikiem zwłaszcza po mieście, gromadzi się woda w misie olejowej, i przy dużych mrozach, potrafi zamarznąć, skutecznie ograniczając dostęp oleju do smoka pompy, co za tym idzie silnik nie ma smarowania. Pomiar ciśnienia oleju, bez tego nie ruszymy. Czerwona kontrolka to brak ciśnienia oleju,...
Prawie każdy silnik podczas rozruchu jest smarowany tym co dostało z poprzedniego uruchomienia. Czas potrzebny do wytworzenia ciśnienia przez pompę można jedynie zmierzyć i nie będzie to wynik obiektywny bo jest za dużo zmiennych nawet w obrębie takich samych silników (poziom naładowania akumulatora, przebieg, rodzaj i zużycie oleju, stan filtra itp.)...
Jeśli ci zgasł po stukach, to ale sprawdzaj panewki. Tam może się dziać coś niedobrego. Skoro już zdjąłeś misę to tam szukaj dalej. Ten niedawny remont daje do myślenia. Ciśnienie smarowania jest w porządku?
Witam, Też buduję tego typu sprężarkę na silniku fiata 126p, chciałbym zapytać jak rozwiązujecie sprawę smarowania silnika czy trzeba zostawiać pompę żeby smarowała czy wystarczy zaślepić wszystkie otwory i zalać olejem i smarowanie rozbryzgowe?
Czy ktoś dysponuje rynunkiem układu smarowania silnika i pompy oleju do Volvo 850 t5, gdzie jest zawór regulacyjny (cisnienia) pompy. Dziękuje Wiesiek
Pompa wtryskowa ma swój układ smarowania niezależny od silnika. Warto sprawdzić poziom oleju w pompie ( jest miarka), przeważnie jest w niej więcej ropy niż oleju jeśli sekcje puszczają.
Przykładowy silnik do trucków Caterpillar C16, dane w załączniku, są też dane odnośnie hamowania o którym wspominałem wyżej. Przedstawione dane dla standardowego silnika bez napędu wentylatora, napędzane są: sprężarka, układ smarowania, pompa paliwa, pompa płynu chłodzącego. Nie wspomniane czy napędzany jest alternator (opcjonalny 12V 65A albo 24V 45-65A)....
:Moulder - w żadnym wypadku pompa paliwowa z silnika benzynowego! Te pompy są chłodzone i smarowane poprzez przepływ paliwa przez korpus silnika. Jako, ze benzyna nie przewodzi prądu, nic się nie dzieje. Z wodą, jak zapewne wiesz, jest troszkę inaczej...
Do ropy pompa musi mieć uszczelnienia olejoodporne, a wątpię żę pompa wody takie ma. Moim zdaniem wodna się nie nadaje jak pisali poprzednicy a od hydrauliki daje za duże ciśnienie oryginalnie ma w podnośnikach zawór bezpieczeństwa.Najlepsza pompa z układu smarowania silnika nie ma tych wad a i wydajność wystarczająca. Podobno dobrze się sprawdza z...
Miałem okazję trochę robić przy takim silniku... Wszystko z plasteliny nie że stali... Szkoda sobie zawracać głowę, jak się coś zepsuje to się tego nie naprawia tylko kupuje nowy silnik. Śruby z plasteliny, czopy wału z plasteliny, smarowanie-pompa oleju napędzana z łańcucha rozrządu gumowym kołem, jakość materiałów i obróbki fatalną... Nie polecam.
walneła pompa paliwa,w baku powinno byc zawsze paliwo wtedy pompa ma smarowanie a tak sie zatarła
Obudowa rozrządu jest wytarta przez łańcuszek Tam jest kanał olejowy z pompy oleju. ( w pokrywie ) Sprawdź czy nie został spiłowany przez łańcuszek i otwarty, bo będzie to skutkowało brakiem smarowania silnika.
Jaki olej w silniku? Jak dawno zmieniany? Przydał by się pomiar ciśnienia oleju. Do sprawdzenia smok pompy.
Jeżeli 2gi raz obróciło panewki wygląda na zły montaż podzespołów ewentualnie źle dobrane części, ewentualnie obróbka podzespołów została źle wykonana Głównym powodem obrócenia panewek jest małe lub zupełny brak ciśnienia oleju w silniku ale w tedy to zazwyczaj leci góra silnika najpierw Pompa oleju do sprawdzenia i kanały olejowe przy tak kosztownej...
No nie wiem czy to pompa pasująca do wszystkich 3-cylindrowych silników, skoro w 3011, 3511 jest mniejsza pojemność skokowa. Ponadto w 5211 wprowadzono pompę smarowaną olejem ze silnika, wcześniejsze 5011 itd. posiadały pompy w których należało wymieniać olej. Pytanie czy nie potrzebuje przywitania się z ręczną pompką paliwową, bo to standard w 5011,...
Czy silnik ma wymuszony układ smarowania? Czterosuwy z reguły taki mają, ale kto tam wie co Chińczycy potrafię wymyślić. Kosiarki do trawy przeważnie mają silniki ze smarowaniem rozbryzgowym, nie ma tam pompy oleju i wymuszonego smarowania wszystkich punktów tego wymagających. Są też silniki "kosiarkowe" z wymuszonym smarowaniem (z pompą i ciśnieniowym...
Witaj To jest standardowa usterka silnika 1,5dci. padają pompy oleju. następstwem tego jest wykończenie panewek i turbiny. Pozdr
Taka sama jak w kontrolkach ladowania czy cisnienia aleju. Jak silnik nie pracuje to ani nie chodzi alternator, ani nie ma smarowania, ani nie ma obiegu plynu chlodzacego bo pompa nie pracuje. Dlatego na zaplonie bez odpalania silnika te kontrolki sie swieca. Sa w autach tez inne kontrolki, ktore moga sie zapalac po wlaczeniu zaplonu, ale po chwili...
Jak silnik nie pracuje nie ma smarowania ani na wał (z pompy), ani na tłoki (rozbryzgowe ). Zamoczyć tłoki w ropie (dieslu ) , sprawdzić czy pierścienie "odpuściły ".Zamoczyć tłoki w oleju . Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej . Wytrzeć cylindry ręcznikiem lub papierkiem do D.... Posmarować gary "oliwką" . Włożyć tłoki nie łamiąc pierścieni....
A można się wpiąć w czujnik ciśnienia czy trzeba w smarowanie pompy?
Ale to zależy już od konkretnego modelu pompy. Im nowsze auto i rzadszy olej przewidziany tym tolerancja i luzy mniejsze. Pompa oleju podaje olej i ma utrzymać jego ciśnienie by cały układ był smarowany. Pytanie jak reszta silnika. Bo nawet nowa pompa nie zrobi ciśnienia oleju (i tylko do miejsca wycieku będzie podawany olej) jak na panewkach czy to...
Żeby nie zrobić krzywdy dla silnika musisz w takiej sytuacji podnieść w górę wolne obroty ale i tak bez warsztatu się nie obejdzie, może pompa, może panewki, możemy zgadywać a w warsztacie kilka pomiarów wyjaśni wszystko. Ewidentnie spada ci ciśnienie oleju w układzie smarowania jak nagrzeje się silnik.
sterownik przy pompie plus i minus na kostkę i powinno hulać Jeśli sterownik uszkodzony podpiąć silnik pod światła stop i po problemie
silnikach doładowanych (nie tylko wysokoprężnych) jest pompa podciśnienia napędzana z wałka rozrządu (zwykle) i smarowana z magistrali olejowej. W silnikach niedoładowanych benzynowych występują pompy elektryczne. Vide prawie każde łałdi V6
i czy można rozpoznać na przykład, ze pompa pracuje? A widzisz wałek rozrządu? Dół się rozchlapie i jakoś nasmaruje, ale przy braku smarowania góry, bo pompa nie podaje oliwy na klawiaturę, tam może się zacierać. Silnik odpali tylko wtedy gdy doleje mu oleju, nawet niewielką ilość,
Mechanik mi poradził abym to robił, ponieważ w 1.5 dci lubią pompy opiłkować a wlanie oleju ma powodować większe smarowanie i zmniejszenie ryzyka opiłkowania pompy Możesz też się na przykład pomodlić o lepsze smarowanie. Efekt będzie podobny :) Ale dla silnika 100ml oleju silnikowego nie będzie problemem.
Jezeli nie zadowalaja mnie te dwa sposoby, jest jeszcze jeden, przygotowac odpowiednia sume pieniedzy na nowa pompe wtryskowa, bo po kilku razach pracy pompy na sucho zblizamy sie do celu. Pozdrawiam Brrrrr straszna wizja :) Jest źle ale nie jest tragicznie. Jeżeli pompa jest smarowana z układu smarowania silnika (starsze furki) to nie jest pod tym...
Jestem prawie pewien, że to wina starej benzyny, którą woziłeś w baku i która straciła część swoich właściwości. Zrób tak, jak pisze "edward.iskra". Tylko pamiętaj, żeby całkowicie nie opróżniać baku, bo pompa paliwa straci smarowanie i ją zatrzesz. Potem zatankuj, najlepiej 98. Powinno pomóc.
Pompa nie jest smarowana z magistrali silnika. Zalana osobno olejem. Odkręć pokrywkę na wysokości sekcji i sprawdź czy porusza się w ogóle listwa zębata. Ale raczej bez pompiarza się nie obędzie.
jaki powinno sie zainstalować falownik. Żaden !!! Zmniejszając obroty zarżniesz sprężarkę. Smarowanie jest realizowane za pomocą pompy na wale silnika. zmniejszając obroty zmniejszasz smarowanie. Jak czcesz regulacje wydajności to tylko przez zewnętrzne zawory.
Smarowanie niewiele wniesie, bo za jakiś czas smar zostanie wypłukany, poza tym jak luz jest znaczny, to najrozsądniej wymienić cały silnik pompy (nie jest to jakoś zabójczo drogie). Śmigło prawdopodobnie jest na wcisk, ale jego demontaż raczej przewidziany nie był i w efekcie może być jeszcze gorzej (jeśli pompuje, to lepiej zostawić ten silnik do...
Tak może będzie lepiej je sprawdzić. Ale, żeby to zrobić to masz trochę roboty i olej trzeba spuścić z silnika bo tam za alternatorem jest pompa hamulcowa smarowana olejem z silnika. Więc lepiej może zrobić pomiar miernikiem najpierw. Przewód minusowy do masy a plusowy do niebiesko-białego a potem do plusowego od akumulatora. Jeśli różnica będzie tych...
Do żadkich olejów hydraulicznych stosuje się pompy zębate np do wózków widłowych, albo od silnika spalinowego -pompa olejowa- centralne smarowanie
służy on do smarowania "łożysk ślizgowych" na wale napędowym W silniku samochodowym też do tego służy, tylko tłumacze instrukcji od samochodów wiedzą, że te łożyska nazywa się panewkami. Bardziej istotną kwestią jest temperatura pracy i sposób smarowania. Silnik kosiarki jest chłodzony powietrzem, silniki samochodowe zazwyczaj są chłodzone cieczą....
O to chodzi że silnik będzie słabo smarowany? Tak, jeżeli jest zbyt duże nachylenie, przeważnie jadąc "pod górkę" może być słabo smarowany, a z górki olej może "zalewać" tłok, cylinder, dostawać się odmą do gaźnika, no i smarowanie też może być małe, itp., bo wszystkie te silniki "kosiarkowe" są smarowane rozbryzgowo, nie ma tam pompy oleju.
Według mojej wiedzy pompa wtryskowa (VP44) zaciąga paliwo sama. Przyznam, że nie rozbierałem tego kosza pompy w baku, ale z tego co wiem ta elektryczna pompa ma za zadanie doprowadzić paliwo do miejsca (zbiorniczka w tym koszu) z którego już pompa wtryskowa zasysa sama. Jeśli się mylę to może ktoś mnie poprawi. Odpalałem taki silnik z bańki i normalnie...
Witam czy same zassają sobie ciecz czy nie mogą chodzić na sucho. Co do ich budowy to są samossące i chyba praca na sucho też im nie szkodzi ponieważ pompowana ciecz niczego nie smaruje.
Ps: olej silnikowy może pozostać w formie czystej w ciagniku? W silniku na pewno nie, Pompa wtryskowa i silnik mają niezależne smarowanie więc ich kolor będzie znacząco różny. Dodano po 4 W dodatku nasilanie cieku maleje praktycznie do zera gdy silnik nie pracuje. Bo nie pracuje pompa wtryskowa i nie ma przecieku na jej sekcjach. Moim zdaniem pompa...
chciałbym przerobić starą ruską Prasę mam ATMEGA88 zaczynam programować w Bascom czy ktoś może doradzić w programie -prasa po ruchu musi stanąć w tej samej górnej pozycji -możliwość sterowania nogą ,rękoma ,ustawianie(krótki impuls krótki ruch).,praca ciągła(jeden impuls start drug stop) -smarowanie (co godzinę na minutę załącza pompę do smarowania)...
powodem mogą być wyrobione sekcje pompy wtryskowej albo jak kolega wyżej napisał pompka wstępna Dodano po 8 powodem mogą być wyrobione sekcje pompy wtryskowej lub jak kolega wyżej napisał pompka zasilająca ktoś wcześniej usunął mój wcześniejszy wpis a silniki sw680 mają 2 rodzaje smarowań pomp jedne na stałe w pompie a drugie z magistrali z układu w...
Nie dolewa się, smarowana z silnika.
. Tam jest stara rzędowa pompa wtryskowa smarowana prawdopodobnie olejem silnikowym . Noi ciągnie olej . Czeka cię regeneracja . Pompa jest smarowana olejem silnikowym z centralnego smarowania silnika. Kopci na niebiesko? Bo jeśli faktycznie olej masz w paliwie to będzie kopcił niebieskim dymkiem.
Zawsze możesz pójść dalej i sprawić by paliwo/olej spożywczy smarowałby silnik. Znaczy że pompa CR pobierałaby olej z miski olejowej, a osobny układ ten olej w silniku by uzupełniał. W ten sposób rozwiążesz jednocześnie problem drogiego paliwa, usuwania wody a i olej w silniku byłby wymieniany co jakieś 50 kilometrów. Kwestia szczęścia trafienia silnika...
jeśli wszystko składałeś "na olej" to nie ma problemu - pompa olejowa zassie olej z miski i poda go dalej faktem jest że musi uzupełnić całą magistralę olejową i w związku z tym kontrolka zgaśnie później niż przy normalnym uruchomieniu silnika ale 15-20s bez ciśnienia nie powinno stanowić problemu - oczywiście jak silnik się odezwie nie możesz deptać...
Myślicie że to może być czujnik? ale dlaczego po zwiększaniu obrotów nagle czujnik już "działa"? Normalne zjawisko przy zużytym silniku. Przy większych obrotach pompa olejowa podaje więcej oleju, więc i smarowanie jest lepsze. Właśnie tego nie rozumiem bo na zimnym silniku tego nie ma Bo zimny olej jest gęsty więc i ciśnienie jest większe.
hehe , proponuje poczytac jeszcze zanium sie za to zabierzesz no ale tak od poczatku : 1- odprezenie przy takim doladowaniu nie jest konieczne 2- chlodzenie ciesza , wystepuje lub nie zalezne od modelu sprezarki , czesciej mozna to znalesc w turbobenzynach ze wzgledu na temp pracy 3 - olej do smarowania turbo bierze sie z obiegu z silnika , nie stosuje...
A może by pomogło zainteresownie się napinaczem?, piszę tak bo twierdzisz ze hałas jest tylko krótką chwilę po uruchomieniu. Tam jest napinacz hydrauliczny którego działanie zależy od tego w jakiej kondycji jest układ smarowania silnika .Mam na myśli jakość oleju i to jakie ciśnienie wytwarza pompa oleju.
Nie musisz kupować całej pompy tylko sam silnik Plaset ,koszt około 40zł.Pozdrawiam.
Silniki gx, to średnie silniki na gokardy, bo nie mają pompy olejowej i smarowane są rozbrygowo. To silniki do kosiarek, agregatów... Generalnie leje się tam oleje do tego typu sprzętów. Ja stosuję motul garden. Sprzęgło ma mokre? A nie suche odśrodkowe? Co do mocy, to albo ustawienia, albo silnik zużyty i na niskich ledwo chodzi, albo przeciążony
...jak w temacie - szeleści (skrzypi, trzeszczy?) łożysko w pompie wspomagania. Chwilowo pomaga jak "psikne" WD40, albo nasmaruje olejem (ostatnio maiłem spokój ok tygodnia). Bez smarowania cichnie jak się silnik nagrzeje. Czy pompę można zregenerować? Czy jak będę jeździł, od czasu do czasu smarował i nie remontował pompy to nie będzie groziło tym,...
smarowania silnika pompa smarowania schemat smarowania silnika
urmet domofon przycisk wywołania sterownik uszkodzić citroen poziomowanie lodówki
szybkość jazdy przedwzmacniacz yamaha
John Deere 5720 – zasilanie kontrolki ładowania akumulatora, schemat, alternator D+ Błąd E36 w pralkach Toshiba, Bosch, BMW E36 – jak usunąć, typowe usterki, diagnostyka