Wypracowana pompa miała by odchył w drugą stronę raczej Jest dokładnie tak jak napisałeś. Łańcucha demontowaćnie musisz, ani obudowy pompy oleju. Demontujesz dolne kolo paska rozrządu. Obudowę uszczelniacza (załóż potem nowy niezależnie od wysokiej ceny). Wymontuj napinacz łańcucha (z tyłu bloku). Blokujesz pompę (wiertło 6 mm). Torx 40 - odkrecasz...
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
Podstawa nie jest strasznie droga wiec jak masz modzic z klejeniem to kup nowa bo szkoda czasu na lepieja . Mogłes odrazu migomatem naspawac i wykrecic bez problemu . Co do rozrządu nie bardzo go znaczyc w dowolnym ustawieniu bo po zdjeciu paska wałek albo pompa moze ci sie przestawic z tego co pamietam sa tam ładne znaki ustaw na nie we sobie zaznacz...
Sprzęgiełka były podmieniane na stare zużyte, jak i nowe z pudełka, już po awarii żeby sprawdzić czy to nie jego wina, ale różnica wychodziła poniżej 0,1- błąd pomiarowy bo trudno dokładniej zmierzyć suwmiarką więc to nie wina samego sprzęgiełka Nie rozumie tego zdania. Wg mnie na starym sprzęgle odsadzenie wynosiło 1 mm, a na sprzęgłąch nowych czy...
Nie wiem czy wszystko powiem Ci w kolejności, bo robiłem to w zeszłym roku, po raz pierwszy z życiu, nie mając o tym zielonego pojęcia. Może nie będzie to zgodne ze sztuką, ale może pomoże: 1. Płyn częściowo sam mi wyciekł, bo wałek w pompie się wyrobił, resztę płynu spuściłem. 2. Zdemontowałem maskę, bo nie było dojścia do wszystkich śrub. 3. Poluzowałem...
1,7 DTI ma rozrząd na pasku (ma wysoki interwał), pasek napędza jeden wałek a drugi napędzany jest za pomocą "tryba" bo to silnik 16 zaworowy, a pompa wody napędzana nie jest od rozrządu tylko od napędu alternatora. No i bardzo ważne silnik ma wtrysk bezpośredni !!!
Witam po krótkiej przerwie. Właśnie jestem po małych testach mojego rozwiązania. Poki co prowizorycznie zamontowałem alternator i połączyłem go z napędem silnika (wałek zdawczy) . Po odpaleniu silnika i uruchomieniu wiekszosci odbiorników (wentylator chłodnicy , światła , wspomaganie [bez obciazenia], pompa paliwa) przy obrotach silnika ok 1,5k oryginalny...
Pompa płyny chłodzącego jest napędzana pasem rozrządu więc nie ma nic wspólnego z pasem wieloklinowym. Co do sprawdzenia pompy to nie da się sprawdzić jej bez demontażu a jak się już ją wyciągnie to lepiej wymienić na nową wraz z kpl. rozrządu. Nie kompromituj się więcej - to poprzednia generacja silnika, z wałkiem pośrednim jeszcze. Pompa jest pod...
Udało się, auto jeździ, gratulacje dla kolegi Andrzeja i jego zacięcia, takich kolegów życzę każdemu, ja w robocie on w garażu i do rana. Potrzeba było wymienić wałek napędu pompy oleju bo koło z wałkiem wychodziło bokiem. Górny wałek rozrządu bo był lekko uszczerbany. Tak na marginesie wałek od pompy oleju da się wymienić bez wyciągania silnika, potrzeba...
Krótko, wałek na pompie jest już nieszczelny i płyn dostał się do elektroniki. Naprawa - tylko wymiana na regenerowaną z dwuletnią gwarancją. Nie słuchaj amatorki o pękniętym bezpieczniku, oczywiście że często pękają, ale wtedy jest już całkowity brak wspomagania.
W przyszłym tygodniu zajmę się tą sprawą. Wczoraj kontaktowałem się z tym mechanikiem w sprawie tego koła pasowego kompresora w ramach reklamacji...też coś kombinuje, bo jakiś ponad tydzień temu powiedział, że jest zamówione i czeka, wczoraj powiedział, że jeszcze nie dostał, że w przyszłym tygodniu będzie, jak dla mnie dziwne...co on to z Afryki zamawia????...
https://obrazki.elektroda.pl/5001614700_... https://obrazki.elektroda.pl/8546044300_... Witam, w mojej astrze z16XEP zniażdżyło tłok oraz złamało zawór ssący i powyginało sąsiedni. Myślę, że korbowód też nie jest prosty. Gładź cylindra ma duże wżery. 1.Czy w tym silniku blok jest tulejowany? Czy ma cylindry wywiercone...
Śmiem twierdzić że w tym przypadku prapszyczyna było zatrzymanie się jednego wałka rozrządu. Widziałem parę razy w tych motorach. Niezakoniecznie, wałek ot tak sobie nie staje, musi się zatrzeć w łożysku. Prędzej źle napięty, albo pasek do d..., tudzież pompa wody się przytarła.
witam szukałem długo interesującego mnie przypadku i nie znalazłem na elektrodzie, może ktoś mi wskaże przyczyne otóż : moja thalia na niskich obrotach chodzi cicho natomiast po dodaniu gazu zaczyna strasznie wyć , dzwięk ten dochodzi z okolic paska wieloklinowego , po jego zdjęciu i odpaleniu jest cisza , sprawdziłem napinacz i raczej jest ok nie ma...
Nie odpalił by z tak przestawioną pompą, więc raczej źle na wałek rozrządu patrzyłeś. I punkcik dla Ciebie. :] Rozrząd poskładany, odpalił pięknie i pracuje równo. Regeneracja alternatora, wymiana łożyska w sprężarce klimy, napinacza, rolki prowadzącej, paska i przy okazji jeszcze kilku drobiazgów w upragniona cisza. Pozdrawiam
ja tam z diesli najbardziej chwalę sobie XUD9/Dw8 czyli 1.9D Citroen/Peugeot - jest na zwykłej pompie na linkę, zero elektroniki, jeśli tylko wymienisz pasek rozrządu co 60tyś i olej co 10tyś to ten silnik będzie wieczny - występuje w mnustwie aut, ja miałem z tym silnikiem c15, Xantię, a teraz Peżota Boxera. Występuje też z turbiną, którą celowo omijam,...
Jeszcze jedno - wałek rozrządu cały? Aparat na końcu wałka więc iskry by nie miał. wymieniłem także pasek napędzający pompę wodną i alternator Coś słabo pamiętasz tą robotę bo to pasek rozrządu napędza pompę wodną. Mam jutro iść do garażu i zaś sprawdzić cechy? Tak.
W przypadku wibracji silnika takiego jak mój ( 1.9 tdi AJM i nie tylko) poleca się sprawdzić następujące elementy: 1) pompowtryski- grupa 13,18,23 oraz ich ustawienie względem głowicy 2) łącznik elastyczny wydechu 3) przeguby wewnętrzne półosi plus wałek kołnierzowy skrzyni biegów- dość rzadka awaria 4) poduszki silnika 5) sprzęgiełko jednokierunkowe...
U mnie padła nagle pod Toruniem bez ostrzeżenia tylko ze 1.9 tdi pd ( Octavia 1 fl kombi). Auto tydzień serwisowałem poszedł nowy dwumas uszczelniacz wały przy okazji zestaw do tdi pd czyli wałek panewki wałka szklanki glowica na zrobienie bo gniazda rozjechane od pompek czyli już po calości nowa uszczelka rozrząd regeneracja rozrusznika i alternatora...
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Pęknięty pasek klinowy rozerwał obudowę rozrządu a następnie kawałek wkręcił się w wałek od pompy wody która zasilana jest paskiem rozrządu wałek się urwał a to w następstwie przestawiło rozrząd bo pasek stracił w tym miejscu naciąg...czyja wina? Mechanika który wymieniał pasek...ten twierdzi że nie ma sobie nic do zarzucenia bo odjechałem od niego.Pasek...
1. Do ustawienia/kontroli ustawienia koniecznie potrzebujesz blokad. Na tzw. patencie nic nie zwojujesz. 2. Aby zablokowac wał trzeba wymontować/odsunąć rozrusznik i najczęściej oczyscić otwór w bloku z korozji. 3. Aby zablokowac wałek ssący trzeba wymontować alternator. 4. Aby zablokować wałek wydechowy trzeba wymontowac obudowe termostatu i przewody...
Rozrząd kompletny z SKF już zamontowany. Winą jest ewidentnie pasek bo prawie się juz kruszył w rękach. Wałek zablokowalem śrubką w kole jak w rysunku i kluczem płaskooczkowym nr 10 na końcu. Pompa ustawiona śrubą nr 6 na godzinę 12 (idealnie pośrodku) weszedł. Teraz tylko śrubą M10 ustawić wał na początku ? Bo nie można kręcić silnikiem kiedy jest...
Cześć kupiłem kiedyś meganke z 1997 roku - dla siostry a byl rok 2012 i na liczniku 33tys km(pani dojezdzala nią do pracy kilka km) - silnik jak z fabryki - w ciągu max 2 tysiecy km - wymieniłem 2 połoski, alternator, pompę wody oraz rozrząd, 2 amory ciekły i na końcu czerwona kontrolka oleju - w między czasie założony gaz. Ściągnąłem pokrywę zaworów...
Chyba przekombinowujecie sprawę. Ale jeśli już poradzisz sobie z mocowaniem to, czy masz obrotomierz? Jeśli tak to jak zapewnisz jego działanie. Jeśli dobrze pamiętam to wspomaganie hamulców jest napędzane z paska rozrządu. a możesz mnie oświecić ?? chodzi o przełożenie?? przecież obroty będą takie same, wspomaganie hamulców w dieslu nie jest z paska...
Jak wakupoma jest potrzebna to lipa, w tych silnikach jest wałek pośredni, który napędza pompę oleju, właśnie przez przekładnię kątową na wakupompie w dieslu, lub aparat zapłonowy w benzynie, bloki są konstrukcyjnie bardzo podobne Najprościej chyba będzie kupić zegary z VW td z obrotomierzem współpracującym z alternatorem
Nie za małej średnicy ten wałek, żeby na na nim wtoczyć klin pod pasek? Tam pasek może sie nawet nie ułożyć. Spójrz na kółka alternatorów /są chyba najmniejsze/ i przynajmniej tej średnicy musisz mieć koło. Im większe koło pasowe, tym większa powierzchnia styku paska /ślizganie się pod obciążeniem/. Polonezoska pompa powinna dać radę jednej skibie....
Zobacz na wałek i pompę oleju, pewnie zryte jak stara płyta. Do tego cylindry mają pewnie kilo syfu na radiatorach a termostat zamknięty na stałe. Ja bym się tak szybko z silnikiem nie żegnał. Jak już, to zrób remont, masz wtedy 100% pewności czym dysponujesz.
potrzebujesz blokad do tego silnika bo ma pływające koła tzn. wał w gmp za pomoca blokady którą wkreca sie pod alternator w miejsce korka na klucz 10mm, listwa na wałek, śrube koła wałka luzujesz,uderzasz w koło żeby ze stozka zeskoczyło i sie lużno obracało, pompe blokujesz czpieniem o sr, 6mm luzujesz 3 śruby na kółku i jak wszystko jest juz luzne...
Siemka Posiadam silnik do skody fabi 1.4 mpi 8v i jestem ciekaw ile wart jest taki silnik Co zostało zrobione : Został wypiaskowany, wyczyszczony wygląda jak nowy Głowica przeszła regenerację w wyspecjalizowanej firmie w Łomiankach, nowe utwardzane zawory popychacze itd, wałek został ten sam w sam raz idealnie nadaje się do instalacji lpg Nowy oryginalny...
W tym silniku jest wałek wyrównoważający w misce olejowej. Napędzany razem z pompą oleju łańcuchem . Przy przebiegach rzędu 200 tyś km warto wymienić łańcuch i napinacz (rozciąga się i jest nie w przeciw fazie z wałem a napinacz się rozpada). Warto to zrobić przy wymianie rozrządu bo i tak się go zdejmuje (przy okazji uszczelniacz wału od strony osprzętu...
Taki czujnik można przenieść wszędzie gdzie da się np . zamontować i napędzić paskiem zębatym dodatkowy wałek . ja robiłem to tak : montowałem dodatkowy przerobiony alternator w miejsce pompy klimy w którym znajdowały sie czujniki i reszta. pamiętajcie że zasadą nr 1 przy wszelkiego rodzju tuningach jest prostota rozwiazań bo samochód ma jeździć sporo...
Tu niestety nie ma miejsca na "lipę". Ta śruba trzyma trzy kółka i przenosi obciążenie rozrządu, napędu pompy wtryskowej, alternatora i pewnie jeszcze sprężarki klimy - jakikolwiek luz, w konsekwencji prowadzi do finalnej katastrofy. Dziwi mnie tylko, czemu przez tyle lat gamonie z VW nie poprawiły tego słabego punktu.
no właśnie dlatego pytam Was na forum. chodzi mi o krzywe dla optymalnej pracy silnika i w nim właśnie w tych okolicach się krzyżują. co do przekazania napędu na pompę to jednak chcę wykorzystać trzy bieżnie na raz, bo są jednakowej średnicy. jeden pasek napędza alternator, p-pę wody, pompę hydrauliczną oryginalną i dodatkową, którą napędzają kolejne...
dobra udało się byłem przed chwila trochę zmarzłem ustawiłem tak jak napisał sugaj21 i kręci ładnie pokręciłem trochę kluczem i nic nie blokuje jutro będe zakładał pompę i skręcał resztę pytanie mam takie czy muszę zakładać koło pasowe od alternatora przed próbą odpalenia czy niezbyt bo nie wiem czy zakładać czy dopiero jak będzie palił normalnie ?
Witam wszystkich Mam taki problem moja primerka po dłuższym postoju w trakcie odpalania zrobiła mi niespodzianke mianowicie puścił hydraulik i przeskoczył rozrząd na ssącym, silnik odpalał ale stukał tłok po zaworze po paru odpaleniach przeskoczył znów i poszedł kolejny zawór po tym silnik zaniemówił zablokowało wałek i pościnało zęby na zębatce więc...
Miałem to samo tylko w astrze f. Wywaliłem wszystkie paski połamane dźwigienki wymieniłem na nowe ze szrotu bez ściągania głowicy. Wystarczy ustawić wał 90 stopni od punktu tak że tłoki się mijają w połowie cylindrów i wciskałem trzonkiem od młotka zawór i podkładałem dźwigienkę. Potem nowy pasek i start. Trochę po kulał na 3 ale jak się zawory doklepały...
Wszystko fajnie tylko czy SAM tyłem będzie jechał czy przodem? Koła skrętne przednie z napędem czy tylne skrętne bez napędu? Jakie koła będą użyte-przednie/tylne? Chcesz robić jednoosiowe jak dzik TZ4 czy traktorek zwyczajny? Jak poprzednicy pisali rama konstrukcja musi być bardzo mocna, a nawet sztywna bo wiem co to SAM bo sam mam SAM'a z kołami 16"...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
niby bezwypadkowy a wygląda że miał na tą prawą stronę ;d krzywy wałek pompy wspomagania do tej pory rolka delikatnie lata na boki nawet po regeneracji pompy. Pierwszy samochód a tyle teraz mam z nim kłopotu... to będę musiał podzwonić o ten elektrozawór. albo go poszukać. może po prostu gdzieś się tam schował. Dodano po 13 Ej nooo faktycznie :( ukradli...
Witam...tak ciekawy temat strasznie ucichł...czyżby konstruktorom skończyły się pomysły?? Czy może wszyscy już dokończyli budowę swoich pojazdów i teraz delektują się użytkowaniem?? Mnie niestety czas nie pozwolił na zbudowanie mojego traktorka, a potrzeba doprowadziła mnie do tego iż kupiłem gotowy....nie znaczy to że zaniechałem planów. Wręcz przeciwnie....teraz...
nie potrzebnie wymieniłeś ten czujnik błąd zawsze będzie aż do momentu odpalenia silnika , natomiast napięcie na pompę paliwa idzie w momencie kręcenia rozrusznikiem a nie przekręcenia stacyjki. Mam pytanie czy po przekręceniu stacyjki świeci sie kontrolka silnika ,jeżeli nie to w życiu nie odpali sprawdź zasilanie w kości sterownika powinno być dwa...
BŁĄD! W momencie redukcji biegu napęd idzie od strony wału sprzęgłowego a nie od strony wału korbowego. To dzięki oporom jakie stawia silnik wraz z całym osprzętem (alternator, pompy, klima) możliwe jest w ogóle hamowanie silnikiem. Nie zawsze, a właśnie tarcza sprzęgła pełni tu rolę synchronizatora Bzdurą jest też pisanie o sprzęgle jako synchronizatorze...
Cześć, Przydarzyła mi się niemiła historia, otóż, wymieniałem w warsztacie samochodowym rozrząd w swoim golfie, kompletny z pompą wody, było to jakoś przed świętami 14 grudnia bodajże, odebrałem auto, wsiadłem wyjechałem za bramę warsztatu i odkręciło mi się koło pasowe napędzające alternator i pompę wspomagania. Oddałem autko z powrotem aby poprawili,...
Zamykam temat auto naprawione z lekkim trudem ale jest :) Po 1 nie mogłem znaleźć znaku na kole zamachowym poniewaz ktos juz wczesniej z tym kombinował bo jak dzis z majstrem ustawilismy wszystko na znaki jak powinno byc to tłok uderzał o zawór na szczescie kreciłem kluczem do sprawdzenia czy wszystko jest ok, wałek rozrzadu z pompą był ok ale wał korbowy...
Czytam i chciał bym pomóc w kwestii hydrauliki : 1.pompa od C-330 360 i pokrewnych moim zdaniem średnio nadaje się do waszych konstrukcji ponieważ te pompy są przeznaczone do pracy w kompieli olejowej (w moście ciągnika zalane olejem),nie są uszczelniane,nie będą pracować na zewnątrz. Robienie zbiornika z pompom, przeniesienie napędu do zbiornika,uszczelnienie...
Witam, od roku jestem szczęśliwym posiadaczem reni, problemy zaczęły się po wymianie paska rozrządu. Przy wymianie rozrządu wymieniłem również pasek alternatora itd, okazało się że koło pasowe pompy jest węższe niż pozostałe. Jeździłem tak koło miesiąca aż pasek napędzający cały osprzęt zciął się podchodząc pod pasek rozrządu który przeskoczył o kilka...
Pompa napedzana jest paskiem klinowym z walka rozrzadu. Pasek napinany jest oddzielnym napinaczem. Alternator napedzany jest drugim paskiem klinowym z pompy wody. Ten pasek napinany jest przez odchylanie alternatora. Oczywiscie, mowimy o R5. W Super5 pompa i alternator sa napedzane jednym paskiem, napinanym przez odchylanie alternatora. W obu przypadkach...
W 90-tych też z bezawaryjnością nie miały nic wspólnego, jedynie na tyle prymitywne że byle Janusz z młotkiem i przecinakiem "naprawił". Nie przesadzajcie. Widzę znaczne uprzedzenia do marki i przez to brak obiektywizmu. Prawda jest taka, że większość usterek wynika z niskiej kultury technicznej właścicieli i warsztatów i stosowania niskiej jakości...
Witam Cały rozrząd jest na bolce.Za alternatorem cze ba odkręcić śrubę na 13 klucz i wsadzić bolec.Pompa wtryskowa też jest na bolec a wałek rozrządu ma styłu nacięcie i tam wkładasz submiarke a najlepiej jak nie jest pasek sciagnienty zrobić znaki na kole i obudowie
Wałek nie wyjdzie!. Potrzebne są specjalne przyrządy do ściągania dźwigienek, o czym wspomniał Krick 1987 lub docisku wszystkich dźwigienek i popychaczy "na raz". Ja sobie zrobiłem specjalne dźwigienki do wyjmowania kolejnych dźwiginek zaworów ale to mój chałupniczy pomysł i wyrób. Filtr-zgoda, olej to ja osobiście polecam mobil. Ważne jakie ..W/.....
Komp ma kilka mas. 2 kabelki masujące w moim są w okolicy obudowy wałka rozrządu, w miejscu przeznaczonym chyba wcześniej(w kadecie) na przykręcenie pompy paliwa(była napędzana chyba wałkiem rozrządu). Czyli okolice obudowy paska zębatego rozrządu-alternatora-obudowy wałka. Jest też takie duże złacze 2kablowe(czarny i czerwony kabel) w okolicy 4 cyl.,...
No nie bardzo mogę uwierzyć w te 500 000 km bez wymiany wałka i szklanek w TDI PD. Przy 300 000 nieraz to już dziury w szklankach były że ciśnienia oleju nie był wstanie utrzymać. Przy 150 000 tyś już widać przeważnie zjechanie krzywek (fazka znika i z nią warstwa utwardzona) a szklanki są porysowane i zaczynają się łuszczyć). Na tym można jeszcze...
Tak, tak , wiem. Rysowałem to na badziewnym programie, pasowało by znaleść konkretny program do szkicowania. To tylko zarys konstrukcji, w realu wiem o co chodzi Dodano po 37 Dodano po 31 Z tego co wyliczyłem , to są dość duże koszty zrobienia na hydraulice. Zastanawiałem się nad inny rozwiązaniem, a jak by zrobić napęd głowicy przez paski klinowe....
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
A ja dziś poświęciłem kilka chwil i pozbyłem się dwóch źródeł zakłóceń w moim Civicu - dmuchawy i pompy paliwa. Było to banalne w swojej prostocie, wystarczyły w sumie 4ry kondensatory (na dmuchawę 2x0,33uF, na pompę 2x2,7uF). Normalnie inny świat :D Jeszcze pozostaje mi walka z "pyrczeniem", ściągnę jutro pasek z alternatora, no i jeżeli on jest winowajcą,...
No i wyjaśniło się wszystko! Długo to trwało bo zimą nie miałem ochoty się z tym babrać ale jak tylko nastały cieplejsze dni zmobilizowałem się i wraz z kolegą wydłubaliśmy z auta skrzynię biegów. http://obrazki.elektroda.pl/7882922500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7104013600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5943528700_1...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Witam, Panowie mam mały problem z moim AVF 1,9 130 KM. Falują mi obroty na biegu jałowym i podczas jazdy też. Obroty widać gdy falują jedynie w VCDS-e ( około 50-80 obr) Nie wiem zbytnio już co robić, ręce rozkładam: -nowa dwumasa -sprawdzony wałek rozrządu i szklanki czy nie wytarte - synchronizacja wałka rozrządu ustawiona na początku na 0 brak poprawy,...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
wałek pompa alternator pompa wałek pompa olejowy
zmniejszyć moment obrotowy sprzedam sieć power acoustik
Różnice silników PSA EW10D HPi vs EW10J RFN – wtrysk, awaryjność, LPG, modele Renault Megane 2, 3, 4 2016 – kasowanie inspekcji serwisowej, reset przeglądu, R-Link